افتتاح حساب ترکیه
ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

بهترین ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب بسته به سبک زندگی شما و اولویت ها می تواند متفاوت باشد. اگر به دنبال نظم بخشیدن به برنامه های خود هستید حتما یک دفتر برنامه ریزی برای این کار باید داشته باشید . ما در گروه موفقیت شادمگ از ویژگی های این دفتر برای شما سخن گفتیم.

دفتر برنامه ریزی چیست

دفتر برنامه ریزی یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای رسیدن به اهداف است که برای طیف وسیعی از افراد کاربرد دارد. دانش آموزان کنکوری، دانشجویان، کارمندان و بسیاری دیگر از افراد از این دفترها استفاده می‌کنند.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

در واقع موفقیت در هر حیطه‌ای نیازمند برنامه ریزی است و امروزه یکی از بهترین ابزارهای برنامه ریزی همین دفتر برنامه ریزی است. با استفاده از این دفتر اهداف بزرگ و کوچک به صورت دقیق مشخص می‌شود و مسیری که برای رسیدن به آنها باید طی کنید را مشخص می‌کند.

زمانی که مسیر رسیدن به اهداف با برنامه‌ریزی مشخص باشد، شما می‌توانید در زمان کمتر و ساده‌تر به مقصد خود برسید. دفتر برنامه ریزی گروه هنری ناچو با کنار هم قرار دادن تمام ویژگی‌هایی که شما برای رسیدن به اهدافتان به آنها احتیاج دارید، به صورت کامل مسیر موفقیت شما را نشان می‌دهد.

برنامه‌ ریزی چیست؟

در ابتدا باید با معنا و مفهموم برنامه ریزی آشنا شوید. برنامه‌ ریزی به معنای مشخص کردن طرح و نقشه برای پیشرفت است. برنامه‌ ریزی مقدم بر همه تلاش ها و اقدامات است، چرا که این برنامه‌ ریزی خوب است که فعالیت و اقدامات لازم را برای دستیابی به اهداف مورد نظر تعیین میکند. مک فارلند برنامه‌ ریزی را مفهومی از اقدامات اجرایی توصیف می‌کند که تجسم مهارت‌های پیش‌بینی، تأثیر و کنترل ماهیت و همچنین تغییر جهت است.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

ویژگی‌های دفتر برنامه ریزی

شاید به این فکر کنید که چگونه یک دفتر و قلم ساده می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند و بهره‌وری شما را افزایش دهد. در واقع همه ما راه‌های زیادی را برای رسیدن به اهدافمان امتحان کرده‌ایم و اینکه یک دفتر بتواند به این موضوع کمک موثری کند، قابل بحث است. این دفترها مخصوص برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی دارند که در این مسیر به شما کمک می‌کند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های دفتر برنامه ریزی ناچو اشاره می‌کنیم.

تعیین تمام اهداف بزرگ و کوچک

اولین ویژگی دفترهای برنامه ریزی مشخص کردن اهداف بزرگ و کوچک شماست. اهداف کوتاه مدت تا حدی با دفترهای معمولی هم قابل ثبت‌اند اما اهداف بلند مدت به صرف وقت و انرژی بیشتری احتیاج دارند و کارهای مختلفی برای رسیدن به آنها باید صورت بگیرد. بنابراین این دفاتر مخصوص برنامه ریزی هستند که می‌توانند فعالیت‌های شما را با اهدافتان تنظیم کنند و به اهداف بلند مدت و کوتاه مدتتان برسانند.

17 مهارت طلایی برای تحمل شرایط سخت در زندگی و كار

زمان‌بندی دقیق

دفتر برنامه ریزی یک ویژگی جالب دارد که در آن می‌توانید برنامه‌ریزی خود را به طور دقیق طبق زمان‌بندی خودتان پیش ببرید. در واقع اینکه هر کاری را در چه زمانی و در چه مدتی انجام می‌دهید، با استفاده از این ویژگی دفاتر برنامه‌ریزی تسهیل می‌شود.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

اولویت بندی

قطعا شما برای انجام دادن کارهای خود باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید که در آن اهداف اولویت بندی شده باشند. اگر اهداف خود را طبق زمان رسیدن به آنها اولویت بندی نکنید، نمی‌دانید که الان دقیقاً باید روی چه کارهایی تمرکز کنید.

جملات تاثیر گذار

دفترهای برنامه ریزی ناچو جملات انگیزشی را در صفحات خود دارند که شما را به ادامه دادن مسیری که انتخاب کرده‌اید ترغیب می‌کنند. داشتن انگیزه یکی از مهم‌‌ترین عناصر تلاش و رسیدن به موفقیت است و جملات تاثیرگذار موجود در این دفاتر بر انگیزه شما تاثیرگذار خواهند بود.

ارزیابی رسیدن به اهداف

دفاتری که به آنها اشاره کردیم در بخش‌هایی از خود مسیری که برای رسیدن به اهدافتان طی کرده‌اید و نتایجی که به دست آورده‌اید را ارزیابی می‌کنند. شما با ارزیابی خودتان متوجه اشتباهاتتان می‌شوید و می‌توانید در ادامه بهتر اقدام کنید.

اهمیت برنامه‌ریزی

دفتر برنامه‌ریزی موجب می‌شود در وقت، هزینه و انرژی ما صرفه‌جویی شود همچنین از ابهام و سردرگمی، رفتن به مسیر و راههای اشتباه باعث شده، ده‌ها و صدها ساعت تلاش اضافی و بیهوده که موجب اتلاف وقت است جلوگیری کند. دفتر برنامه‌ریزی دستیابی به هدف را امکان پذیر می‌کند، همچنین باعث می‌شود کارها را اولویت بندی کرد.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

انواع برنامه‌ریزی از نظر زمانی

از مهمترین ابزار برای موفقیت در کنکور سراسری داشتن برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد است. هر برنامه‌ریزی دارای یک هدف بزرگ و کوچک است. شما می‌توانید بدانید کجای کار هستید و دقیقا چه کارهای را می‌خواهید در یک بازه زمانی مشخص انجام بدهید. به عنوان مثال می‌توانید هرگونه تاریخ مهم مانند روزهای تولد، سالگردها، قرارهای ملاقات را یادداشت کنید، این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کارهای خود را در یک ماه ببینید و براساس آن، کارهای دیگر را انجام بدهید. در برنامه‌ریزی برای مدرسه دو نوع برنامه‌ریزی وجود دارد که به آنها می‌پردازیم.

تکنیک های فوق العاده موثر برای گرم کردن رابطه سرد شده

برنامه ریزی کوتاه مدت

در برنامه‌ریزی کوتاه مدت داوطلب باید مشخص کند با توجه به ساعت مطالعه‌ای که برای یک هفته خود در نظر گرفته و با توجه به برنامه مدرسه خود چند ساعت در روز می‌خواهد مطالعه کنند و چه مقدار به تست‌زنی بپردازند.

برنامه‌ریزی بلند مدت

برنامه‌ریزی که دارای انعطاف بوده و به ایجاد هدف بزرگ از آینده تمایل دارد. برنامه‌‌ریزی بلند مدت داوطلب را با محیطش تطبیق می‌دهد و زمینه را برای دسترسی به اهداف ایجاد می‌نماید.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

این نوع برنامه‌ریزی به داوطلب اجازه تمرکز می‌دهد و فرآیندی پویا و مستمر از فعالیت‌های خودتحلیلی بوجود می‌آورد. علاوه بر این فرآیند یادگیری مستمر، در جریان و گفتگوی مستعمر، در جریان و گفتگوی سازمانی است که به فراتر از دسترسی به یکسری اهداف از پیش تعیین شده کمک می‌کند.

فواید دفتر برنامه ریزی خوب

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب فواید زیادی دارند که در اینجا به یکسری از آنها که در بین سایر دفترهای برنامه‌ریزی مشترک است اشاره می‌کنیم. سازمانی فکر کردن؛ یعنی اگر ما به ده‌ها مسله فکر کنیم در هنگام برنامه‌ریزی مجبور هستیم به این فکر کنیم که چگونه به هدفمان برسیم. برای رسیدن به این هدف به چه منابع و امکاناتی نیازمند هستیم.

زمان‌مند کار کنیم به بیان دیگر منابع و امکانات ما محدود هستند و اگر آن را به درستی استفاده نکنیم احتمال دارد زمان را برای همیشه از دست بدهیم
با فکر باز و راه‌حل‌های بهتر و منطقی‌تر می‌توانیم موانع و خطاها را کنار بگذاریم، این کار فقط با دوراندیشی امکان پذیر است و برنامه‌ریزی همان دوراندیشی است.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب
شناختن نقاظ ضعف و قوتمان؛ احتمال دارد شکست ما و نرسیدن به هدف ما فقط از جانب همان نقطه ضعف باشد و یا موفقیت و رسیدن به هدف فقط به خاطر همان نقطه قوت ما باشد پس خیلی مهم است که نقاط ضعف خود را شناخته و روی آن کارکنیم تا به نقطه قوت تبدیل شود و امکان شکست را کاهش دهیم و می‌توانیم روی نقطه قوتمان تمرکز کنیم تا نهایتا قوی‌تر و به هدفمان سریعتر برسیم.

فرصت

یکی از مواردی که در برنامه‌ریزی وجود دارد فرصت است. بعضی از فرصت‌ها ممکن است فقط یکبار اتفاق بیفتد، پس ما باید حواسمان باشد که این فرصت‌ها را از دست ندهیم پس می‌توانیم به صورت آگاهانه به آن فکر کنیم و به دنبال آن باشیم که به محض وقوع ‌بتوانیم در نهایت استفاده از آن بهره ببریم.
استفاده از دفترهای برنامه ریزی موجب می‌شود در کارهایمان با برنامه کار کرده و از سر درگمی و راه‌های اشتباهی که باعث اتلاف وقت می‌شود جلوگیری کنیم.

چطور در دورکاری کارمند موفقی باشیم ؟ مزایا و معایب دوركاری در خانه

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

آشنایی با کاربردها و ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

دفتر برنامه ریزی کاربرد و مزایای مختلفی دارد که اگر مجبور شویم از همه آنها نام ببریم ، احتمالاً به یک کتاب مفصل نیاز خواهیم داشت! به همین دلیل، در اینجا برخی از مهمترین مزایا و کاربردهای این دفتر برنامه ریزی شخصی آورده شده است تا با آنها آشنا شوید.

برنامه ریزی تحصیلی

وقتی دفتر برنامه ریزی را خرید می کنید، می توانید آن را برای همه کارهای خود از جمله برنامه ریزی تحصیلی استفاده کنید و حتی از آن به عنوان دفتر برنامه ریزی دانشجویی استفاده کنید.

حتی می توانید از آن برای برنامه ریزی طولانی مدت مانند برنامه چند روزه یا حتی چند هفته ای برای یادگیری و مطالعه استفاده کنید.

برنامه ریزی کنکور

این که شما یک برنامه طولانی مدت برای کنکور دارید و به نوعی برای موفقیت در کنکور برنامه ریزی میکنید، شما را مجبور می کند که به آن برنامه پایبند باشید. چون شما هم آن را نوشتید و وقتی می نویسید در ذهن شما نوشته می شود و شما خود را مسئول میدانید.

و به نوعی وقتی برنامه خود را برای چند روز آینده برای مطالعه مشخص می کنید ، دیگر نمی توانید آن را نادیده بگیرید .هر بار که به این دفتر برنامه ریزی می روید ، این برنامه را مشاهده می کنید و به احتمال زیاد انجام می دهید.

ویژگی دفتر برنامه ریزی خوب

برنامه ریزی شغلی

بسیاری از اوقات ما بسیاری از وظایف خود را در محل کار از جمله تماس گرفتن با شخص خاصی یا قرار ملاقات و غیره فراموش می کنیم . این می تواند از مدیر خود مواخذه کند! این دفترچه برنامه ریز ساده می تواند از این امر جلوگیری کند و به شما کمک کند تا یک برنامه منظم شغلی و کاری داشته باشید.

برنامه ریزی هدف گذاری

یکی از ویژگی های مهم پلنرهای برنامه ریزی این است که به هدف گذاری افراد کمک بسیار شایانی می کند. به این ترتیب که با توجه به این که افراد برنامه هر روز خود را یادداشت می کنند، می توانند بعد از مدتی خود را آنالیز کنند . نقاط مثبت و منفی را دریابند. این کار باعث می شود که آن ها به ویژگی های مثبت خود بیشتر توجه کنند . برای نکات منفی، هدف گذاری داشته باشند و برای رفع آن ها اقدام کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

16 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *