افتتاح حساب ترکیه
مزایای میز بار

مزایای میز بار که از آن در رستوران ها و منازل استفاده زیادی می شود، بسیار زیاد است. این محصولی زیبا، کارآمد و دکوراتیو برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک فوق العادست. در این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ از مزایای میز بار برایتان گفتیم.

میز بار چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از لوازم و وسایل پذیرایی در بعضی از خانه های امروزی، میز بار است که کاربرد اصلی آن سرو نوشیدنی است. البته از این میز ها به عنوان میز غذا خوری هم استفاده می شود.

این میز ها در کافه ها، رستوران ها و هتل ها هم وجود دارند که البته در آنها نوشیدنی های دیگر مانند انواع نوشابه ها و آبمیوه ها و قهوه و چنین نوشیدنی هایی سرو می شود. میز بار از یک میز بلند مانند جزیره یا اپن آشپزخانه تشکیل شده است که چند صندلی بلند در یک یا دو طرف آن قرار می گیرد، افراد پشت این میز نشسته و به صرف نوشیدنی مشغول می شوند.

مزایای میز بار

همانطور که گفته شد کانتر بار میزی شبیه به جزیره است که معمولا دارای کمد در زیر آن بوده و می توان لیوان ها و نوشیدنی ها را درون آن گذاشت. در واقع می توان گفت که مجموعه کانتر بار شامل یک میز ساده و یا کمد دار است که تعدادی صندلی در کنار آن قرار می گیرد، در قسمت پشت آن یعنی جایی که بار من می ایستد باید کمد یا قفسه هایی برای قرار دادن نوشیدنی ها و لیوان ها وجود داشته باشد و در بالای میز هم چراغ های آویزی برای زیبا تر شدن و ایجاد حس و حال خوب نصب شود.

یادآوری

البته بسته به مدل کانتر بار و مدرن یا کلاسیک بودن آن، ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد. مثلا در بعضی از مدل های میز بار مدرن قسمتی به عنوان کمد در زیر میز یا کانتر وجود ندارد و زیر آن خالی است. در ساخت میز بار سعی می شود که برای همه قسمت ها از میز اصلی گرفته تا قفسه های پشت سر و دیگر بخش ها از یک نوع چوب و با رنگ و طرح مشابه استفاده گردد.

موضوع نورپردازی میز بار مدرن و یا کلاسیک هم اهمیت زیادی در جلوه و نمای آن دارد. وجود لوستر هایی در بالای میز، استفاده از ریسه نوری در بخش های زیرین و در قفسه های پشت میز، انتخاب رنگ مناسب و متناسب با دیگر وسایل برای میز بار مشروب مدرن و کلاسیک، انتخاب طرح خاص و جذاب برای قفسه های نوشیدنی، قرار دادن سیستم صوتی و پخش موزیک در هنگام استفاده از بار همگی به ایجاد فضایی دلچسب و عالی برای گذران ساعاتی از شبانه روز کمک خواهد کرد.

مزایای میز بار

میز بار در چه قسمتی از خانه قرار می گیرد؟

کانتر بار بر حسب نظر افراد ممکن است در ورودی آشپزخانه قرار گیرد یا اینکه بخش دیگری از خانه مانند یک فرو رفتگی یا بخشی از نشیمن به آن اختصاص یابد. برای کسانی که مهمانی های زیادی در خانه شان برگزار می کنند، بهتر است کانتر بار در قسمتی از سالن ساخته شود تا برای همه مهمانان دسترسی به آن آسان باشد.

البته کانتر بار چرخدار به دلیل دارا بودن چرخ و حرکت دادن آن می تواند در هر قسمتی که لازم باشد، استفاده شود. در مورد ابعاد کانتر بار هم باید گفت که بسته به متراژ خانه و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند، ابعاد میز بار مشروب مدرن یا کلاسیک متفاوت است.

اگر برای جمع های خودمانی و دوستانه چند نفره به دنبال ساخت میز بار هستید، فضایی به اندازه ۳ تا ۴ متر مربع هم برای تان کافی خواهد بود. البته اگر به سبک های کلاسیک علاقه دارید باید فضایی بزرگ تر برای آن داشته باشید.

آشنایی با چیدمان به سبک کلاسیک همراه با معرفی چند اصول مهم !

انواع میز بار و ویژگی های آنها

میز بار (میز اپن)، برای دورهمی ها عالی است و در فضاهای جمع و جور، گزینه بهتری از میز ناهار خوری می باشد. اما می دانید کدام مدل برای شما مناسب است؟ میز شما باید چه ارتفاع و شکلی داشته باشد؟ در مورد مواد سازنده و سایر ویژگی آن چه می دانید؟ راهنمای ما را دنبال کنید تا میز متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

مزایای میز بار

در حال حاضر، میز بار را فقط در رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده نمی کنند. این میز، در خانه ها هم کاربرد دارد و جایگزین مناسبی برای میز ناهار خوری است.

انتخاب میز مناسب از بین میزهای مختلف، ممکن است کمی سخت باشد. به همین دلیل، ما این راهنما را آماده کردیم تا شما را در انتخابتان یاری کنیم.

ارتفاع مناسب میز بار، چقدر است؟

ارتفاع این میز، تعیین کننده میزان راحتی آن برای کاربران است. اگر چهارپایه و صندلی مخصوص به همراه میز استفاده می کنید، میز بار (میز اپن) با ارتفاع بیشتر مورد نیاز است.

ارتفاع مناسب برای این میز، حدودا بین 86 تا 102 سانتیمتر است؛ در حالی که ارتفاع میز ناهار خوری استاندارد، بین 71 تا 84 سانتیمتر است. ارتفاع بعضی میزهای بار (میزهای اپن)، به 104 تا 109 سانتیمتر هم می رسد. پس قبل از انتخاب این میز، صندلی یا چهارپایه مخصوص آن را انتخاب کنید.

مزایای میز بار

چگونه می توان اندازه مناسب میز بار را انتخاب کرد؟

اندازه این میز، قطعا مسئله قابل توجهی است. یک میز خیلی کوچک را نمی توان برای پذیرایی مهمان ها و خانواده های پرجمعیت استفاده کرد. یک میز خیلی بزرگ هم ممکن است فضا را بیهوده اِشغال کند و زیبایی بصری محیط را کاهش دهد.

برای انتخاب سایز مناسب این میز، ابتدا جایی که می خواهید میز را بگذارید را اندازه بگیرید. باید حداقل 45 سانتیمتر در طرفین فضای خالی باشد. فضای نشستن را هم در نظر بگیرید.

بهترین مواد سازنده میز بار

مواد سازنده این میز، باید متناسب با دکوراسیون و اثاثیه فضای قرارگیری (کلاسیک، مدرن، مینیمال، صنعتی و غیره) باشد. باید به مقاومت، سایر مزایا و معایب و قیمت هر مدل هم توجه داشته باشید. برخی از رایج ترین مواد برای ساخت این میزها عبارتند از: چوب جامد، کامپوزیت چوب، نئوپان، شیشه، فلز، آلومینیوم، پلاستیک یا حتی فولاد و سنگ. در صورتی که میز را برای فضای آزاد می خواهید، باید فاکتور آب و هوا را نیز در نظر بگیرید.

چوب

ماده ای عالی برای ساخت اکثر اسباب و اثاثیه است. چوب استفاده شده برای میزهای بار، باید در برابر حرارت و ضربه و ساییدگی و همچنین عوامل شیمیایی مقاوم باشد. چوب، برای فضای آزاد توصیه نمی شود.

مزایای میز بار

آلومینیوم

این فلز به دلیل دوام بالا، مناسب محیط های تجاری و فضای باز است.

فولاد

بر خلاف آلومینیوم، یک فلز نیست؛ بلکه آلیاژی است متشکل از آهن و کربن (با مقادیر کم). فولاد را به طور کامل در ساخت میز بار (میز اپن) استفاده نمی کنند؛ معمولاً از آن، برای ساخت چارچوب یا پایه میز استفاده می شود.

مزایای میز بار

پلاستیک

پلاستیک را جدیدا در تولید بسیاری از وسایل از جمله میز بار (میز اپن) به کار می برند. میز بار پلاستیکی، جذابیت میزهای چوبی یا فلزی را ندارد؛ اما نسبتا مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. این میز، سبک و کم وزن است؛ پس، به راحتی می توان آن را جابجا کرد. این نوع میز، با دارا بودن مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن برای فضای آزاد هم مناسب است. این نوع میز، گزینه خوبی برای رستوران و کافی شاپ است.

بهترین مواد برای رویه میز بار چیست؟

معمولا موادی همچون لمینت، سنگ مرمر، شیشه، گرانیت، لایه های نازک چوب، چوب طبیعی و … را برای مواد رویه این میز به کار می برند. به طور کلی، مراقبت و تمیز کردن از روکش چوبی آسان تر از سایر موارد است. علاوه بر این، این روکش در بیشتر فضاها ایده آل و زیبا به نظر می رسد.

چیدمان پاییزی منزل با ایده هایی جذاب و بدون هزینه

مزایای میز بار

میزی با این روکش، نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری دارد و شیک است. روکش لمینتی، معمولاً ارزانتر است. سنگ مرمر و گرانیت، در زمره روکش های کلاسیک هستند. روکش شیشه ای هم محبوب است. تمیز کردن آن، آسان است و ضد آب می باشد. شیشه شفاف، زیبا و مینیمالیستی است.

شیشه دودی، مشکی و مات در زمره نمونه های مدرن هستند.

چه سبک هایی برای ساخت میز بار استفاده می شود؟

بسته به نظر و سلیقه افراد ساخت میز بار مشروب مدرن و کلاسیک با طرح ها و مدل های متنوع همراه است. بعضی از افراد به چیدمان های مدرن علاقه دارند و دوست دارند میز بار مدرن و ساده در خانه شان داشته باشند. برای این افراد میز هایی بسیار مینیمال و ساده که از یک تخته چوب و پایه هایی فلزی یا چوبی تشکیل شده بسیار مناسب است.

همچنین فضای کمی را هم اشغال می کنند و اگر خانه ای دارای متراژ کم باشد، میز بار مشروب مدرن انتخاب بهتری خواهد بود. اما برای کسانی که فضای کافی در اختیار دارند و از طرفی می خواهد کانتر باری با ظاهر کلاسیک، شیک و با شکوه داشته باشند، به نحوی که بیشترین شباهت با بار های جذاب و لوکس و دیدنی خارج از کشور ایجاد شود، سبک کلاسیک را برای کانتر بار خود انتخاب می کنند.

در این میز ها استفاده از چوب، تزیینات خاص سبک کلاسیک، رنگ های قهوه ای و قرمز و ماهگونی، صندلی های چرمی و حجم بزرگ میز و تجهیزات وابسته به آن از مشخصه های اصلی کانتر بار کلاسیک است.

انواع میز بار و ویژگی های آنها

این میز مانند هر وسیله دیگری، انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مزایای میز بار

مربعی

این نوع میزها با ساختار مربعی طراحی شده اند و می توانند بزرگ یا کوچک و بلند یا کوتاه باشند. دور این میزها، می توان دو یا چهار صندلی گذاشت. این نوع میز، همیشه راحتی و آسایش را بری کاربر فراهم می کند. آن‌ ها معمولاً پایه‌ های نرمی دارند و به کف زمین آسیب نمی زنند. این پایه های نرم، اغلب برای استحکام و دوام بیشتر گالوانیزه می‌ شوند.

با توجه به جابجایی زیاد این میزها در رستوران و کافی شاپ ها، آنها را بسیار محکم و مقاوم می سازند.

گِرد

این میزها، تقریباً 61 سانتیمتر قطر و حدود 101 تا 109 سانتیمتر ارتفاع دارند. افراد می توانند دور این میزها بایستند و با یکدیگر صحبت کنند. این میزها، مناسب نشستن نیستند؛ چون اندازه کوچکی دارند. این میزها، اغلب دارای یک صفحه چرخان هستند که در هر دو جهت می چرخد و یک پدال پایی هم دارند که می توانید برای تنظیم ارتفاع میز از آن استفاده کنید.

میز بلند

این میزها، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک هستند؛ چون کاربر می تواند به صورت ایستاده قهوه و غذایش را سریع سِرو کند. به بیان ساده، این میزها به شما این امکان را می دهند که از فضاهای بلااستفاده، استفاده بهتری داشته باشید.

مزایای میز بار

اینگونه، نیازی به میزهای ناهار خوری (در منازل) و یا تعداد زیادی میز دارای صندلی (در کافی شاپ ها و رستوران ها) نخواهید داشت. ارتفاع این میزها، بین 112 تا 119 سانتی متر است.

میز کانتری

ارتفاعی بین 86 تا 102 سانتیمتر دارد. این میز را معمولا در کافی شاپ ها و رستوران ها می بینید. این مدل میز، کاربردی دوگانه دارد؛ صندوقدار پشت آن مستقر می شود و تعداد زیادی مشتری در جلویش.

معمولی: میز بار معمولی، ارتفاعی بین 71 تا 84 سانتیمتر دارد. این میز برای فضای رستوران، کافی شاپ و منازل مناسب است.

مزایای میز بار

قیمت میز بار

قیمت میز بار ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

جنس چوب به کار رفته

چوب های به کار رفته در میز بار ها کاملا یکسان نیستند. هر اندازه که جنس چوب این محصول مرغوب تر باشد، می توانید محصول بهتری را در اختیار داشته باشید. بهترین نوع چوب را می توانید در کارخانه مانادنا دریافت و خریداری نمایید.

از مزایا و معایب دیوارپوش فوم چه می دانید ؟!

مزایای میز بار

میزان کنده کاری

کنده کاری میز بار بسیار حائز اهمیت است. البته انتخاب نوع کنده کاری به سلیقه شما بستگی دارد اما اصولا کنده کاری ها شلوغ قیمت بالاتری دارند. زیرا وقت و هزینه بیشتری در تولید آنها صرف شده است.

اندازه میز

این مسئله، یک امر کاملا بدیهی است. میز بار های بزرگتر گران تر از میز های کوچک هستند. البته انتخاب این محصول از نظر ابعاد به محیط زندگی شما بستگی دارد. بهتر است که در منازل با مساحت زیاد از میز بار های بزرگتر استفاده کنید. میز های در این ابعاد جلوه بیشتری را به نمایش میگذارند و زیبایی بیشتری را نصیب شما خواهند کرد.

مزایای میز بار

خرید مستقیم بی واسطه

متاسفانه نه تنها در حوزه خرید میز بار ها، بلکه در حوزه خرید انواع محصولات چوبی بیشترین سود را واسطه ها دریافت می کنند. دلالان تنها هدفشان کسب سود و پول بیشتر است و فرقی نمی کند که این سود را از چه راهی کسب کنند.

به همین دلیل لازم است که میز بار را از مکان های بی واسطه خریداری نمایید. به این ترتیب هم آن را ارزانتر دریافت می کنید و هم اینکه این اقدام شما به صنعت تولیدی کشور است.

میز بار چرخدار

میز بار چرخ دار یکی از مهم ترین وکاربردی ترین وسایل بسیار مفید در رستوران ها و حتی در بیشتر منازل مسکونی بزرگ نیز کاربرد زیادی دارد انواع میز های بار چرخ دار در بیشتر طرح های مدرن و لوکس و… در رستوران ها و خانه های بزرگ استفاده میشود امروزه در بیشتر رستوران ها از این میز ها استفاده میکنند در رستوران های لوکس و زیبا حتمی از این نوع میز ها برای بردن غذا ها و… به مشتری از این میز استفاده میکنند .

یعنی بطور کلی یکی از مهم ترین وسایل که برای یک رستوران نیاز است میز بار چرخ دار است. اما امروزه در بیشتر خانه های بزرگ نیز از این نوع میز ها استفاده میکنند چون هم باعث راحتی در بردن وسایل به سفره و یا جمع کردن میشود و همچنین میتوانید همه چیز اماده روی یک میز داشته باشید تا کارتان اسان تر باشد.

اما برای خرید این نوع میز ها نیز باید به کل دکوراسیون داخل خانه ی خود توجه داشته باشید و میزی که انتخاب میکنید مناسب خانه ی شما باشد تا بعدا مشکلی بوجود نیاید.این نوع میز ها کاربرد های مختلفی دارند و بدلیل مفید بودن ان امروزه در همه ی خانه ها تقریبا از ان استفاده میکنند.

مزایای میز بار

نکته

خیلی ها بخاطر اینکه خانه های کوچکی دارند استفاده از میز بار چرخ دار را نادیده میگیرند اما در خانه های کوچک نیز میتوان از این میز های چرخ دار استفاده کرد هم به عنوان یک جزیره کوچک در اشپزخانه یا زمانی که مهمان دارید میتوانید وسایل مورد نیاز را برای بردن به حیاط و… از میز بار چرخ دار استفاده کنید تا کارتان راحت شود علاوه بر ان این میز ها زیبایی های خاصی دارند ان هم میتواند باعث افزایش زیبایی دکوراسیون داخل خانه ی شما باشد.

خیلی ها بخاطر کوچک بودن منزلشان قید استفاده از میز بار چرخدار را می زنند در حالی که این وسیله حتی در فضاهای کوچک هم می تواند بسیار کاربردی و دکوراتیو و زیبا باشد. حتی می توان از آنها بعنوان یک جزیره کوچک در آشپزخانه نیز بهره برد و در مهمانی های محیط بیرون مثل تراس یا حیاط، غذا و نوشیدنی ها را توسط آنها به راحتی حمل کرد.

انواع میز بار چرخدار مدرن در کنار اینکه ظاهر بسیار شیک و لوکس دارند، قابل تغییر بوده و هر مصرف کننده ای می تواند بنا به نیاز خود از آنها استفاده کند. شکل های زیر تعدادی از این مدل های خلاقانه را نشان می دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

17 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *