پارک عشاق ایروان

گروه سفر شادمگ به ایروان سفر کرده و یکی از بهترین مناطق دیدنی این شهر یعنی پارک عشاق ایروان را به شما معرفی می کنید. در سفر به ارمنستان  دیدن از این پارک زیبا را از دست ندهید.

مروری بر گذشته پارک عشاق ایروان

پارک دنج و سرسبز عشاق در ایروان از مناطق قدیمی این شهر است و قدمت آن شاید به قرن 18ام باز می گردد. در آن زمان این منطقه باغی سبز و خوش آب و هوا با نام کوزرن بوده و مساحتی نزدیک به 2.5 هکتار داشته و بعد از گذشت سال‌ها و بازسازی کلی به شکل امروزی در آمده است.

پارک عشاق ارمنستان در طول زمان دستخوش تغییراتی بوده و اولین بار در سال 1949 دقیقا هم زمان با تولد شاعری روسی بازسازی شد . بعد از گرامی داشت 150 امین سال تولد ” الكساندر پوشكین” نام پارک به نام این شاعر تغییر پیدا کرد.

پارک عشاق ایروان

بعد از آن در سال 1970 پارک برای بار دیگر تغییر نام داد و نام “رفاقت” روی آن گذاشته شد . دلیل این نامگذاری ادای احترام به صلح و دوستی بین ملل متحد شوروی سابق بوده است. در نهایت در سال 1995 نام زیبای پارک عشاق روی آن گذاشته شد . علت آن نیز این گونه گفته می شود که در قرن بیستم جوانان قرارهای عاشقانه خود را در این پارک می گذاشتند.

به مرور زمان و بعد از تغییرات سال‌های گذشته پارک امروزه با مساحتی برابر 1.6 هکتار طبیعتی زیبا و بکر از سبک‌های مختلف طبیعی را در خود جای داده است. پارک در سال‌های 2005 تا 2008 به طور کامل بازسازی شده و طراحی آن را معماری فرانسوی انجام داده که علاقه زیادی به سبک باغ‌های چینی و شرقی داشته است .اکنون نمونه‌هایی از باغ چینی را در بخش‌هایی از این پارک زیبا خواهید دید.

لیستی جامع از معرفی بهترین پارک های آبی ایران + مشخصات و تصاویر

چرا بازدید از پارک عشاق ایروان پیشنهاد می شود؟

• زیباترین ، قدیمی ترین و سرسبزترین پارک های ایروان است.
• در نزدیکی سایر جاذبه های دیدنی ایروان قرار گرفته .
• محل برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و کنسرت های موسیقی ایروان است.

پارک عشاق ایروان

طراحی پارک عشاق ایروان

همان طور که گفته شد، پارک عشاق بارها در طول تاریخ بازسازی شده و طراحی زیبای امروزی آن به تدریج تکامل یافته است.

آخرین تغییرات اساسی این پارک در سال ۲۰۰۸ و در پروژه ای که سه سال قبل، در سال ۲۰۰۵ آغاز گردید، صورت گرفت. بودجه این پروژه نسبتا پرهزینه توسط فرد نیکوکاری به نام آلبرت باغوسیان تامین شد.

باغوسیان برای انجام این پروژه از پیر رامباخ که یکی از طراحان مشهور فرانسوی است، دعوت به همکاری کرد . از او خواست که طراحی این پارک را به عهده گیرد و پارک زیبایی مطابق با الگوی فضاهای سبز ارمنستان طراحی کند.

پارک عشاق ایروان

رامباخ نیز برای انجام این کار، بسیاری از بخش های مختلف این پارک را تغییر داد . پارک عشاق را با تلفیقی از طراحی باغ های سنتی ژاپنی و پارک های ارمنستان بازسازی کرد.

جاذبه‌ ها و دیدنی‌ های پارک عشاق ایروان

پارک عشاق یا لاورز پارک ایروان با یک دریاچه و دو جزیره در ضلع شرقی پارک یکی از محبوب‌ ترین مناطق گردشگری ایروان به شمار می رود و بسیاری از جشن‌ ها و مراسم سنتی ارمنستان در این پارک انجام می شود.

این پارک که بعد از تغییر و تحولات زیاد نهایتا در ماه نوامبر سال 2008 افتتاح شد. بهترین فرصت را برای طبیعت دوستان ایجاد کرده تا در فضایی زیبا و سر سبز در مرکز ایروان وقت بگذرانند و از امکانات رفاهی و تفریحی آن استفاده کنند.

علاوه بر فضای بی نظیر پارک و طبیعت آن سالن آمفی تئاتر با ظرفیت حدود 400 نفر میزبان مراسم‌ها و جشن‌های موسیقی این مردم است . همین طور در زمان برگزاری جشنواره فیلم زردآلوی طلایی در ایروان بسیاری از فیلم‌های روز دنیا نیز در آمفی تئاتر پخش می شود.

پارک عشاق ایروان

یکی دیگر از امکانات این پارک کافه ای با نام آچاجور ( Achajour ) ااست که موقعیت خوبی فراهم می کند تا بعد از گشت و گذار در پارک کمی استراحت کرده و نوشیدنی خوشمزه ای نوش جان کنید. یکی دیگر از جذابیت‌هایی که در پارک عشاق ایروان با آن رو به رو می شوید، نورپردازی زیبا و مجسمه‌های آن است.

دیدن کوه های آلاداغ لار را از دست ندهید | رنگین کمان خاکی ایران زمین

در قسمتی از پارک به یاد شاعری ارمنی، تندیسی بزرگ از آن طراحی شده است . سراسر پارک نورپردازی زیبا و حرفه ای دیده می شود. مهم‌ترین نکته ای که باید در مورد این پارک بدانید این است که پارک با توجه به مشکلات افراد کم توان و معلول طراحی شده و امکانات رفاهی نیز برای آن‌ها در سراسر لاورز پارک تعبیه شده است.

دیدنی‌ های اطراف پارک عشاق را بشناسید

شهر ایروان، پایتخت ارمنستان از مهم‌ترین شهر‌های این کشور در صنعت توریست و گردشگری است . تعداد زیادی از موزه‌ های مهم ارمنستان و همین طور مراکز دیدنی و تفریحی در این شهر قرار دارد.

از آنجایی که Lovers’ Park در مرکز شهر بوده رستوران‌ها و هتل‌های زیادی در اطراف آن قرار دارد . این فرصت را ایجاد می کند تا طعم غذاهای اصیل ارمنستان را با بهترین کیفیت‌ها تجربه کنید. هتل گرند که از هتل‌ های لوکس ایروان هست نیز در فاصله ای نه چندان دور از این پارک قرار دارد.

البته در سراسر شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی با نرخ قیمتی مختلف در دسترس است. جاذبه‌ها و دیدنی‌های ایروان تمامی ندارد و پارک عشاق تنها یکی از آن بود، موزه‌ها، خانه‌های قدیمی و … همه از مراکز دیدنی این شهر هستند.

البته در راس همه آن‌ها کلیساهای قدیمی و مهم ارمنستان قرار می گیرد که به عنوان نمادی از فرهنگ و مذهب این مردم شناخته می شود. پس اگر به این منطقه سفر کردید دیدن این آثار را از دست ندهید.

پارک عشاق ایروان

در نزدیکی پارک عشاق ایروان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

گالری هنری آکادمیا: ۱۵۰ متر
خانه موزه هوهانس تومانیان: ۷۵۰ متر
کاسکاد ایروان: ۱٫۴ کیلومتر
سالن کنسرت آرام خاچاتریان: ۱٫۶ کیلومتر
سالن تئاتر اپرای ارمنستان: ۱٫۶ کیلومتر

هتل های نزدیک پارک

  • هتل آدیس: ۳۵۰ متر
  • کاخ تورا: ۴۰۰ متر
  • میهمانسرای هومی: ۴۵۰ متر
  • هتل گریگ: ۶۰۰ متر

پارک عشاق ایروان

رستوران ها و غذاخوری های نزدیک پارک

  • رستوران هالب: ۳۵۰ متر
  • تاپاستان: ۷۵۰ متر
  • رستوران یویارتو: ۱٫۷ کیلومتر
10 تا از گران ترین هتل های ایران که بسیار لاکچری هستند

امکانات پارک عشاق ایروان

البته دیدنی های پارک صرفا در طبیعت شگفت انگیز و طراحی منحصربفرد آن خلاصه نمی شود . این پارک کلیه امکانات رفاهی موردنیاز بازدیدکنندگان را نیز در خود جای داده است.

از کافی شاپ گرفته تا آمفی تئاتر، طیف گسترده ای از اماکن تفریحی در این پارک گنجانده شده تا بازدیدکنندگان هیچ کمبودی را احساس نکنند. همچنین پارک عشاق در ایام نوروز میزبان کنسرت ها، نمایشگاه ها و جشنواره های شاد و مفرحی خواهد بود . به مکانی مملو از شادی و سرگرمی مبدل خواهد شد.

پارک عشاق ایروان

فصل مناسب برای بازدید از پارک عشاق ایروان

بی تردید بهترین زمان برای بازدید از پارک عشاق، فصل بهار است. پارک عشاق در این فصل هم جامه بسیار زیبایی از گل های رنگارنگ بهاری به تن می کند. هم خود را با آویزهای زیبای جشن بهاری می آراید.

پارک عشاق ایروان

اطلاعات و آدرس پارک عشاق ارمنستان

پارک عشاق ایروان در خیابان باقرامیان واقع شده و در مرکز شهر است به همین دلیل دسترسی به آن کار راحتی بوده و تنها با تاکسی یا وسایل نقلیه دیگر می توانید به این پارک برسید، درست در نزدیکی پارک در ضلع شمال غربی ایستگاه مترو مارشال باقرامیان قرار دارد.

برای رفتن به این پارک محدودیتی ندارید . پارک در تمام ایام هفته از صبح تا نیمه‌های شب باز است . در روزهای یکشنبه ظهر پارک بسته می شود.

پارک عشاق ایروان

آدرس: 21 Marshal Baghramyan Ave, Yerevan 0019, Armenia

ساعت های کاری: از دوشنبه الی شنبه: 7AM – 2AM و یکشنبه ها: 7AM – 12AM

شماره تماس: +374 11 966868

چرا بازدید از پارک عشاق ایروان پیشنهاد می شود؟

چون زیباترین ، قدیمی ترین و سرسبزترین پارک های ایروان است و در نزدیکی سایر جاذبه های دیدنی ایروان قرار گرفته . محل برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و کنسرت های موسیقی ایروان است.

فصل مناسب برای بازدید از پارک عشاق ایروان چه زمانی است؟

بی تردید بهترین زمان برای بازدید از پارک عشاق، فصل بهار است. پارک عشاق در این فصل هم جامه بسیار زیبایی از گل های رنگارنگ بهاری به تن می کند. هم خود را با آویزهای زیبای جشن بهاری می آراید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *