افتتاح حساب ترکیه
انواع آزمون های انگلیسی

اولین چیزی برای مهاجرت شغلی یا تحصیلی به آن نیاز دارید ارائه مدرک بین المللی زبان است. به همین منطور شما باید در یک آزمون بین المللی زبان شرکت کنید و میزان علاقمندی خود به زبان را بسنجید. گروه موفقیت شادمگ در این مطلب هر اطلاعاتی که در رابطه با انواع آزمون های انگلیسی لازم دارید در اختیارتان قرار می دهد.

اهمیت دریافت مدرک بین المللی زبان انگلیسی

اگر به یادگیری زبان انگلیسی فکر می کنید ولی زبان انگلیسی را روان صحبت نمی کنید، احتمالاً از مردم شنیده اید که زبان انگلیسی مهم ترین زبان برای یادگیری است. اما چرا ؟

 3 دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. زبان انگلیسی یک زبان گسترده و بین المللی است چرا که از هر پنج نفر در جهان (کل جهان!) یک نفر می تواند انگلیسی را روان صحبت کند، یا حداقل آن را متوجه شود. پس می توان نتیجه گرفت که زبان انگلیسی یک زبان بسیار مفید برای سفرکردن وبرقراری ارتباطات است.
  2. زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی تجارت شناخته می شود، و مکالمه به زبان انگلیسی با همکاران یا مشتریان بین المللی مهم و ضروری است. داشتن مهارت در زمینه صحبت کردن و فهمیدن زبان انگلیسی شانس شما را برای یافتن شغل مناسب، چه در یک شرکت چند زبانه و چه در خارج از کشور، افزایش می دهد.
  3. شاید یادگیری واژگان انگلیسی و تلفظ آنها کمی دشوار باشد، اما گرامر زبان انگلیسی در مقایسه با سایر زبان های اروپایی آسان تر است.

انواع آزمون های انگلیسی

کدام آزمون های انگلیسی بهتر است؟

هر کدام از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای هدفی یکسان اما با خصوصیات متفاوت برگزار می شوند.

آزمون آیلتس و تافل که در صدر جدول قرار دارند به دلیل اعتبار و رعایت استاندارد بالای مهارتی همواره مورد توجه بوده اند و جزء بهترین و پرطرفدارترین آزمون های زبان به شمار می‌آید و افراد بسیاری برای ورود به مدارج بالاتر تحصیلی و شغلی ناگزیر به انجام این تست می باشند .

روند این آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ایجاب می کند که شرایط این آزمون ها که شامل آمادگی از طریق منابع، هزینه و نحوه ی برگزاری آن ها را بدانیم.

ویژگی های انواع آزمون های انگلیسی

تمامی تست های بین المللی زبان انگلیسی با سنجش چهار مهارت مکالمه، خواندن، نوشتن و درک مطلب با در نظر گرفتن پارامترهای ثابت و تعیین حد نمره ی برگزار می شود.

یک سری از این آزمون ها دارای مدت زمان اعتبار ۲ ساله و برخی دیگر دائمی هستند. ارائه مدرک در این تست ها تایید شده دانشگاه ها و موسسات شناخته شده مثل کمبریج و IDP استرالیا است.

انواع آزمون های انگلیسی

این دوره ها با هدف ارتقا سطح سواد انگلیسی افراد برای حضور در دنیای آکادمیک و حرفه ای طراحی شده اند. هر چند ماه یکبار محتوا و سوالات این تست ها به روز رسانی می شوند.

افراد واجد شرایط برای این آزمون ها می باست تا سطح پیشرفته ی زبان انگلیسی را طی کرده باشند و بعد برای شرکت در این آزمون های بین المللی زبان انگلیسی اقدام کنند.

انواع آزمون های انگلیسی داخلی

از آزمون های داخلی زبان می توان به MSRT اشاره کرد که توسط سازمان سنجش برای مهارت آموزی سطح زبان دانشجویان سطح دکتری دانشگاه آزاد، دانشگاه بهداشت و درمان و متقاضیان دریافت بورسیه است که هر دو سال یکبار نیاز به تمدید دارد.

انواع آزمون های انگلیسی بین المللی

بر همین اساس، برای اهداف مختلف تحصیلی و حرفه ای، تست های بین المللی با کمیت و کیفیت متفاوت تنظیم شده اند. کسب نمره ی تعریف شده و قابل قبول در این آزمون ها تعیین کننده ی میزان مهارت زبان انگلیسی جهت کسب مدارج بالاتر تحصیلی و شغلی است.

نگاهی اجمالی به انواع آزمون های انگلیسی

  • IELSTS آیلتس
  • TOEFLتافل
  • آزمون CAE, FCE, CPE, PET
  • OPI و OPIC
  • TOEIC

آزمون های نام برده طبق استانداردهای بین المللی طراحی و سنجیده می شوند، بنابرین شرکت در این آزمون ها با ثبت نام در مراکز معتبر آموزشی و تحت نظارت مرکز آزمون امکان پذیر است.

IELTS) International English Language Testing system)

IELTS مخفف کلمه “International English Language Testing system” است به معنی سازمان بین المللی سنجش زبان انگلیسی، که تاکنون یکی از مهم ترین و معتبرترین آزمون های بین المللی در سراسر جهان است.

انواع آزمون های انگلیسی

آزمون بین المللی IELTS به آزمودن چهار مهارت زبانی داوطلبان در سرتاسر دنیا می پردازد. داوطلبان در این آزمون با هدف اخذ ویزا، پیدا کردن شغل یا تحصیل در دانشگاه ها یا کالج دانشگاهی و یا محیط ها و مکان هایی که زبان ارتباطی آن ها انگلیسی می باشد شرکت می کنند.

آزمون آیلتس از 4 ماژول Listening, Writing, Speaking, Reading تشکیل شده است.

TOEFL) test of English as a foreign language)

TOEFL (تافل) مخفف “Test of English as a Foreign Language” است. این یک آزمون مهارت انگلیسی است که توسط یک شرکت آمریکایی، ETS ساخته شده است تا مهارت خواندن، صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی را اندازه گیری کند. نمرات آزمون تافل برای بیش از 900 دانشگاه و موسسه دیگر در بیش از 130 کشور مورد نیاز است.

ایده های جالب برای سرگرمی زنان خانه دار | معرفی سرگرمی های درآمدزا برای خانه دارها

شرکت در این آزمون به دو روش انجام می شود. می توان آن را به عنوان یک آزمون کتبی (TOEFL PBT) یا یک آزمون آنلاین (TOEFL IBT) در نظر گرفت.

انواع آزمون های انگلیسی

آزمون TOEFL IBT محبوبیت بیشتری نسبت به آزمون Pbt دارد. این آزمون در استرالیا و انگلیس پذیرفته شده است و به احتمال زیاد موسسات آمریکایی این آزمون را نسبت به آزمون آیلتس ترجیح می دهند.

Pbt) TOEFL Paper-based Test)

آزمون Pbt نسخه قدیمی آزمون TOEFL است و فقط در برخی از کشورها قابل دسترسی است. TOEFL PBT یک آزمون کاملا متفاوت از TOEFL آنلاین است که TOEFL iBT نام دارد.

برخی از تفاوت های اصلی آزمون این است که آزمون pbtکوتاه تر است، شامل یک مصاحبه گفتاری نیست و در مقیاس دیگری امتیاز می گیرد.

Ibt) TOEFL Internet based test)

آزمونiBT TOEFL به شما کمک می کند تا با اطمینان به زبان انگلیسی مسلط شوید. مزیت آزمون تافل، داشتن مدرک معتبر و قابل قبول بین دانشگاهها و مدارس می باشد.

با داشتن مدرک تافل، می توان به راحتی برای درخواست ویزا، پیدا کردن شغل و یا تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اقدام کرد.

به همین دلیل است که بالغ بر 11000 دانشگاه و موسسه آموزشی در بیش از 150 کشور، از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، انگلیس وسراسر اروپا و آسیا آن را پذیرفته اند.
آزمون TOEFL iBT که به صورت آنلاین و هفتگی در مراکز و موسسات برگزار کننده آزمون، ارائه می شود.

آزمون تافل، تنها آزمونی است که هر 4 مهارت زبان انگلیسی بصورت آکادمیک: خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن را به صورت درست و استانداردو دقیق در کلاس اندازه گیری می کند.

بنابراین نمره آزمونiBT TOEFL شما، بازتابی واقعی از توانایی های شما است.

 

TOEIC) Test of English for International Communication)

آزمون TOEIC یک آزمون زبان انگلیسی است که برای برقراری ارتباطات بین المللی است و توسط سازمان برگزار کننده آزمون های آزمایشی ETS تهیه می شود.

سوالات آزمون TOEIC براساس وقایع روزمره زندگی مان است.

انواع آزمون های انگلیسی

آزمون TOEIC چگونه است؟

TOEIC شامل دو بخش است. که قسمت اول: Listening و Reading یک آزمون کتبی است و حدود 2.5 ساعت بطول می انجامد و در دپارتمان برگزار کننده این آزمون، برگزار می شود.

قسمت دوم: آزمون Speaking و Writing یک آزمون آنلاین است که در مرکز برگزاری آزمون برگزار می شود و 90 دقیقه طول می کشد.

نمره

Reading و Listening این آزمون نمره ای بین 10 الی 990 می دهد و آزمون های Speaking و Writing ،TOEIC از 200 نمره است.

هزینه TOEIC چقدر است؟

مشخصا هزینه های هر آزمونی توسط موسسه برگزار کننده آزمون تعیین می شود اما چیزی که از موسسه ها انتطار می رود این است که برای هر بخش آزمون اعم از بخش گفتاری، نوشتاری، صحبت کردن و خواندن چیزی حدود 85 دلار پرداخت کنید.

OPI) Oral Proficiency Interview)

آزمون بین المللی زبان انگلیسی (OPI) توانایی شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی اندازه گیری می کند. در این مکالمه، شما می توانید حدود 30 دقیقه بصورت تلفنی با یک آزمایشگر ACTFL صحبت کنید.

شاخص ترین ارزیابی های ACTFL مصاحبه و ارزیابی مهارت Speaking است. آزمون های بین المللی ACTFL OPI یک ارزیابی در سطح جوامع بین المللی است که بسیار معتبر و قابل اعتماد است.

OPI یک مصاحبه تلفنی 20 الی 30 دقیقه ای است که بین یک مربی ACTFL و شرکت کننده آزمون است.

انواع آزمون های انگلیسی

متناسب برای: مدارس، دانشگاه ها، تحصیلات تکمیلی، دکتری و فراتر از آن

طول آزمون: 20-30 دقیقه

محتوای آزمون: محتوای آزمون با تجارب علمی، شغلی و شخصی داوطلب سازگار است.

OPIC) Oral Proficiency Interview by Computer)

آزمون (OPIc) یک آزمون آنلاین جهت سنجیدن مهارت استفاده از زبان انگلیسی است، که توسط شورای آمریکایی آموزش زبان های خارجی (ACTFL) و آزمایش زبان بین المللی (LTI) ایجاد شده است.

OPIc نوعی مصاحبه آزمایشی تجاری است.

این آزمون یک ساعته، مجموعه ای از سوالات ثبت شده است که توسط رایانه ارزیابی می شود.

این آزمون با هدف، پاسخ به افزایش تقاضای جهانی برای آزمایش مهارت Speaking ایجاد شده است. آزمون بین المللی OPIC که بصورت آنلاین برگزار می شود از آزمون OPI، الگوبرداری می کند.

Cambridge exams

آزمون های انگلیسی دانشگاه کمبریج، آزمون های عمیقی هستند که یادگیری زبان انگلیسی را لذت بخش و موثر می کنند.

آزمون های دانشگاه کمبریج، به افراد در هر سن و با هر توانایی، برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه می دهند.

هر آزمون بر روی سطحی از چارچوب مرجع مشترک اروپا متمرکز است و به زبان آموزان کمک می کند تا مهارت های گفتاری، نوشتاری، خواندن و گوش دادن خود را گام به گام بهبود بخشند.

انواع آزمون های انگلیسی

KET) Key English Test)

آزمون Key English ساده ترین نوع آزمون های کمبریج است. آزمون KET تعیین کننده میزان علم و دانش شرکت کننده را در چهار مهارت زبان انگلیسی می سنجد.

این آزمون برابر با استاندارد شورای اروپا در سطح مبتدی می باشد و اولین قدم برای اخذ سایر مدارک معتبر بین المللی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج به حساب می آید.

سطح دشواری آزمون: A2 مبتدی

این آزمون مختص چه کسانی است؟  کسانی که دانش ابتدایی و اولیه خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن را دارند

راهکارهای فوق العاده برای ترک اعتیاد به فضای مجازی

آزمون KET چگونه است؟ این آزمون دارای سه بخش است:مدت زمان بخش Readingو Writing: 60 دقیقه ، 30 سوال Reading و دو بخش writing.Listening – 25 دقیقهSpeaking – 8الی10 دقیقه

نمره: بخش های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن هر کدام 25٪ از نمرات را به خود اختصاص می دهند.

هزینه آزمون KET چقدر است؟ هزینه ها را مراکز و موسسات برگزار کننده آزمون تعیین می کنند که چیزی حدود 120 یورو می باشد.

PET) Preliminary English Test)

آزمون مقدماتی انگلیسی (PET)، مطابق با سطح A2-B2 اروپایی است و این آزمون مطابق با دانشگاه کمبریج برگزار می شود.

در این آزمون هر چهار مهارت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن مورد سنجش قرار می گیرد. که هر مهارت 25٪ از کل نمرات موجود را تشکیل می دهد.

روند آزمون چگونه است؟

آزمون دارای سه بخش است. تایم برگزاری آزمون Reading و Writing، 1 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد که از سه قسمت نوشتاری و پنج قسمت خواندن تشکیل شده است.بخش Readingو Writing و Listening را در همان روز آزمون انجام می دهید.

ممکن است بخش Speaking در روز بعد آزمون مورد سنجش قرار گیرد. که بخش Speaking با دو مربی و یک شرکت کننده دیگر انجام شود.

در بخش Reading، شما باید متن هایی را بخوانید و به سوالات در مورد هرکدام پاسخ دهید. باید یک پیام کوتاه بنویسید و یک تمرین کوتاه از گرامر زبان انجام دهید، و سپس یک داستان یا نامه بنویسید.

انواع آزمون های انگلیسی

آزمون PET زبان انگلیسی شما را بهتر میکند تا بتوانید هنگام مسافرت یا کار با انگلیسی زبانان راحت تر ارتباط برقرار کنید.

برای شرکت در امتحان باید بتوانید:

  1. دوست داشتن و دوست نداشتن خود را ابراز کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  2. اطلاعیه ها و دستورالعمل های گفتاری و کتبی را درک کنید
  3. نامه شخصی بنویسید یا از یک جلسه یا گفتمان یادداشت برداری کنید.

FCE) First Certificate in English)

آزمون FCE به دو صورت کتبی و یا اینترنتی انجام می شود که کتبی آن در ماه های مارس، مه، ژوئن، آگوست و دسامبر برگزار میشود.

آزمون اینترنتی هم در فوریه، آوریل، جولای، آگوست و نوامبر انجام می شود. همه دپارتمان های برگزار کننده آزمون FCE هر دو نوع آزمون را برگزار نمی کنند.

سطح دشواری آزمون: متوسط

آزمون FCE شامل چهار بخش است:

  • خواندن -75 دقیقه
  • نوشتن – 80 دقیقه
  • گوش دادن – 40 دقیقه
  • صحبت کردن – مصاحبه، که معمولا با یک شرکت کننده دیگر برگزار میشود، زمان تمام شده این بخش 14 دقیقه است.

نمره: A ، B ، C (پاس) ، D ، E یا U (رد). برای ورود به برخی از دانشگاه ها قبولی با نمره FCE A پذیرفته می شود.

هزینه شرکت در آزمون FCE چقدر است؟ هزینه ها را دپارتمان های برگزار کننده آزمون تعیین می کنند. که چیزی حدود 160 یورو می باشد.

انواع آزمون های انگلیسی

Hand completing a multiple choice exam.

CAE) Certificate in Advanced English)

آزمون بین المللی CAE بصورت کتبی یا اینترنتی برگزار می شود.

سطح دشواری آزمون CAE: پیشرفته

شرکت کنندگان آزمون CAE چه کسانی هستند؟ اگر می توانید برای کار یا تحصیل به زبان انگلیسی، ارتباط برقرار کنید، این آزمون برای شما است. CAE سالانه توسط بیش از 60000 نفر در بیش از 60 برگزار می شود.

مراحل برگزاری آزمون CAE چگونه است؟

این آزمون چهار بخش دارد:

  • Reading
  • Writing
  • Listening که شامل 30 سوال می باشد.
  • Speaking – که این بخش مصاحبه است، و به طور معمول با یک شرکت کننده دیگر برگزار می شود و حدود 15 دقیقه طول می کشد.

نمره: A ، B ، C (پاس) ، D ، E یا U (رد)

مدرک آزمون بین المللی CAE برای ورود به برخی از دانشگاه ها پذیرفته می شود. بخش Reading، 40%از نمره کل آزمون را به خود اختصاص داده است.

بخش های نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن هر کدام 20٪ از نمرات را به خود اختصاص می دهند.

هنگام بررسی نتایج آزمون، اگر عملکرد شما بین سطح B2 و C2 باشد ، شما یک مدرک معتبر از موسسه Cambridge دریافت می کنید.

نمرات قبولی: نمره A (C2) ، نمره B (C1) ، نمره C (C1). اگر موفق به اخذ نمره قبول نشوید، اما عملکردتان در طول آزمون خوب باشد، مدرکB2 برای شما صادر می شود.

هزینه آزمون CAE چقدر است؟ هزینه ها را مراکز آزمون تعیین می کنند اما چیزی حدود 150 یورو می باشد.

CPE) Certificate Proficiency in English)

کسانی که بخواهند در مقطع تحصیلات تکمیلی یا دکتری در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کنند و یا برای پیدا کردن شغل با سمت مدیریت ارشد هستند باید آزمون CPE را شرکت کنند و نمره قابل قبولی در این آزمون کسب کنند.

برای شرکت در این آزمون باید بتوانید:

تقریباً هر آنچه را به انگلیسی می شنوید یا می خوانید، درک کنید و متوجه شوید. از زبان رسمی، دانشگاهی و محاوره ای استفاده و درک کنید. در مورد موضوعات ظریف و موضوعات پیچیده مذاکره کنید.

روند برگزاری آزمون چگونه است؟

آزمون CPE شامل چهار ماژول است. آزمون در سه بخش خواندن، نوشتن و گوش دادن در همان روز برگزاری انجام می شود وبرگزاری آزمون در قسمت Speaking احتمال دارد در روز دیگری انجام شود.

بخش Speaking با دو نفر از مربیان و یک نفر شرکت کننده دیگر انجام می شود.

TOLIMO) The Test of Language by the Iranian Measurement organization)

آزمون تولیمو، آزمونی برای سنجش میزان توانایی و دانش عمومی زبان انگلیسی شرکت کنندگان می باشد که از طرف سازمان سنجش و آموزش کشورمان طراحی و اجرا می شود.

اصول رفتار با همسر در جمع و باید ها و نباید ها | جملاتی که تو جمع به همسرت بگی عاشقت میشه

MSRT

آزمون زبان انگلیسی MSRT که ویژه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و بالاتر می باشد، با نام MCHE نیز شناخته شده و به عنوان آزمونی کوچکتر از آزمون تافل شناخته می شود، به همین سبب است که شرکت کنندگان این آزمون منابع آزمون تافل را مورد مطالعه وبررسی قرار می دهند.

آزمون MSRTکه از سمت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است بصورت ماهیانه در برخی از شهرهای ایران بگزار می شود.

MHLE) Ministry Health Language Examination)

آزمون MHLE، مختص شرکت کنندگان در مقطع تحصیلی دکتری تخصصی پزشکی است.

این بدان معناست که اگر شما تصمیم به شرکت کردن در آزمون دکتری تخصصی پزشکی را دارید بایستی حتما حداقل نمره را از آزمون MHLE کسب کنید.

این آزمون دارای 2 سال اعتبار است و به آزمون MSRT شباهت بسیار زیادی دارد.

انواع آزمون های انگلیسی

EPT) English Proficiency test)

EPT آزمونی است که هدف آن سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی در شرکت کنندگانی است که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به سایر دانشگاه های انگلیسی زبان بپیوندند و یا اینکه برای پیدا کردن شغل به این مدرک نیاز دارند.

آزمون EPT بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها ساخته شده بود. این آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت کنندگان را از طریق پاسخ آنها به 80 سوال چند گزینه ای می سنجد که به شرح زیر تقسیم می شود:

  1. گرامر زبان: 40 سوال
  2. درک مطلب: 20 سوال
  3. رایتینگ: 20 سوال

بنابراین مولفه های اساسی زبان، از جمله واژگان و معانی آنها و همچنین گرامر و رایتینگ را از طریق مجموعه ای از سوالات که این مولفه ها را آزمایش می کند تا نتایج عینی و قابل اطمینان بدست دهد، پوشش می دهد. / UTEPT IMAT / GMETGRE

(General Test English)

آزمون های ثبت نام فارغ التحصیلان (GRE) یک آزمون استاندارد است که یکی از شروط پذیرش در بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده و کانادا است.

آزمون GRE توسط سازمان (ETS) اداره می شود. این آزمون در سال 1936 برای پیشرفت آموزش تاسیس شد.

طبق ETS ، هدف GRE سنجش میزان دانش و توانایی زبان آموزان در مهارت های اسپیکینگ، رایتینگ، درک مطلب و…. است که طی یک دوره طولانی یادگیری به دست آمده است.

محتوای GRE از بخشهای خاص جبر، هندسه، حساب و واژگان تشکیل شده است. آزمون عمومی GRE به عنوان یک آزمون اینترنتی ارائه می شود.

هزینه شرکت در این آزمون 205 دلار آمریکا است، اگرچه ETS تحت شرایط خاص هزینه را کاهش می دهد.

همچنین به آن دسته از متقاضیان شرکت کننده آزمون GRE که مشکلات اقتصادی را اثبات می کنند کمک مالی می کند.

OET) Occupational English test)

آزمون OET آزمون انگلیسی زبان برای متخصصان مراقبت های بهداشتی است.

OET برای 12 حرفه زیر در دسترس است: دندانپزشکی ، رژیم غذایی ، پزشکی ، پرستاری ، کاردرمانی ، بینایی سنجی ، داروسازی ، فیزیوتراپی ، پدیاتری ، رادیوگرافی ، آسیب شناسی گفتار و دامپزشکی3.

هزینه ی انواع آزمون زبان انگلیسی

در مطلب انواع آزمون های انگلیسی ذکر شده که تست های بین المللی به طور کلی با نرخ دلار یا یورو محاسبه می شوند. با توجه به نوسان نرخ ارز خارجی، هزینه ی آزمون های آیلتس، تافل و غیره متغیر می باشد.

بالطبع برای آزمون های داخلی مثل MSRT متحمل بودجه ی کمتری خواهید شد.

پاسخ به سوالات انواع آزمون های انگلیسی

کدام آزمون زبان انگلیسی بهتر است؟

آزمون آیلتس و تافل که در صدر جدول قرار دارند به دلیل اعتبار و رعایت استاندارد بالای مهارتی همواره مورد توجه بوده اند و جزء بهترین و پرطرفدارترین آزمون های زبان به شمار می‌آید

آیا آزمون زبان انگلیسی داخلی داریم ؟

از آزمون های داخلی زبان می توان به MSRT اشاره کرد که توسط سازمان سنجش برای مهارت آموزی سطح زبان دانشجویان سطح دکتری دانشگاه آزاد، دانشگاه بهداشت و درمان و متقاضیان دریافت بورسیه است که هر دو سال یکبار نیاز به تمدید دارد.

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی کدام است؟

  • IELSTS آیلتس
  • TOEFLتافل
  • آزمون های CAE, FCE, CPE, PET
  • OPI و OPIC
  • TOEIC

هزینه ی انواع آزمون زبان انگلیسی چقدر است؟

تست های بین المللی زبان انگلیسی به طور کلی با نرخ دلار یا یورو محاسبه می شوند. با توجه به نوسان نرخ ارز خارجی، هزینه ی آزمون های زبان انگلیسی آیلتس، تافل و غیره متغیر می باشد

هورمون گرسنگی و سیری چه کارکردهایی در بدن دارند؟

سیگنالهایی که از سوی این هورمونها به مغز ارسال می شوند دارای سه کارکرد اولیه هستند. این سیگنالها به بدن می گویند: چه موقع در جستجوی غذا باشد، چه موقع در مصرف انرژی صرفه جویی کند و چه موقع سوخت را برای گرسنگی بیش از حد انرژی ذخیره کند.

آزمون TOEIC چگونه است؟

TOEIC شامل دو بخش است. که قسمت اول: Listening و Reading یک آزمون کتبی است و حدود 2.5 ساعت بطول می انجامد و در دپارتمان برگزار کننده این آزمون، برگزار می شود. قسمت دوم: آزمون Speaking و Writing یک آزمون آنلاین است که در مرکز برگزاری آزمون برگزار می شود و 90 دقیقه طول می کشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *