ميوه براي درمان سرماخوردگي

ميوه براي درمان سرماخوردگي بسیار مفید و مناسب است و در درمان فوری سرماخودگی موثر است. ما در این مطلب از گروه سلامت شادمگ لیستی از بهترین ميوه براي درمان سرماخوردگي را به شما ارائه کردیم.

سرماخوردگی

زمانیکه اولین باد سرد فصل پاییزی میوزد من معمولاً گلویم دچار التهاب شده و چند روزی ناخوش می‌شوم. البته فقط سوزش گلو، مهم نیست، اما همین سوزش‌های گلو به ما هشدار می‌دهد که در فصل سرما باید بیش‌ از پیش مراقب سلامتی خودمان باشیم.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

در این فصل است که باکتری‌ها و ویروس‌ها بیشتر از همیشه جولان می‌دهند. شما می‌توانید با تهیه میوه‌ها و مواد غذایی مناسب و سالم به بدن خودتان کمک کنید تا با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا بجنگید. اما دقیقاً چه میوه‌هایی برای درمان سرماخوردگی مفید هستند؟

ما در این متن قصد داریم به معرفی بهترین میوه‌ ها برای درمان سرماخوردگی بپردازیم. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت میوه فروشی آنلاین سان میوه، خوراکی‌های مفید برای دوران سرماخوردگی را فقط با یک تماس درب منزل تحویل بگیرید.

آیا بهترین میوه ها برای سرماخوردگی به درمان سریع کمک می‌کنند؟

دوران سرماخوردگی را می‌توان به کمک ویتامین‌ها، مواد شیمیایی و مغذی موجود در میوه و سبزیجات سریع‌تر بهبود بخشید. از آنجایی که درمان قطعی و سرعتی برای سرماخوردگی در لحظه وجود ندارد، باید از انواع مواد مغذی کمک گرفت.

مصرف انواع ویتامین و مواد مغذی به طور قابل ملاحظه‌ای می‌تواند به جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. پیروی از رژیم غذایی زود هضم در کنار مصرف همه ویتامین‌ها به تامین انرژی در طول بیماری می‌انجامد.

با اینکه دوره سرماخوردگی برای بهبود یافتن باید سپری شود، اما بهتر است به بدن مواد مورد نیاز برای داشتن انرژی برای مقابله با بیماری را رساند.

سیستم ایمنی قوی برای بدن به کمک ویتامین‌هایی نظیر ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین K تامین خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که باید برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود سریع سرماخوردگی از مواد خوراکی حاوی آنها که شامل انواع میوه‌ها می‌شود، کمک گرفت.

معرفی میوه های مفید برای سرماخوردگی

 ۱. مرکبات منبع ویتامین‌ها

یکی از معروف‌ترین میوه‌های خانواده مرکبات، پرتقال است.. دیگر میوه‌های خانواده مرکبات گریپ‌فروت و لیمو هستند. میوه‌های خانواده مرکبات دارای مقدار زیادی ویتامین C هستند. بررسی‌ها نشان دادند که شما با خوردن ویتامین C می‌توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و به این صورت، به بدنتان کمک کنید تا از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید. خوردن میوه‌هایی که در آن‌ها ویتامین C وجود دارد به‌شدت توصیه می‌شود.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

وقتی‌که این میوه ها را می‌خورید خیلی نگران این نباشید که ویتامین ث زیاد مصرف کردید، چون بدن شما نمی‌تواند این ویتامین را در خودش ذخیره کند. بنابراین، شما باید هر روز این ویتامین مهم را به بدنتان برسانید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

در نتیجه، انواع میوه مرکبات جزو خوراکی مفید برای درمان فوری سرماخوردگی محسوب می‌شوند.

 ۲. سیب و تقویت سیستم ایمنی

سیب یکی از میوه‌های پرطرف‌دار و محبوب است. مزایای این میوه فقط به درمان سرماخوردگی محدود نمی‌شود. در سیب مواد شیمیایی به نام فلاونوئید وجود دارند که مصرف آن ها می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت رو کاهش دهد. خوردن سیب می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید.

علاوه‌ بر این، در سیب مقدار زیادی کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی وجود دارد و خوردن آن کالری زیادی را وارد بدنتان می‌کند. برای همین است که بسیاری از افراد سیب را به‌ عنوان یک میان وعده غذایی و همینطور به‌ عنوان صبحانه استفاده می‌کنند.

سیب را می‌توان یکی از موثر ترین میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی و گلو درد معرفی کرد.

 ۳. کیوی و خواص شگفت انگیز

اگر دنبال میوه‌ای می‌گردید که مقدار ویتامین C در آن حتی از پرتقال هم بیشتر باشد، کیوی میوه‌ی مناسبی برای شماست. میزان ویتامین C در کیوی حدوداً دو برابر میزان میزان ویتامین C در پرتقال است که باعث می‌شود، کیوی یک میوه خیلی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن ما باشد. علاوه‌بر ویتامین C، در کیوی مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد.

این دو ویتامین آنتی‌اکسیدان هم هستند و می‌توانند علاوه‌ بر تقویت سیستم ایمنی، از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدنمان جلوگیری کنند. علاوه برداشتن ویتامین ث، کیوی دارای مقدار زیادی پتاسیم هست و کالری آن هم کم است. خوردن کیوی برای کاهش فشار خون هم بسیار مفید است.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

بنابراین، کیوی یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان سرماخوردگی در نظر گرفته می‌شود.

۴. زغال‌اخته و درمان عفونت تنفسی

زغال‌اخته جزو یکی از میوه‌هایی است که بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را در بین تمام میوه‌ها و سبزیجات دارد. زغال‌اخته‌ها پر از ویتامین‌هایی هستند که برای درمان سرماخوردگی و سرفه کردن مفید هستند. علاوه‌ بر این، زغال‌اخته‌ها کالری کمی دارند و شما به‌ غیر از تقویت سیستم ایمنی، با خوردن این میوه هم می‌توانید احساس سیری کنید و هم بدن خودتان را سالم نگه دارید.

درمان خانگی اگزما با ۲۲ روش آسان

 ۵. هندوانه رفع کامل التهاب‌های سیستم تنفسی

هندوانه برخی اوقات وجهه خوبی در بین طرف‌داران میوه ندارد. چون خیلی‌ها فکر می‌کنند که این میوه فقط آب و شکر است، درصورتیکه این‌طور نیست.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

هندوانه علاوه‌ بر آب زیادی که درون خودش دارد، ویتامین‌های زیادی هم دارد. یک ماده مهم در هندوانه، آنتی‌اکسیدان لیکوپن است. لیکوپن می‌تواند به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک کند و التهاب‌های سیستم تنفسی و آلودگی‌های آن را کاهش دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که آب هندوانه از نوشیدنی‌ های مفید برای سرماخوردگی است.

 ۶. آناناس، مدافع سیستم ایمنی بدن

آناناس، از میوه گرمسیری ترد و آبدار است که یکی از خواص مهم آن خواص ضد التهابی است. خواص ضد التهابی آناناس باعث باعث شده که آن یکی از غذاهای مفید برای درمان سرماخوردگی باشد. به توصیه متخصصان تغذیه، مصرف آناناس در فصل سرما، برای درمان سرماخوردگی، کاهش علائم سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند. همچنین، کالری ناشی از خوردن آناناس هم کم و مواد مغذی موجود در آن بسیار زیاد است.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

در آناناس فلاونوئیدها و اسیدهای فولیک می‌توانند به کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی از سرطان‌ها کمک کنند.

 ۷. توت‌فرنگی‌، تقویت کننده‌ی ریه

توت‌فرنگی یک میوه ایده‌آل محسوب می‌شود،می‌دانید چرا؟ به این خاطر که توت‌فرنگی هم بسیار زیبا است و هم بسیار مغذی. توت فرنگی با کالری کم، منبع کربوهیدرات و ویتامین C است. شما می‌توانید توت‌فرنگی را بصورت خام یا در دسر و یا سالاد مصرف کنید. خوشمزه بودن و کم‌کالری بودن توت‌فرنگی و همچنین، مقدار زیاد ویتامین C در آن باعث می‌شود که این میوه یکی از خوراکی‌های مفید برای درمان فوری سرماخوردگی به حساب آید.

اول سرماخوردگی چی بخوریم؟

برای درمان سرماخوردگی بجای مصرف داروهای شیمیایی به داروهای خوش رنگ و لعاب ارگانیک، روی آورید. با آب پرتقال و آب هنداونه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای رفع التهاب سینه و عفونت ریه را سر بکشید و از خواص نوشیدنی‌های مفید برای سرماخوردگی بهره‌مند شوید!

در سرماخوردگی چه نخوریم؟

وقتی با بهترین میوه ها برای سرماخوردگی آشنا شدید، لازم است برخی از میوه‌ها را نیز حذف کنید. زیرا ممکن است باعث شوند عوارض سرماخوردگی کمی تشدید شود و به عنوان محرک برای التهابات عمل کنند.

در بین مواد غذایی سرخ کردنی و همینطور نوشیدنی‌های آماده یا غذاهای آماده پرچرب برخی از میوه‌ها نیز ممکن است برای سرماخوردگی مضر باشند. مهمترین این میوه‌ها خربزه و انگور هستند که می‌توانند برای بدن در دوران سرماخوردگی مضر باشند.

ترکیبات موجود در این دو میوه با اینکه سرشار از خواص مختلف هستند، در زمان سرماخوردگی، با رساندن هیستامین به بدن یا سبب ترشح شدن هیستامین در بدن، به تشدید عوارض سرماخوردگی منجر می‌شوند. وقتی بهترین میوه ها برای سرماخوردگی را تهیه می‌کنید، بهتر است از این دو گزینه صرف نظر کنید.

چه کمپوتی برای سرماخوردگی خوب است؟

در برخی از موارد مبتلایان به سرماخوردگی نمی‌توانند از میوه‌ها به صورت خام استفاده کنند تا تاثیر آنها برای بهبود سرماخوردگی را دریافت کنند. این در صورتی است که برخی از بهترین میوه ها برای سرماخوردگی مانند مرکباتی که معرفی شدند، قابل پخت نیستند و لازم است گزینه‌های مناسب‌تری را انتخاب کرد.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

منظور از کمپوت، میوه‌هایی محسوب می‌شوند که با مقداری آب و مقدار خیلی کمی شکر پخته شده باشند. البته برخی از انواع سبزیجات را نیز به صورت بخارپز با کمی نمک می‌توان مصرف کرد که آنها نیز تاثیرات مطلوبی برای بهبود سرماخوردگی دارند.

کمپوت گیلاس: یکی از بهترین انواع کمپوت برای دوران سرماخوردگی است که با رساندن ویتامین C فراوان به بدن، آسیب نرساندن به سیستم گوارشی و هضم ساده می‌تواند بسیار مفید عمل کند.
آناناس: میوه آناناس از جمله گزینه‌هایی است که به صورت خام و پخته می‌تواند برای سرماخوردگی بسیار مفید باشد.
کمپوت سیب: میوه سیب یکی از بهترین میوه ها برای سرماخوردگی است اما در صورت مصرف خام شاید هضم کمی سخت‌تری داشته باشد. ولی کمپوت شده آن می‌تواند علاوه بر رساندن مواد مغذی و ویتامینی به بدن سبب بهبود عوارض سرماخوردگی شود.

با مصرف میوه‌های کمپوت شده برای سرماخوردگی، می‌توان به بهبود علائم تا حد مطلوبی کمک کرد. اما برخی از سبزیجات به صورت پخته نیز می‌توانند تاثیر به سزای در بهبود داشته باشند:

شلغم بخارپز شده به همراه کمی نمک یا پخته شده آن با عسل برای بهبود عوارضی مانند گلودرد در سرماخوردگی بسیار موثر است.
انواع کلم پخته شده با مقداری نمک به دریافت خواص آنتی اکسیدانی در طول سرماخوردگی و رفع عوارض آن منجر می‌شوند.
سیر را در طول دوران سرماخوردگی در تهیه مواد غذایی بهتر است به کار برد تا در بهبود آن سرعت بخشید

خواص لعاب برنج برای لاغری فوری ، چاقی صورت و از بین بردن لک صورت ؛ قابل شمارش نیست !

میوه های تابستانی مفید برای سرماخوردگی کدامند؟

ميوه براي درمان سرماخوردگي میوه‌هایی هستند که منابع غنی از ویتامین‌های مختلف بخصوص ویتامین سی به حساب می‌آیند. اما میوه‌های تابستانی که ویتامین c دارند کدام میوه‌ها هستند و چگونه می‌توان آنها را تشخیص داد؟

تصور بر این است که میوه‌های تابستانی حاوی ویتامین ث، از خانواده مرکبات هستند و سایر میوه ها برای سرماخوردگی تاثیر چندانی ندارد. در این مطلب سعی داریم که با هم بررسی کنیم که آیا سایر میوه های تابستانی برای درمان سرماخوردگی موثر هستند یا خیر؟

هندوانه

شاید کمی عجیب باشد ولی دو ویژگی هندوانه آن را بعنوان یک میوه موثر و شاخص برای درمان سرماخوردگی کاندید می‌کند. معمولاً یکی از مشکلاتی که بیمار سرماخورده و مبتلا به آنفولانزا دارد، کم شدن میزان آب، مایعات و املاح بدن است. این موضوع گاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

هندوانه به تنهایی می‌تواند بخش زیادی از آب از دست رفته بدن را تامین کند؛ در کنار این واقعیت که هندوانه، منبع غنی ویتامین‌های مختلف محسوب می‌شود و یکی از میوه های تابستانی حاوی ویتامین c است که برای سرماخوردگی و درمان آن می‌تواند مفید باشد. مصرف متعادل این میوه در ایام سرماخوردگی می‌تواند روند بهبودی بیمار را تسریع کند و شما را از عوارض این بیماری دور نگه دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی در دسته میوه‌ها قرار ندارد؛ اما وقتی صحبت از سلامتی است باید سراغ گوجه فرنگی را بگیریم. در بسیاری از نقاط کشور گوجه فرنگی میوه تابستانی است اما در برخی مناطق این میوه در فصول زمستان و بهار نیز برداشت می‌شود.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

در لیست میوه های تابستانی تب بر شاید گوجه فرنگی جایگاه خوبی داشته باشد. خوردن یک لیوان گوجه فرنگی بصورت روزانه نیاز بدن شما را به ویتامین سی بر طرف می‌کند و همچنین نیاز شما به سایر ویتامین‌ها بخصوص ویتامین آ تا حد زیادی تامین خواهد شد.

آلو از ميوه براي درمان سرماخوردگي

نظر شما درباره آلو چیست؟ آیا آلو هم میوه تابستانی دارای ویتامین سی به حساب می‌آید یا خیر؟ پاسخ مثبت است. انواع آلو که در فصل تابستان در سرتاسر کشور در دسترس است، تاثیر بسیار زیادی در بهبود سرماخوردگی شما خواهد داشت. البته این میوه از آن دسته نیست که بتوانید به مقدار زیاد آن را در یک روز مصرف کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند سیستم گوارشی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همانطور که گفته شد میوه آلو، یک میوه تابستانی دارای ویتامین سی بوده و انتخابی مناسب بعنوان میوه تابستانی برای سرماخوردگی است. پس اگر شما هم سرماخورده‌اید یا در معرض سرما خوردگی هستید با مصرف آلو سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

ملون

ملون و آب ملون می‌توانند به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته شوند. یک میوه کامل با مقادیر بسیار زیادی ویتامین که می‌تواند به شما برای بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن کمک کند. قطعاً یکی از میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی ملون است. این میوه از اواخر بهار به سبد میوه‌ها اضافه می‌شود و تا پایان تابستان و اوایل پاییز نیز در دسترس است.

شلیل

شلیل در واقع نسخه اصلاح شده هلو بوده و از لحاظ کیفیت و مزه کمی پر طرفدارتر از میوه هلو است.این میوه  از هر نظر برای مقاوم‌سازی سیستم ایمنی بدن شما آماده به خدمت است. بهتر است در فصل گرما این میوه را در لیست میوه‌ها در نظر بگیرید. شاید اگر از کسی در مورد بهترین میوه های تابستانی مناسب سرماخوردگی سوال کنید، بلافاصله این میوه را به شما معرفی نکند؛ ولی این میوه به راستی که در درمان سرماخوردگی موثر است.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

این میوه تابستانی و معطر حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین آ و ویتامین ث است. به همین علت بدن شما را در مقابل سرماخوردگی ایمن می‌کند و اگر سرما خورده باشید روند بهبود را تسریع خواهد کرد. شلیل علاوه بر این بر روند بهبود در بیماران سرطانی نیز موثر ظاهر شده است. وجود نوعی آنتی اکسیدان در این میوه، تاثیرات مهمی در بدن شما شکل می‌دهد.

طالبی ميوه براي درمان سرماخوردگي

طالبی، گرمک، دستنبو، جانا و سایر میوه‌های هم خانواده نیز همانند ملون در درمان بیماری‌های فصلی و بیماری‌هایی بسیار موثر هستند که به جهت ضعف ایمنی بدن دچار آن می‌شوید. خوردن آب طالبی نیز همان تاثیر را دارد به شرطی که مراقب افزایش قند خون خود باشید و در مصرف آن دقت نمایید.

نکته‌ای که در هنگام آب گیری این نوع میوه‌ها باید در نظر بگیرید، اضافه نکردن شکر است. متاسفانه مدت‌هاست در میوه فروشی‌ها برای شیرین کردن انواع معجون حاوی طالبی، شکر اضافه می‌کنند. شاید خوردن این نوع آبمیوه در کوتاه مدت و در لحظه برای شما لذت‌بخش به نظر برسد؛ اما آثار سوء مصرف قند و شکر بدن شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت.

چطور ماه رمضان دارو مصرف کنیم ؟ نحوه مصرف دارو در ماه رمضان بدون باطل کردن روزه

بهتر است از مصرف آب طالبی‌‌های متفرقه که از فرایند تولید آن اطمینان ندارید صرف‌نظر کنید. بهترین گزینه برای مصرف طالبی و آب طالبی، خرید میوه طالبی بصورت آنلاین و اینترنتی است؛ که می‌توانید آب این میوه را بعد از خرید در خانه آماده و میل نمایید.

گیلاس و آلبالو

این دو میوه که در فصل تابستان و ابتدای پاییز در سبد خرید تره بار شما جا خوش می‌کنند، ضمن اینکه بسیار خوشمزه‌اند، در درمان سرماخوردگی نیز موثر هستند. هر دو میوه گیلاس و آلبالو به عنوان منابع غنی ویتامین و آنتی اکسیدان به شمار می‌آیند که می‌توانند بدن شما را در مقابل سرماخوردگی قوی‌تر کنند.

بهترین آب ميوه براي درمان سرماخوردگي

گاهی حتی برخی از بهترین میوه ها برای سرماخوردگی به شکل کمپوت شده را نیز نمی‌توان در این دوران مصرف کرد و نیاز به دریافت آبمیوه احساس می‌شود. انواع آب میوه هستند که می‌توانند به تامین ویتامین و مواد مغذی برای تقویت بدن کمک کنند اما برخی از آنها مفیدتر و موثرتر برای سرماخوردگی هستند:

ميوه براي درمان سرماخوردگي

آب سیب
آب هویج
آبچغندر به همراه کمی آب سیب و آب زنجبیل
آب توت فرنگی
آبکیوی
آب هندوانه
نکته مهم: بهتر است هر کدام از گزینه‌ها دمای سردی نداشته باشند و تقریبا با محیط هم دما شده باشند.

بهترین ميوه براي درمان سرماخوردگي و سرفه

طبق مطالعات انجام شده، میوه‌ها گزینه‌های خوبی برای مبارزه با میکروب‌ها هستند. طبق مطالعات انجام شده، ویتامین‌ها موجود در میوه‌ها سطح سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از این طریق می‌توان 25 درصد از علائم تنفسی ناشی از سرماخوردگی را کاهش داد. در ادامه به میوه‌هایی که برای این منظور مفید هستند پرداخته‌ایم.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

مصرف کیوی با ویتامین C فراوان

این میوه سرشار از ویتامین C و ویتامین E است. این دو ویتامین برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا ضروری هستند. همچنین حاوی پتاسیم است و کالری کمی را برای بدن به همراه دارد.
کیوی دو برابر پرتقال ویتامین C دارد. از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید تا سرماخوردگی زودتر درمان شود. (منبع)

استفاده از موز ؛ ميوه براي درمان سرماخوردگي

موز تاثیرات مفیدی بر موارد زیر دارد:
رفع خستگی
کاهش استرس
کاهش افسردگی
پیشگیری از مشکلات قلبی و فشار خون
همچنین حاوی ویتامین‌های فراوانی است که وقتی در طول سرماخوردگی بی حال و کسل باشید، به رفع آن کمک می‌کند.

ميوه براي درمان سرماخوردگي

استفاده از سیب و آب سیب

سیب سرشار از فلاونوئیدها است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی، از بدن در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کنند و به درمان سریع‌تر کمک می‌کنند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران سرماخوردگی حتما از سیب استفاده کنید.

انواع مرکبات

میوه‌های خانواده مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. از این رو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. بدن باید روزانه این ویتامین را دریافت کند. چون در بدن ذخیره نمی‌شود. انواع مرکبات مفیدی که بهبود سریع‌تر در دوران سرماخوردگی کمک می‌کنند، شامل موارد زیر می‌شود:
لیمو ترش و لیمو شیرین
پرتقال
گریپ فروت
نارنگی

چند معجون عالی برای درمان سرماخوردگی

بهترین میوه ها برای سرماخوردگی می‌توانند روند بهبود را تسریع بخشند. اما با تهیه چند معجون خوشمزه با میوه‌ها، می‌توانید نتیجه بهتری کسب کنید. در ادامه بهترین معجون‌ها را برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی آموزش خواهیم داد.

معجون تقویت کننده در سرماخوردگی

برای اینکه بتوانید در دوران سرماخوردگی بدن خود را تقویت کنید، حتما این معجون خوشمزه را تهیه کنید. برای تهیه آن گزینه‌های زیر را تهیه کنید:

لبو متوسط: 1 عدد
خیار: 2 عدد
برگ اسفناج: 1 پیمانه
هویج: 2 عدد
سیب سبز: 1 عدد
برای تهیه این معجون، گزینه‌های گفته شده را آبگیری کنید. یک لیوان از این معجون را در طول روز نوش جان کنید تا سریع‌تر سرماخوردگی بهبود یابد.

معجون تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

برای اینکه سریعتر به درمان سرماخوردگی بپردازید، باید سیستم ایمنی بدن را از طریق مواد غذایی طبیعی و تازه تقویت کنید. برای این معجون تقویت کننده سیستم ایمنی ابتدا مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

ميوه براي درمان سرماخوردگي

هویج: 5 عدد
پرتقال: 2 عدد
لیموترش تازه: 2 عدد
سیب سبز: 1 عدد
زنجبیل تازه به اندازه دو بند انگشت یا یک قاشق پودر آن
فلفل قرمز: نوک قاشق غذاخوری

برای تهیه این معجون ابتدا میوه‌ها را آب بگیرید. سپس به آنها زنجبیل رنده شده و فلفل قرمز را اضافه کنید. مقدار یک لیوان از این معجون را روزانه میل کنید تا زودتر بهبود یابید.

این معجون به علت داشتن پرتقال و لیمو ترش، خواص آنتی اکسیدانی بالایی را به بدن می‌رساند. در نتیجه بدن سریع‌تر از بیماری بهبود می‌یابد. هویج در این معجون یک ترکیبی آنتی باکتری است که به بهبود بیماری کمک شایانی می‌رساند. ترکیب این معجون به طور کلی سبب انرژی بخشی به بدن می‌شود و حال عمومی را بهبود می‌بخشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

5 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *