افتتاح حساب ترکیه
رنگ ترند سال ۲۰۲۳

اگر دوست دارید بیشتر با رنگ ترند سال ۲۰۲۳ آشنا شوید و در مورد جزئیات این رنگ و علت انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ بدانید، بهتر است این مقاله گروه استایل شادمگ را بخوانید. همچنین در این مقاله ست کردن با رنگ سال 1402 را یادتان می دهیم.

رنگ سال ۲۰۲۳ (Viva Magenta)

شرکت پنتون Viva Magenta را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی کرد. Viva Magenta یک رنگ قرمز آتشین مایل به زرشکی به رنگ گل رز قرمز است.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

کد رنگ ترند سال ۲۰۲۳

قرمز آتشین (Viva Magenta) با کد PANTONE ۱۸-۱۷۵۰ رنگ سال ۲۰۲۳ است. Viva Magenta با فراخوانی نیروهای طبیعت، روح ما را تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا قدرت درونی خود را بسازیم.

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصول ات، خدمات و تکنولوژی خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و ایجاد خلاقیت است و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

این شرکت بیشتر به دلیل سیستم تطبیق پنتون (PMS) شناخته شده است، یک فضای رنگی اختصاصی که در صنایع مختلف، به ویژه طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی محصول، چاپ و تولید و پشتیبانی از سیستم‌های مدیریت رنگ از طراحی تا تولید استفاده می‌شود. فرمت‌های فیزیکی و دیجیتالی، در میان مواد روکش دار و بدون پوشش، پنبه‌ای، پلی استر، نایلون و پلاستیک تولید شده‌اند.

مدیر مؤسسه پنتون گفت: ما امیدواریم که نمادگرایی در این رنگ دنیایی پویا ایجاد کند که آزمایش را تشویق می‌کند. یکی که از فضای مجازی در قلمرو فیزیکی استفاده می‌کند و روح ما را برای کشف احتمالات پیشگامانه جسور می‌کند. در حالی که رنگ پیوندهای عمیقی با گذشته و حال دارد، مؤسسه می‌خواهد روشن کند که رنگی است که به طور غیرقابل انکاری برای زمان حال مناسب است، سایه‌ای که همه مردم را تشویق می‌کند تا در لحظه زندگی جسورانه داشته باشند.

روند انتخاب رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳

انتخاب رنگ سال نیاز به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل دارد. برای رسیدن به انتخاب هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، مطالعات بسیاری درباره تأثیرات جدید رنگ‌ها در جهان انجام می‌دهند.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

به گفته کمپانی پنتون برای رسیدن به انتخاب رنگ سال هر ساله، کارشناسان رنگ شرکت پنتون، جهان را به دنبال تأثیرات جدید رنگ مطالعه می‌کنند. این می‌تواند شامل صنعت سرگرمی و فیلم‌های در حال تولید، مجموعه‌های هنری مسافرتی و هنرمندان جدید، مد و لباس، تمام زمینه‌های طراحی، مقاصد محبوب مسافرت و همچنین لایف استایل های جدید، سبک بازی و شرایط اقتصادی – اجتماعی باشد.

طراحی محصولات استاندارد توسط پنتون دارای مشخصات رنگ دیجیتال و فیزیکی و ابزار گردش کار است. مؤسسه رنگ پنتون استانداردهای رنگ سفارشی، هویت برند و مشاوره رنگ محصول و همچنین پیش‌بینی روند شامل رنگ سال پنتون، گزارش‌های روند رنگ باند مد، روانشناسی رنگ و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

مجوز B۲B Pantone سیستم رنگ پنتون را در محصولات و خدمات مختلف ادغام می‌کند و به دارندگان مجوز اجازه می‌دهد تا با ارزش‌های تأیید شده پنتون ارتباط برقرار کرده و باز تولید کنند و کارایی را برای کاربران خود بهبود بخشند. Pantone Lifestyle رنگ و طرح را در پوشاک، خانه و لوازم جانبی با هم ترکیب می‌کند. بین آبی و قرمز، گرم و سرد وجود دارد که در یک طیف به تنهایی یافت می‌شود. این ۱۵۰ سال قدمت دارد و در عین حال هنوز هم آینده‌نگر است، در عین حال دیجیتال و اولیه. به نقل از سازندگانش «شجاع، نترس و تپنده» است. این Viva Magenta رنگ ۲۰۲۳ پنتون است. اگر تا به حال نام این رنگ را نشنیده‌اید، کاملاً عادی است.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

رنگ سال بر چه اساسی انتخاب می شود؟

قبل از هر چیز، بد نیست کمی در مورد فلسفه اعلام رنگ سال صحبت کنیم. حتما برای شما این سوال پیش آمده است که رنگ سال چیست و با چه معیارهایی مشخص می شود. شرکت های مختلفی در آغاز سال میلادی یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب می کنند. اما در بین تمام این موسسات، رنگ معرفی شده توسط موسسه پنتون به عنوان مبنایی در صنعت مد شناخته می شود. موسسه پنتون برای معرفی رنگ سال از چندین متخصص کمک می گیرد. آنها معمولا با بررسی رنگ سال های مختلف در مورد رنگ سال جدید تصمیم می گیرند. Viva Magenta نیز بر همین اساس به عنوان رنگ ترند سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

اطلاعاتی کامل از استایل دانشجویی دخترانه | هر آنچه که باید در تیپ دانشجویی خود داشته باشید !

بد نیست بدانید در این تصمیم گیری جنبه های مختلفی در نظر گرفته می شود. وضعیت روانی و اقتصادی جامعه، شبکه های اجتماعی و حتی سیاست جزو مواردی است که در تعیین رنگ سال، موثر خواهد بود. رنگ سال 2023 قرار است شادی و نشاط از دست رفته را به جامعه بازگرداند. علاوه بر این، با نگاهی بر طبیعت و اوضاع کنونی جامعه جهانی، اقتدار از دست رفته را به یاد بشریت بیاورد. استفاده از این رنگ در استایل روزمره می تواند احساس شادی و رضایت را در شما بیدار کند. برای آشنایی بیشتر با این رنگ با ما همراه باشید.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

دلیل انتخاب رنگ ترند سال ۲۰۲۳ ویوا مگنتو

برای انتخاب این رنگ گفته شده است: روح طبیعت بر اتصال مجدد ما به طبیعت تمرکز می‌کند و از ما می‌خواهد که تأثیر طبیعت را بر طراحی در نظر بگیریم زیرا تأثیرات خیانت ما به محیط طبیعی توسط همه‌گیری جهانی تسکین یافته است.

خصوصیات رنگ ویوا مگنتو ۲۰۲۳ (Viva Magenta)
رنگ ۲۰۲۳ ویوا مگنتو رنگی قدرتمند و قرمز متحرکی است که روح سرکش خود را بدون هیچ محدودیتی ابراز کرده و از هر کسی که شور زندگی و روحیه‌ای سرکش در سر دارد، استقبال می‌کند. قرمز مایل به زرشکی تعادلی بین گرم و سرد را ایجاد کرده و رنگی ترکیبی است که به راحتی دنیای چند بعدی ما (فیزیکی و مجازی) را در بر می‌گیرد.

رنگ منحصر به فرد Viva Magenta شجاعانه و بدون هیچ تهاجمی بر هر چیزی چیره می‌شود. ویوا مگنتو با رویکرد مشت در دستکش مخملی است که نوید دهنده آینده‌ای روشن برای جهانیان است.

مدیر اجرایی مؤسسه پنتون گفت: ما این رنگ را انتخاب کردیم زیرا احساس می‌کردیم که یک سایه غیر متعارف برای یک زمان غیر متعارف است، چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را به ما ارائه دهد و قدرت را به روشی قاطعانه و نه تهاجمی منتقل می‌کند؛ رنگی با نشاط که سیگنال جدیدی از قدرت را نشان می‌دهد، چیزی که همه ما برای آینده‌ای خوشبینانه‌تر به آن نیاز داریم.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

رنگ سال 2023 را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

انتظارها به سر آمد و در ابتدای دسامبر 2022، موسسه پنتون رنگ سال 2023 را اعلام کرد. Viva Magenta که می توان آن را در تیره ترین طیف رنگ قرمز و سرخابی قرار داد. البته اگر بخواهیم به دقت به این رنگ نگاه کنیم، اندکی رنگ بنفش نیز در آن دیده می شود. به همین دلیل می توان گفت یکی از خاص ترین رنگ هایی است که باید به استایل خود اضافه کنید. استفاده از این رنگ در استایل، روشی است که بتوانید محتاطانه، به سراغ طیف رنگ خیره کننده سرخابی یا قرمز بروید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل این رنگ را در استایل خود به کار ببرید، بد نیست با بهترین رنگ هایی که می توانید به آن اضافه کنید، آشنا شوید. در ادامه ما قصد داریم به معرفی رنگ های مکمل و متضاد با رنگ سال 2023 بپردازیم.

رنگ سال 2023 را با مشکی ست کنید

اجازه دهید به عنوان اولین رنگی که می توانید با رنگ سال 2023 ست کنید، به رنگ مشکی اشاره کنیم. یکی از بهترین رنگ هایی که در کنار Viva Magenta قرار می گیرد، مشکی است. با ترکیب این دو رنگ می توانید استایلی شیک و البته مرموز داشته باشید. همانطور که می دانید، رنگ های مختلف احساسات مختلفی را به شما و مخاطب منتقل می کنند.

رنگ مشکی و قرمز هر دو نماد قدرت و البته رمز و راز هستند. هرچند رنگ قرمز این تناژ رنگی اندکی به سرخابی متمایل است اما با ترکیب این دو رنگ خاص در کنار هم متفاوت، قدرتمند و جسور به نظر می رسید. این ترکیب رنگ برای محیط های رسمی مانند مهمانی و حتی محیط کار بسیار مناسب است.

انواع هدبند دخترانه مناسب با تیپ و استایل شما

خاکستری را همراه با رنگ ترند سال ۲۰۲۳ فراموش نکنید

اگر به نظر شما رنگ مشکی بیش از حد تیره است، می توانید خاکستری را جایگزین آن کنید. رنگ ترند سال ۲۰۲۳ به عنوان یک رنگ پر شور و حرارت، در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری، می درخشد. فراموش نکنید استفاده از رنگ Viva Magenta در انتخاب اکسسوری می تواند راهکاری هوشمندانه برای ایجاد تغییرات جزئی اما موثر در استایل شما باشد.

اگر به طور کلی به رنگ های تیره و استایل ساده علاقه دارید، ترکیب خاکستری و سرخابی قرمز بدون اینکه استایل شخصی شما را بر هم بزند، ظاهری جدید به شما می بخشد. خاکستری روشن نیز رنگ مناسبی است برای اینکه بتوانید رنگ سال 2023 را با یک رنگ روشن ست کنید.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

کمی رنگ سورمه ای به رنگ سال 2023 اضافه کنید

با توجه به سایه تیره رنگ Viva Magenta، بد نیست این رنگ را با رنگ های تیره ترکیب کنید. با رعایت این نکته اصالت و قدرت این رنگ را در استایل خود حفظ خواهید کرد. به همین دلیل یکی از رنگ هایی که به شما کمک می کند با رنگ سال 2023 استایلی شیک و منحصر به فرد داشته باشید، رنگ سورمه ای است.

به طور کلی طیف رنگ آبی تیره، در کنار سرخابی قرمز ترکیبی بسیار چشم نواز خواهد ساخت. اگر طرفدار لباس های جین هستید، باید این نوید را به شما بدهیم که می توانید به راحتی رنگ ترند سال ۲۰۲۳ را با شلوار، دامن و کت جین ست کنید.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳ با سبز

اگر به دنبال رنگی شاد و متفاوت برای ترکیب با رنگ سال 2023 هستید، می توانید سبز را امتحان کنید. سبز تیره یکی از بهترین گزینه های شما است. این سبز کاملا برگرفته از طبیعت است و در کنار Viva Magenta جلوه ای شاد و البته جذاب به استایل شما می دهد. رنگ سبز دیگری که می توانید با سرخابی قرمز ترکیب کنید، سبز کلاسیک است. این رنگ در سال گذشته به عنوان سبز ترندی نیز شناخته شد. اگر به دنبال لباسی شیک و مطابق مد روز برای مهمانی یلدا و شب سال نو هستید، ترکیب این دو رنگ می تواند کاملا ایده آل باشد.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

بهترین رنگ اکسسوری برای این استایل، اکسسوری های طلایی رنگ است.

تک رنگ بپوشید

در حقیقت بد نیست Viva Magenta را با طیف رنگی مشابه خودش ست کنید. این طیف، صورتی، بنفش و قرمز گلی نیز قرار دارند. در حقیقت شما می توانید سرخابی قرمز را با تمام رنگ های هم خانواده ست کنید. اما بد نیست در نظر داشته باشید، استایل تک رنگ یا مونوکروم یکی از خاص ترین ترندهای سال های اخیر بوده است.

شاید به نظر برسد رنگ سال 2023 برای داشتن استایلی تک رنگ بیش از اندازه چشمگیر است. اما باید گفت این رنگ متفاوت به شما کمک می کند جسارت و خلاقیت خود را در یک استایل تک رنگ به نمایش درآورید. سرخابی قرمز رنگ جذابی است برای اینکه بتوانید با آن تغییری بزرگ در استایل خود ایجاد کنید. زمانی که سراپا این رنگ را بپوشید، می توانید مطمئن باشید استایل شما در بهترین حالت ممکن است.

رنگ سال 2023 با جلوه ای میان رنگ های سرخابی و قرمز قرار است قدرتمند اما لطیف باشد. در حقیقت استایل شما یک مشت محکم درون یک دستکش نرم و مخملی خواهد بود. برای اینکه منحصر به فرد بودن سلیقه خود را به رخ بکشید، از سرخابی قرمز غافل نشوید.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

روانشناسی رنگ ترند سال ۲۰۲۳

در روانشناسی تمامی رنگ ها نماد و مظهر چیز های دیگر هستند و به گفته دانشمندان این رنگ ها در روحیه انسان تاثیرات زیادی میگذارند. نمونه هایی از رنگ هایی که در روحیه انسان تاثیر دارند را میتوانید بخوانید.:

بژ فندقی

بژ فندقی که مفهوم عاشقانه را به منصه ظهور می رساند، یکی از شیک ترین رنگ های امسال است. این رنگ، مخصوصاً با رنگ‌های شنی و خاکی استفاده می‌شود، در آرایش چشم ترجیح داده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا خود را با رنگ‌های مد روز وفق دهید. می توانید رنگ بژ فندقی را با کت، چکمه، پیراهن و کت های بژ در کمد خود ترکیب کنید تا ظاهری بسیار شیک داشته باشید.

بهترین لباس متناسب با رنگ پوست را چطور انتخاب کنیم ؟ کدوم بهتون میاد ؟

سبز نعنایی

سبز نعنایی، که اغلب در دکوراسیون منزل ترجیح داده می شود، اگر به عنوان رنگ دیوار استفاده شود، راه را به روی زندگی مثبت و پر انرژی باز می کند. اگر با رنگ های ملایمی مانند صورتی پودری و آبی استفاده شود، سبز نعنایی که درهای دنیای دیجیتال را باز می کند، جای خود را به عنوان یکی از رنگ های ترند برجسته می گیرد.

سفید خالص

سفید خالص یکی از رنگ های ترند است که امسال نیز مانند هر سال محبوبیت خود را حفظ کرده است. رنگ سفید خالص که با استفاده از آبی کودک و خاکستری، فضایی شیک به ترکیبات و دکوراسیون منزل می بخشد، خودنمایی می کند زیرا می توان از آن در کنار رنگ های گرم و سرد استفاده کرد.

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

صورتی زنده

صورتی که یکی از رنگ‌هایی است که با هر تنش توجه را به خود جلب می‌کند، با نسخه صورتی زنده‌اش توانسته جای خود را در میان رنگ‌های ترند سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ باز کند. شما اغلب می توانید رنگ صورتی پر جنب و جوش را که نماد بهار و سرزندگی است، به خصوص در ترکیب های تابستانی خود انتخاب کنید و انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید. رنگ صورتی پر جنب و جوش که اغلب در دکوراسیون منزل توسط کاربرانی که زندگی مثبت و سرزنده را به عنوان یک اصل در پیش گرفته اند ترجیح می دهند، بهار را به خانه شما می آورد…

لاجورد آبی

نشانگر صلح، شادی و آرامش، آبی لاجورد اغلب جای خود را به ویژه در ترکیب های تجاری می گیرد. آبی لاجوردی که اغلب توسط افرادی که می خواهند نمایه ای با اعتماد به نفس ایجاد کنند ترجیح می دهند، به نظر می رسد در سال های آینده جای خود را در بین رنگ های ترند خواهد گرفت. همچنین می توانید آبی لاجوردی را که با تمام سایه های آبی ترکیب شده است، انتخاب کنید.

روغن زیتون سبز

روند «بازگشت به طبیعت» که در همه زمینه های زندگی دیده می شود، رنگ ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. سبز زیتونی، یکی از رنگ هایی که تم شفا را از طریق گیاهان معجزه آسا آشکار می کند، با رنگ متوسط ​​خود نیز توجه ها را به خود جلب می کند. هنگامی که با رنگ های زرد، شتری، سیاه و سفید ترکیب می شود بسیار قابل توجه تر می شود…

رنگ ترند سال ۲۰۲۳

قرمز شعله

قرمز شعله ای که نماد شور و انرژی است امسال نیز مانند هر سال توانسته جای خود را در بین رنگ های ترند باز کند. این رنگ موثرترین شاخص عشق است، اغلب به عنوان رنگ مو ترجیح داده می شود. در لباس‌ها، کفش‌ها و جواهرات و همچنین رنگ مو ترجیح داده می‌شود، یکی از رنگ‌های ترندی خواهد بود که در ماه‌های تابستان اغلب با آن مواجه می‌شوید.

زرد گل

زرد گلی که یکی از اولین رنگ‌های مورد علاقه افرادی است که می‌خواهند ظاهری بهاری و چیپ داشته باشند، با ظاهر درخشان و شاداب خود جلب توجه می‌کند. رنگ زرد گلی که اغلب در لباس‌های تابستانی گلدار با آن مواجه می‌شوید، امسال در کیف‌ها نیز به کرات دیده می‌شود. با رنگ زرد گلی که می توانید در زندگی روزمره خود انتخاب کنید، می توانید با رنگ های ترند ۲۰۲۲-۲۰۲۳ سازگار شوید.

شانه عسل

لانه زنبوری، یکی از رنگ های ملایم زرد، با انرژی مثبتی که از خود ساطع می کند، روحیه شما را بالا می برد… یکی از رنگ های مورد علاقه با رنگ های متالیک، به خصوص رنگ های طلایی، خردلی و قهوه ای است.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

4 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *