افتتاح حساب ترکیه
نظم دادن به کمد لباس

نظم دادن به کمد لباس  واجب است چرا که بخش مهمی از آرامش و رفاهتان در اتاق‌های خانه وابسته به نظم همین کمدهاست. اگر هر بار که در کمد را باز می‌کنید با انبوهی از آشفتگی پارچه‌ای روبه‌رو شوید، نظم فکری و آسایش‌تان هم در آن فضا از دست می‌رود. پس به نکاتی که ر این مطلب از گروه سبک زندگی شادمگ گفته شد، کاملا دقت داشته باشید و هر جای دیگری هم ایده‌های ناب و تازه دیدید، آنها را یاد بگیرید.

ایده هایی برای نظم دادن به کمد لباس

یکی از مشکلات معمول در خانه نا منظم بودن کمدهاست، حتی اگر کمدتان را کاملا مرتب کنید، چند هفته بعد کمد به حالت اولیه اش باز می گردد و نا منظم می شود، در این مطلب قصد داریم ایده هایی را برایتان مطرح کنیم که با کمک آن ها می توانید به کمد ها نظم بدهید و این نظم را مدت طولانی تری حفظ کنید.

نظم دادن به کمد لباس

 لباس های قدیمی را کنار بگذارید

شاید این کار در نگاه اول نظم دادن به کمد لباس ساده به نظر نرسد، برخی از ما عادت کرده ایم که وسایل و لباس های قدیمی را نگه داریم. بخشیدن یا کنار گذاشتن لباس ها برایمان کار آسانی نیست، اما توصیه ی جدی ما به شما این است که پیش از هر کاری، لباس های داخل کمد را وارسی کنید و سریعا لباس هایی که مدتی طولانی است مورد استفاده تان قرار نگرفته اند را از کمد خارج کنید.

به دنبال حداکثر استفاده از ارتفاع باشید

نکته ای اساسی برای استفاده ی بهینه از فضا در تمامی فضاهای کوچک این است که بهترین استفاده را از ارتفاع داشته باشیم. معمولا بالای کمد ها که دست افراد به آن نمی رسد، فضایی بلا استفاده یا نامنظم می شود. پیشنهاد جدی ما به شما این است که اگر بالای کمدتان خالی است یا نظم خاصی ندارد، با خریدن جعبه هایی در اندازه های مختلف، سعی کنید به بهترین شکل از این قسمت استفاده کنید و نظمی پایدار به این قسمت کمد ببخشید.

از رنگ های هماهنگ استفاده کنید

برای چوب لباسی ها و جعبه هایی که وسایلتان را در آن ها قرار می دهید رنگی خنثی و واحد انتخاب کنید. مثلا چوب لباسی هایی سفید و ساده در کنار جعبه هایی به رنگ آبی روشن. این ترکیب رنگ هماهنگ شلوغی کمد را کمتر کرده و وحدت و نظم را در آن ایجاد می کند.

به کمدتان چند کشو اضافه کنید

اگر از قبل نظم دادن به کمد لباس در کمد کشوهایی تعبیه نشده نباید فکر کنید که هرگز نمی توانید کشوهایی در این کمد داشته باشید، کافی است کمی وقت بگذارید و در یک آخر هفته چند کشو مانند تصویر زیر بسازید. کشوها در نظم بخشیدن به هر فضایی، عالی عمل می کنند.

کشوها را تقسیم بندی کنید

کار سختی پیش رو نیست، ایده های متنوعی برای تقسیم بندی کشوها وجود دارد، می توانید با استفاده از لوله هایی که بریده اید به کشو نظم بدهید، یا مانند تصویر سمت چپ، با چند قطعه هر کشو را به صورت دلخواهتان تقسیم بندی کنید.

نظم دادن به کمد لباس

جواهرات را در قالب یخ قرار بدهید

ایده ای ساده و کم هزینه اما بسیار کاربردی برای نظم دادن به کمد لباس این است که به جای خریدن جعبه های جواهر متنوع، از قالب های یخ استفاده کنید و به راحتی به کشوها نظم بدهید.

برچسب گذاری کنید

شاید در نگاه اول این کار به نظرتان مفید نباشد، اما وقتی شما روی جعبه یا کشویی خاص برچسبی می زنید، نا خواسته باعث می شوید چیزی به جز آنچه که نوشته اید وارد آن بخش نشود، مثلا غیر ممکن است دستبندهایتان را در محل مشخص شده برای جوراب ها قرار بدهید. به این ترتیب نظمی خاص و همیشگی به کمدهایتان بخشیده اید.

یک آویز برای لباسی که باید آن را بپوشید داشته باشید

یک آویز پشت چسب دار به رنگ در کمد خریداری کنید و آن را روی در نصب کنید. هرروز که قصد بیرون رفتن دارید، لباسی که میخواهید بپوشید را روی آن قرار بدهید. با این کار لازم نیست هر بار در کمد را باز کنید و لباس ها را کنار بزنید تا این لباس را پیدا کنید. این کار همچنین باعث می شود دسترسی سریع تری به لباس مورد نیازتان داشته باشید. با روش های آسانی که در اختیارتان گذاشتیم نگران تثبیت رنگ لباس مشکی خود نباشید.

نظم دادن به کمد لباس

 از فضای پشت در کمد به بهترین شکل استفاده کنید

یکی دیگر از بخش های کمد که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد، جداره ی داخلی درِ آن است. ایده های متنوعی برای استفاده ی بهتر از در کمد وجود دارد، در دو تصویر زیر مشاهده می کنید که چطور این جداره ی بلا استفاده به شکلی مناسب مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 از نگه دارنده های پارچه ای استفاده کنید

این نگه دارنده ها به شما کمک می کنند از فضای حداقلی، حداکثر استفاده را داشته باشید. این نگه دارنده ها هم برای کفش، هم برای لباسهای شما کاربرد دارند و به خوبی فضای مورد نظرتان را منظم می کنند.

 با حلقه ها روسری ها و کراوات ها را منظم کنید

اضافه کردن چند حلقه به زیر چوب لباسی کار سختی نیست، می توانید از حلقه هایی که برای پرده ی حمام استفاده می شوند کمک بگیرید و مانند تصویر زیر کراوات ها و روسری های تان را منظم تر بچینید.

چوب لباسی ها را دوبله کنید

این ایده نظم دادن به کمد لباس بسیار کار آمد و ساده است، کافی است ضامن در قوطی های نوشابه را جدا کنید و مانند تصویر زیر از هر چوب لباسی یک چوب دیگر آویزان کنید.

نظم دادن به کمد لباس

نکات

با جدا کردن لباس های فصلی و قرار دادن آن ها در جعبه ها، زیر تخت یا اتاقی دیگر فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.
با لباسهایتان مانند مسولین فروشگاه های زیبا برخورد کنید، لوازم را دسته بندی کنید و آن ها را به خوبی در معرض دید قرار بدهید. چرا که اگر لباسی در معرض دیدتان نباشد، آن را نمی پوشید.
یک آینه در نزدیکی کمد نصب کنید.
مرتب نگه داشتن کمد را به یک عادت تبدیل کنید و همه ی وسایل را در محل مناسب قرار بدهید.
هرروز تنها 7 دقیقه به مرتب کردن کمد اختصاص بدهید، مطمئن باشید 7 دقیقه از 1440 دقیقه ای که روزانه در اختیار دارید باعث می شود کمد شما همیشه مرتب باشد.

۸ روش ساده برای نظم دادن به کمد لباس‌ها

گیره‌های لباس باکیفیت و خوب بخرید

اهمیت گیره‌های لباس را دست‌کم نگیرید. اینها مهم‌ترین عنصر نظم‌دهنده به کمد لباس‌هایتان هستند. اگر گیره‌هایی باکیفیت بخرید و جنس‌شان هم خوب باشد، نظم فوق‌العاده‌ای به کمدتان وارد می‌شود.

پاک کردن لکه روی لباس با روش‌ ها و فوت‌ و فن‌ های هوشمندانه‌

نظم دادن به کمد لباس

گیره‌های محکمی انتخاب کنید که لباس به‌خوبی روی آنها می‌ایستد. بهترین گیره‌ها، همان گیره‌هایی هستند که روی اسکلت‌شان، پوششی از پارچه مخملی‌مانند وجود دارد. اینها مانع از آن می‌شوند که لباس از گیره سُر بخورد و پایین بیافتد. از نظر شکل هم زیبا هستند و کمد را منظم‌تر می‌کنند.

نظم‌دهنده‌های کمد چاره کارتان هستند

بعد از اینکه گیره‌های لباس یا همان چوب‌لباسی‌ها را می‌خرید، امکان دارد که دیگر میله آویز لباس‌ها جا نداشته باشد. یا اینکه لباس‌هایی بعدتر به کمدتان اضافه شوند که فقط جعبه‌های نظم‌دهنده مناسب می‌توانند پذیرایشان باشند و فضای کمد را به‌هم نریزند. بنا به اندازه و ظرفیت کمد، لباس‌هایتان و سلیقه شخصی خود به سراغ خرید نظم‌دهنده‌ها بروید و آنها را به کمد لباس‌ها اضافه کنید.

نظم‌دهنده‌های بسیار زیبا و متنوعی در قیمت‌های مناسب در بازار وجود دارند. البته می‌توانید از کارتن‌های مقوایی معمولی هم استفاده کنید و با کاغذکادو و…، آنها را زیبا کنید. اما نظم‌دهنده‌ها، زیبا و تمیز هستند و دیگر زحمتی برای زیباسازی روی دوشتان نمی‌گذارند.

لباس فصل‌های مختلف را از هم جدا کنید

جداکردن لباس‌های هر فصل از یکدیگر به شما کمک می‌کند تا وضعیت منظم‌تری را در کمدتان شاهد باشید. وقتی که لباس‌های فصول مختلف در میان هم و بدون نظمی خاص قرار داشته باشند، هر بار که می‌خواهید به یکی دسترسی پیدا کنید، باید لباس‌های مختلف را ورق بزنید و کمدتان را به هم بریزید.

پس لباس‌های هر فصل را کنار هم بچینید و در هر فصل، لباس‌های همان زمان را به قسمت در دسترس کمد منتقل کنید. طوری لباس‌های هر فصل را در کنار هم مرتب کنید که انگار می‌خواهید کمد و ویترین یک فروشگاه لباس را آماده‌سازی کنید. به اندازه قد و طول لباس‌ها دقت کنید و استراتژی خاصی برای چیدن شلوارها، مانتوها، شومیزها و… در نظر بگیرید.

نظم دادن به کمد لباس

لباس‌های ضخیم را به شِلف‌ها منتقل کنید

شلف یا طبقه‌هایی که در بیشتر کمدهای لباس وجود دارند، گزینه‌های خوبی برای قراردادن لباس‌های ضخیم مانند پلیورهای زمستانی یا شلوارهای جین هستند. چون این لباس‌ها حجیم‌اند و جای زیادی می‌گیرند. پس بهتر است که آنها را آویزان نکنید و در عوض، به‌شکل تاشده روی طبقه یا شلف قرارشان بدهید. اگر کمدتان طبقه ندارد هم هیچ مشکلی نیست. قراردادن آنها در همان نظم‌دهنده‌هایی که ابتدا گفته شد، فکر خوبی خواهد بود.

بعضی از لباس‌ها را لوله کنید

لوله‌کردن بعضی از لباس‌ها مانند تی‌شرت‌ و شلوار راحتی می‌تواند جای خیلی کمتری نسبت به تاکردن معمولی از فضای کمد و کشو بگیرد و نظم بصری قابل‌اعتنایی را هم به آنها بدهد.

برای این کار یعنی لوله‌کردن لباس‌های نرم و عموما راحتی، بهتر است از نظم‌دهنده‌های مخصوص کشوی لباس استفاده کنید. اینها فضای داخل کمد و کشو را به‌سادگی بهینه می‌کنند و از بروز آشفتگی‌های معمول جلوگیری به‌عمل می‌‌آورند.

از فضای دیوارکمد نهایت استفاده را ببرید

فضای دیواره‌های کمد هم می‌تواند به دردتان بخورد. از قلاب‌ها و آویزهای مناسب برای آویزان‌کردن گردن‌بندها و جواهرآلات‌تان استفاده کنید. نگذارید که هیچ فضایی بی‌استفاده باقی بماند. می‌توانید از قلاب‌هایی که برای آویزان‌کردن حوله موجود است، استفاده کنید و آنها را به دیواره کمد لباس‌ها بچسبانید و گردن‌بندها و زیورآلات‌تان را به آنها بیاویزید.

دست‌تان برای به‌خرج‌دادن خلاقیت باز است. حتی می‌توانید یکی از گیره‌های لباس را به دیواره کمد آویزان کنید و گردن‌بندها و… را به قسمت پایینی گیره بیاویزید. از خلاقیت‌تان کمک بگیرید و دیواره کمد را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 لباس‌ها و کفش‌های اضافی را کنار بگذارید

در دنیایی که تعداد افراد بی‌لباس و نیازمند زیاد است، داشتن لباس‌هایی که هیچ‌وقت دیگر آنها را نخواهید پوشید، اصلا کار درستی نیست. پس نگاهی به کمدتان داشته باشید و اگر دیدید که لباس یا کفشی را سال‌ها و ماه‌هاست که استفاده نمی‌کنید، آن را کنار بگذارید.

بعضی معتقدند که به‌ازای ورود هر عضو تازه‌ای به کمد لباس‌ها، عضوی قدیمی باید ترانه بدرود را بخواند. البته این تاحد زیادی به سبک زندگی‌تان وابسته است. اگر این استراتژی را بپسندید، هیچ‌وقت انبوهی از لباس‌ها در کمدتان بی‌استفاده تلنبار نمی‌شوند.

برای شال و روسری‌ها فکری کنید

یکی از معضلات رایج افراد، شال و روسری‌ها در کمد هستند. شال و روسری‌ها را به یک چوب‌لباسی مناسب آویزان کنید. اگر چوب‌لباسی معمولی نمی‌تواند نظم دلخواه را در اختیارتان بگذارد، استفاده از آویزهای مخصوص شال و روسری به شما کمک خواهد کرد که نظم کافی را به کمد وارد کنید. راه‌حل دیگری هم وجود دارد. می‌توانید شال و روسری‌ها را به شکل لوله‌ای تا کنید و داخل جعبه‌های نظم‌کننده بگذارید.

نظم دادن به کمد لباس

ایده های خلاقانه برای نظم دادن به میز آرایش

روش های مختلفی برای نظم دادن به کمد لباس و طبقه بندی لوازم روی میز آرایش وجود دارد ولی مهمترین نکته این است که از وسایل نظم دهی استفاده کنید و وسایل خود را روی میز رها نکنید!

 ظرفی برای برس های آرایشی

اگر همیشه برس های آرایش خود را گم می کنید و یا از پراکنده شدن آن ها روی میز آرایشتان خسته شده اید، ما راهی ارزان و ساده برایتان داریم.

 نظم دهی لاک ها

زمانی که تعداد لاک های ناخن زیاد و قرار دادن آن ها روی میز آرایش سخت می شود، می توانید از روشهای زیر استفاده کنید که ارزان و قابل دسترس است.

آویزان کردن وسایل از دیوار

اگر اتاقتان کوچک است، اضافه کردن اثاث بیشتر می تواند دلهره آور باشد! اما نگران نباشید. راه های دیگری هم وجود دارد.

استفاده از جعبه و کشوهای لوازم آرایش رومیزی

مراحل مرتب کردن و نظم دادن به کمد لباس

چگونگی مرتب کردن کمد لباس با توجه به اندازه و نوع کمد و همچنین برنامه‌ی شخصی هر فرد، متفاوت است. اما مراحل زیر در هر شرایطی، کاربردی هستند و انجام آن‌ها به همه‌ی افراد توصیه می‌شود؛

وسایلی را که قرار است در کمد لباس بگذارید، از گوشه و کنار خانه جمع‌آوری کنید.
کمد لباس را کاملا خالی کنید.
کمد لباس را تمیز کنید.
برای لباس‌، کفش یا هر وسیله‌ی دیگری که مدت‌ها است از آن استفاده نکرده‌اید و دیگر به آن نیازی ندارید برنامه‌ای در نظر بگیرید؛ بازیافت، فروش یا اهدا. این وسایل نباید به کمد برگردند.
قبل از چیدمان، فضای کمد و مقدار وسایل را به دقت ارزیابی کنید؛ تناسب این دو با یکدیگر بسیار مهم است.
همه‌ی وسایلی را که می‌خواهید در کمد بگذارید، در قالب گروه‌بندی وسایل مشابه، به کنار کمد منتقل کنید.
بر اساس میزان استفاده، وسایل را به داخل کمد انتقال دهید.
طرحی را که برای چیدمان لباس در کمدتان اجرا کردید، دائما حفظ کنید. هر چیزی که از کمد برمی‌دارید، باید به جای مشخص خودش برگردد. در غیر این صورت، دوباره کمد به‌هم‌ریخته‌ای خواهید داشت.

نظم دادن به کمد لباس

یک نکته‌ی مهم درباره‌ی شروع نظم دادن به کمد لباس

قبل از اینکه هر کاری را شروع کنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام آن کار را داشته باشید. مرتب کردن کمد لباس کاری نیست که در انتهای یک روز کاری بتوانید به سرعت آن را انجام دهید. برای این کار، روز مناسبی را در تقویم پیدا کنید؛ روزی که تعطیل هستید یا حداقل زودتر به خانه برمی‌گردید.

خلاقانه ترین روش ها برای چیدمان قابلمه در کابینت

خالی کردن و تمیز کردن کمد لباس

بسیاری از افراد عادت دارند هر چیزی را که نمی‌دانند کجا بگذارند، در کمد لباس می‌گذارند. زمانی که می‌خواهند کمد لباس را کاملا خالی کنند، نتیجه‌ی این عادت خود را می‌بینند و شاید به چیزهای فراموش‌شده‌ی زیادی برخورد کنند. هر چیزی که در کمد لباس قرار دارد، باید به بیرون از کمد انتقال داده شود.

زمانی که می‌خواهید برای کمد لباس خود برنامه‌ریزی کنید، تمیز بودن آن باعث می‌شود این کار را با انگیزه‌ی بیشتری انجام دهید. سعی کنید همه جای کمد را به دقت تمیز کنید.

برای جارو کردن از جاروبرقی استفاده کنید تا بتوانید همه‌ی گوشه و کنار کمد را جارو بزنید. برای تمیز کردن دیوارها، قفسه‌ها، میله‌های آویز و کف کمد از پاک‌کننده‌های چندمنظوره استفاده کنید.

خلوت کردن کمد لباس

در این مرحله افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ افرادی که بی‌صبرانه منتظر این موقعیت بوده‌اند و افرادی که هیچ تمایلی به انجام این کار ندارند. دسته‌ی دوم باور دارند که هر چیزی ممکن است روزی به کار آید و با همین طرز فکر، تقریبا هیچ چیزی را دور نمی‌اندازند. لباس و وسایلی که به آن‌ها نیاز ندارید، در یک کمد مرتب جایی ندارند. به جای اینکه روی نگه داشتن یا کنار گذاشتن این وسایل تمرکز کنید، روی چیدمان وسایلی که به آن‌ها نیاز دارید تمرکز کنید.

از طرفی دیگر، دور انداختن وسایل، آخرین گزینه است و برای اقلام غیرقابل‌استفاده توصیه می‌شود. می‌توانید وسایل قابل استفاده را بفروشید یا اهدا کنید. البته توصیه می‌کنیم تا آنجایی که می‌توانید اهدا کنید. وسایل و لباس‌های سالمی که کمتر از آن‌ها استفاده کرده‌اید و مدت زیادی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، گزینه‌های خوبی برای اهدا هستند. زمانی که کمد را خالی می‌کنید، شاید به لباس‌ها یا وسایلی برخورد کنید که نه تنها هرگز آن‌ها را استفاده نکرده‌اید بلکه فراموش کرده‌اید که آن‌ها را هم دارید. چنین گزینه‌هایی بهترین موارد برای اهدا هستند.

خرید ارگانایزر یا نظم‌دهنده‌ی لباس

نظم دادن به کمد لباس ، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما خوشبختانه راهکارهای خوبی برای این کار وجود دارد. بیشتر افراد می‌توانند با خرید یک یا چند ارگانایزر، نظم دادن به کمد لباس را به کار راحتی تبدیل کنند. با اینکه ارگانایزرها فضای بیشتری در کمد شما ایجاد نمی‌کنند ولی برای اینکه لباس‌ها و وسایل را به شکلی مرتب داخل کمد قرار دهید به شما کمک می‌کنند.

نظم دادن به کمد لباس

البته فراموش نکنید قبل از خرید ارگانایزر، کمد خودتان را به دقت اندازه‌گیری کنید و برای چیدمان آن برنامه‌ی مشخصی داشته باشید. مراقب باشید که تبلیغات، شما را وسوسه نکند و بر اساس اندازه‌هایی که یادداشت کرده‌اید و برنامه‌ریزی خودتان خرید کنید. خرید اشتباه به جای اینکه کارتان را راحت کند، مشکلات شما را بیشتر می‌کند.

مرتب کردن لباس‌ها و وسایل داخل کمد

بعد از نظافت، خلوت کردن و تهیه‌ی وسایل لازم، نوبت به چیدمان می‌رسد. استفاده از همه‌ی فضای کمد، اولویت‌بندی لباس‌ها و وسایل از نظر میزان استفاده و امکان دسترسی و ظاهری جذاب، نکاتی هستند که باعث می‌شوند یک چیدمان منطقی داشته باشید. مثال‌هایی در ادامه آورده شده‌اند؛

لباس‌ها و وسایلی را که روزانه یا هفتگی به آن‌ها نیاز دارید، در جایی از کمد قرار دهید که کاملا به آن دسترسی دارید و لباس‌ها یا وسایل دیگر مانع دسترسی به آن‌ها نمی‌شوند؛ مانند قسمت میانی و در جلوی بقیه لباس‌ها و وسایل.
لباس‌ها و وسایل خارج از فصل را در قفسه‌های بالایی قرار دهید یا آن‌ها را پشت لباس‌ها و وسایل پرکاربرد بگذارید.
برای قرار دادن کفش‌ها در کمد، ارگانایزر مناسبی خریداری کنید و آن را در کف کمد بگذارید.

مرتب نگه داشتن کمد لباس در طول سال

علاوه بر اینکه باید چیدمان منظم کمدتان را حفظ کنید، اگر در طول سال بارها کمد لباستان را مرتب کنید، هر بار برای مرتب کردن به زمان کمتری نیاز خواهید داشت. مرتب کردن جزئی ماهانه و مرتب کردن کلی حداقل سالی دو بار، منطقی به نظر می‌آید. می‌توانید بر اساس تغییر فصول یا با توجه به یک تاریخ ویژه‌ مانند آغاز سال جدید یا روز تولد برنامه‌ریزی کنید. به هر حال هر زمانی که به لباس یا وسیله‌ی مهمی نیاز داشتید و آن را پیدا نکردید، نشانه‌ی خوبی است برای اینکه متوجه شوید وقت مرتب کردن کمدتان فرا رسیده است.

انواع نظم‌دهنده برای کمد لباس

برای اینکه کمد مرتبی داشته باشید، در اختیار داشتن انواع نظم‌دهنده‌ها یا ارگانایزرها لازم است. خوشبختانه امروزه در بازار انواع نظم‌دهنده‌ها عرضه می‌شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند و با توجه به نوع کمد و کشوی لباس‌هایتان می‌توانید هر کدام را که مناسب است، انتخاب کنید.

نظم دادن به کمد لباس

نظم‌دهنده‌ها معمولا قیمت‌های بسیار مناسبی دارند و با هزینه‌ی کم می‌توانید کمدی مرتب داشته باشید و از خریدن کمد و دراور اضافه بی‌نیاز شوید. در ادامه چند نمونه از نظم‌دهنده‌هایی را که می‌توانید در بازار پیدا کنید، معرفی می‌کنیم.

سبدها و باکس‌های لباس

انواع سبدها و باکس‌های لباس را می‌توانید به‌عنوان نظم‌دهنده بخرید. این باکس‌ها تقریبا کار بقچه‌های قدیمی را می‌کنند. با این تفاوت که معمولا زیپ دارند، بعضی از آن‌ها اسکلت فلزی دارند که باعث می‌شود شکل خود را از دست ندهند و بتوانید آن‌ها را روی هم، مرتب و منظم در کمد بگذارید.

نظم‌دهنده‌های کیف

اگر تعداد زیادی کیف دارید، می‌توانید از این نظم‌دهنده‌ها برای نظم دادن به کمد لباس بخرید. این نظم‌دهنده‌ها با قلابی به میله‌ی بالای کمد وصل می‌شوند و چندین محفظه برای نگهداشتن کیف دارند. جنس آن‌ها متنوع است ولی معمولا شفاف هستند تا بتوانید از بیرون، کیف دلخواه را پیدا کنید.

تقسیم‌کننده‌های کشو

تقسیم‌کننده‌های کشو تنوع زیادی دارند. بعضی از آن‌ها پارچه‌ای هستند و بعضی پلاستیکی. این تقسیم‌کننده‌ها فضای کشو را به چند قسمت تقسیم می‌کنند تا بتوانید لباس‌های کوچکتر را از هم جدا کنید و بعدا بتوانید راحت‌تر پیدا کنید.

نظم دادن به کمد لباس

باکس‌ها و نظم‌دهنده‌های کفش

برای کفش‌ هم انواع نظم‌دهنده تولید شده‌ است. بعضی از آن‌ها مدل آویز هستند و بعضی دیگر مثل باکس‌های لباس آویزان نمی‌شوند. با توجه به شکل کمد، می‌توانید نظم‌دهنده‌ی مناسب را بخرید.

نظم‌دهنده‌های آویز

دسته دیگری از ارگانایزرها تولید می‌شوند که به میله‌ی بالای کمد وصل می‌شوند و در واقع چند محفظه‌ی عمودی را به کمد اضافه می‌کنند. بعضی از آن‌ها روکشی دارند که با زیپ بسته می‌شود و بعضی دیگر کاملا باز هستند. این ارگانایزرها کاربردهای زیادی برای نظم دادن به کمد لباس دارند. تقریبا هر چیزی را می‌توانید در آن‌ها بگذارید. از کفش و کیف گرفته تا لباس‌های تا شده. جنس و ابعاد آن‌ها هم متغیر است.

کیسه‌های وکیوم

این کیسه‌ها می‌توانند نقش مهمی در مرتب کردن لباس‌ها در کمد داشته باشند. کار اصلی این کیسه‌ها این است که حجم لباس‌ها را کمتر کنند. برای مواقعی که می‌خواهید لباس‌هایتان را برای مدت طولانی مثلا یک فصل، کنار بگذارید، از این کیسه‌ها استفاده کنید.

چندش ترین و کثیف ترین لوازم آشپزخانه که عمرا فکرشو بکنید ؛ اول و آخر هر کاری این لوازم رو خوب تمیز کنید

نظم دادن به کمد لباس

جاجورابی

اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید حتما تعداد زیادی هم جوراب دارید. برای مرتب کردن جوراب‌ها در کمد لباس انواع جاجورابی هم تولید شده است. این ارگانایزرها هم معمولا آویزان می‌شوند و چندین قسمت جداگانه برای جدا نگه داشتن جوراب‌ها دارند.

مرتب سازی کشو عینک‌ها

برای مرتب کردن عینک ها می‌توانید در کشوها از جدا کننده استفاده کنید و یا از یک چوب لباسی برای جا دادن و مرتب کردنشان کمک بگیرید؛ به این صورت که چوب لباسی را به دیوار و یا در کمدتان وصل کنید و عینکها را مرتب بر روی آن بچینید.

شما می‌توانید از کشو زیورآلات هم برای نگهداری عینک‌ها استفاده کنید.

نظم دادن به کمد لباس

تکنیک مرتب کردن روسری‌ها در کمد

برای مرتب کردن روسری‌ها، می‌‎توانید از چوب لباسی استفاده کنید و مانند شکل زیر آنها را مرتب داخل کمد قرار دهید، یا از رگالها و چوب لیاسیهای مخصوص شال استفاده کنید که روسری ها را به صورت مجزا و جدا از هم تفکیک می کنند.

همچنین می‌توانید از روش رول کردن که در بالا توضیح دادیم هم استفاده کنید و هر روسری را به صورت رول و جداگانه در کشو قرار دهید، این کار مانع از چروک شدن شال می‌شود و شما راحت شال یا روسری مورد نظرتان را پیدا می‌کنید.

نحوه تا زدن شلوار برای مرتب کردن کمد لباس

یکی از مشکل‌ترین کارها برای جا دادن لباس‌ها در کشو و کمد دیواری، مرتب کردن شلوارها در کمد لباس است، آن هم به دلیل بزرگ و حجیم بودن شلوار هاست. در تصویر زیر برای شما مراحل تا کردن شلوار را آورده ایم، مطمعن باشید با اجرای این ترفند از به هم ریختگی شلوارها خلاص می‌شوید و جای بیشتری برای شلوارهایتان ذخیره می‌کنید.

ترفند مرتب سازی کشو اکسسوری

پیچ خوردن گردنبند و دستبندها در هم و زمانی که برای جدا کردن آنها باید بگذارید یکی از کلافه کننده‌ترین قسمت های آماده شدن و لباس پوشیدن است؛ اما اگر از ترفندهای مرتب کردن کمد لباس و اکسسوری استفاده کنید و برای آنها جای مناسبی در نظر بگیرید دیگر با این مشکل روبرو نخواهید شد.

شما می‌توانید برای نظم دادن به کمد لباس و چیدن اکسسوری هایی که جا دادن آنها در کشوها سخت است مانند زیورآلات و کمربندها از کشوهایی که دارای جداکننده هستند استفاده کنید و یا درب کمد ها را به وسیله آویز تقسیم بندی کنید و کمربندها، گردنبند و کراوات‌ها را به آنها آویزان کنید.

نظم دادن به کمد لباس

مرتب کردن کیف ها

برای مرتب کردن کیف ها از آویزهای مخصوصی که در بازار است میتوانید استفاده کنید، این کار فضای زیادی را که کیف ها در حالت عادی می‌گیرند محدود می کند و شما فضای لازم برای سایر وسایل دارید.

همچنین می‌توانید از طبقه‌ها، برای چیدن کیف‌ها کنار هم استفاده کنید فقط دقت کنید که کیف‌ها یک قفسه مخصوص به خود داشته باشند تا کمد نظم بشتری بگیرد. بهتر است کیف هایی که دیر به دیر از آنها استفاده می‌کنید را در قفسه‌های بالای کمد دیواری قرار دهید، البته این مورد به مدل کمد دیواری شما بستگی دارد.

هرآنچه برای نظم دادن به کمد لباس نیاز دارید

پیش از هر اقدامی برای نظم بخشیدن به کمد باید ببیند آیا وسایل و ابزار موردنیاز را دارید یا خیر. پیش از معرفی وسایل موردنیاز بهتر است یادآوری کنیم که مرتب کردن کمد لباس وقت زیادی از شما می‌طلبد. پس، لطفاً پس از یک روز کاری یا در طول هفته سراغ این کار نروید؛ یک روز تعطیل که خوب خوابیده‌اید و استراحت کافی داشته‌اید را برای این منظور انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید نظم و سازمان‌دهی کمد لباس‌ها را برای همیشه حفظ کنید، لازم است وسایلی در اختیار داشته باشید. ما در زیر تمام مواردی که شما را به این هدف نزدیک می‌کنند نام برده‌ایم. شما می‌توانید بر اساس بودجه یا خلاقیت خود آنها تهیه کنید یا خودتان بسازید یا بدوزید.

کیسه‌های پارچه‌ای و بقچه‌های زیپ‌دار

کیسه‌های پارچه‌ای بزرگ و ضخیم را برای این نیاز دارید که لباس‌های کثیف که باید شسته شوند یا به خشک‌شوئی داده شوند را درون آن قرار دهید. البته برای این منظور می‌توانید از سبدهای بزرگ یا سطل‌های پلاستیکی بزرگ که روکش پارچه‌ای زیبا دارند هم استفاده کنید. اگر از کیسه استفاده می‌کنید، می‌توانید در پشت درب یا گوشه‌ای از اتاق که دید بدی ندارد، یک آویز سفت و محکم نصب کنید.

نظم دادن به کمد لباس

کیسه را از آن آویزان کنید و هر بار هر لباس یا وسیله‌ای که به شست‌وشو نیاز دارد را درون آن قرار دهید. با تعیین یک مکان خاص برای تفکیک لباس‌های کثیف و تمیز، در واقع یک قدم بزرگ در مسیر نظم بخشیدن به کمد لباس‌ها برداشته‌اید.

سبد و باکس‌های نظم‌دهنده

برای نظم بخشیدن به اکسسوری‌ها، زیورآلات و دیگر خرده‌ریزه‌هائی که در هر کمد لباسی پیدا می‌شود باید جای مشخصی تعیین کنید. مثلاً می‌توانید باکس‌های نظم‌دهنده‌ی آماده در اندازه‌های مختلف بخرید. یا می‌توانید کشوهای پلاستیکی کوچک، فایل کشوئی، جعبه‌قطعات یا دراور پلاستیکی کوچک خریداری کنید.

اما اگر قصد ندارید خیلی هزینه کنید، می‌توانید جعبه‌های کفش یا هر جعبه‌ی ضخیم و محکمی که در خانه دارید را برای این منظور استفاده کنید. حتی سبدهای پلاستیکی آشپزخانه که قیمت چندانی ندارند هم برای این منظور عالی هستند. فقط کافی‌است مدل‌های چهارگوش در رنگ‌های دلخواه بخرید و خرده‌ریزه‌های خود را با نظم درون آنها بچینید.

اگر خیاطی بلد هستید، خودتان باکس پارچه‌ای بدوزید. یا اگر کاردستی درست می‌کنید، می‌توانید با کارتن و جعبه‌های دورریز جعبه درست کنید. مهم این است که برای چیدن وسایل ریز از باکس و سبد استفاده کنید.

کیسه وکیوم (وکیوم‌بگ) برای مرتب كردن كمد لباس

کیسه وکیوم چیست؟ کیسه‌های پلاستیکی از جنس PVC هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید حجم لباس‌ها را تا 70 درصد کاهش دهید. چگونه؟ با وکیوم کردن کیسه به کمک جاروبرقی خانه.

کیسه‌های وکیوم در اندازه‌های متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین یا پلاستیک‌فروشی‌ها تهیه کنید. این کیسه‌ها به این صورت هستند که لباس‌های حجیم مثل کاپشن یا پالتو را روی هم درون آن قرار می‌دهید، زیپ‌کیپ کیسه را می‌کشید، سپس از محلی که روی کیسه مشخص شده، با جاروبرقی هوای درون کیسه را می‌کشید تا کیسه جمع‌ و جمع‌تر شود. با این کیسه‌ها حتی می‌توانید پتو و ملحفه‌ها را نیز وکیوم کنید تا فضای کمتری در کمد اشغال کنند. وکیوم‌بگ‌ها برای انبار کردن لباس‌های فصلی بسیار مناسب هستند. چون علاوه‌بر کاهش حجم لباس، از آنها در برابر باکتری، رطوبت و بو گرفتن محافظت می‌کند.

نظم دادن به کمد لباس

ارگانایزر کشو و کمد

از دیگر وسایلی که خوب است برای نظم دادن به کمد لباس تهیه کنید، چوب‌رختی، ارگنایزر، آویز جاکفشی، استندهای پلاستیکی و نظم‌دهنده‌های کوچک و بزرگ است. این نظم‌دهنده‌ها به شکل‌های مختلفی و قیمت‌های مناسب در بازار موجود هستند.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 تیر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *