افتتاح حساب ترکیه
فواید دمپایی روفرشی

راه رفتن روی زمین باعث خشکی و ترک خوردن کف پا می‌شود. گروه سبک زندگی شادمگ به فواید دمپایی روفرشی پرداخته است. اگر به فکر خرید دمپایی روفرشی برای خودتان یا افراد خانواده افتاده‌اید، این مطلب را بخوانید.

فواید دمپایی روفرشی چیست؟

دمپایی روفرشی و پاپوش کفش راحتی ، گرمی است که معمولاً در داخل منزل پوشیده می شود.دمپایی روفرشی را می توان از انواع جنس های مختلف مواد ، مانند جیر ، پنبه و چرم تهیه کرد. اما دمپایی چرمی اغلب سخت تر است.

به دلیل اینکه دمپایی روفرشی و پاپوش در داخل خانه پوشیده می شوند ، جنس ساخته شده از آن لازم نیست به اندازه مواد استفاده شده برای کفش در فضای بیرون از خانه سخت و محکم باشد. به همین دلیل است که برای انتخاب دمپایی روفرشی و پاپوش تنوع زیادی وجود دارد!

فواید دمپایی روفرشی

خوشبختانه تنها دمپایی های روفرشی زنانه در بازار وجود ندارد بلکه برای همه اعضای خانواده یعنی آقایان ، دختران کوچک و پسران خردسال دمپایی روفرشی زیبا در بازار وجود دارد.

همه افراد خانواده می توانند پاپوش و دمپایی روفرشی در سبک های مختلف وجود دارد.تنوع زیاد ان ها اجازه می دهد چیزی را که دوست دارید پیدا کنید.

انواع دمپایی روفرشی

دمپایی‌های خانگی از جنس‌های مختلفی دوخته و تهیه می‌شوند:

پشم: هوا که سرد می‌شود، هیچ‌چیز به‌اندازه یک جفت دمپایی پشمی خیال‌تان را راحت نمی‌کند. زمانی که خانه هستید، دمپایی پشمی به پا کنید که پا را گرم کند و بادوام باشد.
پنبه: پا در دمپایی پنبه‌ای نفس می‌کشد. دمپایی پنبه‌ای از الیاف طبیعی تهیه می‌شود و رطوبت را به خودش جذب می‌کند. پس وقتی پا در فصل گرما عرق کند، پنبه آن را جذب خواهد کرد.
جیر: دمپایی جیر ضدآب است و کمی گرما به پا می‌دهد. این مدل‌ها برای بهار یا روزهای سرد مناسب‌ترند.
چرم: دمپایی چرمی ضدآب و راحت است و تبادل هوا انجام می‌دهد. این جنس خواهان زیاد دارد.پلاستیک: کف بیشتر دمپایی‌های روفرشی از پلاستیک است، چراکه دوام، انعطاف‌پذیری و استحکام خوبی دارد. ممکن است لایه درونی دمپایی هم پلاستیکی باشد.
فوم: فومی که شکل پا را به خودش می‌گیرد، خیلی نرم و راحت است و به‌خوبی از پا مراقبت می‌کند.

فواید دمپایی روفرشی

انتخاب سایز دمپایی روفرشی

اندازه های دمپایی روفرشی و پاپوش معمولا برابر با اندازه کفش معمولی است. اما بعضی اوقات می تواند کمی بزرگتر باشد. زیرا جنس ان سست تر و منعطف تر است ، بنابراین باید اندازه طبیعی پای خود را بدست آورید و اگر مناسب نیست و از ابتدا برای پای شما بزرگ است باید یک سایز کوچک تر ارا انتخاب کنید.

راحتی پاپوش به معنای انعطاف زیاد در پای شما نیست. مهم ترین نکته دمپایی روفرشی و پاپوش گرما و راحتی آن است ، بنابراین به سراغ دمپایی هایی بروید که احساس راحتی کنید.

سبک دمپایی روفرشی که انتخاب می کنید کاملاً یک نظر شخصی است. ممکن است دمپایی های بوت و ساقدار را بیشتر دوست داشته باشید وشاید پاپوش های بدون ساق دوست داشته باشید ، پس چند سبک مختلف را امتحان کنید و بدانید کدام یک را بیشتر ترجیح می دهید.

همچنین توجه داشته باشید که چقدر بدنتان سرمایی است، پاپوش های بوت برای زمستان یا برای راه رفتن روی کف پوش های بدون فرش تمناسب است، اما روفرشی های صندل مانند برای پوشیدن در فصل بهار و تابستان که هوا معتدل تر است مناسب است.

فواید دمپایی روفرشی

باید امتحان کنید که کدام سبک دمپایی روفرشی برای پای شما مناسب است. اگر قصد دارید دمپایی روفرشی خود را زیاد بپوشید ، ارزش این را دارد که در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج دهید.

بهترین روش نگهداری از فرش سفید و روشن ؛ اصولی که خال روی فرش تون نمیدازه !

دمپایی روفرشی که کف پوش نسبتا محکمی داشته باشد برای حفظ پاهایتان از آیب بسیار بهتر از کفی نرم و منعطف است.

 

فواید دمپایی روفرشی در خانه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود شما تمایل برای پوشیدن دمپایی روفرشی داشته باشید. در اینجا برخی از مزایای دمپایی روفرشی را ذکر می کنیم.

افزایش بهره وری

براساس چندین مطالعه ، افراد هنگام ارامش کارایی بیشتری دارند و هیچ چیز دلپذیری شبیه پوشیدن دمپایی گرم و راحت نمی تواند ارامش را برایتان به ارمغان آورد.

بسیاری از انواع دمپایی ها همچنین از پای شما در برابر فشار های وارد شده به کف و ساق آن محافظت می کنند. عدم این پشتیبانی می تواند منجر به درد پا شود که هنگام ایستادن یا راه رفتن در حین انجام کارهای خانه در خانه باعث ناراحتی زیادی می شود و در نتیجه بهره وری را محدود می کند.

 تمیز نگه داشتن خانه

شما نمی توانید ببینید، اما کف کفشهایی که در بیرون می پوشیدید ، گرد و غبار و آهک زیادی را جمع می کند که به راحتی قابل انتقال به کف خانه شما است وقتی کفش های خود را قبل از ورود به خانه خود ز پا به در نمی کنید همه آلودگی ها به داخل خانه راه می یابد.

برای جلوگیری از این امر ، سرمایه گذاری در یک جفت دمپایی خانگی را در نظر بگیرید که به محض رسیدن به خانه می توانید آن را به پا کنید. اطمینان حاصل کنید که این دمپایی را فقط برای استفاده در داخل خانه محدود می کنید تا از وارد آمدن خاک در بیرون جلوگیری کنید.

فواید دمپایی روفرشی

کاهش خطر سرماخوردگی

برخی مطالعات نشان می‌دهند که داشتن پاهای سرد می‌تواند به میزان زیادی احتمال ابتلا به سرماخوردگی و انفلانزا را افزایش دهد.

زمانی که پاهای شما در معرض سرما قرار دارند، تغییر دمای بدن به راحتی شما را در معرض بروز سرماخوردگی و بیماری قرار می دهد.

پاهای سرد موجب انقباض رگ‌های خونی بدن در بدن می‌شوند تا از دست دادن گرما کاسته شود. این امر میزان جریان خون را کاهش می‌دهد و متعاقباً بر سلول‌های خونی سفید تاثیر می‌گذارد که برای مبارزه با عفونت‌ها به کار می‌رود

.علاوه بر این، بودن در معرض سرما، عملکرد موهای ریز واقع در بینی شما را کاهش می‌دهد که میکروب‌ها را به دام می‌اندازد و خطر مریض شدن در فصل‌های سرد را افزایش می‌دهد.

 کاهش خطر ابتلا به عفونت قارچی و باکتریایی

در مناطق خانگی مانند حمام و توالت، تقریباً همیشه خطر عفونت‌های قارچی و قارچی وجود دارد. دمپایی به عنوان یک مانع حفاظتی در برابر عفونت‌های پا مانند قارچ ناخن پا عمل می‌کند. بنابراین، برای سالم نگه داشتن پاهایتان، ممکن است بخواهید دمپایی راحت در خانه داشته باشید.

افزایش طول عمر جوراب

بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه با جوراب قدم بزنند و گرچه جوراب می تواند گرم و راحت باشد ، اما خیلی سریع رو به فرسودگی خواهد داشت.

متوجه می شوید وقتی دائماً شل و ول می شوند باید مرتباً آنها را تعویض کنید ، چیزی که می خواهید به خصوص اگر مبلغ خوبی را برای آنها هزینه کرده اید ، به سختی آن را تعویض می کنید.

اگر نمی خواهید جوراب های خود را دور بیندازید، تصمیم بگیرید یک جفت دمپایی بپوشید. نه تنها از فواید دمپایی روفرشی این است که پای شما گرمتر خواهد شد بلکه عمر جوراب های محبوب خود را نیز طولانی تر خواهید کرد.

فواید دمپایی روفرشی

 کاهش خطر لغزش در خانه

سرامیک و چوب کف منازل شما می تواند بسیار لغزنده باشد، به خصوص اگر ترجیح می دهید با جوراب در خانه قدم بزنید.

روش صحیح شستن لباس نجس در لباسشویی ؛ اینطوری با خیال راحت نجاست رو از بین می برید

لایه زیرین دمپایی ها دارای کفپوشی است که باعث می شود شما براحتی در خانه و حتی در مناطق لغزنده راه بروید و نگرانی بابت لیز خوردن باشید.

این لایه باعث جلوگیری از لیز خوردن در مناطقی از قبیل ورودی خانه، ورودی حمام و نزدیک سینک ظرفشویی بسیار کمک می کند.

ویژگی ها و فواید دمپایی روفرشی مناسب

در حالی که به خرید دمپایی زنانه فکر می کنید، مهم ترین فواید دمپایی روفرشی را باید در نظر داشته باشید.

آسایش

یکی از مهمترین اولویت ها هنگام انتخاب به هر نوع کفش ، راحتی و آسایش آن در زمانی است که آن را به پا دارید. دمپایی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

به خصوص که تقریباً در تمام مدت زمانی که در خانه هستید آن را به پا می کنید. در اینجا چند عامل در مورد راحتی ذکر شده است که باید در نظر داشته باشید:

انعطاف پذیری

دمپایی هایی که ساخت و ساز سختی دارند می توانند هنگام طولانی شدن پوشیدن پای شما را اذیت کرده و حتی به آن آسیب برساند. برای حداکثر راحتی به دنبال دمپایی هایی باشید که انعطاف پذیر بوده و قالب فرم پای شما را بگیرد.

روکش

بیشتر دمپایی های خانگی معمولاً دارای روکش داخلی هستند. در حالت ایده آل ، روکش دمپایی باید در مقابل پای شما نرم باشد تا از بروز هر نوع تحریک روی پوست جلوگیری کند.

فواید دمپایی روفرشی

درز

درزها قسمت بالایی و کفی دمپایی را در کنار هم نگه می دارند. درزها باید صاف و استراتژیک قرار بگیرند تا در پوست شما فرو نرود تا هنگام استفاده باعث ناراحتی پای شما شود.

گردش هوا

آستر و تودوزی دمپایی نباید آنقدر ضخیم باشد که گرمای اضافی پای شما را نگهدارد و باعث شود که پای شما عرق کند. این موضوع برای شما ناراحت کننده خواهد بود.

کفی

هنگام جستجوی خرید دمپایی روفرشی، کفی آن را باید به دقت بررسی کنید. کفی دمپایی است که وزن شما را نگه می دارد. یک کفی مناسب و بالشتک آن همچنین از قوس و پاشنه پای شما پشتیبانی خواهد کرد تا از فشار روی پای شما برای مدت طولانی جلوگیری شود.

عایق

عایق کاری مخصوصاً در فصول سرد سال یا در صورت داشتن کفی های سرد بسیار مهم است. اگر گرما در فصل سرد سال برای شما اولویت دارد، حتما به روکش آن توجه کنید. این ها از فواید دمپایی روفرشی است.

انواع مختلفی از روکش استفاده می شود که در طرح های دمپایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از آنها کارآمدترین گرما را به عنوان پشم گوسفند وجانوران دیگر ، میکروپلاس و خز های دیگر استفاده می کنند.

کف غیر قابل لغزش

وقتی در خانه دمپایی روفرشی به پا می کنید، می خواهید نگرانی در مورد لغزش یا افتادن و آسیب دیدگی داشته باشید.

کشش و کفی آن بسیار مهم است به خصوص اگر کف خانه شما صاف و لغزنده باشد. خطر لیز خوردن هنگام راه رفتن وجود دارد. به دنبال دمپایی هایی باشید که دارای آج و یا گریپ های مخصوص کف باشد.

دوام

بیشتر طرح های دمپایی های منزل به اندازه کفش هایی که در فضای بیرون استفاده می شوند محکم نیستند زیرا در سطوح صاف و معمولی در منزل استفاده می شود.

فواید دمپایی روفرشی

با این حال ، این بدان معنا نیست که باید به سراغ دمپایی ناراحتی بروید که فقط با چند بار استفاده از هم جدا شود. در عوض ، به دنبال دمپایی بروید که محکم باشد تا بتوانید با آن راه بروید اما هنوز هم به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا راحت باشد. یک لاستیک فشرده ایده آل است زیرا سریع از بین نمی رود و راحت است.

نحوه مصرف قرص ویتامین دی که حتما باید بدانید ؛ بهترین زمان مصرف

متناسب با انداره پا

تناسب هر نوع کفشی برای پا مهم است. دمپایی روفرشی هم همینطور است. شما هنگام خرید دمپایی روفرشی اید توجه کنید که به راحتی پاهای خود را بدون اینکه خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد داخل آن قرار دهید.

همیشه قبل از خرید دمپایی روفرشی پای خود را اندازه بگیرید. اگر آنها را به صورت آنلاین خریداری می کنید از نمودار اندازه گیری شده استفاده کنید.

سهولت در پوشیدن

دمپایی که انتخاب می کنید نباید خیلی باریک باشد که هنگام پوشیدن احساس جمع شدگی در پاهایتان داشته باشید. شما می خواهید پس از یک روز طولانی در محل کار ، بتوانید آنها را با راحتی بپوشید.

فواید دمپایی روفرشی

تمیز کردن دمپایی روفرشی

اگر پاپوش های شما از پنبه ساخته شده است ، می توانید آنها را بشویید و روی حرارت کم قرار دهید یا با هوا خشک شود.

اگر نمی خواهید خطر قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد و به فواید دمپایی روفرشی واقف هستید، آنها را در آب گرم و صابون بشویید.

دمپایی یا پاپوش ها را در محلول آب قرار دهید و مطمئن شوید که آب تمام آن را خیس می کند ، آنها را به هم بسایید تا آلودگی آن ها از بین برود ، سپس بگذارید تا ده دقیقه دیگر در آب بماند. با این کار پاپوش شما آسیب نمی بیند. پاپوش ها را بشویید و آب اضافی آن را خارج کنید و بگذارید خشک شود.

برخی افراد با بوی بد و ناخوشایند پاپوش ها مواجه می شوند. زمانی که شما بعد از یک روز کاری که شما دائم کفش به پا دارید و سپس به خانه برمی گردید .

وقتی بلافاصله پاپوش ا به پا می کنید تمام عرق پای خود را به پاپوش منتقل کرده و به اصطلاح باعث می شوید درخل پاپوش دم کند. دمپایی و پاپوش همچنین هنگام پوشیدن آن بدون جوراب می توانند بو بگیرد. دمپایی های روفرشی که از مواد مصنوعی ساخته شده اند بیشتر بو را جذب می کنند.

می توانید با پوشیدن جوراب های تمیز همواره دمپایی روفرشی خود را تازه و تمیز و خوشبو نگه دارید.. برای اینکه از بوی آن خسته نشوید ، باید مرتباً آنها را بشویید. همچنین می توانید با استفاده از جوش شیرین ها در ابی که انها را می شویید باعث شوید که حتی بوی مواد شوینده آن ها هم از بین برود.

می دانید که پای انسان قلب دوم اوست پس اجازه ندهید که پای شما اذیت شود ، آنها را در یک جفت دمپایی راحت و گرم و نرم نگه دارید. بسیاری از افراد در پایان روز طولانی پس از دوندگی های روزمره زندگی احتیاج دارند تا خستگی پاهایشان از بین برود. یک پاپوش راحت، تمیز و مناسب برای پاهایتان می تواند آرامش را به پاهایتان تقدیم کند.

امیدواریم مطلب فواید دمپایی روفرشی برای شما مفید بوده باشد.

دمپایی روفرشی چیست؟

دمپایی روفرشی و پاپوش کفش راحتی ، گرمی است که معمولاً در داخل منزل پوشیده می شود.دمپایی روفرشی را می توان از انواع جنس های مختلف مواد ، مانند جیر ، پنبه و چرم تهیه کرد. اما دمپایی چرمی اغلب سخت تر است.

انتخاب سایز دمپایی روفرشی چگونه است؟

اندازه های دمپایی روفرشی و پاپوش معمولا برابر با اندازه کفش معمولی است. اما بعضی اوقات می تواند کمی بزرگتر باشد. زیرا جنس ان سست تر و منعطف تر است

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *