افتتاح حساب ترکیه

معرفی مکان های گردشگری و تفریحی محبوب در کیش که شاید نشنیده باشید به همراه توضیحات کامل و آدرس و ساعت کاری آنها.

جزیره کیش یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی است که در فصل بهار به دلیل آب‌وهوای معتدلی که دارد گردشگران زیادی برای بازدید آن اقدام می‌کنند. از دیدنی‌های کیش می‌توانیم به ساحل مرجانی، اسکله تفریحی، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، کشتی به‌گل‌نشسته، شهر باستانی حریره و… می‌توانیم نام برد. در فصل بهار تور کیش بهترین گزینه برای سفر به این شهر زیبا است، تا شما بتوانید با کم‌ترین هزینه با بهترین امکانات سفری خاطرانگیز داشته باشید. در این فصل از جزیره کیش شما می‌توانید به‌راحتی در بازارهای سنتی قدم بزنید؛ زیرا در این فصل از سال جزیره کیش نسبت به فصل‌های دیگر خلوت‌تر است.

ساحل مرجانی، جاذبه ای خاص در کیش

یکی از ساحل‌های زیبا و تمیز خلیج‌فارس که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن اقدام می‌کنند؛ ساحل مرجانی است. این ساحل زیبا به‌عنوان ساحل صخره‌ای شناخته شده است که دارای امکانات رفاهی ویژه‌ای است که برای مسافرها و گردشگران لحظه‌های خوبی را رقم می‌زند. ساحل مرجانی در جنوب شرقی جزیره واقع شده است که افراد زیادی برای تماشای غروب آفتاب از آن دیدن می‌کند. ساحل مرجان یکی از پاک‌ترین سواحل است که ماسه‌های آن طلایی‌رنگ است. ساحل مرجانی به حدی زلال است که وقتی با قایق در این ساحل دور می‌زنید می‌توانید اکثر آبزیان و ماهیان را به‌خوبی بینید. در کنار این ساحل آلاچیق‌هایی قرار دارد که شما می‌توانید برای استراحت و یا عکس‌های به‌یادماندنی در کنار عزیزانتان استفاده کنید.

در کنار پارک مرجانی پیست‌هایی طراحی شده‌اند که گردشگران می‌توانند با اجاره دوچرخه از کیوسک‌های موجود در پارک، یک روز خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. اگر شما از موتورسواری لذت می‌برید می‌توانید به‌جای اجاره دوچرخه از موتورهای چهارچرخ استفاده کنید. بازی‌ها و تفریحات زیادی را می‌توانید در ساحل مرجانی امتحان کنید که برخی از آن‌ها شامل بازی‌های توپی، قایق‌سواری، والیبال، بنانا، جت اسکی، شاتل و… اشاره کرد.

راهنمای کامل درباره تعبیر خواب دستبند طلا

اسکله تفریحی کیش از جاهای دیدنی هرمزگان

مساحت اسکله قدیمی کیش حدوداً ۱۰ هزار مترمربع است که در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد؛ طول این اسکله گردشگری به ۴۳۷ متر می‌رسد که به دلیل چشم‌انداز زیبایی که از سطح دریا و غروب خورشید به نمایش می‌گذارد می‌تواند یک گزینه عالی برای پیاده‌روی و همچنین عکاسی باشد. بر روی این اسکله سکوهای چوبی نصب شده است که گردشگران می‌توانند برای استراحت از آن‌ها استفاده کنند؛ علاوه‌برآن آب‌وهوای جزیره‌ای کیش در فصل بهار بر روی این اسکله بسیار خوشایند است.

اسکله تفریحی کیش دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری است به همین دلیل گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنkد حتماً از این مکان دیدن می‌کنند. امکانات تفریحی این مکان شامل قایق‌های پدالی، جت اسکی، ماهیگیری، امکانات غواصی، قایق‌های شیشه‌ای و… است. این اسکله تفریحی در شرقی‌ترین قسمت کیش یعنی در هرمزگان واقع شده است. یکی از مهیج‌ترین تفریحاتی که بر روی این اسکله انجام خواهد شد، بالن‌سواری است که در صورت نداشتن تجربه توسط مربیان متخصص در این رشته به شما آموزش داده خواهد شد. برای دیدن این اسکله زیبای تاریخی در جزیره کیش می‌توانید در تمام ساعت شبانه‌روزی اقدام کنید که هر زمان و یا فصلی بر روی این اسکله بمانید شاهد زیبایی‌های ویژهٔ جزیره خواهید شد.

جاهای دیدنی کیش

پارک ساحلی مرد ماهیگیر با مجسمه ۱۲ متری

یکی از دیدنی‌های کیش که موردنظر اکثر گردشگران قرار می‌گیرد؛ بازدید از پارک ساحلی مرد ماهیگیر است. مساحت این پارک ساحلی حدود ۴ هزار مترمربع است که در کرانه‌های شرقی ساحل نقره‌فام واقع شده است. دلیل نام‌گذاری این پارک به دلیل وجود بزرگ‌ترین مجسمه فیگوراتیو است که به‌صورت یک مرد ماهیگیر در پارک نصب شده است که این سازه با کمک ۴ هنرمند مشهدی ساخته شده است که دارای ارتفاع ۱۲ متر است. جنس مجسمه ساخته شده از فیبر گلاس و آهن است که در برابر آب‌وهوای جزیره‌ای مقاومت بالایی دارد.

مزایای تزریق ژل لب به صورت لاغر

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ماهیگیر به دلیل داشتن پوشش گیاهی مختلفی است که در فصل بهار زیبایی دو چندانی به پارک می‌دهد. در پارک ساحلی دو آب‌نما وجود دارد که با یک جوی ۱۰۰ متری به هم متصل خواهند شد. غروب آفتاب در کنار این آب‌نماها می‌تواند پس‌زمینهٔ زیبایی برای عکس‌های هنری شما باشد. ساحل این پارک یکی دیگر از سواحل شنی جزیره است که شما می‌توانید ساعت‌ها با شن‌های نرم ساحل برای خود مجسمه بسازید.

مکان های گردشگری کیش

کشتی به گل نشسته

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کیش می‌تواند بازدید از کشتی به‌گل‌نشسته یونانی باشد. این کشتی یونانی در نزدیکی روستای باغو در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۴۵ برای همیشه متوقف شد و در این روستا به گل نشست. این کشتی توسط شرکت ویلیام همیلتون در سال ۱۳۲۲ در گلاسکو تولید شد که وزن آن معادل ۷۰۶۱ تن بود و همچنین طول این کشتی غول‌پیکر بیش از ۱۳۶ متر است. دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی هنوز به طور واضحی مشخص نیست به همین دلیل داستان‌های مختلفی بر اساس بومی‌های روستای باغو بازگفت شده است.

یکی از نقل و قول‌های تقریباً درستی که توسط اهالی روستا بازگفت شده است به این صورت است که در زمان به گل نشستن این کشتی غول‌پیکر هوا بسیار مه‌آلود و طوفانی بوده است و به دلیل نبودن فانوس‌های دریایی، ناخدا کشتی مسیر را گم‌کرده و سرانجام در سواحل کیش به گل می‌نشیند. مسافران این کشتی در ۸۰ روز برای نجات این کشتی تلاش کردند، ولی به دلیل سنگین بودن بیش از حد سازه نتوانستند آن را بار دیگر راهی دریا کنند؛ و برای همیشه در جزیره کیش باقی ماند که امروزه به دلیل پوسیدگی‌های زیادی که دارد در حال فرسودگی است. در اطراف این کشتی یونانی امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری موجود است که شامل رستوران‌های لبنانی و ایرانی، ایستگاه‌های کرایه اسکیت، پارک ساحلی که مساحت آن بیش از ۶۰ هزار مترمربع است، کافه‌های سنتی، آمفی‌تئاتر و… می‌توانیم نام ببریم.

درد کف پا نشانه چیست و چگونه درمان می‌شود؟

کشتی کیش

شهر باستانی حریره

یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش که دارای قدمت بالای ۸۰۰ سال است؛ شهر حریره است. شهر حریره در قرن‌های چهار الی ده هجری قمری یکی از پربازدیدترین شهرهای جزیره بوده است، زیرا کشتی‌های زیادی در سواحل این شهر تاریخی پهلوگیری می‌کردند. بر اساس کتاب‌های قدیمی که بر اساس نویسنده‌های آن دوره نوشته شده است، شهر تاریخی حریره یکی از شهرهای ثروتمند و زیبا در دوران خود بوده است. وسعت شهر حریره ۱۲۰ هکتار است که امروز فقط خرابه‌هایی از خانه‌های آن دوره مانده است که همین خرابه‌ها نشان‌دهنده معماری زیبای قدیم آن دوره بوده است.

افراد آن زمان که در شهر حریره ساکن بودند برای ساخت خانه‌های خود از مصالحی مانند سنگ‌های آهکی و مرجانی استفاده کرده‌اند؛ به همین دلیل پس از این همه‌سال هنوز شما می‌توانید شاهد سازه‌های خرابه این شهر باشید. این شهر به دلیل موقعیت ویژه‌ای که در زمان گذشته از نظر تجاری داشته است؛ از بناهای محکمی برای ساخت خانه‌های خود استفاده کرده‌اند تا از هرگونه حمله‌ای به شهر جلوگیری شود.

تور کیش

سخن آخر

جزیره کیش به دلیل موقعیتی که دارد موردتوجه اکثر تورهای گردشگری است؛ به همین دلیل افراد در تورهای ارزان زیادی برای دیدن کیش اقدام می‌کند. دلیل بازدید از این جزیره به دلیل داشتن سازه‌های باستانی و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی است که می‌تواند برای هر بینده خیره‌کننده باشد. شما می‌توانید با استفاده از تور کیش ۳ شب و ۴ روز هستند استفاده کنید تا با خیالی آسوده از تمام جاذبه‌های دیدنی این جزیره دیدن کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

7 تیر 1402

بروز رسانی توسط

نرگس بدیعیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *