بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

گاهی برای رفع گرسنگی و یا تفریح به دنبال یک رستوران می‌گردیم که علاوه کیفیت، قیمت مناسبی هم داشته باشد؛ اما در شهر بزرگی مثل تهران پیدا کردن یک رستوران کار آسانی نیست. ما در این مقاله گروه سفر شاد مگ لیستی از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب را برای شما جمع آوری کردیم.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب ؛ رستوران مسلم بازار

رستوران مسلم یکی از رستوران‌های بسیار قدیمی، معروف و البته شلوغ تهران است که در محدوده بازار قرار دارد. این رستوران طی مدتی کوتاه توانست مشتریان فراوانی را به دست بیاورد. با وجود آنکه در محدوده بازار قرار دارد؛ اما مشتریان از سراسر تهران برای صرف یک وعده خوشمزه و اقتصادی، عازم مسلم می‌شوند. رستوران مسلم در محدوده سبزه میدان واقع شده است. هر جای بازار که صفی تقریباً صد نفری مشاهده کردید، بدانید که همانجا مسلم است.

مسلم جزو رستوران‌های لوکس تهران نیست؛ اما کیفیت غذای آن بسیار عالی است و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد. این رستوران به دلیل استقبال زیاد مشتریان، دارای دو ساختمان مجزا است؛ اما با وجود این باز هم برای یافتن میز خالی، باید پس از رسیدن نوبت به شما، چند دقیقه منتظر بمانید. منوی رستوران مسلم کاملاً سنتی و ایرانی است. حتماً طعم کباب برگ و باقالی‌پلو با گوشت گردن آن را بچشید. فقط پیش از آنکه راهی رستوران مسلم شوید، بدانید که باید انتظاری در حدود یک ساعت را به جان بخرید. در ضمن فراموش نکنید که رستوران مسلم فقط در وعده نهار فعالیت می‌کند.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

اطلاعات

ساعت کار 11 ظهر تا 18 عصر
شماره تماس 02155602275
آدرس تهران، بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک 4
اینستاگرام moslem.restaurant@

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی نیز یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی تهران است که در محدوده بازار قرار دارد. تقریباً کمتر کسی در بازار تهران پیدا می‌شود که آدرس دقیق رستوران شرف الاسلامی را نداند. این رستوران در سال 1317 تأسیس شده است و قدمت بسیاری دارد. تقریباً تمامی بازارهای قدیمی، مشتری ثابت رستوران شرف الاسلامی هستند و طی این سال‌ها، کیفیت این رستوران هیچ تغییری نکرده است. در این رستوران خوش‌نام، بهتر است حتماً طعم کباب کوبیده کاردی و ته‌چین را بچشید که بسیار معروف هستند.

درباره حجم غذاهای رستوران شرف الاسلامی نیز باید بدانید که یک پرس غذای این رستوران، شاید برای دو یا حتی سه نفر کافی باشد. بهتر است در هنگام سفارش، به میزهای دیگر نگاهی بیندازید و حجم غذاهای این رستوران را مشاهده کنید تا میزان لازم دستتان بیاید.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

از نظر قیمتی، هزینه منوی رستوران شرف الاسلامی کمی از رستوران مسلم بیشتر است؛ اما با درنظرگرفتن کیفیت و حجم بیشتر غذاها، باید رستوران شرف الاسلامی را نیز اقتصادی دانست. رفتار کارکنان این رستوران بسیار مناسب است و با وجود شلوغی دائم رستوران، با رویی گشاده به شما خوش‌آمد می‌گویند. معمولاً برای خالی‌شدن یک میز در رستوران شرف الاسلامی، باید حدود 10 تا 20 دقیقه منتظر بمانید؛ اما فرآیند تهیه غذا به سرعت انجام می‌شود و در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید طعم لذیذ کباب‌های شرف الاسلامی را بچشید.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر
شماره تماس 02155620957
آدرس بازار تهران به سمت مسجد امام، داخل حیاط مسجد امام، سمت راست، رستوران شرف الاسلامی
اینستاگرام sharafoleslamii@

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب رستوران خوشبین

اگر گذرتان به محدوده بازار تهران و خیابان سعدی افتاد، بهتر است برای میل‌کردن نهار، سری به رستوران خوشبین بزنید. اگر نام رستوران خوشبین به گوش شما ناآشناست، باید بگوییم که این رستوران، همان رستوران حسن رشتی سابق است که نام آن را بسیاری از بازاریان قدیم می‌شناسند. رستوران حسن رشتی یا همان خوشبین در سال 1353 افتتاح شده است و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران محسوب می‌شود. در این رستوران از گذشته تا به امروز انواع غذاهای گیلکی با عطر و طعم خاصشان سرو می‌شوند. جالب است بدانید کیفیت غذا‌های منوی رستوران خوشبین به حدی عالی است که برخی از مشتریان از نقاط دور تهران برای چشیدن طعم غذاهای سنتی آن، روانه بازار می‌شوند.

در این رستوران می‌توانید طعم اکثر غذاهای لذیذ گیلکی از جمله ماهی سفید، ماهی کولی، ماهی دودی، کباب ترش، باقلاقاتق و ترش‌تره را بچشید. اکثر افرادی که تجربه میل‌کردن غذا در این رستوران را داشته‌اند، بر این باور هستند که طعم غذاهای رستوران خوشبین، هیچ تفاوتی با طعم غذاهای محلی گیلکی ندارد.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

این رستوران نیز همانند بسیاری از رستوران‌های محدوده بازار فقط میزبان شما در وعده نهار است و از ساعت 16 به بعد بسته می‌شود. البته فراموش نکنید که قیمت منوی رستوران خوشبین بسیار منصفانه است و اصلاً از بابت دیدن صورت حساب، شوکه نخواهید شد.

اطلاعات

ساعات کاری ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر
شماره تماس 02133902194
آدرس خیابان سعدی شمالی، پایین‌تر از چهار راه سید علی، پلاک ۵۱۰

رستوران گلپایگانی از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

بی‌شک نام کبابی‌ها و رستوران‌های گلپایگانی به گوش شما خورده است. گلپایگان که در نزدیکی اصفهان قرار دارد، به کباب‌های نرم و خوشمزه‌ شهرت پیدا کرده است که نظیر آن در ایران وجود ندارد. به دلیل شهرت خاص این کباب‌ها، رستوران‌های مختلفی با نام کبابی گلپایگانی در تهران تأسیس شده‌اند که همه آن‌ها واقعا گلپایگانی نیستند.

ما در اینجا قصد داریم یکی از بهترین رستوران‌های تهران که گلپایگانی هستند را به شما معرفی کنیم. این رستوران در محدوده مرکز شهر و خیابان فردوسی قرار دارد. شاید از روی ظاهر کبابی تصور کنید که اینجا فقط یک کبابی معمولی است و هیچ تفاوتی با سایر کبابی‌ها ندارد؛ اما باید بدانید که این کبابی یکی از لذیذ‌ترین کوبیده‌های تهران را عرضه می‌کند. همچنین باید خاطرنشان کنیم که همه مراحل تهیه کباب گلپایگانی داخل این رستوران، در حضور مشتری انجام می‌شود.

بخش آشپزخانه و میزها فقط با یک شیشه از هم جدا شده‌اند و می‌توانید از لحظه چرخ‌کردن گوشت، تا سرخ‌شدن کباب روی منقل را مشاهده کنید. کباب‌های رستوران گلپایگانی به حدی نرم و لطیف هستند که حتی بدون جویدن در دهان شما آب می‌شوند. در تهیه این کباب از گوشت بره تازه استفاده می‌شوذ.

نحوه درست بستن زنجیر چرخ خودرو در روز های برفی + آموزش کامل

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

نکته مهم درباره رستوران گلپایگانی اینجاست که با وجود کیفیت بی‌نظیر، قیمتی بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه دارد. به همین خاطر مشتریان این رستوران بسیار زیاد هستند و برای خالی‌شدن میز، باید حدود 20 تا 30 دقیقه منتظر بمانید. فقط به یاد داشته باشید که در رستوران گلپایگانی، یک میز منحصر به یک خانواده نیست، بلکه به تعداد صندلی، دور میز مشتری می‌نشیند؛ حتی اگر با یکدیگر غریبه باشند.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۱:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، از ۷ عصر تا ۱۱ شب
شماره تماس 02166712269
آدرس خیابان فردوسی شمالی، خیابان کوشک، خیابان صادق، پلاک ۱۴

رستوران بلامونیکا از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

هیچ قراری مبنی بر این وجود ندارد که رستوران های تهران با قیمت مناسب، فقط غذاهای سنتی سرو کنند. رستوران بلامونیکا یکی از رستوران های تهران با قیمت مناسب محسوب می‌شود که انواع غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کند. معمولاً زمانی که زیر تابلو یک رستوران، نام یک کشور خاص می‌آید، قیمت منوی آن چند برابر می‌شود.

به همین خاطر چنین مرسوم شده که همه ما انتظار قیمت نجومی را در رستوران‌های ایتالیایی، اسپانیایی، چینی و غیره داریم. اما رستوران ایتالیایی بلامونیکا، این طرز فکر را برای شما تا همیشه از بین می‌برد. در رستوران بلامونیکا می‌توانید طعم انواع غذاهای ایتالیایی خوشمزه مثل پاستا، لازانیا و پیتزا را بچشید و قیمتی معقول را بابت آن بپردازید.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

جالب است بدانید که رستوران ایتالیایی بلامونیکا به‌خوبی دیزاین شده است و حتی ظاهر بیرونی آن به حدی زیباست، که قطعاً تصور می‌کنید در این رستوران صورت حسابی بسیار گران قیمت انتظار شما را می‌کشد. اما درباره قیمت‌های منصفانه رستوران بلامونیکا باید آسوده خاطر باشید.

لازم به ذکر است که این رستوران کیفیت را فدای قیمت منصفانه نمی‌کند. کیفیت غذاهای رستوران بلامونیکا بی‌نظیر است و طعمی بسیار خاص دارد که مشتریان خود را از سراسر پایتخت به محدوده مرکز شهر می‌کشاند. فضای داخلی رستوران به صورت هنرمندانه‌ای طراحی شده است و با نورپردازی تخصصی، حسی بسیار عالی را به شما القا می‌کند. رستوران بلامونیکا تبدیل به پاتوقی عالی برای جوانان و خانواده‌هایی شده که به غذاهای ایتالیایی علاقه‌مند هستند.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر، و ۷ عصر تا ۱۱ شب
شماره تماس 02188708422
آدرس خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش کوچه یازدهم، پلاک ۳۲
اینستاگرام bellamonica.ir@

رستوران مرشد تهران‌پارس

بله در تهران‌پارس هم رستوران با قیمت مناسب پیدا می‌شود. رستوران مرشد در محدوده تهران‌پارس که در واقع یک تهیه غذا بسیار حرفه‌ای باکیفیت است می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفارش غذای ایرانی از میان رستورانهای خوب تهران با قیمت مناسب باشد. در این حوالی رستوران خوب کم نیست اما معمولاً به خاطر موقعیت مکانی‌شان قیمت‌های بالایی برای غذاها در نظر گرفته‌اند. این قیمت‌ها احتمالاً برای کسانی که به دنبال کیفیت و قیمت مناسب در کنار هم هستند، خوشایند نخواهد بود.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

اما مرشد یکی از بهترین رستورانهای خوب شرق تهران با قیمت مناسب است که در منو آن انواع کباب، خوراک، خورش ایرانی با پلو به چشم می‌خورد. این رستوران باب میل کسانی است که دلشان برای یک وعده غذای خانگی باکیفیت و قیمت مناسب تنگ شده است.

اطلاعات

ساعت کار: ۱۲ تا ۱۶:۳۰

آدرس: تهران‌پارس، ۱۳۲ شرقی، تقی نیا، پلاک ۲۱۱ و ۲۱۳، تهیه غذای مرشد

رستوران قجری از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

برای چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای سنتی، حتماً لازم نیست که رهسپار محدوده بازار تهران شوید. در مرکز شهر و در محدوده خیابان ایرانشهر، یکی از بهترین رستوران های تهران، با نام رستوران قجری قرار دارد. همان طور که می‌توانید از نام رستوران قجری حدس بزنید، این رستوران به شکل کاملاً سنتی طراحی شده است و انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

رستوران قجری بر خلاف سایر رستوران‌های سنتی، فضایی نسبتا کوچک دارد اما به حدی هنرمندانه طراحی شده است که در آن احساس کمبود فضا نمی‌کنید. طراحی دکوراسیون داخلی رستوران قجری را می‌توان نمونه‌ای عالی و مثال‌زدنی در بین سایر رستوران‌های سنتی دانست. در این رستوران با نگاه کردن به محیط اطراف، احساس می‌کنید که سوار بر ماشین زمان شده‌اید و سر از دوران قاجار در آورده‌اید.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب
غذاهای خوشمزه این رستوران درون ظروف شکیل مسی سرو می‌شوند و با این کار شما را به یاد دوران دور می‌اندازند. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است و به محض ورود، مست بوی عطر زعفران و برنج خوش‌عطر ایرانی خواهید شد. در این رستوران از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود و با این وجود لازم نیست که قیمت گزافی را بابت آن بپردازید.

پس از میل‌کردن نهار، پرسنل رستوران برای شما درون استکان‌های سنتی، چایی خوش‌عطر لاهیجان می‌آورند؛ جالب است بدانید که این چای کاملاً رایگان بوده و لازم نیست بهایی بابت آن بپردازید. فقط باید در نظر بگیرید که این رستوران متأسفانه فقط در وعده نهار فعالیت می‌کند و تا ساعت ۴ بعدازظهر میزبان شما عزیزان خواهد بود.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر
شماره تماس 02188335040
آدرس خیابان کریم‌خان زند، ابتدای ایرانشهر، پلاک ۲۸۰
اینستاگرام ghajarirestaurant@

رستوران فیلیپر از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

یک رستوران برای اینکه در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد، حتماً به سال‌ها نیاز سابقه ندارد و رستوران فیلیپر این را ثابت کرده است. رستوران فیلیپر در مرکز شهر واقع شده است و فضایی بسیار خودمانی، دنج و دوست‌داشتنی دارد. فضای داخلی رستوران به قدری زیبا طراحی شده است که در آن احساس راحتی می‌کنید.

میزهای چوبی و آرامش محیط به شما این احساس را منتقل می‌کند که انگار سال‌هاست مشتری این رستوران هستید. در این رستوران که فضایی نسبتاً مدرن و امروزی دارد، انواع غذاهای سنتی از جمله کباب کوبیده، کباب ترش، قیمه نثار و قزل‌آلا سرو می‌شود. کیفیت غذاهای رستوران فیلیپر بسیار مطلوب است و قیمتی منصفانه دارد. از این رو باید رستوران فیلیپر را هم جزء رستوران های قیمت مناسب تهران دانست.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

اطلاعات

ساعات کاری ۱۲ ظهر تا ۴:۳۰ عصر و ۷:۳۰ عصر تا ۱۱ شب
شماره تماس 02188998769
آدرس فلسطين شمالی، پايين‌تر از زرتشت، بين كوچه ششم و هشتم، روبه‌روی ساختمان يكتا، پلاک ۴۸۲

نان داغ، کباب داغ شب های تهران

شاید این برای شما نیز جا افتاده باشد که اگر دلتان هوس کبابی خوشمزه و آب‌دار کرده، باید به جای رستوران، راهی کبابی شوید. سنتی‌ترین سبک کبابی، نان داغ، کباب داغ است. همان طور که می‌دانید، در این نوع کبابی، یک تنور نانوایی وجود دارد و کباب چرب و خوشمزه را با نان تازه سرو می‌کنند تا از هر نظر بتوانید از غذای خود لذت ببرید. در میان کبابی‌های تهران، کبابی نان داغ، کباب داغ شب های تهران، واقع در میدان هفت تیر شهرت زیادی دارد.

جاهای دیدنی جزیره هرمز ؛ بهترین مسیر دسترسی و بهترین فصل سفر

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

این کبابی کاملاً سنتی است و کباب‌های سیخ‌کشیده شده خود را در یخچال قرار داده است. کباب‌ها روی منقل زغالی سرخ می‌شوند. در کنار رستوران هم تنوری سنتی به چشم می‌خورد و بوی عطر نان تازه در فضا می‌پیچد. کباب‌های این رستوران بسیار آبدار، خوشمزه و خوش‌عطر هستند و در طبخ آن‌ها از گوشت تازه گوسفندی استفاده می‌شود. با این وجود در مقایسه این رستوران با سایر کبابی‌ها خواهید دید که قیمت‌های بسیار منصفانه‌ای دارد. پس اگر گذرتان به مرکز شهر و میدان هفت تیر خورد، حتماً سری به کبابی شب های تهران بزنید.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۱ شب
شماره تماس 02188835653
آدرس میدان هفت تیر، ابتدای خیابان کریمخان، پلاک 9

کبابی رضا لقمه از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

تقریباً همه ما ایرانیان، عاشق کباب کوبیده هستیم. در منوی رستوران‌های مختلف، انواع کباب از کباب دنده تا کوبیده و برگ یا سلطانی را می‌توانید مشاهده کنید. نظرتان درباره کباب لقمه چیست؟ البته منظورمان کباب کوبیده لقمه نیست. کبابی رضا لقمه نوعی کباب خاص را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. کباب‌هایی که شاید حدود 10 سانتی‌متر طول داشته باشند و به سبک کاملاً سنتی با گوشت تازه طبخ می‌شوند. کبابی رضا لقمه را می‌توان جزء معدود رستوران‌هایی دانست که در منوی خود فقط یک حق انتخاب به شما می‌دهد و آن هم لقمه‌های مخصوص خودش است.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

کباب‌های رضا شاید کمی کوچک باشند؛ اما آن را با نان لواش تازه به همراه پیاز و جعفری و کمی مخلفات لقمه می‌کند تا طعمی بی‌نظیر را زیر دندان خود بچشید. لقمه کباب‌های رضا آنقدر لذیذ و خوشمزه هستند که قطعاً از خوردن یک عدد لقمه سیر نمی‌شوید؛ پس بهتر است حتماً به ازای هر نفر، حداقل دو لقمه سفارش دهید.

درباره کبابی رضا لقمه باید بدانید که امکان صرف غذا در فضای رستوران و روی میز نیست. همه مشتریان یا غذای خود را در منزل میل می‌کنند یا برای آنکه از دهن نیافتد، داخل ماشین طعم آن را می‌چشند. قیمت کبابی رضا لقمه بسیار منصفانه است و به همین خاطر معمولاً باید کمی منتظر بمانید تا نوبت شما برسد.

اطلاعات

ساعت کار 11 صبح تا 12 شب
شماره تماس 02166702925
آدرس تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان
اینستاگرام rezaloghmee@

رستوران اجاق

اگر همراه جمعی با ذائقه‌های متفاوت هستید و به دنبال یکی از رستورانهای خوب تهران با قیمت مناسب هم می‌گردید باید به سراغ رستوران اجاق بروید. اجاق یک رستوران باکیفیت و بی‌نظیر در محدوده ولیعصر است؛ که علاوه بر منو ایرانی منو فرنگی هم دارد. در میان رستوران‌ها با این کیفیت و این قیمت اجاق بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال رستوران با تنوع غذایی بالا می‌گردند.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

قیمت‌گذاری بر روی غذاها در رستوران اجاق با توجه به حجم و کیفیت بالای غذاها بسیار منطقی و منصفانه است، همین امر باعث شده تا اجاق موفق شود رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و در لیست بهترین رستوران‌های تهران به دیگران معرفی شود.

اطلاعات

ساعت کار: ۱۲ تا ۲۳

آدرس: ولیعصر، همافر به سمت نگین پارک، نرسیده به چهارراه نگین پارک، رستوران اجاق

رستوران هتل قناری

در مرکز شهر تهران و محدوده خیابان سمیه، هتلی قدیمی با نام هتل قناری قرار دارد که قدمت آن به سال 1335 باز می‌گردد. هتل قناری یک مجموعه کامل است و در دل خود رستورانی بسیار دنج و خودمانی را جای می‌دهد. رستوران هتل قناری در دوران خود، جزء رستوران‌های معروف تهران محسوب می‌شد و می‌توانستید شاهد ترددهای فراوانی در آن باشید. حال پس از گذشت حدود 65 سال، این رستوران هنوز هم پاتوق بسیاری از کسانی است که به دنبال فضایی دنج، صمیمی و راحت برای دورهمی و گپ‌های دوستانه می‌گردند.

میزهای چوبی، سالنی ساده و بی‌آلایش و دری چوبی که به سمت منظره‌ای خیره‌کننده باز می‌شود، آنقدر ساده طراحی شده است که احساس می‌کنید در منزل خودتان حضور دارید. ادرست است که رستوران هتل قناری را در بین رستوران‌های ارزان قیمت تهران قرار دادیم؛ اما به هیچ وجه نباید تردیدی درباره کیفیت غذای آن داشته باشید.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

غذای رستوران هتل قناری هنوز هم بعد از گذشت 65 سال، جزء بهترین و لوکس‌ترین غذاهای تهران به شمار می‌آید. با وجود این مدیریت هتل تصمیم گرفته با قیمت‌گذاری منصفانه، جذب مشتری بیشتری داشته باشد. این رستوران در سه وعده صبحانه، نهار و شام میزبان شما عزیزان خواهد بود. باید بدانید که اکثر مشتریان ثابت این رستوران، طرفدار پروپاقرص خورش قیمه بادمجان آن هستند.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۲ شب
شماره تماس 02188317454
آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، شماره 168
آدرس سایت hotel-canary.com

رستوران کاپری

رستوران کاپری یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای دورهمی‌های ساده و دوستانه است. این رستوران در مرکز شهر و خیابان مطهری قرار دارد. شاید از نام کاپری متوجه شده باشید که قرار نیست در منوی آن غذاهای سنتی را مشاهده کنید. رستوران کاپری یکی از رستوران های تهران با قیمت مناسب است که کاملاً ایتالیایی بوده و فقط غذاهای محبوب این کشور را سرو می‌کند.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

قطعاً در بین غذاهای بین‌المللی، مردم ایران بیش از هر چیز عاشق غذاهای ایتالیایی هستند. اکثر ما حتی در منزل، پیتزا، لازانیا، پاستا یا ماکارونی درست می‌کنیم و علاقه وافری به آن‌ها داریم؛ اما زمانی که صحبت از صرف‌کردن این غذاها در رستوران‌های بین‌المللی مطرح می‌شود، تصور می‌کنیم که هزینه بسیار زیادی را باید بابت آن بپردازیم. خوشبختانه رستوران کاپری یکی از بهترین رستوران‌های تهران با قیمت مناسب محسوب می‌شود که از قرار، پیتزاهای بسیار خوشمزه‌ای نیز دارد.

برای چشیدن غذاهای ایتالیایی با طعمی بی‌نظیر، فقط کافی است خودتان را به خیابان مطهری برسانید. رستوران کاپری یک دستور جادویی برای طبخ پیتزا دارد که آن را با سس مخصوص به خود سرو می‌کند. علاوه بر پیتزاهای خوشمزه و منحصر‌به‌فرد کاپری، حتماً باید طعم لازانیا و پاستا آلفردو آن را نیز بچشید که واقعاً بی‌نظیر هستند.

فضای داخلی رستوران نیز به اندازه غذاهای آن بی‌نظیر است. صندلی‌های راحتی بسیار شیک، میزهای چوبی و دکوراسیون خاص آن باعث می‌شود تا محیط رستوران تبدیل به محیطی آرام و دنج برای دورهمی‌های دوستانه شود. در طراحی دکوراسیون کاپری، اصل زیبایی در عین سادگی را می‌توانید تجربه کنید.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب
شماره تماس 02188307690
آدرس خیابان مطهری، خیابان فجر، نبش خیابان کامیاب، پلاک ۲۵
اینستاگرام capriitalianrestauran@

رستوران ممتاز

پیشرفت و اعمال تغییرات برای هر کسب و کاری ضروری است و این مسئله را همه می‌دانیم؛ اما رستوران ممتاز یکی از نمونه‌های کسب و کار است که ساعتش در 60 سال پیش یخ زده و هیچ تغییری نکرده است. نکته جالب توجه اینجاست که دلیل شهرت رستوران ممتاز نیز همین تغییرنکردن است. این رستوران که در مرکز تهران و محدوده جمهوری قرار دارد، با قدمتی حدود 60 سال، هنوز ظاهر کلاسیک و سنتی خود را حفظ کرده است. هنوز در این رستوران داخل ظروف استیل غذا و نوشیدنی سرو می‌شود و همانند گذشته می‌توانید عرق‌کردن دوغ یخی را روی پارچ استیل مشاهده کنید.

نکاتی که برای سفر به جنوب حتما باید بدانید

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

حتی در این رستوران خبری از تغییر منو نیست و البته که کیفیت غذاهای آن نیز هیچ تغییری نکرده‌اند. از این رو شاید دو یا سه نسل مختلف از یک خانواده هنوز هم مشتری رستوران ممتاز هستند و برای تجدید خاطره، سری به این رستوران می‌زنند. رستوران ممتاز برای طبخ غذاهای خود از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کند و درعین‌حال برای رفاه حال مشتریان، انصاف را در قیمت‌گذاری لحاظ می‌کند.

اگر عاشق کباب هستید، حتماً باید طعم چلوکباب‌های سنتی رستوران ممتاز را بچشید؛ اما اگر به دنبال تجربه تازه می‌گردید، بهتر است باقالاپلو با ماهی قزل‌آلا رستوران ممتاز را امتحان کنید. معمولاً رسم است که باقالا‌پلو با گوشت و سبزی پلو با ماهی سرو می‌شود؛ اما رستوران ممتاز این تغییر را به وجود آورده و طعمی بسیار خاص را ایجاد کرده است.

اطلاعات

ساعات کاری ۱۱:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر
شماره تماس 02133930969
آدرس خیابان جمهوری، نرسیده به لاله زار، پاساژ مرکزی، پلاک ۱۵۱۶

سفره خانه آذری

آیا چیزی درباره قدیمی‌ترین سفره خانه سنتی تهران می‌دانید؟ سفره خانه آذری، یکی از قدیمی‌ترین سفره خانه های سنتی تهران محسوب می‌شود که در سال 1327 افتتاح شده است. این سفره خانه که بیش از 70 سال قدمت دارد، در محدوده میدان راه آهن واقع شده است. شاید به دلیل موقعیت مکانی این سفره خانه به کیفیت خدمات و غذاهای آن شک کنید؛ اما باید گفت که سفره خانه آذری در مدت 70 سال میزبانی از مشتریان، به هیچ وجه از کیفیت خود نکاسته و گواه این موضوع مشتریانی هستند که سالیان سال است که این سفره خانه را برای دورهمی‌های خانوادگی خود انتخاب می‌کنند.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

همان طور که از هر سفره خانه سنتی با چنین قدمتی انتظار می‌رود، بهترین غذای منوی اینجا هم دیزی است. این دیزی‌های پر گوشت و خوشمزه با دورچینی کامل شامل ترشی لیته، سبزی خوردن، دوغ، نان تازه و پیاز سرو می‌شوند. بعد از غذا نیز می‌توانید روی تخت‌های سنتی استراحت کنید و یک سرویس چای و بامیه سنتی پر‌شهد و تازه مخصوص سفره خانه آذری را سفارش دهید.

در زمینه فضای داخلی این سفره خانه نیز باید گفت که دکوراسیون داخل آن به‌خوبی طراحی شده است و شما را به همان حال‌وهوای 70 سال پیش می‌برد. تخت‌های سنتی، دکورهای عتیقه و دیوارهای آجری، همه اینها برای ایجاد حس نوستالژی کافی هستند. اگر به این رستوران مراجعه کردید، حتماً تابلوهای نقاشی روی دیوار توجه شما را به خود جلب می‌کنند. جالب است بدانید که تمامی این نقاشی‌ها، آثاری گران‌بها و اصل از هنرمندان بنام ایرانی از جمله استادان حسین بهجو، احمد آخری، احمد خلیلی و داوود زنجانی هستند.

اطلاعات

ساعات کاری 6 صبح تا 24 شب
شماره تماس 02155373665
آدرس میدان راه‌آهن، ابتدای خیابان ولی‌عصر، رو‌به‌روی شهرداری ناحیه ۴، پلاک ۳۰
اینستاگرام azariteahouse@

دیزی سرای ولیعصر از بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

دیزی یا همان آبگوشت، یکی از سنتی‌ترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود که در هر شهر و قومی به سبک و سیاق همانجا طبخ می‌شود. اگر عاشق طعم غذاهای اصیل هستید و می‌خواهیپ یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید، بهتر است سری به دیزی سرای ولیعصر بزنید.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

این دیزی سرا که در مرکز شهر و محدوده خیابان ولیعصر قرار گرفته است، حال‌وهوای دهه 40 و 50 شمسی را دارد. در این دیزی سرای سنتی که اصلاً ظاهری شیک ندارد، انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند که انگشتتان را هم با آن‌ها می‌خورید. غذاهایی که در ظروف روحی سرو می‌شوند، شاید ظاهری شیک و امروزی نداشته باشند؛ اما از زمانی که بوی آن به مشمامتان می‌خورد، هوش از سرتان خواهد رفت.

این رستوران فقط سه کارمند دارد و فضای رستوران بسیار کوچک است. برای میل‌کردن غذا یا باید روی میز و صندلی‌های آهنی و سنگی ساده داخل رستوران بنشنید یا از صندلی‌های کنار پیاده‌رو استفاده کنید. پس در این رستوران خبری از تجملات نیست و دقیقاً عین روزهای خوش گذشته، کنار سایر مشتریان غذای خود را میل می‌کنید. علاوه بر دیزی‌های دیزی سرای ولیعصر که شهره خاص و عام هستند، نیمروها و املت‌های این رستوران نیز بسیار شهرت دارند.

بسیاری از کسبه اطراف این رستوران، برای صرف نهار به این رستوران مراجعه می‌کنند و همه روزه این کار را تکرار می‌کنند. در ضمن لازم به ذکر است که غذاهای سنتی دیگر همانند قورمه سبزی، قیمه بادمجان و قیمه سیب‌زمینی کاملاً سنتی و خانگی نیز در این رستوران سرو می‌شوند. نهایتاً باید توجه داشته باشید با وجود کیفیت خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه، این دیزی سرا را باید یکی از پرطرفدارترین رستوران های تهران با قیمت مناسب بدانیم.

اطلاعات

ساعات کاری ۶ صبح تا ۴ بعدازظهر
شماره تماس 02188728227
آدرس خیابان ولی‌عصر، بین خیابان مطهری و بهشتی، نبش کوچه دل‌آویز
اینستاگرام dizi.omlet.valiasr@

آش نیکو صفت

خب اگر اهل خوردن آش باشید، حتماً نام آش نیکو صفت به گوشتان خورده است. آش نیکو صفت که در محدوده میدان انقلاب قرار دارد، یکی از معروف‌ترین آش فروشی های تهران است. نیکوصفت سال‌هاست که سابقه دارد و آش‌های بسیار خوشمزه‌ای را به دست مشتریان خود می‌رساند.

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

آش نیکو صفت به دو علت در میان مشتریان خود شهرت بسیار فراوانی به دست آورده است. اول اینکه تنوع بسیار زیاد از انواع آش از جمله آش رشته، آش جو و آش شله قلمکار را ارائه می‌دهد که آخری بیش از همه طرفدار دارد. همچنین علاوه بر انواع آش، در این رستوران سنتی حلیم، عدسی و خوراک لوبیا چیتی نیز سرو می‌شود.

دوم اینکه قیمت آش نیکو صفت بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. پس این شهرِ آش را نیز باید یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رستوران های تهران با قیمت مناسب بدانیم. شما می‌توانید با حدود 20 هزار تومان به ازای هر نفر، یک دل سیر آش بخورید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. تقریباً می‌توان گفت که رقیب چندانی برای آش نیکو صفت در تهران وجود ندارد. پس حتماً برای چشیدن طعم آش‌های معروف آن، سری به میدان انقلاب بزنید. در ضمن فراموش نکنید که آش شله قلمکار این رستوران از همه گران‌تر و از همه خوشمزه‌تر است.

اطلاعات

ساعات کاری 6 صبح تا 10 شب
شماره تماس 02166926638
آدرس میدان انقلاب، ابتدای خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک ۱۷۰، جنب نیکو برگر
اینستاگرام nikousefat_ash@
آدرس سایت nikousefat.ir

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *