افتتاح حساب ترکیه

تتر نوع دیجیتالی دلار آمریکا است. با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال مانند تتر، مسئولین کشورها به این نتیجه رسیدند که معاملات و انتقال ارزها بسیار سودمند و نوعی کسب و کار محسوب می‌شود. هنگام خرید ارز دیجیتال تتر ملزم به پرداخت مالیات هستید. تتر یک ارز دیجیتال در بستر استیبل کوین‌ها است که میزان کارمزد آن هم متفاوت است. اما پرداخت مالیات برای تتر و سایر رمز ارزها تفاوتی با یکدیگر ندارند. در واقع مالیات ارز دیجیتال، روش اخذ مالیات از افرادی است که در بازار کریپتوکارنسی به خرید و فروش و معامله انواع ارز دیجیتال می‌پردازند. خرید ارز تتر از این قاعده مستثنی نیست. چرا که بر طبق قوانین و ماده ۱۳۱ قانون پرداخت مالیات، هرگونه ارزی که در بازار معاملات ارز دیجیتال جابه‌جا شود برای معامله‌گران مشمول پرداخت مالیات می‌شود. یعنی علاوه بر قیمت تتر باید مبلغی را جهت مالیات پرداخت کنید. مالیات بر تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های استخراج ارز دیجیتال، واحد تولیدی ارز و…واجب است و به صورت مستقیم و از طریق درگاه الکترونیک مالیات پرداخت می‌شود.

مالیات خرید ارز دیجیتال تتر چگونه است؟

مالیات ارز دیجیتال تتر در ایران

مقدار مالیات بر حسب سود و زیانی که در معامله وارد می‌شود، متغیر است‌. خرید ارز تتر نیز امروزه بین مردم و ایرانیان محبوبیت زیادی داشته است. به همین دلیل شاهد رشد روز افزون ارزش و قیمت تتر در بازار مجازی ارز دیجیتال هستیم. طی همین فرایند، معامله‌کنندگان به سودهی کلانی از فعالیت و خرید وفروش ارز تتر دست یافته‌اند. سازمان امور مالیاتی برای برقراری عدالت در پرداخت مالیات درآمد افراد، معامله‌کنندگان بازار ارز دیجیتال را هم موظف به پرداخت مالیات کرده و در غیر این صورت جرایم سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

قوانین مالیات ارز دیجیتال تتر

در هنگام خرید ارز تتر، علاوه بر قیمت تتر باید به قوانین مالیات آن‌هم واقف باشید و به موقع نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. قوانین پرداخت مالیات ارز دیجیتال تتر دقیقا مانند قوانین پرداخت مالیات بر درآمد است و هنوز قانون مجزایی برای آن تصویب نشده است. پرداخت مالیات تتر، به صورت مستقیم و از درگاه الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، قابل انجام است. اما قوانین دیگری نیز هستند که باید به آن‌ها هم توجه شود:

چگونه با ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، بازار خود را گسترش دهیم؟

مالیات تتر

  • تمامی مراکز استخراج رمز ارز شامل پرداخت مالیات می‌شوند.
  • هرگونه درآمد ارزی یا صادر کردن تتر یا سایر ارزهای دیجیتال، باید با توجه به قوانین و شرایط بانک مرکزی باید به اقتصاد کشور بر گردانده شود و گرنه شامل پرداخت مالیات خواهد شد.

نحوه محاسبه مالیات ارز دیجیتال تتر

محاسبه ارز تتر بر اساس قیمت روز آن و مقدار سودهی آن متغیر است. یعنی هر سرمایه گذاری که اقدام به خرید ارز تتر و سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال کند، باید اظهارنامه مالیاتی و سود دریافت شده را ارائه کند و سپس مقدار هزینه‌های خاص کم شده و مقدار سود مبلغ باقی مانده را محاسبه می‌کنند و نسبت به آن مالیات تعلق گرفته را اعلام می‌دارند. نحوه محاسبه مالیات ارز تتر بر اساس قانون ۱۳۱ کشور به صورت زیر است:

  • اگر خالص درآمد سرمایه گذار از دویست و هشتاد و هشت میلیون ریال کمتر باشد، فرد مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.
  • درآمد ماحصل از سود سهام، نیاز به پرداخت مالیات ندارد.
  • اگر میزان درآمد خالص از ۵۰۰ میلیون ریال بیشتر شد پ، شخص مشمول پرداخت سالانه ۱۵ درصد مالیات خواهد شد.
  • اگر میزان درآمد خالص از یک میلیارد تومان کمتر بود، مودی باید ۲۰ درصد مالیات بر درآمد را واریز کند.
  • اگر میزان درآمد سرمایه گذار بیشتر از یک میلیارد ریال باشد، مودی باید سالانه ۲۵ درصد مالیات پرداخت کند.

مالیات استخراج ارز دیجیتال تتر

مالیات بر درآمد نه تنها برای تریدرهای ارز تتر واجب و الزامیست بلکه پرداخت مالیات برای افرادی که به کار استخراج و ماینینگ ارز دیجیتال تتر مشغول هستند هم واجب است. ماینینگ کردن تتر و سایر ارزهای دیجیتال بسیار پر درآمد و سودده است. طبیعی است، کسانی که مشغول به استخراج تتر هم هستند، مشمول پرداخت درآمد بر مالیات خواهند شد. اتفاقا درآمد ماینرها بسیار بیشتر از تریدرهاست. ماینرها معمولا با کامپیوتر به صورت نیمه وقت، یا در مزارع مخصوص با تجهیزات ویژه به صورت دائم، کار ماینینگ و استخراج را انجام می‌دهند. بر اساس میزان درآمد ماینرها، سازمان امور مالیاتی کشور در تبصره ۲ بند ۲ احکام مالیاتی، اعلام کرد تمامی ارزهای صادر شده در مزارع مانند ارز تتر، مشمول پرداخت مالیات سالانه با نرخ صفر درصد هستند.سازمان استخراج ارز دیجیتال یک واحد تولیدی صنعتی است که باید مالیات پرداخت کند. اما بر اساس قوانین حاکم بر پرداخت مالیات ماینرها و افراد استخراج کننده در ایران، قرار بر این شده است که هر ماینری ارز دیجیتال و درآمد به دست آمده از آن را وارد چرخه اقتصادی کشور کند، از پرداخت مالیات معاف شده و دیگر نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد نیست.

آوافون مرکز فروش آیفون قسطی با گارانتی و واردات قانونی

کدام کشورها مالیات خرید ارز تتر را دریافت می‌کنند؟

در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، هند، چین، روسیه، آلمان، انگلستان و استرالیا، مردم در ازای خرید و فروش و معامله های ارزهای دیجیتال در بازار مجازی کریپتوکارنسی، ملزم به پرداخت مالیات هستند. ایران هم دقیقا جزو همین کشورهاست و قوانینی را تحت پرداخت مالیات خرید ارز دیجیتال مانند خرید ارز تتر را وضع کرده است.

تبعات قانون پرداخت مالیات برای سرمایه گذاران تتر

در ایران ۵ دسته اصلی از دارایی‌ها مشمول پرداخت مالیات می‌باشند. دقیقا دسته پنجم این دارایی‌ها، رمز ارزهای دیجیتال مانند تتر هستند. هنوز قوانین جدایی برای پرداخت مالیات تتر و دیگر ارزهای دیجیتال تصویب نشده است. اما بر اساس قانون به دلیل انتقال و خرید و فروش رمز ارزها و ایجاد کسب و کار نوین، تمام اشخاصی که به شغل تریدری و ماینری مشهور هستند را مشمول پرداخت مالیات بر درآمد کرده است. هدف از اجرای این قانون جلوگیری از ناعدالتی و برگرداندن سرمایه به چرخه اقتصادی کشور، کنترل سوداگری و سفته بازی است. اما با توجه به تورم شدید در کشور، پرداخت مالیات، می‌تواند هزینه هنگفتی را بر دوش صاحبان این‌گونه مشاغل بگذارد. به نحوی که برخی از صاحبان مزارع ارز دیجیتال به صورت غیرقانونی به این کار می‌پردازند و هم به خود و به مملکت آسیب‌هایی را وارد می‌کنند. اخذ مالیات از شهروندان و صاحبان مشاغل نیازمند زیربنای محکم اقتصادی است تا مردم بتوانند میزان خرج و برج خود را کنترل کرده و هم برای وضعیت اقتصادی خود و هم جامعه سودمند باشند.

تتر و پرداخت مالیات

در واقع هر زمانی که اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهید، مبلغ پرداختی شما برای مالیات جزء هزینه‌های خرید ارز تتر به حساب می‌آید. به دنبال آن در هر معامله و خرید و فروش، ابتدا باید میزان مالیات بر درآمد را نسبت به سود و زیان خود و قیمت تتر محاسبه کرده و سپس معامله را اجرا کنید. استخراج و خرید ارز تتر، به عنوان یک کسب و کار شناخته می‌شود و شخص مودی باید مالیات را بپردازد. استخراج ارز تتر هم یک اتفاق مالیاتی با سودهی بالاست که تماما به تلاش استخراج‌گر بر می‌گردد. طبق قوانین احکام مالیاتی کشور، میزان درآمد از ارزهای دیجیتالی و پرداخت مالیات به نسبت درآمد متغیر است. در صورتی که سرمایه گذار از حقوق پرداخت مالیاتی خود صرفه نظر کند یا به صورت غیر قانونی مزارع استخراج ارز دیجیتال مانند تتر را راه‌اندازی کند، ملزم به پرداخت جرایم سنگینی خواهد شد. هنگام سرمایه گذاری و خرید ارز تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر ابتدا به قوانین و روش‌های پرداخت مالیاتی آن توجه کنید و سپس اقدامات لازم را جهت انتقال انجام دهید.

ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب

منبع : وبسایت مقایسه بهترین صرافی ارز دیجیتال بیتمینو

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

21 اردیبهشت 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *