افتتاح حساب ترکیه
انتخاب مدل میز آرایش

انتخاب مدل میز آرایش مناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل شما نیاز به دانستن برخی نکات و آگاهی دارد که ما در این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ آن را در اختیارتان قرار دادیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

میز آرایش

وجود یک میز آرایش یا حتی یک دراور آینه دار در اتاق خواب شما می تواند کارایی بسیاری زیادی برایتان داشته باشد. در حقیقت شما با داشتن یک میز آرایشی مخصوص، می توانید هر روز صبح پیش از بیرون آمدن از خانه و حتی بیدار شدن دیگر اعضای خانواده خود، کمی به سر و وضعتان برسید و سپس مهیای سپری کردن یک روز خوب و بانشاط در کنار خانواده و دیگر دوستان خود شوید. در ادامه این مطلب با لیست بیست همراه شوید تا شما را با راهنمای خرید میز آرایش آشنا نماییم.

انتخاب مدل میز آرایش

میز آرایش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه یا دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد است که معمولا در کنار سرویس خواب برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب انتخاب و خریداری می‌شود.

در حقیقت میز آرایش نوعی مبلمان است که در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی دیزاین و ساخته می‌شوند که باید با توجه به سلیقه و هماهنگ با دکوراسیون داخلی اتاق خواب انتخاب و خریداری شوند. برای مثال اگر دکوراسیون و چیدمانی به سبک اسپرت دارید بهتر است به سراغ میز آرایش اسپرت بروید اینگونه هماهنگی بین سبک دکوراسیون اتاق خواب و میز آرایش را ایجاد کرده و فضایی زیبا و هماهنگ را طراحی می‌کنید.

میز آرایش ساده و شیک یکی از علاقمندی‌های هر دختر خانمی است که ارزو دارد بهترین و جدیدترین مدل آن را در دکوراسیون اتاق خواب شخصی خود یا در اتاق خواب خانه خود قرار دهد و از حضور آن در کنار دیگر مبلمان موجود در فضا لذت ببرد.

انتخاب مدل میز آرایش

آشنایی با انواع مختلفی از این مدل میزها

مدل سلطنتی

اغلب با طیف رنگی نزدیک به طلایی و حتی خود رنگ طلایی ساخته و پرداخته می شوند.
آینه در این مدل از میزهای آرایشی در حصاری از کنده کاری و زیبایی قرار گرفته است.

انتخاب مدل میز آرایش
میزان تزئینات این نوع از میزها در سطح بالا و بسیار سنگینی توصیف می شود.
میز و صندلی این مدل از محصولات نیز همچون آینه آن از کنده کاری و زرق و برق زیادی برخوردار است.

مدل دراوری

میز آرایش در این سبک در داخل یک مجموعه کامل از دراور و کمدها قرار داده می شود.
استفاده از این نوع میزها بیشتر برای کسانی که از فضاهای بزرگ و وسیعی برخوردار نیستند، مناسب است.

انتخاب مدل میز آرایش

مدل کلاسیک

با داشتن یک میز در سبک و سیاق کلاسیک می توان به راحتی از آن در هر قسمتی از خانه که میلتان می کشد، استفاده نمایید.
این نوع از میزها نه به سادگی مدل های مینیمال هستند و نه از زرق و برق میزهای سلطنتی برخوردار می باشند.
دارای شیک ترین طرح ها و باشکوه ترین رنگ های ممکنه در بازار هستند.
ضمن اینکه با توجه به طرح های دوست داشتنی خود، همیشه از طرفداران پرشمار و پروپاقرصی برخوردار می باشند.

ساده ترین روش رنگ کردن کابینت ام دی اف و چوبی برای افراد مبتدی

انتخاب مدل میز آرایش

مدل مینیمال

از ساده ترین مدل میز آرایش موجود در بازار هستند.
عموما آینه مناسب این مدل از محصولات بر روی دیوار نصب می شود و میز آن بر روی زمین قرار داده می شود.
از اندازه و وزن زیادی برخوردار نیستند و عمدتا با ساده ترین طرح های ممکنه نیز ساخته و پرداخته می شوند.

انتخاب مدل میز آرایش

مدل کابینتی

به مدل میزهایی گفته می شود که در قسمت زیر خود دارای درب های کابینتی به جای تعدادی کشو می باشند.
می توان از این نوع میزها به عنوان یک دراور برای قرار دادن تعدادی لباس مناسب فصل زندگی تان نیز استفاده نمایید.

انتخاب مدل میز آرایش

مدل ایستاده و طبقاتی

بیشتر مناسب استفاده برای اتاق دختران جوان و جویای زیبایی هستند.

انتخاب مدل میز آرایش
اصولا یک طرف این مدل از محصولات آینه و طرف دیگر آن کمد و کشو تعبیه می شود.
بسته به اندازه و ابعاد این مدل از میزها می توان از آن ها در رختکن نیز استفاده نمود.

نکات مهم هنگام خرید میز آرایش

ابعاد محصول

نخستین نکته ای که هنگام خرید میز آرایش باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد محصول مورد نظرتان است که باید در تناسب کافی با میزان فضای خالی موجود در اتاق خواب شما باشد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم ابتدا به سراغ اندازه گیری فضای مورد نظرتان در خانه بروید.

انتخاب مدل میز آرایش

انتخاب رنگ و طرح

مورد دوم مربوط به رنگ و سبک طراحی میز آرایشی شما می شود که هم باید از طراحی مناسب با دیگر لوازم خانگی و بویژه سرویس خواب شما برخوردار باشد و هم دارای رنگی مناسب با سایر وسایل منزلتان شود و به قولی سبب برهم زدن هارمونی رنگی خانه تان نشود! خوشبختانه امروزه می توان با کمی گشت و گذار در بازار با کلی میز آرایش در رنگ ها و طرح های گوناگون مواجه شد.

جنس بدنه

بطور کلی جنس میزهای آرایشی از چوب و یا فلز در نظر گرفته می شود اما با این وجود شما می توانید با میزهای سبک و حتی سنگین تری نیز در بازار مواجه شوید که با دیگر متریال های صنعتی ساخته و پرداخته شده اند.

انتخاب مدل میز آرایش

یادتان باشد میز آرایش شما از هر جنسی که باشد باید مقاوم ساخته شده و از روکشی ضد آب و ضد خش نیز برخوردار باشد.

تعداد کشوها

از دیگر نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید میز آرایش توجه به تعداد کشوها و همچنین ابعاد داخلی هر یک از آن ها می باشد. البته به غیر از این موارد یادتان باشد کیفیت ریلی که کشوها بر روی آن عقب و جلو می شوند نیز بسیار حائز اهمیت است. ضمنا از کیفیت دستگیره های تعبیه شده بر روی کشوی میز نیز نباید غافل شد!

از مزایای میز بار چه می دانید ؟ + کارآمد و دکوراتیو برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک

تعداد در

برخی از میزهای آرایشی اصلا دارای کشو نیستند و بجای آن از کابین های کوچک و بزرگ در دو طرف خود برخوردار هستند که در این حالت شما باید هم به فضای هر یک از این کابین ها توجه داشته باشید و هم به نحوه باز و بسته شدن درب آنان دقت کنید؛

انتخاب مدل میز آرایش

یعنی اگر ریلی بود به ریل آن و اگر لولایی بود به نرمی و یا سفتی آن توجه داشته باشید.

نوع آینه

یادتان باشد در خرید میز آرایش حتما باید به آینه و سبک طراحی شده برای آن توجه داشته باشید؛ زیرا آینه بخش غیر قابل انکاری در یک میز آرایشی است!

انتخاب مدل میز آرایش

بعضی از میزها دارای آینه هایی ثابت و بعضی دیگر دارای آینه هایی بصورت کشویی هستند که پشت آن ها نیز فضایی بصورت قفسه ای برای قرار دادن وسایل مورد نظر شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

پایه دار یا بدون پایه

اینکه میز آرایش شما دارای پایه باشد و یا نباشد، موضوعی است که فقط و فقط بسته به سلیقه و میل شما دارد؛ اما با این حال ما توصیه می کنیم در صورت تمایل به سراغ میزهای پایه دار بروید تا حداقل بتوانید در بازه های زمانی منظمی، زیر آن را جارو و تمیز نمایید.

قیمت میز آرایش

قیمت میز آرایش با توجه به جنس، کیفیت ساختاری، تعداد کشوها و درها و دیگر مواردی از این دست تعیین می شود و این شما هستید که باید با توجه به سبک دکوراسیون خانه و همچنین میزان بزرگی و یا کوچکی اتاق تان اقدام به خرید یک محصول مناسب و خوش رنگ برای خود کنید.

خصوصیات بهترین میز آرایش

مدل میز آرایشی دارای مزیتی است که از آن می توان به عنوان یکی از کاربردی ترین مزیت هایش نام برد و آن این است که علاوه بر حفظ زیبایی، میز آرایش می تواندنگرانی شما را برای گم شدن وسایل آرایشی تان از بین ببرد.

امروزه بدلیل استقبال بیشتر خانم ها از میز آرایش این میزها را در طرح های مختلف میسازند که خانم ها هم بتوانند وسایل مانند لباس ها و لوازم آرایشی خود را در آن قرار دهند و هم بتوانند از آن به عنوان یک میز آرایشی شیک و کامل برای آرایش استفاده کنند

داشتن کشو برای میز آرایش عروس اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در فضاهای کوچک میتواند نظم خوبی به لوازم آرایشی عروس بدهد و لطمه ای به زیبایی دراور نیز وارد نکند

انتخاب مدل میز آرایش

امروزه اکثر خانه ها در شهرهای بزرگ دارای فضای کمی است و به دلیل آپارتمانی بودن خانه ها، فضای اتاق خواب بسیار محدود است و اغلب خانم ها حتی فکر داشتن یک میز آرایش را نمی توانند داشته باشند چه برسد به اینکه مدل های مختلف آن را بررسی کنند.

اصول دکوراسیون مینیمال چیست ؟ | ایده هایی برای چیدمانی ساده و زیبا

اما بهتر است بدانید یک میز آرایش حتما نباید بزرگ و جاگیر باشد، بر عکس میز آرایش می تواند با اشغال کمترین فضا نقش خود را در اتاق خواب شما ایفا کند میز آرایش علاوه بر زیبایی که به اتاق شما خواهد داد، نشان دهنده نظم و تمیز بودن شما نیز می باشد

چگونه میز آرایش عروس را انتخاب کنیم؟

میز آرایش باید به گونه ای باشد که نیاز کلی یک بانوی ایرانی را هنگام آرایش و انجام کارهای بهداشتی برطرف کند و از لحاظ زیبایی نیز به هارمونی اتاق خواب شما لطمه ای وارد نکنید صحبت از هارمونی و هماهنگی با وسایل اتاق خواب و خانه شد .

پس بهتر است تاکید کنیم که برای انتخاب میز آرایش حتما نگاهی به سبک دکوراسیون خانه خود بیندازید و حواستان به این نکته باشد که آیا میز آرایشی که قرار است انتخاب و خریداری کنید با سبک دکوراسیون خانه تان هماهنگی لازم را دارد؟

به عنوان مثال سبک میز آرایش شما کلاسیک و چوبی است اما خانه شما به سبک مدرن و ساده طراحی شده است شاید بگوید وسایل اتاق خواب در دید همگانی قرار نخواهد داشت اما بهتر است این نکته را برای حفظ هارمونی و زیبایی خانه تان رعایت کنید

مدل میز آرایش سفید یکی از مدل های محبوب خانم های ایرانی و به خصوص عروس خانم ها است. از آن جایی که رنگ سرویس خواب عروس و داماد ها غالبا سفید می باشد بنابراین میز آرایش سفید زیبایی اتاق خواب عروس را دو چندان می نماید

انتخاب مدل میز آرایش

نکاتی برای تمیزی و منظم بودن میز آرایش

  • همواره سعی کنید بر روی میز خود از محصولات گوناگونی همچون: لیوان های بلند، گلدان، باکس های مخصوص قرار گرفتن وسایل آرایشی و غیره استفاده نمایید تا بدین صورت همیشه میز مرتب و منظمی در اتاقتان داشته باشید.
  • همان‌طور که گفته شد برای تامین نور لازم جهت آرایش و رسیدگی کردن به خود در طول روز و هم‌چنین صرفه جویی در هزینه برق که در کشورمان از بهای نسبتا گرانی نیز برخوردار می باشد، محصول انتخابی تان را در کنار پنجره به گونه ای قرار دهید که نور خورشید در طول روز به سطح آینه و رویه میز شما تابیده شود. تا بدین شکل بتوانید به خوبی لکه های ایجاد شده بر روی میزتان را مشاهده کرده و آن ها را از میان ببرید.
  • انتخاب مدل میز آرایش
  • ناگفته نماند استفاده از شمعدانی و لامپ های هالوژنی در کناره های آینه و میز آرایش شما نیز می تواند ضمن جذاب تر کردن ظاهر محصول، باعث بهتر دیده شدن لکه ها و کثیفی های موجود بر روی آینه و میزتان نیز بشود و شما را در تمیز کردن به موقع میزتان یاری رساند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *