افتتاح حساب ترکیه
ژل لب نچرال

بهترین حالت تزریق ژل به لب، تزریق ژل لب نچرال و طبیعی است که علاوه بر زیبایی طبیعی، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. در صورتی که فکر می‌کنید تزریق ژل به لب می‌تواند زیبایی شما را نیز تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد شما را به خواندن این مطلب از گروه زیبایی شادمگ دعوت می‌کنیم.

ژل (فیلر) لب چیست؟

فیلرهای لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل شده‌اند. محصولات ژل با انواع برندهای مختلف با کاربردهای گوناگون برای استفاده‌ی بیماران بدون عمل جراحی انقلابی در زیبایی به پا کرده اند. تزریق ژل یا فیلر لب به منظور افزایش حجم و تقارن لب های بالا و پایین انجام می شود.

ژل لب نچرال

فیلرهای هیالورونیک اسید تزریقی به لب ها معمولاً نرم هستند و ساختار ژل مانند دارند. نتایج حاصل از تزریق ژل لب و ماندگاری آن‌ها نیمه‌موقت است و بستگی به برند استفاده شده ژل و ناحیه‌ی مورد نظر جهت تزریق می‌تواند اثر بخشی طولانی‌تری داشته باشد اما معمولا مدت اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه یا در برخی موارد ۱۸ ماه می‌باشد. انتخاب یک کلینیک زیبایی خوب و حرفه‌ای برای تزریق ژل لب به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا هیالورونیک اسید بهترین فیلر لب است؟

معروف ترین، موثرترین و کم عوارض ترین پرکننده ی تزریقی به لب، هیالورونیک اسید است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در ماتریس خارج سلولی با بیشترین غلظت در بافت چشم، مفاصل و پوست یافت می شود. در پوست، آب جذب اسید هیالورونیک می‌شود؛ به طوری که پوست به میزان مطلوبی هیدراته می گردد. با افزایش سن، استحکام و حجم بافت چربی، ماهیچه‌ها، بافت استخوانی و پوست بدن و بخصوص صورت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

از دست دادن حجم و استحکام بافتی به ویژه در صورت باعث می‌شود خطوط سطحی تا عمیق، چین و چروک، افتادگی در گونه‌ها – خط خنده – چانه و لب‌ها ایجاد شود. تزریق فیلر (تزریق ژل)هایی بر پایه‌ی هیالورونیک اسید برای کاهش ظاهر خطوط، چین و چروک، و ایجاد ساختار و حجم مناسب در صورت (گونه، لب‌ها و گودی زیر چشم) استفاده می شود. اثرات حاصل از فیلر (ژل) اسید هیالورونیک تزریقی بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد.

از هیالورونیک اسید برای رطوبت رسانی موضعی نیز استفاده می‌شود، اسید هیالورونیک یک درشت مولکول می‌باشد .که نمی‌تواند به دلیل بزرگ بودن ابعادش از سد پوستی عبور کند و میزان جذب آن به صورت تاپیکال از سد پوستی بسیار پایین می‌باشد به جز در مواردی که توسط سیستم‌های رهایش دارو کپسوله شود تا بتواند از استراتوم کورنئوم پوستی عبور کند اما با استفاده از فیلر (ژل)های هیالورونیک اسید به طور تزریقی می‌توان حجم از دست رفته را بازگرداند و مخصوصا در تزریق ژل لب محسوس می باشد.

انواع تزریق ژل لب

امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند تا لب های خود را شبیه به دختران کشورهای دیگر، چهره های داستانی و حتی بازیگران خاص در بیاورند. انواع مدل های تزریق ژل لب به شرح زیر است. بعد از این لیست ی توانید درباره سه مدل تزریق ژل لب بسیار پر طرفدار در ایران یعنی تزریق ژل لب طبیعی، روسی و عروسکی بیشتر بخوانید:

  •  ژل لب مدل عروسکی یا باربی
  • ژل لب روسی
  • تزریق ژل لب مدل چاک دار
  • ژل لب مدل گرد
  • تزریق ژل لب مدل قلوه ای
  • مدل سه دکمه ای
  • تزریق ژل لب مدل صدف
  •  ژل لب مدل هالیوودی
  • مدل کمان
  •  ژل لب طبیعی
درمان گودی زیر چشم با 10 روش خانگی و کم هزینه

ژل لب نچرال

تزریق ژل لب طبیعی

توجه داشته باشید که برخی از این مدل ها ظاهر فرد را بسیار زننده و غیر قابل تحمل می کنند.حتی اگر هم چنین مدل هایی را انتخاب می کنید آن را به دست یک متخصص پوست خوب برای تزریق ژل لب بسپارید. تا نهایت یک تزریق ژل لب مدل نچرال داشته باشید. مدل تزریق ژل لب طبیعی یکی از محبوب تزین انواع این اقدام زیبایی است که در آن با استفاده از تزریق فیلر به لب، مشکلات ظاهری لب های بالا و پایین مانند چین و چروک های پوستی و عدم تقارن از بین می روند و سعی بر آن خواهد بود که لب ها بعد از تزریق فیلر حالت طبیعی خود را حفظ کرده باشند.

تزریق ژل لب مدل روسی

تزریق ژل لب روسی مدلی است که امروزه بیشتر از هر زمان دیری مورد محبوبیت واقع شده است. در این روش تزریق فیلر لب، توجه ویژه ای به برجسته شدن و نمایان شدن حداکثری حدود لب ها داریم. اما اگر شما هم به مدل روسی برای تزریق ژل لب علاقه مند شده اید/. باید توجه داشته باشید که تبحر و تجربه پزشک برای گرفتن بهترین نتیجه از این اقدام زیبایی بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که تکنیک تزریق به خوبی انجام نشود، نتیجه آن اردکی شدن لب ها خواهد بود که ظاهر صورت شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

تزریق ژل لب مدل عروسکی

تزریق ژل لب مدل عروسکی، یکی از متد هایی است که امروزه بسیاری از افراد برای تبدیل لب های خود به فرم و شکل عروسک های باربی انجام می دهند. انجام چنین تزریق های زیبایی اگر به صورت بی رویه و در حجم زیاد انجام شود.، چهره ی فرد را از حالت طبیعی خارج می کند. علاوه بر این، برخی افراد به مدل لب های باربی بسنده نمی کنند، و تلاش می کنند تا با انجام جراحی های مختلف، سایر قسمت های بدن خود را نیز شبیه به این عروسک معروف در آورند.

تزریق ژل لب طبیعی چگونه انجام می شود؟

پس از این که پزشک متخصص صلاحیت شما را برای انجام چنین عملی تائید کرد، برای رزرو نوبت اقدام می کنید. سپس پزشک برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر، از آمپول و یا پمادهای مخصوص استفاده می کند. بعد از آن، مقدار ژل تعیین شده به طریقی به لب های شما تزریق می شود، که مدل مورد نظرتان پدید آید.

ژل لب نچرال

تفاوت بین بوتاکس و ژل (فیلر) چیست؟

همان طور که اشاره شد، یکی از کاربردهای ژل فیلر، رفع چین و چروک های پوست است. به همین منظور مقدار معینی از آن به خط های صورت و چروک های ایجاد شده در اثر افزایش سن تزریق می گردد. هر چند که تزریق ژل راهی طبیعی تر محسوب می شود، اما برخی ترجیح می دهند با تزریق بوتاکس از شر چین و چروک های صورت خود خلاص شوند. ماده بوتاکس دارای خاصیتی است که سیستم عصبی ناحیه تزریق شده را از کار می اندازد و به نوعی آن را فلج می کند. با این کار قسمت مورد نظر انقباض پیدا نمی کند و به دنبال آن چین و چروکی هم حاصل نمی شود.

رفع تیرگی دور چشم با چند راه ساده و خانگی !

بنابراین می توانید تفاوت عملکرد هر یک از روش های ذکر شده را درک کنید. در حالیکه بوتاکس روی سیستم عصبی قسمتی از بدن تاثیر می گذارد و شکلی غیر طبیعی به آن می دهد، تزریق ژل لب عوارض کمتری را در پی دارد و از سوی دیگر طبیعی تر نیز به نظر می رسد.

ماندگاری ژل لب نچرال چگونه است؟

بسته به محل تزریق، مدل و تکنیک انجام تزریق و مارک ژل لب، نتایج این اقدام زیبایی به طور معمول بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که تزریق فیلر (HA) ممکن است تولید کلاژن را تحریک کرده و در طولانی مدت منجر به داشتن پوستی با ظاهری شاداب‌تر شود.

همچنین ماندگاری و تأثیر ژل تزریقی به لب ها می‌تواند به نوع محصول مورد استفاده، ناحیه مورد نظر جهت درمان و شرایط سنی و بدنی بیمار وابسته باشد. به طور کلی، هرچه محصول متراکم تر باشد (بستر تشکیل دهنده ژل هر چه غلیظ تر باشد و هرچه عمیق تر تزریق شود) دوام بیشتری خواهد داشت، اگرچه این یک قانون همیشگی نیست. برای حفظ نتایج، دکتر تزریق ژل لب می تواند درمان را تکرار کند، مقدار و تکنیک های لازم و اصولی جهت تزریق می تواند نتایج بهینه را تضمین کند.

فیلر (ژل لب) های اسید هیالورونیک موقتی و بی خطر ترین گزینه هستند، بنابراین اغلب برای بیماران برای اولین بار توصیه می شود. برخی از پرکننده های هیالورونیک اسید VOLUMA، فرموله شده اند که دوام بیشتری دارند، اما معمولاً در مناطق خاصی مانند گونه ها تزریق می شوند.

تزریق ژل لب نچرال برای چه افرادی خطرناک است؟

اگرچه ژل لب هیالورونیک اسید ایمن و بی خطر در نظر گرفته می‌شود، چند دلیل برای به تعویق انداختن تزریق وجود دارد. از جمله ⛔ بارداری ⛔ دوران شیردهی ⛔ عفونت سینوسی فعال ⛔ هرگونه عفونت در ناحیه صورت ممکن است به محل تزریق گسترش یابد ⛔

ژل لب نچرال

همچنین اگر می خواهید درمان های دندانپزشکی داشته باشید، بهتر است قبل از درمان دندانپزشکی، ژل لب را دریافت نکنید. درمان دندانپزشکی نیاز به فشار و کشش صورت دارد که به طور بالقوه می تواند جای پرکننده ها را جابجا کند. انتظار حداقل چند روز یا ترجیحا دو هفته ایده آل است.

بهترین مارک برای تزریق ژل لب نچرال

بهترین مارکی که برای تزریق فیلر لب پیشنهاد می‌شود مارک‌های دارای اسید هیالورونیک از جمله ژوویدرم، رستیلن و … است. این محصولات همیشه نتایج خوبی به همراه داشته‌اند، ریسک عوارض جانبی کمی دارند و پس از تزریق نیاز به استراحت ندارند. ما در مطلبی دیگر به طور کامل و جامع درباره انواع مارک ها و برندهای ژل لب توضیح داده ایم و آن ها را با هم مقایسه کرده ایم.

قبل از تزریق ها یا فیلرهای لب باید چه کاری انجام دهید؟

غیر تهاجمی بودن یک نکته بسیار مهم درباره فیلرهای لب است اما شما همچنان به آمادگی قبل از تزریق نیاز دارید. برای مثال باید یک هفته قبل از تزریق از مصرف رقیق کننده های خون مانند آسپرین اجتناب کنید تا میزان احتمال خونریزی و کبودی را کاهش دهید. چنانچه شما دچار هر گونه عفونت مانند آکنه اطراف دهان یا عفونت های ویروسی هستید باید صبر کنید تا مشکلتان برطرف شود سپس برای تزریق ژل لب اقدام کنید.

روتین مراقبت از موی فر + نکات طلایی که موی شما را زیبا می کند !

بیماران همچنین باید از انجام مراقبت های دندانپزشکی، واکسیناسیون ها یا هر چیز دیگری که ممکن است باعث افزایش باکتری در ناحیه موردنظر یا در خون شوند، در روز تزریق اجتناب کنید. پزشک برای کسانی که سابقه تاول های تبخلالی دارند داروهای ضد ویروسی تجویز می کند تا بعد از تزریق صورت مصرف کنند. اگر شما یک هفته قبل از تزریق دچار تاول های تبخالی شدید باید تزریق لب را به تعویق بیندازید.

ژل لب نچرال

اگر علاوه بر تاول های تبخالی دچار آکنه التهابی در اطراف دهان شدید باید تزریق را تا زمانی که مشکل پوستی شما برطرف شود به تعویق بیندازید. محدویت های دیگری هم برای تزریق لب وجود دارد از جمله: بارداری و شیردهی.

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما بهتر است که زنان باردار این تزریق را انجام ندهند. اگر شما اخیرا فیلر تزریق کرده اید و بعد از آن متوجه شده اید که باردار هستید بهتر است مطمعن شوید که این تزریق مشکلی برای شما به وجود نیاورده باشد.

نکته مهم

علاوه بر این بیمارانی که قبلا جراحی لب مانند جراحی شکاف لب یا سایر جراحی های دهان انجام داده اند باید حتما برای تزریق به یک پزشک با تجربه مراجعه کنند، چون ممکن است در حالت طبیعی لب تغییراتی ایجاد شده باشد. اگر ایمپلنت دارید ممکن است لازم باشد قبل از تزریق آنها را حذف کنید. همچنین ممکن است برای کسانی که رقیق کننده خون مصرف می کنند خطر کبودی افزایش باید.

عوارض تزریق ژل لب

در مرحله اول پزشک باید، تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌کند. در حالی که خطرات ناشی از پرکننده‌های پوستی حداقل هستند، شما باید قبل از شروع درمان، سابقه پزشکی خود را کاملاً بیان کنید.زیرا برخی از آلرژی‌ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها می‌توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر اندازند. به عنوان مثال، در صورت مصرف NSAID ها (به عنوان مثال آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا رقیق‌ کننده خون باید به پزشک خود بگویید، زیرا اینها احتمال کبودی را افزایش می‌دهد.

ژل لب نچرال

روش پاک کردن ژل تزریق شده

اگر از نحوه ظاهری ژل تزریق شده ناراضی هستید، در بیشتر موارد نگران نباشید. ممکن است یک متخصص پوست برای تعادل و تقارن مجددا فیلر (ژل) تزریق کند، یا بتواند آن را به طور کامل حل کند. نکته جالب در مورد پرکننده های اسید هیالورونیک این است که آنزیمی وجود دارد که می تواند برای حل این محصول به منطقه مورد نظر تزریق شود.

تورم لب بعد از تزریق ژل لب نچرال

  •  برای کاهش ورم و کبودی در محل تزریق یک هفته قبل از تزریق، از داروهای بدون نسخه رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده نکنید.
  •  از موادی مانند سیر، جینسنگ و ویتامین ای استفاده نکنید.
  •  دو روز قبل از تزریق، از پمادهای موضعی مانند ترتینوئین، رتینول، رتینوئید، اسید گلیکولیک یا هرگونه محصول ضدپیری استفاده نکنید.
  •  از موم، دکلره، برداشتن مو با موچین یا کرم موبر در ناحیه مورد نظر دوری کنید.
  •  دور روز قبل از تزریق استفاده از آرنیکا را شروع کنید. این کار الزامی نیست اما کبودی را کاهش می‌دهد.

ژل لب نچرال

اگر سابقه تبخال دارید، احتمال اینکه سوزن‌ها باعث تحریک و ایجاد تبخال شوند، وجود دارد. در این صورت، پزشک خود را مطلع سازید. در دوران بارداری و شیردهی تزریق لب انجام ندهید. اگر به مواد تشکیل دهنده ژل حساسیت دارید یا اختلالات عصبی دارید، تزریق لب برای شما گزینه مناسبی نیست.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *