فر کردن مو

فر کردن مو می‌تواند تغییر بسیار چشمگیری در ظاهر شما ایجاد کند. اگر به دنبال راهی برای تنوع دادن به ظاهر موهای خود هستید حتما این روش را امتحان کنید. این مطلب از گروه زیبایی شادمگ چندین روش خانگی برای فرکردن مو در خانه به شما آموزش داده است.

موی فر

موی فر یکی از مظاهر و جلوه های زیبایی در افراد است که طرفداران بی شماری دارد. تاثیر این حالت مو، در جذابیت و گیرایی شما فوق العاده بالاست. موی مجعد به دو صورت در افراد مشاهده می شود. مردم یا به صورت ارثی و ذاتی دارای موهایی فر و پیچ در پیچ اند؛ و یا به مرور زمان و با استفاده از روش های آرایشی به آن دست پیدا کرده اند. این مدل مو جایگاه ویژه ای در دنیای مد و زیبایی دارد. یکی از دلایل آن نیز راحت شکل گرفتن آن است. و اینکه مرتب کردن، آن زحمت و زمان زیادی از شما نمی گیرد.

فر کردن مو

مزایای فر کردن موها

یکی از مهم ترین مزایای موهای فر و پیچ در پیچ، این است که به راحتی و به هر مدلی که دوست دارید حالت می گیرند. در حالی که موهای لخت و موج دار این ویژگی را ندارند. و برای تثبیت کردن شان و یا حالت بخشیدن به آنها باید به انواع ژل ها، کرم ها، روغن ها، سشوار، شانه و … متوسل شد.

آخر کار هم ممکن است نتیجه ای که می بینیم خوشایندمان نباشد. حتما شما نیز دوستانی دارید که از خواب که بلند می شوند، موهایشان قابلیت این را دارد که در همان لحظه با آن در مراسم مهمانی و یا مجلسی رسمی حضور یابند. این ویژگی که شما را بی نیاز از شانه و حالت دهنده می کند، به طور کلی در موهای فر دیده می شود.

فر کردن موها، باعث ایجاد یک فضای متخلخل پنجره مانند در میان آنها می شود. هوا در این فضا به خوبی رد و بدل می شود و جریان یافتن آن باعث خنکی پوست سر می گردد. این ویژگی در هوای گرم تابستان به داد شما می رسد و از تعریق و گرما زدگی پوست سر شما جلوگیری می کند.

موی مجعد یکی از عوامل مهم در رفع شوره ی پوست سر است. زیرا باعث تنفس سلول های آن می شود. در ضمن لازم است بدانید که چنین افرادی، در شرایطی که حتی موهایشان خیس و یا مرطوب است نیز می توانند شاهد حالت پذیری آن باشند.

حجیم باشید!

داشتن حجم زیادی از مو، همواره مورد علاقه و توجه آقایان و خانم های باسلیقه و شیک پوش بوده است. علاوه بر این، موهای حجیم و پف کرده، هیچوقت از مد نمی افتند و همواره طرفداران خاص خود را دارند. این افراد از پرپشت بودن و تراکم بالای موهای خود لذت می برند و زیبایی آن، اعتماد به نفس شان را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. طبیعی است که فر کردن موها رابطه مستقیمی با افزایش حجم آنها دارد. و فرفری ها نیز در زمره ی حجیم ترین افراد دنیا قرار می گیرند. البته از نظر حجم مو! که این مساله در نوع خود به شدت جالب و دوست داشتنی است.

فر کردن مو

طبیعی بمانید!

شاید به این نکته اندیشیده اید که اگر موهایم را فر کنم، آنقد ظاهرم مصنوعی می شود که همگان مرا به سخره خواهند گرفت و سرزش خواهند کرد. این مساله ابدا درست نیست. با استفاده از روش های صحیح فر کردن مو که در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد، نه تنها وضعیت طبیعی ظاهری خود را حفظ می کنید. بلکه جوری به نظر می رسید که انگار به طور مادرزادی فرفری هستید! موهایی که تن به مجعد شدن می دهند، چه به طور فوری و چه به صورت تدریجی، می توانند حالت طبیعی خود را حفظ کنند و خود را هم ارز با فرهای ارثی بدانند.

موهای فر، سپر بلای جانتان می شوند!

آثار مخرب زیادی از اشعه ی مضر فرابنفش به خصوص بر روی پوست و مو شناخته شده است. یکی از جنبه های سلامت این ارگان حساس، دور بودن از این اشعه است که به طور طبیعی در نور خورشید وجود دارد. امواج موجود در موهای مجعد، یک ویژگی قابل توجه و جالب دارند. آنها با به دام انداختن اشعه ی خورشید، از نفوذ آن و رسیدن به پوست سر جلوگیری می کنند. پس می توان این گونه نتیجه گرفت که فر کردن فوری مو، جنبه محافظتی نیز دارد.

فرفری ها و روحیه ی مضاعف

نتایج بسیاری از نظر سنجی ها اینگونه نشان می دهند که پیچ و تاب مو می تواند تاثیر مثبت و به سزایی در اعتماد به نفس و بالا بردن سطح آن داشته باشد. بسیاری از افرادی که موهای خود را به این حالت درآورده اند یا به طور مادرزادی فرفری هستند، اقرار کرده اند که احساس شادابی و انگیزه ی بالایی دارند و سطح امید به زندگی در آنها نیز بسیار بالاست.

فرفری ها افرادی مصمم و قاطع هستند و سطح روابط اجتماعی آنها بالاست. خلق و خوی این افراد سطح ایده آلی را نشان می دهد و افرادی مهربان و صبور هستند. آنها بخش عمده ای از خلق و خوی ملایم و مطلوب خود را وابسته به وضعیت موهای خود می دانند و نسبت به آن احساس رضایت دارند.

روش های طبیعی و خانگی پاک کردن لاک بدون استون و پد

مدل موی پرطرفدار و باکلاس

یکی از مهم ترین مزایای مدل موی فر این است که هیچوقت از مد نمی افتد! فرفری ها همیشه در بطن ماجرای مد و فشن قرار دارند و محبوبیت بالایی نیز در میان مردم دارند. پسرها و دخترها، هر دو از این مدل استقبال می کنند. اگر دقیق تر به ماجرا نگاه کنیم متوجه می شویم که جنبه های زیبایی شناسی خاص و ویژه ای در رابطه با این افراد وجود دارد. موی مجعد، شما را به طور طبیعی قد بلند تر نشان می دهد. پیچ و خم موها به خوبی نواقص صورت و یا بزرگی اعضای آن از جمله بینی را می پوشانند و شما را جذاب تر از گذشته نشان می دهند.

فر کردن مو

اگر فرفری هستید، حتما این جمله نیز بارها و بارها به گوش تان رسیده است که چه موهای فوق العاده ای دارید. یا اینکه می توانم به موهایتان دست بزنم؟ و یا حتی این که چگونه می توانم مانند شما موهایم را فر کنم؟ و سوال های دیگری از این قبیل که شما را نسبت به مدل موی خود راضی نگه می دارد. همین موضوع بسیاری را ترغیب می کند تا دستی به زلف های صاف یا موج دار خود بکشند و حالت آن را تغییر دهند.

فرفری های بیگانه با حالت دهنده

از داشتن موهای مجعد خود لذت ببرید. به حمام بروید و پس از آن فقط کافیست موهای خود را خشک کنید. جالب است بدانید که حتی اگر آنها را خشک هم نکنید، حالت جذاب و دوست داشتنی شان به هم نمی ریزد. فرفری ها واقعا با حالت دهنده ها بیگانه اند. شاید آنها از ژل مو، واکس مو، روغن، شانه و … استفاده کنند تا وضعیتی مطلوب تر در موهای خود ایجاد کنند. اما آنها واقعا نیاز به هیچ کدام از این موارد ندارند و موهای شان خود به خود به بهترین و با ثبات ترین نحو ممکن حالت می گیرد.

نکات مهم قبل از فر کردن مو در خانه

ظاهر موی هر فرد می‌تواند بر زیبایی وی تاثیر چشمگیری داشته و حتی حالت چهره را تغییر دهد. مردم می‌خواهند همیشه زیبا به نظر برسند، به همین دلیل است که برای زیبایی موهایشان هزینه می‌کنند. دانستن نحوه انتخاب اتو فر برای مو و نحوه فر کردن مو در منزل می‌تواند به معنای یک سرمایه‌گذاری عالی باشد.

خرید یک اتو موی خوب به شما امکان می‌دهد مدل‌های متفاوتی روی موهای خود ایجاد کنید. اما برای این‌که بتوانید حداکثر استفاده را از این ترفندها برای فر کردن مو در خانه ببرید، مهم است که قبل از فر کردن موهای خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

1. نوع مو

هر محصولی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنید باید برای نوع موی شما مناسب باشد. اگر موهای موج‌دار دارید، انتظار نداشته باشید که استفاده از محصول موی مشابه دوست‌تان که موهای صاف دارد، نتایج یکسانی به شما بدهد. محصولات موی مختلف بر اساس نوع موی افراد اثرات متفاوتی دارند.

علاوه بر این، توجه به نوع فر مدنظرتان هم مهم است که آیا روی موهای شما جلوه خوبی خواهد داشت یا نه!؟ بماند که فر کردن مو بدون آسیب هم در جای خود مهم است. علاوه بر این، برای هر نوع مو شامپوی مناسب آن باید به کار برده شود و موهای فر نیز از این نظر مستثنی نیستند. برای اطلاع از بهترین برندهای شامپوی ایرانی برای موهای فر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

2. اسپری مو

برای داشتن زیباترین و بادوام‌ترین فرها در هنگام فر کردن مو در خانه باید قبل از گرم کردن اتوی مو ابتدا از کرم‌های محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. سپس روی موهای خود را با موس یا یک ژل سبک مرطوب کنید. از ریشه موها شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. موها را قسمت‌بندی کنید تا مطمئن شوید که تمام نواحی با محصول اسپری می‌شوند. استفاده از اسپری مو قبل از فر کردن می‌تواند موهای شما را تقویت کند و به آن حجم بیشتری بدهد. همچنین می‌توانید با این روش مطمئن باشید که فرهای موهایتان در طول روز حالت خود را از دست نمی‌دهند.

فر کردن مو

3. تمرین و تمرین

هرچه بیشتر تمرین کنید، مهارت بیشتری به دست خواهید آورد. وقتی صحبت از فر کردن مو در خانه می‌شود، این اصل کاملا درست و دقیق است. اگر به تازگی یک اتوی فرکننده خریده‌اید و می‌خواهید با فر کردن مو در خانه دوستان‌تان را غافلگیر کنید، ابتدا جلوی آینه تمرین کنید.

همچنین می‌توانید از ویدئوهای آنلاین یا فیلم‌های آموزشی استفاده کنید. مهم‌تر از همه این‌که تمرین به شما این امکان را می‌دهد که در لحظه‌ای که تصمیم به بیرون رفتن می‌گیرید، به مدل موی دلخواه خود رسیده باشید و همان را روی موهای‌تان اجرا کنید.

4. جهت فر کننده مو

مطمئناً، همه اتوهای فرکننده یک هدف دارند: فر کردن مو در خانه! اما آیا می‌دانید که نحوه نگه داشتن دسته اتو می‌تواند بر نتیجه فر کردن مو بدون آسیب تأثیر بگذارد؟ بله! همین‌طور است. ساده‌ترین ترفندی که می‌توانید برای رسیدن به فرهای عالی انجام دهید این است که موهای خود را دور اتوی فر بپیچید.

اتو را با زاویه تقریبا 60 درجه و دور از گردن نگاه دارید و بگذارید 30 ثانیه روی حرارت بماند. پس از 30 ثانیه، موهای خود را رها کنید و از یک شانه دم موشی استفاده کنید تا موهای مجعد شده را در جای خود قرار دهید. اگر چندین اتوی مو دارید، از استفاده از همه آن‌ها برای رسیدن به مدل مورد نظرتان نترسید.

جدیدترین مدل آرایش دخترانه 2023 شیک و آسان مخصوص مبتدی ها

چگونه موهای خود را بدون ابزارهای حالت دهی فر کنیم؟

تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که کمی بیشتر تلاش کنید. با پیروی از روش‌ها و نکات زیر می‌توانید موهای خود را در خانه فر کنید:

موهایتان را ببافید

هر دختری دوست دارد حالت موهای خود را تغییر دهد و گاهی آن‌ها را فر کند. ساده‌ترین روش فر کردن مو در منزل بافت مو است. ابتدا با شستن موها یا مرطوب کردن آن‌ها با اسپری شروع کنید. اگر موهایتان را شسته‌اید،‌ کمی صبر کنید تا خشک شود و فقط کمی رطوبت داشته باشد و بعد شانه کنید.

برای فرهای درشت، کل موهایتان را تنها در یک یا دو دسته مانند بافت موی باکسر، ببافید اما برای فرهای ریزتر، تعداد بافت‌ها باید بیشتر باشد. حتما همه موها را تا زمانی که کاملا مرطوب هستند ببافید. شما باید بافت موهایتان را یک شب تا صبح یا حداقل برای چند ساعت نگه دارید. بعداً می‌توانید با دستتان آن‌ها را باز و شانه کنید.

فر کردن مو

 مدل گوجه‌ای را امتحان کنید

مدل موی گوجه ای یک مدل شینیون ساده است که می توانید آن را برای فر کردن موهایتان امتحان کنید. ابتدا با شستشو یا مرطوب کردن موهای خود شروع کنید. موهای خود را کاملاً شانه کنید تا گره نخورد. برای فرهای باز، یک دسته در قسمت بالای سر خود درست کنید. اما اگر می‌خواهید فرها ریزتر و بیشتر باشد، موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید و دو گوجه بالای سر خود درست کنید. با استفاده از سنجاق سر و کش مو آن‌ها را سفت کنید. بعد از چند ساعت، موهایتان را باز کنید و از مدل جدید آن لذت ببرید.

با سنجاق سر موهای خود را ببندید

این روش کلاسیک هیچوقت قدیمی نمی‌شود و همچنین یک روش فوق‌العاده برای فر کردن مو بدون استفاده از حرارت است. برای این کار موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده خوب بشویید و با یک شانه دندانه‌دار درشت شانه کنید. با حوله موهای خود را خشک کنید و آب اضافی آن را کاملا بگیرید.

مقداری ژل به موهایتان بزنید. یک قسمت از موهایتان را جدا کنید، انتهای آن را به دور انگشتتان بپیچید تا یک حلقه ایجاد شود. حلقه را با سنجاق‌های ریز روی سرتان محکم کنید. اگر تکه‌های مویی که جدا می‌کنید خیلی ضخیم باشند، سنجاق روی آن فرورفتگی ایجاد می‌کند.

این کار را برای بقیه موهایتان هم انجام دهید. یک روسری ابریشمی دور موهایتان بپیچید تا سنجاق‌ها در جای خود محکم بمانند. روسری همچنین به جذب رطوبت مو کمک می‌کند. صبح روز بعد سنجاق‌ها را باز کنید و موهایتان را به آرامی با انگشت شانه کنید تا ظاهر تکه‌ای آن از بین برود. برای ماندگاری بیشتر از مقداری اسپری مو استفاده کنید.

از جوراب استفاده کنید

ممکن است فر کردن موها با استفاده از جوراب خنده‌دار به نظر برسد اما این روش بسیار موثر است. موهای خود را با اسپری مرطوب کنید، اما مراقب باشید که کاملا خیس نشوند. موها را بالا بکشید و به صورت دم اسبی محکم ببندید. یک جوراب بردارید، هر قسمت از موهای خود را به آن بپیچید و ببافید. برای بقیه قسمت‌ها هم همین کار را تکرار کنید و بگذارید یک شب به همین حالت بماند. صبح روز بعد، پس از باز کردن جوراب‌ها موهای بی نظیر و متفاوت خود را خواهید دید.

بیگودی را فراموش نکنید

بیگودی یک راه عالی برای شینیون مو است و همچنین موهای شما را از آسیب گرما نجات می‌دهد. اگر فرهای ریز می‌خواهید بیگودی‌های کوچک را انتخاب کنید و اگر فر درشت می‌خواهید، بیگودی‌های بزرگتر. برای فر کردن موهایتان با بیگودی به روش زیر عمل کنید.

فر کردن مو

موهای خود را با یک شامپوی حجم دهنده بشویید یا فقط با اسپری آب مرطوب کنید. با استفاده از حوله رطوبت اضافی موهای خود را بگیرید. تکه‌ای از موهایتان را جدا کنید، بیگودی را روی آن بگذارید و به سمت بالا رول کنید تا به کف سرتان برسد. برای محکم کردن بیگودی‌ها به سنجاق نیاز نخواهید داشت. اگر بیگودی به موهایتان نچسبید، یعنی تکه مویی که جدا کردید بسیار ضخیم است.

بگذارید بیگودی‌ها چند ساعت روی سرتان بماند تا موهایتان کاملا خشک شود. می‌توانید از این زمان برای آرایش کردن یا کارهای دیگر خانه استفاده کنید. پس از این مدت، بیگودی‌ها را باز کنید و موهایتان را با انگشتتان شانه کنید.

موهایتان را به روش گره بانتو فر کنید

این روش فرهای ریز و فنری به شما می‌دهد و برای انواع مو مناسب است. برای انجام ایجاد فر ریز مو در خانه با این روش، مانند همیشه قدم اول مرطوب کردن موهایتان است. وقتی که موهای شما حدود ۸۰ درصد خشک شد، یک قسمت ۱ تا ۲ اینچی از آن را جدا کنید (هرچه قسمت کوچکتر باشد، فرهای شما ریزتر و محکم‌تر خواهد شد) و شروع به پیچ دادن کنید تا شبیه به طناب شود.

این قسمت را محکم به دور خود بچرخانید، یک گوجه پیچ خورده کوچک ایجاد کنید و سپس با سنجاق آن را سفت کنید. این کار را با تمام موهایتان انجام دهید. کلاه دوش بپوشید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد کلاه دوش را برداشته و بگذارید موهایتان خشک شود. پس از باز کردن گره‌ها، موهایتان را با انگشت شانه کنید و با یک اسپری یا واکس مو کار را تمام کنید.

محبوبترین و جدیدترین رنگ مو 2022 زنانه و دخترانه جذاب

موهای خود را بپیچید و رول کنید

این یک راه جالب برای فر کردن موها است. موهای خود را مرطوب کنید و با یک شانه دندانه‌دار شانه کنید. دسته کوچکی از مو را از قسمت جلویی بالای سر خود برداشته و آن‌ها را در یک جهت بچرخانید. سپس رشته پیچ خورده را با استفاده از سنجاق و کش مو، به حالت گوجه‌ای محکم بپیچید. این کار را با موهای باقیمانده نیز تکرار کنید و بگذارید یک شب تا صبح در این حالت بماند. صبح موهای خود را باز کنید تا موهای فر زیبای خود را ببینید.

فر کردن مو

چگونه موهای صاف خود را مجعد کنیم؟

زمانی که موهای شما به‌طور طبیعی صاف است، برای فر کردن تلاش بیشتری می‌طلبد، اما نترسید! این کار شدنی است! در ادامه نحوه روش های فر کردن مو در خانه ارائه شده است:

از شامپو و نرم کننده آبرسان استفاده کنید. نرم‌کننده به محافظت از موها در برابر آسیب گرما کمک نموده و در عین حال موهای شما را صاف‌تر و قوی‌تر می‌کند.
موهای مرطوب را با حوله خشک کرده و سپس با باد خنک سشوار، باقیمانده آب مو را هم بگیرید.
از سر فر ریز اتو برای مانگاری بیشتر فرها استفاده کنید.
قبل از فر کردن با اتوی مو روش پیچش بدون حرارت را امتحان کنید. از غلتک‌های فومی و پارچه‌ای گرفته تا قیطان‌ها، بیگودی‌ها و سنجاق‌ها همگی روش‌های بدون حرارت فر کردن مو در خانه هستند. برای تقویت فرها و اطمینان از ماندگاری طولانی‌تر موهای خود، قبل از پیچیدن موها به آرامی با یک ژل، اسپری یا موس مخصوص مو را مرطوب کنید.
با کمک اسپری نمک دریا حجم و بافت مو را اضافه کنید. چند پاف کوتاه از اسپری نمک دریایی را آن‌قدر روی موهای خود بمالید تا چسبندگی، لیفت و بافت ساحلی زیادی ایجاد کند.
اکنون الگوی فر طبیعی موهای‌تان را با یک اسپری حالت‌دهنده تقویت کنید. به این ترتیب فرها در تمام طول روز حالت خود را حفظ می‌کنند.

فر کردن مو

فر کردن مو با سشوار و چنگال

یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که در فضای مجازی دیده می‌شود، فر کردن مو با سشوار و چنگال است. در صورتی که دستگاه فر کننده مو در خانه ندارید، شما می‌توانید تنها با یک چنگال ساده، موهایتان را فر و جذاب کنید.

برای فر کردن مو با سشوار و چنگال، ابتدا موهایتان را دور یک چنگال بپیچید. نیاز نیست که موها را از لابه‌لای دندانه‌های چنگال رد کنید. در مرحله دوم، مقداری اسپری مو، مثل تافت بزنید. سپس سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید تا اسپری خشک شود و مو حالت بگیرد.

در نهایت موهایتان را از چنگال باز کنید و با انگشتتان فر مویتان را حالت دهید. به یاد داشته باشید که از این روش فر کردن مو با سشوار به صورت مداوم استفاده نکنید. چرا که اسپری تافت باعث خشک شدن مو می‌شود.

روش های مراقبتی از موهای فر شده

شاید فر کردن مو، برای شما اولویت داشته باشد. اما به همان اندازه نیز باید بتوانید از موهای فر که حساسیت بالایی دارند مراقبت کنید. ما در ادامه شما را با چندین روش مراقبتی از این مدل مو آشنا خواهیم کرد. همانطور که گفتیم استفاده از مواد شیمیایی جهت انجام فر مو، بر روی جنس و ساقه ی آن تاثیر بدی می گذارد. و ممکن است موجب ریزش آن شود. البته هیچ تغییری بدون عوارض نیست.

فر کردن مو

اما می توان با انجام مراقبت های بهداشتی از موی حالت گرفته، از شدت عوارض جانبی کاست.

موهای فرفری به آبرسانی بیشتری نیاز دارند و معمولا از شامپو ها و نرم کننده هایی برای شستن آنها استفاده می شود که مناسب موهای حساس و آسیب دیده هستند. موهای فر نسبت به بقیه مدل موها، خشک تر اند. در نتیجه حساسیت آنها نیز بالاتر است. متخصصین همچنین می گویند که بیشتر از 2 هفته در هفته آنها را با شامپو نشویید. چون آن را خشک تر از همیشه می کند و ظاهر آن را به سمت مات بودن می برد. البته خود این مساله نیز به جنس و چربی طببعی موهای شما بستگی دارد.

فر کردن مو در خانه

با موهای فر خود بعد از حمام چه کنیم؟

علاوه بر شستن مو ، چگونگی خشک کدن آن نیز مهم است. سشوار باعث وز شدن و افزایش حجم موهای فر می شود. حوله های معمولی نیز آنها را آشفته، نامنظم و گره خورده می کنند. موی مجعد اگر به طور طبیعی خشک شود بهتر است.

اما اگر عجله دارید یا به هر دلیل دیگری نمی توانید منتظر خشک شدن تدریجی آنها شوید، از یک تیشرت نخی باری این کار استفاده کنید تا موهایتان مانند یال شیر، وز و پف کرده نشود.

بهترین روش شانه زدن موهای فر، استفاده از انگشتان است. دستان خود را به درون جنگل موهایتان ببرید و آنها را همانطور که می خواهید حالت دهید. به این دلیل استفاده از شانه را توصیه نمی کنیم که ممکن است باعث ایجاد موخوره شود. برس کشیدن نیز آنها را پیچ در پیچ تر می کند. اما به هر حال بهترین نوع شانه برای موهای مجعد و فرفری، شانه های پهن و دانه درشت است که دندانه های آن تاب دار و با فاصله از هم چیده شده اند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *