افتتاح حساب ترکیه
پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش آنقدر جذاب و پر از حس خوب است که هر خانمی باید آن را به درستی انجام دهد تا پوستی سالم و شاداب داشته باشد. حتما نکات این مطلب گروه زیبایی شادمگ را خوب بخاطر بسپارید.

8 نکته طلایی برای پاک کردن آرایش صورت

آیا تا‌ بحال به نحوه پاک کردن آرایش خود فکر کرده‌اید؟ اگر بیشتر وقت‌ها آرایش می‌کنید؛ حتماً تا به حال متوجه شدید که فقط با شستن صورت، پوست‌تان کاملاً تمیز نمی‌شود و پاکسازی پوست صورت شما کامل نمی‌شود . اگر به این موضوع دقت نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم با روش ساده‌ی زیر حتماً یک شب، تمیزی پوست خود را بسنجید:

صورت خود را مثل همیشه بشویید. بعد، بدون اینکه حوله را روی پوست خود بکشید، با یک پارچه‌ی نرم و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. در مرحله بعد با یک پد پنبه‌ای که با چند قطره تونر مرطوب شده، پوست خود را پاک کنید. احتمالاً هنوز باقی مانده‌ی کرم پودر، سایه چشم و حتی ریمل خود را روی پد می‌بینید!

البته، نکند دیدن این پد، باعث شود فکر کنید که پاک کننده‌ صورت قوی‌تری لازم دارید! بلکه، برای چاره به تمیز کردن صورت خودتان، بعد از پاک کردن آرایش فکر کنید.

پاک کردن آرایش

نحوه صحیح پاک کردن آرایش

به این ترتیب که شب‌ها اول آرایش خود را پاک کنید. بعد از آن صورت خود را بشویید. البته شستن دو مرحله‌ای پوست تنها نکته‌‌ای نیست که باید رعایت کنید. بهتر است ادامه متن را بخوانید تا نکته‌های دیگر پاک کردن صحیح آرایش خود را بهتر بدانید.

1. از دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید.
2. با پاک کننده آرایش میسلار واتر سریع‌تر صورت خود را تمیز کنید.
3. منافذ پوست خود را عمقی پاک کنید.
4. بعد از پاک کردن آرایش خود از تونر استفاده کنید.
5. خط رویش موی سر را فراموش نکنید.
6. به پوست اطراف چشمانتان بیشتر توجه کنید.
7. یادتان نرود رژ لب خود را پاک کنید!
8. در پایان، مرطوب کننده بزنید.

دستمال مرطوب آرایش پاک کن را به آرامی چند بار بر پوست خود بکشید تا کرم پودر، رژلب و … از روی آن پاک شود. وقتی آنچه را روی صورت‌تان بوده است، روی دستمال مرطوب می‌بینید احساس رضایت می‌کنید.

پبشنهاد می‌کنیم از محصولات بدون الکل برای پاکسازی پوست صورتتان استفاده کنید تا پوست‌تان خشک نشود. پس، اول با دستمال مرطوب مناسب، آرایش صورت خود را پاک کنید. بعد از آن، صورت خود را بشویید و خشک کنید.

از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش استفاده کنید

حتماً برایتان پیش آمده که بعضی شب‌ها آن قدر خسته‌اید که نمی‌توانید برای مراقبت‌های شبانه‌‌ی پوست خود وقت کافی بگذارید.

پاک کردن آرایش

در این مواقع، استفاده از دستمال‌ مرطوب پاک کننده‌ی آرایش ایده آل است. یک بسته را کنار تخت خواب خود نگه دارید. این گونه، می‌توانید صورت خود را خیلی سریع پاک کنید؛ حتی بدون اینکه رختخواب خود را ترک کنید.

با پاک کننده آرایش میسلار واتر سریع‌تر صورت خود را تمیز کنید

احتمالاً شما میسلار واتر را در تبلیغات یا داروخانه‌ها دیده باشید. به هر حال، وقت آن است که میسلار واتر را بشناسید و از آن استفاده کنید.

میسلار واتر چیست؟

کلینسینگ واتر(cleansing water) یا میسلار واتر تمیز کننده‌‌ای است که آلودگی‌ها را از پوست حذف می‌کند. این میسلار واتر ترکیبی از آب خالص، مواد آبرسان مثل گلیسیرین و مقدار کمی سورفکتانت‌های ملایم است.

ذرات این سورفکتانت به شکل توپ‌های کروی کوچکی هستند که به دور هم جمع می‌شوند که به آنها میسل می‌گویند. این میسل‌ها مثل یک آهنربا عمل می‌کنند و آلودگی و چربی‌ها را حذف می‌کنند.

این ترکیبات بسیار سبک و ملایم هستند و خلاف شوینده‌های دیگر به آب نیاز ندارند. پس اجازه دهید تا میسلار واتر روی پوست‌تان بماند تا مواد رطوبت رسان زمان کافی داشته باشند و جذب شوند.
شما می‌توانید بعد از میسلار واتر از پاک کننده‌های صورت هم استفاده کنید. اما، هیچ الزامی نیست.

چگونه از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش استفاده کنیم؟

همه‌ی کاری که باید بکنید این است که یک پد پنبه‌ای را به میسلار واتر آغشته کنید. بعد، آن را روی صورت‌تان بکشید. این محصول برای مرطوب کردن یا شستن پوست به آب نیازی ندارد. این متد پاک کردن آرایش فقط پوست را تمیز نمی‌کند و می‌تواند آن را آبرسانی کند.

اگر پوست شما مستعد آکنه است. میسلارواتر انتخاب خوبی برای شماست. این محصول بدون اینکه پوست را خشک کند، سلول‌های مرده‌ی آن را حذف می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند بین هر بار مصرف ضد آفتاب، به ویژه در تابستان، از میسلار واتر استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشوند.

 منافذ پوست خود را عمقی پاک کنید

اگر در شهر‌‌های بزرگ و آلوده زندگی می کنید، بهتر است علاوه بر پاک کننده آرایش از شوینده‌های صورت مانند ژل شستشو صورت هم استفاده کنید. شوینده صورت هر گونه آلودگی و یا باقی مانده‌ی مواد آرایشی را از پوست پاک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا احتمال ایجاد آکنه را افزایش و عملکرد پوست را در حفظ رطوبت کاهش می‌دهد. پس فراموش نکنید که هر شب نه تنها مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید، بلکه با استفاده از بهترین شوینده صورت، منافذ پوست خود را از آلودگی‌های دیگر پاکسازی کنید.

پاک کردن آرایش

شستشوی صورت به طور صحیح، از ایجاد آکنه پیشگیری می‌کند، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و به افزایش سلامت پوست کمک می‌کند.

اگرچه خود شستشو امری بسیار ساده تلقی می‌شود، اما اینکه بهترین شوینده صورت برای پوست شما کدام است، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. در مقاله می‌توانید راهنمای کامل بهترین روش پاکسازی صورت در ۷ مرحله را بیاموزید.

شوینده‌های صورت پشتیبانی برای پاک کننده آرایش هستند. با مصرف آنها می‌توانید مطمئن شوید که پوست‌تان تمیز شده است و تمام موادی که موجب مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند، کاملاً از بین رفته‌اند.

بعد از پاک کردن آرایش خود از تونر استفاده کنید

تونرها بین دو مرحله‌ی مراقبت از پوست به کار می‌روند، یعنی شستشو و مرطوب کردن پوست.

در گذشته تونرها بعد از شستن پوست با صابون‌های قلیایی به کار می‌رفتند تا pH پوست را به حالت طبیعی برسانند. از آنجا که شوینده‌های ملایم و با pH مناسب ساخته شدند، تونرها قابلیت‌های بیشتری پیدا کردند.

در حال حاضر، تونرها محلول‌هایی متناسب با انواع پوستند که منافذ را برای جذب سرم و مرطوب کننده، آماده می‌سازند.
توجه کنید، این مرحله فقط یک دقیقه طول می کشد و تمام بقایای آرایش را از بین می‌برد.

نکات طلایی برای روش های مراقبت از پوست چرب + 7 ماسک صورت برای پوست‌ های چرب

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

یک پد پنبه‌‌ای را به چند قطره تونر آغشته کنید. آن را به آرامی روی پوست خود بکشید. سعی کنید تونری را انتخاب کنید که پوست را خشک نمی‌کند و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

پاک کردن آرایش

خط رویش موی سر را فراموش نکنید

اگر بخواهید صورت خود را به خوبی با کرم پودر بپوشانید، حتماً ریشه‌ی موهای جلوی سر به آن آغشته می‌شوند. پس فراموش نکنید که آرایش خود را از این قسمت هم پاک کنید. بسته به نحوه پاک کردن آرایش صورتتان، ممکن است کمی از موهایتان خیس شود، اما این ارزش را دارد که ریشه‌ی موهایتان کاملاً تمیز شود.

به پوست اطراف چشمانتان بیشتر توجه کنید

حتماً متوجه شدید آرایش چشم به سختی پاک می‌شود. به همین دلیل، پاک کننده‌‌هایی مخصوص پاک کردن آرایش چشم وجود دارد که حتی خط چشم و ریمل‌های با دوام (long-lasting) و یا به اصطلاح 24 ساعته را هم به آسانی پاک می‌کنند.

اگر پاک کننده‌‌ای که از آن استفاده می‌کنید برای دور چشم‌تان مناسب نیست، یکی از محصولاتی را که مخصوص پاک کردن آرایش چشم است، انتخاب کنید.

به آرامی، یک پد پنبه‌ای را که به پاک کننده آرایش چشم آغشته شده است، روی چشمان بسته‌ی خود بکشید. ببینید که چقدر سریع تمام آرایش چشم تان پاک می‌شود.

یادتان نرود رژ لب خود را پاک کنید

رژ لب شما ممکن است تا زمان خوابتان به تدریج پاک شده باشد، اما این نباید باعث شود پاک کردن لب‌هایتان را از قلم بیندازید. البته، هر پاک کننده‌ای برای استفاده روی لب‌ها مناسب نیست. بهتر است برای پاک کردن رژ لب‌های ماندگار از پاک کننده‌های آرایشی که مخصوص این کار هستند، استفاده کنید.

هم‌چنین می‌توانید از مقدار کمی وازلین برای پاک کردن آرایش لب خود استفاده کنید. کافیست یک لایه وازلین روی لب خود بمالید و حدود 5 دقیقه صبر کنید تا رژ لب را به خود جذب کند و پس از آن لایه وازلین را با یک پد پنبه‌ای به آرامی پاک کنید.

به جای وازلین می‌توانید از روغن زیتون یا روغن نارگیل هم استفاده کنید. یادتان نرود که بعد از پاک کردن رژ لب از یک مرطوب کننده مناسب لب استفاده کنید.

در پایان، مرطوب کننده بزنید

خیلی مهم است که بعد از استفاده از هر پاک کننده‌‌ی آرایش، از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می‌شود.

پاک کردن آرایش به روشی صحیح و سالم

باقی ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی سبب ایجاد جوش و چین و چروک بر روی پوست شده و پوست را به مرور زمان کدر و تیره می کند بنابراین بهتر است قبل از خواب آرایش و حتی ضد آفتاب خود را پاک کنید و هیچ وقت با آرایش نخوابید .

پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده دارید. در این بخش از دنیای مد نمناک مراحل پاک کردن آرایش را برای شما آورده ایم .

اولین مرحله پاک کردن آرایش ، پاک کردن آرایش چشم و ابروهاست . برای پاک کردن آرایش چشم مخصوصا زمانی که ریمل ضد آب زده اید ، یک پاک کننده آرایشی با پایه مواد روغنی تهیه کنید . مقداری پاک کننده به یک گوش پاک کن و یا پد بزنید و آن را روی مژه های بسته قرار داده و کمی فشار دهید تا محلول شروع به پاک کردن ریمل و خط چشم کند.

پس از خیس شدن مژه ها آن ها را با یک پد تمیز کنید . برای پاک کردن چشم با این محلول سعی کنید این محلول درون چشم نرود زیرا حاوی ترکیبات روغنی است . همچنین برای پاک کردن آرایش چشم هیچگاه از پنبه استفاده نکنید .

پاک کردن کرم پودر و رژ گونه

برای پاک کردن کرم پودر و رژ گونه از روی پوست ابتدا روی انگشت خود مقداری پاک کننده ی آرایش بریزید و سپس همه جای پوست خود مثل خط رویش مو، زیر چونه و پایین گوش ها را به صورت چرخشی و دورانی حدود 45 ثانیه ماساژ دهید . در صورت استفاده از کرم پودر باید محلول شما پایه روغنی داشته باشد.

اگه هم پوست شما چرب است و نسبت به پد آرایشی حساس نیست از پد به جای انگشت استفاده نمایید ولی اگر پوست حساسی دارید برای پاک کردن آرایشتان از پنبه آغشته به پاک کننده آرایش استفاده کنید .

پاک کردن رژ لب

برای پاک کردن رژ لب یک لایه ی نسبتا ضخیم وازلین روی لب بزنید و اجازه دهید که حدود پنج دقیقه روی لب بماند. روغن موجود در وازلین ، ترکیب روغنی رژ لب را شکسته و شما می توانید با یک پد تمیز لب ها را از رژ پاک کنید اما پد را محکم روی لب ها نکشید و به صورت دایره ای روی لب حرکت دهید.

پاک کردن آرایش

اگر باز هم رنگ روی لب ها باقی مانده بود و یا لب شما پوسته شده بود مقداری شکر قهوه ای را با عسل ترکیب کنید و روی لب بمالید تا مانند یک لایه بردار عمل کند . سپس صورت خود را شسته و مرطوب کننده بزنید.

پاک کردن آرایش برای افراد دارای پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید پوستشان را به گونه ای پاک کنند که پوست آنها خشک تر نشود پس لازم است نکات ارائه شده در دنیای مد نمناک را رعایت نمایند :

پاک کننده های صورت مخصوص پوست خشک را انتخاب کنید.
بهتر است از پاک کننده های چرب استفاده کنید.
روی پنبه پاک کننده را بریزید و سپس آرایش چشم و کل صورت را پاک کنید.
صورت را با روغن برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش ماساژ دهید.
صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید و سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببریدتا صورتتان لایه برداری شود.
در آخر، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

راه های طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت

استفاده از روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده کنید زیرا روغن نارگیل سرسخت ترین و ضدآب ترین مواد آرایشی را از پوست شما پاک می کند و مرطوب کننده ی خیلی خوبی است پس برای پاک کردن آرایش صورت روی کف دستتان کمی روغن نارگیل بریزید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید و سپس صورت خود را بشویید تا آرایشتان کاملا پاک شود.

بخور

برای پاک کردن آرایش صورتتان را بخور دهید بدین طریق که سینک را پر از آب داغ کنید و چند دقیقه روی آن خم شوید تا بخار آب منافذ پوست را باز کند تا راحت تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید. یا همانطور که بخش دنیای مد نمناک گفته است دستمالی را در آب داغ خیس کنیدو بعد از خنک شدن آن را روی صورت خود بگذارید تا پوستتان پاک و تمیز شود.

روشی شگفت انگیز برای ترمیم موی آسیب دیده | در مورد بوتاکس مو چه می دانید ؟

شیر

برای پاک کردن آرایش کمی شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید سپس این محلول را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید.

خیار

برای پاک کردن آرایشتان خیار را داخل مخلوط کن بریزید و آن را به صورت خمیر درآوریدسپس کمی روغن دلخواه به آن بیافزایید . این ترکیب آرایش را پاک و صورت شما را نرم می کند. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است و موجب کاهش التهاب پوست می شود پس اگر صورت شما جوش می زند برای درمان جوش از خیار استفاده نمایید.

پاک کردن آرایش

روغن بچه

روغن بچه نیز می تواند آرایش ضدآب را راحت تر پاک کند. برای پاک کردن آرایشتان همانگونه که با استفاده از روغن نارگیل پوست را پاک کردید با روغن بچه نیز پوستتان را پاک کنید.

جوش شیرین و عسل

کمی عسل روی دستمال بریزیدو روی آن جوش شیرین بمالید و آرایش را با آن پاک کنید. جوش شیرین سبب لایه برداری پوست می شود. بعد از انجام این کار پوست خود را آبکشی کنید.

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت

پاک کننده دارای سالیسیلیک بهترین پاک کننده برای صورت های جوش دار است.
بهترین پاک کننده برای افراد دارای پوست چرب پاک کننده های کفی است.
پاک کننده های چرب یا روغنی بهترین پاک کننده برای افراد دارای پوستی خشک است.
برای پاک کردن آرایش ضد آب نیز از پاک کننده های قوی استفاده کنید.

پاک کردن آرایش

یک پاک کننده دست ساز برای پاک کردن آرایش

از ترکیب وازلین و مرطوب کننده

وازلین و مرطوب کننده را با هم مخلوط کنید و مقداری از آن را روی پنبه بمالید و آرایشتان را پاک کنید .

استفاده از روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام روی یک پد پنبه بریزید و با حرکت دایره ای صورتتان را پاک کنید .

استفاده از شیر و روغن بادام

1 قاشق غذاخوری پر شیررا با 2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و روی یک پارچه بریزید و پارچه را برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید سپس صورتتان را بشویید.

ماست برای پاک کردن آرایش صورت

یک پنبه یادستمال را آغشته به ماست نمایید و صورتتان را با آن پاک کنید و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش

ما در زیر روش‌های درست و غلط پاک کردن آرایش را برای کمک به شما در تمیز و سالم نگه داشتن پوست آورده‌ایم.

پاک کردن آرایش

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش

دستمال مرطوب شاید محصول عالی برای پاک کردن آرایش از سطح پوست شما باشد، اما برای مواد آرایشی جمع شده در منافذ پوست کار زیادی نمی‌کند. بعلاوه، اگر از دستمال مرطوب روغنی برای پاک کردن پوست خود استفاده می‌کنید، ممکن است پوست خود را بیشتر چرب کنید و سبب ایجاد آکنه شوید.

باز گذاشتن موها

عقب کشیدن موهایتان قبل از شستن صورت فقط به این دلیل نیست که موها را از صورت خود دور نگه دارید. با کشیدن موهای خود به عقب قبل از تمیز کردن صورت، پوست اطراف خط موی خود را نیز تمیز خواهید کرد.

شستن صورت در یک مرحله

حتی اگر احساس می‌کنید پاک کننده آرایش شما بهترین کیفیت را دارد، باز هم ممکن است ناخالصی‌هایی روی پوست شما باقی بماند. نکته اصلی برای از بین بردن کامل آرایش و پاکسازی پوست این است که، دوبار صورت خود را بشویید تا پوست شما تمیزتر شود.
در طی شست‌وشو، حتما پوست خود را ماساژ دهید تا گردش خون را افزایش داده و چهره خود را سالم و درخشان کنید.

مالش دادن به جای خیساندن

از مالش بیش از حد پوست، به ویژه در مناطق حساس مانند پوست اطراف چشم، خودداری کنید. برای پاک کردن آرایش چشم، یک پد پنبه‌ای را به مواد پاک کننده آرایش آغشته کنید و آن را برای مدت ده ثانیه روی چشم خود نگه دارید تا آرایش را به آرامی پاک کند.

پاک کردن آرایش
نکته مهم دیگری که باید هنگام پاک کردن آرایش به خاطر بسپارید این است که کمی زمان برای این کار بگذارید. اگرچه به نظر می‌رسد یک اسکراب سریع بهترین راه برای انجام کار است، اما بهتر است اجازه دهید محصول پاک کننده آرایش به آرامی کار خود را انجام دهد. اصطکاک می‌تواند به پوست ظریف آسیب برساند و باعث تحریک شود.

استفاده از محصول نامناسب

آب اساس زندگی است و همچنین راز پاک کردن آرایش و آلودگی. در این جا بحث ما در مورد آب میسلار است. آب میسلار نه تنها راهی سریع و آسان برای از بین بردن آرایش و ناخالصی‌ها است، بلکه برای پوست شما ملایم است و برای انواع پوست مناسب است.
البته آب میسلار برای دهه‌ها یک راز مراقبت از پوست بوده است. این آب میسلار متشکل از هزاران میسل کوچک (مولکول‌های روغن) معلق در آب است که به عنوان آهنربا برای از بین بردن روغن، آلودگی و آرایش از پوست شما عمل می‌کند.
برای استفاده از آب میسلار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پنبه را به آب آغشته کرده و صورت خود را پاک کنید. بدون مالش دادن شدید پوست!

مراحل درست پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش خود به روش صحیح مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا از چشمان خود شروع کنید

پوست چشم بسیار حساس است، بنابراین هنگام پاک کردن آرایش در اطراف چشمان خود بسیار ملایم باشید. کشیدن پوست اطراف چشم می‌تواند منجر به تحریک و افزایش چین و چروک شود. هنگام تمیز کردن آرایش چشم، یک پد پنبه‌ای را به آب میسلار یا پاک کننده آرایش آغشته کنید و قبل از اینکه آرایش را به آرامی پاک کنید، آن را برای چند ثانیه بر روی چشم خود قرار دهید.پ

پاک کردن آرایش

رژ لب خود را پاک کنید

در مرحله دوم به سمت لب خود بروید، یک پد پنبه‌ای را در آب میسلار یا روغن پاک کننده خیس کنید و آن را به آرامی روی لب‌های خود بکشید.پاک کردن آرایش لب

صورت خود را تمیز کنید

روی پوست خود چند قطره روغن پاک کننده بزنید. روغن تمایل به جذب مواد آرایشی چرب دارد، بنابراین استفاده از یک روغن پاک کننده روی پوست می‌تواند به از بین بردن آرایش‌های سنگین کمک کند و در عین حال پوست شما را تغذیه کرده و رطوبت طبیعی آن را دوباره بازگرداند. کافی است چند قطره روغن پاک کننده را روی یک پنبه قرار دهید و در صورت لزوم آن را به آرامی روی پوست خود بمالید.

حرفه ای ها اينطوری بهترين رنگ مداد ابرو رو برای صورتشون انتخاب مي كنند

قبل از تمیز کردن مقداری بخار را به پوست دهید. بخار منافذ پوست شما را باز می‌کند، نفوذ مواد شوینده به عمق پوست را آسان می‌کند و آرایش و باقی مانده‌های مواد را از بین می‌برد.

مراحل بعد از پاک کردن آرایش

پس از پاکسازی پوست از تونر استفاده کنید. از تونر معمولاً برای از بین بردن روغن اضافی پس از تمیز کردن پوست استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند به روند پاک سازی سریع پوست و به از بین بردن آلودگی‌هایی که ممکن است پس از شستن صورت باقی بماند کمک کند.
هنگامی که همه آرایش خود را پاک کردید، استفاده از مرطوب کننده شبانه برای کمک به برگرداندن رطوبت طبیعی پوست و محافظت از آن در طول شب ضروری است. در حالی که پوست هنوز مرطوب است، بلافاصله بعد از تمیز کردن پوست از مرطوب کننده استفاده کنید این کار به شما در حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

۷ نکته مفید در مورد مراحل پاک کردن آرایش

برای پاک کردن آرایش وقت بگذارید

برای پاک کردن آرایش خود وقت بگذارید و به جای این که اسکراب را انتخاب کنید بهتر است با کمی زمان بیشتر بهترین نتیجه را بگیرید. آرایش پاک کن خود را روی صورت بگذارید و چند ثانیه صبر کنید تا مواد آرایشی را در خود حل کند و نیازی به کشیدن روی پوست و اسکراب کردن نیست.

مخصوصاً در مورد پوست اطراف چشم دقت کنید که هرچه با ملایمت رفتار کنید و زمان بیشتری برای پاکسازی آرایش صرف کنید هم نتیجه بهتری خواهید دید و هم از آسیب به پوست خود جلوگیری کرده اید. با اختصاص زمان بیشتری برای پاک کردن آرایش روزانه خود، صبح روز بعد که از خواب بیدار می شوید اثری از لکه های آرایشی روی صورت خود به خصوص در اطراف چشم هایتان مشاهده نمی کنید و این حسی بسیار لذت بخش در شما به وجود می آورد.

از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید

شاید دستمال مرطوب گزینه مناسبی برای پاک کردن آرایش به نظر بیاید، اما متاسفانه باید بگوییم این تصوری بسیار اشتباه است و استفاده از دستمال مرطوب تنها می تواند گام اولیه برای پاک کردن آرایش باشد .

اگر بخواهیم به همین مورد اکتفا کنیم و بعد از پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب، پوست را به وسیله آبرسان و … مرطوب کرده و به رختخواب برویم ممکن است صبح روز بعد با چند جوش روی پوست خود مواجه شویم. پس بهتر است به دستمال مرطوب تنها در مواقع اضطراری به عنوان یک مرحله از مراحل پاک کردن آرایش نگاه کنیم.

از پاک کننده آرایش صورت استفاده کنید

نکته بسیار مهمی که خانم ها توجه کمی به آن دارند این است که برای شستن صورت بایستی حتما از پاک کننده آرایش صورت استفاده شود. همه ما ممکن است پس از شستن صورت با استفاده از شوینده هایی که مخصوص پاک کردن آرایش نیستند بعد خشک کردن صورت با صحنه افتادن رد کرم پودر و یا سایر مواد آرایشی روی حوله یا دستمال مواجه شویم. این اتفاق نشانه ای است که به ما می گوید شوینده ای که استفاده کرده ایم برای پاک کردن آرایش مناسب نیست.

برای پاک کردن آرایش شوینده های مختلفی از جمله میسلارواتر، ژل شستشوی صورت، فوم و … وجود دارد که می توانیم با توجه به نوع پوست خود یکی از آن را انتخاب و مورد استفاده قرار دهیم.

پاک کردن آرایش

حتما لبه های پلک خود را تمیز کنید

برای پاک کردن آرایش بایستی حساسیت خاصی به خرج داد زیرا در نواحی مثل گوشه های پلک ممکن است مقداری از مواد آرایشی باقی بماند و حتی با چندین بار شستن هم از بین نرود (مخصوصا در صورت استفاده از مواد آرایشی ضدآب).

سوالی که در این جا مطرح است این است که برای پاک کردن گوشه های پلک بهترین روش چیست؟

بهترین روش برای پاک کردن چشم ها به خصوص گوشه های پلک این است که زمان بیشتری برای پاک کردن آن ها اختصاص دهیم و هرگز سعی در کشیدن مژه ها برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها نداشته باشیم. برای راحت تر پاک کردن چشم ها از آرایش می توان از پنبه ای آغشته به روغن زیتون استفاده کرد و کمی فرصت دهیم تا مواد آرایشی به خوبی حل شود. یا می توانیم همین کار را با استفاده از پاک کننده آرایش چشم انجام دهیم.

نکته طلایی که در مورد پاک کردن آرایش چشم وجود دارد این است که به وسیله هر شوینده ای که می خواهیم چشم های خود را تمیز کنیم بهتر است اجازه دهیم مدت زمانی روی چشم ها باقی بماند تا بتواند آرایش را در خود حل کند تا موقع شستن چشم ها با آب نیاز به فشار کمتری به چشم ها باشد.

از موهای خود غافل نشوید

وقتی صحبت از پاک کردن آرایش می شود ذهن همه ما به خصوص خانم های ایرانی به آرایش صورت معطوف می شود و کمتر به فکر آرایش موها هستیم. اما اگر جزء افرادی هستیم که به سلامت و زیبایی موهای خود نیز اهمیت می دهیم بهتر است از رسیدگی و تمیز کردن آن ها نیز غافل نشویم. از طرفی به احتمال زیاد مواد آرایشی از جمله کرم پودر نیز ممکن است در تماس با جلوی موها باشند که انتظار می رود با تمیز کردن موها از ریزش و به خطر افتادن موها نیز جلوگیری شود.

نکته دیگری که در مورد موهای خود بایستی رعایت کنید این است که به هنگام پاک کردن آرایش صورت خود کمی وقت بگذارید و موها را به طور کامل به عقب ببندید یا می توانید از هدبندهایی که مخصوص این کار است استفاده نمایید.

به جای پنبه از پدهای آرایشی استفاده کنید

همانطور که گفته شد بهتر است پیش از شستشوی آرایش با آب از یک پاک کننده آرایش استفاده کنیم. برای استفاده از آن ها دو راه پیش رو داریم : استفاده از پنبه و استفاده از پد آرایشی

پدهای آرایشی به دلیل تراکم بسیار بالا و عدم تجزیه گزینه بهتری برای پاک کردن آرایش به حساب می آیند و پنبه ممکن است الیاف هایی را روی پلک یا سایر قسمت های صورت باقی بگذارد که موجب تحریک پوست می شوند.

هر نوع پوستی دارید مرطوب کننده را فراموش نکنید

بعد از این که پوست خود را کامل از آرایش پاک کردید بهتر از مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست خشکی ندارید نیز باید از مرطوب کننده استفاده کنید. هم چنین حتما از کرم دور چشم و مرطوب کننده لب نیز استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

5 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *