افتتاح حساب ترکیه
صندل تابستانی دخترانه

تولیدکنندگان صندل تابستانی دخترانه انواع و اقسام گوناگونی از مدل‌های متنوع این محصول را روانه بازار کرده‌اند تا برای هر سلیقه‌ای یک نمونه خاص وجود داشته باشد و با توجه به نوع پوشش و سبک استایل خود بهترین انتخاب را داشته باشند اما انتخاب صندل نیاز به توجه به برخی نکات دارد که گروه استایل شادمگ برخی از آنها را در اختیارتان قرار داده است.

نکات مهم حین انتخاب و خرید صندل تابستانی دخترانه

برخلاف گذشته که تنها ماهیگیران از صندل به دلیل تخلیه آب این نوع کفش ها استفاده می کردند ، امروزه استفاده از صندل بین مردان، زنان و کودکان در در فصل گرم تابستان رواج بسیاری پیدا کرده است .

صندل تابستانی در عین زیبایی و شیک بودن از عرق کردن و بدبو شدن پا نیز جلوگیری می کند اما انتخاب نا مناسب این نوع کفش ها سبب آسیب به پا می شود بنابراین باید هنگام خرید صندل های تابستانی به برخی از نکات توجه نمایید . در این بخش از دنیای مد نمناک نکات قابل توجه برای انتخاب صندل مناسب را آورده ایم .

صندل تابستانی دخترانه

معرفی انواع مدل صندل تابستانی زنانه

صندل تابستانی زنانه تخت

این مدل بدون پاشنه و جلو باز است و راه رفتن و تحرک با آن راحت است.

صندل تابستانی دخترانه

صندل تابستانی زنانه لژ دار

این مدل صندل دارای پاشنه لژدار بوده و جلو باز می باشد. کفی تخت این صندل ها موجب راحتی راه رفتن می شود.

صندل تابستانی دخترانه

صندل تابستانی دخترانه پاشنه دار

این مدل صندل پاشنه بلند تابستانی دارای پاشنه یا نیم پاشنه مناسب به صورت جداست و دارای طرح های زیبایی است اما راحتی کمتری نسبت به صندل های تخت و یا لژدار دارند و زیبایی منحصر بفرد و افزودن به قد فرد می تواند دلایل انتخاب آن ها باشد.

صندل تابستانی دخترانه

صندل زنانه مدل لاانگشتی

صندل‌ زنانه مدل انگشتی جزء محبوب‌ترین صندل‌های زنانه هستند که اکثر بانوان برای پوشیدن در مسافرت، استخر و کنار سواحل از آنها استفاده می‌کنند چراکه بسیار راحت و آزاد هستند و وزن سبکی دارند. تولیدکنندگان صندل‌های زنانه به دلیل استقبال بسیار زیاد از صندل‌ های انگشتی زنانه این مدل‌ها را در طرح‌های زیبا و جذاب با رنگ‌بندی‌های شاد طراحی کرده‌اند.

صندل تابستانی دخترانه

تنها نکته بسیار مهم در مورد این صندل‌ها این است که برای پیاده روی های طولانی مدت بهتر است از صندل لاانگشتی زنانه استفاده نکنید چراکه باعث ایجاد مشکلات متعددی برای شما در دراز مدت می‌شود.

صندل تابستانی دخترانه مدل جلو بسته

صندل‌ زنانه جلو بسته نیز نمونه‌هایی از صندل زنانه هستند که شما می‌توانید حتی در فصل پائیز از آنها استفاده نمایید چراکه از قسمت جلوی صندل حالت بسته دارند. این مدل صندل‌ها از انگشتان پای شما در هنگام راه رفتن و پیاده روی محافظت می‌کنند و مانع از برخورد اجسام به آنها می‌شود.

12 مدل کفش زنانه ترند عید 1403 مناسب برای استایل شیک بهاری

صندل تابستانی دخترانه

محافظت پا در برابر آلودگی و گردوخاک و افزایش راحتی پا از جمله مزیت‌های صندل زنانه جلو بسته است. این مدل صندل‌ها معمولاً بنددار هستند.

صندل تابستانی دخترانه جلو باز

صندل‌ زنانه جلو باز نیز به دلیل اینکه از قسمت جلوی صندل حالت باز دارند به این نام شهرت پیدا کرده‌اند. اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که دوست دارید صندل را بدون جوراب بپوشید و تمایل دارید رنگ لاک پای شما در هنگام راه رفتن با صندل مشخص باشد و به تیپ و استایل خود و هماهنگی آنها با صندلتان بسیار اهمیت می‌دهید،

صندل تابستانی دخترانه

به شما پیشنهاد می‌کنیم در بین مدل‌های متنوع صندل‌ زنانه جلو باز به فکر انتخاب یک نمونه خاص و شیک باشید.

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟

پوشیدن صندل نامناسب باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قول کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود بنابراین پیش از خریدن صندل به این نکات دقت کنید :

پوشش جلو صندل

برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد . یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت نماید.

صندل تابستانی دخترانه

بندهای محافظ صندل

برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.

بند محافظ در پشت پا

صندل هایی را انتخاب کنید که بند محافظ در پشت پا داشته باشد و همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است بندهای روی کفش نیز پهن و محکم باشند تا از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری گردد.

صندل تابستانی دخترانه

زیره صندل

زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب رساند بلکه باید آن قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.

بهترین زیره صندل

زیره هایی با جنس چرم بهترین انتخاب برای کف صندل است که در عین حال که نرم و انعطاف پذیر است از پا هنگام پیاده روی و هنگام رانندگی محافظت می کند.

جنس کف صندل باید طوری باشد که در فصل تابستان ، گرمای زمین را به پا منتقل نکرده و پا را نسوزاند. زیره های لاستیکی به دلیل اینکه در سطوح خیس لیز می خورند و سبب زمین خوردن فرد می شوند، مناسب نیستند.

صندل تابستانی دخترانه

خصوصیات صندل زنانه مناسب چیست؟

خصوصیات و ویژگی‌های یک صندل زنانه مناسب و ایده‌آل به شرح زیر است:

  • یک صندل زنانه مناسب باید از در هنگام راه رفتن راحت باشد و پا در داخل آن احساس راحتی و آزادی داشته باشد.
  • بند رویه صندل یا همان بند نگه‌دارنده باید از جنس باداومی باشد که در هنگام پیاده روی یا راه رفتن پاره نشود و همچنین نرم و راحت باشد.
  • کفی صندل زنانه مناسب باید نرم و انعطاف پذیر و در صورت امکان طبی باشد.
  • زیره صندل زنانه مناسب باید در برابر سایش مقاوم و دارای شیار و ناهمواری در سطح آن باشد تا مانع از لیز خوردن فرد شود.
مدل های جذاب و شیک از لباس عروس پوشیده و باحجاب

صندل تابستانی دخترانه

نکاتی که باید در خرید صندل در نظر بگیرید

اندازه صندل

در انتخاب سایز صندل طول پا و عرض، قوس و فعالیت هایی که شما انجام می دهید نقش مهمی دارد پس هنگام خرید فقط صندل را بر حسب سایز پا خرید داری نکنید و دقت کنید که چقدر در صندل احساس راحتی و سبکی می کنید.

صندل تابستانی دخترانه

بهترین جنس برای یک صندل

چرم طبیعی و مصنوعی بهترین جنس برای یک صندل است که هم زیبا و هم با دوام است و بوی عرق هم نمی گیرد. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم طبیعی است .

پاشنه صندل

صندل هایی که پاشنه اش بلندتر از 3 سانتی متر باشد را نخرید زیرا سبب وارد شدن فشار به کف پا و انتقال این فشار به پنجه و انگشتان پا و سپس بیرون زدن انگشتان از ناحیه مشخص صندل شده و موجب آسیب و زخم در انگشتان پا می شود .

صندل تابستانی دخترانه

عوارضی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهای کمر، زانو و پاشنه پا را به وجود می آورد.

توصیه های خرید صندل تابستانی برای خانم ها و آقایان

صندل تابستانی دخترانه

صندل زنانه

پوشیدن جوراب با صندل

پوشیدن جوراب با صندل سبب می شود مانعی مناسب بین پا و بندهای صندل ایجاد گردد و سبب جلوگیری از آسیب و تاول پا شده ، جوراب رطوبت و عرق پا را به خود جذب کرده و پا را خشک نگه می دارد.

صندل های لاانگشتی نخرید

در بخش سلامت نمناک با متنی کاملا پزشکی توضیح دادیم که بند صندل های لاانگشتی معمولا بین انگشت شست پا و انگشت دوم قرار می گیرد و سبب زخم شدن پا می شود در نتیجه به علت اینکه انگشتان به هم می چسبند و بین آنها عرق جمع می شود این زخم ها عفونت می کنند.

صندل تابستانی دخترانه

خرید صندل برای کودکان

برای کودکان صندل های سبک و مقاوم و اندازه پا بخرید و از خرید صندل های یکی دو سایز بزرگ تر خودداری کنید زیرا این کار سبب لغزیده شدن پای کودک در صندل می شود و سبب می شود که کودک نتواند به خوبی بدود یا بازی کند و احتمال پیچ خوردگی و آسیب به پای کودک وجود دارد. پوشاندن کفش ها و صندل های بزرگ به کودکان موجب بد فرم شدن پاها و اختلالات حرکتی در آن ها و ابتلا به عارضه صافی کف پا می شود.

چه زمانی نباید از صندل تابستانی دخترانه استفاده کرد؟

بیماران مبتلا به دیابت بهتر است از صندل استفاده نکنند.
صندل ها برای قدم زدن در سطوح نرم مانند کنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن کنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت کم هستند پس از آنها برای پیاده روی های طولانی مدت استفاده نکنید.
هنگام انجام ورزش نباید صندل بپوشید زیرا به پا آسیب وارد می شود.

صفر تا صد نکات ست کردن با رنگ سال 2024 هلویی و گلبهی

صندل تابستانی دخترانه
در زمان رانندگی از صندل تخت نپوشید زیرا موجب وارد شدن آسیب جدی به روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت می شود.
صندل های پلاستیکی را هر چهار ماه یک بار دور بیاندازید و به طور کلی اگر صندل شما گران قیمت نیست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بیندازید.
خرید صندل شیک و زیبا

چرا بعضی از صندل های تابستانی دخترانه به پا آسیب می زنند؟

نوار یا بند نا مناسب روی کفش سبب تحریک و برجسته شدن استخوان کناری برجستگی کف پا می شود و بعد از مدتی استفاده از صندل ها شما را مبتلا به مشکلاتی مانند برجستگی غیرعادی استخوان های انگشتان پا، کشش و آسیب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، کمردرد و گردن درد می سازد.

صندل هایی که در بخش جلویی بدون محافظند به این دلیل که بخش جلویی پا با زمین در ارتباط است سبب آسیب به این بخش از پا می شود.

پوشیدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن شده و مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل را ایجاد می کند.

صندل تابستانی دخترانه

صندل های بدون بند، به دلیل اینکه بند حمایتی برای محکم نگه داشتن مچ پا ندارند باعث آسیب به مچ پا و بروز عوارضی مانند رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ می شوند.

پوشیدن صندل های پاشنه دار موجب ایجاد کششی غیرعادی بین بافت ها، اعصاب پا و تاندون های بین پاشنه تا انگشتان پا می شوند و در نتیجه عوارضی مانند احساس سوزش در پاشنه و کف پا و کشش غیرعادی در ناحیه پاشنه را به وجود می آورند.

صندل تابستانی دخترانه

لایه نازک کف برخی صندل ها بدون قوس و صاف است به همین دلیل قوس کف پا، خالی می ماند و پر نمی شود و حین بلند شدن و نشستن، قوس کف پا هر بار با فضای خالی برخورد می کند و همین برخورد به تاندون های کف پا آسیب می رساند.

باید و نباید هایی در مورد خرید صندل تابستانی دخترانه

هنگام خرید صندل به زیبایی و راحتی آن توجه کنید.

صندل تابستانی دخترانه
برای خرید یک صندل، مبلغ زیادی را هزینه نکنید.
صندل های پاشنه دار برای خانم های کوتاه قد مناسبند اما نباید پاشنه صندل بیش از 3 سانتی متر باشد.
هنگام استفاده از صندل به زیبایی و آراستگی پا ها و ناخن ها یتان و رعایت نکات بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید تا صندل هایتان جلوه زیباتری پیدا کنند.
صندل مناسب پای شما صندلی ست که تمامِ پا را پوشش دهد و کف پا، پشت و جلوی پایتان در صندل آسان و آسوده باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 تیر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

  • مهدیس راستیان:

    خوب بودن و همین طور جالب

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *