سیر و عسل برای لاغری

گروه سلامت شادمگ در مطلب جادوی سیر و عسل برای لاغری به شما پیشنهاد می دهد این روش آسان و معجزه کننده را امتحان کنید و بدون هیچ دردسر و سختی رژیم های غذایی خود را لاغر و خوش اندام کنید.

سیر و عسل برای لاغری

هزاران سال است که مردم از معجون سیر و عسل به عنوان درمان دارویی استفاده کرده اند. در تمدن های باستان مانند سومری ها از این معجون به دلیل خواص درمانی، ارزش غذایی و همچنین توانایی درمان بیماری های مختلف استفاده می شد.

شاید حتی شنیده باشید که معجون سیر و عسل می تواند به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند.

در این مقاله به بررسی خواص درمانی و عوارض سیر و عسل برای لاغری می پردازیم.

فواید و خواص سیر

 کمک به بهبود کیفیت جریان خون

وقتی سیر به معده شما می‌رسد، تولید شیره معده را افزایش می‌دهد، شیره معده برای جذب صحیح آهن ضروری است. همچنین، سیرغنی از ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین مصرف آن می‌توان گردش خون‌تان را بهبود بخشد.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، سیر میزان کلسترول و چربی را کاهش می‌دهد، بنابراین مانع از غلیظ شدن خون شما می‌شود و به آن اجازه می‌دهد که به طور طبیعی جریان یابد. این کار می‌تواند به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی نیز کمک کند.

 تغدیه کننده پوست

سیر یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول‌های پوست شما را باز‌سازی می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند که پوستی صاف، نرم و بدون آکنه داشته باشید.

سیر و عسل برای لاغری

با مصرف سیرشما همه این مزایا را بدون نیاز به محصولات تجاری به دست می‌آورید. بسیاری از این محصولات شامل مواد شیمیایی و التهاب‌زا هستند که می‌توانند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برسانند.

تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی

به لطف سیر، سیستم ایمنی شما قوی‌تر شده و به دفاع از شما در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین مهم است که سیستم ایمنی خود را در وضعیت سالم نگه دارید تا از شرایط بحرانی مانند سرطان جلوگیری کنید. سیر با تقویت سیستم ایمنی، به بدن شما برای مبارزه با ارگانیسم‌های مهاجم کمک می‌کند.

از طرف دیگر، عسل که بعنوان یک آنتی‌اکسیدان و آنتی باکتریال قوی به شمار می‌رود، می‌تواند علاوه‌بر افزایش تقویت سیستم ایمنی و کمک به افزایش سطح انرژی بدن، به کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری‎‌ها مثل سرطان و عفونت‌ها و مبارزه با آن‌ها کمک کند.

خواص حجامت و ارزش درمانی آن + تقویم و شرایط حجامت

فواید عسل

علاوه بر فواید سیر و عسل برای لاغری می‌توان به موارد زیل برای سیر اشاره کرد:

 کاهش دهنده التهابات

اگر میگرن و یا درد‌های مزمن دارید، عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طعم شگفت انگیز آن شما را آرام خواهد کرد. خواهید دید که با مصرف عسل به دارو‌های مسکن و شیمیایی مضر، کمتر نیاز پیدا خواهید کرد.

این موضوع می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند و شما را در موقعیتی قرار دهد که بدون احساس درد، بیشتر وقت خود را صرف فعالیت‌های خود کنید.

 عسل؛ یک منبع انرژی

اگر فعالیت‌های زیادی در طول روز انجام می‌دهید، به پایان رساندن روز بدون احساس خستگی امری دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای رفع خستگی‌شان نوشیدنی‌های انرژی زا یا نوشیدنی‌های قندی را انتخاب می‌کنند.

با این حال، با گذشت زمان، این نوشیدنی‌ها به جای مفید بودن عواقب بسیار مضری به دنبال خواهد داشت. اما، عسل به شما این انرژی اضافی را بدون هیچگونه عوارض جانبی ارائه می‌دهد.

سیر و عسل برای لاغری

ترکیب سیر و عسل برای لاغری

اگر مقداری عسل به سیر اضافه کنید، حقیقتا خواص آن چند برابر خواهد شد. هر دوی آن‌ها آنتی بیوتیک‌های قدرتمندی هستند که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند. شاید سیر و عسل یک ترکیب خوشمزه نباشد و به مزاج خیلی‌ها خوش نیاید امامصرف این دو فواید بسیاری خواهد داشت، از جمله:

  • کاهش فشارخون و کاهش سطح کلسترول مضر در خون
  • مبارزه‌ی قوی با ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا
  • تقویت سیستم گوارشی و بهبود بسیاری از اختلالات گوارشی
  • کمک به سلامت کبد و پاکسازی سموم
  •  کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی
  • مصرف سیر و عسل به کاهش وزن کمک می‌کند.

با سیر و عسل وزن کم کنید !

اگر تاکنون به فکر کاهش وزن افتاده باشید، سریع‌ترین زمان رسیدن به وزن ایده آل همواره یک دغدغه اصلی شما خواهد بود. کاهش وزن ساده نیست، نیاز به یک اراده قوی و صبر کافی دارد.

اما بوسیله برخی رژیم‎های غذایی می‌توان پروسه‌ی کاهش وزن را سرعت بخشید. روش‌های کاهش وزن و رژیم‎های غذایی برای این‌کار متعدد هستند. اما یک روش درمانی طبیعی برای کاهش وزن مصرف روزانه ترکیب سیر و عسل با معده خالی است.

سیر و عسل برای لاغری

وقتی مخلوط سیر و عسل را با معده خالی مصرف می‌کنید، علاوه بر اینکه نیاز غذایی شما را تامین می‌کند، میل شما به غذا را نیز کاهش می‌دهد و چربی‌های اضافه به مرور از بین خواهد برد که این امر استرس و ترشح کورتیزول را کاهش می‌دهد.

با این کار از دو جهت سود خواهید برداول اینکه شما دچار اضافه وزن نخواهید شد و دوم اینکهاز این طریق قادر خواهید بود بیشترین مواد غذایی که نیاز دارید را جذب کنید و سموم بدن را از بین ببرید.

علائمی که نشون میدن شما افسرده اید ؛ به راحتی از کنار این نشانه ها رد نشید !

فواید سیر و عسل برای لاغری و کاهش وزن

دانشمندان ترکیب سیر و عسل را برای اثرات ضد میکروبی آن مورد مطالعه قرار داده اند.

اما تحقیقات کمی در مورد اثربخشی سیر و عسل برای لاغری و کاهش وزن انجام شده و تا به امروز تحقیقات شواهدی برای اثبات این ادعا پیدا نکرده است.

هنوز هم دانشمندان می دانند که سیر و عسل سرشار از ترکیبات تقویت کننده سلامتی هستند، بنابراین ممکن است این دو به طور غیرمستقیم از کاهش وزن حمایت کنند و در کل باعث سلامتی بدن شوند.

سیر و عسل برای لاغری

برای بررسی اثرات احتمالی معجون سیر و عسل در لاغری و کاهش وزن دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

کاهش میل به غذا با معجون عسل و سیر

اولین دلیلی برای استفاده از این معجون به منظور لاغری به ویژه لاغر شدن ناحیه شکم، کاهش میل به غذا است. اگر با معده خالی اقدام به خوردن این معجون کنید، میل و هوس شما نسبت به غذا کاهش پیدا می کند.

این یعنی غذای کمتری خواهید خورد و در نتیجه به مرور میزان مواد غذایی وارد شده به بدن شما که منجر به چاقی می شوند نیز کمتر می شود. تمامی این ها نتیجه ای جز لاغری ندارد.

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد دچار چاقی شکمی می شوند، ولع به خوردن خوراکی ها بیش از نیاز است. این ولع با تمرین و ممارست رفع می شود؛ با این حال مصرف عسل طبیعی به همراه سیر نیز می تواند این ولع کاذب را خاموش کند.

سیر و عسل برای لاغری

طرز تهیه سیر و عسل برای لاغری

برای تهیه تقریبا 2 فنجان (473 میلی لیتر) سیر و عسل برای لاغری

مواد لازم

  • حبه سیر کامل – 1 فنجان (135 گرم)
  • عسل طبیعی – 1 فنجان (237 میلی لیتر)

طرز تهیه

  1. هر حبه سیر را جدا کرده و پوست آن را بگیرید. دقت کنید که فقط لایه کاغذی خارجی حذف شود.
  2. حبه های سیر پوست کنده را درون یک ظرف شیشه ای تمیز و استریل بریزید.
  3. عسل را روی حبه های سیر بریزید تا تمام سطح آن ها را کاملا بپوشاند.
  4. ظرف را بهم بزنید یا تکان دهید تا هر حبه در عسل پوشانده شود و هیچ هوایی باقی نماند.
  5. بگذارید مخلوط به مدت 24–48 ساعت در دمای محیط بماند تا آماده شود.

 

سیر و عسل برای لاغری

انتخاب مواد تازه و با کیفیت ممکن است بیشترین مزایا را داشته باشد.  عسل طبیعی و غیرپاستوریزه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع فرآوری شده ی آن است.

البته ممکن است عسل فرآوری شده خالص نباشد و شرکت ها آن را با سایر قندها، شیرین کننده ها و موادی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا مخلوط کنند.

با معجزه چند گیاه دارویی برای لاغری آشنا شوید !

برخی از افراد ممکن است سیر خرد شده را به جای حبه های کامل سیر ترجیح دهند. خرد کردن سیر قبل از استفاده به فعال شدن آلیسین کمک می کند – یکی از ترکیبات گیاهی موجود در سیر که به عقیده محققان فوایدی برای سلامتی دارد.

اگر پس از چند روز یا چند هفته متوجه ایجاد حباب در شیشه خود شدید، نگران نباشید – این نتیجه طبیعی تخمیری است که رخ می دهد.

نحوه استفاده از سیر و عسل برای لاغری

می توانید از فرمول سیر و عسل به طرق مختلف استفاده کنید.

خوردن یک یا دو قاشق عسل در روز بی خطر است. همچنین می توانید آن را به چای و سایر نوشیدنی ها اضافه کنید.

برخی از افراد ممکن است از عسل به عنوان ماده ای برای تهیه سس، ماریناد و سس سالاد استفاده کنند یا به راحتی آن را برای تهیه غذای اصلی به سبزیجات، غلات و پروتئین ها اضافه کنند.

توصیه می شود که فقط یک ماه از معجون سیر و عسل استفاده کنید.

سیر و عسل برای لاغری

عوارض خوردن سیر و عسل برای لاغری

اگرچه خوردن سیر و عسل به طور کلی بی خطر تلقی می شود اما افرادی که آلرژی یا عدم تحمل به هر یک از این مواد را دارند نباید از این معجون استفاده کنند.

حتی بدون حساسیت ممکن است بعد از خوردن حبه سیر کامل عوارض جانبی منفی را تجربه کنید که به صورت سوزش سردل، احساس سوزش در معده و بوی بد دهان مشخص می شود.

علاوه بر این، شما نباید به نوزادان عسل بدهید زیرا این خطر وجود دارد که آن ها به بوتولیسم مبتلا شوند. بوتولیسم برای افراد در هر سنی خطرناک است با این حال برخی از گروه ها حساس تر هستند، افراد مسن و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بهتر است در مصرف عسل احتیاط کنند.

کاهش میل به غذا با معجون عسل و سیر چگونه اتفاق می افد؟

اولین دلیلی برای استفاده از این معجون به منظور لاغری به ویژه لاغر شدن ناحیه شکم، کاهش میل به غذا است. اگر با معده خالی اقدام به خوردن این معجون کنید، میل و هوس شما نسبت به غذا کاهش پیدا می کند.

عوارض خوردن سیر و عسل برای لاغری چیست؟

حتی بدون حساسیت ممکن است بعد از خوردن حبه سیر کامل عوارض جانبی منفی را تجربه کنید که به صورت سوزش سردل، احساس سوزش در معده و بوی بد دهان مشخص می شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *