مراقبت از موي كراتينه شده

مراقبت از موي كراتينه شده با وجود رايج بودن اين روش براي صاف کردن و از بین بردن خشکی موها بسيار لازم و ضروري است. در اين مطلب از گروه زيبايي شادمگ شما اصول مراقبت از موي كراتينه شده را به راحتي ياد خواهيد گرفت.

روش های مراقبت از موهای کراتینه شده لخت

بسیاری از خانم ها برای راحت شدن از شر مو های وز و آسیب دیده خود موهایشان را با استفاده مواد شیمیایی کراتینه می کنند . بعد از انجام این متد روی موها باید در مراقبت و نگهداری آن دقت کنید و موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند. در این بخش از دنیای مد نمناک مهم ترین موارد حفاظت از موهای کراتین شده را برای شما بازگو می کنیم .

مراقبت از موي كراتينه شده

رازهای مراقبت از موهای کراتینه شده

یکی از اشتباهات رایج خانم ها این است که برای مدتی طولانی مواد شیمیایی را روی موهای خود قرار می دهند و از محصولات لخت کردن مو بدون رعایت اصول آن استفاده می کنند.

درست است استفاده از محصولات لخت کردن مو در خانه راحت تر و ارزان تر است اما این مواد به موهای شما آسیب زیادی وارد می کنند و استفاده مداوم از مواد لخت کننده موها را شکننده کرده و سبب ریزش موها خواهد شد.

برای موهای کراتینه شده خودتان از مواد شیمیایی استفاده نکنید

شاید با لخت کردن موهایتان گمان کنید که همه پول خود را هدر داده اید کنید اما این هزینه ها زمان زدن هرگونه مواد شیمیایی به آن ارزشش را دارند. برای لخت کردن موهای خود فردی قابل اعتماد و کاربلد را بیابید تا بر لخت کردن موها، در مورد مدل موهای مناسب صورت شما و مراقبت های روزانه ی لازم از موهایتان به شما کمک کند.

مراقبت از موي كراتينه شده

آرایش موهای کراتینه شده

برای مراقبت از موهای خود مدل مویی را انتخاب نمایید که انتهای موهای شما را بالا و به دور از نور نگه می دارند تا موهایتان رطوبت خود را حفظ نماید و درخشش به موهایتان باز گردد . انتخاب این مدل مو به سلامت کلی موهای شما کمک خواهد کرد.

این مدل مو و رنگ مو سال جدید غوغا میکنه ؛ جدیدترین مدل موی ترند 1403 کوتاه و بلند

اتو کشیدن موهای کراتینه شده

استفاده ی روزانه از اتوی مو یا بابلیس ها سبب خشکی و آسیب به موهای شما خواهد شد بنابراین از وسایل حرارتی تا حدالمقدور استفاده نکنید .

مراقبت از موي كراتينه شده

پیچیدن و محافظت از موهای کراتینه شده در شب

اگر می خواهید در شب تارهای ظریف موهای کراتینه و لخت شما آسیب نبیندو محافظت گردد موهایتان را بپیچید ، پیچاندن موها سبب می شودصبح روز بعد نیزراحت باشید . همچنین شما می توانید از یک محافظ خارجی مانند رویه ی بالشت یا کاورهای مو برای مراقبت از موي كراتينه شده در شب استفاده کنید.

مراقبت از موي كراتينه شده

به موهای کراتینه شده مرتباً نرم کننده بزنید

موادی که برای لخت کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد سبب از بین رفتن روغن طبیعی مومی شود. برای برگرداندن رطوبت به موها از مواد چرب و مملو از وازلین استفاده نکنید بلکه بهتر است از یک نرم کننده و مرطوب کننده ی با کیفیت استفاده کنید تا رطوبت موهای شما را در سطح مناسبی حفظ کند. پس از شامپو زدن به موهایتان آنها را با نرم کننده بشویید و آب بکشید . میزان استفاده از نرم کننده به موی شما بستگی دارد.

کوتاهی موهای کراتینه شده

آسیب پذیرترین قسمت مو انتهای مو می باشد که بدون مراقبت بسیار خشک می شود. اگر انتهای موی شما خشک بود و دارای موخوره بود ، خیلی زود اقدام به کوتاهی آن نمایید.

مراقبت از موی کراتینه شده هنگام شنا

همانطور که گفتیم آب شور و آب کلر دار کراتین موهایتان را از بین می برند پس اگر زمانی مجبوربه شنا شدید، اول موهایتان را با آب بشویید یا از یک نرم کننده ی بدون نیاز به آبکشی استفاده نمایید. این کارها سبب جلوگیری از نفوذ کلر و آب شور به بدنه ی موی شما می شود. بعد از شنا نیز فورا موهایتان را آب بکشید.

شامپو خود را با دقت انتخاب کنید

بعد از کراتینه کردن موهای خود شامپویتان را با دقت انتخاب کنید . برای موهای کراتینه شده از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید زیرا شامپوهای حاوی سولفات سدیم،کراتین موهای شما را ازبین می برند. همچنین آب شور و آب کلر دار نیز باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می شوند .

جدیدترین مدل طراحی ناخن کریسمس لاکچری برای سال جدید 2024

مراقبت از موهای کراتینه شده بعد از خواب

اگر پس از بیدار شدن از خواب موی شما خم شد با یک اتو یا سشوارموهای خود را صاف کنید و تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن موهایتان را خیس نکنید و اگر موهای شما خیس شد آنها را فورا با سشوار خشک نمایید.

پیش از این هم در دنیای مد نمناک گفتیم که بهتر است برای مراقبت از موهای کراتینه خود و جلوگیری از شکنندگی آنها از بالش های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم، میزان اصطکاک بین مو و بالشتان را در زمان خواب کاهش می دهند. همچنین ساتن و ابریشم رطوبت موهای شما را حفظ خواهند کرد و باعث خواهند شد که موی شما مدت بیشتری صاف و براق بمانند.

مراقبت از موي كراتينه شده

چه کسانی نباید موهای خود را کراتینه کنند؟

کراتینه کردن مو برای بانوان باردار، ممنوع است. همچنین اگر شخصی سابقه حساسیت نسبت به آلدئید و فرمالدئید ها را دارید بهتر است از انجام کراتین صرف نظر کند. همچنین قابل ذکر است که استفاده از کراتین مو برای موهای آسیب دیده توصیه نمی‌شود زیرا این موها تحمل اتوکشی در دمای بالا را ندارد و باعث از بین رفتن مقاومت مو و آسیب جدی مو می‌شود.

نحوه مراقبت از موي كراتينه شده در روزهای اول

بانوانی که موهای بلندی دارند و با کراتینه موهای خود را لخت کرده اند؛ دقت داشته باشید که تا ۴ روز بعد از کراتین کردن مو، اگر موهایتان را زیاد دستکاری کنید، احتمال پیچ خوردگی موهایتان بالا می‌رود. در طول چند روز اول، هنگام خواب، بیشتر مراقب باشید.
برای نگهداشتن موهای کراتینه شده به هیچ وجه از کش یا سنجاق سر استفاده کرد.

تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن موهایتان را خیس نکنید و اگر موهای شما خیس شد آنها را فورا با سشوار خشک نمایید.
شرایط نگهداری از موهای کراتینه کوتاه شده به مراتب راحت تر از موهای بلند است. مدل موی باب و دیگر مدل‌های مو کوتاه پس از کراتینه جلوه خاصی دارند که همیشه مرتب دیده شدن آن‌ها مستلزم نگهداری صحیح است.

بهترین شامپو مخصوص موهای کراتینه شده

همانطور که ذکر کردیم، برای شستشوی موهای کراتینه شده، باید از شامپو فاقد سدیم کلرید و سولفات استفاده کرد. چه بهتر که از شامپو و ماسک ویژه کراتینه استفاده کنید. برای خرید شامپو و ماسک مخصوص موی کاراتین شده، با آرایشگر خود مشورت کنید. بسیاری از آرایشگاه‌ها معمولا خود این محصولات را برای فروش به مشتریان در اختیار دارند.

با تینت مژه چشمانی مسحور کننده و جذاب داشته باشید | این افراد سراغ تینت مژه نروند !

مراقبت از موي كراتينه شده

شامپوهای کراتینه حاوی پروتئین جهت حفظ ساختار مو (جادوی رویش مو)، درخشندگی مو و جلوگیری از وز شدن مو می‌شوند.

زمان رنگ کردن مراقبت از موي كراتينه شده

بهتر است که قبل از کراتینه کردن موها، آن‌ها را رنگ کنید، نگران نباشید بدون اینکه به موهایتان آسیبی وارد شود یا مواد کراتینه، کم اثر شوند. این کار می‌تواند به خوبی انجام شود. ولی وقتی موها کراتینه شد، حتما باید برای رنگ کردن مجدد، حداقل سه هفته صبر کنید.

رشد سریع مو در یک روز، داشتن موهای سالم و منحصر به فرد از جمله مواردی است که افراد همیشه به دنبال دستیابی به آن هستند.اصول مراقبت از موهای کراتینه شده بسیار ساده است؛ با کمک موا، می‌توانید موهای کراتینه شده خود را سالم نگه دارید و خواص درمان با کراتین را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

این کارهای ساده مثل انتخاب شامپو و دیگر محصولات مو و دانستن کارهای ساده ای که باید از ان اجتناب کنید به شما در حفظ نتایج درمان با کراتین کمک می‌کنند.

جمع بندی نکات مراقبت از موي كراتينه شده

  • تا 72 ساعت بعد از کراتین ، موهایتان را نشویید.
  • برای شستن موها از شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید.
  • تا جایی که ممکن است شستشوی موها را کاهش دهید. چون شستشوی مداوم موها عمر کراتینه را کم می‌کند.
  • مراقبت از موي كراتينه شده
  • بعد از شستن مو حتما از ماسک مو و نرم کننده استفاده کنید.
  • تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری کنید. چون یک ماده خارجی روی موهایتان قرار گرفته و در صورت بستن با کش، ممکن است مو دچار شکستگی شده و حالتدار شود.
  • اگر پس از مدتی در قسمت انتهایی موها مشاهده کردید که تارهای مو دو شاخه شدند، حدود یک سانتی‌متر از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید.
  • بهتر است در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا درون کاور نرمی قرار دهید تا موها زیر بالش نمانده و کشیده نشوند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

26 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *