افتتاح حساب ترکیه

کاربرد کارتن پلاست

محصولات و متریال های پلاستیکی امروزه جایگاه بسیار مهمی در صنایع مختلف پیدا کرده اند و حتی به مرور در حال گرفتن جای متریال های طبیعی مانند شیشه یا فلز را می گیرند. کیفیت بالا و مقاومت این محصولات بدون شک تنها دلیل این افزایش فروش می باشد. در میان محصولات پلاستیکی یکی پر کاربرد ترین متریال ها بدون شک کارتن پلاست می باشد که ما در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم و شما را به طور کامل با کاربرد کارتن پلاست آشنا کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد کارتن پلاست با ما در این مطلب همراه باشید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید. اما پیش از مطالعه ای مطلب خوب است بدانید که به سادگی می توانید از طریق این لینک به اطلاعات تکمیلی در مورد کارتن پلاست بپردازید و ضمن آن به خرید این محصول با بهترین قیمت و کیفیت نیز بپردازید : کارتن پلاست

کارتن پلاست چیست ؟

پیش از آنکه به کاربرد کارتن پلاست بپردازیم طبیعتا ابتدا باید با این محصول و مواد اولیه ساخت آن آشنا شویم تا راحت تر بتوانیم بفهمیم که این محصول در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. پلی پروپلین ماده اصلی ساخت این محصول می باشد که در ساخت کارتن پلاستیکی به کار می رود. پس از آماده سازی پلی پروپلین قرار گرفتن لایه های سه تایی از پلاستیک ورقه های کارتن پلاست را می سازد.

پلی پروپلین در مقایسه با سایر پلاستیک ها از جنسی نرم تر برخوردار می باشد و موجب می شود که این ورق ها ساده تر برش بخورند و مورد استفاده قرار بگیرند. به همین علت در صنایع ماکت سازی به سادگی می توانید از استفاده از پلی پروپلین و البته کارتن پلاست را ببینید.

کارتن پلاست از چه مزایای برخوردار می باشد ؟

ویژگی های این محصول بدون شک در بالا بردن میزان کابرد آن تاثیر گذار است. به خوبی می توانید با مشاهده مزایای این محصول به کاربرد های کارتن پلاست پی ببرید و متوجه شوید که این محصول می تواند در موارد بسیار زیادی به کار شما بیاید. از مزایا کارتن پلاست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وزن کم : این ورقه ها سبک هستند و فشار زیادی به سازه وارد نمی کنند. همچنین حمل و نقل آن ها آسان تر است و به علت وزن کمتر احتمال آسیب دیدن آن ها به مراتب کمتر می باشد.
  • انعطاف پذیری : معمولا به سختی می توان محصولاتی را حتی در بین پلاستیک پیدا کرد که از انعطاف پذیری برخوردار باشد. اما این محصول به خوبی قوس بر می دارد و می توان در منحنی ها از آن استفاده نمود.
  • تنوع بالا : پلاستیک و مشتقات آن معمولا از تنوع بالایی برخوردار می باشند چرا که آن ها را می توان به سادگی در انواع رنگ و مدل تهیه نمود. تنوع رنگی کارتن پلاست نیز بسیار زیاد است و موجب می شود تا ساده تر بتوانید از این محصولات در مصارف متعدد استفاده نمایید.
  • تحمل و مقاومت بالا : کارتن پلاست در برابر فشار بالا مقاوم است و به سادگی در برابر ضربه نمی شکند. همین مورد باعث بالا رفتن طول عمر این محصولات می شود.
  • برش پذیری آسان : به خوبی می توانید این ورقه ها را در طرح و مدل مد نظر خود برش دهید و نگران خورد شدن یا شکستن آن ها نباشید.
  • غیر قابل اشتعال : در اثر برخورد آتش و حرارت مستقیم با این محصولات به هیچ عنوان نگران آتش گرفتن آن ها نشوید چرا که هرچند این ورق ها ذوب می شوند آما آتش نمی گیرند و موجب احتراق نمی شوند.
کاربرد چوب پلاست در ساختمان

  • عایق برای گرما و صوت : این محصول از عبور صدا جلوگیری می کند و همچنین در فصول مختلف سال مانع از هدر رفتن انرژی می شود.
  • ضد اشعه یو وی : خوب است بدانید شما می توانید این محصولات را با این ویژگی سفارش دهید. در صورتی که قصد دارید از ورقه های کارتن پلاست در فضای باز یا در معرض نور خورشید استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این نوع از ورقه های کارتن پلاست را سفارش دهید.
  • نظافت آسان : از مهم ترین و بهترین مزایای این محصول می توان به قابل شستشو بودن آن ها اشاره کرد. استفاده از پلاستیک در ساخت کارتن پلاست موجب شده است تا این محصول در برابر رطوبت و آب غیر قابل نفوذ باشد و به خوبی از بین نرود. البته باید در نظر داشته باشید که بهتر است از محصولات الکی و نفتی برای نظافت کارتن پلاست استفاده نکنید.
  • قابلیت چاپ بر روی آن : شما در صورت نیاز می توانید چاپ بر روی کارتن پلاست نیز انجام دهید و آن را به صورت متنوع تر مورد استفاده قرار بدهید.

همانطور که می بینید تمام آن چیز که از یک محصول نیاز می باشد در کارتن پلاست جمع شده است. همین باعث می شود که کاربرد کارتن پلاست روز به روز افزایش بهتر و بیشتری داشته باشد. در ادامه به مهم ترین کاربرد های کارتن پلاست می پردازیم.

فراموش نکنید به علت نرم تر بودن این محصولات ضربات محکم و یا اشیا تیز می تواند موجب سوراخ شدن آن ها شود در نتیجه از وارد کردن چنین ضرباتی خود داری نمایید.

لیفت صورت و لیفت غبغب در کلینیک گونه

کاربرد های کارتن پلاست :

  • تبلیغات : این محصول به علت مقاومت بالایی که دارد می تواند در صنایع تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • ساخت اشیا تزیینی ، ماکت و … : برش پذیری و وزن سبک این محصولات موجب کاربرد گسترده کارتن پلاست در زمینه ساخت ماکت و اشیا تزیینی شده است.
  • استفاده در دکوراسیون داخلی : تنوع بالا کارتن پلاست و همچنین عایق حرارتی و صوتی بودن آن موجب شده است که از این محصول به سادگی در دکوراسیون داخلی استفاده شود.
  • بسته بندی حرفه ای : تنوع رنگی ، کیفیت بالا ، زیبایی و همچنین برش پذیری آسان این محصول برای بسته بندی انواع محصولات استفاده می شود و یک نتیجه شیک و زیبا را به وجود می آورد.
  • استفاده در امکان بهداشتی : همانطور که گفتیم این محصول ضد رطوبت می باشد. همچنین سمی نبودن آن موجب می شود که در محیط های بهداشتی یا برای بسته بندی محصولات حساس بتوان به سادگی از کارتن پلاست استفاده کرد و نگرانی برای ایجاد آلودگی محیطی نداشت.
  • استفاده به عنوان سقف کاذب : سقف ها که محیط های مستعد آلودگی هستند نیاز به محصولی دارند که کاملا بهداشتی باشد و از رشد قارچ و باکتری و … جلوگیری نماید. به همین علت از کاربرد های کارتن پلاست می توان به استفاده در سقف کاذب اشاره نمود.

خوب است بدانید که مقاومت این محصول در برابر مواد شیمیایی موجب شده است تا در مواردی همچون صنایع شیمیایی ، کشاورزی ، ساختمان سازی و … نیز بتوان از کارتن پلاست استفاده نمود.

انواع کارتن پلاست

تا اینجا در مورد کاربرد کارتن پلاست و ویژگی های آن به تفصیل توضیح دادیم. این محصول در انواع زیر قابل خریداری و استفاده می باشد :

  • ساده : شبیه ورق های کاغذی می باشند که پلاستیک تشکیل شده اند.
  • عمودی : این نوع از کارتن پلاست دندانه دار نمی باشد از قطر 2 تا 25 میلی متری برخوردار می باشد.
  • حبابی یا کندویی :  این نوع کمی سبک تر می باشد و از مقاومت بهتری نیز برخوردار می باشد. همچنین در برابر عوامل فرساینده مقاومت بهتری از خود نشان می دهد.
آوافون مرکز فروش آیفون قسطی با گارانتی و واردات قانونی

امیدواریم از این مطلب استفاده نموده باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

30 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *