افتتاح حساب ترکیه
وای فای 6

وای فای 6 یکی از تکنولوژی‌های جدید در حوزه اینترنت است که در ساده‌ترین تعریف اتصال و انتقال داده به‌طور همزمان بین چندین دستگاه را فراهم می‌کند و این کار باعث افزایش سرعت و کیفیت همه کاربران در محیطی یکسان خواهد شد. این مطلب از گروه تکنولوژی شادمگ اطلاعات مفیدی در خصوص نسب ششم وای فای در اختیارتان قرار داده است.

وای فای 6 چیست؟

از لحاظ فنی وای فای 6 که به نام 802.11ax نیز شناخته می‌شود، جدیدترین نسخه استاندارد 802.11 است. استاندارد 802.11 متعلق به شبکه انتقال داده‌ها به صورت بی سیم می‌باشد، همان شبکه‌ای که همه ما آن را به نام کلی Wi-Fi می‌شناسیم. نسخه قبلی این استاندارد با نام 802.11ac یا وای فای 5 شناخته می‌شود.

وای فای 6

وای فای 6 یک ابزار جدید برای اتصال به اینترنت (مثل فیبر نوری) نیست، بلکه یک استاندارد به روز شده است که دستگاه‌های سازگار با آن، به ویژه روترها، می‌توانند سیگنال‌های Wi-Fi را با سرعت و کارآمدی بالاتری انتقال دهند.

زمانی دسترسی به اینترنت خانگی به‌شدت وابسته به اتصال‌های سیمی بود و تنها یک رایانه می‌توانست در یک زمان آنلاین شود یا تنها دانلود یک ترک Mp۳ یک ساعت به طول می‌انجامید و بقیه نمی‌توانستند هم‌زمان از خط تلفن هم استفاده کنند.

به این مثال فکر کنید، در یک خانه، یکی از اعضای خانواده در حال تماشای آنلاین فیلم یا سریال است درحالی که فرزندان به‌صورت آنلاین با کنسول‌های خود بازی می‌کنند و شخص دیگری در حال برقراری تماس تصویری است و مجموعه‌ای از ابزارهای هوشمند مانند سنسورهای دما، روشنایی، قفل در و غیره باید همیشه به اینترنت متصل باشند.

نکته مهم

در وای فای ۶ همه این اتصالات در لحظه در بالاترین حد کیفیت و سرعت موجود قرار دارد چیزی که در وای فای ۶ اهمیت دارد این است که حتی با اتصال ده‌ها دستگاه به یک روتر، همان سرعت و کیفیت امروز برای هر دستگاه حفظ شود.

وای‌فای ۶ «Wi-Fi ۶» نسل بعدی تکنولوژی Wi-Fi‌ است که همچنان همان کار قبلی یعنی اتصال دستگاه‌های مختلف به اینترنت را انجام می‌دهد اما تفاوت آن اضافه شدن فناوری‌های جدید برای اتصال سریع‌تر، بهینه‌تر و با کارآیی بیشتر است. توسعه این فناوری که هم‌زمان با ۵G‌ شکل گرفته است، باعث گسترش سنسورهای اینترنت اشیاء و همچنین تجربه‌های بیشتر در زمینه واقعیت افزوده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات وای‌فای ۶ سیستم نام‌گذاری جدید است؛ استفاده از یک توالی ساده از اعداد، ردیابی استانداردها و اطمینان از تنظیمات سازگار را امکان‌پذیر می‌سازد و عبارت تخصصی‌تر برای وای‌فای ۶، ۸۰۲.۱۱ ax است.

نام واقعی وای فای 6

اولین حقیقتی که باید در مورد وای فای نسل 6 بدانید این است که براساس استانداردهای IEEE اسم واقعی و علمی این نسل از تکنولوژی اینترنت بی سیم 802.11ax است. در حال حاضر نسل ششم این استاندارد آخرین نسل ارائه شده به بازار است و نسبت به نسل‌های قبلی خود امکانات و سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته بهتر بدانید که زمزمه‌های از حضور Wi-Fi 7 هم شنیده می‌شود؛ ولی، هنوز خبری از آن نیست.

سرعت وای ‌فای ۶ چقدر است؟

پاسخ سریع این سوال می‌شود ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه (۹.۶) Gbps در حالی که در وای‌فای ۵ این عدد روی ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه (۳.۵) Gbps بود. اما این جواب کامل نیست و این اعداد روی کاغذ و در حالت آزمایشگاهی به دست آمده‌اند، اما در عمل هم وای‌فای ۶ سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

وای فای 6

چرا که در وای‌فای ۶ لازم نیست تمام این سرعت از یک دستگاه عبور کند و می‌توان آن را در کل شبکه تقسیم کرد و این یعنی سرعت بالقوه بیشتری برای تمامی دستگاه‌ها فراهم می‌شود؛ درواقع این را هم باید گفت که اهمیت وای‌فای ۶ فقط در افزایش سرعت یک دستگاه نیست، بلکه همه چیز درباره بهبود سرعت و کیفیت اتصال به شبکه برای چندین دستگاه همزمان متصل است.

Wi-Fi 6 چگونه متولد شد

دومین حقیقتی که دانستن آن خالی از لطف نیست، عرضه اولین دستگاه سازگار با این تکنولوژی است. بحث ارائۀ وای فای 6 از سال 2019 توسط شرکت‌های مانند ایسوس، دل و اچ پی در تولید لپ‌تاپ‌ها، مودم‌ها و غیره شروع شد. به صورت عملی هم شرکت سامسونگ اولین بار با معرفی گوشی S10 خود که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کرد، به حضور این فناوری رنگ واقعیت بخشید.

پس از اینکه شرکت سامسونگ به عنوان اولین کمپانی در تولید موبایل به استقبال وای فای 6 رفت، دیگر شرکت‌ها هم برای عقب نماندن از بازار رقابت محصولات و تولیدات خود را به این تکنولوژی مجهز کردند.

بررسی همه قابلیت های فوق العاده ویندوز 11 | چه کامپیوتری قابلیت نصب این ویندوز را دارد ؟

تکنولوژی‌های وای‌ فای ۶

دو فناوری کلیدی MU-MIMO و OFDMA برای افزایش سرعت در وای‌فای ۶ طراحی شده‌اند.

MU-MIMO

مخفف عبارت «Multi User, Multiple Input, Multiple Output» است که در وای‌فای ۶ ارتقاء پیدا می‌کند. این فناوری به روتر این امکان را می‌دهد تا به جای ارتباط با یک دستگاه و سپس دستگاه بعدی و دستگاه بعدی و … به‌طور همزمان با تمامی این دستگاه‌ها در ارتباط بوده و اطلاعات رد و بدل کند. فناوری فعلی MU-MIMO به روترها این امکان را می‌دهد تا به‌طور همزمان با چهار دستگاه ارتباط برقرار کنند، درحالی که وای‌فای ۶ این ارتباط همزمان را به هشت دستگاه ارتقاء داده است.

OFDMA

این فناوری هم که در فارسی «هم‌تافتن» نامیده می‌شود، به یک دستگاه اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به‌طور همزمان به چند دستگاه ارسال یا از چند دستگاه دریافت کند.

Target Wake Time

اما یکی دیگر از فناوری‌های جدید در وای‌فای ۶ «Target Wake Time» نام دارد که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد برای اتصال به روتر برنامه‌ریزی زمانی داشته باشند، این کار باعث کم شدن تعداد دفعات روشن ماندن آنتن و جست‌وجوی سیگنال‌های ارتباطی شده و در نتیجه باعث ذخیره باتری دستگاه‌ها می‌شود.

وای فای 6

البته این قابلیت بیشتر برای دستگاه‌های کم‌مصرف برنامه‌ریزی شده است و در همه دستگاه‌ها مثل لپ تاپ کاربرد ندارد، چون اکثر لپ‌تاپ‌ها نیاز دارند تا به‌صورت دائم به وای‌فای وصل باشند اما دستگاه‌های اینترنت اشیاء و خانه هوشمند که بیشتر روز بدون نیاز به اتصال هستند و فقط در مواردی نیاز است تا اطلاعات خود را به‌روز کنند، هدف اصلی این فناوری هستند.

برخورداری از امنیت بالاتر

چندی پیش وای‌فای، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی امنیتی یک دهه اخیر خود را با پروتکل امنیت جدیدش به نام WPA۳ آغاز کرد. این پروتکل جدید حدس زدن مداوم پسوردها را برای هکرها سخت‌تر می‌کند و حتی اگر هکرها موفق به انجام این کار شوند، داده‌ها را به‌گونه‌ای غیرقابل استفاده می کند تا چیزی گیر هکرها نیاید.

دستگاه‌ها و روترهای فعلی می‌توانند از WPA۳ استفاده کنند اما این یک گزینه اختیاری است، درحالی که دستگاه‌های وای‌فای ۶ برای دریافت مجوز مجبورند از پروتکل امنیتی جدید WPA۳ استفاده کنند. این کار باعث می‌شود تا بعد از رایج شدن استفاده از وای‌فای ۶، امنیت دستگاه‌ها افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

امکان اتصال دستگاه‌های بیشتر با سرعت بالاتر

اتصال یک لپ تاپ که دارای وای‌فای ۶ است به یک روتر نسل ششمی ممکن است فقط کمی سریع‌تر از اتصال یک لپ‌تاپ دارای وای‌فای ۵ به یک روتر نسل پنجمی باشد اما وقتی دستگاه‌های بیشتری به یک روتر متصل می‌شود اهمیت وای‌فای ۶ خود را نشان می‌دهد.

طبق تکنولوژی که تا پیش از آمدن وای‌فای ۶ وجود داشت، هرچه تعداد دستگاه‌های متصل به مودم بیشتر بودند، سرعت و کیفیت اینترنت برای هر دستگاه به میزان قابل توجهی پایین می‌آمد از طرفی، اگر یک دستگاه در حال دانلود یا بارگذاری فایل بود، از کیفیت و سرعت دیگر دستگاه‌ها کاسته می‌شد، اما فناوری وای‌فای ۶ طوری طراحی شده که می‌تواند همه دستگاه‌های متصل را در بالاترین کیفیت و سرعت اتصال نگه‌ دارد.

طبق اطلاعات وبلاگ سایت اپراتور دوم تلفن همراه، استفاده از وای‌فای ۶ در حال گسترش است و می‌توان همین حالا یک مودم یا روتر وای‌فای ۶ خریداری کرد اما فعلا قیمت آن‌ها به صرفه نیست و در حال حاضر هم تعداد محدودی لپ‌تاپ پرچمدار نسل جدید به مودم‌های وای‌فای ۶ مجهزند البته تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است.

لازم به ذکر است وای‌فای ۶ در میان گوشی‌های هوشمند هم نفوذ کرده و برخی از گوشی‌های پرچمدار به لطف پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند. نسل جدید این پردازنده یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۸۸ هم به مودم‌های وای‌فای مجهزاند.

وای فای 6

6 حقیقت در مورد وای فای 6

 سرعت اینترنت در وای فای 6 افزایش نداشت!

حقیقت سومی که باید در مورد Wi_Fi 6 بدانید این است که استفاده از این تکنولوژی الزاما به معنی افزایش سرعت اینترنت نخواهد بود. به صورت تئوری سرعت وای فای 6 برابر با 9.6 گیگابیت بر ثانیه است که 3.5 گیگابیت بر ثانیه یا در حدود 40 درصد نسبت به وای فای 5 افزایش پیدا کرده است؛ اما، در عمل به دلیل کمتر بودن ظرفیت شرکت‌های ارائه دهنده‌ی اینترنت استفاده از این میزان سرعت امکان پذیر نیست.

به بیان دیگر تکنولوژی وای فای 6 نمی‌‌تواند تغییر چشمگیری در سرعت اینترنت به وجود آورد؛ ولی، قطعا باعث افزایش سرعت اشتراک گذاری فایل‌ها خواهد شد و در بیشتر شدن سرعت شبکه‌ی داخلی هم تاثیر به سزایی خواهد گذاشت. به بیان دیگر در تولید فناوری وای فای 6 به بهبود کیفیت ارتباط اینترنتی اهمیت بیشتری داده شده است تا به افزایش سرعت آن.

ارتباط داخل شبکه‌ای با آخرین نسل وای فای بهبود یافت

پهنای باند روتر مودم‌هایی که از فناوری وای فای 6 استفاده می‌کنند، 3 برابر بیشتر از دستگاه‌هایی است که به وای فای 5 یا 4 مجهز هستند. این امر باعث خواهد شد که در محدوده‌ای داخل شبکه‌ای داده‌ها با سرعت بالاتری انتقال پیدا کنند.

آشنایی با قابلیت های جدید اینستاگرام و هر آنچه نمی دانید

 Wi-Fi 6 باعث بهبود مصرف باتری خواهد شد

«target wake time» یا «TWT» نوعی تکنولوژی است که به وای فای 6 کمک می‌کند تا مصرف باتری دستگاه‌هایی را که از آن پشتیبانی می‌کنند، کاهش دهد. دستگاه‌های ارتباط دهنده مثل روترها در نسل‌های قبلی وای فای، به صورت پیوسته و مدام در حال ارسال داده‌ها برای حفظ ارتباط بودند و این باعث می‌شد که مصرف باتری‌ها به شدت افزایش پیدا کند.

زود تمام شدن ظرفیت باتری‌ها کاربران را ناچار می‌کرد که بیشتر از شارژرها برای تجدید قوای دستگاه‌های خود استفاده کنند که این امر هم در دراز مدت موجب کاهش طول عمر باتری گوشی، باتری لپ‌تاپ و غیره می‌شد.

با روی کار آمدن نسل ششم وای فای و مجهز بودن آن به فناوریTWT که ارسال داده‌ها را از سمت اکسس پوینت برنامه‌ریزی و زمان‌بندی می‌کند، این مشکل هم برطرف شد. با کمک این فناوری در زمان‌هایی که دستگاه نیازی به انتقال اطلاعات و داده‌ها ندارد، اتصالی با روتر برقرار نمی‌کند.

وای فای 6

وای فای 6 امنیت بالاتری ارائه می‌دهد

مزیت مهم دیگری که Wi-Fi نسل ششم دارد، افزایش سطح امنیت آن نسبت به نسل‌های قبلی است. وای فای 6 به آخرین پروتکل WPA3 مجهز شده است که آن را از هک شدن محافظت می‌کند و حتی اگر رمز عبورش هک شد، اطلاعات کمتری را در اختیار هکرها می‌گذارد.

تمام دستگاه‌هایی که قصد دارند با وای فای 6 سازگار شوند، باید الزاما از رمزگذاری نوع WPA3 پشتیبانی کنند که این امر به طور کلی باعث افزایش امنیت اطلاعات کاربران خواهد شد.

وای فای 6 اتصالات بیشتر با کیفیت بالاتری را امکان پذیر کرد

هنگامی که تعداد دستگاه‌های زیادی در یک محدوده از طریق وای فای نسل‌های 4 یا 5 به اینترنت متصل باشند، عملکرد وای فای با افت مواجه شده و سرعت آن به شدت کاهش پیدا می‌کند.

این باگ در وای فای 6 رفع شده است و در شلوغ‌ترین مکان‌ها چون هتل‌ها، ورزشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و دوربین نظارتی، سرعت و کیفیت به قوت خود باقی می‌ماند و با حداقل زمان تاخیر به کار خود ادامه می‌دهد.

حتی اینتل مدعی شده است که در این مکان‌ها میانگین سرعت وای فای 6 برای هر نفر چهار برابر نسبت به نسل‌های قبلی افزایش داشته است.

 وای فای 6 طیف وسیعی از موج‌ها را پشتیبانی می‌کند

وای فای نسخه 4 تنها با موج‌های 2.4 یا 5 گیگاهرتز سازگار بود. وای فای نسل 5 هم تنها قابلیت پشتیبانی از موج‌هایی با فرکانس 5 گیگاهرتز را بر عهده داشت؛ اما، آخرین نسخه از وای فای‌ها طیف گسترده‌ای از موج‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهد. وای فای 6 قادر است با فرکانس‌هایی که طولی موجی بین 2.4 تا 5 گیگاهرتز دارند، هماهنگ شود.

وای فای 6

وای فای 6 چه مزیت‌هایی دارد؟

Wi-Fi 6 یا 802.11ax آخرین نسل از تکنولوژی اینترنت وایرلس است که نسبت به نسل‌های قبلی خود بهبودهای فراوانی داشته است. این فناوری در مقایسه با نسل‌های قبلی خود سرعت بالاتر، قابلیت هماهنگی با طیف گسترده‌‌تری از موج‌ها، کاهش میزان مصرف باتری، ایجاد سطح امنیتی بالاتر و توانایی پشتیبانی همزمان از دستگاه‌های بیشتری را برای کاربران خود فراهم می‌آورد.

در صورتی که شما هم علاقمند شدید به دلایلی مثل: بهره‌مندی از سرعت بیشتر، رفع مشکل قطع شدن وای فای گوشی و تبلت و غیره از این تکنولوژی بهره ببرید، باید لپ‌تاپ، موبایل، روتر و دستگاه‌هایی تهیه کنید که از این فناوری پشتیبانی کند.

همچنین اگر سیگنال وای فای در بعضی از اتاق های منزل شما پایین هست میتوانید از دستگاه تقویت آنتن wifi شیائومی استفاده کنید.

بهترین برند مودم وای فای 6

مودم‌‌های با تکنولوژی وای فای 6 به عنوان جدیدترین مودم‌های موجود در بازار، توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. اما تعداد محدودی از آن‌ها، مودمی با ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های منحصر به فردی که کیفیت ساخت بالایی دارد، تولید می‌کنند. که از جمله برندهای معتبر و معروف در زمینه تولید مودم وای فای 6 می‌توان به هوآوی، ایسوس و تی پی لینک اشاره کرد. از این رو هنگام خرید مودم با تکنولوژی وای فای 6 پیشنهاد می‌شود از مودم‌هایی که توسط این سه برند تولید شده است، خریداری کنید.

معرفی بهترین مودم وای فای 6

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین مودم و یا حتی روترها که از تکنولوژی وای فای 6 برخوردارند، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U

مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U یکی از بهترین مودم‌های ایسوس به شمار می‌آید که از تکنولوژی وای فای 6 برخوردار است. این مودم دوبانده که از فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، دارای 4 عدد آنتن با قدرت 5dBi است و با توجه به تکنولوژی وای فای 6، سرعت وایرلس بالا و پوشش دهی بسیار مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.

دستبند هوشمند چیست و چه کاربردی دارد | معرفی بهترین نوع

همچنین دارای 1 عدد پورت USB برای شر کردن اطلاعات و 5 عدد پورت شبکه از نوع گیگابیت (10/100/1000) می‌باشد که از طریق کابل شبکه سرعت انتقال بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به همین دلیل این مودم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

وای فای 6

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای فای 6)

تصویری که در قسمت زیر قابل مشاهده است مربوط به مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای فای 6) می‌باشد. این مدل، یکی از بهترین مودم‌های برند هوآوی است و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. برای مثال بهتر است به قابلیت‌هایی همچون 4 عدد پورت شبکه با سرعت گیگابیت، ۱ عدد پورت تلفن، دو عدد پورت USB، دو عدد آنتن با قدرت 5dBi و تکنولوژی WiFi6 (مدیریت هوشمند ترافیک داده‌ها) اشاره شود.

زیرا تمام افراد در هنگام خرید مودم فیبر به این مباحث توجه می‌کنند. همچنین این مودم دوبانده است بدین صورت که از فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. دقیقا به دلیل مباحثی که مطرح شد اکثر افراد در هنگام خرید مودم فیبر نوری، به سراغ مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی HS8546X6 (وای فای 6) می‌روند.

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی K662C (وای فای 6)

مودم فیبر نوری دوبانده هوآوی K662C (وای فای 6) به عنوان بهترین مودم فیبر نوری موجود در بازار شناخته می‌شود که از تکنولوژی وای فای 6 برخوردار است. این مودم دوبانده دارای 4 عدد آنتن با قدرت 5dBi می‌باشد که به وسیله وای فای 6، سرعت وایرلس با سرعت و پایداری بالا و همچنین پوشش دهی مناسبی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین دارای 4 عدد پورت شبکه از نوع گیگابیت (10/100/1000) می‌باشد که سرعت انتقال بالایی را از طریق کابل شبکه در اختیار شما قرار می‌دهد.

وای فای 6

معرفی بهترین روتر وای فای 6

در این بخش از مقاله با بهترین روترهای وای فای 6 آشنا می‌شوید.

روتر تی پی لینک مدل Archer AX1500

روتر Archer AX1500 از برند تی پی لینک با بهره مندی از تکنولوژی وای فای 6 و 4 عدد آنتن قدرتمند، پوشش دهی بالا و سرعت وایرلس بی نظیری را برای کاربر فراهم می‌کند. همچنین دارای 4 عدد پورت شبکه گیگابیت (10/100/1000) می‌باشد که از طریق کابل نیز داده‌ها را با سرعت بالایی منتقل می‌کند.

لازم به ذکر است بدانید این دستگاه به یک پردازنده 3 هسته ای Broadcom با سرعت اجرایی 1.5 گیگاهرتز و 256 مگابایت حافظه رم تجهیز شده است. سرعت وایرلس این روتر دوبانده در باند 2.4 گیگاهرتز، 300 مگابیت بر ثانیه و در باند 5 گیگاهرتز، 1200 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. به همین دلیل این روتر با توجه به ویژگی‌ها و مشخصاتی که دارد، یکی از محبوب ترین روترها در بازار به شمار می‌آید.

چه گوشی‌هایی از وای فای شش پشتیبانی می‌کنند؟

طبق اعلام سامسونگ گلکسی S۱۰، سامسونگ گلکسی نوت ۱۰، سری گلکسی اس ۲۰، سری آیفون ۱۱و۱۲، سری وان‌پلاس ۸ و سری هواوی پی ۴۰ از جمله گوشی‌هایی هستند که وای فای ۶ را پشتیباتی می کنند.

طبق این گزارش آخرین نسل وای فای در دو حوزه پیشرفت کرده است؛ سرعت خام و بازدهی، اگر وای فای یک آزادراه باشد، این به معنی ماکزیمم بالاتر محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه و لاین‌های بیشتر برای کنترل همزمان آن‌ها است. وای فای ۶ از ویدئو استریمینگ ۸k پشتیبانی می‌کند که تأمین‌کننده‌ی اینترنت برای دسترسی به سرعت‌های دانلود در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در عمل این پیشرفت‌ها به معنی پشتیبانی از نرخ‌های انتقال ۱.۱ گیگابیت در ثانیه روی باند ۲.۴ گیگاهرتز (با چهار استریم در دسترس) و ۴.۸ گیگابیت در ثانیه روی باند ۵ گیگاهرتز (با هشت استریم موجود) است؛ اگرچه این فناوری هنوز در حال تصحیح بوده و سال آینده عرضه می‌شود (این سرعت‌ها افزایش خواهند یافت، برای مثال سرعت در آزمایشگاه به ۱۰ گیگابیت در ثانیه هم خواهد رسید). به‌طور کلی با ظهور وای فای ۶ می‌توان انتظار سرعت ۴ تا ۱۰ برابر سرعت فعلی را داشت.

وای فای 6

لازم به ذکر است

زمان ظهور این استاندارد هم به تولیدکنندگان سخت‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری، ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی و دیگر افراد حاضر در این صنعت وابسته است. فقط باید منتظر بود تا سرویس‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی زمان مناسب را برای ارتقای سخت افزار اعلام کند، اگرچه خود کاربر هم می‌تواند روتر خود را ارتقا دهد. ممکن است بعضی شبکه‌ها با این عبارت (Wi-Fi ۶) برای سرعت‌های بالاتر تبلیغ کنند اما فقط باید منتظر ماند و دید از این اسامی و لوگوها در عمل چگونه استفاده می‌شود.

به گفته کارشناسان، نکته مهمی که وجود دارد پیاده‌سازی صحیح این فناوری نیاز به زمان دارد و ممکن است عرضه‌ی عمومی فناوری در کشورهای مختلف ماه‌ها یا سال‌ها به طول بینجامد. بعضی از دستگاه‌های اولیه هم از فناوری آزمایشی استفاده می‌کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 مهر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *