افتتاح حساب ترکیه
دكور بالای تخت

دكور بالای تخت خواب می تواند تاثیر زیادی در دکوراسبون اتاق خواب داشته باشد. ممکن است شما چیز زیادی را به دکوراسیون بالای تخت اضافه نکنید ولی با ایده دکوری جذابیت اتاق خواب را چند برابر کنید. اغلب این ایده ها برای دكور بالای تخت هزینه زیادی لازم  ندارد فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید.

مهم‌ترین بخش یک اتاق‌خواب

شاید بگویید سرویس‌خواب و روتختی آن در دکوراسیون این اتاق مهم‌ترین هستند؛ ولی من می‌گویم دکور بالای تخت خواب اهمیت زیادی در دکوراسیون اتاق دارد. همانطور که با تزئیتان دیوار پشت تلویزیون دکوراسیون پذیرایی متحول می شود.

اغلب تخت‌خواب کنار مهم‌ترین دیوار اتاق‌خواب یا همان دیوار شاخص قرار می‌گیرد و هر چه روی این دیوار نصب شود، حرف اول در دکوراسیون اتاق را می‌زند.

دكور بالای تخت

به نظر شما این دیوار شاخص و مهم را چگونه می‌توان تزیین کرد؟

اگر ایده‌ای برای این دیوار ندارید می‌توانید به چند اتاق‌خواب لوکس سرک بکشید و ایده‌های دکوری آن‌ها را ببینید؛ ولی بگذارید من هم چند ایده برای تزیین دیوار بالای تخت خواب به شما نشان دهم.

هنگام چیدمان وسایل و دکوراسیون اتاق خواب، اغلب دیوار بالای تخت نادیده گرفته می‌شود؛ در صورتی که می‌توانید روی این قسمت بسیار مانور دهید. گزینه‌های شیک و زیبای زیادی برای دکور بالای تخت پیش روی شماست که انتخاب هر کدام به سلیقه شخص شما و دیگر المان‌های دکوراسیون اتاق خواب بستگی دارد.

 ایده های جذاب برای تزیین دیوار بالای تخت خواب

در این مقاله به ایده جذاب برای دیزاین اتاق خواب و دیوار پشت تخت خواب می‌پردازیم. با مطالعه این مقاله با نظرات حرفه‌ای‌ترین طراحان داخلی دنیا درباره دکوراسیون این قسمت از خانه، آشنا می‌شوید. پس تا انتها همراه ما باشید.

دكور بالای تخت

 گچبری دیوار ساده و شیک برای دکور بالای تخت خواب

همیشه هم لازم نیست برای لاکچری و خاص شدن اتاق خوابتان بابت قیمت رو تختی زیاد هزینه کنید. یکی از ترفندها، این است که اگر سقف اتاق خواب خیلی بلند است، حال و هوای سرد و بی‌روح اتاق را با گچبری بالای تخت تغییر دهید. به این ترتیب، بلندی سقف چندان به چشم نمی‌آید. در تصویر زیر، به هماهنگی تاج تخت خواب با گچبری‌های دیوار پشت آن توجه کنید که به طرز هنرمندانه‌ای، هارمونی چشم‌نوازی بین تخت و دیوار به وجود آمده است.

اتاق خواب بدون کمد یکی از کابوس های وحشتناکی است که خانم ها می توانند تصور کنند، در حالیکه بدون کمد دیوای هم می توانید لوازم و لباس های خود را به بهترین شکل در اتاق چیدمان کرده و اتاق جذابی داشته باشید.

16 ایده جذاب برای دکوراسیون خانه شاد و پر انرژی با کمترین هزینه

استفاده از گیاهان برای تزیین دیوار پشت تخت خواب

ایده جذاب دیگر برای دکور بالای تخت این است که این فضا را با گل و گیاهان طبیعی پر کنید. البته نباید گلدان‌هایی را در این قسمت قرار دهید که گیاه درون آن‌ها تا روی تختتان بیاید. در عوض گیاهانی را انتخاب کنید که رشد چندان زیادی نداشته و به مراقبت و آب زیاد نیازی نداشته باشند. روی دیوار پشت تخت سکویی درست کرده یا یک شلف دیواری نصب کنید و گلدان‌هایی با گیاهان آپارتمانی روی آن قرار دهید.

دكور بالای تخت

 ست کردن دیوار با روتختی؛ یکی از ایده‌های جذاب دیزاین بالای تخت

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای دکور بالای تخت انجام دهید، رنگ کردن این قسمت یا نصب کاغذدیواری‌هایی است که با رنگ روتختی‌تان همخوانی داشته باشد. به این ترتیب، زیبایی اتاق خواب دو چندان می‌شود. توصیه می‌کنیم حداقل به همان اندازه که بابت قیمت روتختی یک نفره هزینه می‌کنید، رنگ کردن دیوار پشت تخت و طرح و نقش کشیدن روی آن را هم جدی بگیرید؛ چرا که با این کار، زیبایی روتختی هم بیشتر به چشم می‌آید.

از شاخه گل های برگ دار استفاده کنید

یک راه آسان، موثر و ارزان برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی و خارجی جذاب به اتاقتان این است که چند ردیف برگ مصنوعی یا شاخه گل‌های برگدار را تزئین بالای تخت خواب خود آویزان کنید. اگر از طرفداران گل و گلدان هستید، این ایده می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

دكور بالای تخت

البته بیشتر افراد از گل‌های مصنوعی در این فضا استفاده می‌کنند. این شاخ و برگ های مصنوعی را می توان به راحتی از قلاب های کوچک آویزان کرد یا به دیوار یا سقف سنجاق کرد تا آبشاری از رنگ های سبز و آرامش بخش داشته باشید. معمولا این شاخه و گل‌ها قیمت چندانی ندارند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، یک دکور جذابی را به اتاق خود اضافه کنید.

 ایجاد قفسه روی دیوار پشت تخت خواب

این ایده برخلاف آنچه تاکنون درباره ست کردن سرویس روتختی با دیوار پشت تخت و دیگر ایده‌ها توضیح دادیم، فضایی زیبا، آرام و خاص را تداعی نمی‌کند. اما طراحی هوشمندانه‌ای است و کمک می‌کند که علاوه بر تزئین این دیوار خالی، حداکثر استفاده را از فضا ببرید. در تصویر زیر، قفسه‌های توکاری را می‌بینید که درب آن هنرمندانه با طرح مابقی قسمت‌های دیوار تزئین شده است. چه درب این قفسه‌ها باز باشد و چه بسته، از هر دو حالت می‌توانید برای زیباسازی فضای اتاقتان استفاده کنید.

دكور بالای تخت

نقاشی دیواری برای تزیین پشت تخت خواب

ایده نقاشی‌های دیواری روش ساده‌ای برای جذاب‌تر کردن فضای اتاق شماست و در سال‌ها اخیر بیشتر مد شده است. با کمی جستجو در فضای اینترنت می‌توانید ایده‌های جذابی برای نقاشی دیوار پشت تخت پیدا کنید؛ اما طرح‌هایی که در آن از رنگ‌های فلزی پررنگ، گل‌ها یا جلوه‌های مرمری استفاده می‌کنند، به فضای اتاق خواب شما شخصیت می‌بخشد. توصیه می‌شود کالای خواب عروس را با نقاشی دیوار پشت تخت ست کنید تا هماهنگی چشم‌نواز آن، زیبایی اتاق را دوچندان کند.

لاکچری ترین چیدمان یلدایی 1400 | نکاتی که میز شب چله باید داشته باشد !

دكور بالای تخت

 نصب آینه‌های کوچک و بزرگ برای دکور بالای تخت

یک ایده عالی مخصوصا برای اتاق خواب‌های کوچک و تاریک این است که آینه‌های متعددی را بالای تخت قرار دهید و به این طریق، فضای چشم‌نوازی را ایجاد کنید که نور را به اتاق شما می‌تاباند. آینه‌هایی با لبه‌های فلزی انتخاب کنید که درخشش بیشتری داشته باشد و آن‌ها را در ارتفاعات مختلف قرار دهید تا دکوراسیون اتاق حرفه‌ای‌تر شود. این مدل دیزاین تخت خواب توجه هر کسی را که وارد اتاقتان شود، به خود جلب می‌کند.

دكور بالای تخت

از پارچه‌های طرحدار استفاده کنید

یکی دیگر از راه های تزئین بالای تخت خواب این است که طرح های پارچه‌ای حرفه‌ای و جذاب استفاده کنید. طرح‌هایی مانند طرح پارچه کوسن که بسیار مقرون به صرفه بوده و به راحتی قابل دستیابی می باشد. برخی از مدل‌ها به قدری زیبا هستند که می‌توانید یک جفت از آن را تهیه کرده و در بالای تخت استفاده کنید. اما بهتر است در انتخاب طرح این پارچه دقت کرده و بیش از اندازه به دنبال طرح‌های شلوغ نباشید. امروزه این پارچه‌ها محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده‌اند و می‌توانند به عنوان یک گزینه زیبا برای استفاده در بالای تخت باشند.

 یک جفت لامپ آویز معلق انتخابی هوشمندانه است

به جای آویزان کردن آثار هنری برای تزئین بالای تخت خواب، یک جفت آویز شیشه ای رنگی ساده جایگزین جذابی است. اگر فضای کمی برای ایده های نورپردازی اتاق خواب نصب شده وجود داشته باشد، این نیز می تواند یک راه حل عملی عالی باشد. استفاده از این لامپ های آویزی یک انتخاب جسورانه و حرفه‌ای است که می‌تواند دکوراسیون زیبای را به اتاق شما منتقل کند. و در عین حال شما را از لامپ های درهم و برهم که فضای ارزشمندی را روی میز کنار تخت اشغال می کند، نجات می دهد. اگر می‌خواهید یک چراغ سقفی مرکزی نیز داشته باشید، مطمئن شوید که لامپ‌ها در مدار دیگری قرار دارند تا بتوان آن‌ها را به طور مستقل برای آرام کردن فضا روشن و خاموش کرد.

نصب پرده‌های نگارین یا تاپستری برای تزئین بالای تخت

آخرین ایده‌ای که قصد داریم در این مقاله برای دکور بالای تخت معرفی کنیم، نصب پرده‌های نگارین یا تاپستری است. گذاشتن گلدان‌هایی روی سکوهای بالای تخت آرامش‌بخش است اما همیشه هم عملی نیست. یک جایگزین مناسب، نصب پرده‌های نگارین یا فرش‌های سبکی است که طرح و نقوش سنتی دارند. این آثار هنری جلوه بی‌نظیری به این ناحیه از اتاق می‌بخشند.

ایده های آسان و شیک برای تزئین اتاق خواب

دكور بالای تخت

استفاده از بشقاب یا کلاه برای زیبا کردن فضای پشت تخت

یک ترند دوست داشتنی برای دکور دیوار بالای تخت این است که کلاه‌های زیبا را به نمایش بگذارید یا بشقاب‌هایی با طرح‌های گوناگون را در ارتفاع‌های مختلف بالای تخت خود یا روی میز کنار تخت، مانند تصویر زیر، آویزان کنید. ترکیبی از طرح‌های ساده، تک رنگ و طرح‌های شلوغ‌تر دکور اتاقتان را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد.

 استفاده از چراغ و آویزهای دیواری برای دکوراسیون دیوار بالای تخت

اگر اهل چیزهای هنری مانند پرده و بشقاب یا کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های جسورانه نیستید، یک راه شیک برای دکوراسیون بالای تخت خواب این است که از چراغ یا آویزهای دیواری استفاده کنید. چراغ‌های دیواری کاربردی و زیبا هستند و نورپردازی اتاق خواب را تکمیل می‌کنند. همچنین منبع نور فوق‌العاده‌ای برای مطالعه‌ها شب هنگام‌تان در رختخواب محسوب می‌شوند.

دكور بالای تخت

تاثیر روشنایی در بالای تخت‌خواب

برای دکور بالای تخت خواب، پیدا کردن چراغ یا آباژور دیواری که متناسب با سبک دکوراسیون اتاق است، یک تیر و چند نشان است. شما در هر صورت برای اتاق‌خواب به روشنایی ملایمی نیاز دارید تا شب‌ها فضای اتاق را نورانی کنید. اگر آباژور یا چراغ‌خواب روی پاتختی برای کنار تخت، انتخاب و سلیقه شما نیست حتما به این ایده فکر کنید.

در اتاق‌خواب زیر، دو چراغ ساده در بالای تخت برای هر نفر روی دیوار نصب شده است که به زیباکردن فضای اتاق و دیوار بالای تخت‌خواب هم کمک کرده است.

تاج تخت های دنباله دار

تخت هایی که دنباله تاج آن ها فراتر از تخت قرار گرفته و تا حدی از حالت نرمال خارج شده است. این ویژگی باعث می شود که اتاق خواب شما خاص و زیبا به نظر برسد. همچنین امکان تزیین تخت خواب با تور و پارچه های مختلف به وجود می آید.

دكور بالای تخت

برای دکور دیوار بالای تخت خواب هیچ محدودیتی ندارید

اگر شما هم با من درباره مهم‌ترین بخش اتاق‌خواب هم‌عقیده هستید، حتما تا به حال ایده‌های زیادی را برای تزیین این دیوار بررسی کرده‌اید. ایده‌های دکوراسیونی، به نوعی امضای شخصی شما در خانه هستند و سلیقه و هنرتان را نمایش می‌دهند.

در بالا چند ایده کاربردی برای دکور دیوار بالای تخت خواب مشاهده کردیم. یادتان باشد این نمونه‌ها فقط ایده هستند و شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از خلاقیت خودتان برای روش‌های تزیین این دیوار استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

5 اسفند 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *