ویژگی گلس خوب

قطعاً برای هرکسی پیش آمده برای داشتن یک گلس خوب و با دوام، به بررسی ویژگی گلس خوب پرداخته و  مغازه‌های مختلف را برای خرید یک گلس مناسب، ظریف و بادوام امتحان کرده باشید . گروه تکنولوژی شادمگ در این مطلب به شما کمک میکند تا با انواع گلس آشنا شده و بهترین مارک گلس سامسونگ و آیفون را بشناسید.

گلس گوشی چیست

در پاسخ به این سوال که گلس گوشی چیست می‌بایست گفت که گلس گوشی همان لایه محافظیست که گوشی شما را در برابر ضربه خط و خش و … محافظت می‌کند و امروزه در جنس‌ها و کاربردهای مختلفی هم ساخته می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این مورد مهمترین لوازمیست که هر کسی بسته به مدل گوشی خود باید بعد از خرید گوشی تهیه کند تا با خیال راحت‌تر از گوشی خود استفاده کند.

ویژگی گلس خوب

گاهاً دیده شده که یک گلس گوشی با قیمت‌های نجومی تا بیش از ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش رفته، خصوصاً گلس‌ گوشی ایفون به دلیل قیمت بسیار بالای آنها با بسته‌بندی‌های بسیار شیک و گران قیمت عرضه می‌شوند. این خصلت سیستم‌های سنتی و مغازه داریست که خریدار را به خرید کالای موجود در مغازه‌اش ترغیب کند. درنظر داشته باشید که قیمت گلس تابع فرآیند ساخت آن است هر چه فرآیند ساخت آن پیچیده‌تر باشد قیمت گلس یا قیمت محافظ صفحه نیز افزایش خواهد یافت.

چرا از باید از گلس خوب استفاده کنیم؟

در یک توضیح کلی ویژگی گلس خوب ابتدا باید بدانیم که اصلا محافظ صفحه نمایش یا به اصطلاح گلس چه کاربردی وچه لزومی دارد که ما از آن استفاده کنیم؟

بارها و بارها شاید برای شما یا نزدیکانتان پیش اومده که در یک اتفاق ساده گوشی از دستانتان پرت شده و با زمین اصابت کرده و یا طی حوادث غیر منتظره مشابه ، صفحه نمایش گوشی شما به سختی آسیب دیده است. حتی برای خودمن هم این اتفاق افتاده که خیلی تجربه تلخی بود:)

توی مترو بودم و به اشتباه و حواس پرتی گوشی رو در جیب عقب شلوارم گذاشته بودم و در حال گوش دادن به آهنگ ، که یک واره با صندلی خالی مواجه شدم.

قصد نشستن همانا و خورد شدن ال سی دی گوشی همانا ، و اینگونه بود صفحه نمایش من که محافظ نداشت از وسط دو نیم شد.خلاصه دیگه نیازی نیست که بگم چرا استفاده از محافظ صفحه نمایش اجباری و لازم است اینگونه میتونید گوشی تون رو از آسیب هایی که در کمین هستند محافظت کنید و هزینه های گزاف تعویض ال سی دی گریبان شما را نگیرد هر چند که گریبان من را گرفت:(

انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

گلس ها انواع مختلفی موجود در بازار دارند که ما میخواییم معروف ترین ها را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم.همان طور که گفتیم نیاز به محافظ صفحه نمایش از واجبات است، در این قسمت با انواعی از گلس ها آشنا میشویم و هر کدام رو به صورت خلاصه بار یه توضیح مختصری میدهیم.

ویژگی گلس خوب

از انواع گلس ها که میخواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم شامل: نوع مات، نوع براق ، نوع TPU، نوع پرایوسی ، نوع فول کاور ، نوع 2d , 3d،نوع UV، نوع PET و نوع Nano Liquid میباشد.

محافظ صفحه نمایش مات (matte)

محافظ صفحه نمایش یا گلس از نوع مات در واقع یک محافظ کامل در برابر تمامی آسیب های احتمالی است واز امکانات آن میتوان به ضد ضربه و ضد خش بودن اشاره کرد .

البته از دیگر مزایای آن تاثیر نداشتن نور آفتاب بر روی صفحه نمایش گوشی شما است به صورتی که نور برگشتی آفتاب رو به سمت چشم های شما نمیفرسته و یا عمل انعکاس نور به شدت پایین میاره ، در ضمن اسم دیگر این نوع، محافظ صفحه نمایش “ضد تابش نور “هم میگویند. تا آنجایی که من خبر دارم این نوع از گلس در کشور ما نایاب یا کم است.

محافظ صفحه نمایش براق

این نوع از گلس زیبایی خاص و منحربه فردی به گوشی شما میدهد و باعث درخشانی صفحه نمایش گوشی شما میشود، از دیگر نکات مثبت آن میتوان به صاف وصوف بودن آن هم اشاره کرد. اگر مایعات، روغن ، یا نوشیدنی، رد اثر انگشت و گرد وغباری بر روی گلس نوع براق بشیند میتونید با یک دستمال مرطوب به راجتی صفحه نمایش خود رو تمیز کنید.

ضخامت این نوع از گلس ها به طور باور نکردنی نازک و o/33میلی متر استک ودوام ومقاومت فوق العاده در مقابل ضربات و خراش ها دارد، اسم دیگر این محصول که به آن معروف است “شیشه ای” است.

محافظ صفحه نمایش پرایوسی(privacy)

این نوع از گلس خیلی در نظر من جالبه!! طراحی نوع پرایوسی به گونه ای است فقط خودتان میتونید صفحه نمایش گوشی رو مشاهده کنید و دیگران چیزی جز سیاهی نمی بینند:)برای مثال میتونید دیگه تو مترو پیامک بدهید، فیلم ببینید، اینستا رو چک کنید، بدون اینکه دیگه مزاحمی در حال چک کردن گوشی شما باشد.

امضای دیجیتال چیست | دریافت امضای دیجیتال و ساز و کارش به زبان ساده !

یک مزیت و فرق این نوع با انواع دیگر گلس ها خصوصی کردن صفحه نمایش برای شما و از ویژگی های دیگر آن میتوان به کاهش نور آبی و پوشش ضد تابش نور اشاره کرد همچنین آنها در برابر ضربه و ضد خش ، حساسیت به لمس 100٪ را حفظ کرده و دارای یک پوشش اولئوبوبیک برای کاهش اثر انگشت و علائم لک هستند.

محافظ صفحه نمایش TPU

گلس TPUچیست؟استقبال زیادی از این نوع محافظ صفحه نمایش نمیشود، چون دارای دردسرهای زیادی است که از مهم ترین آنها میتوان به نصب سخت آن اشاره کرد، برای نصب این پلاستیک انعطاف پذیر باید از اسپری استفاده بکنیم و یا حباب های زیادی که تشکیل میشه رو صاف بکنیم!

ویژگی گلس خوب

و همه ی این علت ها باعث میشه که کاربر احساس راحتی نداشته باشد (به خاطر بافت پلاستیکی آن ) از مزیای این نوع محافظ میتونم بگم که در برابر خط و خش مقاوم است و از بعضی از گلس ها بهتر و پر کاربردتر است و قیمت کاملا ارزانی دارد وبیشتر به درد گوشی های ارزان قیمت و قدیمی میخورد، استفاده از این نوع گلس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی پیشنهاد نمیشود.

محافظ صفحه نمایش PET

این نمونه از محافظ صفحه نمایش هم طرفدار زیادی ندارد و یک رده پایین تر از نوع محافظ صفحه نمایش TPUاست، جنس این گلس از پلاستیک است و میزان محافظت آن در برابر خط وخش و ضربه بسیار پایین است به گونه ای که اگر گوشی از دستانتان رها بشود به طور حتم صفحه نمایش دچار آسیب میشود، از مزایای این نوع میتونم به قیمت ارزان ،شیک وساده بودن ، راحتی استفاده و با داوم بودن آن اشاره بکنم، اما پیشنهاد خوبی برای محافظت از صفحه نمیباشد.

محافظ صفحه نمایش UV

یکی از محافظ صفحه نمایشی که برای حل کردن مشکل گوشی های خمیده روانه بازار شده و ایرادی از قبیل پوشش ندادن کل صفحه و یا گرد وغبار رفتن به زیر گلس را سروسامان داده است. پس میتوان از نقاط قوت این مدل پوشش سراسری و سفت ومحکم بودن آن را مطرح کرد، این مدل از محافظ ها، دارای یک مایع مخصوص میباشد که جزوی از مراحل نصب این گلس بر روی صفحه نمایش گوشی میباشد.

گفته میشود که نصب این گونه از گلس ها آسان میباشد اما درواقع این گونه نیست نظرات بسیاری از کاربرانی که از این محصول استفاده کرده اند نشان میدهد که توانایی نصب این گلس را ندارند و باعث خرابی بخش های دیگر گوشی مثل اسپیکر ها شده است. از نقاط ضعف این مدل میتوان به قیمت گران ، نصب سخت و دشوار اشاره کرد.

محافظ صفحه نمایش نانو Nano Liquid

یکی از محبوب ترین محافظ صفحه نمایش (گلس) را میتوان Nano Liquid در نظر گرفت بسیار با دوام در برابر تمامی آسیب ها وحوداث های احتمالی میباشد و این نوع از گلس بر روی شیشه ی صفحه نمایش میچسبد و رابطه ای با صفحه نمایش ایجاد میکند که باعث تقویت نمایش میشود، اگر هر گونه نوشیدنی و مایعات بر روی این گلس ریخت نگران نباشید چون به راحتی از خودش عبور میده چون جنسش از نانوعه:) از مزیت و ویژگی های خوبش میشه به ضد خط وخش ، ضد آب، کاربرد آسان ، استفاده طولانی مدت و نداشتن حباب اشاره کرد.

ویژگی گلس خوب

محافظ صفحه نمایش 3D ,2D

شاید یک اصطلاح باشد که به صورت کاملا فرضی بخش های مختلف یک گلس را تقسیم بندی بکنند و آن را به عنوان دو بعدی ، سه بعدی و یازده بعدی به فروش برسانند اما اینگونه نمیباشد، اگر میخواهید از گلس 2Dاستفاده کنید این نوع دارای سطحی صاف بوده و تمام صفحه را به خوبی نمایش میدهد .

ونوع 3D که در آن انحنایی در لبه ها مشاهده میشود که از محافظت تمام صفحه خودداری میکند،از این نوع محافظ صفحه نمایش ها بیشتر برای زیبایی استفاده میشود و نسبتا قیمت گران تری دارند، درکل محصولی شیک و زیبا است و مخصوص کسانی مه به زیبایی اهمیت میدهند.

محافظ صفحه نمایش فول کاور

همان طور از نامش پیداست به صورت کامل تمام صفحه را پوشش میدهد و این یک نقطه مثبت برای این نوع از گلس است،از ویژگی گلس خوب میتونم به دوام بسیار بالایی که دارد وضد لک و ضد اثر انگشت آن ، نصب آسان و همچنین ضد حباب و راهبری آسان آن اشاره کنم و درکل میتونه در محافظت از صفحه گوشی شما نقش بسزایی رو داشته باشد.فول کاور همچنین بسیار پر فروش در بازار کشور است و در ابعاد 3Dوابعاد دیگر ساخته میشود.

خصوصیات یک محافظ صفحه نمایش مناسب

در این قسمت قصد داریم به مهمترین خصوصیات و مزایای یک گلس بسیار با کیفیت و مناسب را به شما یاد آوری کنیم تا شاید شما هم در انتخاب یک محافظ صفحه نمایش موبایل مناسب به خوبی عمل کرده. همانطورر که میدانید امروزه قیمت ال سی دی گوشی های هوشمند به شدت بالا رفته و تعمیر و نگهداری آن به شدت مشکل تر و پر هزینه تر از قبل بوده است. پس مواردی که برای شما آماده کردیم بسیار مهم و حیاتی بوده و دانش علمی شما را در این باره به شدت افزایش خواهد داد.

قفل كردن فايل در ویندوز را چطور انجام دهیم + آموزش مرحله به مرحله رمزگذاری روی فولدر ها

درجه سختی و مقاومت گلس موبایل

احتمالا شما هم روی بسته بندی تمامی گلس های موبایل دیده اید که به شکل بزرگی از 9H یاد شده است. این موضوع مربوط به درجه سختی و مقاومت در برابر ضربات سخت نیست.

ویژگی گلس خوب

درواقع این مورد و این خصوصیت مهم مربوئط به درجه مقاومت در برابر خراش ها و خط و خش ها میباشد که درجه سختی 9H به معنای این است که اگر شی ای با ضخامت مدنظر ما یعنی 9H بر روی این محافظ ال سی دی کشیده شود دچار خط و خش نمیشود. درجه سختی و مقاومت از ویژگی های یک گلس خوب ، معمولا بر روی خیلی از بسته بندی گلس های موبایل نوشته شده است اما برا صحت آن بهتر است تضمینی از مغازه دار یا فروشگاه بگیرید که خیالتان راحت باشد.

روکش های آب گریز و ضد چربی با تکنولوژی نانو

این بخش از ویژگی های یک گلس خوب مربوط به لایه های نانویی شکل است که به بهترین شیوه ممکن کثیفی ها و چربی ها را به خود جذب نمیکنند و به راحتی توسط یک دستمال قابل پاک شدن هستند. معمولا این مورد در گلس های شیشه ای با حرارت های بسیار زیاد دیده میشود که به لطف این لایه نانویی که دیده نخواهد شد .

هیچ گونه کثیفی ، چربی و همچنین اثر انگشتی را به خود جذب نخواهد کرد. در کنار آن از قابلیت آب گریزی پشتیبانی میکند که قطرات آب بر روی محافظ ال سی دی نمیماند و با کوچکترین حرکت از آن جدا خواهد شد و لکه ای به جای نخواهد گذاشت.

شفافیت از مهمترین ویژگی های یک گلس خوب

خب رسیدیم به اصل ماجرا از خصوصیات یک محافظ صفحه نمایش مناسب. شفافیت و نشان دادن یکدست همراه با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت و مرغوب. درست است یکی از مواردی که در شفافیت این گلس های تلفن های همراه تاثیر میگذارد مواد اولیه در ساخت و پردازش آن ها میباشد که با حرارت بالا شفافیتی فوق العاده ایجاد میشود.

ویژگی گلس خوب

این موضوع باعث میشود به خوبی تاری و کدری را از روی گوشی شما برداشته و چیزی را مشاهده کنید که بدون محافظ های ال سی دی هم میتوانید مشاهده کنید.

بدون حباب یعنی راحتی نصب یک گلس

خب همانطور که میدانید در گذشته تلق هایی با اسم گلس گوشی وجود داشت که به شدت دچار حباب شده و حس بسیار نا خوشایندی را به شما منتقل میکردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی گلس های دارای قابلیت تمام چسب بودن میباشند و باید در یک حرکت نصب آن به راحتی توسط یه کاربرعادی انجام پذیرد.

البته توجه کنید کثیفی و دونه های ریز خاک یکی از عامل های حباب و باد افتادن میباشد که در همه محافظ های صفحه نمایش خوب و چه نا مناسب اگر رعایت نشود دچار باد افتادگی و حباب های ریز میشود پس قبل از هر کاری ال سی دی خود را باید تمیز و بدون هیچ کثیفی تمیز کرد.

لبه های گرد و بدون تیزی

لبه های گرد بدون تیزی یکی از مهمترین ویژگی های یک گلس خوب میباشد که در کنار تمامی خصوصیت و مزیت های بالا بهتر است به این مورد هم اشاره کنیم. دلیل این موضوع این است که در هنگام استفاده حس ناخوشایند تیزی به دستان شما منتقل شده و این مورد را فقط در گلس های بی کیفیت میتوان دید و مشاهده کرد. پس حتما به این مورد با دقت فراوان توجه کنید.

ویژگی گلس خوب

جلوگیری از انعکاس نور

خب همانطور که میدانید نور خورشید میتواند صفحه نمایش گوشی موبایل شما را برای دید چشمانتان کمی تاریک و بازتاب های نوری نامناسبی ایجاد کند. حتما این مورد را در نظر بگیرید که استفاده از قابلیت جلوگیری از انعکاس نور باعث میشود این شرایط نامناسب ، شما را کم تر اذیت کرده و شرایطی مناسب تری ایجاد کند.

محافظ صفحه نمایش پلاستیکی یا شیشه ای ؟

محافظ صفحه نمایش پلاستیکی و شیشه ای دو نوع محافظ میباشند که در بازار کنونی بخش عمده ای از فروش رو به خودشون اختصاص داده اند ،واکثر محافظ صفحه نمایش ها به این دو دسته تقسیم میشوند.

از نوع پلاستیکی در گذشته بیشتر استفاده میشود و اکثرا با این نوع آشنا هستند، محافظی که بر روی صفحه تاچ گوشی قرار میگرفت تا از کثیف شدن صفحه نمایش و گرد وغبار جلوگیری کند، محافظ صفحه نمایش پلاستیکی قیمت ارزانی دارد بین 10الی 20هزار تومن در بازارها به فروش میرسد همان طور که گفته شود این محافظ صفحه برای جلوگیری از کثیف شدن صفحه نمایش بکار برده میشود و هیچ مقاومت و امنیتی در مقابل حوادث و اتفاقات از خود نشان نخواهد داد.

هر آنچه در مورد هدفون بی سیم جدید سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو می‌دانیم

پس از آمدن محافظ صفحه نمایش شیشه ای به بازار توجه عموم بازار به سمت این نوع جلب شود این نوع به علت ضخامت خوبی که دارند درمقابل خط وخش و آسیب های جدی مانند سقوط گوشی و حرارت هم مقاوم هستند ،ضخامت این نوع از محافظ ها شاید به عنوان یک نکته منفی یاد بشود اما در حین استفاده کاربر از این نوع گلس راحتی بیش تری را تجربه خواهد کرد. از نکات مثبت این نوع قیمت ارزان،نصب آسان،مقاوم و ضد خط وخش و غیره میباشد، به این نوع از گلس ، حرارتی نیز میگویند.

پس یا این تفاسیر به جرات میتوان گفت محافظ صفحه نمایش شیشه ای طرفدارن بیشتری نسبت به پلاستیکی دارد ، با توجه به امکانات و موارد مورد نیازی که یک محافظ باید داشته باشد پس محافظ صفحه نمایش حرارتی انتخابی خوبی است.

بهترین مارک گلس سامسونگ و آیفون کدام است؟

اگر گوشی سامسونگ و آیفون دارید کارتان خیلی راحت می شود. چون بهترین برند گلس گوشی را می توانید برای سامسونگ و آیفون پیدا کنید.

با توجه به تنوع مدل های محافظ صفحه نمایش موبایل، انتخاب بهترین گلس گوشی کار دشواری به نظر می رسد. اما برخی از مارک ها مانند نیلکین، گلس های بسیار با کیفیتی را عرضه می کنند.

ویژگی گلس خوب

به جرات می توان نیلکین را به عنوان یکی از قوی ترین برند ها معرفی کرد. نیلکین نه تنها در عرضه گلس بلکه برای تمام محصولات جانبی تنوع و کیفیت بالایی در نظر گرفته است. (به خصوص برای برند سامسونگ)

اگر قصد داشتید تجهیزات جانبی گوشی خودتان را با برند نیکلین کامل کنید، طیف گسترده از محصولات این برند در صفحه لوازم جانبی موبایل سامسونگ موجود است.

1-تمپرد نیلکین مدل CP Plus، بهترین مارک گلس گوشی سامسونگ

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی های سامسونگ با آن مواجه می شوند، بلند شدن گلس از روی صفحه نمایش است. انحنای صفحه نمایش گوشی های سامسونگ، دلیل اصلی بروز این مشکل می باشد. گلس تمپرد نیلکین به دلیل ظرافت خاص لبه ها، مناسب ترین محافظ نمایش برای گوشی های سامسونگ است.

اگر قصد خرید محافظ صفحه s9 plus و دیگر گوشی های رده بالای سامسونگ را دارید حتما گلس نیکلین را در لیست انتخابتان قرار دهید.

2- گلس 3D یا همان محافظ صفحه سه بعدی، بهترین گلس برای آیفون

بهترین گلس برای گوشی آیفون، محافظ های سه بعدی هستند. انحنای لبه گلس های سه بعدی باعث می شود تا گلس به خوبی به ال سی دی گوشی آیفون بچسبند و مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته باشد.

شفافیت گلس های سه بعدی بسیار خوب است و بازتاب نور ندارد. رضایت خرید کاربران از گلس سه بعدی آیفون بالاست و هیچ نقطه ضعفی برای این دسته از گلس ها گزارش نشده است.

اگر دنبال بهترین مارک گلس برای آیفون هستید حتما به محصولات برند Remo, Smart Pixel و گلس های 10D سر بزنید.

3- گلس پرایوسی، بهترین نوع گلس گوشی از نظر تضمین حریم خصوصی شما

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید کسی به گوشیتان نگاه کند و حضور در مترو یا مکان های عمومی برایتان عذاب آور است، گلس پرایوسی بخرید و خودتان را راحت کنید. گلس پرایوسی یکی از بهترین گلس های گوشی موبایل است که می توانید برای تمام گوشی ها داشته باشید. این گلس بسیار مقاوم است و تمام صفحه نمایش گوشی را می پوشاند. توجه داشته باشید که گلس پرایوسی یک مدل خاصی از گلس نیست بلکه یک تکنولوژی است که در برخی از مدل های گلس به کار رفته و باعث حفظ حریم خصوصی شما می شود.

با نصب گلس پرایوسی آیفون، زاویه دید گوشی محدود می شود و افرادی که از کنار به گوشی نگاه می کنند، نمی توانند صفحه نمایش را ببینند و فقط یک صفحه کاملا تاریک مشاهده می کنند. برخی از افراد این نوع گلس را با نام “گلس هایی مخفی” می شناسند.

4- اگر ساعت هوشمند اپل دارید، بهترین گلس اپل واچ را بخرید!

به عنوان آخرین نکته این مسئله را به یاد داشته باشید که نباید تنها به فکر خرید بهترین گلس برای گوشی باشید!

ویژگی گلس خوب

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دارندگان اپل واچ انجام می دهند خرید شارژر اپل واچ تقلبی و گلس ارزان قیمت و تقلبی است. خودتان فکرش را بکنید بهتر نیست از همان اول، بهترین گلس اپل واچ را بخرید و همیشه خیالتان راحت باشد؟
تا اینکه یک گلس ارزان برای اپل واچ تهیه کنید و با اولین ضربه صفحه نمایش ساعتتان بشکند و هزینه بسیار سنگینی را روی دستتان بگذارد!

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 مهر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *