افتتاح حساب ترکیه
ست کردن رنگ مشکی

ست کردن رنگ مشکی نتیجه هیجان‌انگیز و شیکی دارد. خیلی‌ها این رنگ را دوست دارند. برای رفتن به مهمانی، سر کار و خرید می‌توانید با مشکی استایل جذابی بسازید و یک رنگ همیشه کاربردی و جذاب است. گروه استایل شادمگ نکات مهمی را در خصوص ست کردن رنگ مشکی در اختیارتان قرار داده تا قواعد مخصوص محبوب ترین استایل رسمی و کژوال را خوب بشناسید.

تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در لباس

در میان تمامی اقوام و ملل مختلف با فرهنگ‌های متنوعی که دارند، رنگ مشکی به عنوان رنگ غم و اندوه شناخته می‌شود. این رنگ در میان رومیان باستان نیز نمادی از غم و عزا بود؛ به طوری که در خانواده‌های سلطنتی در اروپا نیز برای مراسم عزاداری لباس مشکی می‌پوشیدند.

 

ست کردن رنگ مشکی

اما به تدریج شرایط تغییر کرد و رومیان از این رنگ به دلیل شیک بودن آن استقبال کردند. همچنین در قرن 16 میلادی اشراف و نجیب زادگان اسپانیایی لباس مشکی می‌پوشیدند.

اقبال و توجه به رنگ مشکی در میان زنان و دختران جوان اشراف نیز رواج پیدا کرد. در ابتدا دخترانی که در مغازه‌ها کارگری می‌کردند، از رنگ مشکی استفاده می‌کردند. اما به تدریج زنان جوان اشراف زاده نیز لباس‌های مجلل را کنار گذاشتند و به دنبال لباس‌هایی با رنگ مشکی و سبکی ساده و دخترانه بودند.

اهمیت رنگ مشکی در روانشناسی

یکی از خالص‌ترین رنگ‌ها در طبیعت رنگ سیاه است. این رنگ در کنار ایجاد حس آرامش شب، رنگی رازآلود و اسرارآمیز است. رنگ مشکی نمادی از قدرت و ظرافت است و به طور همزمان حسی رازآلود به مخاطب انتقال می‌دهد.

جالب است بدانید که رنگ مشکی دارای تفسیرهای زیادی در فرهنگ‌های مختلف است. از سویی این رنگ نماد قدرت و حرفه‌ای بودن شناخته می‌شود؛ اما در عین حال سمبل شیطان و یا بدشانسی است. در کنار تمامی این موارد، زمانی که از رنگ سیاه در فشن و پوشش خود استفاده می‌کنید، نشانه جذابیت، قدرت و ظرافت به طور همزمان است.

اهمیت رنگ مشکی به این مورد ختم نمی‌شود. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم :
  • اگر به دنبال نشان دادن اعتماد به نفس، هوش و جذابیت خود هستید، لباس مشکی بپوشید.
  • ست کردن رنگ مشکی
  • بهتر است برای دیدار اول با یک فرد مهم و برای یک قرار رسمی و کاری لباسی با رنگ مکشی به تن کنید. در این صورت به شکل بهتری روی مخاطب تاثیر خواهید گذاشت.
  • خانم‌ها برای اولین قرار ملاقات با همسر آینده‌تان بهتر است از پوشیدن رنگ مشکی صرف نظر کنید؛ زیرا این رنگ به شدت نشان دهنده قدرت طلبی و جدی بودن است. پوشیدن لباسی با رنگ‌های ملیح مانند آبی و صورتی تناسب بیشتری برای این قرار ملاقات مهم دارد.
  • آقایان اگر به دنبال جذاب نشان دادن خود هستید، از رنگ مشکی در لباس‌های خود استفاده کنید. خانم‌ها بر این باورند که آقایانی که لباس مشکی می‌پوشند، جذاب‌تر هستند.
  • با پوشیدن لباسی به رنگ مشکی اندامی خوش فرم‌تر و زیباتر خواهید داشت.
  • لباس مشکی شما را فردی با پرستیژ اجتماعی، مستقل و البته محافظه کار نشان می‌دهد.
  • افرادی که علاقه زیادی به رنگ مشکی در لباس و سایر اکسسوری‌ها و لوازم و دکوراسیون دارند، تمایل چندانی به ارتباط برقرار کردن با بقیه نیستند و روابط اجتماعی کمتری برقرار می‌کنند.

اصول استفاده از رنگ مشکی در استایل

به لحاظ روانشناسی مشکی رنگ اقتدار و قدرت است و افرادی که لباس های مشکی می پوشند افراد ساده پوش تری هستند و شخصیت های معمولا آرامی دارند.

رنگ مشکی یک رنگ پایه و خنثی است و با اکثر لباس ها به خوبی سِت می شود ولی داشتن یک استایل مشکی هم قوانین خاص خودش را دارد، بنابراین برای اینکه یک ترکیب جذاب با رنگ مشکی بسازید حتما به نکاتی که ذیل این مطلب به آنها خواهیم پرداخت را رعایت کنید.

1.لباس مشکی با تناژ مختلف نپوشید

اگر می خواهید استایل یکدست مشکی داشته باشید بهتر است از لباس مشکی با تن رنگی یکسان استفاده کنید چون استفاده از تناژهای مختلف رنگ مشمکی ظاهری شلخته و نامرتب به شما می دهد.

معرفی مدل های جدید و لاکچری شومیز دخترانه جدید + تصاویری از جدیدترین مدل های شومیز

 

ست کردن رنگ مشکی

2.استفاده از زیورآلات متالیک و براق

استفاده از اکسسوری و زیورآلات طلایی، کریستال و مروارید بخاطر انعکاس نوری که دارند سایه های تیره رنگ مشکی را از روی پوستتان خنثی می کنند و شفافیت و درخشش استایل و چهره افراد را بیشتر می کنند.

3.مشکی های بور و کدر ممنوع

اگر قرار است مشکی بپوشید از تیره ترین تناژ مشکی استفاده کنید. پارچه های پشمی به خاطر جنسشان اکثرا رنگ مشکی پررنگی دارند و برای پاییز انتخاب مناسبی هستند.

4.شلوار جین بهترین انتخاب برای مانتو مشکی

بهترین انتخاب برای شلوار با مانتوی مشکی، جین ها هستند. می توانید از انواع جین آبی روشن تا تیره برای این سِت استفاده کنید.

ست کردن رنگ مشکی

5.جلوه دادن به مانتو مشکی

برای اینکه استایل مشکی شما از یکنواختی خارج شود می توانید زیر مانتو یا کُت خود یک پیراهن یا شومیز سفید با رنگی بپوشید بطوریکه سرآستین و یقه لباستان از مانتو بیرون بزند. این روش ظاهری شیک و غیریکنواخت به شما خواهد داد.

6.کفش مناسب لباس مشکی

برای مراسم غیررسمی می توانید با یک استایل یکدست مشکی، هر رنگی مثل صورتی، قرمز و حتی زرد بپوشید اما برای مجالس رسمی تر توصیه می شود از رنگ های خنثی استفاده کنید.

ست کردن رنگ مشکی

7.بهترین ترکیب لاک با پیراهن مشکی

اگر می خواهید برای یک مراسم پیراهن مشکی بپوشید توصیه می شود رنگ لاک تان را با رنگ کفش تان سِت کنید و در عین سادگی یک جذابیت خاصی به استایل خود دهید.

استایل کلاسیک رنگ مشکی

ست کردن رنگ مشکی به صورت کلاسیک ممکن است تکراری باشد اما استایل بسیار خوبی دارد و ست کردن لباس ها هم در این حالت بسیار آسان است. کافیست یک کت مناسب انتخاب کنید و با کفش منحصر به فردی بپوشید. مثلا ست کت، شلوار اسلیم و بوت به مشکی هم شیک است و هم استایل بسیار کلاسیکی دارد. این ترکیب به هیچ وجه تکراری یا خسته کننده نخواهد بود.

جای تعجبی ندارد که رنگ مشکی در مقایسه با رنگ های دیگر، کاربرد بیشتری در فضاهای رسمی دارد و استفاده از استایل کلاسیک بهترین راه برای استفاده از رنگ مشکی درچنین شرایطی است.

کمک گرفتن از اکسسوری ها

راهکار بعدی برای بهره بردن از اکسسوری های مناسب است. اضافه کردن یک اکسسوری رنگی کمی اختلاف ایجاد می‌کند و همین موضوع از تکراری بودن ست جلوگیری می‌کند. این ست بسیار ساده است و پوشیدن آن زمانبر نخواهد بود و به همین دلیل می‌تواند یکی از انتخاب های شما برای استایل روزمره باشد.

ست کردن رنگ مشکی

رنگ مشکی بهترین فرصت برای بولد کردن بخشی از ست است. با یک کیف یا عینک منحصر به فرد می‌تواند بسیار شیک باشد.

ست کردن رنگ مشکی

بسیاری از ما در فصل های سرد، چندین لایه لباس به تن می‌کنیم اما اگر هوا آنقدر ها هم سرد نباشد، پیشنهاد می‌شود از شلوار های جین زاپ دار مشکی استفاده کنید. با نشان دادن بخش کوچکی از پوست، استایل منحصر به فردی به شما می‌دهد. دقت کنید که زاپ شلوار زیاد نباشد و در کل بخش زیادی از پوستتان نمایان نباشد.

استایل کژوال

لازم نیست حتما با کفش های منحصر به فرد و شلوار های اسلیم زاپ دار یا کت های بزرگ همراه باشد. استایل کژوال با رنگ مشکی بسیار خوب به نظر می‌رسد و ساختن ست مناسب هم بسیار راحت است. در این استایل استفاده از کت چرم پیشنهاد می‌شود.

مخفی کردن الگو ست

ست کردن رنگ مشکی می‌تواند با استفاده از رنگ های خنثی دیگری هم همراه باشد. استفاده از ست تمام مشکی کمی خسته کننده است اما اگر اکثر مشکی باشد و فقط بخشی از آن را به یک رنگ خنثی دیگر اختصاص بدهید، استایل منحصر به فردی خواهید داشت.

تغییر دادن رنگ کفش ها

ست کردن رنگ مشکی با کفش های رنگی بسیار شیک است. یک ست تمام مشکی در کنار کفش قهوه ای تمام چیزی است که به آن نیاز دارید تا استایل شیکی داشته باشید. اضافه کردن این رنگ به ست کاملا خودش را نشان می‌دهد، این موضوع زمانی قابل درک است که کفش ها را از ست حذف کنید و ست تمام مشکی را با ست همراه کفش مقایسه کنید.

گرانترین کیف های زنانه ای که برق به چشمانتان می آورد ! + تصاویر

ست کردن رنگ مشکی

پوشیدن ست مشکی با کفش قهوه ای شاید خیلی دور از ذهن نباشد و اگر می‌خواهید لباسی بپوشید که در کنار مشکی بودن، منحصر به فرد باشد، به سراغ کفش های خاص بروید.

ست لباس مشکی رسمی

مدل مانتو رسمی مشکی

رنگ مشکی جز دسته رنگ‌های فرمال و بسیار جذاب است که می‌توان برای هر نوع لباس و یا مانتو رسمی و مجلسی از آن استفاده کرد. یکی از مدل‌های ترند شده در بهار امسال مانتوهای مشکی با یقه انگلیسی ساده و سر شانه‌های پف‌دار است که برای یک استایل رسمی بسیار شیک است.

ست کردن رنگ مشکی

در کنار این مدل مانتو شما می‌توانید از شلوارهای بوت کات پارچه‌ای که باز هم جز طرح‌های مد امسال است استفاده کنید و در مهمانی‌های خاص بدرخشید یا اگر می‌خواهید استایل تقریبا اسپرتی داشته باشید می‌توانید از شلوارهای جین مام استایل استفاده کنید.

ست کردن رنگ مشکی

مدل مانتو کتی مشکی

یکی دیگر از مانتوهای بسیار شیک و ترند که به خانم‌های جوان و شیک پوش پیشنهاد می‌دهیم، مدل مانتو کتی است. این مدل مانتوها کوتاه است و می‌توان در زیر آن از یک شومیز یا تیشرت استفاده کرد. حتی می‌توان این مدل مانتو را در فصل‌های سرد با بلوزهای بافت یقه اسکی نیز ترکیب کرد.

البته نمونه‌ای از مانتو کتی بسیار بلند نیز وجد دارد که بسیاری از سلبریتی‌ها در بهار امسال به استایلشان اضافه کرده بودند. اگر مدل مانتو کتی مشکی را می‌پسندید، پیشنهاد ما به شما این است که برای داشتن یک ست لباس مشکی بسیار شیک این مدل مانتو را با یک شلوار فاق بلند جین یا پارچه‌ای مشکی ست کنید و برای تکمیل استایل خود از کیف‌های دستی پاکتی( کلاچ) استفاده کنید.

ست کردن رنگ مشکی

نکته‌ای که برای داشتن یک ست لباس مشکی رسمی باید به آن توجه کنید این است که اگر می‌تواهید استایلتان رسمی و خاص به نظر برسد باید تعداد رنگ‌های استفاده شده در پوشش خود را به حداقل برسانید. به طور مثال اگر از رنگ مشکی در استایل خود استفاده می‌کنید سعی کنید تنها از یک یا دو اکسسوری به رنگ مکمل آن استفاده کنید زیرا استایل‌های رنگارنگ هرگز جلوه رسمی بسیار خوبی پیدا نمی‌کنند.

مدل مانتو جلو باز مشکی

اگر جز دسته خانم‌هایی هستید که به مدل مانتوهای جلو باز علاقه‌مند هستید قطعا دستتان برای انتخاب نوع سبک استایل بازتر است. چراکه شما به راحتی می‌توانید در زیر مانتو جلو باز مشکی خود یک مدل شومیز حریر یا پلیسه به رنگ سفید بپوشید و یک استایل رسمی برای خود ایجاد کنید یا مانتو مشکی خود را با یم تیشرت به رنگ مکمل ست کنید و استایل کژوال داشته باشید. فقط فراموش نکنید که ست لباس مشکی با اکسسوری‌های ظریف و زیاد جلوه بسیار خوبی خواهد داشت.

ست مونوکورم مشکی

و اما آخرین پیشنهاد ما به شما برای یک ست لباس مشکی رسمی، استفاده از استایل مونوکروم است. این استایل که به تازگی طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است بسیار ساده و در عین حال باشکوه و زیبا است.

ست کردن رنگ مشکی

اگر می‌خواهید یک ست لباس مونوکروم مشکی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که یک شلوار پارچه‌ای مشکی قد نود انتخاب کنید و در کنار از یک شومیز ساده مشکی و کفش فلت نوک تیز استفاده کنید و در آخر این استایل را با یک مانتو مشکی یقه انگلیسی نسبتا بلند و شال یا روسری حریر یا ساتن مشکی ست کنید.

اکسسوری‌های ست لباس مشکی

اگر می‌خواهید یک ست یکدست لباس مشکی داشته باشید می‌توانید برای یکنواخت نشدن این ست از اکسسوری‌های متنوعی استفاده کنید. به طور مثال استفاده از یک کمربند پهن طلایی بر روی مانتو کتی مشکی خود یا یک کیف دست با طرح پلنگی می‌ـواند ظاهر شما را دوچندان زیبا نشان دهد.

ست کردن رنگ مشکی

حتی استفاده از عینک آفتابی با ترکیب رنگ مشکی و طلایی نیز می‌ـواند استایل شما را با شکوه جلوه دهد.

ست کردن لباس مشکی و طرح‌دار

همانطور که قبل‌تر گفتیم، مشکی جز یکی از انعطاف‌پذیرترین رنگ‌ها است و شما به راحتی می‌توانید با هر رنگ و طرحی آن را ست کنید پس هیچ ایرادی ندارد اگر لباس و یا مانتو مشکی خود را با یک شلوار طرح چهارخانه ریز یا طرح‌های خاصی مانند پلنگی ست کنید.

با شلوار بگ چی بپوشیم ؟ + چند استایل پرطرفدار شیک با شلوار بگی

ست کردن رنگ مشکی

مدل مانتو مشکی جلو باز

یکی از جدیدترین مدل مانتو هایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی میان خانم‌های جوان پیدا کرده است، مانتوهای بلند و گشاد است که برای استایل کژوال انتخاب فوق‌العاده زیبایی است. این مدل مانتو را می‌توانید با رنگ مشکی انتخاب کنید در کنار از تیشرت‌های رنگی استفاده کنید و با کف‌هایی مثل مدل آل استار و شلوارهای مام استایل ست کنید.

مدل مانتو مشکی پیراهنی

مدل مانتو پیراهنی را می‌توان در دو مدل خلاصه کرد که یکی از مدل‌های جذب و برش خورده آن برای استایل رسمی استفاده می‌شود و مدل کژوال آن بسیار گشاده و بلند است که معمولا می‌توان آن را با جوراب شلواری یا لگ ست کرد.

مانتو مشکی کیمونو

مانتو کیمونو نیز یکی از مدل‌های نسبتا آزادی است که برای استایل روزانه می‌تواند مناسب باشد. این مدل مانتو را می‌توان به راحتی با انواع شلوار راسته، جذب و یا مام استایل ست کرد . در کنار از کفش‌های کالج و یا آل استار استفاده کرد. البته فراموش نکنید که ترکیب اکسسسوری‌های رنگ و یک ساعت بزرگ نیز می‌ـواند این استایل را بسیار زیباتر جلوه دهد.

ست کردن رنگ مشکی

ست لباس مشکی و طوسی

برای داشتن یک استایل کژوال روزانه ترکیب رنگ مشکی با سفید یا طوسی روشن می‌تواند انتخاب شیکی باشد. این ترکیب رنگ به خصوص برای خانم‌هایی که به دنبال استایل کژوال برای دانشگاه هستند .می‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این اگر خنثی بودن و یک دست بودن رنگ‌ها کمی برایتان یکنواخت باشد می‌توانید با اضافه کردن رنگ‌های گرمی مانند قرمز یا نارنجی حال و هوای تیپتان را تغییر دهید.

ست کردن رنگ مشکی

ست لباس مشکی و قهوه‌ای

ترکیب رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، شتری و یا نسکافه‌ای یک ترکیب فوق‌العاده برای روزهای پاییزی است. به طور مثال شما می‌توانید یک مانتو کتی پاییزه مشکی را با نیم بوت، کمربند و یا کلاه قهوه‌ای ست کنید. هارمونی بسیار خوب این ترکیب استایل شما در روزهای سرد پاییزه گرم و لطیف جلوه می‌دهد.

رنگ‌های پیشنهادی برای ست لباس مشکی

قرار گرفتن رنگ مشکی در کنار مکمل‌هایی که جلوه خاصی می‌دهد و خیره کننده است گزینه مناسبی برای استایل‌های مختلف است. به طور مثال سفید جز دسته رنگ‌هایی است که به خوبی در کنار رنگ مشکی می‌نشیند و یک ست شیک و زیبا ایجاد می‌کند. حال شما می‌توانید این دو رنگ را به صورت ساده در استایل خود به کار ببرید . هم می‌توانید از لباس‌های طرح‌دار مانند چهارخانه، خال‌دار یا راه راه سفید مشکی استفاده کنید.

رنگ قرمز نیز یکی از رنگ‌هایی است که اگر با مشکی ترکیب شود جذابیت استایل را بالاتر می‌برد. به طور مثال استفاده از یک کیف دستی کوچچک به رنگ قرمز یا حتی لاک قرمز می‌تواند با مانتو مشکی ترکیب چشمگیری ایجاد کند.

ست کردن رنگ مشکی

رنگ مشکی با رنگ جین و خاکستری نیز هماهنگی بسیار خوبی دارد و هر خانم شیک پوش و جذابی می‌تواند از این ترکیب فوق‌العاده چه برای استایل رسمی و چه برای استایل روزانه خود از آن استفاده کند.

و اما اگر می‌خواهید از رنگ‌های متنوعی در ست لباس مشکی خود استفاده کنید، می‌توانید رنگ‌های روشن بسیاری مانند صورتی، سبز، نارنجی و آبی را به استایل مشکی خود اضافه کنید.

چه کیف و کفش با لباس مشکی بپوشیم ؟

این به سبک پوشش شما بستگی دارد و هیچ محدودیتی ندارید ، برای مهمانی های رسمی یا محل کار میتوانید از کفش های پاشنه دار ، کلاسیک و همرنگ مثل مشکی یا نود و خنثی انتخاب کنید. اما در جمع های دوستانه یا پیاده روی روزانه بدون نگرانی رنگ دلخواه خود را بپوشید حتی زرد ، قرمز یا صورتی !

ست کردن رنگ مشکی

کیف مناسب شما هم باید با کل استایل شما متناسب باشد . سعی کنید با سایر اکسسوری ها مثل ساعت ، گوشواره و گردنبند از نظر جنس و رنگ هماهنگ باشد. نمونه ای که می توان به آن اشاره کرد این است اگر کیف شما چرمی است از بند ساعت یا کمربند چرمی نیز استفاده کنید .اگر فلزی است ، ساعت ، گوشواره یا گردنبند های طلایی و نقره ای بپوشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

12 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *