خوشبو کردن بدن

خوشبو کردن بدن چیزی فراتر از هر روز دوش گرفتن و استفاده از ادکلن و اسپری بدن است. رازهایی دارد که ما در این مطلب گروه زیبایی شادمگ از آن سخن گفتیم.

بوی بد بدن نشانه چه چیزی است؟

اگر شما هم از افرادی هستید که معمولا در فصل گرما آب زیادی از طریق عرق کردن از دست می ‌دهید، احتمالا با مشکل بوی بدی که از آن متصاعد می‌ گردد، مواجه شده‌ اید. قبل از آن که به بررسی علت‌ ها و راه ‌های درمان بوی بد بدن برسیم، جالب امی باشد بدانید بوی بد بدن به وسیله ‌ باکتری ‌هایی ایجاد می ‌شوند که روی پوست انسان وجود دارند و ما آن ‌ها را از اجدادمان به ارث برده ‌ایم.

خوشبو کردن بدن

عرق کردن و نقش آن در بدن

عرق کردن یا تعریق به تولید مایعی به نام عرق، که توسط غدد تعریق در پوست بدن پستانداران تولید می‌شود و عمدتاً شامل آب است، می‌گویند. البته عرق از مواد شیمیایی بوداری مانند دی متیل، تترامتیل ‌فنول و همچنین از مقدار کمی اوره تشکیل ‌شده ‌است. در حقیقت مهم ‌ترین دلیل عرق کردن، تنظیم حرارت بدن در شرایط گرمای بسیار زیاد است. در شرایطی که بدن در برابر حرارت بسیار زیاد قرار می‌گیرد، غدد عرق فعال ‌شده و با عمل تعریق باعث ایجاد خنکی در سطح بدن می‌شوند.

خوب است بدانید که دلیل بوی بد عرق، عمدتاً خود آن نیست؛ بلکه ترکیب باکتری‌های موجود روی پوست با ذرات عرق باعث ایجاد بوی بد پس از تعریق زیاد خواهد شد. حتما دوست دارید از شر عرق کردن رها شوید و برای خوشبو ماندن بدن تلاش زیادی می‌کنید، اما بهتر است برای این کار با نظافت مکرر از رشد و تکثیر باکتری‌های روی پوست خود جلوگیری کرده و البته نکات مهم در ارتباط با این موضوع را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، رعایت کنید.

دلایل بد بو شدن بدن

پیش از آنکه به ترفندهای خوشبو ماندن در فصل تابستان اشاره کنیم خوب است ابتدا دلایل بد بو شدن بدن را نیز بدانیم. همه ما حداقل یک‌ بار خاطره بد از نشستن در کنار یک فرد بد بو در اتوبوس، تاکسی، فروشگاه یا هر جای شلوغی داریم. برخی از افراد به ساده‌ترین نکات بهداشت فردی که استحمام و شستشوی مکرر لباس‌هاست، بی‌توجهی می‌کنند و این موضوع دلیلی برای بد بو شدنشان می‌شود.

اما درست است که این دسته افراد هیچ تلاشی برای نظافت فردی خود نمی‌کنند اما عده‌ای دیگر نیز به دلایل بسیار زیاد با کوچک‌ترین تعریق، بد بو می‌شوند. عمده‌ترین دلایل بوی بد بدن عبارت‌اند از:

بوی بد زیر بغل

زیر بغل محل بسیار خوبی برای رشد باکتری‌های مختلف است. شستشوی مکرر این ناحیه می‌تواند از ترکیب عرق و باکتری‌ها با یکدیگر و ایجاد بوی بد جلوگیری کند.

خوشبو کردن بدن

البته وجود نوعی مشکل جسمی به نام بروم باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوع می‌شود که حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

بوی بد سر

در اکثر مواقع به همان دلیل شایع یعنی رعایت نکردن بهداشت فردی باعث بروز بوی بد سر می‌شود. اما البته ترشح زیاد غدد چربی یا تولید نوعی مخمر در سر نیز می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و بوی بد شود.

بوی بد پا

نشستن پاها و البته از همه مهم‌ تر تعویض نکردن روزانه جوراب‌ها، دلیل عمده بوی بد پاها محسوب می‌شوند. اما در برخی از موارد به دلیل رشد قارچ‌ها و باکتری‌های مختلف لابه‌لای انگشتان پا و یا کف پا، ایجاد بوی بد می‌کند.
مصرف مواد غذایی خاص: مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند بوی بد بدن را تشدید کند و یا حتی باعث بوی بد عرق شود. این مواد غذایی عبارت ‌اند از: سیر، پیاز، انواع غذای فوری و غذاهای سرخ‌کردنی و ادویه‌های تند.

لیستی از موارد خاص برای خوشبو کردن بدن

بوی بد بدن که اصطلاحا به آن عرق می گویند، به دلیل ترکیب آب تبخیر شده از پوست و مواد شیمیایی روی پوست به مشام می ‌رسد و در افراد متفاوت شدت مختلفی دارد. بوی بد بدن برخی از افراد ممکن است بسیار آزاردهنده باشد و این دسته از عزیزان باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.

زیرا بوی بدن نشان از یک بیماری دارد و افراد عادی با یکبار حمام رفتن و حرکات عادی روزمره دچار بوی خیلی بد و یا شدید نمی شوند. عواملی مثل باکتری های خطرناک، قارچ و یا بیماری های مزمن از جمله کبد چرب از علل بوی شدید و تند بدن است. در ادامه قصد داریم لیستی از کار هایی که برای خوشبو کردن بدن می توانید انجام دهید را برایتان شرح دهیم.

1- دستمال مرطوب برای خوشبو کردن بدن

برای پاک کردن چربی ها و آلودگی ها و برای حفظ عطر و بوی تازه در هر زمان، باید از آن استفاده کنید.

خوشبو کردن بدن

یکسری از دستمال های مرطوب، به نحوی هستند که شما می توانید زمانی که به حمام دسترسی ندارید، آن را بر روحی سطح بدن (خصوصا زیر بغل کشاله ران ها که محل بوی بد هستند) بکشید و این مناطق را پاکسازی کنید. اصولا این دسته از دستمال های مرطوب برای مسافرت های راه دور بسیار مناسب هستند.

2- ادکلن و دئودورانت ها برای خوشبو کردن بدن

ناجی هر گونه بوی بد، در هر زمانی است. اگر شما تا به حال از دئودورانت (یا همان به اصطلاح مام زیر بغل) استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنم که همین حالا یکی از آن ها را تهیه کنید و پس از حمام آن را به زیر بغل اسپری و یا اگر به شکل کرم و صابون است، بمالید. این محصول باعث می شود تا هر میکروبی که از زیربغل و یا منطقه ای که این مواد خورده باشد، را کشته و بوی بد ساطع نشود.

هر آنچه در مورد بوتاکس صورت باید بدانید

این کار یکی از بهترین روش های خوشبو کردن بدن همه افراد است اما شاید بپرسید چرا؟ زیرا 90 درصد افراد از زیربغل بوی بد می گیرند و اگر بتوانید از این ناحیه به خوبی مراقبت کنید، همیشه خوشبو و تمیز خواهید بود.

خوشبو کردن بدن

3- اسپری های مو و سرم برای خوشبو شدن

اگر در وسط روز بوی بد موهایتان را حس کردید، این ها به شما کمک خواهند کرد که به راحتی اون زمان خود را به خوشی سپری کنید. یکسری از اسپری ها مختص مو هستند و داخل آن ها از انواع ویتامین مورد نیاز مو و همچنین عطر خوشبو استفاده شده که علاوه بر تقویت موها، آن ها را خوشبو هم می کند. البته پیشنهاد من این است که حتما از این محصول و انواع سرم اسپری مو، بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید. زیرا این عطر خالص با هیچ بویی ترکیب نمی شود و تا حداقل 24 ساعت بوی خوش خودش را حفظ می کند.

4- لوسیون بدن برای خوشبو کردن بدن

استفاده از آن، برای نگهداشتن پوست خود ، به صورت مرطوب و جلوگیری از خشک شدن، به خصوص در زمستان ها، توصیه می شود. نحوه استفاده از این محصول به این شکل است که شما بعد از حمام زمانی که سطح پوستتان کمی مرطوب است این لوسیون خوشبو را یکنواحت بر تمامی سطح بدن مالیده و بعد از 2 دقیقه خشک شدن لباستان را بپوشید.

خوشبو کردن بدن

پیشنهاد می کنم که بعد از مالیدن لوسیون، از بادی اسپلش برای عالی شدن بوی بدنتان استفاده کنید. تنها کافیست که بعد از مالیدن لوسیون، مقداری بادی اسپلش روی سطح بدن زده و لباس بپوشید. این کار به شما یک نتیجه عالی و تازگی می دهد.

5- پودر برای خوشبو کردن بدن

برای جذب عرق ناخواسته در قسمت های بدن مفید می باشد و بوی بد آن را به خود می گیرد و در خود حفظ می کند.

6- لباس هایتان را خوشبو کنید

یک شیشه و یا یک کیسه کوچک خوش بو درون کمد لباس های خود قرار دهید: لباس، تقریبا تمام بدن شما را پوشش می دهد پس اولین بوی خوش آن ها بسیار مهم است چون ابتدایی ترین بویی که از بینی ها حس می شود، عطر آن ها است پس برای این که لباس هایتان را در همه وقت خوشبو نگهدارید، حتما از این روش استفاده نمایید، زیرا بسیاری از لباس ها، در طول مدت های طولانی در میان دیوارهای بسته قرار می گیرند و بوی ناخوشایندی را جذب می نمایند به خصوص در فصل های موسمی که دیواره ها کاملا مرطوب می باشند.

خوشبو کردن بدن

7- پوست خود را با لوسیون یا کرم های معطر مرطوب نمایید

اگر به رایحه لوسیون، کرم یا روغن بدن خود علاقه مند هستید و تمایل دارید بدن تان در طول روز بوی آن را حفظ کند، توصیه می کنیم بعد از دوش گرفتن و خشک کردن آب اضافی بدن – در حالی که هنوز پوست بدن مرطوب است – از این محصولات استفاده بنمایید (اعمال لوسیون و سایر محصولات معطر روی پوست مرطوب باعث افزایش ماندگاری رایحه آن ها خواهد شد)

اگر تمایل دارید عطر مورد علاقه تان رایحه قوی تری نیز داشته باشد، می توانید در کنار عطر و ادکلن مورد نظر از محصولات جانبی هم رایحه آن از جمله کرم، لوسیون، ژل حمام و اصلاح نیز استفاده بکنید.

8- دوش بگیرید و روی نواحی خاص بدن تمرکز داشته باشید

علاوه بر پاکیزگی و حفظ بهداشت بدن، موارد دیگری همچون ژنتیک و حتی غذایی که مصرف می نمایید نیز روی بوی بدن تاثیر گذار می باشد.

اما از آن جا که در مورد ژنتیک کاری از دست شما ساخته نیست و درباره غذاهای مصرفی نیز برخی مواد غذایی معطر مانند کلم بروکلی، سیر و ماهی به قدری خوشمزه و پر خاصیت می باشند که به این سادگی نمی توان آن ها را از رژیم غذایی خود حذف نمودخوشبو کردن بدن

بنابراین عملا تنها موردی که می توانید به طور کامل آن را کنترل کنید حفظ پاکیزگی و بهداشت بدن با روش های متفاوت مانند دوش گرفتن روزانه است. این که هر چند وقت یک بار لازم می باشد دوش بگیرید به نوع پوست، میزان فعالیت و میزان تمایل شخصی بستگی دارد.

5 گام ساده و طبیعی برای خوشبو بودن

گام اول: اسپری گیاهی بسازید

یک بطری اسپری پلاستیکی بسازید و آن را با آب معمولی (ترجیحاً آب جوشیده خنک شده) پرکنید؛ سپس روغن‌های ضروری را حدود ۴۰ تا ۴۵ قطره (۶۰ میلی‌لیتر) به آب اضافه کنید و اسپری را تکان دهید. در نظر داشته باشید که روغن‌ها و آب به‌طور طبیعی در طول زمان جداسازی می‌شوند، بنابراین قبل از استفاده از آن باید هر بار بطری را تکان دهید.

روغن ضروری عصاره یک گیاه است که بر اساس تقطیر بخار یا آب آن به دست می‌آید. این روغن‌ها از گیاهان مختلفی به دست می‌آیند و به همین خاطر می‌توانند اثرات مختلفی بر روی بدن داشته باشند. بعضی از این روغن‌ها از طریق پوست و برخی از طریق تنفس وارد بدن گردد. تعدادی از این روغن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

خوشبو کردن بدن

۱-روغن درخت چای

درخت چای یک گیاه مفید برای از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌های روی پوست است که بوی مطبوعی دارد و به همین دلیل از آن برای رفع بوی بدن می‌توان استفاده کرد. برای استفاده می‌توانید روغن درخت چای را به آب اضافه کرده و بعد از حمام، به زیر بغلتان اسپری کنید.

۲- روغن اسطوخودوس

روغن گیاهی اسطوخودوس یکی دیگر از روغن‌هایی است که باعث مرگ باکتری‌های بدن می‌شود. برای خوشبو شدن بدن می‌توانید از مخلوط این روغن با جوش‌شیرین، خمیر درست کنید و آن را به زیر بغلتان بمالید؛ سپس اجازه دهید خمیر روی پوستتان خشک شود و آنگاه آن را بشویید.

برای افزایش ماندگاری لاک چه کنیم ؟ 12 تکنیک طلایی افزایش دوام لاک ناخن

خوشبو کردن بدن

۳- روغن لیمو

روغن لیمو ازجمله روغن‌هایی است که هم می‌توان از طریق تنفس و دهان مورد استفاده قرار بگیرد و هم می‌تواند بر روی پوست اعمال شود. این روغن برای پاک‌سازی بدن از سموم مفید است و باعث سم‌زدایی بدن از طریق خون و کبد می‌شود. کافی است ۱ الی ۲ قطره از این روغن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و دو بار در روز بنوشید و یا آن را در آب بریزید و به بدن اسپری کنید.

۴-اسانس گریپ‌فروت

اسانس گریپ‌فروت دارای خواص ضد باکتریایی است که در درمان عفونت‌های پوستی مؤثر واقع می‌شود و از این اسانس می‌توان به‌عنوان یک عطر خوشبوکننده طبیعی بدن استفاده کرد.

گام دوم: دم‌نوش شنبلیله

تخمه شنبلیله نوعی آنتی‌اکسیدان است که نه‌تنها سموم بدن را از بین می‌برد بلکه از عفونت‌هایی که منجر به بوی بد می‌شود، جلوگیری می‌کند. برای خوشبو کردن بدن می‌توانید تخمه این گیاه را دم‌کنید و بعد از ۶ الی ۸ ساعت بنوشید. این گیاه را می‌توانید حتی به چای هم اضافه کرده و میل کنید.

گام سوم: انتخاب رنگ و جنس مناسب لباس

الیاف طبیعی مثل پنبه یا کتان، عرق را به خود می‌گیرند درحالی‌که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کند و باعث رطوبت و بوی بد عرق می‌شود بنابراین بهتر است در فصل تابستان از لباس‌هایی با الیاف طبیعی مانند ابریشم، نخ، پنبه و کتان استفاده نمایید. همچنین دقت کنید که رنگ لباس هم نقش مؤثری در میزان تعریق بدن دارد، چنانچه رنگ‌های روشن و خنک، حرارت بدن را به تعادل می‌رسانند و نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند.

خوشبو کردن بدن

گام چهارم: استفاده از پودر بچه

پودر بچه برای بزرگسالان هم قابل‌استفاده است. این پودر به دلیل رطوبت‌گیری پوست را تا حدی خشک نگه می‌دارد و از عرق کردن بیش ‌از حد جلوگیری می‌کند. پودر بچه در طول روز باید چندین بار مورد استفاده قرار بگیرد زیرا مانند جوش‌شیرین قوی نیست اما بوی مطبوع و خوشایند آن به‌پای جوش‌شیرین نمی‌رسد!

گام پنجم: نعناع درمانی کنید

نعناع از جمله گیاهان خنک کننده بدن است که مصرف آن به صورت خوراکی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش میزان تعریق بدن در فصل تابستان داشته باشد؛ به همین دلیل بهتر است مصرف نعناع را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

علاوه بر این حمام کردن با عصاره یا انسانس نعناع می تواند به خنک کردن، کاهش میزان تعریق و خوشبو شدن بدن کمک کند. برای این کار می‌توانید ۴ الی ۶ قطره از انسانس نعناع را به وان حمام اضافه کنید و نیم ساعت در آن دراز بکشید.

مراقبت های جدی از برخی قسمت های خاص بدن برای خوشبو کردن بدن

قسمت های خاصی از بدن وجود دارد که بیشتر در معرض گسترش بوی بد اند، در اینجا چند بخش را که باید توجه بیشتری به آن ها بشود، برای شما آورده ایم.

خوشبو کردن بدن

شستن مرتب دست ها

اطمینان حاصل کنید که دست هایتان را در طول روز به خصوص بعد از خوردن وعده های غذایی با صابون و یا مایع مخصوص شسته اید.

شستن مداوم پاها برای جلوگیری از بدبو ماندن بدن

پوشیدن کفش و جوراب برای مدت طولانی، می تواند باعث ایجاد بوی بد پاهای شما بشود بنابراین کفش هایتان را بشویید و به طور مرتب از اسکراب پا استفاده نمایید.

جلوگیری از بدبو شدن معده

همه ما درباره بلاهایی که معده بد بو ایجاد می کند، اطلاع داریم، بنابراین غذاهای سالم بخورید و معده خود را از بوی بد دور کنید. اگر خیلی حساس هستید، می توانید از یکسری غذاها ماننده انواع غذاهای ادویه دار، قورمه سبزی، شنبلیله و … که باعث بوی تند هنگام عرق کردن می شوند جلوگیری کنید. کلم و ترب نیز باعث می شود گاز زیادی در معده جمع شود و هنگام صحبت بوی بدی خارج شود.

زیربغل از دلایل اصلی بدبو شدن بدن

آنجا اغلب اوقات خیس از عرق می باشد؛ اگر زمانی که دست هایتان را بالا می آورید، احساس خجالت می کند، باید به طور مداوم با صابون این منطقه را بشورید و از پودهای عطری برای جذب عرق ها و نیز رول و دئودورانت استفاده بنمایید.

شستشوی مناطق حساس برای خوشبوتر شدن: این قسمت های بدن، می تواند در طول روز عرق بکند و بوی نامطبوعی را به خود بگیرد، پس بنابراین حتما در زمان دوش گرفتن آن ها را با مایع مخصوص و یا صابون غیر عطری بشورید. خانم ها در طول دوران قاعدگی، باید به طور منظم از پر های تازه ( پدها و تامپون ها ) استفاده و مدام عوضشان کنند.

چگونه رایحه عطر یا ادکلن خود را ماندگار کنم برای خوشبو کردن بدن؟

استفاده درست از عطر و ادکلن می تواند در ماندگاری هرچه بیشتر رایحه آن ها به شما کمک بکند. برای ماندگاری بیشتر بوی عطر خود به نکات زیر توجه نمایید:

خوشبو کردن بدن

عطر را روی نقاط نبض های بدنتان بزنید

اعمال عطر به نقاط پالس یا نبض بدن باعث می گردد رایحه عطر به طور طبیعی با شیمی بدن ترکیب گشته و با افزایش دمای بدن رایحه فعال شده و آزاد بشود.

از عطرهای رولی استفاده بکنید

استفاده از عطر در بطری های با درب رولی باعث می گردد عطر را به همان نقطه ای که مورد نظرتان می باشد، اعمال کنید. این روش از هدر رفتن عطر جلوگیری می نماید و معمولا نسبت به سایر انواع بطری های عطر و ادکلن مقرون به صرفه تر است.

عطر را روی برس مویتان اسپری کنید

برای ماندگاری بیشتر عطر روی موها، قبل از آن که موهای خشک خود را شانه بزنید عطر را روی برس مو اسپری نمایید.

خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی

اکنون وقت آن است که به خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی بپردازیم. ناگفته نماند این گزینه‌ های خانگی برخلاف درمان ‌ها و ضد عرق‌ های شیمیایی، بدون ضرر بوده و همچنین مقرون به صرفه هستند. در نتیجه به ‌آسانی هرچه تمام تر در خانه می‌توانید از آن‌ ها بهره مند شوید.

چطور پوست برنزه طلایی جذاب داشته باشیم ؟ نکات حرفه ای برای برنزه کردن

قبل از هر چیزی شما برای تهیه‌ ی یک اسپری خوشبو کننده با موادی که بعدا قرار است طرز درست کردن ان ها را به شما بیاموزیم، به یک بطری آبپاش نیاز دارید. سعی کنید به جای استفاده از شیشه، یک بطری اسپری استفاده کنید که از پلاستیک ساخته شده است. چرا که اینگونه بطری ها ماندگاری بیشتری دارند. اگر نتوانستید یک بطری پلاستیکی پیدا کنید، می‌توانید از یک بطری شیشه ‌ای با کیفیت بالا استفاده کنید.

1- خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی: استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یک خوشبوکننده ی طبیعی است که می ‌تواند عطر و بویی دلپذیر به بدن شما ببخشد. اسید لوریک موجود در این روغن باکتری های موجود در بدن ما را از بین می برد، بنابراین به خلاص شدن از بوی نا مطبوع بدن در هنگام عرق کردن، کمک‌ خواهد کرد.

خوشبو کردن بدن

طرز استفاده

ابتدا یک قاشق پودر اسید سیتریک را با آب جوشیده‌ی خنک شده مخلوط کرده و قبل از خارج شدن از حمام از این محلول به بدن خود اسپری کنید. سپس بدن خود را خشک کرده و روغن نارگیل را روی پوست بدن خود بمالید. لازم به ذکر است که از این روش می ‌توانید روزانه استفاده کنید.

2- اسپری خوشبو کننده ترکیبی دوست داشتنی از چندین روغن

این اسپری خوشبو کننده، ترکیبی دوست داشتنی از چندین روغن است. استفاده ی مداوم از این اسپری باعث می شود که بدن شما بوی کم‌ نظیر و معطری به خود بگیرد.

طرز تهیه و استفاده

ابتدا ۴ قطره روغن رزماری، 2 قطره روغن اکالیپتوس و دو قطره روغن اسطوخدوس با هم‌ ترکیب کنید. سپس این ترکیب را با کمک بطری آ‌بپاش، به محل های مختلف بدن‌ تان اسپری کنید.

3- خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی: اسانس درخت چای بهترین گزینه

این روغن حاوی ترکیبات ضد قارچ و باکتری است. این خاصیت روغن درخت چای سبب شده بتواند به عنوان یک اسپری ضد عفونی کننده و خوشبو کننده ی بدن کم رقیب باشد.

طرز تهیه و استفاده

برای استفاده، چند قطره روغن درخت چای با چند قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و سپس زیر بغلتان بزنید. به همین راحتی می‌ توانید روغن و آب مخلوط شده را در یک اسپری بریزید و تا هر زمان که خواستید استفاده کنید.

خوشبو کردن بدن

4-خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی: نعناع خوشبو کننده ی دهان و بدن

یکی از راه‌ های موثر درمان بوی بد زیر بغل، استفاده از محلول دم‌ کرده نعناع است. با این گیاه می‌ توانید هر روز به راحتی زیر بغل خود را شستشو داده تا علاوه بر خوشبو کردن آن، به کم کردن ترشح غدد عرق نیز کمک کنید. بد نیست بدانید این محلول برای از بین بردن بوی بد دهان نیز راه گشاست.

5- خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی: رزماری بسیار معطر و خوشبو

رزماری یکی از گیاهان بسیار معطر و خوشبو است، که اغلب از اسانس آن در عطرسازی استفاده می ‌شود. این گیاه رایحه تند و چوبی دارد. همچنین این گیاه دارای خاصیت ضد باکتریایی است و نیز از خاصیت آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است.

طرز تهیه و استفاده

خوشبو کردن بدن

برای رفع بوی بد بدن، نصف فنجان برگ خشک رزماری را با چهار فنجان آب داغ ترکیب کنید و اجازه بدهید ده دقیقه بماند و سپس آن را در آب وان تان بریزید. ۱۵ الی۲۰ دقیقه در وان بنشینید. بعد از بیرون آمدن، فورا پوست ‌تان را خشک کنید. این کار را روزی یک ‌بار انجام بدهید تا در طول روز خوش‌ بو باشید.

همچنین می‌ توانید ۸ قطره عصاره ‌‌ی رزماری را با یک فنجان آب ترکیب کنید و آن را به عنوان یک اسپری خوشبو کننده به زیربغل ‌تان بمالید. تذکر: اگر احیانا رزماری باعث ایجاد هرگونه حساسیت پوستی شد، دیگر از آن استفاده نکنید.

6- با گلاب همیشه خوشبو باشید

قدمت استفاده از عرق گلاب، برای زیبایی به قرون‌دوسطی برمی‌ گردد. درگذشته، ملکه‌ ها و زنان سلطنتی اغلب با گلاب حمام می‌ کردند. امروزه هم منشا طبیعی برخی از بهترین محصولات خوشبو کننده گل رز است.

ترکیب گلاب ترکیبی قابض‌ کننده است. به همین دلیل منافذ پوست را کوچک‌ تر می‌ کند و از عرق شدید می‌ کاهد. علاوه بر این استفاده ی موضعی آن سبب می‌ شود همیشه خوشبو باشید.

طرز استفاده

گلاب را در یک بطری اسپری بریزید. می‌ توانید هر بار قبل از بیرون رفتن، گلاب را به مچ دست یا زیر بغلتان اسپری کنید.

7- خوشبو کردن بدن با مواد طبیعی: اسپری لیمو

طبیعت اسیدی لیمو سطح pH بدن را کاهش می دهد، بنابراین سطح مناسب برای رشد باکتری ها از بین می ‌رود. خواص ضد قارچی آب لیمو باعث از بین بردن رشد میکروب هایی را که از عرق تغذیه می کنند، می‌ شود.

خوشبو کردن بدن

آب باطراوت لیمو یک رطوبت طبیعی است که منافذ را خرد و تمیز می کند و به نوبه خود باعث کاهش تولید عرق می شود.

طرز استفاده

آب یک لیمو را بگیرید. آن را با یک فنجان آب ترکیب کنید. سپس مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. به همین سادگی شما یک اسپری خوشبو کننده دارید که هر وقت لازم باشد می‌ توانید آن را به زیر اندام خود اعمال کنید.

8- سرکه سیب و روغن اسطوخودوس خنثی سازی بوی بد

ما به شما توصیه می‌ کنیم از این ترکیب طلایی عافل نشوید. سرکه سیب در کنار خاصیت لاغر کنندگی، خودش به تنهایی می ‌تواند به عنوان مایعی در از بین بردن بوی عرق هم موثر باشد. حالا این را در نظر بگیرید که با یک خوشبوکننده با رایحه ی عالی و گرمی ترکیب شود.

در طول روز می توانید از اسپری سرکه سیب و روغن اسطو خودوس استفاده کنید تا رایحه ی دلپذیر به مشام اطرافیانتان برسد!

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

18 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

  • زهرایزدانی:

    ضمن تشکر و قدردانی ☘ مطالب مفید و کاربردی ارایه شده موفق باشید ☘☘☘

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      خوشحالیم که مطالب ما برای شما مفید بوده و ممنون از توجهتون

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *