افتتاح حساب ترکیه
شرایط گرفتن وام

شرایط گرفتن وام در بانک ها متفاوت و با شرایط بسیار متفاوت تر از هم است ولی چیزی که این بخش از شادمگ را متفاوت می کند این است که ما به شما وام های کم بهره ، وام بدون ضامن و با شرایط آسان پیشنهاد می کنیم. در این بخش قصد داریم کمکی به شما کنیم تا با گرفتن وام ، رونقی به سطح زندگی خود دهید و برای تامین برخی نیاز خود دغدغه نقدینگی نداشته باشید.

 وام - شرایط گرفتن وام

بانک مهر ایران در  طرح اندوخته بانوان با هدف توانمندسازی زنان خانه‌دار و کارآفرین تسهیلات خوبی را برای این قشر در نظر گرفته است.

بانوان در این طرح با افتتاح حساب و واریز مبالغی به صورت ماهیانه و مستمر علاوه بر پس‌انداز برای خود از تسهیلات قرض‌الحسنه نیز بهره‌مند می‌شوند.

شرایط دریافت وام چیست؟

_ سقف تسهیلات ۴۱ میلیون تومان است
_ نرخ سود این وام ۴ درصد است
_ مدت زمان بازپرداخت ۳۶ ماه

مبلغ اقساط این وام یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است.

طرح ویژه بانوان این بانک فوق العاده ست + جزئیات بیشتر وام بانوان

بانک دی در طرح ویژه بانوان به زنان شاغل و غیرشاغل خدامت ارائه می دهد. البته برای دریافت این وام متقاضیان باید در بانک دی حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه داشته باشند. سقف مبلغ دریافتی این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصد است. مبلغ اقساط ماهانه این وام حدودا یک میلیون و ۸۰۷ هزار تومان می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک دی در سراسر کشور مراجعه کرده یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک دی به شماره تلفن ۲۸۹۳۰ تماس بگیرند.

شرایط دریافت وام افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری با حداقل مبلغ دو میلیون تومان است.

تسهیلات بانک کشاورزی برای بانوان

در چندین طرح اعلامی از سمت بانک‌های فعال در شبکه بانکی بانوان می‌توانند، وام دریافت کنند. شرایط یکسان در تمامی این طرح‌ها برای دریافت وام، سپرده‌گذاری در بانک است. بانک کشاورزی هم در طرح بانوی ایرانی به زنان خانه دار وام با دوره بازپرداخت کوتاه مدت می دهد.

بانک کشاورزی در طرح بانوی ایرانی این امکان را به بانوان شهری و روستایی داده است تا از تسهیلات این بانک استفاده کنند.

شرایط دریافت وام چیست؟

_ متقاضیان این وام باید از یک تا چهار ماه در بانک کشاورزی پول سپرده کرده باشند و در غیر این صورت تسهیلاتی به آن‌ها داده نمی‌شود.

_ مدت بازپرداخت این وام متناسب با مدت زمان سپرده از شش تا ۱۲ ماه تعیین شده است.

_ سود دریافتی ۱۸ و ۱۵ درصد است.

شرایط گرفتن وام

بانک کشاورزی بیش از این نیز طرح های ویژه بانوان را در قالب طرح های چهارگانه ایران دخت، دختران آفتاب، ایران بانو و مهر ایران اجرا کرده بود.

قابل توجه متقاضیانی که وام فوری می خواهند ؛ پرداخت وام 150 میلیونی بدون نیاز به ضامن

آن گروهی که مایل به دریافت وام 150 میلیون تومانی طرح «مانا» بانک مسکن هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشند.

مشتریان بانک مسکن که علاوه بر سپرده کوتاه مدت عادی، حداقل پنج ماه نیز از خواب سپرده‌شان گذشته است امکان دریافت وام 150 میلیون تومانی این مجموعه را دارند. ضمنا این افراد باید 30 میلیون تومان در حسابشان واریز کرده باشند. لازم به ذکر است همان ابتدای کار 20 درصد مبلغ وام نزد بانک مسدود می‌شود. سود این وام به 17 درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز در صورتی که این تسهیلات برای بخش مسکن باشد 60 ماه و برای بخش غیرمسکن 24 ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان گرفتن این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 3 میلیون و 727 هزار و 886 تومان است. کل سود تسهیلات، 73 میلیون و 673 هزار و 182 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 223 میلیون و 733 هزار و 182 تومان خواهد بود.

وام فوری بانوان بانک سینا

بانک سینا برای پرداخت وام فوری به بانوان دو طرح زیر را در نظر گرفته است:

  • طرح یاس وام بانوان
  • طرح آذین وام بانوان

هر کدام از این طرح‌ها شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح یاس بانک سینا

پرداخت این وام به بانوان به صورت کارت اعتباری خرید کالا می‌باشد. خانم‌ها می‌توانند با دریافت این وام ظرف مدت یک ماه از فروشگاه‌های مجاز خرید نمایند. جزئیات وام ۲۰ میلیونی بانوان بانک سینا در زیر آمده است:

  • مبلغ وام حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال
  • مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه
  • سود وام ۱۸ درصد
  • ضامن یک ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق
آخرین قیمت دلار امروز دهم مهر ماه 1402 ؛ دلار چند شد ؟

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا

دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا نیاز به سپرده‌گذاری در این بانک دارد و بانوان می‌توانند به پشتوانه سپرده خود تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام فوری دریافت نمایند. جزئیات وام ۲۵۰ میلیون تومانی بانک سینا در زیر آمده است:

  • مبلغ وام ۸۰ درصد سپرده حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان
  • مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه
  • سود وام ۵ درصد
  • شرایط سپرده‌گذاری نیاز به سپرده‌گذاری دارد به مبلغ سپرده ۶ درصد سود تعلق می‌گیرد
  • ضامن به ضمانت سپرده

شرط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی چیست؟

معاون اشتغال وزارت کار درباره بیمه مشاغل خانگی گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم، چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود. اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

اینطور که محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار می‌گوید سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل خانگی حدود ۱۰۳هزار شغل ایجاد شده است و امسال هدفگذاری بیشتری در این حوزه برای اشتغالزایی صورت گرفته است. اما یکی از مسائلی که برخی از صاحب نظران در حوزه کسب و کار مطرح می‌کنند، بیمه صاحبان این مشاغل است.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار درباره اینکه چه میزان از اشتغال ایجاد شده مشاغل خانگی پایدار است و یا پوشش بیمه‌ای افراد دارد، گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم، چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود و فرد باید مهارت کسب کند، اما اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

شرایط گرفتن وام

وی در ادامه در مورد سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون و در مشاغل پشتیبان تا سقف ۴۰ نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی نرخ تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: این منابع از محل منابع خود بانک‌ها و به صورت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه با نرخ ۴ درصد خواهد بود و با تسهیلات تبصره ۱۸ که با منابع بانک‌ها اهرم می‌شود، تفاوت دارد و نرخ آن فقط ۴ درصد است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه در برخی رشته‌های مشاغل خانگی مانند مواد غذایی، استاندارد‌ها و بهداشت چگونه رعایت می‌شود گفت: در رشته‌هایی که با مواد خوراکی و بهداشت افراد سر و کار دارد، هنگام گرفتن مجوز مشاغل خانگی حتما باید تأییدیه وزارت بهداشت را هم بگیرند و بهداشت بر آن‌ها نظارت کند.

کریمی بیرانوند در مورد اینکه مشاغل خانگی برای روستا‌ها و مناطق محروم است گفت: الزاما در مناطق روستایی نیست در برخی مناطق شهری هم مشاغل خانگی وجود دارد، در برخی استان‌ها در صنایع دستی پیشرو هستند.

معاون وزیر تعاون گفت: امسال یک‌ماه و نیم زودتر از سال گذشته از ۱۶ اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ کردیم و فرایند پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی از اواخر اردیبهشت در استان‌ها آغاز شده است. هر سال تا بانک مرکزی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق می‌کند و به بانک‌ها ابلاغ می‌شود زمان می‌برد، اما امسال یک‌ماه و نیم زودتر شروع شد.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: ۸ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی همکاری می‌کنند و نرخ همه این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

بهره‌مندی متقاضیان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی

روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی بر اساس اصل ۲۹قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و آئین نامه روستاییان و عشایر با هدف ترویج فرهنگ بیمه‌ای و با هدف حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی تشکیل شده است.

بر این اساس افراد ۱۸تا ۵۰سال که بدون بیمه هستند می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای آن‌ها همچون مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بنا به این گزارش با هدف سیاست‌های ابلاغی صندوق در خصوص فراگیری و افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی، مشاغل خانگی از جمله صنعتگران و فعالان حوزه فرش هم تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند./ تسنیم

شرایط جدید خرید خودرو از سامانه یکپارچه

وام چیست ؟

وام در لغت به معنای استقراض، بدهی، دین، قرض، قرضه و نسیه است. در تعریف وام آمده است :وام عمل دادن پول، ملک یا سایر کالاها به طرف دیگر در عوض بازپرداخت اصل سرمایه در آینده به همراه بهره یا سایر هزینه های مالی به حساب می‌آید. وامها ممکن است یک مقدار خاص و برای یک بار بوده و یا اینکه به عنوان یک اعتبار باز تا یک سقف خاصی برقرار باشد.

تعریف وام(loan) در دیکشنری دانشگاه کمبریج :وام(loan)مقدار پولی است که اغلب از بانک قرض گرفته می شود و باید بازپرداخت شود، معمولاً همراه با مقدار اضافی پولی که باید به عنوان هزینه برای استقراض پرداخت کنید.

دریافت وام - شرایط گرفتن وام

انواع وام

شرایط گرفتن وام ازدواج

یکی از رایج‌ترین وام‌ها است، دولت برای بالابردن روحیه جوانان و تسهیل ازدواج در بدو شروع زندگی اقدام به اعطای وام ازدواج به جوانان میکند، کارمزد این وام ۴درصد است و هرسال مبلغ وام افزایش می یابد درحال حاضرمبلغ وام ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای خانواده‌های جانبازوایثارگر این مقدار دوبرابر می‌باشد.

ازدواج - شرایط گرفتن وام

شرایط گرفتن وام فرزندآوری

در سال 1401 ثبت نام وام فرزند آوری ، از طریق سایت تسهیلات فرزند، بخش ثبت نام جدید صورت می گیرد. برای دریافت این وام شما نیازی به سپرده بانکی ندارید و اما شناسنامه، کارت ملی والدین و فرزند، جزء مدارک لازم می باشند.مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم یا بیشتر، 20، 40، 60، 80 و 100 میلیون تومان است.

شرایط گرفتن وام مسکن

وام مسکن یکی از وام‌های معمول است که براساس سند ملکی پرداخت می‌شود، متصدی پرداخت آن بانک مسکن می‌باشد اما گاها بانک‌های دیگر هم اقدام به پرداخت آن می‌نمایند.
بانک مسکن در قالب طرح‌های مختلف از قبیل طرح مسکن جوانان، طرح مسکن زوجین یا خانه اولی‌ها، طرح وام مسکن با اوراق بانک مسکن و چند طرح دیگر که تنها با ارائه سند خانه قابل دریافت است اقدام به پرداخت وام می‌نماید، شرایط پرداخت این وام‌ها متفاوت می‌باشد ولی درهمه آن‌‌ها شرط خرید منزل مسکونی با مدت ساخت زیر۲۵ سال ثابت است.
همچنین مبلغ وام براساس قیمت ملک در شهر موردنظر متفاوت است، سریع‌ترین راه گرفتن وام مسکن اقدام از طریق خرید اوراق وام مسکن است که سود بانکی زیادی نسبت به سایرروش‌ها دارد.

مسکن - شرایط گرفتن وام

شرایط گرفتن وام خرید کالا

این وام جهت خرید کالاهای ضروری مانند یخچال،فرش،تلویزیون و…. به ازای کارمزد ۱۸ درصد از طرف اکثر بانک‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.
معمولا وام‌گیرندگان تنها قادر به خرید کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک می‌باشند.

وام خودرو

این وام جهت خرید خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان و با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به طور معمول برای خرید خودروهای داخلی بوده و بانک جهت پرداخت آن از فیش کسری از حقوق کارمندان رسمی دولت به عنوان ضمانت از وام‌گیرنده استفاده می‌کند.

شرایط گرفتن وام خودروی فرسوده

یکی از تمهیدات دولت برای کاهش آلاینده‌های آب‌وهوا و محیط‌زیست، اعطای تسهیلات تعویض خودرو فرسوده برای مالکان این خودروها می‌باشد. این طرح در برخی از بانک‌ها با مبالغ مختلف به افراد پرداخت می‌شود. تاکسی‌ها اصلی‌ترین هدف این طرح می‌باشند که مبلغ تسهیلات آنها معمولاً با سود ۴ درصد پرداخت می‌گردد. البته سقف قیمتی برای این نوع وام نیز مطرح بوده و هر بانک شرایط خاص خود را برای آن تعریف نموده است.

وام بانکی - شرایط گرفتن وام

وام جعاله تعمیر مسکن

وام جعاله تعمیر مسکن تسهیلاتی است که به دارندگان خانه‌های قدیمی برای تعمیر و نگهداری خانه‌های خود اعطا می‌شود.متصدی این وام معمولا بانک مسکن است اما بانک‌های دیگر هم اقدام به پرداخت آن می‌نمایند.
مبلغ این وام درحال حاضر ۴۰ میلیون تومان است که اغلب زوج‌ها در هنگام خرید خانه از وام جعاله مسکن در کنار وام مسکن جهت افزایش موجودی خود در راستای خرید مسکن مورد نظر استفاده می‌نمایند.

شرایط گرفتن وام دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان، هر سال تسهیلاتی را به نام وام دانشجویی به دانشجویان متقاضی می‌دهد. این وام به علت کارمزد پایین، طرفداران زیادی بین دانشجوها یان دارد.

جهت پرداخت شهریه دانشگاه، اجاره مسکن، رهن مسکن، ازدواج و البته مشکلات مالی دیگری که ممکن است در دوران تحصیل با آنها روبرو شوید، می‌توانید از این وام استفاده کنید.

برای گرفتن تسهیلات دانشجویی، شرط اول دانشجو بودن است. جهت گرفتن این وام شما ابتدا باید در سایت صندوق رفاه دانشجویان ثبت‌نام کنید. دقت کنید حتما با شماره موبایلی ثبت‌نام کنید که به نام خودتان باشد. در ضمن نباید شاغل باشید، چون صندوق رفاه دانشجویان حتما وضعیت شغلی تان را استعلام می‌کند و اگر کد بیمه‌ داشته باشد، نمی توانید وام بگیرید. چنانچه از قبل سابقه بیمه و کار دارید اما در حال حاضر دیگر مشغول به کار نیستید، باز هم در استعلام صندوق رفاه شاغل محسوب می‌شوید.بنابراین ضروری است نامه‌ عدم اشتغال به کار از همان شعبه تامین اجتماعی مربوطه برای صندوق رفاه دانشجویان بگیرید.

صفر تا صد ثبت نام بیمه زنان خانه‌ دار و دختران

وام مضاربه

وام مضاربه از جمله وام‌های تخصصی در بانک‌های ایران است که بااینکه در همه بانک‌ها اعطای آن رواج دارد، اما همه نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. بانک‌ها برای تأمین نقدینگی افرادی که فعالیت‌های اقتصادی دارند، اقدام به پرداخت وام به آنها نموده و با درصدهای مشخصی در سود نهایی این فعالیت اقتصادی با آنها شریک می‌شود.
مضاربه قراردادی است که بین بانک به‌عنوان تأمین‌کننده پول و تاجر و یا فعال اقتصادی به‌عنوان شخص بسته می‌شود. داشتن مدارکی مانند پروانه کسب و مدارک مربوط به تأسیس کسب‌وکار و محل آن از اصلی‌ترین مدارک لازم برای دریافت این نوع وام می‌باشد. طبق قانون مضاربه بانک‌ها موظف هستند یا به‌صورت یکجا و یا به‌صورت دوره‌ای در دوره‌های مشخص مبلغ لازم برای مضاربه را برای مراجعه‌کنندگان تأمین کنند.

شرایط گرفتن وام خرید ماشین‌آلات و تجهیزات یا مواد اولیه

این وام در راستای کمک به رونق کسب و کار و یا راه اندازی کسب و کار جدید به تولیدکنندگان و یا کارآفرینان و سایر افراد مانند کشاورزان پرداخت می شود.

بازپرداخت وام - شرایط گرفتن وام
مبلغ این وام بسته به میزان برآورد هزینه تجهیزات مورد نظر متغیر است و توسط همه بانک ها پرداخت می‌شود.
از مزیت های این وام مدت تنفس ۵ ساله جهت بازپرداخت وام می‌باشد.

بانک از چه منابعی بودجه وام را تامین می‌کند؟

بودجه وام‌های مختلف از روش‌های مختلفی تأمین می‌گردد. اما در حالت کلی و در اکثریت مواقع این پول‌های نقد مردم هستند که اشخاص برنامه مشخصی برای آن‌ها ندارند و بانک‌ها با جمع‌کردن این نقدینگی بخشی از آنها را برای اعطای وام به متقاضیان استفاده می‌کنند.
علاوه بر این بودجه دولتی، سودهای بانک‌ها و مؤسسات از تجارت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که دارند، سودهای وام‌های دیگر، سپرده‌گذاری‌های بلندمدت افراد برای دریافت سود از بانک و هر روشی که منجر به کسب درآمد برای بانک‌ها شود، از جمله منابع تامین بودجه وام می‌باشند.
بانک‌ها علاوه بر کارهای روتینی که ما شاهد آنها هستیم، در پروژه‌های عمرانی و سایر روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری در ایران سرمایه‌گذاری کرده و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها را به چرخه کاری خود انتقال می‌دهند.
در برخی موارد هم خود دولت برای تأمین برخی نیازهای واحدهای بزرگ و کسب‌وکارهای مختلف بودجه‌ای برای اعطای وام به آنها در نظر می‌گیرد که از صندوق ذخایر ارزی دولت برداشت و بعد از بازپرداخت آن‌ها، دوباره به محل خود بازگردانده می‌شوند.

روش های گرفتن وام بانکی

شرایط گرفتن وام با سپرده‌گذاری در بانک

آسان‌ترین روش گرفتن وام سپرده‌گذاری در بانک است، شما بعد از سپری شدن مدت زمان انتظار می‌توانید براساس معدل‌گیری از کارکرد حساب خود تا سقف مجاز درخواست وام بدهید.
همچنین می‌توانید به پشتوانه سپرده بلند مدت خود در بانک، بدون ضامن تا سقف۲۰۰میلیون تومان از بانک مورد نظر وام دریافت نمایید.
مشکلی که وجود دارد بسیاری از مردم سرمایه‌ای برای سپرده‌گذاری در بانک و گرفتن وام نداشته و یا نیاز فوری به وام دارند، در ادامه چند روش پرداخت وام بدون نیاز به سپرده‌گذاری را معرفی می‌کنیم:

استفاده از وام‌های فوری بانک‌ها

وام فوری وامی است که بانک‌ها در شرایط خاص و در زمان کوتاهی (۲ تا ۳ روز کاری) به متقاضیان پرداخت می‌کنند؛ سقف این وام زیر۱۰میلیون تومان است.

خرید امتیاز وام از دیگران

واگذاری امتیاز وام به معنای انتقال حق پرداخت وام به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری است، یعنی دارنده ی امتیاز وام با دریافت مبلغی از وام آن را به شخص دیگری واگذار می‌نماید؛مانند خرید وام ازدواج

اسکناس - شرایط گرفتن وام

شرایط گرفتن وام با استفاده از امتیاز وام سایرین

دریافت وام از طریق معدل گیری حساب اعضای خانواده،دوستان و آشنایان از بانک

انواع وثیقه بانکی ؛ شرایط گرفتن وام

به طور کلی به ملک یا انواع دیگر دارایی‌ها که فرد وام گیرنده به وام دهنده جهت ایجاد امنیت و اطمینان نسبت به بازپرداخت وام ارائه می‌کند، وثیقه گفته می‌شود. اگر وام گیرنده پرداخت وام را متوقف کند، وام دهنده می‌تواند از وثیقه جهت جبران زیان مالی خود بهره‌مند شود.

از انواع معمول وثیقه در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اموال منقول (مانند ضمانت نامه‌های بانکی،سپرده‌ها،اوراق مشارکت و سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار)
  • اموال غیرمنقول (مانند املاک مسکونی،اداری و تجاری)
  • اسناد تجاری (مانند چک و سفته وبرات) می‌باشد.

پول - شرایط گرفتن وام

یکی از مرسوم‌ترین ضمانت‌های بانکی استفاده از چک می‌باشد که در این مورد بانک یک فقره چک از وام گیرنده و ضامنین دریافت می‌کند، ضامن مورد نظر می‌تواند کارمند رسمی دولت، کاسب دارای پروانه کسب و یا مشتری خوش حساب و مورد اعتماد بانک باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 مهر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *