افتتاح حساب ترکیه
تهیه سالاد حبوبات

تهیه سالاد حبوبات را می توانید براحتی در گروه آشپزی شادمگ آموزش ببینید و این سالاد پرارزش خانگی را در کنار عزیزانتان سرو کنید.

طرز تهیه سالاد حبوبات

سالاد حبوبات یکی از خوشمزه و خوش طعم ترین سالادها می باشد. این سالاد ارزش غذایی بالایی دارد. شما می توانید این سالاد خوشمزه را در منزل براحتی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه سالاد حبوبات را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تهیه سالاد حبوبات

در طرز تهیه سالاد حبوبات از سبزیجاتی نظیر کلم ،کاهو ، نخود ،لوبیا و عدس و طعم دهنده های مختلفی برای طعم این سالاد بر اساس ذائقه می توانید استفاده کنید.حبوبات سرشار از منبع پروتئین گیاهی هستند و افرادی که در برنامه غذایی خود گوشت استفاده نمی کنند. البته حبوبات تامین کننده پروتئین حیوانی بدن آن ها می شود و تامین کننده اسید آمینه و مواد معدنی بدن می باشند.

افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند می توانند از این سالاد در برنامه غذایی خود استفاده بیشتر کنند. سالاد ها انواع متفاوتی دارند مانند سالاد کاهو، سالاد اندونزی، سالاد سزار، سالاد شیرازی و … که هر کدام می توانند تنوع زیادی به عنوان دسر و پیش غذا به سفره شما ببخشند.

سالاد حبوبات یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و زیبا است که مخصوص مهمانی ها و مجالس می باشد،

تهیه سالاد حبوبات

مواد لازم برای ۴ نفر

  • عدس ۳ قاشق غذاخوری
  • نخود ۱ قاشق غذاخوری
  • لوبیا ۲ قاشق غذاخوری
  • ماش ۲ قاشق غذاخوری
  • هویج ۱ عدد
  • کاهو ۲ عدد
  • کلم برگ ۲ پیمانه خرد شده
  • پونه کوهی ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • سس مایونز و آبلیمو دلخواه
طرز تهیه سس انار خوشمزه برای طعم دار کردن مرغ و گوشت + آموزش کامل 11 مدل سس انار

تهیه سالاد حبوبات

طرز تهیه سالاد حبوبات

مرحله اول

برای تهیه سالاد حبوبات ابتدا باید حبوبات را یک روز قبل از تهیه سالاد در آب بخیسانید و هر چند ساعت یکبار آب آن را عوض کنید.این کار باعث می شود که نفخ ناشی از خوردن حبوبات از بین برود و در موقع پخت هم زودتر بپزند.

مرحله دوم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت حالا باید آب حبوبات را عوض کنید و یک قابلمه مناسب بردارید و حبوبات را به همراه آب جدید درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا همه حبوبات با هم پخته شوند.(زمان پخت حبوبات یکی نیست ولی چون خیس خورده انید می شود این کار را کرد)

تهیه سالاد حبوبات

مرحله سوم تهیه سالاد حبوبات

کلم برگ و کاهو را برگ برگ کنید و بشویید ، سپس در صافی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.بعد از اینکه کلم برگ و کاهو خشک شده اند باید آنها را در ابعاد ریز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید به سراغ هویج بروید.شما می توانید هویج را پوست بگیرید و یا با پوست رنده کنید و این کاملا به سلیقه شما مربوط است.ریز و درشت بودن رنده هم با نظر خودتان است.

تهیه سالاد حبوبات

مرحله پنجم

در این مرحله حبوباتی را که در مرحله دو پخته شدند را در یک آبکش بریزید و زمان دهید تا آب آنها گرفته شود ، سپس در ظرف مناسبی بریزید و کاهو و کلم و هویج را که از قبل تهیه کرده اید به حبوبات اضافه کنید.

مرحله ششم تهیه سالاد حبوبات

در این مرحله باید نمک و فلفل و پونه کوهی و روغن زیتون را به ظرف سالاد اضافه کنید و اگر دوست داشتید می توانید کمی آبلیمو و سس مایونز نیز به سالاد حبوبات خود اضافه کنید و نوش جان کنید.

جدیدترین مدل های تزیین آجیل شب چله و مهمانی و مجالس

تهیه سس ماست مخصوص سالاد حبوبات

تهیه سالاد حبوبات

مواد لازم

  • ماست چکیده: ۵ قاشق غذاخوری
  • سیر تازه: ۲ حبه
  • روغن زیتون: یک چهارم لیوان
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه

ماست چکیده را همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد سالاد اضافه کنید و هم بزنید.
روغن زیتون را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید. سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و داخل روغن زیتون هم بزنید. فلفل قرمز را هم داخل ماهی تابه بریزید و چند ثانیه بعد اجاق را خاموش کنید.

تهیه سالاد حبوبات

توجه داشته باشید که این فرآیند نباید بیشتر از سی ثانیه طول بکشد. حالا مخلوط روغن زیتون و سیر آماده شده را روی سالاد بریزید. سلاد حبوبات خوشمزه شما با این سس ماست بی‌نظیر آماده سرو است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

21 مهر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *