دسر با توت فرنگی

دسر با توت فرنگی جزو جذابترین دسر هایی است که هم می توانید بخورید و هم یم توانید از درست کردنش لذت ببرید. پیشنهاد ما به شما این است در آخرین روزهای بهار این دسرهای خوشمزه را تست کنید.

خوراکی با توت فرنگی

توت‌فرنگی اولین میوه‌ای است که در بهار به بازار می‌آید و در بین مردم بسیار محبوب است. ظاهر توت‌فرنگی شبیه به قلب و به رنگ قرمز است و با توجه به نژادش اندازه‌های متفاوتی دارد. این میوه منبع مواد معدنی ضروری برای بدن است و مصرف آن از پیش آمدن عارضه‌های مختلفی مثل سکته‌ی قلبی جلوگیری می‌کند. روش شستن توت فرنگی بدون آسیب رساندن به بافت توت فرنگی کار آسانی نیست. اما ما چند نکته مهم برای این کار را به شما آموزش دادیم.

دسر با توت فرنگی - دسر خوشمزه توت فرنگی

همچنین به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف در توت‌فرنگی می‌تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. برای استفاده از خواص سلامتی این میوه می‌توانید آن را به صورت خام مصرف کنید یا آشپزی با توت‌فرنگی را امتحان کنید.

از توت‌فرنگی می‌توانید در تهیه‌ی سالاد استفاده کنید یا در کنار پنکیک و به‌عنوان صبحانه مصرف کنید، در کنار لیوان شربت قرارش دهید یا یک تارت خوشمزه بپزید. حتی می‌توانید آن‌ها را در فریزر قرار دهید و برای خنک شدن نوشیدنی‌ها، به جای قالب یخ، از توت‌فرنگی یخ زده استفاده کنید.

دسر با توت فرنگی - چیز کیک توت فرنگی

بستنی توت فرنگی

با توجه به اینکه توت فرنگی از جمله میوه‌های فصل تابستان است، اولین و بهترین چیزی که با توت‌فرنگی می‌توانید درست کنید، بستنی توت فرنگی است. در ساده‌ترین دستور برای درست‌کردن بستنی توت‌فرنگی، ابتدا توت‌فرنگی‌ها را بشویید و برگ‌ها و قسمت‌های خراب آن‌ها را جدا کنید. سپس توت‌فرنگی‌ها را خرد کنید و چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. سپس آن‌ها را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و پوره کنید. به همین سادگی! برای لذیذتر و مقوی‌تر شدن این بستنی، می‌توانید از مقداری موز یخ‌زده هم استفاده کنید.

طرز تهیه اوتمیل یه صبحونه رژیمی خوشمزه و مقوی بدون نیاز به پخت

دسر با توت فرنگی - بستنی توت فرنگی

پاناکوتا یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای مجلسی است. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این دسر خوشمزه، توصیه می‌کنیم حتما به مطلب دسر پاناکوتا در مجله اسنپ اکسپرس سر بزنید.

شربت توت فرنگی

شربت توت فرنگی از جمله خوراکی‌هایی است که گرمای طاقت‌فرسای تابستان را برای ما تحمل‌پذیرتر می‌کند. برای درست‌کردن این نوشیدنی خوش‌طعم، باید مقداری آب را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شیره آماده شود و به غلظت لازم برسد. سپس مقداری توت‌فرنگی شسته‌شده را داخل آن بریزید .

اجازه دهید ۱۵-۱۰ دقیقه همراه با شیره بجوشد.

دسر با توت فرنگی - شربت توت فرنگی

سپس باید حرارت را کم کنید و ۱۵-۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا شربت به غلظت مناسب برسد و توت‌فرنگی‌ها خوب بپزند. در نهایت هم شربت به‌دست‌آمده را داخل غذاساز بریزید تا توت‌فرنگی‌ها پوره شوند و مایه شربت صاف و یکدست شود.

هنگام درست‌کردن شربت هم کافی است که مقداری از شیره را همراه با آب و یخ داخل لیوان مورد نظرتان بریزید. به همین سادگی! راستی اگر دوست دارید با شربت‌هایی جذاب و زیبا از مهمانان و عزیزانتان پذیرایی کنید، حتما مقاله تزیین انواع لیوان شربت را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید.

سس توت فرنگی

پنکیک، بستنی و کیک‌های مختلفی را تصور کنید که با سس صورتی و لذیذ توت‌فرنگی تزئین شده باشند. هیجان‌انگیز نیست؟ این سس بی‌نهایت راحت درست می‌شود و تا مدت‌ها به‌عنوان یک چاشنی همه‌پسند در یخچال خانه‌تان جا خوش خواهد کرد. برای درست‌کردنسس توت فرنگی تنها به مقداری توت‌فرنگی شسته‌شده، کمی شکر، آبلیمو تازه و نشاسته ذرت احتیاج خواهید داشت.

دسر با توت فرنگی - سس توت فرنگی

 اسموتی توت فرنگی

خوشمزه‌ترین پاسخی که به سوال «با توت فرنگی چی درست کنم» می‌توان داد، اسموتی توت فرنگی است. اسموتی‌ها به‌اندازه‌ای مقوی و خوشمزه هستند که علاوه بر میان‌وعده، برای صبحانه هم می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. تهیه اسموتی توت فرنگی  با روشهای مختلف انجام می شود ولی قطعا همه انواع آن خوشمزه و متفاوت خواهند بود.

دسر با توت فرنگی - اسموتی توت فرنگی

برای درست‌کردن یک اسموتی توت فرنگی خوشمزه به مقداری توت‌فرنگی یخ‌زده، ماست کم‌چرب و آب نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری موز یخ‌زده هم به اسموتی‌تان اضافه کنید تا طعم و ارزش غذایی آن چندین درجه بهبود پیدا کند.

طرز تهیه دمنوش عناب پرخاصیت + خواص منحصر به فرد خرمای چینی

اگر شما هم عاشق اسموتی هستید، حتما مقاله اسموتی هندوانه را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید تا با یکی از خوشمزه‌ترین و گواراترین نوشیدنی‌های جهان آشنا شوید.

نوشیدنی توت‌فرنگی

۴ فنجان آب را با ۱ فنجان شکر مخلوط کنید و آن‌قدر هم بزنید تا شکر حل شود. ۶ فنجان توت‌فرنگی خرد شده را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید. مخلوط آب و شکر و پوره‌ی توت‌فرنگی را با ۱ فنجان آب لیموی تازه مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده‌ی مصرف شود.

دسر با توت فرنگی - نوشیدنی توت فرنگی

دسر توت فرنگی

تعداد انواع دسرهایی که با استفاده از توت‌فرنگی می‌توان درست کرد فراوان است. می‌توانید ژله توت‌فرنگی درست کنید و داخل آن از تکه‌های توت‌فرنگی استفاده کنید. یا اینکه سراغ چیزکیک توت‌فرنگی بروید و با استفاده از خامه، بیسکوئیت، نشاسته ذرت و… یک دسر توت فرنگی تمام‌عیار و خوشمزه درست کنید. در هر حال، دست شما برای انتخاب اینکه چه دسری را با توت‌فرنگی درست کنید، کامل باز است.

دسر با توت فرنگی - دسر توت فرنگی

مربای توت فرنگی

اگر مربا در خانه شما طرف‌دار زیاد دارد، زیاد خودتان را درگیر «با توت فرنگی چی درست کنم» نکنید؛ بلافاصله دست به کار شوید و برای تهیه مربا توت فرنگی جذاب و خوشمزه برای اهل منزل اقدام کنید. طرز تهیه این مربای لذیذ، درست مثل سایر مرباهاست؛ تنها به مقداری توت‌فرنگی شسته‌شده، شکر و آبلیمو (برای جلوگیری از شکرک نزدن مربا) نیاز دارید.

دسر با توت فرنگی - مربا توت فرنگی

 کره توت فرنگی

صبح‌هایی را تصور کنید که پیش از رفتن به دانشگاه، سر کار، مدرسه یا آغاز کارهای روزمره، مقداری کره صورتی‌رنگ با عطری دل‌انگیز را روی نان می‌مالید و نوش جان می‌کنید. برای آنکه صبح‌هایتان را با این ترکیب جادویی آغاز کنید، کافی‌ست مقداری توت‌فرنگی خردشده را با کره نرم‌شده مخلوط کنید. به همین سادگی!

دسر با توت فرنگی - کره توت فرنگی

اگر اهل امتحان کردن دسرها و خوراکی‌های جدید هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع دسرهای ایرانی را در مجله اسنپ اکسپرس بخوانید تا با فهرستی از بهترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی آشنا شوید.

راز خوش رنگ شدن سمنو ؛ علت رنگ نگرفتن سمنو چیه

سالاد توت فرنگی

هیچ چیز به اندازه خوردن یک سالاد لذیذ و خوش‌رنگ در شب‌های تابستان لذت‌بخش و دلپذیر نیست. این سالاد هیجان‌انگیز و جذاب با استفاده از توت‌فرنگی، کاهو/اسفناج، ریحان، گردو و پنیر درست می‌شود و سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین است.

دسر با توت فرنگی - سالاد توت فرنگی

برای آنکه یک سالاد توت فرنگی جذاب و لذیذ داشته باشید، کافی است مواد ذکرشده را خرد و در ظرف مناسب با یکدیگر مخلوط کنید. برای چاشنی هم می‌توانید از ترکیب روغن زیتون، سرکه بالزامیک، عسل، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید.

توت‌فرنگی شکلاتی

دنبال طرز تهیه دسر آسان و کم هزینه می‌گردید؟ توت فرنگی شکلاتی را امتحان کنید. این دسر، ساده‌ترین و البته خوشمزه‌ترین دسری است که با استفاده از توت‌فرنگی می‌توانید درست کنید. تهیه توت فرنگی شکلاتی بسیار ساده است. قبلا دستور این شکلات های خوشکل را به شما گفته ایم.

دسر با توت فرنگی - توت فرنگی شکلاتی

 کوکی توت فرنگی

اصلا مگر کسی هم هست که عاشق کوکی آن هم از نوع توت‌فرنگی‌اش نباشد؟ کوکی توت‌فرنگی با عطر دل‌انگیز و ظاهر جذابش همراه با چای هل و دارچین، گزینه‌ای عالی و همه‌پسند برای دورهمی‌های دوستانه و عصرانه خانوادگی محسوب می‌شود. به احتمال زیاد، بچه‌ها هم از طعم و ظاهر جذاب این کوکی استقبال فراودانی خواهند کرد.

دسر با توت فرنگی - کوکی توت فرنگی

کیک توت فرنگی بهترین دسر با توت فرنگی

در فهرست خوراکی‌هایی که در پاسخ به سوال «با توت فرنگی چی درست کنم» داده می‌شوند، نمی‌توان کیک توت فرنگی و تارت توت فرنگی را نام نبرد. چه چیزی از نظر جذابیت و خوش‌طعمی می‌تواند با کیکی با عطر توت‌فرنگی که با سس توت‌فرنگی و تکه‌های توت‌فرنگی تزئین شده باشد، رقابت کند؟ اگر جشن یا مناسبت مهمی را در پیش دارید، توصیه می‌کنیم با کیک توت فرنگی به استقبال آن بروید.

دسر با توت فرنگی - کیک توت فرنگی

طرز تهیه دسر با توت فرنگی خوشمزه

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

6 خرداد 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *