افتتاح حساب ترکیه
نرم کردن موی ریش

ریش طبیعت زیبای مردانه است که این روزها به یک ترند جهانی تبدیل شده است و بر جذابیت آقایان افزوده است. اما خانمها اغلب مجذوب مردانی می شوند که ته ریش یا ریش بلند دارند و همین موضوع موجب شده که آقایان به نرم کردن موی ریش خود اقبال نشان دهند. گروه زیبایی شادمگ چند نکته برای نرم کردن موی ریش به شما آموزش میدهد.

چرا ریش خشک و زبر می‌شود؟

۱. نظافت نامناسب

ریش در طول روز بیشتر در معرض آلودگی‌های محیط و گردوغبار قرار دارد و باید مرتب آن را پاکسازی کنید. ریش کثیف به‌معنی ناسالم‌بودن آن نیست، ولی حالتی خشک و زبر دارد و ظاهر شما را بد نشان می‌دهد.

نرم کردن موی ریش

۲. دمای پایین محیط

فصل سرد زمستان بر ریش مردانه تأثیر منفی دارد و باعث خشکی آن می‌شود. در دمای پایین سعی کنید ریش خود را با شال‌گردن بپوشانید و مرتب از انواع روغن نرم کننده ریش مرطوب‌کننده ریش استفاده کنید.

۳. کم‌آبی بدن

وقتی به‌اندازه کافی آب نمی‌نوشید، در نتیجه کم آبی، ریش و پوست شما خشک می‌شوند و در نتیجه حالت چهره‌تان خسته به نظر می‌رسد. سعی کنید مرتب آب بنوشید.

۴. سخت‌بودن آب

این نوع آب مقادیر زیادی املاح معدنی دارد. وقتی ریش را با شامپو یا صابون و آب سخت می‌شویید، باعث خشک‌شدن ریش می‌شوند. سعی کنید با استفاده از فیلتر آب، سختی آن را از بین ببرید و تا حد امکان از شامپو و صابون مخصوص ریش استفاده کنید.

۵. اصلاح‌ نامناسب

اگر برای اصلاح صورت از قیچی نامناسب استفاده کنید، باعث زبری و دوشاخه‌شدن موهایش می‌شوید. این مسئله منجر به خشکی و زمختی ریش مردانه می‌شود. سعی کنید از انواع مناسب لوازم پیرایش کمک بگیرید و کیفیت اصلاح خود را افزایش دهید.

نرم کردن موی ریش

راه های نرم کردن موی ریش

۱. روغن ریش برای نرم کردن موی ریش

یکی از رایج‌ترین راه های نرم کردن ریش، استفاده از روغن ریش است. موهای صورت آقایان زبرتر از موهای سرشان است. اگر حس می‌کنید ریشتان خشک و زمخت شده است، نشانه کم‌آبی ریش است. روغن ریش باعث آب‌رسانی، نرمی، لطافت، جلوگیری از شوره و خارش ریش آقایان می‌شود. بهترین زمان برای استفاده از روغن ریش بلافاصله بعد از دوش گرفتن است.

آموزش سایه چشم ساده ، ملایم و دخترونه

۲. بالم ریش

بالم ریش باعث می‌شود بافت ریش مردانه پرپشت‌تر شود و با استفاده مرتب از آن متوجه افزایش رطوب ریش و سبیل خواهید شد. این محصول برای انواع مدل ریش کوتاه و بلند مناسب است.

۳. موم ریش

این محصول از موم زنبور عسل و روغن‌هایی تشکیل می‌شود که رطوبت ریش را حفظ می‌کنند. موم ریش از ریزش موهای ریش و سبیل جلوگیری می‌کند و باعث افزایش سلامت مو و نرمی آن می‌شود. آقایان با ریش بلند و پرپشت با خیال راحت می‌توانند از موم ریش استفاده کنند.

نرم کردن موی ریش

۴. صابون و شامپوی ریش برای نرم کردن موی ریش

تمیزکردن مرتب ریش از نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها به آن جلوگیری می‌کند. برای پاکسازی ریش و سبیل خود از انواع شامپو و صابون مناسب ریش استفاده کنید. این شوینده‌های مخصوص طوری طراحی شده‌اند که باعث تقویت، آب‌رسانی، نرمی و لطافت ریش می‌شوند. سعی کنید روزانه ریش‌ خود را تمیز کنید.

۵. نرم کننده ریش

نرم کننده ریش با آب‌رسانی به کوتیکول مو باعث نرم‌شدن آن می‌شود و تا حد زیادی از موخوره و گره‌خوردگی ریش جلوگیری می‌کند. برای نتیجه بهتر، می‌توانید ۳ بار در هفته از نرم‌کننده ریش استفاده کنید.

۶. روغن‌های طبیعی

بسیاری از روغن‌های ضروری مانند روغن اکالیپتوس خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارند و باعث کاهش شوره ریش می‌شوند.

نرم کردن موی ریش

همچنین این روغن‌ها سبب آب‌رسانی و در نتیجه نرم شدن ریش می‌شوند. البته توجه داشته باشید که اگر روغن‌های ضروری را به‌تنهایی به پوست‌تان بزنید، باعث تحریک آن می‌شوید؛ بهتر است این روغن‌ها را با انواع روغن حامل ترکیب کنید.

روغن‌های ضروری نرم کردن موی ریش عبارت‌اند از:

  • مریم‌گلی
  • اسطوخودوس
  • درخت چای
  • آویشن
  • یلنگ یلنگ
  • چوب صندل
  • رزماری
  • گل سرخ
  • زنجبیل

روغن‌های حامل عبارت‌اند از:

  • نارگیل
  • یتون
  • آرگان
  • آفتاب‌گردان
  • جوجوبا

۷. وازلین

وازلین باعث آب‌رسانی به ریش می‌شود. هرزمان حس کردید موهای ریشتان خشک و زبر شده‌اند، می‌توانید با مقداری وازلین ماساژشان دهید.

۸. تغذیه سالم برای نرم کردن موی ریش

داشتن رژیم غذایی سالم و تأمین ویتامین‌های ضروری، تأثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت موها دارد. اگر شروع به خوردن پروتئین کافی کنید، به‌تدریج شکنندگی موهایتان کاهش خواهد یافت.

۹. مرتب‌کردن ریش

برای نرم کردن ریش و سبیل مرتب آنها را شانه بزنید و با کمک قیچی کمی کوتاهشان کنید تا از دوشاخه‌شدن و گره‌خوردگی موها جلوگیری کنید.

نرم کردن موی ریش

۱۰. آب‌رسانی منظم به ریش و بدن

اگر روزانه در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، به‌احتمال بسیار زیاد ریش‌های شما خشک و زمخت می‌شوند. بهتر است هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و ریش‌های خود را با کمک انواع روغن ریش آب‌رسانی کنید.

ترفند و اصول صحيح مراقبت از موي كراتينه شده را ياد بگيريد

چرا ریش شما نرم نیست؟

دو شاخگی انتهای آن – بله، ریش شما اینطور است. وقتی شما ریش خود را زیاد زینت می دهید، سایش انتهای آن زیاد خواهد شد.

خشکی زیاد – همانطور که موهای شما نیاز به رطوبت دارد ، ریشتان نیز نباید خیلی خشک شود ، در اینجا چند نکته هست که باید به آن فکر کنید. اگر میزان مایعات کافی نمی نوشید، یک راهی است که ریشتان شکننده و خشک شود. اما محصولات متنوعی مانند روغن ریش، شامپو ریش و نرم کننده ریش به نرمی و رطوبت ریش کمک می کند.

عدم توجه – بیچاره ریش شما. ریشتان فقط وقتی جلب توجه می کند که آن را بیارایید. در غیر این صورت باید به خاطر خشکی ریش آن را بزنید. خوب کمی گزافه گویی است اما عکس بگیرید . به ریشتان عشق نشان دهید.

نکات مهم نرم کردن موی ریش

در انتخاب ریش خود دقت کنید و مدلی را که به صورت شما می‌آید را انتخاب کنید.

نرم کردن موی ریش
اگر ریش‌های نسبتا بلندی دارید هر روز آن‌ها را شانه کنید.
از استفاده‌ی قیچی یا دیگر وسایل اصلاح برای ریشی که تازه رشد کرده پرهیز کنید. بهتر است حداقل چهار هفته فرصت رشد به ریش خود بدهید.

اگر می‌خواهید ریش پرپشتی داشته باشید خوب بخوابید و غذای سالم بخورید. بررسی‌ها نشان داده است که کم خوابی رشد ریش را آهسته می‌کند. همچنین مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سالم به طور کلی برای مو و پوست شما مفید است.
برای دوری از کثیفی هفته‌ای ۴ تا ۶ بار ریش خود را خوب بشوئید. تمیزی باعث زیبایی ریش می‌شود.
اگر ریش خود را اصلاح کردید حتما ابتدا با ژل شستشو کاملا پاک کنید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

نرم کردن موی ریش با ترکیب عسل و لیمو ترش

ترکیب عسل و لیموترش یک ترکیب تقویتی مؤثر جهت نرمی ریش به شمار می رود که رشد آن را نیز زیاد می کند.

شما باید این ترکیب را روی ریش خود بمالید و اجازه دهید حداقل به مدت 5 دقیقه در این ناحیه بماند.

نرم کردن موی ریش

ترکیب عسل و لیمو ترش از مخلوط کردن یک قاشق مرباخوری عسل خالص طبیعی با کمی آب لیموی تازه تهیه می شود.

نرم کردن موی ریش  و رنگ کردن

مواد مضر موجود در رنگ های شیمیایی آرایشی ریش را خشک و شکننده می کند و حتی ممکن است موجب ریزش آن شود.

چطور بهترین روتین پوستی روزانه را برای خودمان انتخاب کنیم ؟

پس بهتر است از رنگ کردن ریش خودداری کرده و در صورت لزوم برای تغییر رنگ آن از رنگ های طبیعی و گیاهی مانند رنگ حنا استفاده کنید.

این محصول ریشتان را تیره کرده و به زیبایی و نرمی آن کمک می کند.

چرا بعضی از ریش ها فر هستند؟

اینکه ریش شما به صورت مستقیم یا مجعد رشد می کند به شکل فولیکول های شما بستگی دارد. فولیکول های موی متقارن به صورت صاف جوانه می زنند. اگر فولیکول مو نامتقارن باشد، یک ساقه مو به شکل بیضی شکل رشد می کند که هر چه بیشتر به طور فزاینده ای فر می شود.

اگر ساقه مو دارای توزیع ناهموار نوع خاصی از کراتینه باشد، حتی فولیکول های موی متقارن نیز می توانند موهای فر را رشد دهند. یکی دیگر از دلایل عمده ریش های مجعد و بی نظم، خشکی آن است. وقتی ریش شما خشک و آسیب دیده است، سفت می شود و به زودی فر می شود. خشکی عمدتاً زمانی ایجاد می شود که ریش خود را مداوم بشویید زیرا شامپوهای خیلی خشن موهای صورت شما را از روغن های طبیعی آن پاک می کنند و ریش شما را کاملا خشک می کنند.

در صورت لزوم، ریش نباید بیش از سه بار در هفته با شامپوی مخصوص ریش شسته شود.برای صاف کردن امواج ریش خود، با یک شستشوی سریع، با استفاده از شامپوی ریش یا شستشوی ریش که مخصوص صورت شما فرموله شده است، مراقبت از ریش خود را شروع کنید.

نحوه برخورد با ریش فرفری

ریش مجعد و موجدار زیبا است، اما می تواند وز باشد و نگهداری آن سخت باشد. بنابراین، برای اطمینان از درخشش، نرم و زیبا بودن آن به مراقبت مناسب نیاز دارید. در اینجا چند روش در مورد نحوه برخورد شما با ریش فر وجود دارد:

نرم کننده و شامپوی مناسب موهای فر را انتخاب کنید.
از استفاده از محصولاتی که حاوی سولفات، پارابن و سیلیکون هستند خودداری کنید.
هر روز موهای خود را نشویید.
از محصولات یک ظاهر طراحی شده که حاوی الکل هستند استفاده نکنید.

نرم کردن موی ریش
شامپو را به ریشه مو بزنید.
به انتهای موهای خود نرم کننده بزنید و مرتب شوید.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *