افتتاح حساب ترکیه
برجسته کردن لب

امروزه بیشتر از جراحی یا تزریق ژل برای برجسته کردن لب‌ استفاده می‌شود اما با برخی روش‌های ساده می‌توانید بدون تزریق و جراحی لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید! گروه زیبایی شادمگ در این مطلب به روشهای خانگی حجم دهی و برجسته کردن لب بدون ژل و عمل پرداخته است.

مزیت های برجسته کردن لب

برجسته کردن لب به روش طبیعی ، برجسته کردن لب به روش طبیعی ، برای زنانی که لب‌های کوچکی دارند ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن لب با بالاتر کشیدن خط لب، می‌تواند برای ایجاد ظاهر لب‌های بزرگتر استفاده شود. اما بسیاری از افراد به طور طبیعی لب‌های بسیار باریکی دارند و آرایش تنها می‌تواند تا حدی آن را جبران کند.

برجسته کردن لب

 

به جای تلاش برای آرایش کردن لب‌ها به طوری که آن‌ها را برجسته و بزرگتر نشان دهد، که معمولا ظاهری غیر طبیعی به آن‌ها می‌بخشد؛ و ممکن است ظاهر آن‌ها ناخوشایند به نظر برسد- برجسته کردن لب می‌تواند به شما کمک کند تا فرم لب مورد نظر خود را برای مدت طولانی‌تری، داشته باشید.

در اینجا چند مورد از مزایای برجسته سازی لب‌ها ذکر می شود:

به‌واسطه افزایش حجم لب‌ها ظاهر آن‌ها با جلوه‌ای طبیعی، نرم و برجسته می‌گردد، بدون آنکه نیاز به بستری شدن باشد.
می‌توان حالت کمانی لب‌ها را برجسته‌تر کرد که این امر زیبایی لب‌ها را افزایش می‌دهد.
درمانی بی‌خطر است و در صورت نیاز کل درمان به‌طور کامل قابل ‌برگشت است.
می‌تواند خطوط دور لب‌هارا کاهش داد.
در صورت افتادگی گوشه‌های دهان که ظاهری غمگین به افراد می‌دهد، می‌توان آن را اصلاح کرد.
خطوط خنده که از گوشه لب‌ها پایین می‌آید، به‌واسطه حداقل ساختن فرورفتگی و سایه‌های ایجاد شده، کاهش خواهند یافت.

برجسته کردن لب

۷ گام برای برجسته کردن لب بدون عمل جراحی و تزریق ژل

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ استفاده از آرایش باشد. با این روش با استفاده از چند لوازم‌آرایشی ساده، می‌توانید لب‌هایی برجسته و بزرگتر داشته باشید. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید.
شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد اما با استفاده از دستورالعمل‌های خانگی و یوگای صورت نیز می‌توانید لب‌هایتان را برجسته کنید!

۱.قدم اول لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید

همان‌طوری که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از اسکراب صورت استفاده می‌شود، برای لب‌ها نیز همین‌طور است! بنابراین اگر می‌خواهید لب‌هایی حجیم و بزرگتر داشته باشید با لایه‌برداری لب شروع کنید.

می‌توانید از یکی از اسکراب­های صورتتان استفاده کنید یا معجونی از روغن زیتون و شکر قهوه‌ای تهیه‌کرده و لب‌هایتان را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با آن ماساژ دهید تا پوسته‌های خشک روی لب‌ها از بین رفته و لب‌هایتان نرم و لطیف شود.

۲.در گام دوم لب‌هایتان را آبرسانی کنید

لب‌هایی که به‌خوبی آبرسانی شده باشد به‌طور طبیعی حجیم و بزرگتر به نظر می‌رسد. هر زمانی از روز روی لب‌هایتان احساس خشکی کردید از بالم لب‌های مغذی استفاده کنید. جدا از این نوشیدن آب به‌اندازه کافی، برای هیدراته نگه‌داشتن بدن فراموش نشود. زمانی که بدن کم آب باشد لب‌ها خشک می‌شوند.

برجسته کردن لب

۳.در گام سوم خط لب بکشید

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید. برای شروع یک کانسیلر بردارید و روی لب‌هایتان بمالید. سپس یک خط لب خارج از خط طبیعی لب خود بکشید و درنهایت رژ لب بزنید.

بوتاکس طبیعی لب در خانه بدون نیاز به تزریق ژل و جراحی

برجسته کردن لب

رنگ رژلبتان نیز تأثیر زیادی در بزرگتر دیده شدن لب‌هایتان دارد، رنگ‌های تیره مثل بنفش یا قهوه‌ای لب‌هایتان را نازک‌تر می‌کنند در عوض رژهایی با رنگ‌های روشن لب‌ها را بزرگتر نشان می‌دهند.

۴.مرحله چهارم برق لب بزنید

این مرحله کوچک دوثانیه‌ای برای برجسته کردن لب ضروری است بنابراین آن را از دست ندهید. یک برق لب شفاف یا برق لبی همرنگ رژتان بردارید آن را به مرکز، بالا و پایین لب‌هایتان بمالید. این محصول سبب انعکاس نور روی لب‌ها شده و کمک می‌کند تا لب‌ها برجسته به نظر برسند.

اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست.

برجسته کردن لب

۵.در گام پنجم مقداری هایلایتر بزنید

یک ترفند دیگر برای برجسته کردن لب، استفاده از هایلایتر روی خمیدگی‌ لب‌هاست. همچنین می‌توانید کمی برنزر مات را زیر لب پایین، دقیقاً بالای چانه بزنید تا لب‌ها بزرگتر به نظر برسند.

۶.مرحله ششم از رژهای حجیم­ کننده لب استفاده کنید

برخی از خانم‌ها روی این محصولات برای برجسته کردن لب قسم می‌خورند! این محصولات دارای موادی هستند که باعث می‌شوند لب‌هایتان برای مدتی متورم شوند و این کار را با افزایش گردش خون در لب‌ها انجام می‌دهند.

برجسته کردن لب

۷.در مرحله آخر به لب‌هایتان بُعد بدهید!

این ترفند، آخرین اما کوتاهترین ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب‌هاست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سایه‌ای روشن‌تر از تناژ رنگی رژتان انتخاب کنید و آن را به وسط لب‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود تا در عرض چند ثانیه لب‌هایتان حجیم و برجسته شود.

۴ روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه!

اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با یکی از دستورالعمل‌های ساده زیر می‌توانید به‌طور طبیعی و بدون عمل جراحی و تزریق، لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید:

۱.روغن نعنا

این روغن نه‌تنها اثر تسکین‌دهندگی روی پوست دارد بلکه به‌عنوان یک حجم­دهنده طبیعی برای لب عمل می‌کند زیرا به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند. زمانی که روغن نعنا را به لب‌ها می‌مالید گردش خون در لب افزایش یافته و کمی تورم را مشاهده می‌کنید.

اگر لب‌هایتان به دلیل استفاده از نعنا فلفلی، گلگون رنگ شد نگران نباشید این روغن طبیعی هیچ ضرری ندارد بلکه اثر خنک‌کنندگی بسیار خوبی روی لب‌ها دارد که ممکن است بیش از یک ساعت طول نکشد. می‌توانید مستقیماً این روغن را روی لب بمالید یا آن را با بالم لب موردعلاقه خود مخلوط کنید.

۲.عسل

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود. اگر لب نرم، براق و برجسته می‌خواهید عسل می‌تواند به شما کمک کند. فقط یک قطره عسل برای مرطوب شدن لب‌ها کافی است؛ آبرسانی برای برجسته دیده شدن لب‌ها بسیار ضروری است.

برجسته کردن لب

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود.

۳.دارچین

از دیگر مواد طبیعی‌ای که می‌توانید برای برجسته کردن لب در خانه استفاده کنید، روغن دارچین است. روغن دارچین به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند و باع می‌شود که لب‌هایتان بزرگتر و برجسته‌تر دیده شود. کافی است یک یا دو قطره روغن دارچین را با بالم لب خود مخلوط کنید و آن را به لب‌ها بمالید.

اگر روغن دارچین در دسترس ندارید می‌توانید از مخلوط پودر دارچین با مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس لب‌هایتان را بشویید.

ممکن است ابتدا کمی احساس سوزش یا خارش کنید که بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. دارچین یک ماده تحریک‌کننده طبیعی است که کمک می‌کند تا لب‌هایتان لطیف، نرم و برجسته شود.

گام به گام ریمو اکستنشن مو در خانه با روش های ساده

۴.روغن فلفل کاین

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند. برای بهره‌مندی از این محصول، حدود دو قطره از این روغن را به بالم لب خود اضافه کنید و از آن به‌عنوان براق‌کننده لب استفاده کنید.

حتی می‌توانید کمی آب به این روغن اضافه کنید و هرزمانی که می‌خواهید لب‌هایتان برجسته‌تر دیده شود، آن را به لب‌هایتان بمالید. روش سوم استفاده از این روغن، ترکیب آن با روغن نارگیل خام و کره کاکائو است. می‌توانید مقداری روغن نارگیل خام و کره کاکائو را با دو قطره روغن فلفل مخلوط کنید و از آن به‌عنوان حجم­دهنده طبیعی لب استفاده کنید.

پروتز لب با استفاده از قالب یخ

این یکی از روش های بسیار فوق العاده برای بزرگ کردن لب هاست چراکه علاوه بر این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده و افزایش جریان خون در پوست لب میشود. همچنین لبهای خشک شده را تسکین میبخشد و باعث میشود لب ها قرمز رنگ به نظر برسد.

برجسته کردن لب

برای انجام این کار هر روز به مدت 2 دقیقه لب ها را با یخ ماساژ دهید تا لبهای قرمز رنگ و برجسته داشته باشید. به مرور متوجه میشوید که لب های شما بزرگتر و زیباتر به نظر میرسد.

برجسته کردن لب با یوگای صورت!

یک روش ساده دیگر برای برجسته کردن لب‌ها، ورزش است! با یوگای صورت به‌سادگی و بدون جراحی و تزریق می‌توانید لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید. این تمرینات سادۀ صورت نتایج طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهند. همچنین باعث بهبود عضلات صورت و درنتیجه کاهش علائم پیری می‌شوند. می‌توانید در هرزمانی از روز آن را انجام دهید.

سوت بزنید

بله درست خوانده‌اید، اولین ورزش برای برجسته کردن لب‌ها به‌سادگی سوت زدن است! عمل سوت زدن باعث تقویت عضلات صورت و لب می‌شود. انجام منظم این حرکت در طول روز باعث افزایش حجم لب و برجسته شدن آن می‌شود. در حین سوت زدن باید کمی احساس کشش در اطراف دهان داشته باشید؛ درواقع احساس کشش نشان می‌دهد که شما این حرکت را به‌درستی انجام می‌دهید.

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند.

برجسته کردن لب

لب‌هایتان را غنچه کنید

بوسیدن راه دیگری برای برجسته کردن لب‌هاست. خب ما از شما نمی‌خواهیم کسی را ببوسید بلکه می‌خواهیم لب‌هایتان را مانند زمانی که می‌خواهید کسی را ببوسید غنچه کنید! برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه لب‌ها را در این وضعیت نگه دارید و سپس رها کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید این حرکت را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

یک روش دیگر برای برجسته کردن لب، ماساژ دادن لب‌هاست. همان‌طوری که ماساژ پوست به کاهش استرس و درخشش پوستتان کمک می‌کند، ماساژ لب نیز می‌تواند در برجسته دیده شدن آن مؤثر باشد!

بنابراین اگر لب‌های برجسته می‌خواهید یا می‌خواهید لب‌های ترک‌خورده خود را درمان کنید مقداری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام روی لب‌ها بمالید و به‌آرامی آن را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس‌ازآن اجازه دهید روغن روی لب‌هایتان بماند تا جذب شود. ماساژ دادن نه‌تنها به برجسته کردن لب کمک می‌کند بلکه سبب نرمی و براق شدن لب‌ها می‌شود.

چگونه با استفاده از دارچین و روغن نارگیل لب ها را برجسته کنیم

دارچین ادویه ای است که می تواند برای چند ساعت حجم لب را افزایش دهد. این توانایی بعلت تحریک پذیری است که در دهان ما اتفاق می افتد بنابراین، در کنار مصرف دارچین، باید از روغن نارگیل نیز استفاده کرد که هم اثر تحریک پذیری دارچین را کاهش دهد و هم باعث مرطوب شدن لب می شود.

آموزش سایه چشم ساده ، ملایم و دخترونه

برای از بین بردن مابقی دارچین ،لب ها را بشویید. فراموش نکنید که برای اولین بار این مخلوط را بر روی دستتان تست کنید، تا مطمئن شوید که به این مخلوط واکنش آلرژیک ندارید.

دارچین و وازلین

ترفند بعدی که لب های شما را پر تر میکند، مخلوط دارچین با مقداری وازلین یا بلسان لب می باشد. وازلین، یک ماده ای است که دارای خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهنده میباشد و سوزش و تحریک پذیری ناشی از دارچین را کاهش میدهد پس با استفاده از این ترکیب،لب های خود را بزرگتر کنید.

برجسته کردن لب

طرز تهیه :

یک قاشق پر از پودر دارچین را با مقداری وازلین ترکیب کنید.اگر وازلین ندارید میتوانید این ترکیب را با کره کاکائو تهیه کنید، زیرا اثرات مشابه دارند.

حالا ترکیب را روی لب هایتان بمالید و به صورت دورانی کوچک ماساژ دهید، تا زمانی که جریان خون آن قسمت فعال شود،و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

این درمان خانگی را بین 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

دارچین و فلفل

این ترکیب از مخلوط دارچین با فلفل سیاه و روغن زیتون بدست میاید ؛ فلفل سیاه نیز مانند دارچین، دارای خواص تحریبک کننده ای است که گردش خون را،در ناحیه مورد نظر فعال میکند و منجر به بزرگتر شدن لب ها میشود. ما از روغن زیتون برای خواص مرطوب کنندگی فوق العاده آن استفاده میکنیم، که تحریک پذیری احتمالی ناشی از مصرف دارچین و فلفل را کاهش میدهد.

آماده سازی و کاربرد

در یک کاسه، نصف قاشق فلفل سیاه ،نصف قاشق دارچین،و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را ترکیب کنید.

با استفاده از یک مسواک این مخلوط را بر روی لب ها اعمال کنید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

این ترکیب را زمانی که احساس میکنید ، لب ها کمی متورم شده اند، با مقداری آب گرم پاک کنید تا لب ها کاملا تمیز شوند.

توصیه میشود که قبل از استفاده از این ترفند زیبایی مطمئن شوید که هیچ نوع حساسیتی به این مواد ذکر شده ندارید؛ برای ایجاد این اطمینان میتوانید کمی از مخلوط را ابتدا به دست خود اعمال کنید و بررسی کنید که آیا واکنش منفی روی بدن شما دارد یا خیر.

ترفند های درست آرایشی برای بزرگ تر نشان دادن لب

برای حجیم نشان دادن لبها رنگ رژ و آرایش شما قطعا بی تاثیر نیست .

برای برجسته تر نشون دادن لبهاتون بهتره که از رژ لبهای تیره و پر رنگ تر استفاده کنید . زدن بالم لب مخصوص لبهای خودتون قبل آرایش روی بهتر نشستن رژلب روی لبتون خیلی تاثیر داره .

پس قبل از زدن هرچیزی به لبتون ، از بالم لب استفاده کنید .

در ابتدا خط لبی رو انتخاب کنید که تقریبا بتونه همرنگ رژ لبتون باشه و با دقت روی لبتون اون رو بکشید و حواستون باشه که از خط لب خودتون بیرون نکشید که زاویه بدی رو برای بیننده ایجاد میکنه !

بعد از کشیدن خط لب بصورت خیلی عادی رژلبتون رو روی لبهاتون بکشید .

برجسته کردن لب

بعد از اون با یک خط لب و یا مداد لب تیره تر و یا مشکی از خود رژ ، گوشه های لبتون رو تیره و مشکی بکنید .

و سعی کنید خط لب مشکی رو با رژ لبتون تطبیق بدید و تفاوت رنگهارو بین رژ لب و خط لب مشکی محو کنید .

روش دوم برای حجیم تر نشون دادن لبها کشیدن سایه سفید و کمرنگ پشت خط لبتون هست .

که باید اینکار رو قبل از کشیدن خط لب انجام بدید .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

21 تیر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *