دکوراسیون اتاق خواب

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا باید اصول و نکاتی را رعایت کرد. این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ اصول مهم برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب را به شما آموزش میدهد.

10 راز طراحی دکوراسیون اتاق خواب بی نقص !

ابعد از یک روز طولانی سخت و خسته کننده، بعد از رهایی از کارهای روزانه هیچ چیز به اندازه ی دراز کشیدن روی تخت خواب و آسودن در خواب دلپذیر شبانه، دلچسب نیست.

صرف نظر از اینکه شما از اتاق خواب تان چه استفاده هایی می کنید – کار، مطالعه، خواب – بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی نمایید و در این باره رازهایی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد که ممکن است شما به آن ها نیندیشیده باشید.

دکوراسیون اتاق خواب

این ترفندهای دکوراسیون زمانی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به کار می روند، نه تنها موجب زیبا شدن ظاهر آن می شوند بلکه زمان خواب را نیز جذاب می کنند.

خبر خوب اینکه برای این پیاده کردن این ترفند ها نیاز به صرف هزینه های زیادی نیست، فقط کافی است شیوه ی طراحی و چیدمان خود را تغییر دهید و اولویت های جدیدی در نظر بگیرید.

حذف مبلمان اضافی از دکوراسیون اتاق خواب

اتاقی پر از مبلمان و اکسسوری می تواند حس بی نظمی و درهم ریختگی به وجود آورد. عقب بایستید و فضا را از دیدی تازه ببینید. آیا واقعا به چند تابلو نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق خواب تان نیاز دارید؟دکوراسیون اتاق خواب

یک قطعه مبلمان غیرضروری را از اتاق تان حذف کنید و تفاوت شگفت انگیز آن را ببینید. این کار فضای بیشتری در اتاق آزاد می کند و آن را مرتب تر و بزرگ تر نشان می دهد.

 توجه به ابعاد و اندازه تخت در اتاق خواب

هنگام خرید مبلمان برای اتاق خواب، واقع بین باشید و قطعاتی انتخاب کنید که اندازه شان متناسب با فضای شما باشد. یک تخت خواب خیلی بزرگ و حجیم به اندازه ای که می تواند فوق العاده به نظر برسد، در صورت کوچک بودن اتاق بسیار نامتناسب به نظر می رسد و شکوه آن فراموش می شود. ضمن اینکه حرکت شما را در اتاق مشکل می کند.

 ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب

به جای چپاندن تعداد زیادی ایده در یک اتاق، به دقت درباره ی خلق یک چیز خاص و مورد علاقه ی خود در فضا بیندیشید. برای مثال در این اتاق خواب دیوار بافت دار با نورپردازی تأکیدی و انتخاب لوستر مناسب، نقطه ی کانونی اصلی فضا است. هیچ چیز دیگری در این فضا برای جلب توجه تلاش نمی کند.دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب بهترین مدل فرش مناسب اتاق خواب لاکچری و شیک

زیاد بودن نقاط کانونی و خاص در فضا با بردن چشم از یک نقطه به نقطه ی دیگر به جای تمرکز بر یک نقطه، باعث به هم ریخته و شلوغ به نظر رسیدن آن می شود و چنین اتاقی برای یک خواب آسوده مناسب نیست.

کم کردن ریخت و پاش در دکوراسیون اتاق خواب

هیچ چیز به اندازه ی مواجه شدن با ریخت و پاش و درهم ریختگی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، نا امیدکننده نیست. سعی کنید برای همه ی وسایل اتاق خواب تان مکان مشخصی داشته باشید.

مثلا در دکوراسیون اتاق کودک تنها با یک جعبه یا سبد برای اسباب بازی ها می توان کل کف اتاق را از ریخت و پاش نجات داد یا سبد لباس های چرک در اتاق خواب بسیار کاربردی و مناسب است.

مرتب کردن تخت خواب به هنگام بیدار شدن، باعث می شود وقتی آخر روز برای خوابیدن به اتاق می آیید، یک نفس راحت بکشید و با خیال آسوده در بستر جا گیرید.

دکوراسیون اتاق خواب

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

یک آینه روی دیوار کنار پنجره یا روبروی آن به اتاق تان اضافه کنید. این کار باعث می شود روشنایی فضا با انعکاس نور طبیعی دوچندان شود. ضمنا اگر از پنجره چشم انداز خوبی داشته باشید، با این کار منظره ی بیشتری به اتاق خود می آورید. ضمن اینکه از کاربری معمولی آینه یعنی چک کردن ظاهرتان قبل از بیرون رفتن در فضای اتاق خود نیز بهره مند می شوید.
این شیوه یکی از ۱۰ ایده هوشمندانه طراحی دکوراسیون اتاق خواب های کوچک است.

تخت خواب تان را قاب کنید!

تخت خواب را با یک سرتختی برجسته قاب کنید و تختتان را تاج گذاری کنید! شما هر نوع تخت ساده ی قدیمی را می توانید با یک سرتختی زیبا، حیرت انگیز کنید. بسته به سبک دکوراسیون منزل شما و آنچه می پسندید، می توانید سرتختی چوبی با ظاهر طبیعی، سرتختی آهنی تزیینی یا حتی یک سرتختی پارچه ای انتخاب کنید.

اگر سرتختی پارچه ای انتخاب کردید، سعی کنید از رنگ های آن در دیگر لوازم پارچه ای اتاق مانند بالش ها و کوسن ها و ملحفه ها نیز استفاده کنید یا سرتختی را با قرار دادن بالش هایی با رنگ های متضاد در جلوی آن، برجسته نمایید.

صفر تا صد اصول دکوراسیون اتاق نشیمن شیک و لاکچری

آرامش دیوار های اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب می تواند منجر به خوابی آسوده در شب و اثری آرام کننده بر فردی که وارد اتاق می شود، داشته باشد. رنگ های آرامش بخش شامل رنگ های خنثی مانند خاکستری ها و قهوه ای های روشن، بژ و کرمی می شود. با اضافه کردن رنگ هایی مثل آبی ها و سبز های پاستلی، طلایی ها و زرد ها فضا را جذاب تر کنید.

از رنگ های جیغ و برجسته مانند رنگ های غلیظ اصلی در اتاق خواب اجتناب کنید زیرا آنها بیش از حد تحریک کننده هستند و آرام گرفتن را سخت می کنند.دکوراسیون اتاق خواب

آراستن پنجره ها در اتاق خواب

آراستن پنجره چیزی بیش از مسدود کردن نور است. این آرایش ها پنجره را جذاب و زیبا می کنند که هم می توانند بسیار لوکس و نمایشی باشند یا بسیار ظریف و افتاده.

در هر صورت تأثیر زیادی در فضای اتاق خواب دارند. حتی اگر پنجره های کوچکی دارید، پرده ای بر آن ها آویزان کنید که تا کف ادامه دارد. چنین کاری یک پنجره ی معمولی را بسیار جالب تر خواهد کرد و از فضای شما یک اتاق خواب ایده آل می سازد.

اگر حریم و امنیت برای شما مهم است، پرده های حریر گزینه ی مناسبی هستند. آن ها می توانند در طول روز کشیده شده بمانند و در عین حال مانع ورود نور به داخل فضا نشوند.

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

فکر می کنم برای همه ی ما بسیار لذت بخش است که هنگام پایین آمدن از تخت، پاهایمان سطحی نرم و لطیف را لمس کند. فرش دعوت کننده ترین، گرم ترین و نرم ترین نوع پوشش کف برای اتاق خواب است که به شما آرامش می بخشد.

اگر کف اتاق خواب خود را با کاشی و سرامیک یا چوب کفپوش کرده اید، با استفاده از یک قالیچه بر روی آن، گرما و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

 سقف اتاق خواب

رنگ های روشن و درخشان در اتاق خواب بسیار مناسب هستند زیرا آن را بازتر و جادارتر نشان می دهند – مخصوصا در اتاق خواب های کوچک. سعی کنید سقف ها را به رنگ دیوار ها رنگ آمیزی کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

این کار خطوط تیره و سایه دار بین سقف و دیوار را از بین می برد و به چشم شما این حس را می دهد که اتاق بزرگ تر از صورت واقعی اش است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق به توجه رده سنی افراد متفاوت می‌شود. کودکان محیطی رنگی و شاد رو دوست دارند و همینطور نسبت به دختر یا پسر بودن سلیقه ها متفاوت می‌

آشنایی با کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی + مزایای بهترین جایگزین تلویزیون !

شود. بعضی‌ها چیدمان مدرن و یا سنتی رو میپسندن. به هر حال دکوراسیون اتاق باید به گونه‌ای باشد که فرد احساس راحتی و امنیت و آرامش کند.

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

نوبتی هم باشه نوبت دیدن مدل های دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است:

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

به مرور زمان چیدمان اتاق خواب ها متفاوت شده ولی همچنان سبک ایرانی طرفدارهای خودش رو دارد. معمولاً در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی از فرش استفاده می کنند.

در ادامه نمونه‌هایی از دکوراسیون اتاق خواب ساده و مدرن ایرانی رو می‌بینیم:

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

با توجه به افزایش جمعیت و زیاد شدن زندگی آپارتمان نشینی، رفته رفته فضای خونه‌ها کوچک‌تر شده و به دنبال اون اتاق خواب‌هایی کوچک که ممکنه تمام وسائل در آن قرار نگیرند.

طراحی برای فضاهای کوچک به راحتی قابل انجامه به طوری که تختخواب کمجا نصب می‌شود و به راحتی جمع میشه و موقع استفاده فقط در فضای اتاق قرار می گیره.

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق ساده و شیک

هرچقدر محیط استراحت افراد ساده تر و خلوت تر باشه از لحاظ ذهنی باعث آرامش بیشتری میشه. سعی کنید از رنگ‌های خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید.

حتی الامکان رنگ تیره زیاد به کار نبرید، رعایت تمام این موارد در روحیه تأثیر بسزایی دارد. در ادامه مطالب چند نمونه عکس از دکوراسیون اتاق ساده و شیک رو برای ایده گرفتن براتون آوردیم:

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب هنری

دختران و پسران جوان با توجه به روحیات و سلیقه‌اشون دوست دارند اتاقشون رو دیزاین و طراحی کنند. اتاق خوابشون رو منطقه اختصاصی خودشون می‌دونند و ممکنه طرح‌هایی رو پیاده کنند که خیلی عامه پسند نباشه.. حالا با هم در ادامه نمونه‌هایی از دکوراسیون اتاق خواب هنری رو می‌بینیم.

دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

 

کم کردن ریخت و پاش در دکوراسیون اتاق خواب چه تاثیری دارد؟

هیچ چیز به اندازه ی مواجه شدن با ریخت و پاش و درهم ریختگی در اتاق بعد از یک روز کاری طولانی، نا امیدکننده نیست. سعی کنید برای همه ی وسایل اتاق خواب تان مکان مشخصی داشته باشید.

از چه رنگی برای اتاق خواب ساده استفاده کنیم؟

هرچقدر محیط استراحت افراد ساده تر و خلوت تر باشه از لحاظ ذهنی باعث آرامش بیشتری میشه. سعی کنید از رنگ‌های خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. حتی الامکان رنگ تیره زیاد به کار نبرید، رعایت تمام این موارد در روحیه تأثیر بسزایی دارد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *