افتتاح حساب ترکیه
گردنبند طلا ظریف

گردنبند طلا ظریف به عنوان یکی از پرکاربردترین زیورآلات اولین چیزی است که در میان زیورآلات شما خودنمایی می‌کنند. اما چگونگی استفاده از این زیورآلات قوانین خاصی دارد.  گروه استایل شادمگ نکان مهمی را در خصوص انتخاب گردنبند طلا ظریف در اختیارتان قرار داده است.

گردنبند طلا ظریف

گردنبند طلا یکی از زیورآلاتی هست که بین بانوان بسیار محبوب و پرطرفدار است. گردنبند طلا را می توانید در موقعیت های مختلفی همچون مهمانی ها، عروسی ها، دورهمی ها و یا جلسه های رسمی بپوشید تا ظاهر خود را بسیار شیک تر جلوه دهید. در این مطلب می خواهیم راهنمای خرید گردنبند طلا را توصیه کرده و سپس چندین مدل جذاب 2022 را برای شما معرفی کنیم.

گردنبند طلا ظریف

نوار یا زنجیری که دور گردن بسته می‌شود را گردنبند می‌گویند. زنجیرهای از جنس فلز یا جواهر. هر گردنبند یک قسمت ضمیمه دارد که از آن آویخته می‌شود و یا درون آن قرار می‌گیرد که به این قسمت ضمیمه پلاک می‌گویند. این پلاک‌ها می‌توانند از جنس الماس، سنگ‌های قیمتی، فلز و یا مروارید باشند. این شی زینتی که از اولین زیورآلاتی است که در مراسم آیینی، مذهبی، جادویی و یا عزاداری توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، نشانگر ثروت و موقعیت افراد بوده است.

گردنبند با طرح انار برای یلدا یا پاییزهنگام خرید گردنبند باید علاوه بر نوع آن و زنجیر، سایز آن را هم در نظر بگیرید برای مثال انواع گردنبند ظریف بسیار پرطرفدار است. علاوه بر موارد گفته شده قد، فرم صورت، فرم گردن، فرم بدن و نوع لباس شمااز موارد ضروری است که باید در هنگام انتخاب گردنبند به آن توجه داشته باشید.در ادامه مهمترین نکاتی که در خرید گردنبند باید به آن توجه کنید، آمده است.

انواع مدل های گردنبند طلا ظریف

فاکتورهایی مانند کاربرد، جنس و نوع آویز گردنبند و در نهایت طراحی آن موجب تفکیک گردنبندها از یکدیگر می‌شود.هر کدام از انواع این زیورآلات برای یک تیپ شخصیت یا یک موقعیت خاص مناسب است و هیچ مدلی نمی‌تواند بر دیگری برتری داشته باشد. همچنین سلیقه هر فرد معیار اصلی در انتخاب نوع آن است.

گردنبند فیروزه

از قدیم الایام سنگ فیروزه همواره نقش بسیاری در طراحی اشیا زینتی ایرانیان داشته است . این سنگ پرطرفدار نزد ایرانیان در ترکیب با نمادهای تاریخی ایران سبک زیبایی از گردنبندها را به بازار عرضه کرده است. گردنبند نقره تاج که برگرفته از مجموعه تاج‌های سلطنتی ایران و ساخته شده از نقره، فیروزه نیشابور و سیترین طبیعی است نمونه بارزی از این مدل می‌باشد که در گالری نقره موجود است.

گردنبند مینیمال

استفاده از سبک‌های ساده و مینیمال در هر موقعیتی زیبا و چشم‌نواز است. این مدل از گردنبندها به دلیل طراحی سبک برای استفاده روزانه گزینه مناسبی به شمار می‌آیند. نمونه زیر که الهام گرفته شده از فرم مینیمال قلب است نمونه زیبایی از این سبک گردنبند به شمار می‌آید.

گردنبند طلا ظریف

گردنبند با ترکیبی از نقره و سنگ

یکی زیباترین طراحی‌ها در صنعت زیورآلات، ترکیب نقره و سنگ می‌باشد یا حتی نقره و سنگ نگین اتمی. اگر در این طراحی عناصر تاریخی هم مدنظر قرار گرفتته شود، زیبایی این مدل از گردنبند خیره کننده خواهد شد.

گردنبند مروارید

این مدل از گردنبندها جذابیت خاصی دارند. گردنبندهای مروارید که می‌توانند با طلا یا نقره نیز ترکیب شوند بیشتر مناسب مهمانی‌ها و یا مجالس رسمی هستند. این مدل با استایل‌ها رسمی مانند لباس شب بی‌نظیر هستند و باعث درخشش شما در مجالس و مهمانی‌ها می‌شوند.

گردنبند طلا ظریف

گردنبند با الهام از طبیعت و حیوانات

گردنبندهایی که طرح آن‌ها از طبیعت و موجودات زنده دیگر الهام گرفته شده است. مانند گل‌ها، برگی‌ها، پرندگان و یا سایر المان‌های طبیعی یکی از زیباترین مدل‌هایی هستند. که برای افراد دوستدار طبیعت نمونه مناسبی محسوب می‌شوند.

گردنبند مدرن و معاصر

گردنبندهایی که متقارن نیستند و یا مدل‌هایی که برخلاف مدل‌های سنتی، شکل و مفاهیم آن‌ها انتزاعی‌تر است و از جهان واقعی الهام نگرفته است. اگر می‌خواهید از طرح‌های متداول دوری کنید. این مدل از گردنبندها انتخاب مناسبی برای شما هستند.

انواع مدل های گردنبند طلا

۱- گردنبند اپرا

این مدل گردنبند طلا از طول بلندی برخوردار است و با سبک‌های متفاوت لباس قابل استفاده است. اگر شما عاشق هنر و موسیقی هستید، عاشق این مدل گردنبند خواهید شد. این گردنبند طلا همیشه مطابق مد به نظر می‌رسد و اگر شما از لباس‌های ساده‌ای استفاده کرده باشید، این گردنبند باعث می‌شود لباس‌های شما در نظر اطرافیان جذاب‌تر به نظر برسد.

گردنبند طلا ظریف

۲- گردنبند طلا چند رنگ

گردنبند طلا که از ترکیب چند رنگ زرد و سفید یا طلای رزگلد ساخته شده باشد برای تمامی سبک‌های لباس پوشیدن مناسب است و هرگز قدیمی و کسل‌کننده نمی‌شود. ترکیب رنگ‌ها فریبندگی و جذابیت این مدل گردنبند را افزایش می‌دهد و برای هر نوع مجلسی مناسب می‌باشد. با یک گردنبند طلا چند رنگ همه نگاه‌ها را به سمت خود جذب کنید و همه قلب‌ها را تسخیر کنید.

۳- گردنبند طلا طوقی (Choker)

این نوع گردنبند که یکی از شایع‌ترین انواع گردنبند طلا است و تقریباً برای هر نوع لباسی مناسب است. این مدل گردنبند طلا کلاسیک را می‌توانید در مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید.

گردنبند طلا ظریف

گردنبند طلا طوقی تنها مدل گردنبندی است که برای سبک سنتی، غیررسمی و مدرن مناسب است و جذابیتی شگفت‌انگیز برای شما ایجاد خواهد کرد. انتهای این گردنبند در ابتدای گردن قرار می‌گیرد و ساختار آن به تکمیل شدن ظاهر شما کمک می‌کند و بسیار شیک است. بسیاری از خانم‌ها از این مدل گردنبند طلا برای مراسم عروسی خود استفاده می‌کنند.

۴- گردنبند طلا یقه ای ( Collar)

این نوع گردنبند طلا چسبیده به گردن است و برای لباس‌های یقه هفت بسیار مناسب است. این گردنبند طلا برای افرادی که در گردن خود گودی دارند بسیار شیک است. این گردنبندها در مقایسه با گردنبند طوقی کوتاه‌تر است و افرادی که دارای گردن کوتاهی هستند بهتر است از این نوع گردنبند طلا استفاده نکنند، باعث کوتاه‌تر دیده شدن گردن آن‌ها می‌شود.

۵- گردنبند طلا ظریف مدل پرنسس

این گردنبند طلا شایع‌ترین و محبوب‌ترین نوع گردنبند طلا در بین خانم‌ها است. در طرح ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود و از آن جواهراتی است که تقریباً در تمامی مهمانی‌ها می‌توانید استفاده کنید. این گردنبند بر روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و برای خانم‌هایی با قد متوسط بسیار مناسب است.

راهنمای جامع برای انتخاب مدل لباس خانم های لاغر | لاغر اندام ها اینطوری شیک و مجلسی شوید !

۶- گردنبند طلا مدل ماتین (Matinee)

این نوع گردنبند طلا برای افراد دارای صورت‌های گرد بسیار مناسب است و بین استخوان ترقوه و سینه قرار می‌گیرد. این مدل گردنبند معمولاً با سنگ‌های قیمتی تزیین می‌شوند. اگر ضخامت گردن شما بیشتر است می‌توانید از یک آویز زیبا برای گردنبند استفاده کنید.گردنبند جواهر با سنگ بزرگ طراحی شده

گردنبند طلا ظریف

علاوه بر انواع گردنبند طلا که در بالا اشاره شد، مدل‌ها و طرح‌های بسیار متنوع دیگری هم وجود دارد. برای خرید گردنبند طلا همچون خرید لباس یا سایر اکسسوری‌ها، از یک طرف ویژگی‌های ظاهری گردنبند در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید یکی از مدل‌های محبوب در فوق را انتخاب کنید و از طرف دیگر ویژگی‌های ظاهری خود شما و سبک لباس پوشیدن شما باید در نظر گرفته شود.

اهمیت انتخاب گردنبند مناسب

برای خرید انواع گردنبند طلا بهتر است اول از همه تعیین کنید که دوست دارید گردنبند بلند باشد یا کوتاه؟ روی سینه قرار بگیرد یا دور گردن؟

چند لایه باشد، سنگی، مهره‌ای، زنجیری یا مرواریدی باشد؟ یعنی در واقع، اول باید مدل و اندازه را انتخاب کنید سپس بر اساس فرم صورت، رنگ پوست، رنگ مو، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح گردنبند طلا را بخرید. همچنین باید به سایز گردنبند و تناسب آن با فرم یقه لباس هم توجه داشته باشید.

همان‌طور که لباس‌های مختلف، باعث متفاوت دیده شدن اندام آدم می‌شوند، سایز گردنبند هم در دیده شدن اندام‌های مختلف بدن نقش موثری دارد. مثلا اگر اندام باریکی دارید، بهتر است سراغ یک گردنبند کوتاه و نازک بروید. یا اگر چاق هستید، گردنبندهای بلند و ضخیم انتخاب کنید. قد آدم‌ها هم در جلوه‌ی گردنبند تاثیر زیادی دارد. هر فردی باید متناسب با قد خود، اندازه گردنبند را تعیین کند. گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه‌قد اصلا مناسب نیست. همچنین، گردنبندهای کوتاه در گردن افرادی که قد بلند دارند اصلا دیده نمی‌شود و در نتیجه جلوه‌ای هم نخواهد داشت.

اهمیت انتخاب متناسب‌ترین گردنبند طلا ظریف بر اساس قد، اندام، استایل و فرم لباس و یقه‌ آن در این است که این وسیله‌ی زینتی جلوه‌ی زیبایی داشته باشد و بتواند شما را خوش تیپ‌تر نشان دهد.

گردنبند طلا ظریف

تعیین سایز گردنبند برای خرید آن

سایز گردنبند همان طول آن است. زنجیر را باز کنید و بدون هیچ انحنایی روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با استفاده از خط‌‌‌‌‌‌ کش یا متر طول آن را اندازه بگیرید. به این نکته دقت داشته باشید که لازم نیست گیره زنجیر را در محاسبات خود بیاورید. زیرا سایز گیره هنگام تعیین سایز گردنبند مد نظر قرار نمی‌گیرد. همچنین طول مهره یا آویز گردنبند را که از زنجیر آویزان است اندازه نگیرید. راهنمای سایز گردنبند را فراموش نکنید.

انتخاب جنس گردنبند

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید گردنبند باید به آن دقت داشته باشید جنس آن است. سلیقه فردی، کیف پول شما و کاربرد این شی زینتی از مهمترین فاکتورهایی است که در انتخاب جنس گردنبند تاثیر گذار هستند.

گردنبند از جنس طلای زرد

اگر شما فردی سنتی هستید این جنس از گردنبند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در هنگام خرید گردنبند طلا دقت داشته باشید که طلای ۱۸ عیار به دلیل مقاومت و استحکام بیشتر آن مناسبت‌تر از طلای ۲۲ عیار می‌باشد. زیرا طلای ۲۲ عیار ماندگاری پایین‌تری دارد.

اویز ظریف طلا به شکل لوزیگردنبندهای طلا در مدل‌ها، سبک‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. طول گردنبند یکی از مهمترین مسائلی است که در زمان خرید گردنبند طلا باید به آن توجه کنید. اینکه که کدام مدل گردنبند برای مهمانی‌های رسمی و کدام مدل برای مهمانی‌های غیر رسمی مناسب است، اینکه با توجه به فرم صورت و اندازه قدتان کدام گردنبند را بهتر است انتخاب کنید همگی از جمله مواردی هستند که در زمان خرید گردنبند طلا باید مد نظر قرار دهید.

گردنبند از جنس طلای سفید

اگر می‌خواهید گردنبندی ساده ولی در عین حال شیک داشته باشید، بهتر است به سراغ نمونه‌هایی با جنس طلای سفید بروید.

گردنبند طلا ظریف

این جنس از طلا، طلای خالص است که با آلیاژهای مختلفی از جمله پالادیوم و یا نقره ترکیب شده و در نهایت با فلزی به نام رودیم پوشانده شده است. فلز رودیم درخشش و جلای طلای سفید را بیشتر می‌کند. بالاترین عیار طلای سفید، طلای ۱۷ عیار می‌باشد که ترکیبی از طلا و پالادیوم است.

گردنبند از جنس پلاتین یا پلاتینیوم

خرید گردنبند از جنس پلاتین در سال‌های اخیر بسیار بیشتر شده است. درخشش و جلای پلاتین به نسبت طلای زرد و سفید به مراتب بیشتر است. این جنس مقاوم‌تر ولی در عوض کمیاب‌تر و گران‌تر است. در بخش داخلی پلاتین، کد طلا درج شده است. هنگام خرید گردنبند طلا از جنس پلاتین حتما کد مورد نظر خود را چک کنید.

به عنوان مثال اگر عدد ۹۵ را می‌بینید یعنی گردنبند شما ۹۵ درصد پلاتین در خود دارد که از ارزش بالایی برخوردار است. همچنین در قسمت کد درج شده حتما باید کلمه plat نیز درج شده باشد. این امر نشان می‌دهد که گردنبند شما از جنس پلاتین است. باید دقت داشته باشید که هر چقدر میزان پلاتین کار شده کمتر باشد، به همان میزان کیفیت و ارزش گردنبند شما نیز کمتر می‌شود.

گردنبند از جنس نقره

گردنبندهای نقره علاوه بر زیبایی و درخشندگی از دوام بالا و قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. این جنس هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. در قدیم برای آبکاری جواهرات نقره از فلز نقره استفاده می‌کردند که این فرایند باعث از بین رفتن فلز نقره به مرور زمان می‌شد. امروزه برای برطرف کردن این مشکل از آبکاری رودیم یا طلای سفید برای زیورآلات نقره استفاده می‌شود که باعث دوام و درخشندگی بیشتر این زیورالات می‌شود.

گردنبند طلا ظریف

خرید نیم ست نقرهدر هنگام خرید گردنبند از جنس نقره دقت داشته باشید که گردنبند نقره با عیار ۹۲۵ بهترین نمونه از این جنس محسوب می‌شود. عدد ۹۲۵ به این معنی است که ۵/۹۲ درصد از آن نقره خالص است.

راهنمای خرید گردنبند طلا ظریف براساس انواع آن

وجه تمایز زنجیرها با یکدیگر در شکل و نوع بافت آن‌ها است. آنچه درباره انواع مدل‌های زنجیر باید بدانید این است که هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند. برخی از آن‌ها به تنهایی فاقد معنا هستند و در کنار آویز معنا پیدا می‌کنند و برخی دیگر به تنهایی می‌توانند به عنوان یک گردنبند زیبا و مستقل مورد استفاده قرار گیرند.

لباس مناسب تابستان چی بپوشیم که گرممون نشه ؟!

انتخاب گردنبند بر اساس فرم بدن

یکی دیگر عواملی که باید در زمان خرید گردنبند طلا مد نظر قرار گیرد، فرم بدن و اندازه گردن است. برای خانم‌ها، نوع لباس هم در انتخاب نوع گردنبند طلا تأثیر دارد. خانم‌هایی دارای بالاتنه درشت بایستی از گردنبندهای کوتاه‌تر استفاده کنند و از گردنبند‌های بسیار بلند اجتناب نمایند. اما خانم‌های دارای بالاتنه کوچکتر بهتر است از گردنبندهای بلند و چند لایه استفاده کنند.

همین مسئله برای اندازه گردن هم صادق است، اگر شما دارای گردن پهن‌تر هستید، هرگز از گردنبندهای طوقی استفاده نکنید، این نوع گردنبند طلا ظاهری نازیبا برای شما خواهد ساخت. در مقابل گردنبندهای طوقی می‌تواند به نحوی زیبا و فریبنده بلندی گردن آن‌ها را به رخ همگان بکشد.

افراد دارای فرم بدن گلابی شکل: از آنجا که فرم بدن شما در قسمت بالاتنه کوچکتر از پایین‌تنه است، بهتر است به دنبال گردنبندهایی باشید که به پهن‌تر به نظر رسیدن شانه‌ها کمک می‌کند. گردنبندهایی به طول ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر جلوه بهتری برای شما خواهد داشت و توجه اطرافیان را به قسمت‌های لاغرتر و بالاتنه شما جلب خواهد کرد.

 

گردنبند طلا ظریف

افراد دارای فرم بدن ورزشکاری: شما که از فرم بدن ورزشکاری برخوردار هستید می‌توانید از هر نوع گردنبند طلایی که دوست داشته باشید استفاده کنید. البته گردنبندهای بلندتر به کشیده‌تر به نظر رسیدن فرن بدنتان کمک خواهد کرد.

افراد دارای فرم بدن ساعت شنی: افراد دارای فرم بدن ساعت ‌شنی با ست کردن یک گردنبند طلا بلند با یک لباس دکلته زیبا می‌توانند تمامی انحناهای بدن خود را پوشش دهند.

افراد دارای فرم بدن مثلث معکوس: این افراد که از شانه‌های پهن‌تر برخوردار هستند باید توجه اطرافیان را به بخش‌های کوچک‌تر و باریک‌تر بدن خود جلب کنند. یک گردنبند طلا مدل اپرا می‌تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد.

برای نتیجه بهتر و اینکه هرگز از گردنبندی که خریداری کرده‌اید پشیمان نشوید، گردنبندی را انتخاب کنید که با شکل صورت و فرم بدنتان هماهنگی داشته باشد. از این طریق می‌توانید هم از خریدی که انجام داده‌اید لذت ببرید و هم جذابیت‌ها و زیبایی‌های خود را به نحوی مناسب در معرض نمایش گذارید.

انواع گردنبند از نظر طول و کاربرد برای خانم‌ها

گردنبندها از نظر طول انواع مختلفی دارند که هر نوع و طول براساس اینچ یا اسمی نام‌گذاری شده است. تقریبا ۶ سایز استاندارد برای خانم‌ها وجود دارد که براساس طول گردنبند است. هر کدام از این طول آویزها برای یکه مدل و یقه مناسب هستند که در زیر به آن اشاره شده است. لازم به ذکر است که سایز گردنبند کودکان با بزرگسالان یکسان نیست. متداول‌ترین سایز زنجیر برای کودکان بین ۳۵ الی ۴۰ سانتی‌متر است.

۳۳ تا ۳۸ سانتی‌متر یا گردنبند یقه‌ای ( گلوبند): بصورت محکم دور گردن قرار می‌گیرد . برای لباس‌های با یقه‌هایی که از روی شانه شروع می‌شوند مناسب هستند. از این مدل لباس‌ها میتوان به لباس‌هایی با یقه باز، یقه هفت، یقه قایقی و یقه گرد اشاره کرد.
۳۸ تا ۴۳ سانتی‌متر یا گردنبند شال گردنی(چوکر): این مدل به ناحیه اتصال گردن به بدن می‌چسبد. این مدل برای تمام انواع لباس‌ها مناسب است.
۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر یا گردنبند شاهزاده( پرنسسی): این مدل بر روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و مانند مدل چوکر برای تمام انواع لباس‌ها مناسب است.
۵۱ تا ۶۱ سانتی‌متر یا گردنبند متینی( جشنی): این مدل که میان استخوان ترقوه و سینه قرار می‌گیرد هم برای لباس‌های رسمی و هم برای لباس‌های غیررسمی مناسب است.
۷۱ تا ۹۴ ساتی‌متر یا گردنبند اپرا: این گردنبند که بر روی سینه و یا کمی پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد برای لباس‌های یقه بسته و یا لباس‌های شب مناسب است.
۹۴ تا ۱۵۲ سانتی‌متر یا گردنبند ریسمانی( کمند): این مدل دقیقا پایین مرکز سینه قرار می‌گیرد و برای لباس‌های شیک و رسمی مناسب است.

اطلاعاتی در مورد گردنبند طلا

خرید و هدیه‌ی جواهرات از جمله طلا و به صورت خاص گردن بند، همیشه نمادی از عشق و تعهد فرد به زندگی، خانواده، همسر و سایر اطرافیان بوده است. طلا استایل خانم‌ها را بهبود می‌بخشد، شما با خرید و هدیه‌ی یک قطعه طلا به یکی از عزیزانتان، علاوه بر یک کار رمانتیک، عشق، محبت و صمیمیت را تقویت خواهید کرد.

گردنبند طلا ظریف

این را هم خوب می‌دانیم که آقایان تخصص آنچنانی در شناخت و خرید گردنبند ندارند، لذا سعی کردیم اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

چگونه یک گردنبند خوب انتخاب و خریداری نماییم؟

باید بدانید که دنبال چه نوع جواهری هستید: تنوع مدل‌های زنجیر و گردنبند و تفاوت قیمت آنها شما را با مشکل انتخاب و خرید مواجه خواهد کرد، باید بر اساس بودجه و هزینه‌ای که به این امر اختصاص دادید، اقدام کنید.
توپر یا توخالی بودن طلا را تشخیص دهید: گردنبندها، زنجیرها و پلاک های ساخته شده، ممکن است توخالی یا توپر باشند، این ویژگی موجب تفاوت در وزن و قیمت آنها می‌شود، گاهی هم جواهر فقط روکشی از طلا دارد.
آیا طلای توخالی تقلبی است؟ برخی‌ها تصور می‌کنند طلای توخالی تقلبی است در حالی که این حرف صحت ندارد، این نوع محصول براساس نیاز مشتری و قیمت آن تولید می‌گردد.
بد نیست عیار طلا را هم بشناسید: جواهرات طلا، عیارهای متفاوتی دارند، مانند: طلای ۱۸ عیار، طلای ۲۴ عیار و… .
به طول و بلندی گردنبند توجه داشته باشید: شما که نمی‌خواهید با خرید یک گردنبند کوتاه کوتاه به عنوان هدیه، موجبات آزار و خفگی عزیزانتان را فراهم نمایید، پس هنگام خرید آنلاین و اینترنتی به این ویژگی مهم توجه کنید.

نکاتی که هنگام خرید گردنبند باید به آن دقت کنید

۱- رابطه بین انتخاب گردنبند و فرم صورت

اگر صورت شما گرد است از گردنبندهایی با آویز بلند( آویز سنگین گزینه مناسب‌تری است) استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از گردنبندهای کوتاه استفاده نکنید. مدل اپرا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
اگر فرم صورت شما به شکل قلب است، گردنبند چوکر برای شما مناسب است. زاویه‌های نوک تیز صورت‌های قلبی یا مربعی شکل با استفاده از این مدل‌ها نرم‌تر نشان داده می‌شود.
زنجیرهایی کمی کوتاه‌تر با آویزهای سبک‌تر برای صورت‌های خیلی گرد مناسب هستند.
افرادی که صورت بیضی شکل دارند، تمام مدل‌های گردنبند برای آن‌ها مناسب است.انواع گردنبند برای نوع صورت

۲- رابطه بین انتخاب گردنبند و فرم صورت

گردن‌های کوتاه و یا گردن‌هایی که خطوط بیشتری دارند با انتخاب گردنبندهای بلند ترکیب بهتری دارند.

گردنبند طلا ظریف
اگر گردن شما بلند است، این شانس را دارید که از تمامی مدل‌های گردنبند استفاده کنید.
طول گردن و ارتباط آن با گردنبند

اصول مهمی که برای ست کردن رنگ مشکی با رنگ های دیگر باید بدانید

۳- رابطه بین انتخاب گردنبند و قد افراد

قد افراد هم عامل تاثیر گذاری در انتخاب این اکسسوری است. با توجه به قدتان به نکات زیر برای خرید گردنبند دقت کنید..

گرنبندهای ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متری برای افرادی که قد کمتر از ۱۶۲ سانتی‌متر دارند مناسب است.
اگر قدتان بین ۱۶۲ تا ۱۷۰ سانتی متر است تمامی سایزهای گردنبند برای شما مناسب است.
افراد بلند قد( قد بالای ۱۷۰ سانتی‌متر) بهتر است که از گردنبندهای بلند استفاده کنند.

۴- رابطه بین انتخاب گردنبند و اندام افراد

گردنبند می‌تواند اندام شما را چاق‌تر و یا لاغرتر نشان دهد از این رو در هنگام خرید آن حتما باید اندام خود را مدنظر داشته باشید.

اگر می‌خواهید که سینه شما برجسته‌تر نشادن داده شود، از گردنبندهای با سایز ۵۰ الی ۵۵ که دقیقا بالای سینه قرار می‌گیرند، استفاده کنید..
اگر جز آن دسته از افرادی هستید که سینه‌های شما کوچک است، از زنجیرهای ظریف با طول ۵۵ سانتی‌متر استفاده کنید.
اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که اندامی توپر دارید، گردنبندهای با سایز ۴۵ سانتی‌متر برای اندام شما مناسب‌تر است.

نکات مهم که باید هنگام خرید گردنبند طلا ظریف و جواهرات در نظر بگیرید

1) وزن گردنبند طلا ظریف را بررسی کنید

وزن یک قطعه طلا مستقیماً بر هزینه آن و همچنین دوام آن تأثیر می گذارد. جواهرات طلا به طور کلی در اونس های تری اندازه گیری می شود. ارزش هر چه بیشتر باشد ، تکه جواهرات گرانتر خواهد بود. همچنین قطعات طلای ضخیم تر و سنگین تر می توانند در برابر ساییدگی و پارگی مقاومت کنند و از این رو دوام بیشتری دارند.

بسیاری از جواهرات گران که اغلب سنگ های قیمتی مانند زمرد و الماس را به جواهرات طلا اضافه می کنند ، سنگین تر می شوند. این بدان معنی است که شما ممکن است در نهایت هزینه طلا را بپردازید که واقعاً در آنجا نیست. این یک نکته مهم قبل از گرفتن وسایل جواهرات در معرض است.

گردنبند طلا ظریف

2) عیار گردنبند طلا ظریف را بشناسید

– نکته دیگری که قبل از خرید طلا باید در نظر بگیرید ، عیار آن است. عیار طلا در ظرافت اندازه گیری می شود. طلای 24 عیار 99.9٪ خالص است و در ساخت جواهرات قابل استفاده نیست. این دلیل است که جواهرات طلای موجود در 14 ، 18 یا 22 عیار موجود است.

3) شناسایی

در بیشتر کشورها ، طلا و جواهر طلا مطابق قانون باید حاوی مهر واضحی از کارتن شاغل در ساخت آن قطعه باشند. همچنین مشخصات دیگری نیز وجود دارد که همه آنها ذکر شده است
کنترل شده توسط سیستم نشانه گذاری کشور. این شناسایی برای اطمینان از عدم تقلب مردم هنگام خرید ضروری است. بنابراین ، قبل از خرید طلا ، حتماً آن علامت را بررسی کنید و فاکتور فروش دریافت کنید.

4) پرداخت هزینه گردنبند طلا ظریف

در واقع هزینه پرداختی در ایجاد یک قطعه جواهرات طلا است. این انعکاس قیمت های فعلی طلا است و از جواهرات تا جواهرات متفاوت است. بسیاری از مغازه های جواهرات وجود دارد که نسبت به حد لازم هزینه بالاتری دارند. توصیه می شود از چنین فروشگاه هایی طلا خریداری نکنید.

گردنبند طلا ظریف

5) پشت خرید

بیشتر جواهرات در ازای جواهرات قدیمی انتخابی برای خرید جواهرات طلای جدید ارائه می دهند. در حالی که طرح ها و روندها با گذشت زمان تغییر می کنند ، ارزش طلا یکسان باقی می ماند. بنابراین ، ضمن خرید طلا ، در مورد این گزینه بحث کنید. این همچنین به نفع کسانی خواهد بود که پس از مدتی از جواهرات خود خسته می شوند.

6) زیور آلات ساخته شده در مقابل ماشین آلات ساخته شده

بازار امروز دارای زیور آلات طلای ساخته شده توسط انسان و ماشین آلات است. به دلیل کمترین میزان کاردستی و زمان درگیر ، هزینه بیشتر برای دومی کمتر است. بنابراین ، قطعات جواهرات دست ساز ارزان قیمت نیز هستند
در مقایسه با انسانهای ساخته شده بنابراین ، باید با یک نوع جواهرات خاص طلایی آشنا شوید قبل از سرمایه گذاری در آن

7) فاکتور طلا ظریف

لایحه ای که شامل جزئیات مهم یک معامله باشد ، شفافیت معاملات را نیز در اختیار شما قرار می دهد

گردنبند طلا ظریف
و همچنین اطمینان به سرمایه گذار همچنین در صورت هرگونه ادعا یا اختلاف ، دسترسی مشتریان به مراجع صحیح را آسانتر می کند. بنابراین ، پس از خرید طلای خود ، درخواست کنید
فاکتور خرده فروشی یا یادداشت نقدی معتبر. در فاکتور به طور واضح قیمت واقعی طلا در روز خرید ، پرداخت هزینه ، مشخص کردن اطلاعات و غیره ذکر شود.

8) پیشنهادات فروش و تخفیف

نرخ طلا در موارد خاص افزایش می یابد و در طول کاهش می یابد
خارج از فصل بنابراین ، توصیه می شود وقتی قیمت طلا پایین است ، اقدام به خرید کنید. همچنین اکثر جواهرات فروشی در فصل تعطیلات مانند عید پاک ، جمعه خوب و کریسمس و غیره تخفیف ویژه ای را ارائه می دهند. بنابراین برای تخفیف های مختلف تخفیف های مختلفی را در نظر بگیرید تا خریدتان مقرون به صرفه باشد.

9) رنگ گردنبند طلا ظریف

بسیاری از جواهرات وجود دارد که با درخواست قیمت بالا از طلا و گل رز و جواهرات طلای سفید ، مشتری های خود را فریب می دهند. به یاد داشته باشید ، طلای سفید ، زرد یکسان هستند. دلیل این است که برای به دست آوردن یک رنگ خاص ، فقط نیاز به اضافه کردن چند آلیاژ است. بنابراین ، هرگز به رنگ طلا و جواهر طلای خود مبلغ اضافی پرداخت نکنید.

10) فروشگاه جواهرات

آخرین ، اما کمترین نکته ، خرید از یک فروشگاه جواهرات قابل اعتماد و معتبر را در نظر بگیرید. صدها فروشگاه جواهرات در بازار یا فروشگا های اینترنتی وجود دارد ، بزرگ و کوچک. خرید طلا از فروشگاه بی نام می تواند خطرناک باشد زیرا آنها می توانند مصنوعات طلای ناخالص یا سرقت شده را بفروشند. چنین فروشگاه هایی هیچ ضمانتی ارائه نمی دهند

گردنبند طلا ظریف
روی قطعات جواهرات آنها از طرف دیگر ، خرید از یک جواهرساز مشهور یا نا آشنا ، شما را از چنین خطرات نجات می دهد زیرا ضمانت خرید وجود دارد. همچنین اگر در حال خرید آنلاین هستید ، به سراغ یک فروشنده معتبر بروید.
این موارد را در خاطر داشته باشید و هنگام خرید جواهرات طلا هرگز اشتباه نخواهید کرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

31 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *