افتتاح حساب ترکیه
مدل های تخت کنار مادر

مدل های تخت کنار مادر راهی عالی برای لذت بردن از نزدیکی مادر با نوزاد هستند به طوریکه در ماههای اولیه تولد نوزاد مادر با ایمنی بیشتر و خیال راحت تری کنار نوزاد می خوابد و به او شیر میدهد. این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ به مزایای تخت کنار مادر پرداخته است. با ما همراه باشید.

تخت کنار مادر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تخت کنار مادر نوزاد تختی است که با متصل شدن به تخت مادر ، موجب نزدیک شدن مادر و کودک به یکدیگر میشود و تاثیر فراوانی در رشد جسمی و روانی نوزاد در ماههای اولیه زندگی دارد. بنابراین لازم است که نوزاد در سالهای اولیه زندگی در نزدیکی پدر و مادرش بخوابد.

مدل های تخت کنار مادر

تا علاوه بر امنیت بیشتر ، مادر بتواند سریعتر به نوزاد دسترسی داشته باشد و عمل شیردهی را انجام دهد. زیرا بسیار مهم است که قبل از بیدار شدن کامل نوزاد از خواب ، مادر کنارش باشد و نگذارد که خواب عمیق او بهم بریزد. چراکه داشتن خواب عمیق کافی برای نوزاد موجب رشد مغزش به نحو احسن میشود.

همچنین بی قراری های شبانه نوزاد برای پدر و مادر نیز ، می تواند طاقت فرسا باشد ، به همین دلیل دسترسی سریع برای آرام کردن نوزاد از امیت زیادی برخوردار است. پس اینجاست که اهمیت استفاده از تخت کنار مادر آشکار میشود.

ویژگی های تخت کنار مادر

در هنگام خرید تخت کنار مادر باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید. چرا که نوزاد موجودی ظریف و حساس بوده و هرگونه اشتباه در روند خرید ، یا طرز استفاده اشتباه ممکن است باعث آسیب رسیدن به کودک شود. پس لازم است چندین نکته را به یاد داشته باشید.

قابلیت استفاده در هر زمان و مکان

یکی از ویژگی هایی که هوشمندانه بنظر میرسد ، قابلیت جمع شدن تخت کنار مادر می باشد. تصور کنید شما قصد رفتن به جایی را دارید و همزمان خواهان خوابی راحت و آرام برای نوزادتان هستید. چرا که بسیاری از نوزادان زمانی که جای خوابشان یا تختشان عوض شود بسیار بی قراری می کنند ، در این صورت می تانید به راحتی تخت را داخل کاور مخصوص قرار دارد و به هرجایی که دوست دارید حمل نمایید. اینگونه هم شما به راحتی به کار خود می رسید و هم نوزادتان به آرامی به خواب می رود.

ظرفیت وزنی و سنی مناسب

حتما در هنگام خرید تخت کنار مادر ، به یاد داشته باشید که تخت توان تحمل وزن کودک را داشته و یا مناسب سن او باشد. چرا که بعضی از تخت های کنار مادر تا سنین زیر 1 سالگی مناسب بوده و بعد از آن کارایی چندانی ندارد. اگر تخت بیش از اندازه برای نوزاد کوچک باشد نمی تواند به راحتی داخل تخت حرکت کند.

چونکه از سنین 6 ماهگی به بعد نوزاد می تواند به راحتی دست و پایش را حرکت دهد و خود را بغلتاند. اگر تخت کوچک باشد نمی تواند آزادانه حرکت کند. عکس این قضیه هم مشکل ساز است . یعنی اگر تخت بزرگ باشد کودک بسیار داخل آن تکان خورده و ممکن است باعث افتادن تخت و آسیب رساندن به خودش شود.

تخت نوزاد کنار مادر باید تحمل وزنی کافی داشته باشد. یعنی حتما جثه نوزاد خود را در نظر بگیرید تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. بعضی نوزادان ممکن است از هم سنهای خودشان جثه بزرگتری داشته باشند و تخت تحمل وزن کودک را نداشته باشد.

پاکسازی و شستشوی آسان

در هنگام خرید تخت کنار مادر حتما به جنس پارچه استفاده شد در دور تا دور آن ، جنس پارچه بالش و تشک توجه کنید. چونکه کودکان در سالهای اولیه تولد پوست لطیف و حساسی دارند و نباید کوچکترین آسیبی به آنها برسد. ویژگی دیگر راحتی شستشو است.

تشک، پارچه های دور و فریم باید به راحتی جدا شوند تا بتوان در فاصله های زمانی کوتاه آنها را شستشو داد. زیرا نوزاد زود به زود کثیف کاری می کند و اگر محیط خوابش تمیز نباید می تواند باعث آسیب رسیدن به پوستش شود.

قابلیت ها و لوازم جانبی

پشه بند یکی از لوازم جانبی جذابی است که حتما باید همراه تخت باشد. چرا که در فصل تابستان ، و یا شهرهای شما و جنوب کشور که تعداد حشرات بیشتر هستند ، این وسیله قطعا به داد والدین خواهد رسید. چراکه برای کودکان، گزیده شدن و نیش خوردن توسط حشرات تجربه‌ای رایج است و بیشتر بچه‌ها معمولاً واکنش خفیفی به آن نشان می‌دهند.

مدل های تخت کنار مادر

اما گاهی نیز ممکن است کودک شما به نیش برخی حشرات آلرژی داشته باشد ، که موجب برخی بیماری های عفونی گردد که لازم باشد کودک چند روز آنتی بیوتیک مصرف کند. نیش کنه باعث ایجاد علائم بیماری لایم می شود که دور تا دور محل نیش کبود شده و بهتر است سریعا کودک خود را به مطب پزشک ببرید.

زمانی که نوزاد زیر یک سال است عمدتا بسیاری از اشیایی که دم دستش باش را داخل دهانش فرو می کند ، اگر تخت کنار مادر دارای لوازم تزئینی ریزی باشد ، نوزاد به راحتی آنها را برداشته و داخل دهانش فرو می برد. که این مورد خطر خفگی نوزاد را بسیار بالا می برد.

پس تا حد امکان از خرید تخت هایی که دارای لوازم تزئینی آویزان هستند خودداری نمایید.

کدام مدل جاکفشی جدید و مدرن مناسب با دکوراسیون خانه شماست ؟

قابلیت تنظیم ارتفاع مدل های تخت کنار مادر

یکی از ویژگی هایی که در هنگام خرید تخت کنار مادر باید به آن توجه کنید قابلیت تنظیم ارتفاع تخت کنار مادر می باشد. زمانی که نوزاد شما کوچکتر است ، قطعا حرکات کمتری دارد و توانایی حرکت آگاهانه دست و پاهایش را دارا نیست. پس هر چقدر ارتفاع بالاتر باشد مشکلی بوجود نمی آورد.

ولی به محض اینکه نوزاد یاد گرفت چهار دست و پا راه برود و حرکات بدنش آگاهانه تر شد ، لازم است ارتفاع تخت کاهش پیدا کند ، چونکه با خطر پرت شدن از ارتفاع و آسیب دیدن مواجه خواهد بود. از طرفی این قابلیت برای والدین بسیار قابل استفاده است.

زیرا اگر ارتفاع تخت کم باشد یا فاقد این قابلیت باشد ، در هر بار خم و راست شدن برای بلند کردن نوزاد ، به کمرشان فشار زیادی وارد میشود و این می تواند موجب ایجاد دیسک کمر و تحریک شدن سیاتیک در طول زمان بشود.

مزایای تهیه تخت کنار مادر

مزایای تهیه تخت کنار مادر بر کسی پوشیده نیست. در هنگام خرید سیسمونی چند وسیله اصلی وجود دارد که حتما باید تهیه شود. یکی از این وسیله ها تخت کنار مادر است که در این مقاله راجع به تخت کنار مادر و مزایای تهیه آن برای نوزاد صحبت می کنیم.

از زمان های گذشته تا اکنون مادر نوزاد را کنار خودش می خواباند تا بتواند بهتر مواظبش باشد. این کار هم موجب نزدیکی عاطفی بین مادر و کودک میشود و هم بر سلامت ذهنی کودک بسیار تاثیرگذار است.

مدل های تخت کنار مادر

نوزادان در ماههای اولیه تولد بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت های شدید والدین دارند ، پس موظف هستند که تمام امکانات لازم برای حفظ سلامت کودک خود را فراهم کنند.کودک ۹ ماه در محیط داخلی رحم زندگی کرده است و وقتی وارد دنیای جدیدی میشود باید همان آرامش و اطمینان را برایش فراهم کرد.

نوزادانی که در کنار مادر خود به خواب میروند آرامش و اطمینان بیشتری را در هنگام خواب تجربه می کنند و همچنین اختلال خواب کمتری را هم تجربه می کنند. اختلال در خواب حتی اگر به اندازه یک ساعت هم باشد قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودک را کاهش می دهد. پس مقوله خواب برای نوزاد بیشتر از آنچه فکر می کنید در سلامت کودک تاثیر گذار است.

نوزادانی که ساعات خواب کافی و بدون اختلال داشته باشند هم از سلامت جسمی و هم از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. پس خوابیدن نوزاد در کنار مادرش دارای اهمیت فراوانی است. پس خرید تختخواب کنار مادر نوزاد باعث نزدیکی کودک و مادر به یکدیگر شده و خواب راحت تری را موجب میشود.

انواع مدل های تخت کنار مادر

تخت کنار مادر در انواع رنگ ها، طرح و مدل ها در بازار موجود است تا هر شخص با هر نوع سبک و سلیقه ای بتواند مدل دلخواه خود را تهیه کند.
از انواع تخت کنار مادر می توانیم به مدل های زیر اشاره کنیم.

مدل ساده

این تخت از سه طرف به نرده و حفاظ مجهز بوده و و در جنس های مختلفی در بازار موجود است.

مدل های تخت کنار مادر
این مدل ساده و بدون هیچ اکسسوری می باشد.
تنها طرح و مدلی که برای تخت نوزادی کنار مادر مدل ساده می توانید انتخاب کنید رنگ های متنوع برای آن می باشد که بیشتر از جنس چوب در بازار وجود دارد.

مدل سفری

این مدل را می توانید حتی در صورت نیاز به عنوان یک تخت جدا برای نوزاد استفاده کنید.
در ساخت این مدل از پارچه، پلاستیک یا فلز استفاده می شود و ویژگی بارز آن سبک بودن و قابلیت حمل آسان می باشد.

مدل کلاسیک مدل های تخت کنار مادر

مدل کلاسیک این تخت دارای نرده و محافظ های بلند است و پس از رسیدن نوزاد به سن دو سالگی می توانید از آن به عنوان یک تخت جدا استفاده کنید.

سبدی

تخت کنار مادر نوزاد مدل سبدی بسیار کوچک و سبک می باشد و می توانید آن را جا به جا کنید.

مدل های تخت کنار مادر
از ویژگی های این مدل می توانیم به ثابت و متحرک بودن آن اشاره کنیم.

جنس تخت مدل های تخت کنار مادر

تخت کنار مادر نوزاد از جنس های مختلفی نظیر چوب، نئوپان، پلاستیک فشرده، فلز و… تهیه می شود که با توجه به کیفیت،
هزینه ی مورد نظر شما و دیگر ویژگی ها نظیر شکل ظاهری می توانید جنس آن را انتخاب نمایید.

فرقی نمی کند که شما می خواهید چه مدلی از تخت کنار مادر نوزاد را انتخاب کنید!
نکته ی مورد توجه شما باید قابل شست و شو بودن تخت، مقاومت و کیفیت جنس آن باشد.

ابعاد تخت

این نوع تخت ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تهیه می شوند و شما می توانید اندازه و حتی ارتفاع آن ها را تنظیم نمایید؛
اما در خرید بهتر است توجه کنید که اندازه ی آن خیلی بزرگ نباشد تا فضای زیادی را اشغال نکند و مانع فعالیت راحتتان نشود!
همچنین تخت آن چنان کوچک نباشد که نوزاد نتواند به راحتی در جای خود جا به جا شود و دست و پاهای خود را تکان دهد.

مدل های تخت کنار مادر

مزایای خوابیدن نوزاد کنار مادر

استفاده از گهواره حدود ۵۰۰ سال است که به رسمیت شناخته شده است. علت این قضیه هم این است که در موارد زیادی وقتی نوزاد بین پدر و مادرش می خوابید دچار خفگی میشد و مرگ ناگهانی او را موجب میشد.

پس از آن استفاده از تخت کنار مادر و یا گهواره برای نوزادان به رسمیت شناخته شد تا از این دست حوادث جلوگیری شود. از طرفی متخصصان معتقد هستند خوابیدن نوزاد کنار مادر مزیت های زیادی به همراه دارد. که به آنها اشاره می کنیم.

تقویت حس اعتماد به نفس

یکی از این مزایا این است که کودکانی که نزدیک والدین خود می خوابند در بزرگسالی اعتماد به نفس بیشتری دارند و مستقل تر هستند. علت آن هم تغذیه روحی نوزاد از والدینش است. بعضی ها فکر می کنند این قضیه موجب وابستگی شدید نوزاد به والدین و عدم استقلال او در بزرگسالی خواه شد ، در صورتیکه اگر والدین بطور مناسب و کنترل شده با نوزاد رفتار کنند هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد.

مدل های مختلف پرده پذیرایی ؛ جدید و زیبا

پیوند عاطفی میان نوزاد و مادر

هنکامی که نوزاد برای خوابیدن آماده میشود ، وقتی می بیند که مادر تا زمانیکه خوابش میبرد کنارش است با خیال راحت و آرامش زیادی می خوابد. از طرفی زمانی که شب از خواب میپرد و مادرش سریعا کنارش حاضر میشود ، نوزاد را آرام می کند و شیر می دهد ، پیوند عاطفی زیادی بین مادر و نوزاد ایجاد میشود. زیرا در همان ابتدا متجوجه میشود که تنها نیست و مادرش همیشه کنارش است.

مدل های تخت کنار مادر

تغذیه بهتر کودک

مادرانی که کنار نوزاد خود می خوابند قطعا عمل شیردهی راحتتری دارند. زیرا زمانیکه نوزاد از خواب میپرد قبل از اینکه از خواب عمیق بیدار شود می توانند سریعتر به کودکشان شیر بدهند تا آرام بگیرد. این موضوع برای مادران هم دارای اهمیت بسیاری است چرا که لازم نیست از اتاقی به اتاق دیگر برود و خواب خودش هم بهم بریزد.

جلوگیری از مرگ ناگهانی کودک ( SIDS)

خوابیدن والدین در کنار کودکان زیر دو سال خطر بروز مرگ ناشی از خفگی و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب (SIDS) را افزایش می دهد. همواره به خاطر داشته باشید که نوزاد یا کودک خردسال باید به پشت بخوابد، حتی اگر در کنارتان خوابیده و به او نزدیک هستید. در غیر این صورت احتمال مرگ ناشی از خفگی و یا سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) جان او را تهدید خواهد کرد. از این گذشته سیگار کشیدن نزدیک نوزاد این احتمال را افزایش می دهد.

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

کارشناسان معتقد هستند که به هیچ عنوان نباید کودک در ماههای اولیه تولد در تخت والدین بخوابد چراکه احتمال مرگ ناگهانی کودک را افزایش می دهد. تخت والدین بالش، پتو و سایر وسایل نرم رختخواب را دارد که همه از عوامل خطر برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد به شمار می‌رود.

مدل های تخت کنار مادر

شرایطی که خواباندن کودک در تخت مشترک باعث (SIDS) میشود :

  • خواباندن کودکان کمتر از چهار ماه در تخت والدین
  • خوابیدن نوزاد در تخت یک فرد سیگاری یا سیگار کشیدن در اتاق خواب
  • خواب نوزاد در تخت با اشخاص بسیار خسته، نا هوشیار یا تحت تأثیر داروهای آرام‌بخش
  • خوابیدن نوزاد در تخت دیگران غیر از والدینش مثل کودکان دیگر
  • خواب در تخت مشترک با تشک مواج آبی یا تشک خیلی نرم
  • خواباندن نوزاد در محلی با سطحی نرم مثل یک کاناپه
  • خواب در تختی با بالش‌های زیاد
  • خواباندن نوزاد در تختی با لحاف، پتو یا روتختی سنگین

راهکارهایی برای کاهش خطر (SIDS)

تاکنون راهکاری صد در صدی برای کاهش این خطر به اثبات نرسیده ولی با رعایت چند مورد می توانید (SIDS) را تا حد امکان کاهش دهید.

زیر سر نوزاد بالش نگذارید

به هیچ عنوان زیر سر نوزاد تازه متولد شده یا اطراف او بالش نگذارید. لازم نیست تخت نوزاد را با وسیله های اضافی پر کرده و تجملاتی کنید. دور نوزاد هر چقدر ساده تر و خالی تر باشد بهتر است.

نوزاد را به پشت بخوابانید

هنگامیکه نوزاد دمر می خوابد به احتمال زیاد گرمش میشود و دچار مکث تنفسی میشود. یعنی هوایی را تنفس کند که بیرون داده و فاقد اکسیژن است. پس خواباندن نوزاد به حالت پشت بهترین کاری است که در حق کودکتان می توانید انجام دهید.

مدل های تخت کنار مادر

مدل های تخت کنار مادر خریداری کنید

تخت کنار مادر با کیفیت تهیه نمایید و آن را کنار تخت مادر فیکس نمایید. این کار خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می‌دهد، زیرا به مادران اجازه دهد که سریع‌تر به تغییرات در تنفس و حرکات نوزادشان پاسخ دهند.

نوزاد را بیش از حد گرم نگه ندارید

بهتر است زمانیکه کودک خواب است روی او را تنها با لایه ای نازک بپوشانید. زمانیکه روی پیشانی و موهای نوزاد عرق مشاهده کردید هرچه زودتر بدن او را خنک کنید. از کلاه تنها زمانیکه نوزاد نارس این استفاده نمایید.

به هیچ عنوان سیگار نکشید

دقت کنید که هوای اطراف کودک را از هرگونه آلودگی و دود به دور نگه دارید. زیرا هرگونه مشکل در روند تنفسی کودک خطر مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد.

تشک و ملافه مناسب خریداری کنید

نوزادتان را روی یک تشک سفت، صاف، بدون بالش و فقط دارای یک ملافۀ کش‌دار کاملاً چسبیده به تشک بخوابانید. هیچگونه وسیله اضافی و یا اسباب بازی در اطراف نوزاد قرار ندهید.

تمامی این نکات گفته شده را اگر به درستی رعایت کنید خطر سندروم ناگهانی نوزاد را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. لازم به ذکر است که نکات امنیتی دیگر بسیاری وجود دارد که بنا به تجربه والدین حتما باید رعایت شود.

راهنمای خرید مدل های تخت کنار مادر و ویژگی های آن

تنظیم ارتفاع

تخت کنار مادر ویژگی قابلیت تنظیم ارتفاع در شش وضعیت مختلف را داراست بنابراین به راحتی میتوانید ارتفاع آن را مناسب با تخت والدین تنظیم کنید.

مدل های تخت کنار مادر

تنظیم شیب

امکان شیب دادن به تخت خواب کودک برای جلوگیری از برگشت شیر بعد از شیر دادن به نوزاد که این امکان از رفلاکس معده کودکجلوگیری می کند. همانطور که میدانید رفلاکس معده نوزاد به صورت کلی امری طبیعی تلقی می شود و از بدو تولد در اکثر نوزادان شیرخوار وجود دارد و در صورتی که اقدامات لازم را انجام ندهید ممکن است موجب گسترش بیماری در کودک شما میشود.

تخت کنار مادر به گونه ای انگار تخت آنتی رفلاکس را در خود جای داده است قابلیت شیب دادن به تخت یکی از کاربرد های این تخت ها است به علاوه والدین نگران فرزند خود نیستند آنها به راحتی می توانند در ساعات شب فرزند خود را کنترل کنند تا فرزند عزیزشان از مشکل خفگی ، تنفس، گیر کردن اندام و اتفاق ناگوار دیگری دور بماند.

هنرمندانه و شیک میز کار رو بچینید و جذاب کنید

تنوع رنگی  مدل های تخت کنار مادر

تولید کننده محصولات چوبی کودک همواره انواع تخت کنار مادر را در طرح و رنگ های مختلف عرضه می کند. تا به راحتی بتوانید تخت خواب کودک را با تخت والدین از نظر رنگی هماهنگ کنید.

امکان اتصال

امکان اتصال راحت و مطمئن در کنار تخت مادر یکی از ویژگی های است که نگرانی والدین را نیز کاهش می دهد با امکان اتصال راحت این تخت ها بدون لغزش و حرکت اضافی به خوبی با تخت مادر چفت میشوند و از استحکام کافی برخوردار هستند و مادر و فرزند می توانند با امنیت و آرامش کامل در کنار یکدیگر بخوابند .

تهویه هوایی مناسب

با انتخاب تخت کنار مادر هنگام انتخاب تخت نوزاد از محصولات چوبی کودک از این نکته خیالتان راحت میشود که با وجود شبکه های هوایی درون تخت تهویه هوا به خوبی صورت میگیرد. زیرا این تخت ها دارای پنجره مشبک هستند تا به راحتی انتقال هوا را آسان کنند.

قابلیت شستشو

محیط نگهداری کودک باید تمیز و پاکیزه باشد، یکی دیگر از مزایای تخت کنار مادرقابلیت شستشوی آسان و راحت آن است . نگرانی والدین در مورد سلامتی کودک قابل درک است این تخت ها قابلیت شستشو در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد را دارد.

هنگام خرید مدل های تخت کنار مادر به چه نکاتی توجه کنیم؟

محل نگهداری

جیب‌ها یا قفسه‌هایی برای قرار دادن وسایل ضروری برای تعویض پوشک بسیار مفید هستند. به خصوص اگر اتاق شما بزرگ نباشد.

پارچه

پارچه گهواره باید به راحتی تمیز شود.

در صورتی که کودک شما ناخوشایند یا نشتی پوشک داشته باشد. باید به راحتی جدا شود و دوباره وصل شود و قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد.

مدل های تخت کنار مادر

تشک

تخت خواب همراه با تشک ارائه می شود. اما بررسی کنید که برای ایجاد خواب راحت برای کودک شما مناسب باشد.

شیب

برخی گهواره ها دارای ویژگی شیب دار هستند.

بنابراین می توانید تشک را برای تسکین علائم رفلاکس بالا ببرید. بررسی کنید که تنظیم آن بدون بیدار کردن کودک آسان باشد.

ملافه

ملافه کودک شما باید بدون ملحفه گشاد روی تخت و تشک مناسب باشد.

بررسی کنید که آیا ملحفه های استاندارد تخت خواب مناسب هستند یا خیر.اگر نیاز به خرید ملافه های تخصصی دارید. ممکن است هزینه اضافی داشته باشید.

مدل های تخت کنار مادر

طراحی

ایمنی و راحتی مهمترین ویژگی مدل های تخت کنار مادر هستند.

اما یک تخت را انتخاب کنید که بتوانید تا شش ماه آینده با خوشحالی در اتاق خواب خود زندگی کنید!به این فکر کنید که وقتی کودکتان بزرگتر شد آن را کجا قرار دهید و اگر قصد دارید آن را برای نوزاد دیگری نگه دارید. یکی را انتخاب کنید که فشرده تا شود.

ویژگی‌های اضافی

برخی از گهواره‌هایی که آزمایش کردیم.

دارای ویژگی‌هایی هستند که برای کمک به آرام کردن کودک شما طراحی شده‌اند. مانند تکان دادن.ممکن است فکر کنید که به این نیاز ندارید. اما بسیاری از نوزادان آن را تسکین دهنده می دانند.

تخت گهواره ای ممکن است شما را از قدم زدن روی زمین با یک نوزاد بیدار باز دارد!

نکاتی که قبل از خرید مدل های تخت کنار مادر باید در مورد آنها فکر کنید

این چک لیست را فراموش نکنید…

مدل های تخت کنار مادر

آیا مدل های تخت کنار مادر برای تخت شما مناسب است؟

تخت خواب باید با تخت شما سازگار باشد.

زیرا تشک کودک باید با تشک شما همسطح باشد. اگر تخت شما پایین تر یا بلندتر از بقیه است.

تختی را انتخاب کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. سازگاری با بررسی سه‌گانه، زیرا برخی از تخت‌ها برای چسباندن به قاب‌های تخت طراحی شده‌اند .

بررسی کنید که آیا تشک تخت دارای اندازه استاندارد است یا خیر
اگر اینطور نیست، ممکن است محدود به خرید ملافه از سازنده تختخواب باشید.

این ممکن است گرانتر از رختخواب معمولی باشد. بنابراین این را در بودجه خود لحاظ کنید.همچنین بررسی کنید که آیا تشک همراه است یا باید جداگانه با هزینه اضافی خریداری شود.

آیا می خواهید با هم بخوابید؟

تخت خواب معمولا دارای یک صفحه جانبی است.

که می توان آن را پایین آورد تا بتوانید کودک خود را ببینید و لمس کنید.

برخی به شما اجازه می دهند که پانل را در شب پایین نگه دارید.

این امر نزدیکی و راحتی خواب مشترک را بدون خطرات اشتراک در رختخواب فراهم می کند.

برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از بیرون آوردن کودک، پانل کناری آن بالا می‌آید . اگر نگرانی‌هایی در مورد خطرات خواب مشترک دارید، اینها گزینه خوبی هستند.

آیا می توانید از آن به عنوان تخت خواب مستقل استفاده کنید؟

بسیاری از تختخواب های کنار تخت برای تبدیل به تخت خواب های مستقل طراحی شده اند.

این می تواند مفید باشد. اگر می خواهید از تخت در جای دیگری از خانه برای چرت زدن در روز استفاده کنید. یا آن را در اتاق خود نگه دارید.اگر خوشحال هستید که تخت را در طول مدت استفاده به تخت خود متصل کنید. پول اضافی را برای عملکرد مستقل خرج نکنید.

برای خرید مدل های تخت کنار مادر چقدر فضا دارید؟

تخت خواب در اندازه های مختلف وجود دارد.

اندازه اتاق خواب خود را در نظر بگیرید و به چه مقدار فضای نیاز دارید.

مدل های تخت کنار مادر

تا بدون ایجاد مزاحمت برای کودک خود وارد و از رختخواب خارج شوید.اگر فضا تنگ است.

یک تخت خواب جمع و جور انتخاب کنید. فراموش نکنید که کودک شما ممکن است.

قبل از شش ماهگی از یک تخت کوچکتر ، بزرگتر شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

2 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *