جشنواره کلینیک ایرانیان
ماسک صورت برای جوش

خوشبختانه طب سنتی در زمینه مراقبت از پوست بسیار قوی است و دستورات مختلفی برای انواع مختلف و طبیعی ماسک صورت برای جوش وجود دارد. این مطلب از گروه زیبایی شادمگ چندین دستور تهیه ارزان و مطمئن ماسک صورت را به شما آموزش داده است.

ماسک صورت رفع جوش چیست؟

امروزه استفاده از انواع ماسک صورت برای رفع جوش در بین بانوان رشد چشمگیری داشته که باعث زیبایی پوست و همچنین افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل تخریب کننده شده است.

ماسک صورت برای جوش

ماسک های صورت به شفافیت و بهبود بافت پوست کمک می کند و باعث جوانی و شادابی سطح پوست می گردد.ماسک های صورت انواع متعددی دارند که انتخاب آن باید بر حسب نوع پوست فرد باشد تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به مزایای استفاده از ماسک های صورت و نیز تاثیر آن بر روی پوست بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ماسک های صورت و تاثیر آن بر پوست

پوست برای شاداب ماندن به مواد مغذی نیاز دارد که به دلیلی بسته بودن منافذ پوست به راحتی به آن نفوذ نمی کند، استفاده از انواع ماسک های صورت باعث می شود که این مواد مغذی با روشی آسان تر موجب شود مواد مغذی به عمق لایه های پوست نفوذ کرده و باعث بهبود و شفافیت آن گردد.

ماسک ها انواع صنعتی و خانگی دارند که با وجود طبیعی بودن و تازگی مواد تشکیل دهنده ماسک های خانگی استفاده از این ماسک ها به افراد توصیه بیشتری می شود، شایان توجه است که ترکیب مواد باید به اندازه و دقیق باشد که اثرات جانبی خاصی را به دنبال نداشته باشد در ادامه می خواهیم به انواع ماسک های خانگی بپردازیم که با اثرات بی نظیر خود موجب جوانی پوست زیبارویان می شود. پس با ما همراه باشید.

ماسک صورت برای جوش

انواع ماسک های صورت خانگی و طرز تهیه آنها

استفاده از ماسک صورت باید با آگاهی از جنس پوست و آگاهی از تاثیر آن بر پوست باشد. ماسک های خانگی که از مواد مغذی و طبیعی برای پوست تشکیل شده است عوارض جانبی احتمالی ناشی از هرگونه حساسیت را به طور چشمگیری کاهش می دهد موارد زیر از جمله ماسک صورت مناسب برای انواع پوست می باشد.

  • ترکیب مواد آلوئه ورا چای سبز یا زردچوبه مناسب برای رفع انواع جوش های آکنه ای
  • ماسک صورت خانگی با ماست شما می توانید با ترکیب جداگانه هر کدام از این موارد با ماست یک ترکیب جادویی برای پوست خود به وجود بیاورید موادی نظیر توت فرنگی، عسل ، آب لیمو ترش، جو دوسر و کاکائو
  • تهیه ماسک ورقه ای صورت گزینه مناسب برای جوان سازی و شفافیت با خاصیت از بین برندگی انواع جوش
  • ماسک با ترکیبات آووکادو و لیمو با خاصیت شفاف کنندگی پوست
  • البته ماسک صورت آلوئه ورا و زغال معجزه می کند
  • درمان جوش ها با ماسک صورت عسل و جوش شیرین حیرت انگیز است
  • ماسک صورت پروبیوتیک برای آکنه ماسک جدید و خاصی است که تاثیر خوبی دارد
  • ماسک صورت برای جوش
  • ترمیم آکنه و جوش با ماسک صورت خیار خیلی سریع تر انجام می شود

موارد بالا قسمتی از ماسک های صورت بودند که باعث جوان سازی پوست افراد می گردیدند در ادامه به طرز تهیه برخی از این ماسک ها را به طور دقیق سرح می دهیم و به دستوراستفاده از انواع ماسک اشاره خواهیم نمود.

از بین بردن جوش سر سیاه به نطر سخته ولی این مطلب شادمگ کمک می کنه راحت از شرش خلاص شید.

1. بهترین ماسک خانگی برای جوش ؛ ترکیبی از زردچوبه و عسل!

برای تهیه این ماسک صورت شما باید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و ترکیب بدست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک صورت برای جوش

زردچوبه به دلیل وجود ترکیبات مختلف در ساختار خود دارای خاصیات ضد التهابی بسیار قدرتمندی می‌باشد و ترکیب شدن این ویژگی با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل موجب می‌شود تا پوست صورت مقاومت بسیار بیشتری را در برابر جوش‌های صورت از خود نشان دهد و کم‌تر از گذشته در معرض آسیب‌های ناشی از آکنه قرار بگیرد.

2. استفاده از روغن درخت چای برای ساخت ماسک از بین برنده جوش

روغن درخت چای دارای ترکیبات ضد التهابی و ضد میکروبی بسیار قدرتمند می‌باشد و استفاده از این ماده برای ساخت ماسک صورت می‌تواند مشکل جوش‌های صورت شما را برای همیشه برطرف نماید.

با این حال، این ماده می‌تواند موجب بروز حساسیت در پوست برخی از افراد شود و به همین دلیل، دانشمندان توصیه کرده‌اند که تنها در هر بار استفاده از روغن درخت چای تنها یک تا دو قطره از این ماده را در ساخت ماسک صورت استفاده نمایید و پوست خود را حداکثر پس از 15 تا 30 دقیقه با استفاده از آب ولرم شستشو دهید.

ماسک صورت برای جوش

همچنین، شما می‌توانید این روغن را در هنگام آماده کردن ماسک‌های پودری تجاری همچون ماسک کلسیوم بنتونیت به آن‌ها اضافه نمایید و یا اینکه این روغن را با کمی عسل رقیق کنید و سپس از این ماسک صورت برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها استفاده نمایید.

3. ماسک برای رفع جوش با ترکیب جادویی آلوئه ورا، چای سبز و یا زردچوبه

آلوئه ورا یکی از ترکیبات بسیار خارق‌العاده در رابطه با از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌های صورت می‌باشد و استفاده از ماسک صورت آلوئه ورا می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید.

این گیاه ضمن برخورداری از ترکیبات ضد التهابی دارای ترکیبات دیگری همچون سولفور و سالیسیلیک اسید نیز می‌باشد و می‌تواند در بازیابی پوست‌های آسیب دیده از جوش و یا آکنه کمک کند.

همچنین، ماسک‌های صورت حاوی آلوئه ورا برای پوست‌های چرب نیز بسیار مناسب هستند و چنانچه شما به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست خود قادر به بهره‌مندی از مزایای ماسک‌های صورت نیستید، می‌توانید از این ماسک صورت برای افزایش زیبایی استفاده نمایید.

ماسک صورت برای جوش

در افرادی که پوست صورت آن‌ها حساس می‌باشد استفاده از آلوئه ورا می‌تواند زمینه را برای بروز حساسیت‌های آلرژیک فراهم نماید و این افراد می‌توانند از ترکیب آلوئه ورا با چای سبز و یا زردچوبه به عنوان ماسک صورت استفاده نمایند و از مزایای این گیاه شگفت انگیز بهره‌مند شوند.

4. ماسک برای از بین بردن جوش های صورت با استفاده از جو دو سر (بلغور)

جو دو سر یا بلغور یکی از گیاهانی است که در دارای خواص بسیار زیادی می‌باشد و می‌توان از این ماده برای ساخت یک ماسک صورت سالم و بدون عوارض جانبی استفاده کرد.

ترمیم ناخن شکسته کاشت یا طبیعی با روش‌ های آسان ؛ درست مثل روز اول

سبوس جو غنی از ترکیبات مختلفی همچون: ویتامین E، خانواده ویتامین‌های B، مواد معدنی و پروتئین‌ها می‌باشد و این ترکیبات می‌توانند طراوت و شادابی پوست صورت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

برای ساخت ماسک از جو دو سر تنها کافیست تا این ماده غذایی را به میزان کافی بجوشانید و اجازه دهید تا سرد شود و سپس از آن به عنوان ماسک صورت استفاده نمایید. همچنین، شما می‌توانید از مقداری روغن درخت چای و یا زردچوبه نیز برای تقویت خواص ماسک خانگی خود استفاده کنید.

ماسک صورت برای جوش

5. ماسک صورت آووکادو و لیمو؛ ماسک فوق العاده برای جوش صورت

آووکادو به دلیل ترکیبات خود می‌تواند تولید کلاژن در پوست صورت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به همین دلیل است که از این میوه در ساخت ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. برای ساخت ماسک از این میوه شما باید یک برش از آووکادو را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و عصاره‌ی نصف یک عدد لیمو را به ترکیب بدست آمده اضافه کنید.

شما می‌توانید از این ماسک صورت تنها بر روی نقاط آسیب دیده پوست صورت خود استفاده نمایید و یا اینکه می‌توانید از آن برای شادابی بیشتر تمامی صورت بهره ببرید.

در صورتی که پوست صورت شما حساس می‌باشد می‌توانید از عصاره‌ی لیموی کم‌تری برای ساخت ماسک استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید تنها از ترکیب عسل و آووکادو به عنوان ماسک استفاده نمایید. در کل، بهتر است که این ماسک بیش از 15 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی نماند تا احتمال ایجاد شدن حساسیت‌های آلرژیک نسبت به ترکیبات ماسک کم‌تر شود.

ماسک صورت برای جوش

6. ماسک قهوه ؛ بهترین ماسک برای رفع جوش

قهوه همچون سایر ترکیبات ذکر شده دارای مواد ضد التهابی بسیاری می‌باشد و می‌تواند در از بین بردن قرمزی و تورم جوش‌های صورت به زیباجویان کمک کند. برای ساخت ماسک صورت با استفاده از قهوه شما به یک پیمانه شیر، نصف پیمانه قهوه آسیاب شده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری عصاره لیمو نیاز دارید.

ماسک صورت برای جوش

پس از ترکیب کردن این مواد باید از مخلوط بدست آمده برای ماساژ پوست صورت به شکل دورانی و به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید تا سلول‌های مرده و ضعیف از سطح پوست جدا شوند و طراوت و زیبایی پوست شما افزایش یابد.

7. ماسک ضد جوش صورت آلوئه ورا و زغال

زغال می تواند چربی اضافی پوست را به خود جذب کند و آلوئه ورا به عنوان تسکین دهنده پوست، دارای خواص ضد التهابی می باشد. ترکیب این دو ماده با یکدیگر و در کنار سایر انواع ماسک صورت مناسب برای درمان آکنه پوست، می تواند مفید واقع شود.

ماسک ضد جوش صورت آلوئه ورا و زغال

  • 1 قاشق غذاخوری زغال
  •  ژل آلوئه ورا یک  قاشق غذاخوری
  • 1 قطره روغن درخت چای

ماسک صورت برای جوش

تمام مواد را با کمک انگشت خود در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست صورتتان بمالید. سعی کنید ماسک را به مدت یک دقیقه و با حرکت های دورانی انگشتان، بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست استراحت کند. سپس صورت را با آب گرم بشویید.

8- از بین بردن جوش با ماسک صورت عسل و جوش شیرین

برای داشتن یک ماسک صورت خانگی راحت، موثر و ضد آکنه، شما می توانید جوش شیرین، با خاصیت ضد التهابی، را به همراه عسل با خاصیت نرم کنندگی پوست مخلوط کنید. شما همچنین می توانید از خاصیت لایه بردار آبلیمو در این ترکیب استفاده کنید.

  • 1 قاشق چایخوری آبلیمو
  • عسل 1 قاشق غذاخوری
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

در یک کاسه کوچک، آب لیمو، جوش شیرین و عسل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس این ماسک را بر روی پوست صورت و نواحی گردن قرار دهید. از آنجایی که آب لیمو و عسل خاصیت چسبندگی دارند، از قرار دادن ماسک در نواحی اطراف چشم ها خودداری کنید.

ماسک صورت برای جوش

این ماسک اسکراب صورت نیست، پس از مالیدن بیش از حد آن با دست بر روی پوست، صورت خودداری کنید. پس از 15 دقیقه، ماسک را با کمک آب گرم از روی صورتتان پاک کنید و سپس صورت را با آب سرد بشویید. به دلیل واکنش سریع لیمو ترش در برابر نور، بهتر است از این ماسک صورت در ساعات پایانی روز استفاده کنید. همچنین روز بعد، پیش از بیرون رفتن از خانه حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

9- ماسک صورت پروبیوتیک برای آکنه

خیار به طور طبیعی دارای خاصیت ضد التهاب است و حضور آن در این ماسک صورت، می تواند به ارامش و التیام پوست صورت شما کمک کند. همچنین وجود پروبیوتیک های اضافی در این ماسک در تغذیه بهتر میکروبیوم های موجود در سطح پوست، نقش مهمی را ایفا می کند. دانه های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند و می توانند سبب کاهش لکه های پوست صورت شوند.

  • نصف یک خیار را رنده یا پوره کنید
  • 2 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • 1 کپسول پروبیوتیک

ماسک صورت برای جوش

مواد گفته شده در بالا را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و سپس با دست های تمیز، مخلوط را بر روی پوست صورتتان بمالید. بهتر است قبل از انجام این کار، پوست صورت خود را کاملا بشویید. از مالیدن این ماسک به نواحی دور چشم خودداری کنید. پس از 15 دقیقه استراحت ماسک بر روی پوست، آن را با آب گرم بشویید. پس از پاک کردن پوست صورت، می توانید از یک تونر یا مرطوب کننده پوست استفاده کیند.

10- ترمیم جوش های صورت با ماسک خیار

خیار به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به روشن تر شدن پوست صورت کمک کند. استفاده از خیار می تواند ضمن درخشان تر شدن پوست صورت شما، به آبرسانی آن نیز کمک کند.

اگر با مشکلات ناشی از آکنه صورت دست و پنجه نرم می کنید، این ماسک می تواند برایتان مفید واقع شود. این ماسک ترکیبات مشابهی با ماسک پروبیوتیک دارد، اما اگر پروبیوتیک ها در دسترس شما نیستند، می توانید از ماسک صورت خیار برای درمان آکنه صورت استفاده کنید.

  • 1 عدد خیار پوست کنده شده
  • یک قاشق غذاخوری ماست یونانی

ماسک صورت برای جوش

خیار را (به همراه پوست و تخم هایش) رنده یا پوره کنید و آن را با ماست مخلوط کنید. ماسک را بر روی صورت خود قرار بمالید و اجازه دهید این مخلوط به مدت ده دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورتتان را بشویید. استفاده از مواد اولیه خنک می توانند برای پوست های تحریک شده، لذت بخش و مفید باشند. شما می‌توانید از این ماسک به صورت روزانه استفاده کنید.

ماسک انار و گوجه فرنگی

انار و گوجه فرنگی هردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی هستند که می‌توانند با از بین بردن رادیکال‌های آزاد پوست مانع از آسیب دیدن آن‌ها شوند. انار دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند باعث بهبود آکنه‌های صورت شما شود. ترکیب این دو ماده یک ضد جوش بسیار قوی است که مانع از تجمع چربی‌ها در منافذ پوست و بروز جوش‌های سر سیاه یا سر سفید می‌شود و پوستی شفاف و روشن را به شما هدیه می‌دهد.

با این نشانه های ساده لوازم آرایش فاسد مشخص میشه

روش تهیه
دو قاشق غذاخوری دانه انار را به همراه نصف یک گوجه فرنگی متوسط در غذا ساز بریزید و آن‌قدر مخلوط کنید تا ترکیبی خمیر مانند به وجود آید. دستتان را خوب بشویید و سپس به کمک انگشتان خمیر را روی صورت و گردنتان بمالید. حدود ۱۵ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و آن را با یک حوله کاملا تمیز خشک کنید.

برخی افراد ممکن است نسبت به گوجه فرنگی حساسیت داشته باشند و استفاده از این ماسک باعث افزایش خشکی پوست و ایجاد خارش شود. بهتر است قبل از اینکه ماسک را بر روی صورتتان بمالید تست حساسیت در قسمت دیگری از بدن انجام دهید.

همچنین اگر با خوردن گوجه فرنگی پوستتان ملتهب و قرمز می‌شود، بهتر است گزینه‌های دیگری که در این مقاله معرفی می‌شوند را امتحان کنید.

ماسک صورت برای جوش

ماسک خیار و گوجه فرنگی

اگر عاشق سالاد شیرازی هستید، بهتر است دست به کار شوید و یک نسخه از این سالاد را برای پوست خود هم درست کنید. خیار خاصیت قابض دارد و می‌تواند علاوه بر جوش‌های فعال جای جوش‌های قدیمی را نیز از بین ببرد. این ماده غذایی یک لایه بردار بسیار قوی هم هست و سلول‌های مرده پوست را به طور کامل از سطح آن جدا می‌کند.

در کنار خیار گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین A و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که یک منبع تغذیه‌ای بسیار قوی را برای پوست شما فراهم می‌کند. با استفاده از این ماسک نه تنها جوش‌های صورتتان را به طور کامل از بین برده‌اید بلکه باعث جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک آن نیز شده‌اید.

روش تهیه
خیار و گوجه را با استفاده از دندانه‌های درشت رنده کنید؛ توصیه می‌کنیم که این کار را به صورت دستی و بدون استفاده از غذا ساز یا مخلوط کن انجام دهید. چرا که خیار و گوجه نباید خیلی له شوند و آب بیندازند. بعد از تهیه پالپ آن را در ظرفی با هم مخلوط کنید و با دستان تمیز بر روی پوست خود بمالید.

ماسک صورت برای جوش

بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید و آن را با یک حوله نرم به طور کامل خشک کنید. این ماسک را می‌توانید یک روز در میان بر روی پوست خود قرار دهید.

ماسک گلاب و لیمو

اگر از مادر بزرگ‌های خود بپرسید که برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده سطحی پوست چه دارویی تجویز می‌کنند، بدون شک گلاب یکی از پیشنهادهای آن‌ها خواهد بود. گلاب دارای خواص تسکین دهندگی بسیار قوی است و می‌تواند بر روی التهابات پوست تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

ماسک صورت برای جوش

به همین دلیل هم هست که استفاده از آن به افرادی که پوستی پر از جوش دارند توصیه می‌شود. علاوه بر این خاصیت نرم کنندگی گلاب باعث می‌شود که پوست‌های خشک نیز نرم شوند و رطوبت خود را به این سادگی‌ها از دست ندهند.

در کنار این لیمو کمک می‌کند که سطح سبوم (چربی مضر پوست) کنترل شود و با تامین ویتامین C مورد نیاز پوست آن را از بسیاری از مشکلات مانند خشکی زیاد یا ایجاد جوش، آکنه و اگزما نجات خواهد داد.

روش تهیه
یک قاشق غذاخوری از گلاب را با همین مقدار آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و سپس یک پارچه نخی کاملا تمیز را (می‌توانید از گاز استریل استفاده کنید) در آن بخیسانید و به آرامی به پوست خود بکشید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید و به آرامی با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. شما می‌توانید این ماسک را هرروز به کار ببرید و بعد از گذشت ۲ تا ۳ ماه نتایج آن را به چشم ببینید.

چطور باید از ماسک صورت خانگی برای جوش استفاده کنم؟

ماسک‌های صورت در دو نوع خانگی و تجاری قابل تهیه هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و دسترسی خود به این ماسک‌ها از آن‌ها برای رفع مشکلات پوستی مختلف استفاده نمایید. ماسک‌های صورت حاوی ترکیبات مغذی مختلفی هستند که با قرار گرفتن بر روی پوست صورت وارد ساختار پوست می‌شوند و وظایف خود را انجام می‌دهند.

پوست صورت انسان دارای منافذ مختلفی می‌باشد و میزان جذب ترکیبات در حالت عادی به دلیل بسته بودن این منافذ ناچیز است و به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم تا قبل از قرار دادن ماسک صورت بر روی پوست خود حتماً صورت خود را با استفاده از آب ولرم به مدت چند دقیقه شستشو دهید تا این منافذ باز شوند و نفوذپذیری پوست افزایش یابد.

انتخاب مناسب ماسک با در نظر گرفتن مواد موجود در آن و تاثیر دلخواه بر پوست مورد دیگری است که باید به آن توجه داشت. زمان استفاده از ماسک نیز بسیار شایان توجه است و فرد باید بعد استفاده از ماسک در زمان مشخص صورت خود را مورد شست و شو قرار دهد.

چرا ماسک صورت خانگی نسبت به ماسک‌‌ صورت تجاری بهتر است؟

قبل از استفاده از ماسک‌های صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که راز اصلی بالا بودن بازده استفاده از ماسک صورت خانگی تازه بودن مواد تشکیل دهنده این ماسک‌ها می‌باشد و این مسئله موجب شده است تا ماسک‌های صورت خانگی از بازده بیشتری نسبت به ماسک‌های تجاری برخوردار باشند.

ماسک صورت برای جوش

اگرچه سازندگان ماسک‌های صورت تجاری ادعا می‌کنند که این ماسک‌ها از ترکیبات طبیعی ساخته شده‌اند ولی این ادعا تا حدود بسیاری نادرست می‌باشد و همچنان قسمت عمده‌ای از ترکیبات تشکیل دهنده این ماسک‌ها شیمیایی است و به همین دلیل، این ماسک‌ها نسبت به ماسک‌های صورت طبیعی از بازده کم‌تری برخوردار هستند.

بنابراین، برای ساخت ماسک صورت خانگی بهتر است که از تازه‌ترین ترکیبات استفاده نمایید تا بازده این فرایند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و زیبایی و طراوت پوست صورت شما بیشتر تقویت شود.

آیا باید پوستم را پس از استفاده از ماسک صورت شستشو دهم؟

اگرچه بیشتر ترکیبات استفاده شده در ساخت ماسک صورت دارای عوارض جانبی نمی‌باشند ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که مواجهه طولانی مدت پوست با این ترکیبات می‌تواند زمینه را برای بروز مشکلات بعدی همچون: افتادگی پوست، پیری زودرس پوست و نازک شدن پوست فراهم نماید و به همین دلیل است که شما باید پوست صورت خود را پس از استفاده از ماسک صورت برای رفع جوش بو وسیله‌ی آب ولرم شستشو دهید تا این ترکیبات بیش از اندازه با پوست صورت در تماس نباشند.

نکات مهم در خصوص مصرف ماسک‌های خانگی برای درمان جوش صورت

همه ماسک‌های خانگی از مواد کاملا طبیعی و در دسترس تهیه می‌شوند؛ اما استفاده از آن‌ها به همان اندازه که می‌تواند مفید باشد ممکن است خطرناک هم باشد. در واقع اگر شما در زمان مناسب از ماده مناسب استفاده نکنید ممکن است نتیجه عکس بگیرید و پوستتان به جای بهبود آسیب شدیدتری ببیند.

معجزه ماسک خیار خانگی بر روی پوست + طرز تهیه‌ 22 ماسک صورت خیار

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از تهیه هر یک از ماسک‌های معرفی شده در این مقاله به نکات زیر توجه داشته باشید.

اگر پوست بسیار حساسی دارید یا میزان جوش‌های شما خیلی زیاد است، بهتر است در مصرف این ماسک‌ها دقت کنید و خودسرانه کاری انجام ندهید.
اگر اکنون در حال درمان پوست با داروهای گیاهی یا شیمیایی تجویز شده توسط پزشک هستید به هیچ عنوان بدون مشورت درمانگر خود ماسک‌های خانگی را به کار نبرید.
مراقب حساسیت‌های خود به انواع مواد غذایی باشید؛ هر ماسکی را قبل از استفاده بر روی پوست صورت روی قسمت دیگری از پوست خود مانند بازوها یا سینه امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

ماسک صورت برای جوش
اگر از یک ماسک جواب گرفتید همان را ادامه دهید؛ اما اگر احساس کردید بعد از مصرف ماسک شرایط پوستتان بدتر شده یا بهبودی پیدا نکرده است، بلافاصله ماسک خود را تغییر دهید.
افزایش دادن مقدار ترکیبات موجود در ماسک یا تعداد دفعات استفاده از آن باعث افزایش اثرگذاری آن نمی‌شود و حتی ممکن است تاثیر عکس بگذارد.

ماسک صورت برای از بین بردن جای جوش

ماسک سفیده تخم مرغ برای جای جوش

این ماسک یکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای از بردن جای جوش است، سفیده تخم‌مرغ یک ماده بسیار غنی است که بیشترین ترکیب سازنده آن شامل پروتئن می‌شود، تقریبا هر عدد تخم مرغ حدود ۳.۶ گرم پروتئن دارد. محتوای پروتئینی موجود در تخم مرغ علاوه‌بر آنکه باعث سفت شدن پوست صورت و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود، تاثیر زیادی نیز بر جذب چربی‌های اضافه پوست دارد.

ماسک صورت برای جوش

از بین رفتن چربی‌های اضافه پوست، باعث می‌شود باکتری‌ها از سطح پوست شما پاک شوند .در نتیجه پوست کمتر دچار جوش شود. برای تهیه این ماسک ساده، یک عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید. می‌توانید سفیده تخم مرغ را به تنهایی یا همراه با ترکیبات دیگر از جمله آبلیمو استفاده کنید. اما این ترکیب به تنهایی هم می‌تواند تاثیر لازم را ایجاد کند. سفیده را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا بافت یکدستی ایجاد شود. صورت خود را با آب گرم و شوینده مناسب، تمیز و سپس خشک کنید تا آلودگی‌های سطح پوست پاک شوند.

سپس با استفاده از یک پنبه، سفیده تخم مرغ را بر روی پوست خود پخش کنید و در یک شرایط آرام به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید ترکیبات فوق‌العاده سفیده تخم مرغ جذب پوست‌تان شوند. پس از آن صورت خود را ابتدا با آب گرم شستشو دهید تا ماسک به صورت کامل از آن پاک شود و سپس با آب سرد یک بار دیگر پوست خود را بشویید تا تمام منافذ آن بسته شوند و راه ورود باکتری‌ها و سایر عوامل آلوده‌کننده به پوست مسدود شود.

حالا تمام آلودگی‌ها و چربی‌های پوست شما پاک شده و پوست کمتر دچار جوش خواهد شد. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.ماسک

ماسک سیب زمینی برای از بین بردن جای جوش

سیب زمینی یکی دیگر از مواد مغذی است که برای از بین بردن جای جوش بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. سیب زمینی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین‌های ارزشمندی، مثل ویتامین B6 و ویتامین C است. این ترکیبات تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی پوست دارند و علاوه بر خاصیت ضدچروک و جوان‌سازی خود، در از بین بردن جوش‌ها نیز تاثیر ویژه‌ای دارند.

ماسک صورت برای جوش

به طور کلی برای از بین بردن جوش‌ها ار ترکیبات اسیدی استفاده می‌شود، ویتامین C (آسکوربیک اسید) موجود در سیب زمینی نیز دارای چنین خاصیتی است. برای تهیه ماسک سیب زمینی بهتر است از سیب زمینی تازه استفاده کنید که حاوی ویتامین C بیشتری است. ابتدا پوست خود را با آب گرم و یک شوینده مناسب شستشو دهید تا آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه از روی سطح پوست‌تان پاک شود. سپس سیب زمینی که خوب شسته‌اید را پوست کنید و به صورت ورقه‌های نازک درآورید.

ورقه‌های سیب زمینی را روی پوست خود قرار دهید . در یک شرایط و فضای آرام، به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید ترکیبات ارزشمند سیب زمینی جذب پوست‌تان شود. برای تهیه ماسک سیب زمینی می‌توانید سیب زمینی را رنده کنید و آن را آبلیمو ترکیب کنید، اما سیب زمینی در حالت رنده شده با سرعت بیشتری اکسید می‌شود و ترکیبات ارزشمند خود را از دست می‌دهد، بنابراین بهتر است از سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای رفع جای جوش

گوجه فرنگی نیز به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، تاثیر زیادی بر کاهش جوش‌ های صورت و از بین بردن جای جوش دارد. همچنین آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی نیز می‌تواند در ایجاد یک پوست فوق العاده تمیز، سالم و درخشان به شما کمک کند.

درحقیقت گوجه فرنگی می‌تواند مانند یک تونر برای شما عمل کند . با پاکسازی عمیق‌ترین منافذ پوست‌تان شرایط رشد باکتری‌ها و زمینه ایجاد جوش‌ها را به حداقل برسد. برای تهیه ماسک گوجه فرنگی پیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که این ماده برای برخی افراد حساسیت‌زا است. اگر شما هم با خوردن گوجه فرنگی خام دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوید، بهتر است از این ماسک استفاده نکنید.

برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی، ابتدا صورت خود را با آب گرم و شوینده مناسب شستشو دهید. سپس یک گوجه فرنگی کاملا رسیده و تازه را که خوب شسته‌اید به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید و بر روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه، ورقه‌های گوجه فرنگی را از روی پوست خود بردارید و پوست‌تان را ابتدا با آب گرم و شوینده و سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت برای جوش

ماسک آبلیمو

همانطور که می‌دانید مرکبات منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند. به همین دلیل از جمله ترکیبات عالی و موثر در از بین بردن جوش محسوب می‌شوند. آبلیمو در تهیه بسیاری از ماسک‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آبلیمو به تنهایی نیز می‌تواند یک ماسک کامل برای رسیدن به یک پوست سالم و درخشان باشد.

شما می‌توانید به صورت روزانه از ماسک آبلیمو برای پوست خود استفاده کنید. به این منظور ابتدا پوست خود را با آب گرم شستشو دهید تا منافذ آن باز شوند. سپس با استفاده از یک شوینده مناسب، آلودگی‌های سطح پوست خود را از بین ببرید. آب یک عدد لیمو را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را در نقاط مختلف پوست خود پخش کنید.

ترکیبات موجود در آبلیمو به سرعت به منافذ پوست شما نفوذ می‌کنند و تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافه آن را از بین می‌برند. به این ترتیب باعث محدود شدن فعالیت باکتری‌ها بر روی پوست خود می‌شوید و کمتر به جوش دچار خواهید شد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *