افتتاح حساب ترکیه
دریاچه حلیمه جان رودبار

دریاچه حلیمه جان رودبار که به دریاچه عروس هم شهرت دارد يكي از زيباترين و بكرترين مناطق ديدني شمال كشور است كه گروه سفر شادمگ رفتن به آن را به شما پيشنهاد مي دهد.

روستای حلیمه جان کجاست؟

اول از همه باید بدانیم روستای حلیمه جان در کجا قرار دارد. روستای حلیمه جان در استان گیلان ،شهرستان رودبار و در نزدیکی شهری به نام توتکابن قرار دارد.این روستا در ۱۲ کیلومتری شهر توتکابن و در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شهر رودبار قرار دارد. روستای حلیمه جان از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار است.

دریاچه حلیمه جان رودبار

این روستا به دلیل زیبایی های طبیعی و دریاچه ای بسیار زیبایی که در خود دارد شهرت پیدا کرده است. دریاچه این روستا که به دریاچه عروس مشهور است یکی از زیباترین دریاچه های استان گیلان است.

دلیل نامگذاری این روستا به این اسم به درستی مشخص نیست.

آشنایی با دریاچه حلیمه جان رودبار

دریاچه حلیمه جان، یکی از جلوه‌های طبیعی استان گیلان است که در نزدیکی روستای حلیمه جان در رودبار قرار دارد. این جاذبه که با نام دریاچه عروس نیز شناخته می‌شود، با داشتن مناظر زیبا و فضایی سرشار از آرامش، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

ظاهر منحصر به فرد و دورنگ شدن دریاچه طی روز و شب، ویژگی خاص دریاچه حلیمه جان به شمار می‌آید. این دریاچه روزها به رنگ سبز جنگل دیده می‌شود و بعدازظهرها به رنگ آبی آسمان در می‌آید. علت این تغییر رنگ، جلبک‌های موجود در سطح دریاچه هستند که به رنگ سبز دیده می‌شوند و با وزیدن باد، به کناره‌های دریاچه می‌روند و باعث می‌شوند انعکاس آسمان در آب، دریاچه را به رنگ آبی درآورد..

دریاچه حلیمه جان رودبار

جاذبه ها و زیبایی های روستای حلیمه جان

اما این روستا به چه دلیل این همه جذابیت پیدا کرده است؟ در زیر به این جذابیت ها پرداخته شده است:

۱٫دریاچه حلیمه جان یا عروس

مهم ترین و زیباترین جاذبه این روستا، دریاچه آن است. دریاچه حلیمه جان یا عروس، یکی از زیباترین دریاچه های شمال کشور است و به همین دلیل است که خیلی ها را به سوی خود جذب می کند. زمانی که شما از این دریاچه دیدن کنید متوجه خواهید شد که دو رنگ دارد. یک رنگ آن سبز است که مربوط به جلبک هایی است که در سطح دریاچه قرار دارند و رنگ دیگر آبی است که مربوط به آب دریاچه است. در طول روز شما به خوبی متوجه تغییر رنگ این دریاچه به دلیل تغییر نور و نیز وزش باد می باشد.

معرفی بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب و غذای عالی

خرید ویلا در سال 1401 فقط با 135 میلیون 09111820000 8 نکته طراحی نمای سنگی ویلا
برای خرید ویلا شهرکی در شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

زمانی که هوا صاف باشد و دریاچه نیز آرام باشد، شما به وضوح زیبایی دریاچه را با چشم های خود می بینید. عکس درختان اطراف دریاچه در آن به وضوح پیداست و این به زیبایی دریاچه می افزاید. بی دلیل به این دریاچه عروس نمی گویند. بهار و تابستان بهترین فصول برای دیدن این دریاچه می باشد. البته در این فصول تعداد گردشگران و مسافرین نیز بیشتر است و باید به این موضوع توجه کنید.

امکان کمپینگ در کنار دریاچه

امکان کمپینگ در کنار دریاچه به خوبی وجود دارد. هم چنین اگر وسایل مناسب برای ماهیگیری وجود داشته باشد، می توانید برای ماهیگیری اقدام کنید البته نه در این دریاچه بلکه با کمی پیمودن راه به سفید رود می رسید و در انجا می توانید ماهیگیری کنید. برای حفظ اکوسیستم دریاچه، ماهیگیری در آن ممنوع است. اگر در عکاسی مهارت داشته باشید می توانید از این دریاچه زیبا عکس هایی جذاب و دیدنی بگیرید.

برای خرید ویلا نوساز در شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

این دریاچه مخصوصا در غروب بسیار زیبا و دیدنی است و مناظر زیبا و جذابی را ایجاد می کند. این دریاچه دارای امکاناتی مانند رستوران، سوپرمارکت ، سرویس بهداشتی و دیگر موارد است.

دریاچه حلیمه جان رودبار

۲٫طبیعت زیبای روستای حلیمه جان

به جز دریاچه عروس که در این روستا قرار دارد، طبیعت زیبا و سرسبز این روستا نیز از جاذبه های آن محسوب می شود. شما در اطراف دریاچه و نیز دورتر از آن می توانید درختان زیبا و زمین های سرسبز را مشاهده کنید که در نوع خود دیدنی و جذاب هستند.

شما می توانید از طبیعت زیبا و سرسبز این روستا لذت ببریدو در آن گردش کنید. قدم زدن در این طبیعت زیبا با آب و هوای خوبی که دارد می تواند لحظات خوشی را بگذرانید و عکس های زیبایی را نیز بگیرید. ارتفاعات اطراف این روستا نیز زیبا و سرسبز است . هوای پاک و تمیز این روستا می تواند ریه ها و نیز روحیه های شما را جانی دوباره ببخشد. خلاصه که می توانید با خانواده یا دوستان خود لحظات خوشی را در طبیعت روستای زیبای حلیمه جان سپری کنید.

دیدنی های کردان روستای جادویی که تهرانی ها نباید ازش غافل بشن

۳٫پوشش گیاهی

در طبیعت روستا شما می توانید پوشش های گیاهی مختلفی را مشاهده کنید که از دیگر جاذبه های آن می باشد. شما می توانید از دیدن گیاهان مختلف و پوشش های گیاهی زیبا در این روستا لذت ببرید.

دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد

  • دو رنگ بودن دریاچه به رنگ‌های آبی و سبز که رنگ آبی آن انعکاس آسمان است و رنگ سبز را جلبک‌های دریاچه به وجود می‌آورند
  • مسیری پر پیچ و خم از میان کوه‌هایی سنگی که دریاچه‌ای بکر و جنگلی زیبا را در خود جای داده است
  •  فضای جنگلی اطراف دریاچه که در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد
  •  دریاچه عروس حلیمه جان رستم آباد در فصل زمستان میزبان لک‌لک‌های مهاجر است

دریاچه حلیمه جان رودبار

تفريحات دریاچه حلیمه جان رودبار

عکاسی: برای ثبت تصاویر بهتر، مقالات صفحه آموزش عکاسی را بخوانید.
کمپینگ: می‌توانید در فصول بهار و تابستان کمپ در کنار دریاچه را تجربه کنید. در فصول بارانی، اطراف دریاچه گل آلود است و مناسب کمپ نیست.
ماهی‌گیری: برای تجربه این تفریح امکاناتی در اطراف دریاچه نیست و باید وسایل لازم را با خود ببرید

چرا آب دریاچه عروس دو رنگ سبز آبی است؟

به‌محض دیدن دریاچه عروس حلیمه جان، متوجه خواهید شد که این دریاچه دو رنگ است.

دریاچه حلیمه جان رودبار

در زمانی که هوا آرام است و باد نمی‌وزد، سطح آب با جلبک‌های سبزرنگ پوشانده می‌شود؛ این جلبک‌های سبز در زمان وزش باد کنار می‌روند و سبب می‌شوند که دریاچه به دو رنگ آبی (به‌دلیل انعکاس آسمان در آب) و سبز به نظر بیاید. گفته می‌شود که دلیل نامگذاری دریاچه حلیمه جان به دریاچه عروس نیز به دو رنگ بودن آن مربوط می‌شود؛ زیرا کنار رفتن جلبک‌ها مانند کنار رفتن تور از چهره عروس است.

اقامت در روستای حلیمه جان

برای اقامت در این روستای زیبا، شما مشکلی نخواهید داشت. چون هم می توانید به خوبی در اطراف رودخانه چادر بزنید یا این که در اقامتگاه بوم گردی این روستا اقامت کنید. اگر هم دوست دارید می توانید خانه روستاییان را اجاره کنید و در آنجا ساکن شوید. البته برای چند ساعت گردش در این روستا و دیدن جاذبه های آن دیگر نیازی به این کارها نیست.

 

دریاچه حلیمه جان رودبار

امکانات لازم برای بازدید از دریاچه عروس

کافه و رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، اقامتگاه‌های بومگردی و آلاچیق از امکانات رفاهی دریاچه عروس حلیمه جان هستند
دریاچه حلیمه جان از امکاناتی چون کافه و رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، امکانات اقامتی و آلاچیق برخوردار است؛ اما بهتر است که کفش مناسب طبیعت‌گردی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کوله‌پشتی، کلاه، لباس اضافه، کیسه زباله، وسایل پیک‌نیک مانند چادر، زیرانداز، منقل، آب، غذا، میان‌وعده، داروهای شخصی، کارت شناسایی، دوربین، مونوپاد، موبایل و پاوربانک به‌همراه داشته باشید.

زیباترین و جذاب ترین بخش از جاهای دیدنی کندوان صخره‌ ای

فراموش نکنید که همه ما به‌عنوان گردشگر مسئولیت‌پذیر وظیفه مراقبت از محیط زیست را داریم؛ پس در زمان بازدید از دریاچه عروس در طبیعت زباله (پلاستیک، ته‌سیگار، زباله تر، بطری آب معدنی و غیره) نریزید و به درختان و طبیعت صدمه نزنید. فراموش نکنید که آتش را به‌طور کامل خاموش کنید تا باعث آتش‌سوزی در جنگل نشوید.

دریاچه حلیمه جان رودبار

بهترین زمان بازدید از دریاچه عروس

فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به دریاچه عروس است؛ زمان‌هایی از سال که دریاچه در پرآب‌ترین حالت خود قرار دارد و آب و هوا بسیار مطلوب و دلپذیر است. در ابتدای فصل بهار، شکوفه‌های درختان و در ماه‌های دیگر آن، سرسبزی جنگل‌های اطراف، شما را حیرت‌زده می‌کنند؛ در حالی که پاییز با هزاران رنگ جادویی قرمز، زرد و نارنجی، مناظری در اطراف دریاچه عروس خلق می‌کند که هر بیینده‌ای را به تحسین وامی‌دارد.

فصل تابستان با آب و هوای شرجی در شمال کشور ممکن است سفر را برای برخی افراد مشکل کند؛ البته هوا معمولا در کنار دریاچه خنک است و شما می‌توانید زیر سایه درختان سربه‌فلک‌کشیده اطراف دریاچه عروس، در ارتفاعات منطقه در تابستان نیز از طبیعت لذت ببرید.

در فصل زمستان، خلوت‌ترین فصل بازدید از دریاچه عروس، چهر‌ه‌ای متفاوت و برفی از این دریاچه در انتظار شما است؛ البته اگر قصد سفر در زمستان و در هنگام بارندگی برف یا باران را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که لوازم و تجهیزات مورد نظر مانند وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و غیره را به‌همراه داشته باشید تا از سفر خود لذت ببرید و دچار مشکل نشوید.

اگر اهل شلوغی نیستید و ترجیح می‌دهید از سکوت و آرامش این دریاچه لذت ببرید، در ایام نوروز، آخر هفته‌ها و تعطیلات به دریاچه عروس سفر نکنید؛ زیرا در این روزها گردشگران بسیاری برای پیک نیک به‌سمت این جاذبه طبیعی می‌آیند.

دریاچه حلیمه جان رودبار

چگونه به روستای حلیمه جان رودبار برویم؟

اگر دوست دارید تا به این روستای زیبا و دیدنی بروید و از جاذبه های آن دیدن کنید باید در ابتدا به سمت رودبار حرکت کنید. شما به راحتی از طریق آزادراه قزوین-رشت می توانید با عبور از منجیل به رودبار برسید. پس از رسیدن به رودبار و ۵ کیلومتر رانندگی شما در سمت راست خود تابلوی ورودی به روستای حلمیه جان را مشاهده خواهید کرد. پس از آن که وارد این جاده فرعی شدید حدود ۲ کیلومتر از میان درخت ها و خانه ها می گذرید تا به روستای حلیمه جان برسید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *