افتتاح حساب ترکیه

همواره به افراد توصیه می‌شود که در ساختمان‌های مسکونی، اداری و یا تجاری خود از گیاهان آپارتمانی استفاده کنند؛ این‌گونه هم محیط داخلی آن‌ها زیبا می‌شود و هم این گیاهان تأثیرات روحی و روانی مطلوبی بر افراد خواهند گذاشت. همه ما می‌دانیم که نظافت سرویس بهداشتی اهمیت دارد. اما آیا با خود اندیشیده‌اید که زیباسازی این فضا با بهره‌گیری از گیاهان مناسب سرویس بهداشتی و حمام چقدر مهم است؟

سرویس بهداشتی یکی از مکان‌هایی است که در تمامی ساختمان‌ها وجود دارد و مورد استفاده زیادی نیز قرار می‌گیرد. شما می‌توانید برای زیباسازی این مکان از چند گیاه استفاده کنید. گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی، هم زیبایی بسیاری به این محیط می‌دهند و هم باعث پاکسازی هوا در این فضا خواهند شد. حمام نیز محیطی شبیه به سرویس بهداشتی دارد و گیاهان مناسب هر دو محل یکسان هستند.

شرایط نگهداری گیاه در سرویس بهداشتی

در حالت کلی هر گیاهی نیاز به نور کافی، رطوبت مورد نیاز، خاک مناسب و… دارد و باید در محیطی با دمای مناسب نگهداری شود. اما نکته مهم در نگهداری گیاهان آپارتمانی اینجاست که میزان این فاکتورها برای هر نوع گیاهی متفاوت است. این یعنی ممکن است که یک گیاه نیاز به نور یا آبیاری زیادی برای رشد داشته باشد؛ در حالی که برخی از گیاهان برای رشد کردن نیاز به نور زیاد ندارند و در نور کم رشد خواهند کرد.

برای انتخاب گیاه مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام ابتدا باید این را در نظر بگیرید که این فضا نور طبیعی دریافت خواهد کرد یا خیر. اگر سرویس بهداشتی یا حمام شما نور طبیعی دریافت می‌کند، می‌توانید چند گیاه را داخل این محیط قرار دهید. در غیر این صورت نیز می‌توانید این کار را با کمک لامپ‌های مخصوص رشد انجام دهید تا مشکلی در رشد این گیاهان پیش نیاید و نور کافی به آن‌ها برسد. موضوع دیگر دما و رطوبت است. می‌دانید که میزان رطوبت سرویس بهداشتی زیاد است. بنابراین شما به گیاهانی احتیاج دارید که این میزان رطوبت را نیز تحمل کنند.

محبوب ترین جاهای دیدنی کیش در بهار که بی نظیرن!

نور

وقتی در مورد نور صحبت می‌کنیم، باید به این موضوع توجه کنید که سرویس بهداشتی شما پنجره دارد یا خیر. برخی از دستشویی‌ها یا حمام‌ها پنجره ندارند و یا دارای پنجره‌های بسیار کوچکی هستند، بنابراین شما باید گیاهان مناسب سرویس بهداشتی بدون نور یا گیاه مناسب دستشویی تاریک را انتخاب نمایید که برای ادامه رشد به نور کمی احتیاج داشته باشد. البته اگر قصد خرید گیاه دارید و داخل سرویس بهداشتی و یا حمام شما پنجره ندارد، همان‌طور که ذکر شد می‌توانید از لامپ‌های مخصوص رشد استفاده نمایید.

رطوبت و دما

همانطور که می‌دانیم رطوبت دستشویی و حمام بسیار بالاست و برخی از گیاهان به رطوبت بالا نیاز ندارند. یعنی بعضی از گیاهان برای محیط خشک مناسب‌تر هستند و در محیط مرطوب از بین می‌روند. آب داغی که در حمام استفاده می‌شود نیز باعث بالا رفتن دما خواهد شد.

محل قرارگیری

معمولاً سرویس بهداشتی و حمام در ابعاد کوچکی ساخته می‌شوند؛ یعنی دارای فضای زیادی نیستند که بتوان گیاهان زیادی را بدون محدودیت در آنجا قرار داد. بنابراین ما فضای بسیار کمی در اختیار داریم که بتوانیم گیاهان را در آنجا قرار دهیم. طراحان مجموعه کافه گلدون می‌توانند با در نظر گرفتن فضای قابل استفاده برای قرارگیری گیاهان، به شما پیشنهاد دهند که کدام گیاه را در کدام قسمت حمام یا سرویس بهداشتی قرار دهید. به عنوان مثال می‌توان برخی از گیاهان را از سقف آویزان کرد یا می‌توان برخی از آن‌ها روی قفسه دیواری قرار داد. اگر این محیط دارای طاقچه پنجره باشد نیز می‌توان از آن محل برای قرار دادن گلدان استفاده کرد.

انتخاب گیاهان مناسب سرویس بهداشتی از کافه گلدون

تا به حال متوجه شدید که گیاهانی که قرار است برای زیباسازی محیط در سرویس بهداشتی قرار دهید، باید دارای شرایط خاصی باشند. شما نمی‌توانید هر گیاهی را که به آن علاقه‌مند هستید در این مکان قرار دهید زیرا ممکن است گیاه مورد نظر شما در این محیط رشد نکند و یا حتی زنده نماند. شما به گیاهی احتیاج دارید که در فضای مرطوب رشد کند و دوام بیاورد.

آیا زخم معده درمان می‌شود؟ آشنایی با انواع روش درمان آن

اگر قصد تهیه چند گیاه زیبا برای حمام دارید، این مورد را نیز به خاطر بسپارید که دمای این محیط تغییر خواهد کرد و ما شاهد نوسان دما در این فضا هستیم. یعنی هنگامی که از حمام استفاده می‌شود، دمای آنجا بالا می‌رود و در حالت عادی ممکن است سرد هم باشد. پس همان‌طور که ذکر شد قبل از خرید گیاه باید به نور، دما و رطوبت محیط دقت کنید. البته شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کافه گلدون که یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه تامین گل و گلدان محسوب می‌شود، از کارشناسان این مجموعه مشاوره آنلاین رایگان دریافت کنید.

گیاهان مناسب دستشویی کدامند؟

حالا که می‌دانیم شرایط سرویس بهداشتی برای نگهداری گیاهان چگونه است، برخی از گیاهان مناسب دستشویی و حمام را به شما دوستان گرامی معرفی می‌کنیم. اگر بخواهیم به ترتیب از چند گیاه نام ببریم که مقاومت بالایی در این فضاها دارند، باید به زامیفولیا، سانسوریای سبز، پتوس سبز و آگلونمای سبز اشاره کنیم. باید بدانید که گونه سبز گیاهان نام برده شده، مناسب نگهداری در سرویس بهداشتی هستند.

۱. زامیفولیا

یکی از علت‌های محبوبیت این گیاه، نگهداری آسان آن است. زامیفولیا با برگ‌های روغنی بیضی شکل و پهن خود، دارای ساقه‌ ضخیمی است. زامیفولیا گیاهی بسیار شیک است و سرویس بهداشتی شما را لوکس نشان می‌دهد. تحمل زامیفولیا در برابر رطوبت و نور کم، بسیار بالاست. این گیاه می‌تواند حتی در شرایط سخت دوام بیاورد و حتی تا مدت زیادی بدون آبیاری هم زنده بماند.

۲. سانسوریای سبز

سانسوریا گیاه بسیار شناخته شده‌ای است که محبوبیت زیادی دارد. این گیاه گونه‌های بسیار مختلفی دارد اما گونه سبز آن گیاهی مناسب برای نگهداری در سرویس بهداشتی کم نور می‌باشد. برگ‌های سانسوریای سبز، رشد عمودی دارند. این گیاه در تصفیه هوا عالی عمل می‌کند. سانسوریا دارای مقاومت بسیار بالایی است و در محیط کم نور و یا با کمک لامپ‌های مخصوص، رشد خوبی خواهد داشت.

روستای سرولات در چابکسر: معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری

۳. پتوس سبز

پوتوس یا پتوس، نام گیاه رونده بسیار زیبایی است که شاخه‌هایی آویزان و برگ‌هایی قلبی شکل دارد. این گیاه بسیار محبوب، در اکسیژن‌سازی و پاک‌سازی هوای محیط نقش مهمی ایفا می‌کند. از آنجایی که شاخه‌های پتوس سبز آویزان است، می‌توان آن را روی قفسه دیواری قرار داد یا از سقف آویزان کرد. شرایطی که در سرویس بهداشتی وجود دارد برای پتوس مناسب است، زیرا این گیاه به رطوبت علاقه‌مند است و در نور کم هم رشد می‌کند.

۴. آگلونمای سبز

آگلونما گیاهی بسیار زیبا و مقاوم است. برگ‌های آن به شکل نیزه‌‌ای می‌باشد و به سمت پایین خم شده است. ساقه‌های این گیاه کوتاه است. آگلونمای سبز برای محیط‌هایی با نور کم مثل سرویس بهداشتی و حمام بسیار مناسب است. این گیاه رشد خوبی در فضای کم نور و با نور غیر مستقیم دارد. نه تنها گرما و رطوبت، آگلونمای سبز را اذیت نخواهد کرد، بلکه گیاه این شرایط را دوست دارد و رشد خوبی در این محیط نشان می‌دهد. آگلونما به راحتی پژمرده نمی‌شود و قدرت تصفیه هوا را نیز دارد.

به وب‌سایت کافه گلدون مراجعه نمایید و از انواع گیاهان مناسب سرویس بهداشتی دیدن کنید. کارشناسان کافه گلدون پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما هستند. لازم به ذکر است که این مجموعه علاوه بر ارائه بهترین گیاهان آپارتمانی، مشاوره نگهداری و خدمات گیاهپزشکی را نیز به شما دوستان گرامی ارائه می‌دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

20 آبان 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *