افتتاح حساب ترکیه
چیدمان خانه های کوچک

 چیدمان خانه های کوچک  اغلب کار دشواری است چرا که در این خانه‌ ها فضای کافی برای تغییر دکوراسیون یا قرار دادن وسایل اضافی نخواهید داشت. گروه دکوراسیون شادمگ مثل همیشه به شما اصول مهمی را آموزش خواهد داد تا بهترین چیدمان را در خانه های نقلی داشته باشید.

 چیدمان خانه های کوچک

اغلب افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند برای چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون منزل شان دغدغه زیادی دارند در صورتی که اگر در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید شاهد ایجاد دکوراسیونی شیک و در عین حال زیبا در خانه خود خواهید بود.
امروزه شرایط اقتصادی و سبک زندگی ها به گونه ای شده است که اغلب افراد مجبور هستند در خانه های آپارتمان ی کوچک زندگی کنند .توجه داشته باشید که اگر طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و آپارتمانی بدرستی انجام نشود .خانه شما به محیطی بی نظم و دلگیر تبدیل میشود. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز با اصول طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آشنا شوید .

ر

چگونه فضای کوچک را بزرگ نمایان کنیم؟

ساده ترین راه برای بزرگ تر جلوه دادن فضای خانه استفاده از رنگ های سرد و روشن برای چیدمان خانه های کوچک می باشد اگر قصد دارید فضای نشیمن خود را چیدمان کنید رنگ های سرد و روشن را در اولویت کار خود قرار دهید. مبلمان ال می توانند گزینه ی مناسبی برای چیدمان نشیمن شما باشند در خانه های کوچک بهتر است که از مبلمان راحتی استفاده کنید.

مبلمان استیل و کلاسیک مناسب خانه های کوچک نیستند برای خانه های کوچک خود می توانید مبل های ال، نیم ست ها،مبلمان تاشو و مبلمان راحتی سایز کوچک را انتخاب کنید. و اگر خانه برای خود شماست و مستاجر نیستید بهتر است تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید تا فضای کمتری از نشیمن شما اشغال شود.

چیدمان خانه های کوچک

۱. همیشه فضای خانه را مرتب نگه دارید

یکی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون خانه کوچک مرتب بودن آن است. علاوه بر این که مرتب بودن خانه یکی از اصول فنگ شویی دکوراسیون منزل است، این کار کمک خواهد کرد فضای بیشتری برای مانور دادن داشته باشید. به‌خصوص در خانه‌های کوچک، هر چه اتاق‌ها مرتب‌تر و خلوت‌تر باشند، فضای خانه شما بزرگتر به نظر خواهد رسید.

۲. از دیوارها برای چیدمان خانه های کوچک کمک بگیرید

بسیاری از افراد فقط از فضای کف خانه برای چیدمان و دکور کردن استفاده می‌کنند، این در حالی است که دیوارها نیز فضای کافی برای وسایلی همچون قفسه کتاب یا قفسه لوازم خانگی دارند. حتی در اتاق‌هایی که در کنار دیوار نیز مبلمان چیده شده است، از طاقچه‌های چوبی برای قرار گرفتن وسایل تزیینی استفاده می‌کنند.

چیدمان خانه های کوچک

دیوارها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک نقش بسیار پر اهمیت و مهمی دارند. این را هم یادتان باشد که ضرورتی ندارد حتما از قفسه‌های گران قیمت استفاده کنید؛ بلکه با کمی خلاقیت خودتان هم می‌توانید قفسه دیواری بسازید و دکور خانه‌تان را نو نوار کنید. بهترین رنگ دکوراسیون خانه های کوچک، رنگ های روشن و خنثی هستند.

نکات طلایی خرید سرویس خواب شیک و با کیفیت

۳. پرده اتاق‌ها را هر چه می‌توانید بالاتر نصب کنید

یکی از مهم‌ترین رازها و نکات دکوراسیون خانه کوچک این است که هرچه پرده را به سقف نزدیک‌تر بزنید، سقف خانه بلندتر به نظر می‌رسد. این نکته مهم را هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی و یا نصب پرده در نظر بگیرید. چرا که بزرگتر نشان دادن اتاق پذیرایی که جای پرترددتری نسبت به سایر نقاط خانه است، بسیار پراهمیت خواهد بود.

۴. روی وسایل هوشمند هزینه کنید

منظور از وسایل هوشمند وسایلی نظیر مبل یا تخت خواب است که فضایی پنهان برای وسایل شما خواهند داشت. یک تختخواب که زیر آن کشو یا کمدی پنهان و کوچک دارد، می‌تواند نیاز به تهیه یک کمد دیواری در یک اتاق خواب کوچک را از بین ببرد یا یک مبلمان که دسته آن کشویی است و شما می‌توانید برخی وسایل نظیر پیش دستی یا قاشق‌ها را در آن قرار دهید، در دکوراسیون داخلی منزل کوچک بسیار هوشمندانه خواهد بود.

چیدمان خانه های کوچک

۵. آینه، فضای خانه را بزرگ جلوه می‌دهد

انعکاسی که آینه ایجاد می‌کند موجب می‌شود خانه شما بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این، آینه تاثیر بسیاری در نورپردازی منزل نیز دارد. بنابراین برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک تا می‌توانید از آینه استفاده کنید. مثلا یک آینه بزرگ در راهروی ورودی به دیوار بزنید یا از آینه‌های کوچک طرح‌دار به عنوان دکوری استفاده کنید یا یک دیوار را با آینه تراش تزیین کنید.

۶. نهایت استفاده را از فضای داخل کمدتان ببرید

اغلب اوقات کفش‌ها فضای زیادی از شما می‌گیرند؛ به‌خصوص اگر در ورودی خانه، فضای کافی برای یک جاکفشی مناسب و بزرگ نداشته باشید. اما شما همچنان می‌توانید از فضای داخل کمد اتاق خوابتان نهایت استفاده را ببرید.

چیدمان خانه های کوچک

طبقه پایین کمد را به قفسه‌هایی برای قرار دادن کفش‌ها تبدیل کنید. یا روی در کمد جایی برای آویختن لباس، کیف یا سایر لوازمتان در نظر بگیرید. شما می‌توانید بدون اینکه فضای داخل کمدتان شلوغ شده و نظم خود را از دست بدهد، استفاده بیشتری از آن ببرید.

۷. تقارن را در دکوراسیون داخلی منزل کوچک رعایت کنید

تغییر دکوراسیون و نحوه چیدمان خانه‌های کوچک یک بازی سرگرم کننده است، البته اگر به آن علاقه داشته باشید. یکی از بازی‌های شما در راستای دکوراسیون منزل کوچکتان، می‌تواند قرینه‌سازی باشد. برای این کار، کافیست وسایل هم‌شکل را روبه‌روی هم قرار دهید.

به‌عنوان مثال، در یک اتاق پذیرایی که دو مبل بزرگ وجود دارد، هر دو را روبه‌روی هم قرار دهید. این قرینه شدن، انعکاس هماهنگی در فضا پخش می‌کند که موجب بزرگتر به نظر رسیدن خانه می‌شود. علاوه بر این، تقارن نظمی در اتاق ایجاد می‌کند که تماشای آن ذهن را آرام خواهد کرد.

چیدمان خانه های کوچک

۸. از وسایل رنگی برای چیدمان خانه های کوچک استفاده کنید

از این که بخواهید در دکوراسیون خانه‌های کوچک از وسایل رنگی و طرح‌های متنوع استفاده کنید، نترسید. کوسن‌های رنگی روی مبل بگذارید یا روتختی اتاق خوابتان را طرحی رنگارنگ انتخاب کنید. رنگ‌های شاد و جذاب می‌توانند یک خانه کوچک و گرفته را شاداب و سرزنده کنند. یک ایده عجیب اما خلاقانه این است که سقف اتاق را رنگی متفاوت از دیوارها بزنید. فراموش نکنید که هر چه رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون یک خانه کوچک روشن‌تر باشد، فضا بزرگتر جلوه می‌کند، البته به شرط آنکه هارمونی رنگ‌ها نیز رعایت شود.

اصول نگهداری از فرش وینتیج ؛ جذاب ترین فرش تلفیقی کلاسیک و مدرنیته

۹. از نور طبیعی استقبال کنید

می‌توانید از کوچک‌ترین پنجره خانه نیز برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه کوچک خود استفاده کنید. مثلا می‌توانید پرده‌های شفاف‌تری برای اتاق خود تهیه کنید که نور طبیعی از آن عبور کند و فضای خانه با نور طبیعی خورشید روشن شود یا در طول روز پرده را کنار بزنید و بگذارید کمی پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما نقش ایفا کنند.

چیدمان خانه های کوچک

۱۰. رنگ سفید به دیوارها بزنید

یکی دیگر از نکات دکوراسیون خانه کوچک انتخاب رنگ سفید برای دیوار هاست. رنگ سفید برای دیوارهای خانه، ایده‌ای بسیار کلاسیک و کاربردی است. این کار دلیل خاصی دارد. رنگ سفید موجب می‌شود فضای خانه شما روشن‌تر و در نتیجه بزرگتر دیده شود.

چیدمان خانه های کوچک

11. میزهای دایره ای

در صورتی که به دنبال خرید میزهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی هستید، سعی کنید از میزهای دایره ای برای چیدمان خانه های کوچک استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه لبه های گردی که دارند، می توانند فضای بیشتری از اتاق را در اطراف خودشان در اختیارتان قرار دهند. شکل دایره ای این نوع میزها دسترسی بهتری برایتان ایجاد می کند و از آنجا که پایه این نوع میزها معمولا در وسط آنها قرار دارد، فضای کمتری از کف اتاق را می پوشاند.

همچنین با استفاده از میزهای دایره ای، تعداد افراد بیشتری می توانند دور آن بنشینند و برای پذیرایی، انجام بازی ها، و دور هم نشینی ها مناسب هستند. اگر همچنان به کارگیری میزهای مکعبی را ترجیح می دهید، بهتر است از میزهایی استفاده کنید که دارای قفسه یا کشوهایی در اطراف خود هستند و بخشی از وسایل ریز و درشت اتاق را در خود جای می دهند.

چیدمان خانه های کوچک

12. استفاده از فضاهای دور از دسترس

فضاهای پنهانی که بالای درهای اتاق ها، و بالای کابینت های آشپزخانه ها وجود دارند، محیط مناسبی برای تعبیه قفسه ها، کمدها و طبقات مختلف می باشند. استفاده از قفسه های باز در اتاق ها، بسیار کاربردی و شیک خواهد بود و می تواند به عنوان کتابخانه هایی از کف تا سقف اتاق، برای قرار دادن کتاب ها، وسایل تزئینی و کلکسیونی ساخته شوند.

همچنین اگر می خواهید فضای اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنید، و در یک طرف آن برای خودتان فضای بیشتری ایجاد نمایید، می توانید از قفسه کتاب ها استفاده کنید و به این ترتیب از کاربری دوگانه آنها سود ببرید. به این ترتییب علاوه بر آنکه حجم زیادی از کتاب ها و وسایل را در این قفسه ها جای خواهید داد، می توانید اتاق را نیز به بخش های مجزا تفکیک کنید.

چیدمان خانه های کوچک

13.چیدمان عمودی بهتر است

یادتان باشد زمانی که روی زمین فضای زیادی ندارید، به قول خارجی‌ها خارج از جعبه (خارج از قاعده) فکر کنید و سراغ راه‌های دیگری باشید. یکی از این راه‌ها استفاده از پتانسیل‌های دیوارها و سقف است.

به جای اینکه کف خانه را پر از گلدان یا وسایل تزئینی کنید، می‌توانید گلدان‌ها یا آویزهایی را برای آویزان کردن از گوشه سقف در نظر بگیرید تا فضای نشیمن یا اتاق شما وسیع‌تر به نظر برسد.
از گزینه‌های بدون پایه استفاده کنید، مثل کنسول‌های دیواری؛ میزهای دیواری مخصوص فضای کوچک و انواع شلف و قفسه. این گزینه‌ها چون روی دیوار نصب می‌شوند، فضای بازتری را روی زمین ایجاد می‌کنند و خانه را بزرگتر نشان خواهند داد.

همه چیز در مورد انواع روف گاردن + نکاتی که بام‌ باغ را زیبا می کند !

14. وسایل کم‌جا به کارتان می‌آید

تا همین چند سال پیش هم اگر به دنبال وسایل کم جا بودید، احتمال داشت با مدل‌های عجیب و غریبی چیدمان خانه های کوچک رو به رو شوید که نه دیزاین زیبایی داشتند و نه رنگ‌آمیزی خوبی؛ اما مدتی است که خوشبختانه تعداد مدل‌های شیک و کاربردی زیاد شده است.

چیدمان خانه های کوچک

وسایل کم جا جزو ایده‌آل‌ترین گزینه‌های فضای کوچک هستند. کتابخانه‌ ای که روی میز تحریر نصب شده، مبلی که می‌تواند موقع خواب باز شود و نقش یک تخت خواب راحت را بازی کند یا میزی که می‌تواند روی دیوار تراس قرار بگیرد، همگی به شما امکان داشتن یک زندگی راحت‌تر در فضای بازتر را خواهند داد.

15. همیشه منظم بمانید

نظم جزو شاه کلید‌های چیدمان خانه های کوچک است. همان طور که شلوغی تاثیر بدی روی این فضا می‌گذارد و طرح‌های مختلف و وسایل متعدد می‌تواند خانه را کوچکتر نشان دهد، به هم ریختگی و نداشتن نظم هم همین طور خواهد بود. به همین دلیل سعی کنید فضای خانه را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید.

چیدمان خانه های کوچک

بعد از استفاده از هر صندلی آن را سر جایش قرار دهید، کوسن‌ها را مرتب کنید و بشقاب‌های پراکنده روی میز جلوی تلویزیون را اولین فرصت داخل سینک یا ماشین ظرفشویی بگذارید. خواهید دید که یک فضای منظم چقدر در دلنشین به نظر رسیدن منزل‌تان کمک کننده خواهد بود. قبلا به شما گفتیم که چگونه خانه را مرتب نگه دارید .

16. از گیاهان کمک بگیرید

موجودات زنده به هر فضایی انرژی می‌دهند؛ به خصوص اگر آن فضا کوچک باشد. به همین دلیل از گیاهان غافل نشوید. گلدان‌های زیبا با رنگ‌های روشن یا ترکیب با رنگ‌های تند را انتخاب و گیاهان را مهمان‌شان کنید. مطمئن باشید در روشنایی و زیبایی خانه تاثیر بسیار خوبی خواهند گذاشت و فضا را بزرگتر جلوه خواهند داد.

چیدمان خانه های کوچک

17.از ارتفاع نترسید!

بهتر است در خانه های کوچک به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آن ها استفاده کرد؛ مثلا بوفه ها یا کمدهای بلند و کم عرض نسبت به انواع عریض آن ها جای کمتری اشغال می کنند.

در برخی از موارد می توان به جای استفاده از کمد یا بوفه، قفسه هایی را روی دیوار نصب کرد و ظرف ها و کتاب ها را درون آن ها قرار داد.

چیدمان خانه های کوچک

از وسایل بلند، همچون چراغ های ایستاده و تصاویر رومیزی بزرگ استفاده کنید. وسایل بلند باعث می شود چشم به دنبال ارتفاع اتاق برود و زیاد به عرض کم خانه توجه نکند. پرده تزیینی بلند نیز ارتفاع خانه را بیشتر نشان می دهد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 آبان 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *