افتتاح حساب ترکیه
کاشی مشکی در آشپزخانه‌

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه‌  خانه را شیک‌تر می‌کند. البته اگر با سبک‌های مختلف آشنایی دارید، می‌توانید به راحتی در مورد نوع کاشی مشکی مناسب آشپزخانه خود تصمیم بگیرید. با گروه دکوراسیون شادمگ همراه باشید تا بهتر بتواندی تصمیم بگیرید.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه یکی از مدل‌هایی است که در دکوراسیون داخلی خانه دوباره مورد توجه بسیار قرار گرفته است. ممکن است به کار بردن کاشی مشکی در طراحی آشپزخانه ساده یا خسته‌کننده به نظر برسد اما اینگونه نیست و کاشی‌های مشکی با شکل‌ها، جنس‌ها و رویه‌های متفاوت منحصربه‌فرد هستند.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

امروزه کاشی‌های مشکی مانند قدیم نیستند و می‌توانند مدرن و به سبک رستیک باشند. استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه باعث شیک‌تر شدن خانه می‌شود. در صورتی که با استایل‌های مختلف آشنا باشید راحت‌تر می‌توانید در مورد انتخاب نوع کاشی مشکی مناسب آشپزخانه‌ خود تصمیم بگیرید. در ادامه استایل‌های مختلف کاشی مشکی آشپزخانه معرفی شده‌اند.

جنس، رویه و شکل‌های مختلف

بسته به مدل خانه و نوع سلیقه‌، افراد ممکن است کاشی‌های مشکی دارای رویه‌های بسیار براق یا مات را انتخاب کنند. برخی جنس‌ها با یک سری پرداخت‌های خاص ظاهر بهتری دارند. به عنوان مثال کاشی مات با سطح طرح‌دار و کاشی براق با سطح ساده به خوبی ست می‌شوند.

ترمیم درز کاشی یکی از کارهایی است که معمولا خانه ها مخصوصا خانه های قدیمی به آن نیاز دارند. شادمگ چندین روش ساده برای ترمیم درز دیوار و بندکشی به شما آموزش می دهد تا ضمن جلوگیری از نفوذ آب به داخل بنا ؛ نمای زشت بین کاشی ها ار بین برود.

استفاده از کاشی مشکی براق در آشپزخانه‌

در صورتی که نور طبیعی زیادی در آشپزخانه وجود ندارد به احتمال زیاد دوست نداشته باشید از رنگ‌های تیره‌ای که نور را جذب کرده و حتی باعث تاریکی بیشتر می‌شوند استفاده کنید. بنابراین ممکن است فکر کنید که همیشه باید از کاشی‌های دارای رویه‌ی رنگ روشن برای تنظیم نور آشپزخانه‌ی خود استفاده کنید. اما این موضوع صحیح نیست.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

یکی از روش‌های استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه‌ی کم‌ نورتر استفاده از کاشی‌هایی است که دارای رویه‌ی براق هستند. سطح براق هر نوری که به سمتش تابیده شود را بازتاب کرده و باعث روش‌تر شدن فضا می‌شود حتی اگر رنگ آن مشکی باشد. کاشی می‌تواند از جنس سرامیک براق یا موزاییک شیشه‌ای باشد. البته کاشی براق با وسایل فلزی از جنس برنز یا طلا ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کند.

کاشی مشکی مات در آشپزخانه

کاشی‌های مشکی مات آشپزخانه ظاهر ساده‌تری را نسبت به کاشی‌های براق ایجاد می‌کنند. یکی از فواید اصلی کاشی مات این است که آلودگی را به سادگی می‌تواند پنهان کند به ویزه اگر دوغاب بین کاشی‌ها هم مشکی باشد و مانند رنگ سفید با کاشی‌ها تضاد نداشته باشد. کاشی مشکی مات آشپزخانه بسته به چیدمان و طراحی باعث ساده‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

در صورتی که نمی‌خواهید از مات‌ترین نوع کاشی استفاده کنید، توصیه می‌شود کاشی‌های مرمر مشکی را انتخاب کنید. این مدل کاشی‌ها بافت دیداری و گرما را بدون ایجاد حس بدی که مات بودن به فضا می‌دهد به وجود می‌آورند. با وجود اینکه کاشی‌های مرمر اغلب جلا داده می‌شوند اما درخشش آن‌ها به اندازه‌ی سرامیک‌های براق یا شیشه‌ای نیست.

برای خرید توالت فرنگی این نکات مهم و کاربردی را فراموش نکنید

سنگ یکی دیگر از جنس‌هایی است که اغلب برای ساخت کاشی‌های مشکی یا تیره به کار می‌رود. سنگ می‌تواند در برابر لکه و آتش مقاوم باشد و این دو ویژگی‌های عالی برای انتخاب این جنس کاشی برای آشپزخانه هستند. کاشی‌های از جنس سنگ اغلب برای کف استفاده می‌شوند و نسبت به سایر جنس‌هایی که پیش‌تر معرفی شدند ظاهر ساده‌تری را به وجود می‌آورند.

شکل‌های مختلف کاشی مشکی در آشپزخانه‌

علاوه بر در نظر گرفتن رویه‌ی کاشی باید به شکل آن هم توجه کنید. کاشی‌های مشکی آشپزخانه در شکل‌های مربعی، مستطیلی، شش ضلعی و دایره‌ای وجود دارند. همچنین با استفاده از کاشی‌های عربی مشکی می‌توانید ظاهر خانه‌ی خود را به سبک مدرن مراکشی تغییر دهید. این کاشی‌های تزیینی یک روش عالی برای برجسته‌سازی یک قسمت خاص در آشپزخانه هستند.

کاشی‌های مشکی را در کدام قسمت آشپزخانه استفاده کنیم؟

حال که اطلاعات زیادی را درباره‌ی رویه‌های مختلف و برخی شکل‌های کاشی مشکی‌ آشپزخانه متوجه شدیم، زمان یادگیری مکان و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها فرا رسیده است.

۱. بک اسپلش (کاشی دیوار پشت سینک و پشت گاز آشپزخانه)

هنگامی که به کاشی آشپزخانه فکر می‌کنید اولین جایی که به ذهنتان می‌رسد به احتمال زیاد بک اسپلش است. فقط به دلیل اینکه بک اسپلش رایج‌ترین جا برای استفاده از کاشی در آشپزخانه است نباید ان را به شیوه‌ی مرسوم کاشی‌کاری کنید. کاشی‌های مشکی را در ترکیب کاشی بک اسپلش به کار بگیرید.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

طراحی هفت و هشتی یا شاه ماهی یکی از روش‌های ایجاد ظاهر مدرن و جدید در بک اسپلش آشپزخانه است. برای دوغاب بین کاشی‌ها در این طرح از رنگ روشن استفاده کنید. رنگ سفید ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد اما خاکستری مایل به بژ روشن انتخاب خوبی است. این رنگ دوغاب با هر الگو و مدلی که انتخاب کنید ترکیب خوبی را به وجود می‌آورد.

یکی از روش‌های جالب برای استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه به کارگیری کاشی‌های مشکی با درخشندگی و انعکاس بسیار زیاد به روش عمودی است. اغلب کاشی‌ها به روش کلاسیک افقی قرار می‌گیرند. چیدمان عمودی را به جای چیدمان افقی انتخاب کنید. الگوها و روش‌های مختلف بسیاری مانند آجرکاری عمودی و چیدمان عمودی پشت سرهم وجود دارند که می‌توانید بر اساس آن‌ها حس فضا را تغییر دهید. در هر صورت چیدمان عمودی باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و ظاهر جدیدی داشته باشد.

۲. کاشی مشکی برای میزهای پیشخوان آشپزخانه

یکی دیگر از روش‌های استفاده از کاشی مشکی در آشپزخانه‌ موزاییک مرمرنما است زیرا از آنجایی که این موزاییک‌ها به صورت دستی ساخته می‌شوند تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها بسیار راحت است. موزاییک مرمرنما در همه‌ی شکل‌ها و رنگ‌ها وجود دارد بنابراین می‌توانید با استفاده از آن ظاهری تک رنگ یا دارای چند رنگ را به میز پیشخوان آشپزخانه‌ی خود اضافه کنید. به هر حال در نهایت ظاهر منحصر به فردی برای خانه و آشپزخانه‌ی خود خواهید داشت.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

۳. استفاده از کاشی‌های مشکی برای دیوار آشپزخانه

در صورتی که می‌خواهید کل دیوارهای آشپزخانه را کاشی کنید بهتر است کاشی ساده‌تری را انتخاب کنید که پس زمینه‌ی زیباتری را برای قفسه‌های آشپزخانه ایجاد کند. نکته‌ی کلیدی این است که سعی کنید همه‌ی موارد را هماهنگ با هم انتخاب کنید.

یک روش قابل توجه دیگر برای استفاده از کاشی‌های مشکی روی دیوار آشپزخانه این است که کابینت‌های روبروی کاشی‌های مشکی به صورت یکدست سفید باشند. آشپزخانه‌ی سیاه و سفید جلوه‌ی زیبایی دارد و می‌توانید با افزودن عناصر سیاه و سفید دیگر و همچنین اجزایی با رنگ چوبی به کف زمین، توازن را در باقی فضای منزل هم ایجاد کنید.

ایده های خاص و خلاقانه برای ساخت دکوری با لوازم دور ریختنی | با وسایل دور ریز دکوراسیونت رو زیرو رو کن !

۴. استفاده از کاشی مشکی برای کف آشپزخانه

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم کاشی‌های مشکی مات که دوغاب به کار رفته بین آن‌ها مشابه خاکستری باشد به راحتی می‌توانند آلودگی را پنهان کنند بنابراین برای فضایی پر رفت و آمدی مانند آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. بسته به استایل آشپزخانه می‌توانید اندازه‌های مختلفی را برای کاشی کف آشپزخانه انتخاب کنید. کاشی‌های تزیینی مشکی مانند طرح‌های هندسی هم برای استفاده در کف آشپزخانه مناسب هستند.

در صورتی که به دنبال ایجاد استایل مدرن و جدید هستید، کاشی‌های مشکی براق بزرگ را با یک الگوی غیر معمول مانند الماس، زیگزاگ افقی و هفت و هشتی یا کاشی‌های مات تخته سنگ مربع شکل با الگوی لوزی را استفاده کنید. اگر به استایل کلاسیک و سنتی علاقه‌مند هستید، کاشی‌ های مشکی کوچک‌تر که رویه‌ی براق و درخشان دارند را به کار بگیرید.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

فرقی نمی‌کند که به دنبال استفاده از کاشی‌های تخته سنگ و چوب برای ایجاد سبک رستیک باشید، بخواهید یک ظاهر مدرن را با کاشی‌های ساب‌وی براق ایجاد کنید یا حتی دوست داشته باشید ترکیبی از این دو را ایجاد کنید، به هر حال استفاده از رنگ مشکی برای آشپزخانه انتخاب اشتباهی نیست و استایل زیبایی که هیچگاه از مد نمی‌افتد را به وجود می‌آورد.

شیشه بین کابینتی مشکی

یکی از زیباترین طرح شیشه های بین کابینت که در دنیای امروزی تولید می‌شود، شیشه بین کابینتی مشکی لاکوبل است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. چرا که وقتی افراد می‌خواهند از شیشه بین کابینتی مشکی استفاده کنند، می‌توانند باقی وسایل خود را از رنگ های سفید و رنگ‌های دیگر الگو برداری کنند. زیرا این رنگ در کنار رنگ‌های دیگر ترکیب بسیار زیبایی را برای آشپزخانه به وجود می‌آورد و زیبایی محیط را چندین برابر حد معمول خواهد کرد.

شیشه های بین کابینتی لاکوبل‌همانطور که گفته شد از رنگ های بسیار زیاد و گوناگونی برخوردار می‌باشد. که هر یک از این رنگ ها از نظر روانشناسی یک مزیت برای محیط دارند. و یا حتی برای روحیه شما بسیار مناسب هستند و تاثیرات مثبت زیادی بر روی روحیه افراد خواهد داشت.

مزایای شیشه بین کابینتی مشکی

مقاومت بسیاد بالایی دارند
شیشه های بین کابینتی مشکی با همه رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند.
در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند و کدر نمی‌شوند.
نصب و استفاده از این نوع شیشه ها نیز بسیار راحت است جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک می‌باشند.
به صورت سکوریت تولید شده و ضدگرما هستند.
تا دمای 110 درجه سانتیگراد را تحمل می‌کنند.
راحتی در تمیز کردن و نظافت از مزایای شیشه بین کابینتی مشکی
به دلیل نبود منافظ ریز در سطح خود، آنتی باکتریال نیز می‌باشد.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

نصب

نصب شیشه بین کابینتی مشکی کاری بسیار تخصصی و حرفه ای است که شما باید از افراد حرفه ای بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

متخصصان نصب، در ابتدا ابعاد کابینت‌ها و قسمت هایی را که می‌خواهند با استفاده از این شیشه ها پوشش دهند مشخص می‌کنند، سپس بر طبق آن ابعاد، شیشه ها برش داده می‌شوند و برای نصب به محیط آشپزخانه انتقال داده می‌شوند. زمان نصب این شیشه ها بسیار کوتاه است و شما می‌توانید در مدتی کوتاه تحولی عظیم در ظاهر آشپزخانه خود به وجود بیاورید.

شیشه بین کابینتی مشکی

لازم به ذکر است که از شیشه لاکوبل تنها در آشپزخانه استفاده نمی‌شود، بلکه از آن می‌توان در فضاهای دیگری مانند مهد کودک ها و مطب های دندانپزشکی استفاده کرد. یکی از ویژگی های شیشه بین کابینتی لاکوبل این است که در ساخت این محصولات از مواد آنتی باکتریال استفاده می‌شود. در نتیجه این محصولات یکی از تمیزترین محصولاتی هستند که می‌توانند در محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما می‌خواهید محصولی منحصر به فرد را در فضای آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید، بی شک شیشه بین کابینتی یکی از این محصولات است.

کاربرد شلف در آشپزخانه ترند | اینطوری آشپزخونه جذاب داشته باشید

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

قیمت

برای محاسبه قیمت شیشه بین کابینتی باید قیمت هر متر مربع شیشه را بدانید و سپس متراژ محیط را در نظر داشته باشید و سپس می‌توانید مبلغ تقریبی را محاسبه نمایید. همچنین عوامل دیگری مانند: ضخامت شیشه، نوع شیشه استفاده شده و نوع شیشه لاکوبل از جهت ساده یا مات و یا متالیک بودن نیز در قیمت نهایی این محصول تاثیر بسزایی دارند

حقیقت پنهان در پشت کابینت های مشکی آشپزخانه

رنگ مشکی کنتراست زیبایی با سایر کابینت ها در منزل ایجاد می کند و این موضوع یکی از مزایای ساخت کابینت مشکی آشپزخانه می باشد. طراحی کابینت مشکی آشپزخانه بسیار شگفت انگیز است. اما این رنگ برای ساخت کابینت خالی عیب نمی باشد. در این بخش معایب ساخت کابینت های مشکی را بررسی کرده ایم:

  •  فضای آشپزخانه را کوچکتر می کند
  • کابینت های مشکی همیشه کثیف به نظر میرسند
    کوچکترین لکه ی روشن بر روی کابینت مشکی خود را نشان می دهد. ممکن است بگویید که همیشه کابینت را تمیز نگه می دارید. اما این کار برای برخی افراد وقت گیر و سخت خواهد بود.
  • کاشی مشکی در آشپزخانه‌

چرا کابینت مشکی جذاب است؟

برجسته کردن سبک: رنگ های تیره بصورت جدی فضای شما را شیک نشان می دهند. در این آشپزخانه، کاشی های دیوار کلاسیک و سفید رنگ ، کفپوش خاکستری و دستگیره ها برنجی هستند. طراح رنگ مشکی را جهت برجسته کردن سبک در این آشپزخانه بکارگرفته است.

ایجاد کنتراست با رنگ سفید

اگر قصد دارید یک آشپزخانه رنگ روشن داشته باشید، آن را با یک سایه تاریک ترکیب کنید و تغییر قابل توجه آن را مشاهده کنید. کابینتهای مشکی به فضا عمق می دهند در این تصویر مشاهده می کنید که کانترتاپ سفید سبب شده تا عمق این رنگ به خوبی نشان داده شود. برای گرم کردن دکوراسیون آشپزخانه، از کفپوش چوبی استفاده کرده اند تا تعادل را برقرار کنند.

برجسته کردن رنگ های روشن

درست همانطور که کابینتهای مشکی رنگ سفید را به خوبی نشان داده و برجسته می سازد، هنگام ترکیب با رنگ های دیگر نیز به همین اندازه کارآمد هستند. به عنوان نمونه در این آشپزخانه از کابینت خاکستری استفاده شده است که رنگ های کمی همچون سبز و قرمز را به بهترین شکل ممکن به نمایش می گذارد.

کاشی مشکی در آشپزخانه‌

هر چه تیره تر لوکس تر

رنگهای براق همچون طلایی و مسی به زیبایی در کنار رنگ های تیره قرار می گیرند و یک ترکیب رنگ شیک، لوکس و لاکچری را خلق می کنند.

مناسب برای آشپزخانه با طراحی باز : در یک طراحی باز، ایده خوبی است که از رنگ های مختلف برای بخش های گوناگون استفاده کنید. با استفاده از یک سایه تاریک در دکوراسیون آشپزخانه، آن را از اتاق نشیمن جدا خواهید کرد.3

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

2 تیر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *