افتتاح حساب ترکیه
گشاد کردن کفش تنگ
اگر کفشتان تنگ است و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید کفش‌ها را پس بدهید، روش‌هایی برای برای گشاد کردن کفش تنگ وجود دارد که ما در این مطلب از گروه سبک زندگی شادمگ آنرا به شما ارائه کردیم.

چگونه در خانه کفش تنگ را گشاد کنید

برخی از مواقع هنگامی که برای خرید کفش به بازار می رویم کفشی زیبا نظرمان را به خود جلب می کند و این جلب توجه سبب می شود که به درستی و با دقت کفش را امتحان نکنیم و کفش را با عجله بخریم. سپس هنگامی که در خانه به امتحان کفش نو خود می پردازیم متوجه می شویم که برایمان تنگ است .
احتمالا شما نیز چنین خطایی در خرید کفش داشته اید اما نگران نباشید شما می توانید در خانه با استفاده از روش هایی که در این بخش از دنیای مد نمناک ارائه می کنیم کفش تنگ خود را گشاد کنید و به مدت طولانی از آن استفاده نمایید.
گشاد کردن کفش تنگ

مشکلات کفش تنگ چیست؟

شاید شما نیز با مشکل کفش تنگ مواجه شده‌اید و از مشکلات آن مطلع هستید. همه ما سعی می‌کنیم که هنگام انتخاب کفش بهترین سایز را برداریم. گاهی به دلایل مختلف ممکن است ما در صدد گشاد کردن کفش باشیم. مشکلات کفش تنگ عبارتند از:

●فرد را روی پا‌های خود ناپایدار می‌کند.

●شکل انگشتان پا را تغییر می‌دهد.

●سبب به وجود آمدن تاول در انگشتان پا شده و ساختار آن‌ها را به انگشت چکشی و خار استخوانی تغییر می‌دهد.

●موجب تشدید التهاب و درد در پاشنه پا می‌شود و غضروف موجود در مفاصل انگشتان پا را از بین می‌برد.

به همین علت، در صورتی که کفش مورد نظر افراد کوچکتر از سایز پایشان باشد، به دنبال روش‌ها و یافتن پاسخ برای این که آیا کفش چرم جا باز میکند، هستند.

کفش چقدر جا باز میکند؟

می‌دانید که پا قلب دوم ما انسان‌ها است. پس به فکر قلب دوم خود باشید و کفشی را خریداری نمایید که متناسب با سایز پایتان باشد. پس یکی از نکات مهم در هنگام خرید کفش علاوه بر طراحی و زیبایی که دارد، توجه به سایز آن است.

در پاسخ به این پرسش که آیا کفش چرم جا باز میکند، باید بگوییم که بله. تمامی کفش‌ها قابلیت جاباز کردن را دارند ولی سرعت و مقدار آن به جنس کفش بستگی دارد. مثلاً کفش‌های دارای چرم کانگورو بیشتر از کفش‌های دارای چرم گاو، جا باز می‌کنند. پیشنهاد می شود از انواع کفش اداری شرکت صنعتی کلار دیدن فرمایید.

همچنین این که کفش چقدر جا باز میکند، باید بگوییم که بیشترین جا باز کردن کفش در پهنای آن است. بنابراین اگر کفش شما از قسمت پهلو تنگ است، پس از مدتی مشکلتان رفع خواهد شد. ولی اگر پای شما از قسمت جلویی کفش چرم تحت فشار است، باید بگوییم که کفش چرم از قسمت طول قابلیت گشاد شدن کمی دارد.

گشاد کردن کفش تنگ

به طور کلی، اگر کفشی دارید که کوچکتر از سایز پای شما است؛ می‌توانید با انجام روش‌هایی سبب گشاد شدن آن شوید. ولی بهترین راه این است که آن را در اختیار کفاش قرار دهید تا با استفاده از مهارت و ابزار‌هایی که دارد، مشکل شما را رفع کند. خودتان نیز می‌توانید با انجام راهکار‌هایی ساده، فرآیند جاباز کردن کفش را سرعت بخشید که در ادامه مقاله، به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چگونه کفش چرم را گشاد کنیم؟

پرسش بسیاری از شما این است که آیا کفش چرم جا باز میکند؟ باید بگوییم بله. این که کفش تنگ را چگونه گشاد کنیم، به انجام راهکار‌هایی نیاز دارد که در ذیل به بیان ۱۰ مورد از آن می‌پردازیم:

●کفش‌هایتان را در خانه بپوشید. یکی از روش‌های طبیعی و آسان برای گشاد کردن کفش این است که آن را در خانه بپوشید تا با سایز پای شما تنظیم شود.

●یکی دیگر از راهکار‌های ساده برای گشاد کردن کفش چرم، پوشیدن جوراب‌های ضخیم است. این کار، موجب افزایش رطوبت و گرما می‌شود که نتیجه آن کش آمدن قسمت‌های تنگ کفش است. برای این کار زمانی که کفش را پوشیدید، پا‌هایتان را به سمت عقب و جلو خم کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مشخصات کفش ایمنی را بخوانید.

اصول مراقبت و نگهداری از کفش چرم برای مدت طولانی

سپس جوراب‌های ضخیم خود را دربیاورید و کفش را بدون جوراب به پا کنید‌. پس از آن، کفش خود را با جوراب‌های معمولی خود بپوشید و این فرآیند را تکرار کنید تا کفشتان گشاد شود. بنابراین این روش را می‌توان پاسخی برای پرسش آیا کفش چرم جا باز میکند، بیان کرد.

●جوراب رول شده از دیگر راهکار‌ها برای گشاد کردن کفش است. برای این کار، تعدادی جوراب رول شده را درون کفش، قرار دهید. پس از یک روز، تفاوت در سایز را متوجه خواهید شد.

●یک کیسه زیپ دار پر از آب را درون هر لنگه از کفش‌ها قرار دهید. سپس آن‌ها را درون فریزر بگذارید تا یخ بزنند. یخ زدن آب، سبب گشاد شدن کفش‌های شما می‌شود.

●راهکار دیگر، پر کردن کفش با روزنامه خیس مچاله شده است. البته باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که کفش از شکل طبیعی خود خارج نشود.

گشاد کردن کفش تنگ

●یکی از ترفند‌های قدیمی برای این که آیا کفش چرم باز می‌کند، این است که کفش را با دانه‌های گندم پر کنید. سپس آن‌ها را با آب خیس نمایید. دانه‌ها پس از خیس شدن، پف کرده و موجب بزرگ شدن کفش می‌شوند.

●از اسپری الکل استفاده کنید.

●قرار دادن سیب زمینی درون کفش، از دیگر روش‌های گشاد کردن آن است.

●می‌توانید از گشادکننده کفش استفاده کنید. این ابزار، از چوب ساخته شده و شکلی شبیه به پا دارد.

موثرترین روش ها برای گشاد کردن کفش های تنگ

روزنامه ی مرطوب

برای گشاد شدن کفش تنگ درون هر دو کفش را با روزنامه های خیس پر می کنیم . دقت کنید شما وقتی کفش را با روزنامه پر کردید کفشتان شکل غیر عادی نداشته باشد و بدشکل نشودبلکه باید ظاهر عادی خود را حفظ کند. هنگامی که کفش و روزنامه ها خشک شدند آن ها را بیرون آورده و کفش را امتحان نمایید.

دانه های جو

استفاده از دانه های جو برای گشاد کردن کفش ها روشی قدیمی است . در این روش کفش ها را با دانه های جو پر می کنند و روی آنها آب ریخته و اجازه می دهند شب تا صبح بمانند . دانه های جو به دلیل جذب آب به خود پر حجم تر می شوند و بدین گونه کفش تنگ شما را گشاد می کنند. بعد از خشک شدن کفش هایتان می توانید آنها را امتحان کنید . این روش برای کفش های چرمی نیز به کار می رود.
گشاد کردن کفش تنگ

استفاده از قالب کفش

قالب کفش دارای جنس های مختلف و شکل پا است که با پیچ هایی می توان آن را از طول و عرض تنظیم کرد و به اندازه پا در آورد. گشاد کردن کفش با قالب زمان بر است و به چند روز زمان نیاز دارد .
بسیاری از مغازه ها برای سرعت دادن به گشاد کردن کفش اسپری یا روغن مخصوصی دارند . شما به جای این اسپری ها می توانید از اسپری الکل و آب یا روغن های مخصوص کفش چرم کمک بگیرید .

الکل ایزوپروپیل (الکل مالشی)

الکل و آبرا به مقدار 50 درصد از هریک با هم مخلوط کنید و دریک اسپری آبپاش بریزیدو درون کفش ها را اسپری کنید یا اینکه می توانید به جای اسپری به قسمت های تنگ کفش الکل بمالید یا یک جوراب نخی را درون محلول آب و الکل بگذارید تا خیس سپس جوراب را چلانده و همراه با کفش ها بپوشید. اگر کفش شما اندازه نبود این روش را پس از خشک شدن الکل می توانید دوباره تکرار کنید
گشاد کردن کفش تنگ

گشاد کردن پنجه کفش

اگر کفشتان تنها در یک لنگه و یا یک قسمت مانند پنجه کفش برایتان تنگ است یک شب درون آن جوراب گلوله شده خیس بگذارید تا کفش ها گشاد تر شوند.
برای گشاد کردن کفش های اندک تنگ می توانید آنها را در طول روز در منزل با یک جوراب بپوشید و راه بروید تا کفش ها فرم پای شما را بگیرند و به اصطلاح جا باز کنند.

گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از سیب زمینی

یک سیب زمینی بزرگ را پوست کنده و درون کفش خود فشار دهید تا کفش تان ورم کند. یک شب اجازه دهید سیب زمینی درون کفش تان بماند . این روش نه تنها کفش را گشاد می کند بلکه سبب می شود بوی بد کفش از بین برود.
گشاد کردن کفش تنگ

۸ راهکار جادویی برای گشاد کردن کفش تنگ

1. گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از یک جوراب ضخیم و حرارت

این روش معمولا فقط روی کفش‌هایی جواب می‌دهد که جنس چرم دارند. ابتدا ضخیم‌ترین جورابی که دارید را بپوشید. سپس کفش‌تان را پایتان کنید و تا می‌توانید، پاهایتان را درون آن فشار دهید. بعد آن قسمتی از کفش که برایتان تنگ است را با استفاده از یک سشوار حرارت دهید. در هنگام حرارت دادن کفش، تا جایی که می‌توانید پاهایتان را در آن فشار دهید. این کار را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ادامه دهید.
در مرحله بعد، سشوار را خاموش کنید اما کفش‌هایتان را از پایتان در نیاورید تا زمانی که کاملا خنک شوند. سپس یک جوراب عادی و نازک بپوشید و کفش‌تان را امتحان کنید. اگر کفش‌تان هنوز به اندازه کافی جا باز نکرده‌ بود، آنقدر روش بالا را تکرار کنید تا به اندازه دلخواهتان برسد. پس از اینکه اندازه کفش به حد دلخواهتان رسید، برای اینکه رطوبت از دست رفته چرم به وسیله حرارت سشوار را به آن بازگردانید، کمی واکس کفش چرم روی آن بزنید.

نکته

حرارت سشوار باعث از بین رفتن چسب‌های کفش میشود. گشاد کردن کفش‌های قدیمی با این روش، بیشتر مراقب باشید.
گشاد کردن کفش تنگ

2. گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از جوراب گلوله شده

در ابتدا، چند لنگه جوراب برای هر کدام از لنگه‌های کفش در نظر بگیرید. سپس لنگه‌های جوراب را گلوله کنید تا شبیه به یک توپ گرد شوند. حالا این گلوله‌ها را به آرامی درون یکی از لنگه‌های کفش‌تان بگذارید و فشار دهید تا وقتی که درون کفش کاملا پر شود. همین کار را برای لنگه دیگر کفش‌تان هم انجام دهید. بگذارید کفش‌تان یک شب به همین حالت باقی بماند. صبح روز بعد، حتما تفاوت سایز را در آن احساس خواهید کرد.

3. گشاد کردن کفش تنگ استفاده از فریز کردن و یک کیسه آب

در ابتدا، دو عدد کیسه ساندویچی زیپ‌دار و بدون سوراخ، یا یک بادکنک ضخیم و یا یک کیسه پلاستیکی مشابه را به اندازه یک سوم یا نصف ظرفیت‌اش پر از آب کنید و محکم درب آن را ببندید؛ هر کدام از کیسه‌ها مخصوص یک لنگه کفش است. کیسه‌ها را درون کفش‌هایتان قرار دهید و آنقدر فشار دهید تا کل کفش‌ها را پر کنند. سپس کفش‌هایتان را درون فریزر قرار دهید تا زمانی که آب درون کیسه‌ها کاملا یخ بزند (یک شب کافیست).
وقتی آب درون کفش‌هایتان یخ میزند، در اصل به آرامی باعث انبساط آنها می‌شود. وقتی کفش‌ها را از داخل فریزر بیرون آوردید، قبل از اینکه کیسه‌ها را از درون آنها خارج کنید، اجازه دهید برای مدت ۲۰ دقیقه کمی گرم شوند تا یخ‌شان باز شود. سپس‌ها کفش‌ها را بپوشید و ببینید اندازه پایتان شده‌اند یا خیر. اگر هنوز به اندازه دلخواه‌تان نرسیده بودند، این فرآیند را یک بار دیگر تکرار کنید.

نکته

پیشنهاد میکنیم برای جا باز کردن کفش‌های گران قیمت، این روش را به کار نبرید چون ممکن است به آنها صدمه بزند.
گشاد کردن کفش تنگ

4. گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از روزنامه

در ابتدا چند ورق روزنامه را کمی خیس کرده و آنها را مچاله کنید. آنقدر روزنامه‌ درون کفش خود قرار دهید تا فضای آن کاملا پر شود؛ اما مراقب باشید که هنگام استفاده از این روش، شکل کفش را خراب نکنید. اگر حس کردید شکل کفش‌تان تغییر کرده، روزنامه‌ها را از آن بیرون بیاورید و دوباره داخل آن قرار دهید تا زمانی که به شکل اولیه خود بازگردد. مدتی صبر کنید تا روزنامه‌ها و کفش کاملا خشک شوند. سپس روزنامه‌ها را از داخل کفش خود بیرون آورده و آنها را بپوشید. حتما سایز آنها تغییر کرده است.
نکته: یادتان باشد که می‌توانید با این روش، روش فریز کردن را هم ترکیب کنید تا کفش‌تان بیشتر جا باز کند؛ برای این کار می‌توانید به جای روزنامه خیس، از لنگه جوراب خیس استفاده کنید.

5. جا باز کردن کفش از طریق اسپری کردن الکل

یک بطری اسپری را به اندازه ۵۰% با الکل و ۵۰% با آب پر کنید. درون هرکدام از لنگه‌های کفش‌تان را با این محلول اسپری کنید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه آنها را بپوشید. همچنین می‌توانید به جای اسپری کردن، به طور مستقیم روی بخش‌هایی از کفش که تنگ هستند الکل بزنید. تا وقتی کفش‌ها خیس هستند، سریعا آنها را بپوشید چون الکل معمولا سریع خشک می‌شود.
یک روش مشابه دیگر این است یک جفت جوراب نخی را درون الکل خیس کنید و آنها را فشار دهید تا الکل اضافی از بافت پارچه خارج شود. سپس جوراب‌ها را بپوشید و کفش‌هایتان را پایتان کنید تا زمانی که الکل به طور کامل خشک شود. اگر هنوز اندازه کفش به حد دلخواهتان نرسیده بود، این فرآیند را چند مرتبه تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

هشدار

پیشنهاد میکنیم برای جا باز کردن کفش‌های گران قیمت، این روش را به کار نبرید چون ممکن است به آنها صدمه بزند.

6. گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از سیب زمینی

یک سیب زمینی بزرگ را پوست بکنید و درون کفش خود فشار دهید. اندازه سیب زمینی باید به حد کافی بزرگ باشد تا باعث شود کفش‌تان ورم کند. سپس اجازه بدهید کفش‌تان به مدت یک شب در این حالت بماند. مزیت این روش این است که نه تنها سیب زمینی بوی بدی نمی‌دهد، بلکه بوی بد کفش را هم به خود جذب می‌کند. پس در حقیقت با یک تیر دو نشان می‌زنید! همچنین می‌توانید باقیمانده سیب زمینی را به راحتی و با استفاده از یک تکه پارچه مرطوب پاک کنید.
گشاد کردن کفش تنگ

7. گشاد کردن کفش تنگ با استفاده از قالب کفش

قالب کفش به شکل پای شماست و معمولا از جنس چوب سدر یا افرا ساخته می‌شود. این قالب پیچ‌ها و تنظیماتی دارد که به شما کمک می‌کنند کفش خود را گشاد کنید.
در هنگام خرید قالب کفش به قابلیت‌های آن کاملا دقت کنید. یک قالب کفش معمولا می‌تواند طول و عرض کفش شما را کمی تغییر دهد. به راحتی هم می‌توانید آن را درون لنگه راست یا لنگه چپ کفش قرار دهید. جا باز کردن کفش از طریق قالب، روش کشش خشک نامیده می‌شود.
این روش ممکن است چندین روز به طول بیانجامد. سعی کنید هر روز کفش خود را بپوشید و سایز آن را امتحان کنید.
بهتر است همراه با قالب کفش از یک اسپری یا روغن منبسط‌ کننده کفش هم استفاده کنید تا همه جای کفش‌تان به صورت مساوی جا باز کند. این اسپری یا روغن باعث می‌شود بافت کفش شما کمی انعطاف‌پذیرتر شده و در نتیجه، فرآیند انبساط سریعتر و راحت‌تر انجام شود. می‌توانید آنها را از مغازه‌های کفاشی تهیه کنید.

8. کفش خود را به دست یک کفاش حرفه‌ای بسپارید

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید بدون صدمه زدن به کفش خود سایز آن را تغییر دهید، ترجیحا آن را به دست یک کفاش حرفه‌ای بسپارید. بعضی از این افراد یک دستگاه مخصوص این کار دارند که به آرامی به کفش فشار و گرما وارد کرده و آن را به اندازه دلخواه شما گشاد می‌کنند.

نکات مهم هنگام خرید کفش

در هنگام خرید، سایز پای خود را به طور کامل اندازه بگیرید.
هر دو پای خود را اندازه بگیرید و فقط به سایز یک پا بسنده نکنید زیرا برخی افراد سایز دو پایشان متفاوت است.
اگر کفش مدنظرتان کمی برایتان تنگ است، یک سایز بزرگتر آن را انتخاب کنید .
برخی افراد سایز پایشان رند نیست مثلا می تواند سایز پای یک نفر 38٫5 باشد پس هنگام خرید کفش، این مساله را با فروشنده در میان بگذاریدزیرا مارک های معروف سایزبندی متناسب برای این افراد دارند.
در نیمه دوم روز کفش بخرید زیرا در بعد از ظهر پا ورم میکند و سایزش بزرگتر می شود.
کفش هایی با بافت کشی بخرید.
کفش های چرم واقعی و اصل انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پلاستیک و چرم تقلبی دارد پس در صورتی که نمی توانید کفش چرم بخرید آن را دقیقا مطابق با سایز پایتان انتخاب کنید .
در نظر داشته باشید تنگی کفش باعث تاول، پینه بستن و ورم پاها و از فرم خارج شدن انگشتان پا می شود.
در صورت امکان کفش تنگتان را به فروشنده برگردانید و آن را با سایز بزرگتر تعویض کنید.

ادامه نکاتی مهم در گشاد کردن کفش

روش هایی که در آنها برای گشاد کردن کفش از آب و حرارت استفاده می شود اگر بر روی کفش های چرمی اعمال می کنید بعد از اتمام واکس بزنید تا نرمی چرم حفظ شود.
در روشی که از جوراب استفاده می شود و در بخش دیگری از دنیای مد نمناک هم در مورد آن توضیح دادیم ممکن است جوراب ممکن است در اثر رطوبت و تماس با کفش رنگ بگیرند پس از جوراب های قدیمی استفاده کنید.
کفش هایی که در آنها از چسب برای چسباندن قطعات مختلف آن استفاده شده است ممکن است در اثر حرارت از هم باز شوند .
کفش های با جنس مواد پلاستیکی، پی وی سی و از این دست را حرارت ندهید زیرا کفش از شکل نرمالش خارج می شود وگاز های سمی تولید می کند.
برای گشاد کردن کفش های پارچه ای مراقب باشید، زیرا هر کشش به الیاف آنها صدمه وارد می کند.
چرم های مختلف به میزان متفاوتی قابلیت انعطاف پذیری دارند.
اگر تنها جلوی کفش برای شما تنگ است ، شانس بیشتری برای تغییر سایز آن دارید .
گشاد کردن کفش تنگ

اطلاعات بیشتر برای فریز کردن

• کیسه‌های قابل‌انعطاف به‌اندازه میان وعده یا ساندویچ را با آب تا نیمه (یک‌سوم) پرکنید.
• بیش‌ازحد آن‌ها را پر نکنید زیرا ممکن است کیسه در هنگام منجمد شدن باز شود. سپس آن را محکم ببندید.
• اول بررسی کنید که کیسه سوراخ نباشد!
• داخل هر کفش یک کیسه قرار دهید. مراقب باشید خیلی فشار ندهید، مبادا کیسه باز شود و کفش را خیس کند.
• کیسه را تا جایی که ممکن است به داخل گوشه‌ها و شکاف‌های کفش فشار دهید.

ادامه

• یک نقطه به‌اندازه مناسب در فریزر را انتخاب کنید. منطقه باید به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند کفش‌های شما را در خود جای دهد.
• اطمینان حاصل کنید که هیچ‌چیز دیگری در فریزر بر روی کفش نمی‌افتد. زیرا ممکن است به کفش بچسبد و بعداً در اثر جدا کردن آن لکه‌ای روی کفش بماند.
• کفش‌ها را داخل فریزر قرار دهید. بگذارید یک‌شب فریز شوند. با یخ زدن آب، کیسه در داخل کفش منبسط می‌شود و کشش ملایمی را برای کفش ایجاد می‌کند.
• صبح روز بعد از فریزر خارج کنید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت ذوب شود، سپس کیسه‌ها را بردارید.
• کفش را امتحان کنید. اگر اکنون از آن‌ها راضی هستید، آن‌ها خوب هستند. در غیر این صورت، فرآیند انجماد را یک‌بار دیگر تکرار کنید.
• بعد از اتمام مراحل گشادشدن کفش چرمی، به آن‌ها نرم‌کننده کفش چرمی یا صابون زین بزنید. این کار هرگونه رطوبت تخلیه‌شده ناشی از گرما را به کفش بازمی‌گرداند.

چگونه کفش‌های کتانی را گشاد کنیم؟

اگر می‌خواهید یک جفت کفش کتانی جدید را برای ورزش کردن بپوشید یا اینکه برای فعالیتی همچون پیاده‌روی از آن‌ها استفاده کنید، قبل از پوشیدن کفش‌ها باید آن‌ها را انعطاف‌پذیر و متناسب با پاهای خود کنید یا به‌اصطلاح باید آن‌ها را بشکنید. به چند روش می‌توانید این کار را انجام دهید. در ادامه با واسط کالا و مقاله چگونه کفش خود را گشاد کنیم همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید.
گشاد کردن کفش تنگ

گشاد کردن کفش‌های کتانی در یک‌شب با یخ

دو کیسه قابل آب‌بندی به گنجایش 1 گالن (3.8 لیتر) را با آب پر کنید. از آنجا که آب هنگام یخ‌زدگی منبسط می‌شود، می‌توانید از آن برای کشش کفش‌های خود در یک‌شب استفاده کنید. برای جلوگیری از کشش بیش‌ازحد کفش، هر دو کیسه مهروموم‌شده را تقریباً تا یک‌دوم پرکنید. برای جلوگیری از نشتی کیسه‌ها را محکم ببندید. کیسه‌های پر از آب را به داخل کفش‌های کتانی خود فشار دهید. داخل هر کفش ورزشی یک کیسه پر از آب قرار دهید تا قسمت جلوی کیسه در انتهای کفش باشد. در صورت لزوم، دست خود را به داخل هر کفش ببرید و کیسه پر از آب را به قسمت جلو و عقب کفش فشار دهید.

عجله نکنید

اطمینان حاصل کنید که در این مرحله کیسه‌ها هنوز مهر و موم شده هستند، کیسه‌ای که نشت می‌کند کفش را خراب می‌کند. کفش‌های ورزشی خود را درون فریزر قرار داده و بگذارید آن‌ها یک‌شب در فریزر بمانند. کفش‌ها را روی یک سطح صاف در فریزر قرار دهید، به‌طوری‌که کفش‌ها رو به بالا باشد یا به‌عبارت‌دیگر کف کفش روی کشوی فریزر قرار گیرد. حداقل 8-10 ساعت طول خواهد کشید تا کیسه یخ منجمد شود. با یخ زدن، آب در داخل کفش‌های کتانی منبسط شده و به سمت خارج کشیده می‌شود.

 صبور بودن تو فریز کردن کفش ها

صبح روز بعد کفش‌های ورزشی را از فریزر بیرون بیاورید. کیسه‌ها را از داخل کفش‌ها بردارید و آن‌ها را امتحان کنید. در این مرحله، کفش‌های کتانی باید به‌اندازه کافی کشیده شده باشند تا متناسب با پای شما باشد. قبل از اینکه کفش‌ها را بپوشید، اگر نمی‌خواهید پاهای شما یخ بزند، بگذارید کفش‌های کتانی به مدت 20-30 دقیقه گرم شوند.
اگر کفش‌های کتانی هنوز خیلی تنگ هستند، مراحل را تکرار کنید. اگر کفش‌ها بعد از 1 شب ماندن در فریزر هنوز برای پاهای شما تنگ است، دوباره آن‌ها را فریز کنید. 2 کیسه پلاستیکی دیگر را با آب پر کنید و این بار کمی پرتر کنید تا در کفش بیشتر منبسط شود. آن‌ها را یک‌شب دیگر فریز کنید و صبح دوباره کفش‌های کتانی را امتحان کنید.

گرم کردن کفش‌های کتانی

روش دوم برای پاسخ به سؤال چگونه کفش خود را گشاد کنیم و به‌طور تخصصی‌تر چگونه کفش کتانی خود را گشاد کنیم، گرم کردن کفش است.
دو جفت جوراب ضخیم و پشمی پیدا کنید و آن‌ها را بپوشید. کفش‌های ورزشی خود را که می‌خواهید گشاد کنید، بپوشید. اگر کفش‌ها به‌اندازه‌ای تنگ هستند که با پوشیدن دو جفت جوراب، پاهای شما در آنجا نمی‌شود، فقط یک جفت بپوشید. هر بار کفش‌ها را با سشوار گرم کنید.
پاهای خود را داخل کفش نگه‌دارید و با استفاده از سشوار هوای گرم را روی سطح خارجی کفش بگیرید.
گشاد کردن کفش تنگ
سشوار را روی حرارت متوسط تنظیم کنید تا از گرم شدن بیش‌ازحد و آسیب رساندن به کفش‌های ورزشی خود جلوگیری کنید. هر 30 ثانیه هوای گرم سشوار را به کفش دیگر بدهید. سشوار را طوری حرکت دهید که تمام سطوح کفش را گرم کند مانند سرپنجه کفش‌ها، کناره‌ها و پاشنه ها. هنگام گرم کردن کفش‌ها، انگشتان پا و پاهایتان را تکان دهید. گرمای سشوار پارچه کفش ورزشی شما را شل می‌کند. تکان دادن انگشتان پا و خم کردن پاها هنگام گرم شدن هر کفش به کشش کفش‌های ورزشی کمک می‌کند. ممکن است گشاد کردن هر کفش 2 دقیقه طول بکشد.

 گشاد کردن کفش‌های کتانی بدون استفاده از تغییرات دمایی

کفش‌های ورزشی خود را به مدت 5-4 ساعت در خانه خود بپوشید. بهترین راه برای گشاد کردن یک جفت کفش ورزشی پوشیدن آن در خانه و اطراف آن است. آن‌ها حتی اگر فقط نشسته باشید و راه هم نروید، گشاد خواهند شد. گرما و عرق پاهای شما باعث نرم شدن پوسته‌های کفش ورزشی می‌شود و باعث می‌شود کفش به شکل پای شما درآید.
توجه داشته باشید که شکستن یک جفت کفش ممکن است 5-7 روز طول بکشد؛ بنابراین، اگر فردا یک مسابقه بزرگ ورزشی دارید، این روش ممکن است مؤثرترین روش نباشد. در ادامه مقاله چگونه کفش خود را گشاد کنیم دو روش دیگر بدون تغییرات دمایی را برای گشاد کردن کفش‌های ورزشی ارائه می‌دهیم.
گشاد کردن کفش تنگ

گشاد کردن کفش ورزشی

می‌توانید قبل از اینکه کفش ورزشی را بپوشید از وسایل و ابزارهایی که برای گشاد کردن کفش در داخل کفش قرار می‌گیرند، استفاده کنید. این ابزارها کفش را از طول و عرض گشاد می‌کنند. حداقل 3 روز طول می‌کشد تا کفش‌ها به‌اندازه لازم گشاد شوند. این ابزارها را می‌توانید از فروشگاه لوازم ورزشی تهیه کنید.
کفش‌های ورزشی خود را برای اینکه سریع‌تر گشاد کنید، به یک کفاش حرفه‌ای برسانید. کفاش‌های حرفه‌ای دارای ماشین‌آلات و ابزارهایی هستند که مخصوص کشش و گشاد کردن کفش‌های کتانی و انواع دیگر کفش‌های مخصوص دویدن طراحی‌شده‌اند. کفش‌های کتانی خود را به کفاشی برده و توضیح دهید که دوست دارید کفش‌ها گشاد شوند. انتظار می‌رود زمان لازم برای این روش زمان 48 ساعت باشد که معمولاً حدود 15 دلار هزینه دارد.

نکات پیشگیرانه

تا جایی که ممکن است کفشی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشد و نیاز به گشاد کردن نداشته باشد. سایز پای خود را بدانید و طبق آن خرید کنید.
گاهی پای چپ و راست ممکن است به یک سایز نباشند؛ بنابراین هنگامی که کفش می‌خرید هر دو لنگه را امتحان کنید.
اگر یک جفت کفش خیلی تنگ و دیگری گشاد است، سایز بزرگتر را امتحان کنید. گاهی تنگ کردن کفش گشاد، راحت‌تر از گشاد کردن یک کفش تنگ است.
گشاد کردن کفش تنگ
کفش‌ها قالب‌های متفاوتی دارند، بنابراین تنها به عدد سایز اعتماد نکنید. همیشه کفش را قبل از خرید به پا کنید.
همیشه در نیمه دوم روز، که پاهایتان از پیاده روی و ایستادن در متورم‌ترین حالت خود هستند، خریداری کنید.
کفش‌هایی بخرید که سایز آن‌ها را می‌توانید تغییر دهید یا کش می‌آیند، جنس‌های الاستیکی یا چرم گاو از این قبیل هستند.

شش مرحله گشاد کردن کفش تنگ

1. مانند روشی که در بالا توضیح دادیم دو کیسه فریزر را پر از آب درون کفش ها قرار داده و کفش ها را در بسته بندی داخل فریزر قرار دهید همچنین به اندازه آبی که درون کفش ها قرار می دهید برای بزرگ کردن کفش ها دقت کنید این مقدار آب نباید به قدری باشد که فرم کفش را خراب و یا آن را زیاد باز کند.
2. برای ناحیه مرتبط به انگشتان پا یا همان نوک کفش یک‌چهارم کیسه را پر از آب کنید
3. برای ناحیه مربوط به انگشتان روی پا یک دوم کیسه را بکنید
4. برای ناحیه مربوط به انگشتان روی پا و همچنین مچ پا چیزی حدود یک دوم از یک سوم کیسه را پر از آب کنید
5. همچنین اگر برای شما سوال است که از چه نوع کیسه ای باید استفاده بکنیداز کیسه های زیپ دار می توانید استفاده کنید اما اگر کیسه فریزر استفاده می‌کنید حتماً احتیاط لازم را داشته باشید.
6. در مرحله آخر کفش و در دمای اتاق تا ۲۰ دقیقه نگه دارید پس از ۲۰ این روزهای رفته را خارج کنیم مدت کوتاهی به کفش اجازه استراحت بدهید سپس کفش را به پا کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

از بین بردن بوی ماهی از سینک ظرفشویی با 5 تکنیک خانگی
میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

21 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *