افتتاح حساب ترکیه
دعا برای دندان درد

از ائمه اطهار و پیامبر گزامی اسلام بسیاری دعا برای دندان درد روایت شده که برای درمان موقت دندان درد است. گروه سبک زندگی شادمگ برخی از این ادعیه را از مفاتیح و کتاب ادعیه برای شما جمع آوری کرده است.

دعای درمان دندان درد از پیامبر (ص)

مردى نزد رسول خدا (ص) از دندان درد شکایت کرد. رسول خدا (ص) به او فرمود بگو:

أُسْکُنِی أَیتُهَا الرِّیحُ اسْکُنِی بِاللهِ الَّذِی سَکَنَ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.

پیغمبر اکرم (ص) همچنین فرمود: کسى که دندانش درد مى کند، انگشتش را بر روى آن بگذارد و هفت مرتبه این آیه را بخواند:

هُوَ الَّذِی أَنْشَأَکُمْ وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالاَْبْصارَ وَالاَْفْئِدَةَ قَلِیلاً ما تَشْکُرُونَ

دعا برای دندان درد از حضرت زهرا

مفضّل می گوید خدمت امام صادق (ع) رسیدم در حالى که به دندان درد دچار بودم به ایشان شکایت نمودم. امام (ع) فرمود: نزدیک شو، نزدیک ایشان شدم و انگشت خود را روى دندان من گذارد و آهسته دعایی خواند بلافاصله درد آرام شد. من تقاضا کردم که آن دعا را به من بیاموزد.

دعا برای دندان درد

ایشان فرمود: فاطمه (س) محضر پیامبر (ص) شرفیاب شد و از درد دندان شکایت کرد حضرت انگشت سبابه دست راست را بر دندانى که درد داشت گذارد و فرمود:

بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ أَسْأَلُکَ بِعِزَّتِکَ وَجَلاَلِکَ وَقُدْرَتِکَ عَلَى کُلِّ شَیءٍ فَإِنَّ مَرْیمَ لَمْ تَلِدْ غَیرَ عِیسَى رُوحِکَ وَکَلِمَتِکَ أَنْ تَکْشِفَ مَا تَلْقَى فَاطِمَةُ بِنْتُ خَدِیجَةَ مِنَ الضِّرْسِ کُلِّهِ.

بلافاصله درد دندان حضرت زهرا (س) رفع شد همان طور که دندان تو آرام گرفت، بر آن دعا چیزى اضافه نکن.

دعا برای دندان درد از امام علی (ع)

از امیر مؤمنان (ع) روایت شده: به موضع سجده خود دست بکش، سپس دندان درد گرفته را مسح کن و بگو:

بِسْمِ اللَّهِ وَالشّافى اَللَّهُ وَ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ

دعا برای دندان درد از امام باقر (ع)

ابوبصیر گوید: نزد امام باقر (ع) از درد دندان شکایت کردم و عرض کردم که این درد خواب را از من گرفته است. امام (ع) به من فرمود: هر وقت احساس درد کردى دستت را بر روى دندانت بگذار و سوره حمد و توحید را بخوان سپس این آیه را تلاوت کن:

وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَهِی تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ صُنْعَ اللهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِما تَفْعَلُونَ (نمل آیه 88)

پس درد رفع مى شود و دیگر بر نمى شود.

دعا برای دندان درد

دعا برای دندان درد از امام صادق (ع)

شخصى به نام عطا نقل کرد که از درد دندان به امام صادق (ع) شکایت کردم، فرمود: بر محل درد هفت بار بخوان:

بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ اسْکُنْ بِقُدْرَةِ اللهِ الَّذِی خَلَقَکَ فَإِنَّهُ قَادِرٌ مُقْتَدِرٌ عَلَیکَ وَعَلَى الْجِبَالِ أَثْبَتَهَا وَأَثْبَتَکَ فَقِرَّ حَتَّى یأْتِی فِیکَ أَمْرُهُ وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ.

همچنین از حضرت صادق (ع) روایت شده: پس از گذاشتن دست بر جاى درد سوره هاى حمد و توحید و قدر و این آیه مبارکه را بر آن بخواند:

روش نگهداری گوشت و مرغ پخته در فریزر ؛ دیگه از بو فریزر و طعم بد خبری نیست

«وَ تَرىَ الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِىَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذى اَتْقَنَ كُلَّ شَیئٍ اِنَّهُ خَبیرٌ بِما تَفْعَلُونَ»

دعای دیگر از امام صادق علیه السلام

علامه مجلسی نیز روایتی را از امام صادق علیه السلام به عنوان دعا برای دندان درد بیان کرده که به شرح زیر است:

دعا برای دندان درد

دست بر دهان بگذار وبگو:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِیمِ، بِسْمِ اللهِ الَّذی لا یَضُرُّ مَعَ اِسْمِهِ داءٌ، اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللهِ الَّتی لا یَضُرُّ مَعَها شَیْءٌ، قُدُّوسآ قُدُّوسآ قُدُّوسآ، بِاسْمِکَ یا رَبِّ الظّاهِرِ الْمُبارَکِ، الَّذی مَنْ سَئَلَکَ بِهِ اَعْطَیْتَهُ وَمَنْ دَعاکَ بِهِ اَجَبْتَهُ، اَسْئلُکَ یا اَللهُ یا اللهُ یا اللهُ، اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ وَاَهْلِ بَیْتِهِ وَاَنْ تُعافِیَنِی مِمّا اَجِدُ فِی فَمِی وَفِی رَأسی وَفِی سَمْعی وَفِی بَصَری وفِی بَطْنی وَفی ظَهْری وَفِی یَدی وَفِی رِجْلی وَفِی جَمیعِ جَوارِحی کُلِّها

دعا برای دندان درد در کتب ادعیه

سورهاى حمد و فلق و ناس و توحید را قرائت مى کنى، و با هر سوره بسم اللّه الرّحمن الرّحیم را مى خوانى و پس از سوره توحید مى گویى:

دعا برای دندان درد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ وَ لَهُ ما سَکَنَ فِى اللَّیلِ وَالنَّهارِ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ قُلْنا یا نارُ کُونى بَرْدَاً وَ سَلاماً عَلى اِبْرهیمَ وَ اَرادُوا بِهِ کَیداً فَجَعَلْناهُمْ الاَْخْسَرینَ نُودِىَ اَنْ بُورِکَ مَنْ فِى النّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

این دعا به عنوان دعای رفع دلشوره نیز بسیار موثر است.

سپس مى گوئى:

اَللّهُمَّ یا کافِیاً مِنْ کُلِّ شَیئٍ وَ لا یکْفى مِنْکَ شَیئٌ اِکْفِ عَبْدَکَ وَابْنَ اَمَتِکَ مِنْ شَرِّ ما یخافُ وَ یحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ الْوَجَعِ الَّذى یشْکُوهُ اِلَیکَ

دومین دعا برای دندان درد

نیز روایت شده: کاردى یا برگ خرمایى بگیرد و به آن جانب که درد مى کند بمالد و هفت مرتبه بگوید:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ اِبْرهیمُ خَلیلُ اللَّهِ اُسْکُنْ بِالَّذى سَکَنَ لَهُ ما فِى اللَّیلِ وَ النَّهارِ بِإِذْنِهِ وَ هُوَ عَلى کُلِّ شَیئٍ قَدیرٌ

سومین دعا برای دندان درد

دعا برای دندان درد

نیز وارد شده: چوبى یا آهنى بر دندانى که درد دارد بگذارد و از جانب آن هفت مرتبه افسونش کند:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ دُودَةٌ تَکُونُ فِى الْفَمِ تَاْکُلُ الْعَظْمَ وَ تُنْزِلُ الدَّمَ اَنَا الرّاقى وَ اللَّهُ الشّافى وَ الْکافى لا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ اِذْ قَتَلْتُمْ نَفْسَاً فَادّارَ أْتُمْ

تا لعلّکم تعقلون بخواند. این دعا را باید هفت مرتبه بخواند.

چهارمین دعا برای دندان درد

برای رفع شدن درد دندان بر روی کاغذی بنویسید: لِکُلِّ نَبَإٍ مُّسْتَقَرٌ ّ و آن را بر روی دندان بگذارید، درد ساکت خواهد شد.

دعاى تجربه شده‌ای براى درد دندان

سوره‌های «حمد» و «فلق» و «ناس» و «توحید» را قرائت می‌کنی و با هر سوره «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را می‌خوانی و پس از سوره «توحید» می‌گویی:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ﴿وَ لَهُ مٰا سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَ النَّهٰارِ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾ ﴿قُلْنٰا يٰا نٰارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاٰماً عَلىٰ إِبْرٰاهِيمَ﴾ ﴿وَ أَرٰادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْنٰاهُمُ الْأَخْسَرِينَ﴾ ﴿نُودِيَ أَنْ بُورِكَ مَنْ فِي النّٰارِ وَ مَنْ حَوْلَهٰا وَ سُبْحٰانَ اللّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ﴾
به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است و «آنچه در [ظرف] شب و روز آرام و قرار دارد در سیطرۀ مالکیت خداست، و او شنوا[ی صدای همۀ موجودات]، و دانا[ی همۀ امور آنان] است» «[پس او را در آتش انداختند،] گفتیم: ای آتش! بر ابراهیم سرد و بی‌آسیب باش!‌» «[آری] بر ضد او نیرنگی [سنگین] به کار گرفتند، پس آنان را زیانکارترین مردم قرار دادیم‌»، «ندا رسید: مبارکی و خیر یافت هرکه در آتش و هرکه پیرامون آن است و پاک و منزّه [از هر عیب و نقصی] است خداوندی که مالک و مدبّر جهانیان است‌.»

13 ترفند فوق العاده برای آبیاری گیاهان در مسافرت

دعا برای دندان درد
سپس می‌گویی:
اَللّهُمَّ يا كافِياً مِنْ كُلِّ شَئٍ وَ لا يَكْفى مِنْكَ شَئٌ اِكْفِ عَبْدَكَ وَابْنَ اَمَتِكَ مِنْ شَرِّ ما يَُخافُ وَ يَُحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ الْوَجَعِ الَّذى يَشْكُوهُ اِلَيْكَ.
خدایا، ای کفایت‌کننده از هر چیز و از تو چیزی کفایت نمی‌کند، بنده‌ات و فرزند کنیزت را کفایت کن، از شرّ آنچه می‌هراسد و پرهیز می‌کند و از شرّ دردی که از آن به تو شکایت می‌کند.

دعای مجرب علاج و درمان دندان درد سریع التاثیر و تضمینی

این دعای عظیم و سریع التاثیر را در کوتاه ترین زمان ممکن برای درمان دندان درد بنویسد و بیاویزد به گوشی که به جانب دندان مریض است

بسم الله الرحمن الرحیم

صوت الرحمن تطفی حر النار اعوذ بالله و بعزة الله و قدرته من شر ما اجد ان الله یمسک السموات و الارض ان تزولا و لئن زالتا ان امسکهما من احد من بعده ان الله کان حلیما غفورا

دعا برای دندان درد شدید با میخ آهنی

مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان راهکار جالب دیگری به عنوان دعا برای دندان درد بیان کرده است که ذکر آن خالی از فایده نیست:

از دیگر ادعیه اینست که چوب یا آهنی مانند میخ را بر دندان گذاشته و۷ بار این دعا را بخواند:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ؛ اَلْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ دُودَهٌ تَکُونُ فِى الْفَمِ تَاْکُلُ الْعَظْمَ وَ تُنْزِلُ الدَّمَ اَنَا الرّاقى وَ اللَّهُ الشّافى وَ الْکافىلا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ اِذْ قَتَلْتُمْ نَفْسَاً فَادّارَ أْتُمْ فِیهَا وَاللَّهُ مُخْرِجٌ مَا کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ فَقُلْنَا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِهَا کَذَٰلِکَ یُحْیِی اللَّهُ الْمَوْتَىٰ وَیُرِیکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ

راه هایی برای درمان درد دندان

با رعایت نکات زیر می توان درد را کاهش داد

دعا برای دندان درد

  • از خوردن غذا یا نوشیدن مایعات گرم جدا پرهیز کنید.
  • با استفاده از کمپرس سرد از روی صورت و در ناحیه درد، درد دندان کمتر می شود و هر چه کمپرس بیشتر باشد، نتیجه بهتری دارد.
  • شست و شوی داخل دهان با آب نمک سرد
  • استفاده از قطره های گیاهی مثل عصاره گیاه میخک که باید به طور مستقیم روی حفره پوسیدگی دندان ریخته شود.
  • مسکن های ضد التهاب مانند: ژلوفن یا مسکن های قوی مانند استامینوفن کدئین
  • یادمان باشد در هنگام خواب باید حتما زیر سر بلند باشد، اگر بالشت کاملا تخت باشد؛ در غیر این صورت خون رسانی در سر بیشتر می شود و درد دندان افزایش می یابد.

مواد طبیعی برای تسکین دندان درد در خانه

غیر از دعا برای دندان درد می توان با مواد طبیعی نیز موقتا درد دندان را آرام کرد و ضمناً احتیاجی به مصرف مسکن ها نیز نداشت.

خاک رس

برای تهیه این مرهم، ظرفی انتخاب کنید که فلزی و پلاستیک نباشد. خاک رس را همراه با آب در آن بریزد. با یک قاشق چوبی آن را به هم بزنید تا خمیر نرمی درست شود. مرهم آماده است و می توانید آن را روی گونه، جایی که احساس درد دارید به مدت حدود یک ساعت بگذارید.

نحوه صحیح ضدعفونی و تمیز کردن ماشین ظرفشویی با استفاده از چند روش

زمانی که خاک رس خشک شد، نگهداری طولانی مدت آن بی فایده است. طی روز گذاشتن مرهم روی موضع را با فاصله انجام دهید. اگر در قسمت های مختلف احساس درد دارید، نباید مرهم را در یک زمان روی همه بگذارید. این مرهم درد را تسکین می دهد اما ممکن است دوباره عود کند؛ به همین دلیل باید چند بار آن را تکرار کنید.

میخک

بی تردید غیر از دعا برای دندان درد میخک رایج ترین ماده طبیعی برای تسکین دندان درد است. بوی میخک ما را به یاد مطب دندانپزشکی می اندازد که البته این شباهت اتفاقی نیست. در واقع میخک در ترکیب یوجینول دندانپزشکی به کار می رود. یوجینول با باکتری ها مقابله می نماید، حساسیت دندانی را کاهش می دهد و درد را درمان می نماید.

دعا برای دندان درد

برای تاثیر فوری میخک کافی است آن را روی دندان دردناک بگذارید و فک بالا و پایین را فشار دهید تا روی دندان بماند. همچنین می توانید 2 تا 3 قطره از روغن آن را روی پنبه بریزید و روی دندان بگذارید اما آن را نخورید. چنین روغن هایی بسیار قوی هستند و مصرف خوراکی ندارند. قبل از مصرف میخک بهتر است با فرد متخصصی مانند پزشک داروخانه مشورت کنید.

زنجفیل

این گیاه خاصیت آرام بخشی دارد و یک مسکن فعال محسوب می شود.

اگر پودر زنجفیل را با آب مخلوط کنید برای تسکین درد دندان بسیار موثر است. پنبه ای را به این خمیر آغشته کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و سپس آن را روی دندان دردناک – و نه لثه – بگذارید. عملکرد آن به این نحو است که زنجفیل، پوست آن قسمت را تحریک نموده و خون را به سمت پوست می کشاند و التهاب را کم می نماید.

فلفل قرمز

یکی از خواص شگفت انگیز فلفل قرمز تسکین درد دندان است. رنگدانه قرمز، مانند مسکن و ضد التهاب عمل می نماید. اگر قصد استفاده از این گیاه را برای تسکین درد دارید، کمی از پودر آن را با آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی آماده شود. پنبه ای را به آن آغشته کنید و بفشارید.

آن را روی دندان دردناک بگذارید و مراقب باشید با لثه تماس نداشته باشد. این مرهم، موضع را تحریک می نماید و خون را به قسمت دیگری می فرستد که باعث تسکین التهاب و درد می شود. می توان پودر زنجفیل را همراه با پودر فلفل قرمز برای این مرهم مخلوط کرد. البته از خاصیت دعا برای دندان درد غافل نشوید.

دانه کنجد

بیشتر از 1600 سال است که کنجد برای تسکین درد دندان در چین کاربرد دارد. کنجد حاوی ترکیباتی است که درد را بهبود می بخشد. خواص کنجد شبیه آسپرین است و مانند مسکن عمل می نماید. این دانه ها برای تسکین درد دندان بسیار موثر است.

تهیه مرهم آن بسیار ساده است و احتیاج به مواد زیادی ندارد. ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و سپس دانه های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد دو برابر آب ضروری است. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شد تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیما روی قسمت دردناک بگذارید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 دی 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

5 دیدگاه

  • سید:

    درد دندان همسرم بهبوود پیداکرد بلطف ویاری خدا

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      خوشحالیم که مطلب مورد پسندتون بوده

      پاسخ
  • سید:

    سپاس ازترویج آیات و محکمات

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      خوشحالیم که مطلب مورد پسندتون بوده

      پاسخ
  • بشیراحمد:

    تشکر از معلومات خوبی شما

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *