افتتاح حساب ترکیه
اشتباه در لباس پوشيدن ؛

به مرور زمان باورهاي اشتباه در لباس پوشيدن در بین خانم‌ها به وجود آمده که همه در حال پیروی از آن هستند و حتی بصورت قانون هم در آمده اما این باورها استایل شیکی برای شما نخواهد داشت. خیلی خوب است که از کلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها باخبر شوید. این مطلب از گروه استایل شادمگ را از دست ندهید.

اشتباه در لباس پوشيدن

قوانین مختلفی در مورد مد وجود دارد که برخی از آن‌ها به مرور تبدیل به اصول ثابت مد شده اند، اما گذشت زمان اشتباه بودن برخی از آن‌ها را ثابت کرده است. شاید شما هم باور‌هایی در زمینه مد داشته باشید که اشتباه باشد، برای این منظور بهتر است که در ادامه مطلب همراه ما باشید. از جدید ترین مدل مانتو بهاره ۱۴۰۲ که به شما معرفی کرده ایم غافل نشوید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

باور اشتباه خانم ها در لباس پوشیدن

همه لباس هایتان را به یک سایز می‌خرید

هر برند سایز لباس مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال شما از برند زارا لباسی با سایز small می‌خرید، اما ممکن است که سایز شما در برندی دیگر medium باشد؛ بنابراین به یک سایز اعتماد نکنید و لباسی را که در تن تان به زیبایی می‌نشیند، بخرید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

اشتباه در لباس پوشيدن ؛  به خاطر قد بلندتان کفش پاشنه دار نمی‌پوشید

کفش پاشنه بلند، ظاهر زنان را با هر قد و وزنی که دارند، جذاب‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین به خاطر قد بلندتان دور مدل کفش مجلسی ، این اکسسوری جذاب را خط نکشید. شما می‌توانید که از پاشنه‌های کوتاه تری استفاده کنید، اما این که به طور کل کفش پاشنه بلند را کنار بگذارید، تصمیم عاقلانه‌ای نیست. ست کردن بوت ساق بلند هم تابع قوانینی است که با رعایت آن می توانید در استایلتان بگنجانید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

یک رنگ بولد را برای لباس تان انتخاب می‌کنید

حتما شما هم فکر می‌کنید که تنها یک رنگ بولد را می‌توانید برای لباس تان انتخاب کنید، در غیر این صورت ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته به نظر می‌رسد، در حالی که چنین نیست. اتفاقا اگر یک رنگ بولد را در کنار رنگ بولد دیگری به تن کنید، بسیار جذاب‌تر به نظر خواهید رسید. این تیپ رنگی برای خانم‌هایی که سبک مدرن را می‌پسندند، مناسب است. مدل شومیز لمه این روز‌ها خیلی ترند است به آن فکر کنید .

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

اشتباه در لباس پوشيدن ؛ از پوشیدن لباس‌های مردانه خودداری می‌کنید

منظور از پوشیدن لباس‌های مردانه این نیست که شما یک کت مردانه قرض بگیرید، اما لباس‌هایی هستند که می‌توانند گاهی آن‌ها را به تن کنید و به ظاهرتان تنوع دهید. به عنوان مثال سویشرت، پیراهن‌های دکمه دار یا بلوز‌های گشاد از لباس‌هایی هستند که شما می‌توانید استفاده کنید. لباس‌های گشاد یکی از ترند‌های سال ۲۰۱۹ می‌باشند، از این رو اگر می‌خواهید برای لباس هایتان هزینه‌ای نکنید، گاهی لباس‌های مردانه پدر یا همسرتان را قرض بگیرید و تیپی تازه بزنید.

لباس‌های طرح دار را با هم به تن نمی‌کنید

شاید فکر کنید که پوشیدن چند لباس طرح دار به طور همزمان هیچ جذابیتی ندارد و ظاهر شما را شلوغ نشان می‌دهد، اما این سبک لباس پوشیدن در دنیای پست مدرن امروز، جذابیت زیادی دارد.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

البته این مدل لباس برای هر موقعیتی مناسب نیست. شما می‌توانید این تیپ را برای موقعیت‌های غیر رسمی و دوستانه به کار گیرید. البته بهتر است که از رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، طوسی یا قهوه‌ای استفاده کنید. اگر می‌خواهید روی مد باشید، طرح پلنگی را نیز، که این روز‌ها به شدت روی مد است، در استایل تان جای دهید.

استایل اورسایز ؛ پرطرفدارترین مد + نکات حرفه ای در انتخاب لباس

چند دست لباس‌های ارزان را به یک لباس گران ترجیح می‌دهید

شاید شما دوست داشته باشید که به جای داشتن یک لباس باکیفیت و گران، چند دست لباس بی کیفیت و ارزان بخرید، اما بدانید که این با این طرز فکر به استایل تان آسیب می‌زنید. لباس‌های ارزان دوام زیادی نخواهند داشت، علاوه بر آن ظاهر شما را کژوال نشان می‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید که یک لباس را چند بار بپوشید و در عین حال شیک به نظر رسید، پیشنهاد می‌کنیم که کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

به خاطر قد کوتاه تان لباس ماکسی نمی‌پوشید

یکی دیگر از باور‌های اشتباهی که خانم‌های قد کوتاه دارند، این است که از پوشیدن لباس ماکسی خودداری می‌کنند. اما ثابت شده که این فکر اشتباه است. اتفاقا برعکس، یک لباس ماکسی می‌تواند شما را قد بلندتر نشان دهد. البته بهتر است که دور لباس‌های ماکسی چند لایه را خط بکشید. یک لباس ساده با خط‌های عمودی انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. با پوشیدن یک کفش پاشنه بلند در کنار آن، ظاهرتان را تکمیل کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

اشتباه در لباس پوشيدن ؛ دو لباس جین را با هم نمی‌پوشید

اکثر افراد تنها به پوشیدن یک لباس جین، به عنوان مثال یک کت جین، بسنده می‌کنند، اما سال ۲۰۱۹ پوشیدن چند دست لباس جین با هم تبدیل به یک ترند شده است؛ بنابراین شما می‌توانید به عنوان مثال شلوار جین تان را با کت جین ست کنید. البته بهتر است که در این شرایط از رنگ‌های مختلف استفاده کنید مثلا اگر شلوارتان روشن است، کت تان را تیره انتخاب کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

کیف کلاچ را تنها شب‌ها به دست می‌گیرید

شاید فکر کنید که کیف‌های مدل کلاچ که ظاهری کوچک و جمع و جور دارند، تنها برای میهمانی‌های شب مناسب اند، در صورتی که می‌توان آن را در طول روز و برای موقعیت‌های رسمی نیز به دست گرفت.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛  مو‌های بلند را جذاب‌تر می‌دانید

بسیاری معتقدند که مو‌های بلند برای زنان جذابیت زیادی دارد در حالی که این در مورد همه خانم‌ها صدق نمی‌کند. در واقع مدل مو به فرم صورت شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر صورت گردی داشته باشید، مدل قارچی مناسب شما خواهد بود؛ بنابراین بدون توجه به باور عموم و بر اساس فرم صورت تان، مدل مویتان را انتخاب کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

برای جوان تر دیده شدن فقط سیاه نپوشید

مشکی رنگ فوق العاده‌ای است. به راحتی با هر رنگی ست می‌شود و علاوه بر اینکه اندامتان را متناسب تر نشان می‌دهد، در هر مناسبتی قابل پوشیدن است. اما اینکه همیشه با این رنگ دیده شوید، اشتباه است.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

استفاده از یک شال روشن یا یک اکسسوری با رنگ جیغ در کنار مشکی آن را متعادل‌تر کرده و تصویر جوانتری از شما نشان می‌دهد. یادتان باشد قرار گرفتن سیاه با رنگ روشن پوستتان معمولا در تضاد قرار می‌گیرد و خطوط چهره‌تان را بیشتر نمایان می‌کند! بنابراین برای پایین آوردن سنتان از رنگ‌های شاد هم استفاده کنید

اشتباه در لباس پوشيدن ؛ پوشیدن لباس زیر نامناسب

چه باور کنید چه نه انتخاب سایز نامناسب سوتین علاوه بر اینکه می‌تواند سنتان را بیشتر نشان دهد در کوتاهتر دیده شدن یا چاقتر نشان دادن اندامتان نیز موثر است.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

هر شش تا هشت ماه یک بار یک لباس زیر جدید بخرید و هر سال سایز خود را چک کنید؛ چون عوامل زیادی مانند تغییرات هورمونی، چاقی و لاغری در تغییر سایز سینه هایتان تاثیر دارد.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛ دامن خیلی بلند ممنوع!

اگر پاها قسمتی از اندامتان است که با آن احساس راحتی نمی‌کنید؛ احتمالا یکی روش‌هایی که برای پنهان کردن این قسمت به ذهنتان می‌رسد استفاده از دامن های بلند است. اما حواستان باشد که پوشیدن دامن بلند می‌تواند چاق یا از مد افتاده نشانتان دهد. چاره چیست؟ بهتر است لاغرترین قسمت پای خود را ملاک قرار دهید و قد دامن را تا آنجا نگه دارید. دامن های میدی نیز راه حل مناسبی هستند.

از بین بردن چروک کفش بدون آسیب رسیدن به بافت آن

یقه اسکی نپوشید

با اینکه پوشیدن لباس یقه اسکی گردنتان را می‌پوشاند؛ اما بهتر است راه حل بهتری به جای استفاده از این نوع یقه پیدا کنید. لباس هایی با یقه هفت و گرد که توجه را به بخش گردن شما جلب نکند انتخاب عاقلانه‌تری است. همچنین یقه های مردانه نیز تا حدی گردن را می پوشاند و از طرفی جوان‌تر نشانتان می‌دهد .

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

برای جوان تر به نظر رسیدن لباس گشاد نپوشید

اینکه با بالاتر رفتن سن و به هم خوردن تناسب اندامتان بخواهید از لباس‌های گشاد برای پوشاندن چاقی‌های بدنتان استفاده کنید، کاملا قابل درک است. اما بهتر است به جای انتخاب لباس های گشاد از لباس هایی با برش مناسب که اندامتان را متناسب تر نشان می دهد، استفاده کنید .

کفش مناسب را انتخاب کنید

کفش ها نقش مهمی در جوان‌تر نشان دادن سن شما دارند. بهتر است انتخاب کفش هایی با پاشنه پهن یا بندهای چسبی را کنار بگذارید و به جایش کفشی با پاشنه های بلند و باریک را انتخاب کنید. اگر اهل پوشیدن پاشنه بلند نیستید، بهتر است کفش های تخت شیک را که کمی رسمی هستند، انتخاب کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن ؛

احساس راحتی کنید

در پایان اینکه سن و سال یک عدد است و اینکه چقدر احساس جوانی می‌کنید، حسی است که از درونتان می‌آید. باید سعی کنید جوری پوشاك خود را انتخاب كنيد  که هم خودتان را بیان کنید هم احساس راحتی داشته باشید. هر چه دوست دارید بپوشید؛ اما باید از اشتباهاتی که ممکن است سن‌تان را بیشتر از آنچه هست نشان دهد، جلوگیری کنید. مثل تلفیق لباس‌های مدرن با سنتی و لباسی که فکر می‌کنید دیگر پوشیدنش از سنتان گذشته است! استفاده از موارد گفته شده در بالا کمکتان می‌کند انتخاب های دقیق‌تر و بهتری داشته باشید!

باورهای اشتباه در لباس پوشيدن در دنیای مد

در بین خانم‌ها دسته‌ای از اشتباه در لباس پوشيدن وجود دارد که همه در حال پیروی از آن هستند و به مرور زمان حتی بصورت قانون هم در آمده. خیلی خوب است که از کلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها باخبر شوید و در این فرصت برای رفع این قوانین اشتباه فکری، قدم بردارید و ظاهرتان را روز به روز زیباتر و جذاب تر کنید.

 رنگ سفید پاییز و زمستان

این تصور که رنگ سفید مناسب فصل سرد نیست یک باور غلط است که نقض آن همیشه ثابت شده است.

اشتباه در لباس پوشيدن

سن و استایل

بیش‌تر افراد تصور می‌کنند که از سن خاصی باید پوشیدن لباس‌های خاصی را کنار گذاشت اما این کار لزومی ندارد.

 خوش تیپ بودن و هزینه

یکی از باورهای اشتباه در لباس پوشيدن این است که شما برای خوش تیپ بودن لازم نیست هزینه زیادی متحمل شوید. تنها خرید لباس‌های بادوام و باکیفیت و متناسب با اندام و استایل شما نه لزوما لباس‌های گران قیمت و از برندهای مشهور می‌تواند شما را خوش لباس کند.

 ست‌کردن کیف و کفش

یک باورهای اشتباه در لباس پوشيدن دیگر که در کشور ما نیز به شدت جا افتاده است و آن را لازمه خوش لباسی می‌دانند، ست بودن کیف و کفش است. اگر کیف و کفش شما ست باشد اشکالی ندارد اما این کار اصلا لازم نیست و با ترکیب رنگ‌های متفاوت اکسسوری هم می‌توان شیک و خوش استایل بود.

اشتباه در لباس پوشيدن

ترکیب رنگ‌ها

حتما شما هم فکر می‌کنید که تنها یک رنگ خاص را می‌توانید برای لباس تان انتخاب کنید، در غیر این صورت ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته به نظر می‌رسد، در حالی که چنین نیست. اتفاقا اگر یک رنگ را در کنار رنگ دیگری به تن کنید، بسیار جذاب‌تر به نظر خواهید رسید. این تیپ رنگی برای خانم‌هایی که سبک مدرن را می‌پسندند، مناسب است.

برای عید 1403 این مدل مانتو ترند شده ؛ لاکچری تر از همیشه

رنگ خاص برای لباس

یکی ازباورهای اشتباه در لباس پوشيدن که خانم‌های قد کوتاه دارند، این است که از پوشیدن لباس ماکسی خودداری می‌کنند. اما ثابت شده که این فکر اشتباه است. اتفاقا برعکس، یک لباس ماکسی می‌تواند شما را قد بلندتر نشان دهد. البته بهتر است که دور لباس‌های ماکسی چند لایه را خط بکشید. یک لباس ساده با خط های عمودی انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. با پوشیدن یک کفش پاشنه بلند در کنار آن، ظاهرتان را تکمیل کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن

 لباس‌های طرح‌دار

شاید فکر کنید که پوشیدن چند لباس طرح‌دار به طور هم‌زمان هیچ جذابیتی ندارد و ظاهر شما را شلوغ و به هم ریخته نشان می‌دهد اما این سبک لباس پوشیدن در دنیای پست مدرن امروز، جذابیت زیادی دارد. البته این مدل لباس برای هر موقعیتی مناسب نیست.

شما می‌توانید این تیپ را برای موقعیت‌های غیر رسمی و دوستانه به کار گیرید. البته بهتر است که از رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، طوسی یا قهوه‌ای استفاده کنید. اگر می‌خواهید روی مد باشید، طرح پلنگی را نیز، که این روزها به شدت روی مد است، در استایل‌تان جای دهید.

 تیپ مردانه

منظور از پوشیدن لباس های تیپ مردانه این نیست که شما یک کت مردانه قرض بگیرید اما لباس‌هایی هستند که می توانند گاهی آنها را به تن کنید و به ظاهرتان تنوع دهید. به عنوان مثال سویشرت، پیراهن‌های دکمه دار یا بلوزهای گشاد از لباس‌هایی هستند که شما می‌توانید استفاده کنید. مثلا پیراهن چهارخانه را فراموش نکنید معرکه می شوید.

اشتباه در لباس پوشيدن

لباس‌های گشاد یکی از ترندهای سال ۲۰۱۹ می باشند، از این رو اگر می‌خواهید برای لباس‌هایتان هزینه‌ای نکنید، گاهی لباس‌های مردانه پدر یا همسرتان را قرض بگیرید و تیپی تازه بزنید.

 زیورآلات نقره ای و طلایی

بدون شک شما هم زمانی که از یک زیورآلات نقره ای یا طلایی استفاده می کنید، سعی می کنید که باقی اکسسوری هایتان هم به همان رنگ باشد. به عنوان مثال یک انگشتر طلایی را با دستبند طلایی می گذارید در حالی که می توانید این دو را با هم ترکیب کنید و به ظاهرتان تنوع دهید.

 تک‌رنگ پوشیدن و لاغری

این تکنیک اگر درست استفاده نشود اثر خوبی نخواهد داشت پس آن را به کار ببرید اما در این تکنیک زیاده روی نکنید. استفاده بیش از حد از لباس‌های تک رنگ و با بافت یکسان ممکن است استایل شما را کسل کننده نشان دهد و توصیه می‌شود لباس‌های همرنگ را از جنس‌های مختلف مثلا کتان در کنار ابریشم و خز و … زیبایی خاصی به وجود می‌آورد همچنین اضافه کردن یک عنصر با رنگی دیگر به استایل تک رنگ خود اضافه کنید تا حالت تکراری آن از بین برود.

صندل و جوراب

در گذشته گفته می‌شد که پوشیدن صندل با جوراب یکی از باورهای اشتباه در لباس پوشيدن مد مردانه و زنانه است اما الان شما می‌توانید صندل با جوراب بپوشید به شرطی که جوراب زیبا و مناسب انتخاب کنید.

اشتباه در لباس پوشيدن

 ترکیب مشکی و سرمه‌ای

پوشیدن مشکی و طیف‌های تیره آبی نه تنها هیچ مشکلی ندارد. بلکه ترکیب زیبایی نیز هست به شرطی که آبی در حدی تیره نباشد که تشخیص آن از مشکی دشوار شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 بهمن 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *