خرید دستگاه تست قند

خرید دستگاه تست قند باید بتواند به شکل صحیح و درستی قند خون افراد را اندازه گیری کند و کار با آن ساده و راحت باشد. ما در این مقاله گروه سبک زندگی شادمگ به این می پردازیم که بهترین دستگاه تست قند خون چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

بیماری قندخون چیست؟

زمانی که بدن یک فرد به اندازه کافی انسولین تولید نکند و یا از انسولین نتواند به میزان مناسبی استفاده کند قند خون افزایش می یابد و به دیابت منجر می شود. این بیماری شایع در دو نوع مختلف وجود دارد: نوع یک و نوع دو. دیابت نوع دو شایع ترین نوع دیابت است و بیشتر افرادی که مبتلا به قند خون هستند دچار دیابت نوع دو هستند.

خرید دستگاه تست قند

دیابت نوع دو بیشتر با افزایش سن یا افزایش چربی و چاقی و عدم تحرک ارتباط دارد. در واقع در دیابت نوع دو بدن به شکل مناسبی از انسولین استفاده نمی کند. در دیابت نوع یک که بیشتر گریبانگیر جوانان است، بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند‌ از این لحاظ افراد باید به صورت مرتب و روزانه انسولین مصرف کنند.

حذف قند از رژیم غذایی یکی از بهترین تصمیم هایی است که شما می تونید برای سلامت خودتون بگیرید. اگر هنوز برای حذف قند از رژیم غذایی مردد هستید حتما این مطلب شادمگ رو مطالعه کنید

مهم ترین ویژگی های بهترین دستگاه تست قند خون چیست؟

ما در این مطلب سعی داریم که به شما کمک کنیم تا بهترین دستگاه را برای خود برگزینید. از آنجا که دستگاهی که خریداری می کنید، یک دستگاه کنترل خانگی است، پس باید دقیق ترین و با کیفیت ترین آن را انتخاب کنید، زیرا یک نتیجه دقیق و کامل را باید به شما ارائه دهد.

مواردی که یک دستگاه تست قند خون باید داشته باشد عبارت است از:

  • عملکرد ثابت
  • قابلیت حمل آسان
  • سهولت استفاده کلی
  • قیمت مناسب
  • دوام بالا
  • درد کم ناشی از استفاده از محصول
  • دقت در اندازه گیری
  • قابلیت ذخیره نتایج آزمایش در حافظه
  • using glucometer

بهترین دستگاه تست قند خون

اگر مانند بسیاری از افراد سوال شما این است که بهترین دستگاه تست قند خون چیست، ما در این بخش به معرفی بهترین دستگاه های قند خون موجود می پردازیم‌ که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند.

1. Rite Aid True metrix meter

اگر به دنبال یک دستگاه مقرون به صرفه و یک نمونه دستگاه سنتی می باشید دستگاهRite Aid True metrix بهترین گزینه برای شماست. این دستگاه ساده به شما امکان می دهد چهار زنگ هشدار را برنامه ریزی کنید. این دستگاه نتیجه اندازه قند خون شما را می تواند در عرض ۴ ثانیه پردازش کند و همچنین می تواند حداکثر پانصد نتیجه آزمایش را در خود ذخیره کند.

لنست ها و نوار تست این دستگاه را باید به صورت جداگانه خریداری کنید که این چیزی از ارزش های این دستگاه کم نمی کند.

2. دستگاه تست قند خون emperor مدل prodigy

مبتلایان به دیابت طیف گسترده ای از افراد با سنین مختلف و مشاغل و نیازمندی های متفاوت هستند.

خرید دستگاه تست قند

یک دستگاه تست قند خون با کاربری آسان مانند دستگاه emperor برای بسیاری از افراد مناسب است. این دستگاه برای کسانی که نیاز به تست روزانه قند خون دارند انتخاب خوبی است چرا که سبک، با کیفیت و قابل حمل است و تنها به یک باتری کوچک نیاز دارد. داشتن گارانتی مادام العمر خیالتان را از بابت سلامت دستگاه راحت می کند.

3. دستگاه تست قند خون بایونیم 110GM

بایونیم یکی از شناخته شده ترین برند های دستگاه تست قند خون است که ارائه دهنده دقیق ترین اطلاعات درباره قند خون شما است. این دستگاه دارای حافظه است و می تواند 150 تست را در خود ذخیره کند و پس از آن امکان بررسی این داده ها به شکل هفتگی و دو هفتگی و ماهانه و غیره، وجود دارد.

این دستگاه 45 گرم وزن و در طراحی مدرن و زیبای آن به خوانا بودن صفحه نمایشگر دستگاه دقت شده است.

4. دستگاه free style libre

سطح گلوکز (قند) خون شما به طور مداوم باید در طول روز و شب ثبت شود. شما می توانید با اسکن این سنسور در هر زمانی که می خواهید سطح قند خون خود را دریابید. این دستگاه در واقع سطح قند خون شما را اندازه گیری نمی کند، بلکه میزان گلوکز موجود در اطراف سلول های بدن شما را اندازه گیری می کند که به آن مایع میان بافتی گفته می شود.

گرفتن تلخی بادمجان قبل و بعد از پخت با چند ترفند ساده | راهنمای انتخاب و خرید بادمجان شیرین

هنگام بررسی این مایع به ویژه بعد از غذا خوردن و یا بعد تمرین یک تاخیر زمانی کوچک وجود دارد. این دستگاه به طور مداوم مایعات میان بافتی را به جای قند خون اندازه گیری می کند. این دستگاه زمانی که شماره گلوکز بدنتان خارج از محدوده باشد، هشدار هایی به شما می دهد. Free style libre جزو یکی از بهترین دستگاه های قند خون است که در ۹۹ درصد مواقع یک نتیجه دقیق را به شما ارائه می دهد.

5. دستگاه تست قند خون آوان

برای مبتلایان به دیابت دانستن وضعیت قند خون بدنشان یک امر ضروری است. علاوه اطلاعات روزانه هر فرد، دانستن میانگین و سطح قند خون در دراز مدت ضرورت دارد تا تغییرات به سرعت کنترل شوند و از آسیب های بعدی پیشگیری شود. دستگاه تست قند خون آوان یک دستگاه ایرانی است که قابلیت های بسیاری برای مصرف کننده دارد.

خرید دستگاه تست قند

از مزایای آن داشتن حافظه برای 900 تست است و میانگین قند خون شما را محاسبه می کند. علاوه بر آن اشخاصی که در طول روز بار ها به دستگاه تست قند خون نیاز پیدا می کنند یا به هر دلیلی زمان درست تست قند خون را فراموش می کنند، می توانند تا 5 یادآور برای خودشان تعریف کنند.

نحوه استفاده از دستگاه تست قند خون

برای مقرون به صرفه تر شدن این دستگاه ، چندین مدل از دستگاه های اندازه گیری قند خون با ویژگی های پایه تا بسیار پیشرفته ای برای آزمایش سطح گلوکز خون در بدن در فروشگاه های کالاهای طبی ارائه شده است. این گلوکومترها مطمئن و استفاده از آنها آسان می باشد و با قیمت های مقرون به صرفه تری در دسترس همگان قرار می گیرند.

دستگاه تست قند خون دارای یک نمایشگر بصری و شاخص های صدا می باشد و قسمتی در آن تعبیه شده است که می تواند نوارهای تست شده را صادر کند. این دستگاه تنها به ۰.۵ میکرولیتر خون نیاز دارد و حتی قادر به ذخیره سازی اطلاعات نیز می باشد. تمام آنچه که ما نیاز داریم این است که فقط نوار را درون دستگاه قرار دهیم و مقدار کمی خون از انگشت سوراخ شده را روی نوار قرار دهیم.

در هر زمان که می خواهید ، می توانید سطح گلوکز خون خود را اندازه گیری کنید. دستگاه تست قند خون همراه با یک باتری به فروش می رسد و می تواند تا ۱۰۰۰ آزمایش دوام بیاورد. نوارهای تست دستگاه قند خون نسبتاً مقرون به صرفه بوده و به راحتی در بازار موجود می باشند . نتایج نوارهای تست گلوکز دستگاه قند خون با تمام استانداردهای پیشرفته بین المللی مطابقت دارد.

خرید دستگاه تست قند

انواع دستگاه تست قند خون (گلوکومتر)

دستگاه های گلوکومتر به دسته های مختلفی تقسیم شده اند. این دسته بندی ها عبارتند از ، دستگاه های نسل قدیم و نسل جدید .

در دسته اول در ابتدا شما باید کد روی محصل را در دستگاه وارد کنید تا دستگاه تنظیم شود و بعد از آن شما قادر به گذاشتن نوار قند خون و گرفتن اندازه قند خون خود می باشید.

اما در دسته دوم کد گذاری به صورت اتوماتیک می باشد و دیگر مثل دستگاه اول نیاز به وارد کردن کد نمی باشد و کار کردن با این دسته راحت تر و از همه مهمتر اینکه احتمال خطا نیز در این دستگاه کاهش یافته است.

پیشرفته ترین دستگاه های تست قند خون بدون نیاز به کمک هستند و می توانند در مدت ۵ دقیقه میزان گلوکز خون فرد را اندازه گیری کنند . این دستگاه اندازه گیری یک وسیله کوچک بوده و حمل و نقل آن بسیار آسان می باشد.

چگونگی انتخاب دستگاه تست قند خون مناسب

زمانی که قصد انتخاب دستگاه سنجش قند خون را دارید ، بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید و در نهایت دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. در بیشتر دستگاه های قند خون باید ابتدا یک نوار آزمایش را در دستگاه قرار دهید. سپس نوک انگشتی که با الکل تمیز کردید را با یک سوزن مخصوص فشار می دهید تا یک قطره خون دریافت کنید.

نوار آزمایشی که به خون آغشته کردید را با دقت درون دستگاه قرار دهید و منتظر بمانید ، تا میزان قند خون شما در صفحه ظاهر شود. اگر از این دستگاه به خوبی و به روش درست استفاده گردد ، معمولاً در اندازه گیری گلوکز خون بسیار دقیق است. آنها از نظر نوع و تعداد ویژگی های ارائه شده متفاوت هستند. در اینجا چندین فاکتور اساسی وجود دارد که باید هنگام انتخاب دستگاه اندازه گیری قند خون در نظر بگیرید و ما آنها را به شما ارائه می دهیم:

کاشت سبزه فوری عید ویژه فراموشکارها ؛ این دفعه رو دیگه جا نمونید وقت ندارید !

پوشش دهی بیمه

برای جزئیات پوشش با طرفه قرارداد بیمه خود مشورت کنید. برخی از قراردادهای بیمه ، پوشش دهی را به مدل های خاص دستگاه یا تعداد کل نوارهای آزمایشی مجاز محدود می کنند.

هزینه

قیمت این دستگاه ها متفاوت می باشد و در زمان انتخاب مطمئن شوید که فروشنده هزینه نوارهای آزمایش را نیز با خود دستگاه در نظر گرفته باشد.

نگهداری و استفاده راحت از دستگاه

استفاده از بعضی دستگاه ها نسبت به برخی دیگر آسان تر است و فرد می تواند بدون کمک دیگران خودش میزان گلوکز خونش را اندازه بگیرد.

ویژگی های خاص

ویژگی های خاص ممکن است شامل دکمه ها و نوارهای تست بزرگ تر ، قابلیت کنترل و استفاده آسان ، صفحه های نمایش روشن تر و صدا باشد که ممکن است برای افرادی که اختلال بینایی دارند بسیار مفید باشد.

خرید دستگاه تست قند

ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات

نکته مهم در مورد این دستگاه این است که نحوه ذخیره سازی و بازیابی دستگاه را باید در نظر بگیرید. برخی از این دستگاه ها می توانند هر آنچه را که معمولاً در یک گزارش می نویسد ، مانند زمان و تاریخ آزمون ، نتیجه و روند در طول زمان را ثبت کنند. برخی از دستگاه ها توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات شما در زمان ملاقات با پزشکان را با یک برنامه تلفن هوشمند فراهم می کنند.

حتی برخی دیگر قادر به ذخیره سازی اطلاعات قند خون در رایانه یا تلفن همراه می باشد و سپس شما می توانید نتایج آزمایش را برای پزشک خود ارسال کنید.

پشتیبانی

بسیاری از تولید کنندگان دستگاه های تست قند خون یک شماره در اختیار مشتریان قرار می دهند تا بتوانید با آنها تماس بگیرید. در زمان انتخاب دستگاه به دنبال دستگاه هایی باشید که دستورالعمل های روشنی داشته باشد و اینکه روش صحیح استفاده از دستگاه را نشان دهد. برخی از تولید کنندگان کتابچه های راهنمای کاربر را در وب سایت های خود ارائه می دهند.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تست قند خون باید بدانید

برای دستگاهی که می خواهید خریداری کنید، باید بدانید که ویژگی بهترین دستگاه تست قند خون چیست و این که باید یک دستگاه دقیق و با سرعت پردازش بالا و استفاده از آن آسان و قابل حمل باشد. هر چه دستگاه دقیق تر و ساده تر باشد، همان قدر کار شما آسان تر می شود. قبل از خرید یک دستگاه تست قند خون باید به میزان کافی جستجو کرده باشید.

نظرات کاربران را در فضای مجازی راجع به دستگاه مورد نظر خودتان را خوانده باشید و سپس اقدام به خرید دستگاه انتخابی خود کنید. به یاد داشته باشید هر چقدر دستگاه تست قند خون ویژگی های بیشتری داشته باشد، همانقدر کار شما راحت تر می شود. اگر تصمیم به خرید دستگاه تست قند خون دارید مطمئن شوید که از قبل هزینه های کلی را می دانید. از جمله نوار های تست، سنسور های اضافی، لنز ها و لوازم جانبی که ممکن است به طور جداگانه خرید کنید.

استفاده از دستگاه تست قند خون برای چه افرادی پیشنهاد می شود؟

افراد دیابتی باید مقدار قند خون خود را تا جایی که برایشان مقدور است به مقدار اصلی و طبیعی نزدیک کنند. برای اینکه وعده های غذایی، میزان استراحت و حتی میزان فعالیتشان را بتوانند تنظیم کنند ، لازم است که از دستگاه تست قند خون استفاده نمایند تا بتوانند این تغییرات را متوجه شوند.

افرادی که انسولین و یا داروهایی قندی ( مثل گلی بن گلامید ، رپاگلیناید و ….. ) را مصرف می کنند، می توانند به وسیله این مواد قند خون خودشان را کاهش دهند ، باید از این دستگاه استفاده کنند تا هرگونه تغییر در میزان قند خون خود (افت قند) را متوجه شوند و مانع هرگونه مشکل یا بروز اتفاق بدتر شوند.

خرید دستگاه تست قند

افرادی که به تازگی آزمایش کاملی انجام داده اند و متوجه شدند که به بیماری دیابت مبتلا شده اند .
افرادی که در دوران بارداری دچار دیابت بارداری شده اند.

عوارض استفاده از دستگاه تست قند خون

انجام آزمایش با دستگاه قند خون عوارض خاص و خطرات جبران ناپذیری به همراه نخواهد داشت. فقط در نقطه ای که خون گیری صورت می گیرد، ممکن است کمی درد یا کبودی داشته باشد و این کبود شدن بیشتر در زمانی صورت می گیرد که خون گیری از طریق وریدی باشد و این عوارض ظرف مدت یک روز از بین خواهند رفت.

بهترین روش تمیز کردن صفحه تلویزیون بدون ایجاد خط و خش

چه زمانی بهتر است که از دستگاه قند خون استفاده کنیم؟

زمان و مقدار گرفتن آزمایش قند خون در افراد دیابتی متفاوت است ( اگر فرد دیابت نوع ۱ و یا قند خون بالا دارد ، باید در چند مرحله میزان قند خون را اندازه بگیرد) به همین دلیل می گوییم که بسته به نوع بیماری دیابت ، زمان استفاده از این دستگاه متفاوت خواهد بود و بهترین زمانی که برای تمام افراد دیابتی پیشنهاد می شود ، زمان ناشتا بودن است.

نکات مهم در زمان خرید دستگاه قند خون

1-دقت اندازه‌گیری

هم‌ترین ویژگی دستگاه قند خون مناسب، دقت در اندازه‌گیری است. این نتیجه‌ای حیاتی است و باید بدون خطا یا کمترین خطا باشد. نکته‌ای که باید در خرید دستگاه تست قند خون به آن بیشترین اهمیت را بدهید دقت اندازه‌گیری است.

2-حجم خون مورد نیاز

هر چه حجم خون مورد نیاز کمتر باشد نمونه‌گیری با درد کمتری همراه است. این میزان در دستگاه‌های تست قند خون متفاوت است. دستگاه‌های جدید فقط حدود 0.3 میکرو لیتر نیاز به خون دارند.

3-سیستم BVC

درصورتی‌که دستگاه تست قند خون به این سیستم مجهز باشد در صورت کم بودن حجم خون گرفته‌شده، دستگاه پیام خطایی را روی صفحه نشان می‌دهد؛ و نتیجه را اشتباه و پایین‌تر اعلام نمی‌کند. به این قابلیت نیز در هنگام خرید دستگاه تست قند خون توجه ویژه داشته باشید.

4-گرفتن خون از دیگر نقاط بدن

نمونه‌گیری از سرانگشتان دست با درد همراه است. خون‌گیری از سایر اعضای بدن مثل ساعد، ساق و ران پا بدون درد است. دستگاهی که این قابلیت را دارد به‌گونه‌ای طراحی ‌شده است که تست از سایر نقاط بدن مانند تست از سرانگشتان باشد. افرادی که باید چند بار در روز تست قند بگیرند در هنگام خرید به این موضوع بیشتر توجه کنند.

خرید دستگاه تست قند

5-سرعت اندازه‌گیری

فاصله بین خون‌گیری و اعلام نتیجه توسط دستگاه معمولا بین 5 تا 60 ثانیه است. ما نمی‌گوییم دستگاهی با سرعت اندازه‌گیری بالا لزوما بهترین دستگاه تست قند خون برای شماست. اما آگاه باشید که این گزینه در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

6-ذخیره‌سازی نتایج و محاسبه میانگین

در روند درمان و کنترل دیابت، تحلیل نتایج تست قند خون لازم می‌شود. محاسبه خودکار میانگین روزانه، هفتگی و ماهانه نیز در دستگاه‌های تست خون وجود دارد. در هنگام خرید به میزان ذخیره‌سازی و محاسبه میانگین‌ها توجه کنید.

7-قابلیت اتصال به کامپیوتر

برخی از دستگاه‌های تست قند خون قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارند. آن‌ها نتایج تست‌های قند خون را تحلیل و نمودارها و گزارش‌هایی ارائه می‌دهند. با توجه به میزان سختی بیماری به این گزینه در هنگام خرید دستگاه تست قند خون توجه بفرمایید.

8-صفحه نمایش دستگاه

معمولا صفحه نمایش این دستگاه‌ها LCD است. بهتر است به‌اندازه صفحه نمایش دقت کنید. صفحه دستگاه باید آن‌قدر بزرگ باشد که خواندن نتیجه برای شما راحت باشد.

9-ابعاد دستگاه

ابعاد دستگاه و راحتی حمل و قرار گرفتن در کیف و یا جیب کت را مد نظر قرار دهید. معمولا این دستگاه‌ها به دلیل وابستگی فرد به دستگاه در ابعاد کوچک و قابل‌حمل طراحی می‌شوند.

10-ضمانت و خدمات پس از فروش

بهتر است برندهایی را انتخاب کنید که محصول خود را تضمین کرده‌اند. تا در صورت خراب شدن به دردسر نیفتید.

11-موجود بودن تجهیزات و مواد مصرفی دستگاه

دستگاه‌های تست قند خون مواد مصرفی از جمله نوار تست دارند. یکی از دردسرهای مشتریان این است که دستگاهی که خریداری کرده‌اند دیگر مواد مصرفی به بازار نمی‌دهد. آن‌ها عملا نمی‌توانند از دستگاه خود استفاده کنند. پس در هنگام خرید و تحقیق برای بهترین دستگاه تست قند خون به این مسئله توجه ویژه داشته باشید.

12-کیفیت نوارهای تست قند خون

کیفیت نوارهای اندازه‌گیری قند خون اهمیت ویژه‌ای دارند. معمولا روی سطح نوار آزمایش، مواد شیمیایی ویژه‌ای است. در صورت عدم کیفیت کافی، اعلام نتیجه دقیق دستگاه را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. همچنین داشتن تاییدیه از سوی وزارت بهداشت و تاریخ مصرف محصول، از الزامات این دسته از نوارها به شمار می‌آیند.

13-توجه به قیمت دستگاه و لوازم مصرفی

علاوه بر قیمت دستگاه حتما به قیمت لوازم مصرفی آن‌هم دقت بفرمایید. بعضی اوقات هستند فروشندگانی که دستگاه را با قیمت بسیار ارزان ارائه می‌دهند و سپس لوازم مصرفی را با قیمتی بسیار بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهند.

خرید دستگاه تست قند

14-راحتی استفاده برای شخص مورد نظر

حتما نحوه کارکرد دستگاه را بررسی کنید. توانایی شخص استفاده‌کننده از دستگاه را در نظر بگیرید به ویژه اگر سالمندان عزیز هستند. بهتر است آن‌ها بتوانند مستقل از دستگاه استفاده کنند. پس به این نکته نیز در هنگام خرید دستگاه تست قند خون توجه بفرمایید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *