خطرناک ترین پل های جهان

گروه سفر شادمگ شما را به سفری پرهیجان دعوت می کند. با دیدن این مطلب و خطرناک ترین پل های جهان آدرنالین خونتان حسابی ترشح می شود و غرق هیجان خواهید شد.

خطرناک ترین پل های جهان

پل از بهترین اختراعات معماری در تاریخ بشر محسوب می‌شود که موجب دسترسی به نقاط دور از دسترس یا صعب‌العبور یا کوتاه‌شدن مسیرها می‌شود؛ ولی بعضی از این پل‌ها به‌اندازه‌ای قدیمی و فرسوده شده یا چنان بلند یا ترسناک هستند که بسیاری جرئت عبور از آنها را ندارند و ترجیح می‌دهند که از مسیر دیگری استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با خطرناک ترین پل های جهان آشنا کنیم: پل‌هایی که عبور از آنها ترسناک و حتی گاهی خطرناک است.

همان‌طور که گفتیم پل از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اختراعات بشر است. اما با گذر سالیان، عبور از خیلی از پل‌های دنیا در نتیجه فرسودگی یا به دلیل شرایط ویژه و شایعات مختلف پیرامون آنها شاید چندان مطمئن نباشد. با این خطرناک ترین پل های دنیا آشنا شوید.

پل معلق حسینی در پاکستان (Hussaini Hanging Bridge)

خطرناک ترین پل های جهان - پل معلق حسینی در پاکستان

پل معلق حسینی یکی از خطرناک ترین پل های جهان محسوب می‌شود و دلیل آن نیز در تصویر بالا کاملا مشخص است. این پل طنابی روی دریاچه بوریت (Borit) یعنی در قسمت بالایی رودخانه هنزه (Hunza River) قرار دارد.

پل حسینی بسیار سست است و وقتی از روی آن عبور می‌کنید، به‌شدت تکان می‌خورد؛ یعنی اگر یک گام اشتباه بردارید، به رودخانه هنزه زیر پل سقوط می‌کنید. بااین‌حال افراد شجاع (یا نادان) دوست دارند با عبور از این پل شجاعت خود را محک بزنند.

 پل آسمان لنگکاوی در مالزی (Langkawi Sky Bridge)

این پل ترسناک در مالزی ۱۲۲ متر ارتفاع دارد و بارها برای تعمیرات بسته شده است. بسیاری جرئت عبور از این پل را ندارند.

خطرناک ترین پل های جهان

۲ سال بسته‌بودن این پل به‌دلیل ناامنی آن، به شهرتش آسیب زده است. این شایعه نیز وجود دارد که این پل می‌تواند فرو بریزد.

 

پل هفت‌مایلی در فلوریدا (Seven Mile Bridge)

این پل که طول آن ۷ مایل (۱۱٫۲۷ کیلومتر) است در فلوریدا کیز قرار دارد و جزایر میانی را به جزیره اردک کوچک (Little Duck Key) متصل می‌کند.

فلوریدا کیز (Florida Keys) مجمع‌الجزایری مرجانی در سواحل جنوبی ایالت فلوریدا است.

خطرناک ترین پل های جهان
این پل در زمان ساخت از بلندترین پل‌های جهان بود و برنده ۸ جایزه شده است. شاید این پل به‌اندازه پل آسمان لنگکاوی ترسناک نباشد، ولی یکی از خطرناک ترین پل های جهان است و حتی تصور اینکه در هوای طوفانی در وسط آن گیر بیفتیم نیز دلهره‌آور است.

 پل طنابی در ایرلند شمالی (Carrick-a-Rede)

شاید این پل ۲۰ متری چندان ترسناک به نظر نرسد، ولی افراد اندکی می‌توانند مسیر رفت‌وبرگشت را از روی این پل عبور کنند. البته آنها سقوط نمی‌کنند و فقط جرئت دو بار عبور از روی پل را ندارند و ترجیح می‌دهند که مسیر برگشت را با قایق طی کنند.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل که ۳۰ متر بالاتر از صخره‌های ناهموار و آبهای متلاطم قرار دارد، از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و برای عبور از آن باید بلیط بخرید.

 پل گذرگاه فریب در واشنگتن (Deception Pass Bridge)

پل گذرگاه فریب حتی از دور نیز بسیار ترسناک به نظر می‌رسد و یکی از خطرناک ترین پل های جهان است. این پل ۵۵ متر از سطح آب ارتفاع دارد و جزایر ویدبی (Whidbey) و فیدالگو (Fidalgo) را به یکدیگر متصل می‌کند.

خطرناک ترین پل های جهان

در دهه ۱۹۰۰ مردم محلی با قایق از روی آب عبور می‌کردند ولی امروزه آنها از این پل استفاده می‌کنند؛ البته شاید ما و شما هنوز هم استفاده از قایق را ترجیح بدهیم!

این پل سازه شگفت‌انگیزی است ولی چندان محکم به نظر نمی‌رسد.

 پل جاودانه‌ها (Bridge of Immortals) در چین

پل جاودانه‌ها رشته‌کوه‌های هوانگ‌شان (Huangshan) در استان آنهویی (Anhui) جنوبی در شرق چین را به هم متصل می‌کند. عبور از این پل سرگیجه‌آور بسیار ترسناک است، ولی چشم‌اندازهای زیبایی دارد.

خطرناک ترین پل های جهان

پل دیگری نیز در کناره این کوه وجود دارد که صرفا از چند تخته چوبی ساخته شده است. عبور از این پل بسیار هیجان‌انگیز است، ولی توصیه می‌کنیم که هنگام عبور از آن به پایین نگاه نکنید!

 پل معلق گاسا (Ghasa) در نپال

این پل خطرناک جهان یکی از راه‌های اصلی حمل‌ونقل برای مردم محلی در روستا است. این پل برای عبور مردم و احشام ساخته شده است و هر روز چوپانان و حیوانات از آن عبور می‌کنند.

پل معلق گاسا بسیار باریک است و در ارتفاع زیادی بالای یک دره رودخانه‌ای قرار دارد. این پل در معرض بادهایی قرار دارد که به‌طور معمول در این منطقه می‌وزند.

بهترین زمان برای تماشای گلاب گیری کاشان و اطلاعاتی جامع از بهترین گلاب ها

خطرناک ترین پل های جهان

مردم محلی به این پل عادت کرده‌اند ولی بسیاری از گردشگران جرئت عبور از آن را ندارند، زیرا ظاهر پل طوری است که گویی الان می‌شکند! شاید این پل شکننده و ناپایدار به نظر برسد، ولی نرده‌های بلندی دارد که آن را امن‌تر می‌کنند.

 پل استورزایساندت (Storseisundet) در نروژ

پل استورزایساندت از مشهورترین و خطرناک ترین پل های جهان است. چشم‌انداز روی پل بسیار شگفت‌انگیز است و این پل از محبوب‌ترین مسیرهای گردشگری در نروژ به شمار می‌رود. چشم‌انداز کوه‌ها بسیار عالی است و مسیر پل نیز دلهره‌آور است.

خطرناک ترین پل های جهان

بعضی این پل را «جاده‌ای به ناکجاآباد» توصیف می‌کنند، زیرا به نظر می‌رسد که تا دوردست‌ها ادامه دارد.

پل کشوا چاکا (Keshwa Chaca) در پرو

بیشتر پل‌ها از چوب یا فولاد ساخته می‌شوند ولی این پل از علف‌های به‌هم‌بافته ساخته شده است! البته نگران نباشید؛ پل کشوا چاکا ۵۰۰ سال دوام آورده است و می‌تواند وزن شما را تحمل کند.

خطرناک ترین پل های جهان

اینکاها این پل را ساخته‌اند و برای ساخت آن از کارگران زیادی استفاده کرده‌اند. زنان طناب‌های کوچک و باریکی را بافته‌اند و مردان نیز با بافتن این طناب‌ها به یکدیگر طناب‌های قطور و بلندی بافته‌اند. حاصل کار پلی شده است که نشان‌دهنده توانایی‌های اینکاها و روش‌های جالب آنهاست.

پل اشیما اوهاشی (Eshima Ohashi) در ژاپن

ما معمار نیستیم، ولی به نظر می‌رسد که این پل قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارد. ارتفاع این پل ۴۴ متر و شیب آن ۶٫۱٪ است.

ساخت این پل ۷ سال طول کشیده است و بزرگ‌ترین پل با قاب صلب در ژاپن و سومین در جهان است. اینکه چگونه اتومبیل‌ها از چنین سطح شیب‌داری پایین می‌آیند، ثابت می‌کند که فیزیک جادوست.

خطرناک ترین پل های جهان

پل با قاب صلب (rigid-frame bridge) به پلی گفته می‌شود که در آن روبنا و زیرسازه محکم به‌هم متصل شده‌اند و به‌صورت واحدی پیوسته عمل می‌کنند. این پل هم از خطرناک ترین پل های جهان است.

پل تریفت (Trift Bridge) در سوئیس

این پل در ارتفاع ۱۷۰ متر از یخچال‌های طبیعی سوئیس و ۱۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. از شهر گادمن (Gadmen) در رشته‌کوه‌های آلپ می‌توانید به این پل دسترسی داشته باشید.

خطرناک ترین پل های جهان

پل تریفت از سال ۲۰۰۴ وجود داشته، ولی به‌دلیل بادهای سوئیس با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. افزودن کابل‌های تثبیت‌کننده در سال ۲۰۰۹ این پل را ایمن‌تر کرده است.

 پل معلق لونگ‌جیان (Longjiang) در چین

پل معلق لونگ‌جیان که با نام پل رودخانه بلند نیز شناخته می‌شود، شهرهای باوشان (Baoshan) و تنگچونگ (Tengchong) را به یکدیگر متصل می‌کند.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل معلق در سرتاسر آسیا و از خطرناک ترین پل های جهان ست که ساخت آن ۵ سال طول کشیده و در ۲۰۱۶ تکمیل شده است. این پل در مجموع ۱۱۸۹ متر طول دارد و ارتفاع آن ۲۸۰ متر از سطح رودخانه است.

پل یو بِین (U Bein Bridge) در میانمار

شاید تصور کنید که این پل در حال تعمیر و بازسازی است، ولی این پل در تمام طول سال به همین شکل است. پل یو بین از روی دریاچه تانگ‌تامان (Taungthaman) عبور می‌کند و ۱٫۲ کیلومتر طول دارد.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل در سال ۱۸۵۰ ساخته شده است و گفته می‌شود که قدیمی‌ترین پل ساخته‌شده از چوب درخت ساج در جهان است. پل یو بین از جاذبه‌های گردشگری محبوب است و مردم محلی در طول پل سوغاتی می‌فروشند و می‌توانید پیاده از روی آن عبور کنید.

 پل‌های ریشه‌ درختان سبز (Living Root Bridges) در مِگالایا

این پل‌ها از بزرگ‌ترین جاذبه‌های مگالایا (از ایالت‌های شمال‌شرق هند) به شمار می‌روند و تقریبا دو قرن رشد کرده‌اند. طایفه خان این پل‌ها را از ریشه‌های درخت کائوچو ساخته‌اند.

آنها ریشه‌های درخت را، تا زمانی که به سمت دیگر رودخانه گسترش یافتند، تغذیه کردند. با گذشت زمان، ریشه‌ها به یکدیگر گره خوردند و به‌اندازه‌ای محکم شدند که بتوانند وزن زیادی را تحمل کنند.

خطرناک ترین پل های جهان
در واقع این پل‌ها زنده هستند و در ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند به طول بیش از ۳۰ متر برسند! وقتی ریشه‌ها کاملا رشد کنند، می‌توانند تا ۵۰۰ سال دوام بیاورند.

پل مارین‌بروک (Marienbruecke) در آلمان

پل مارین‌بروک در آلمان هدیه تولدی از سوی ولیعهد، ماکسی‌میلیان دوم (Maximilian II)، به دوستش ماری بود. آنها دوست داشتند که با یکدیگر از کوه بالا بروند و این پل چشم‌اندازی نفس‌گیر از قلعه و تنگه زیرش به آنها می‌داد.

خطرناک ترین پل های جهان

پل مارین‌بروک مرتفع است، ولی طول کمی دارد و فقط برای لذت‌بردن از چشم‌انداز قلعه مناسب است.

معرفی بهترین محل برای غواصی در کیش ؛ تفریج هیجان انگیز جزیره را از دست ندهید

 پل رویال جورج (Royal Gorge Bridge) در کلرادو

پل رویال جورج بلندترین پل معلق در آمریکا و یکی از خطرناک ترین پل های جهان است. حتی نگاه‌کردن به این پل نیز موجب سرگیجه می‌شود. این پل در ارتفاع ۲۹۱ متری از رودخانه آرکانزاس قرار دارد و در سال‌های ۱۹۲۹ تا ۲۰۰۱ بلندترین پل جهان بوده است. اکنون پل رویال جورج از جاذبه‌های گردشگری است.

خطرناک ترین پل های جهان

 

 پل‌های ریشه‌ای (هند)
خطرناک ترین پل های جهان

ریشه‌های درهم‌پیچیده درخت فیکوس الاستیکا (Ficus elastica) این پل کاملا طبیعی را به وجود آورده است. قبایل War-Khasis و War-Jaintias متوجه شدند که چطور می‌توانند کاری کنند که ریشه‌های درختان در جهت مناسبی رشد کنند و این گذرگاه‌های زیبا را در هند به وجود بیاورند. قطعا این پل هم از خطرناک ترین پل های جهان است.

 راه چوبی در آسمان (Plank Road in the Sky) در چین

این پل شامل تخته‌هایی چوبی است که در لبه قله کوه قرار گرفته‌اند. باتوجه‌به اینکه این پل در ارتفاع ۲۱۳۴ متر بالای سطح زمین قرار دارد، تعجبی ندارد که برای عبور از آن باید از هارنس ایمنی استفاده کنید.

خطرناک ترین پل های جهان

اگر مجبور شوید از کنار فرد دیگری عبور کنید، باید هارنس خود را باز کنید و پس از عبور از کنار او دوباره آن را وصل کنید.

 کانوپی واک (Canopy Walk) در غنا

عبور از جنگل‌های زیبای بارانی از روی پلی به ارتفاع ۴۰ متر و از میان نوک درختان هیجان‌انگیزتر می‌شود. اگر بخت با شما یار باشد، شاید بتوانید چند مار، پرنده یا میمون را از نزدیک ببینید.

خطرناک ترین پل های جهان

کانادایی‌ها این پل را برای آوردن گردشگران به پارک ساختند. این مسیر پیاده‌روی شامل هفت پل است که از طناب و تخته‌های چوبی ساخته شده‌اند.

 پل حضرت موسی در هلند

این پل را پل حضرت موسی نامیده‌اند، زیرا مانند حضرت موسی که دریای سرخ را دو نیم کرد، این پل نیز آب را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا بازدیدکنندگان بتوانند از میان آن عبور کنند.

خطرناک ترین پل های جهان

پل در وسط خندقی قرار گرفته است و بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان عبور از آب، قلعه قرن‌هفدهمیِ فورت روور (Fort de Roovere) را ببینند. این قلعه برای جلوگیری از حمله فرانسه و اسپانیا ساخته شده بوده است.

 پل رودخانه ویتیم (Vitim River Bridge) در روسیه

پل ویتیم از روی رودخانه ویتیم عبور می‌کند. این پل از تخته‌های چوبی ساخته شده است که به نظر می‌رسد پوسیده شده‌اند. روسیه زمستان‌های سختی دارد و معمولا پل رودخانه ویتیم به‌دلیل یخبندان بسیار لغزنده است؛ بنابراین بهتر است که به‌جای این پل از مسیر دیگری استفاده کنید.

خطرناک ترین پل های جهان

 پل پونته اوجالا (Puente de Ojuela) در مکزیک

پل پونته اوجالا از ترسناک ترین پل های جهان است که در واقع برای شهر معدنی زیر خود ساخته شده است. این پل در ۱۹۸۹ تکمیل شد و در ۱۹۹۱ به‌عنوان جاذبه گردشگری افتتاح شد.

خطرناک ترین پل های جهان

امروزه فقط عابران پیاده از روی پل عبور می‌کنند. شاید گیرافتادن در وسط پل، بدترین کابوس باشد.

 پل سان‌شاین اسکای‌وی (Sunshine Skyway) در فلوریدا

پل باب گراهام سان‌شاین اسکای‌وی که محلی‌ها به آن پل سان‌شاین اسکای‌وی می‌گویند، از روی خلیج تامپا (Tampa Bay) عبور می‌کند و طول آن ۶۶۶۸ متر است.

خطرناک ترین پل های جهان

در ۱۹۸۰ پل اصلی پس از برخورد کشتی با یکی از پایه‌های پل تخریب شد و ۳۵ نفر کشته شدند؛ ولی در ۱۹۸۷ مردم دوباره این پل را بازسازی کردند. این پل اکنون برای استفاده عموم باز است.

 

 پل رودخانه سیدو (Sidu River Bridge) در چین

پل رودخانه سیدو مرتفع‌ترین پل در جهان است که در ۲۰۰۹ ساخته شده و هزینه ساخت آن ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. این پل در ارتفاع ۴۸۸ متر از کف دره و ۱۵۲۴ متر بالاتر از دره رودخانه‌ای معلق است.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل دو بخش مجزای کشور را به هم متصل می‌کند که پیش‌تر به‌دلیل رشته‌کوه‌ها قابل‌دسترسی نبودند. گرچه این پل از محکم‌ترین پل‌هایی است که تاکنون ساخته شده است، هنوز هم عبور از آن ترسناک است.

 پل ایا کازوراباشی (Iya Kazurabashi Bridge) در ژاپن

این پل در قرن دوازدهم روی دره ایا (Iya Valley) ساخته شده است و در ارتفاع زیادی بر بالای رودخانه ایا گاوا (Iya-gawa) در توکوشیما (Tokushima) در ژاپن قرار دارد. این پل از تخته‌های چوب و درختان انگور کوهی ساخته شده است.

خطرناک ترین پل های جهان

گرچه نوسازی‌های جدید پل ایا کزوراباشی، آن را امن‌تر کرده است، این پل هنوز هم از ترسناک ترین پل های جهان محسوب می‌شود که عبور از آن خطرناک است.

 پل میلو (Millau) در فرانسه

پل میلو بلندترین پل در جهان است و عنوان بزرگ‌ترین پل کابلی اروپا را نیز دارد. طول پل ۲۴۳۸ متر و عرض آن ۳۲ متر است. ارتفاع آن نیز قابل‌توجه است: ۳۴۳ متر بالاتر از سطح زمین. این پل از دره گورج (Gorge Valley) در جنوب فرانسه عبور می‌کند و ساخت آن ۳ سال زمان برده است.

صفر تا صد نکات مهمی که برای خرید کفش کوهنوردی لازم دارید

خطرناک ترین پل های جهان

 پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین (Lake Pontchartrain Causeway) در آمریکا

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین از طولانی‌ترین و ترسناک ترین پل های جهان است. درست است که این پل فقط ۵ متر بالاتر از آب قرار دارد، ولی آب‌های زیر آن متلاطم و خطرناک است.

خطرناک ترین پل های جهان

پل طولانی‌تر در این دو پل ۲۳٫۸۳ مایل (۳۸٫۳۵ کیلومتر) طول دارد و از ۱۹۶۹ عنوان طولانی‌ترین پل روی آب جهان را از آن خود کرده است. پس از ساخت این پل مردم ساکن در ساحل شمالی به نیواورلئان دسترسی بهتری دارند، زیرا عبور از پل فقط ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

 پل معلق کاپیلانو (Capilano) در کانادا

پل معلق کاپیلانو پل معروفی در ونکوور کانادا است که شما را به اوج درختان مرتفع می‌برد. ارتفاع این پل ۷۰ متر و طول آن ۱۳۱ متر است. هرساله ۸۰۰ هزار بازدیدکننده به رودخانه کاپیلانو می‌آیند تا از روی این پل عبور کنند و غرق در جنگل بارانی شوند.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل در ۱۸۸۹ ساخته شده و در دهه ۱۹۵۰ نیز بازسازی شده است.

 پل شیشه‌ای معلق در چین

پل شیشه‌ای معلق از ترسناک ترین پل های جهان است که در پارک زمین‌شناسی ملی شینی‌یوژا (Shiniuzhai National Geological Park) واقع شده و با طول ۴۳۰ متر میان دو کوه قرار گرفته است.

خطرناک ترین پل های جهان

هرساله هزاران بازدیدکننده به این پل می‌آیند تا از مناظر دیدنی عکس بگیرند. نگاه‌کردن از کف شیشه‌ای پل بسیار شگفت‌انگیز است، ولی اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است دوست‌تان همراهتان باشد تا دست شما را بگیرد.

 پل مکیناک (Mackinac Bridge) در آمریکا

پل مکیناک شبه‌جزایر بالا و پایین میشیگان را به هم متصل می‌کند و ۸۰۳۸ متر طول دارد. این پل در ۱۹۵۶ ساخته شده و جاذبه گردشگری مهمی محسوب می‌شود.

خطرناک ترین پل های جهان

این پل محکم ساخته شده و امن است، ولی وقتی بادهای شدیدی می‌وزد، بهتر است که از روی آن عبور نکنید؛ زیرا گفته می‌شود که در بادهای بسیار شدید اتومبیل‌ها به هوا بلند می‌شوند.

 پل کاوارو (Kawarau Bridge) در نیوزیلند

پل کاوارو جاذبه گردشگری محبوبی در نزدیکی شهر کویینزتاون (Queenstown) است. امروزه بیشتر گردشگران از این پل استفاده می‌کنند و بسیاری برای بانجی جامپینگ به این پل می‌آیند.

خطرناک ترین پل های جهان

بیشتر کوهنوردانی از این پل استفاده می‌کنند که مسیر معروف کویینزتاون را طی می‌کنند. در تمام ساعات روز می‌توانید افراد پیاده، دوچرخه‌سواران و دوندگانی را ببینید که از روی پل عبور می‌کنند.

پل اهریمنِ راکوتزبروک (Rakotzbrücke Devil’s Bridge) در آلمان

این پل به‌صورت قوسی شیب‌دار طراحی شده که وقتی بازتاب آن روی آب می‌افتد، دایره‌ای کامل شکل می‌گیرد. به این دلیل به این پل، پل اهریمن می‌گویند که تصور می‌شود فقط شیطان می‌تواند چنین پلی را بسازد.

خطرناک ترین پل های جهان

حتی اگر جرئت عبور از روی پل را ندارید، می‌توانید از ساختار دایره‌ای جادویی آن عکس‌های زیبایی بگیرید.

پل رودخانه ویتیم یا کوآندین اسکای، روسیه

تنها عده کمی تا به حال از این پل عبور کرده و جان سالم به در برده اند. اما چرا این پل به این اندازه ترسناک و خطرناک است؟ دلیل مرگبار بودن پل ویتیم این است که در بیشتر سال یخ زده است، عرضش آنقدر کوچک است که تنها یک ماشین می تواند از روی آن رد شود و البته هیچ گونه نرده و یا حفاظی نیز ندارد.

خطرناک ترین پل های جهان

آگیلی دو میدی، فرانسه

اگر شما هرگونه بیماری قلبی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که عبور از روی پل آگیلی دو میدی فرانسه را کاملا فراموش کنید.

خطرناک ترین پل های جهان

با اینکه این پل بسیار کوتاه است اما بیشتر از ۳ کیلومتر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. دو طرف پل حفاظ‌هایی تعبیه شده است اما ارتفاع آن به قدری بلند است که برای آن هایی که حتی ترس از ارتفاع نیز ندارند، بسیار ترسناک می‌باشد.

پل جاودانه‌ها در چین کجاست؟

پل جاودانه‌ها رشته‌کوه‌های هوانگ‌شان (Huangshan) در استان آنهویی (Anhui) جنوبی در شرق چین را به هم متصل می‌کند. عبور از این پل سرگیجه‌آور بسیار ترسناک است، ولی چشم‌اندازهای زیبایی دارد.

پل تریفت در سوئیس چگونه است؟

این پل در ارتفاع ۱۷۰ متر از یخچال‌های طبیعی سوئیس و ۱۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد. از شهر گادمن (Gadmen) در رشته‌کوه‌های آلپ می‌توانید به این پل دسترسی داشته باش

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *