جدیدترین مدل روسری 1401

شال و روسری یکی از اکسسوری های مهمی هستند که جدای از بحث پوشش و حجاب برای تکمیل استایل و زیباتر شدن تیپ شما لازم است به آن توجه ویژه شود. گروه استایل شادمگ لیستی از جدیدترین مدل روسری را مطابق رنگ سال ۱۴۰۱ به شما معرفی کرده است.

مدل روسری و شال

شال و روسری مهم‌ترین تن پوش برای خانمها در کشور هـای اسلامی می‌باشد، درسال هاي اخیر شاهد تولید داخلی روسری هاي زیبایی بوده ایم کـه می‌توانند با برندهای عربی و ترکی رقابت کنند.

شاید خیلی ها تصور کنند کـه شال ها و روسری ها تنها پوششی برای پوشاندن موها باشد، اما حقیقت تنها این نیست و شـما باید بدانید شال ها و روسری ها در تمام دنیا بعنوان ابزار مد و زیبایی نیز بـه حساب می‌آیند. حتی در کشور هـای اروپایی کـه حساسیتی روی حجاب وجود ندارد سرپوش ها بعنوان ابزار زیبایی خانمها شناخته می‌شوند.

جدیدترین مدل روسری 1401

استفاده از روسری در تکمیل استایل

تاریخچه استفاده از روسری به سالیان دور و در زمان روم باستان بر می گردد. با گذشت زمان شکل استفاده از روسری تغییر کرد و استفاده از آن در فصل های مختلف با کاربردهای متفاوت بیشتر به شکل پوششی مناسب برای حفظ حجاب، گرم نگه داشتن سر و زیباتر شدن استایل تبدیل شد.
شال و روسری در سال 2022 به عنوان بهترین ترند برای تکمیل ست انتخاب شده است و با شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از کانال ها و مجله های مد 2022 از روسری به عنوان یک اکسسوری برای کامل کردن مدل های خود استفاده کرده اند.
امسال بیشترین استقبال را از روسری نه تنها برای حفظ حجاب، بلکه به عنوان ابزاری برای شیک تر بودن استفاده می شود. با انتخاب یک روسری شیک با رنگ های شاد به تیپ خود روح تازه ای بدهید و استایل تان را به یک استایل شاد و پر انرژی تبدیل کنید.

انواع جدید مدل روسری و شال

روسری پلیسه

این مدل از مدل های پر طرفدار و شیک در سال 1400 بود که به پرفروش ترین مدل ها در بهار امسال تبدیل شد. امسال هم روسری وشال های پلیسه در بین روسری های نخی حضور دارند و اگر علاقه مند به این مدل هستید، باید بدانید که این مدل از جدیدترین مدل روسری 1401 و جزو ترندها قرار گرفته است.

جدیدترین مدل روسری 1401
از ویژگی شال های پلیسه، شیک و ثابت بودن روی سر است. شال و روسری های پلیسه با تنوع زیادی از رنگ های گرم و شاد در بازار وجود دارند. با انتخاب یکی از این شال ها به زیباتر شدن استایل خود کمک کنید.
به راحتی می توانید از روسری و شال های پلیسه دردو جنس ضخیم و نازک متناسب با فصل استفاده کنید.

شال های ریشه دار

شال های ریشه دار از سال های گذشته در بین دنیای شال و روسری وارد شده اند. امسال مجدد با طرح های جدیدی از این مدل شال و روسری رو به رو می شوید. اگر از سال های پیش از این مدل خرید کرده اید می توانید سری به کمد لباستان بزنید و آنها را بیرون بیاورید و با آن یک ست جدید و به روز بسازید.

روسری سیلک

بهار امسال روسری های سیلک و ابریشمی بیشتر از مدل های دیگر در دنیای مد شال و روسری می درخشند. این جنس با لطافت و نازکی که دارد مناسب فصل تابستان و روزهای گرم بهاری است که شما می توانید به عنوان یک روسری شیک با یک استایل تابستانه از آن استفاده کنید.

مدل شکت پاییزه شیک دخترانه ترند 1402 که جون میده برای استایل پاییزی

جدیدترین مدل روسری 1401

روسری های ساتن

روسری های ساتن از دیگر ترند های سال 2022 و جدیدترین مدل روسری 1401 در سایزهای مختلف مناسب بهار و تابستان هستند. با انتخاب یکی از این مدل روسری به راحتی می توانید استایلی زیبا و شیک داشته باشید.
در نحوه بستن روسری خود کمی خلاقیت داشته باشید و سعی کنید تنها از یک مدل برای بستن شال و روسری خود استفاده نکنید. با بستن روسری به شکل های مختلف و جدید می توانید از روسری های قدیمی خودتان یک ست زیبا و جدید بسازید.

روسری های کوچک

یکی از شیک ترین و جدیدترین مدل روسری 1401 روسری های کوچک و جذابی هستند که امسال زیاد به چشم خواهید دید. مدل بسته شدن این روسری ها از پشت گردن است.

جدیدترین مدل روسری 1401

این مدل بسته شدن روسری را در گذشته در مواقع تمیز کردن خانه روی سر مادر و مادبزرگ هایمان دیده بودیم. این مدل بستن روسری را در سایز های کوچک یا متوسط می توانید اجرا کنید. از این مدل بستن روسری می توانید برای روزهای گرم تابستان و یا در مهمانی ها استفاده کنید.

استایل شیک با شال مجلسی

اکنون که متوجه شدیم امسال شال و روسری چی مده به راحتی می توانید برای مهمانی های رسمی و خاص، هم از شال استفاده کنید و هم از روسری های مجلسی. اگر از پوشیدن روسری های مجلسی بزرگ احساس خوبی ندارید، حتما جزو اسپرت پوشان هستید.
در مهمانی های رسمی با ترکیب یک مانتو کتی و شلوار پارچه ای به همراه یک شال مجلسی به راحتی می توانید یک استایل زیبا داشته باشید. شال مجلسی که استفاده می کنید حتما نباید پر زرق و برق باشد، با انتخاب یک شال شیک و مدرن استایل زیباتر و به روز تری خواهید داشت.

جدیدترین مدل روسری 1401

شال و روسری های رنگین کمانی

این مدل شال و روسری ها دارای طیفی از رنگ های هماهنگ هستند که از ترندهای سال 2022 محسوب می شوند. با انتخاب یکی از این شال ها به راحتی می توانید با چند رنگ از لباس های خود ست کنید و یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

هماهنگی روسری با فرم صورت

روسری و شال خودرا با فرم صورت تان هماهنگ کنید، آشنایی با فرم صورت مساله اي اسـت کـه کمک زیادی بـه زیباشدن ظاهرتان می‌کند. اگر شکل هندسی صورت تان را بدانید، آن وقت علاوه بر این کـه می‌توانید مدلهای مناسبی برای فرم مو هاي تان پیدا کنید، بـه اسانی هم می‌توانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید.

صورت مستطیلی

درصورت مستطیلی و دراز، طول صورت از عرض بزرگ تر اسـت، پیشانی و فک هم اندازه و لبه هاي تیز دارد. دراین حالت باید طوری روسری و شال بپوشید کـه طول صورت را کوتاه تر کنید. شال ها بهترین گزینه برای صورت هاي مستطیلی شکل اسـت. شـما می‌توانید با شال گوشه هاي صورت تان را گرد کنید. شال و روسری هایي کـه طرح هاي چهارگوش دارند انتخاب نکنید.

می‌توانید، با انواع هدبند و اکسسوری زیر روسری صورت خودرا کوتاه تر کنید. از هدبند یا دستمال سرهای تیره انتخاب کنیدبه گزارش سایت پارس ناز روسری و شال خود رابه صورت گرد ببندید. برای اینکار حتماً کناره هاي روسری و شالت تان را تـو بزنید تا گونه هایتان مشخص شود. از مدل هایي کـه در پشت بسته میشوند انتخاب نکنید. روسری و شال هایي با پارچه هاي نرم و عریان انتخاب کنید.

صورت بیضی

اگر صورت بیضی دارید، بیشتر مدل ها برای شـما مناسب اسـت. شـما با صورت بیضی می‌توانید شال و روسری خود رابه دلخواه ببندید. اما اگر فکر میکنید صورت تان کشیده اسـت بهتر اسـت هدبند یا دستمال سر در زیر روسری یا شال بپوشید و کناره هاي شال و روسری تان را تـو بزنید تا گونه ها مشخص تر شود.

طلایی ترین نکات خرید کفش را بدانید !

جدیدترین مدل روسری 1401

صورت مثلثی

درصورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم اسـت و چانه نوک تیز اسـت، شـما باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شودمجله مد پارس ناز روسری و شال را طوری سر کنید کـه گوشه هاي پیشانی تان پوشیده شود. می‌توانید تیزی چانه رابا روسری و شال بگیرید بـه این صورت کـه شال و روسری را طوری ببندید کـه قسمت پایین چانه پوشیده شود.

صورت مربعی

چون دراین صورت هاي مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد شـما باید این لبه ها رابه روسری و شال گرد نشان دهید. شال ها بهترین گزینه برای صورت هاي مربعی شکل اسـت. شـما می‌توانید با شال گوشه هاي مربعی صورت تان را گرد کنید. شال و روسری هایي کـه طرح هاي چهارگوش دارند و هم چنین مدل هایي کـه از پشت بسته میشوند انتخاب نکنید.

صورت گرد

درصورت هاي گرد پیشانی عریض و کوتاه اسـت. شـما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر ودر عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می‌توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از 4/1 پیشانی را بگیرید. بـه هیچ عنوان کاری نکنید کـه ارتفاع پیشانی کم شو. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی کـه رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خودرا تیره تر و بـه صورت مستطیلی سر کنید.

جدیدترین مدل روسری 1401

جدیدترین مدل روسری 1401

طرح‌های انتزاعی و هندسی

این طرح‌ها بسیار پرطرفدار هستند، مخصوصا طرح‌های راه راه و چهارخانه که امسال بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید این مدل شال و روسری‌ها را با مانتوهای ساده خود ست کنید و هر بار یک جلوه تازه به استایل خود بدهید.

طرح‌های حیوانات

شال و روسری‌های با طرح حیوانات از ترندهای شال و روسری ۱۴۰۱ هستند. طرح‌هایی مثل گورخری، پلنگی، ببری و پوست ماری طرفداران خیلی زیادی دارند. شما هم اگر از دوست‌داران حیوانات هستید این مدل‎‌ها مناسب شما است.

طرح‌های فانتزی، شال و روسری ۱۴۰۱

طرح‌های شاد و فانتزی از دیگر ترندهای شال و روسری هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. از آنجایی که تنوع طرح در این مدل بسیار زیاد است، دست شما در ست کردن آن با سایر لباس‌ها باز است.

 

جدیدترین مدل روسری 1401

طرح‌های کات‌اوت، شال و روسری ۱۴۰۱

شال و روسری‌هایی هستند که قسمتی از آن‌ها به‌صورت خلاقانه کات شده است. معمولا طراحان قسمت‌هایی از حاشیه شال‌ها را کات می‌کنند اما هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها به مهارت و خلاقیت طراح برمی‌گردد.

طرح‌های ریش‌ریش و منگوله‌دار

شال و روسری‌های ریش‌ریش و منگوله‌دار از ترند‌های پرطرفدار امسال هستند، هرچه منگوله‌ها و ریش‌ریش‌ها بیشتر باشد، شال و روسری زیباتر می‌شود.

طرح‌های پلیسه

شال و روسری‌های پلیسه بعد از چند سال دوباره ترند شده‌اند و واقعا هم زیبا هستند. برای ست کردن این مدل شال و روسری از سری جدیدترین مدل روسری 1401 کافی است علاوه‌بر دقت کردن به رنگ آن با لباس‌های طرح‌دار استفاده شود.

رنگ سال 1401

موسسه ی پنتون رنگ سال 2022 را رنگ آبی بنفش انتخاب کرده است. این رنگ خاص و جذاب می باشد و رنگی آرامش بخش و خنک است. حال برای ست کردن لباس و دکوراسیون و … با این رنگ باید رنگ مکمل آن را پیدا کنید تا در کل ترکیب درست و جذابی به وجود آید. در کشور عزیزمان ایران هم رنگ سال همان رنگ سال 2022 انتخاب می شود و همه برای سال 1401 در تلاش هستند که تولیدات خود را بروز و و مطابق رنگ سال کنند. ما در این مطلب برای شما چندین رنگ را که با بنفش ست می شود معرفی کرده ایم.

جدیدترین مدل روسری 1401

تناسب رنگ ها در لباس پوشیدن و همچنین دکوراسیون نکته مهمی است. اینکه هر رنگ با چه رنگهایی ست میشود برای افرادی که توجه زیادی به استایل و دکوراسیون دارند بسیار مهم است.

بنفش را با رنگ‌هایی مانند نارنجی ، صورتی ، بنفش تیره تر ، زیتونی ،طوسی، زرد و سفید ست کنید. شما برای سال 1401 می توانید یک استایل شیک و جذاب با توجه به ترکیب ست رنگ ها داشته باشید.

راهنمای انتخاب مناسب ترین و بهترین پارچه برای پالتو

مینی اسکارف

مینی اسکارف­ها جدیدترین مدل روسری 1401 هستند که همان روسری­هایی با قواره کوچک است. اندازه این روسری­ها معمولا 75 سانت در 75 سانت و به شکل مربع است که هر از چند گاهی دنیای مد روسری به آنها روی می­آورد. این روسری­ها با ظاهر بامزه خود استایل منحصر به فردی میتوانند ایجادکنند اما همانند همیشه، همه چیز مورد پسند همگان نخواهد بود.

نام دیگر این نوع روسری ها باندانا است که اخیرا در پشت ویترین فروشگاه­های بزرگ شال روسری به چشم میخورند و بازار داغی پیدا کرده­اند. انتخاب مینی اسکارف بعنوان پوشش یک انتخاب ترندی، شیک و کلاسیک است از آن غافل نشوید!

جدیدترین مدل روسری 1401

روسری قواره کوچک امسال دوباره ترند شده­اند، این روسری­ها تقریبا در هر موقعیتی قابل استفاده هستند. اگر شما لباس یا مانتویی دارید که یقه­ای شلوغ و پر حجم دارد، بهتر است بجای استفاده از روسری­های قواره بزرگ به سراغ قواره­های کوچک­تر بروید تا لباستان زیر شال یا روسری پف نکند و درعین حال یقه کارشده آن به خوبی نمایان گردد.

این نوع روسری­ها با مانتوهای کتی، پالتوها، شومیزها و حتی پیراهن­های سنتی نیز قابل ست شدن هستند. استفاده از مینی اسکارف به شما یک استایل نوستالژیک میبخشد که یا آور گذشته و به ویژه یادآور پوشش بانوان غربی است.

روسری ژاکارد

اصولاً هر نوع پارچه ‌ای که طرح آن در الگوی بافت نخ ‌های رنگی شکل‌ گرفته باشد، یک نوع پارچه ژاکارد است. به ‌این ‌ترتیب با یک تعریف خیلی کلی مواجه هستیم. قاعدتاً جنس نخ یک معیار کلیدی در دسته ‌بندی انواع شال و روسری ژاکارد می ‌باشد. در تهیه پارچه ژاکارد از انواع گسترده الیاف در متریال‌ های گوناگون استفاده می ‌شود. نمونه الیاف ‌های ابریشمی، نخی، کتان و حتی پنبه ای از مدل ‌های متداول برای بافتن پارچه ‌های ژاکارد هستند.

جدیدترین مدل روسری 1401

هر نوع پارچه ژاکارد را نمی ‌توان در طراحی شال و روسری استفاده کرد. بلکه تنها از برخی الیاف خاص در تهیه شال و روسری ژاکارد استفاده می ‌کنند. در راهنمای خرید روسری ژاکارد توجه به جنس نخ اصلی ‌ترین معیار است.  انواع شال و روسری ژاکارد در لیست جدیدترین مدل روسری 1401 قرار گرفته اند.

روسری ژاکارد نخی

الیاف نخی از جمله الیاف های متداول در طراحی شال و روسری است. غالباً برای تهیه روسری ‌های خنک مناسب فصل تابستان از الیاف نخی استفاده می ‌کنند. روسری ژاکارد پنبه ای یک گونه زیبا و خنک مناسب فصل تابستان است.
این نوع روسری در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

جدیدترین مدل روسری 1401

روسری ژاکارد ابریشمی

روسری ‌های ابریشمی مدل‌ های جذاب، زیبا، لطیف و در عین ‌حال کاملاً مجلسی می‌ باشند. ابریشم یک الیاف خاص با طرحی لطیف و لخت است. روسری ‌های ابریشمی همگی نمونه ‌هایی نازک، خنک، لخت با براقیت زیاد هستند. این نوع روسری ژاکارد ابریشمی از اصیل ترین و در عین ‌حال زیباترین مدل ‌های ابریشمی است.

زیرا نقش درخشان روسری در ذات تار و پود آن نهفته‌ است. هر چه از الیاف ابریشمی اصیل ‌تری در بافت پارچه ژاکارد استفاده ‌شده باشد، در نهایت به مدل شال و روسری ژاکارد ابریشمی های خوش کیفیت تری می‌ رسیم.

از روسری در کشورهای اروپایی چه استفاده ای می شود؟

در کشور هـای اروپایی کـه حساسیتی روی حجاب وجود ندارد سرپوش ها بعنوان ابزار زیبایی خانمها شناخته می‌شوند.

تاریخچه استفاده از روسری مربوط به چه سالی است؟

روسری به سالیان دور و در زمان روم باستان بر می گردد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *