افتتاح حساب ترکیه
شامپو خانگی با آرد نخود ب

سلامت و پرپشتی موها، یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی محسوب می شود. همه ما دوست داریم موهایی خوش حالت، زیبا، پرپشت و نرم داشته باشیم. قدم اول برای رسیدن به چنین موهایی، شستشوی مرتب آن ها با شامپوها و نرم کننده های باکیفیت است. به همین دلیل مهم است که شامپوی درستی برای شستشوی موهای خود انتخاب و استفاده کنید. از این بهتر خودتان به ساخت شامپو خانگی پرداخته و از ترکیبات شامپوی خود مطمئن باشید.

فواید شستشوی موها

چند مورد از فواید شستشوی مرتب موها عبارتند از:

شامپو خانگی با آرد نخود ب

  • پاکسازی آلودگی ها، میکروب ها و چربی های اضافه از کف سر و تار مو
  • افزایش تنفس طبیعی پوست سر
  • بهبود گردش خون در کف سر و در نتیجه تغذیه رسانی بهتر به بافت سلولی موها

این شامپو به از بین بردن شوره سر هم کمک می کند. اصل اساسی نتیجه گیری کامل از شستشوی موها، انتخاب یک شامپو مناسب است. شامپوهای موجود در بازار که اصطلاحا با نام شامپوهای شیمیایی و یا شرکتی شناخته می شوند، به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی مضر، می توانند تاثیرات معکوسی بر سلامت و زیبایی موها داشته باشند.

به همین دلیل است که شامپو طبیعی خانگی، یک انتخاب خوب برای شستن موها است. رنگ موی سال 2023 به قدری جذاب است که هر شخصی برای رنگ کردن مو ها وسوسه می شود؛ ازین رو برای جلوگیری از آسیب به موها شامپوی خانگی بسیار موثر خواهد بود. در ادامه به معرفی ساخت شامپو خانگی برای موهای رنگ شده، چرب، خشک و … می پردازیم. با ما همراه باشید.

ساخت شامپو خانگی

همانطور که گفتیم، شامپو خانگی می تواند از آسیب های احتمالی وارده استفاده از شامپوهای صنعتی جلوگیری کند. به طور معمول در ساخت شامپوهای صنعتی ترکیبات شیمیایی به کار می رود که می توانند چربی های طبیعی سر را که برای سلامت موها مورد نیاز است نیز از بین ببرند و در نهایت منجر به خشکی، گرفتن وز مو، اگزما و… در پوست کف سر و موها شوند. ترکیبات نگه دارنده و یا اسانس های خوشبو کننده به طور معمول منجر به ایجاد حساسیت در فرد می شوند. ترکیباتی مانند:

  • هیدروکسی انیسول بوتیله به عنوان نگه دارنده شامپو باعث بروز آلرژی و آسیب به اندام های داخلی می شود؛
  • لورث سولفات به عنوان جایگزین مصنوعی برای صابون که منجر به خارش می شود؛
  • دی اکسان، یک ترکیب شیمیایی سرطان زا در شامپوهای صنعتی است؛

شامپو خانگی با آرد نخود ب

وظیفه اصلی شامپو، از بین بردن آلودگی ها و چربی های اضافی کف سر است. شما می توانید با یک سری از ترکیبات طبیعی که به طور معمول در هر خانه ای یافت می شود برای خودتان و اعضای خانواده تان شامپو طبیعی و خانگی درست کنید تا علاوه بر پاکسازی موهایتان از آلودگی ها، به تقویت مو رشد و ضخامت آن ها هم کمک کنید. با ما همراه باشید تا ساخت شامپو خانگی را به شما آموزش دهیم.

ساخت شامپو خانگی برای ریزش مو

ریزش مو، یکی از معضلات همه افراد اعم از خانم و آقا است که با آن مواجه هستند. البته باید بدانید که ریزش 50 تا 100 تار مو در روز کاملا طبیعی است اما در صورت ریختن بیشتر از این مقدار می توانید یک شامپو خانگی ضد ریزش مو استفاده کنید.

1. شامپو تخم مرغ برای جلوگیری از ریزش مو

مواد لازم:

  • تخم مرغ
  • صابون رنده شده

سفیده و زرده تخم مرغ را به صورت جداگانه هم بزنید. هم زدن سفیده را تا جایی ادامه دهید که کف کند. صابون را به زرده اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس به آرامی تمام مواد را هم بزنید تا یک دست شود. مخلوط به دست آمده را به تمامی قسمت های مو و کف سر خود بمالید و سپس با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

2. شامپو شیر و نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

مواد لازم:

  • دو سوم پیمانه صابون کاستیا
  • دو قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام
  • 10 تا 15 قطره برخی روغن های لازم
  • نصف فنجان شیر نارگیل

برای ساخت این شامپو خانگی ابتدا صابون کاستیا و روغن های ضروری را با یک دیگر ترکیب می کنیم و سپس شیر نارگیل را به مخلوط اضافه می نماییم. ترکیب به دست آمده را در یک بطری درب دار ریخته و خوب مخلوط کنید تا یک دست شود. این شامپو خانگی یکی از بهترین گزینه های شامپو خانگی برای جلوگیری از ریزش مو است.

3. ساخت شامپو ضد ریزش با رزماری

مواد لازم:

  • روغن رزماری
  • کپسول روغن لیمو
  • ویتامین E
  • شامپو ارگانیک بدون سولفات

کپسول ویتامین E را به کمک یک سوزن سوراخ کرده و مایع درون آن را خارج نمایید. ویتامین E را با روغن رزماری و روغن لیمو ترکیب کنید. محلول به دست آمده را با یک شامپو ارگانیک بدون سولفات ترکیب کرده و به قدری مخلوط کنید تا کاملا یک دست شود. سپس برای جلوگیری از ریزش و افزایش رشد موها، به طور منظم و در هر استحمام، موهای خود را با این شامپو بشویید.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

طرز تهیه شامپو برای موهای خشک

برای شستشوی شامپو برای موهای خشک خود می توانید از شامپو خانگی روغن درخت چای استفاده کنید.

مواد لازم:

  • یک دوم پیمانه شامپو بچه ارگانیک
  • پنج قطره روغن درخت چای
  • یک قاشق غذا خوری آب لیموترش تازه
  • یک چهارم پیمانه آب مقطر

همه مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و جهت نگهداری در یک بطری درب دار بریزید.

شامپو خانگی با آرد نخود برای موهای خشک

خوب است بدانید ساخت شامپو خانگی با آرد نخود چی باعث کاهش ریزش مو می شود. همچنین فولیکول های مو را تغذیه میکند و آن ها را جوان نگه می دارد. با استفاده از این شامپو طبیعی رشد قوی و سالم را برای موهای خود به ارمغان بیاورید. این شامپو روغن های پوست سر را متعادل می کند، به خصوص برای پوست چرب مفید است. عناصر مورد نیاز شامل ۳ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲/۱ فنجان آب، ۲/۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال می باشد.

طرز استفاده :
مرحله ۱ : همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، و به تدریج آب اضافه کنید. شما همچنین می توانید روغن های اساسی را به انتخاب خود برای عطر آن اضافه کنید.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

مرحله ۲ : آرد نخود به تغذیه موهای خشک و شکننده کمک می کند، در حالی که شنبلیله به ریزش مو کمک می کند. خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و پوست سر خود را به مدت دو تا پنج دقیقه ماساژ دهید.

ترفندهای آرایشی استفاده از مداد سفید | معجزه هایی که با مداد سفید روی صورتتون می تونید انجام بدید !

شامپو خانگی برای موهای چرب

برای ساخت بهترین شامپو برای موهای چرب، به چند ماده ساده نیاز دارید. هدف ما از شامپو مخصوص موهای چرب، کنترل چربی های اضافه کف سر و کاهش برق ناخوشایند ناشی از آن است. چند روش ساخت شامپوی خانگی برای موهای چرب عبارت است از:

1. شامپو برای موهای چرب با آلوئه ورا

مواد لازم:

  • یک چهارم پیمانه شامپو بچه
  • یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا
  • آب لیمو تازه یک قاشق غذا خوری
  • یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی بدون موم

همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده و هفته ای سه مرتبه موهایتان را با آن بشویید. علاوه بر این روش، می توانید ساخت شامپو خانگی آلوئه ورا را از ویدیوی زیر بیاموزید و با ساخت و استفاده از این شامپو، از ریزش و موخوره موهای‌تان خلاص شوید

شامپو خانگی با آرد نخود ب

2. طرز تهیه شامپو برای موهای چرب با برگ تمشک

مواد لازم:

یک پیمانه آب جوشیده
دو قاشق غذا خوری صابون کاستیل مایع
یک چهارم پیمانه برگ تمشک
یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
برگ تمشک را در ظرفی ریخته و با آب جوش ترکیب کنید. مخلوط مواد را از صافی رد کنید. سپس روغن کاستیل مایع و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس در هر استحمام مانند شامپوی معمولی مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه شامپو خانگی بدن

ساخت شامپو خانگی خانگی بدن بسیار ساده است. کافی است کمی حوصله کنید و برای لطافت و پاکیزگی پوست خود وقت بگذارید.

مواد لازم جهت ساخت شامپو بدن خانگی:

  • یک فنجان آب
  • یک‌ چهارم فنجان عسل
  • دوسوم قاشق چای ‌خوری صابون روغن‌ زیتون
  • یک قاشق غذاخوری ویتامین E
  • دو قاشق چای‌ خوری عصاره جوجویا

ساخت این شامپو بدن خانگی بسیار ساده است. کافی است تمام مواد نام برده را در یک ظرف درب دار بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یک دست شود. جالب است بدانید که این شامپو خانگی بدن را می توان به مدت 2 سال نگهداری کرد.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

چند دستورالعمل ساخت شامپو خانگی تاثیرگذار

ممکن است موهای شما مشکل خاصی نداشته باشد و تنها برای مراقبت از موها و تغییر سبک زندگی خود به ساخت شامپو خانگی روی آورده باشید. به هر علتی که این تصمیم را گرفته اید، باید بگوییم یکی از بهترین تصمیمات را گرفته اید؛ چرا که استفاده از شامپوی خانگی به جای شامپوهای صنعتی و شیمیایی بازار می تواند سلامت موهای شما تضمین نماید. با استفاده از ترکیبات ساده مانند رزماری، آلوئه ورا، روغن بادام، روغن زیتون و … سلامت، استحکام و پرپشتی موهایتان را تضمین نمایید. این شامپوها می توانند برای موهای آسیب دیده و رنگ شده نیز مناسب باشند.

شامپو خانگی بابونه

مواد لازم برای تهیه شامپو خانگی بابونه:

  • یک پیمانه آب معدنی
  • ۴ عدد چای کیسه ‌ای بابونه
  • یک‌ هشتم قاشق چای‌ خوری روغن زیتون
  •  الکل چرب یک‌ هشتم قاشق چای‌ خوری
  • یک لیتر سدیم لورت سولفات

آب معدنی را بر روی شعله مستقیم با حرارت کم بگذارید تا به جوش بیاید. سپس چای کیسه ای را به مقدار گفته شده درون تابه ریخته و در آن را ببندید تا کاملا خنک شود. پس از هم دما شدن چای بابونه دم شده با محیط، چای کیسه ای را از داخل تابه خارج کرده و مجدد شعله را با حرارت کم روشن کنید.

در این حین به آرامی ستیل الکل یا همان الکل چرب را به مواد اضافه نمایید. سدیم سولفات را در یک کاسه ریخته و ترکیب چای و الکل را به آرامی به آن اضافه کنید. در حین اضافه کردن محلول به سدیم سولفات آن را به آرامی هم بزنید تا کاملا ترکیب شود.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

محلول به دست آمده را به همراه روغن زیتون داخل بطری درب دار ریخته و به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. شامپو بابونه خانگی شما آماده است!

دستور چند شامپو موثر برای تقویت مو

شامپو خانگی با سرکه سیب

با توجه به خاصیت بالای سرکه سیب می توان که از این سرکه برای رفع موخوره و خارش پوست سر و تقویت مو استفاده کرد. سرکه گردش خون سر را تقویت می کند از این رو می توان به عنوان شامپو و حالت دهنده استفاده کرد.

طرز تهیه شامپو: به این ترتیب که مقداری ( یک قاشق) از سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط و سپس موها را با این مخلوط بشوید در صورتی که دارای موهای بلندی هستید می توانید مقدار سرکه را دو برابر کنید بعد از شستشو با سرکه سیب بهتر است تا موها یتان را با نرم کننده بشوید

شامپو خانگی با جوش شیرین برای رفع شوره

شامپو جوش شیرین در میان شامپو های خانگی یکی از معروف ترین نوع ها است که برای رفع شوره و پوسته سر استفاده می شود.

مواد لازم شامپو جوش شیرین: نصف فنجان جوش شیرین و سه فنجان آب و سرکه سیب

طرز تهیه شامپو جوش شیرین: نصف فنجان جوش شیرین و سه فنجان آب را مخلوط کرده و سپس در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری کنید در زمان مصرف ظرف حاوی این شامپو را خوب تکان داده و سر خود را با آن شامپو کنید. سپس با نصف فنجان سرکه مخلوط شده با آب موی خود را بشویید.

شامپو ضد شوره خانگی با سیر و روغن جوجوبا

مناسب ترین محلول و یا شامپو خانگی محلول ضد شوره است که با این شامپو می توان از شر شوره سر خلاصی یافت

شامپو خانگی با آرد نخود ب

مواد لازم برای تهیه شامپو ضد شوره خانگی: مقدار ۱/۲ فنجان شامپو بچه ارگانیک، ۱/۴ فنجان آب مقطر، ۴ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری آب آناناس تازه و ۳ حبه سیر رنده شده

طرز تهیه شامپو : به این صورت که تمام مواد را با هم ترکیب کرده و سپس ترکیب به دست آمده را در بطری مناسبی بریزید و برای شست و شوی مو استفاده کنید.

طرز تهیه شامپو پودر صابون

1. مواد اولیه را ترکیب کنید

دستور العمل این شامپو می تواند با هر نوع پودر صابونی ساخته شود. پودر صابون کاستیل معمولاً در این شامپو استفاده می شود، اما شما می توانید آن را با استفاده از پودر صابون معمولی هم تهیه کنید. فقط مطمئن باشید که این صابون با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده است اگر قصد دارید آن را برای موی سر استفاده کنید. شما به این مواد نیاز دارید:

  • پودر صابون
  • آب جوش
  • روغن بادام
  • روغن ضروری یا اسانس
  • درست کردن شامپوی خانگی با مواد طبیعی
6 رنگ موی ترند 2024 زیبا و شیک | کدوم رنگ و مش پرطرفدار 1403 رو دوست دارید ؟

2. صابون را پودر کنید

اگر از پودر صابون آماده استفاده نمی کنید، از یک رنده یا چاقو برای برش زدن یا پودر کردن صابون استفاده کنید به طوری که پودر تهیه شده در آب داغ حل بشود. برای تهیه یک چهارم شامپو نیاز به حدوداً 115 گرم پودر صابون دارید. پودر صابون را در یک کاسه بزرگ بریزید.

3. آب را به جوش بیاورید

یک چهارم آب را درون یک قابلمه کوچک بریزید و بروی اجاق بگذارید. همچنین می توانید یک چهارم آب را درون مایکروویو بجوش بیاورید.

4. روی پودر صابون آب بریزید

آب جوش به سرعت پودر صابون را حل می کند. از یک قاشق برای مخلوط کردن آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید پودرها کاملاً حل می شوند.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

5. روغن ها را اضافه کنید

یک چهارم فنجان روغن بادام و 8 قطره از روغن های ضروری مورد علاقه خود، مانند: شکوفه لیمو یا نعناع بریزید. مخلوط را به خوبی هم بزنید و بگذارید تا خنک بشود.

6. شامپو را درون بطری بریزید

با استفاده از یک قیف به راحتی شامپو را داخل یک بطری شامپو خالی بریزید تا آن را برای استفاده های بعدی نگه داری کنید.

طرز تهیه شامپو با صابون کاستیل

1. مواد اولیه را ترکیب کنید

شامپو برای موهای خشک دارای موادی است که رطوبت اضافی برای مو فراهم می آورد و از فر خوردن زیاد آن جلوگیری می کند. موی خشک مستعد آسیب دیدن و شکسته شدن است، بنابراین این شامپو برای تقویت ساقه مو تهیه شده است. این مواد اولیه را از فروشگاه تهیه کنید:

  • چای بابونه
  • صابون کاستیل مایع
  • روغن زیتون
  • استفاده از روغن درخت چای
  • روغن ضروری یا همان اسانس نعناع
  •  اسانس رزماری

2. چای درست کنید

یک چای کیسه ای بابونه را به مدت 10 دقیقه در 56 گرم آب در حال جوش قرار دهید. اگر گل بابونه دارید، 1 قاشق غذا خوری از آن را استفاده کنید. چای تهیه شده را صاف کنید و اجازه بدهید تا خنک بشود.

3. صابون کاستیل را حرارت بدهید

340 گرم از صابون را درون فنجان اندازه گیری بریزید. صابون را به مدت 1 دقیقه در مایکروویو حرارت بدهید تا اینکه داغ بشود. اجازه ندهید صابون به جوش بیاید.

همچنین می توانید صابون را در یک قابلمه کوچک و روی اجاق گرم کنید؛ فقط اطمینان یابید که خیلی داغ نشود.
طرز تهیه شامیوی خانگی با استفاده از صابون کاستیل مایع

4. روغن ها را اضافه کنید

14 گرم روغن زیتون، 7 گرم روغن درخت چای و 3 گرم از روغن نعناع یا رزماری اضافه کنید، بعد از اضافه کردن هر یک از مواد، صابون را به آرامی هم بزنید. اگر حباب بوجود آمد، روی سطح صابون الکل اسپری کنید.

5. چای بابونه را مخلوط کنید

چای بابونه را به صابون داغ اضافه کنید. آن را به آرامی بریزید تا از ایجاد حباب جلوگیری شود، شامپو را کنار بگذارید تا خنک شود. شامپو سرد شده را به بطری منتقل کنید.

شامپوی خانگی هویج و افرا برای رشد مو

این شامپو یک گزینه عالی برای انواع موهای خشک، چرب و طبیعی است. روغن هویج خاصیت ضد قارچی دارد و رشد مو را تحریک می کند. از طرف دیگر، شربت افرا دارای خواص ضد باکتری است که می تواند از شوره سر جلوگیری کرده و موهای شما را تغذیه کند. عناصر لازم برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱۵ قطره روغن ضروری دانه هویج، ۱۵ قطره روغن کرچک، ۳ قاشق غذاخوری شربت افرا، ۲/۱ فنجان صابون مایع کاستیل می باشد.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

طرز استفاده :

مرحله ۱ : همه مواد را در یک شیشه با اندازه متوسط مخلوط کنید، تا زمانی که بافت صاف شود.

مرحله ۲ : شامپو را روی موهای مرطوب بزنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

شامپو نارگیل و زردچوبه برای تقویت مو

از ریزش مو خسته شدید. می توانید این شامپو طبیعی که رشد مو را تحریک می کند، استفاده کنید. نارگیل موهای شما را آبرسانی و تقویت می کند، در حالی که زردچوبه ویتامین های ضروری مورد نیاز برای حمایت از رشد مو را تأمین می کند. مواد مورد نیاز ۳ دسته گزنه، ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، ۱ فنجان سرکه سیب، ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین می باشد.

طرز استفاده :

مرحله ۱ : برای تهیه این شامپو، دسته های گزنه را در آب در حال جوش قرار داده و قبل از صاف کردن آب آن را خنک کنید.

مرحله ۲ : آن را کاملاً با سایر مواد ترکیب کرده و آن را در موهای مرطوب بزنید.

ساخت شامپو خانگی با برگ درخت چریش و آملا

برگ های چریش ضد عفونی کننده و غنی شده با خواص ضد باکتریایی است که به حل مشکل ریزش مو و شوره سر کمک می کند. همچنین باعث رشد مو، تحریک جریان خون در پوست سر و خلاص شدن از شر شپش می شود. از طرف دیگر، آملا یا انگور فرنگی هندی، موها را تغذیه می کند و درخشش و ضخامت طبیعی برای آنها فراهم می کند.

سرشار از ویتامین C است. از این رو با ساخت شامپو خانگی با این مواد می توانید به تقویت ریشه ها، جلوگیری از ریزش مو و ایجاد کلاژن کمک کنید. ساخت شامپو خانگی با این مواد از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند. عناصر مورد استفاده شامل ۱۰ تا ۱۲ برگ چریش، آب، ۲ دانه انگور فرنگی یا آملا می باشد.

طرز استفاده :

۱ : در یک آب در حال جوش، ۱۰ تا ۱۲ برگ چریش به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه بجوشانید.

۲ : وقتی برگ ها جوش آمد و له شدند، پوره آملا را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

۳ : حالا این مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و آن را به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید.

۴ : موهای خود را با آب سرد بشویید. شما می توانید ساخت شامپو خانگی را در هفته برای موهای خود استفاده کنید تا از ریزش مو و سایر مشکلات پوستی رها شوید.

ساخت شامپو خانگی با ماست و عسل

آیا تا به حال ترکیب ماست و عسل را برای ساخت شامپو خانگی امتحان کرده اید؟ ماست یک نرم کننده طبیعی و حاوی ویتامین B5 و پروتئین هایی است که ریشه مو را تقویت می کند. این شامپو طبیعی به تمیز شدن پوست سر و از بین بردن سلولهای مرده از سطح آن کمک می کند. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و ریشه مو را مرطوب می کند. بنابراین، رشد موهای قوی و مرطوب را تحریک میکند. عناصر استفاده شده در این شامپو طبیعی شامل ماست تازه ۱ قاشق غذاخوری و ۱ قاشق چای خوری عسل می باشد.

چطور با ریمل ابرو زیباتر شویم ؟ + این افراد از ریمل ابرو استفاده نکنند !

ماسک عسل

طرز استفاده :

۱ : یک قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری عسل را در یک کاسه مخلوط کرده و یک خمیر درست کنید.

۲ : موها را مرطوب کرده و از مخلوط روی موها استفاده کنید.

۳ : مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موها نگه دارید و بعد با آب سرد بشویید. این روند را به صورت هفتگی انجام دهید تا موهای شما به حالت طبیعی برگردند.

ساخت شامپو خانگی با شنبلیله، عسل و ماست

یکی از دلایل عمده ریزش مو، شوره سر است. اگر بیش از حد دچار ریزش مو شده اید، سعی کنید با کمک ساخت شامپوی خانگی با این مواد شگفت انگیز مشکل اساسی شوره سر را حل کنید. شنبلیله برای بازگرداندن ریشه ها و فولیکول های آسیب دیده مو شناخته شده است. ماست و عسل نیز با مرطوب سازی پوست سر، موها را حالت می دهند. عناصر مورد نیاز برای ساخت این شامپو طبیعی شامل ۲/۱ فنجان دانه شنبلیله که یک شب خیسانده شده باشد، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ماست تازه ۱ قاشق غذاخوری می باشد.

طرز استفاده :

۱ : دانه های شنبلیله را یک شب در ۱ فنجان آب خیس کنید.

۲ : با استفاده از یک همزن، دانه های شنبلیله را به حالت خمیری در بیاورید.

۳ : یک قاشق غذاخوری عسل و همان مقدار ماست تازه اضافه کنید.

۴ : خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و آن را به مدت ۳۰-۴۵ دقیقه روی موها نگه دارید. این دستورالعمل بهترین شامپو طبیعی برای ریزش مو و شوره سر می باشد. حداقل هفته ای یک بار این روند را تکرار کنید.

ساخت شامپو خانگی با پیاز و گلاب

پیاز به دلیل خواص ضد باکتریایی شناخته شده و به غلبه بر عفونت های پوست سر کمک می کند. بنابراین ساخت شامپو خانگی با پیاز باعث می شود ریشه های مو تقویت شده و سرانجام ریزش مو متوقف می شود. سر پوست را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف می کند تا رشد موهای نرم و زیبا را تحریک کند. مواد مورد نیاز برای ساخت این شامپو خانگی شامل آب پیاز، ۱ قاشق غذاخوری گلاب می باشند.

طرز استفاده :

۱ : در یک کاسه، یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید.

۲ : یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و مخلوط را روی پوست سر مرطوب بمالید.

۳ : آن را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی مو بگذارید و یک حوله را دور سر خود بپیچید.

۴ : آن را با آب سرد بشویید و این شامپوی طبیعی را برای ریزش مو به صورت هفتگی تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

ساخت شامپو خانگی با عسل برای موهای فر

عسل یک ماده ثابت شده برای نرم کردن مو و صاف و ابریشمی کردن مو است. عسل یک پاک کننده ملایم است و دارای خواص درمانی عالی است که همین امر باعث محبوبیت آن در هنگام ساخت شامپو خانگی می شود.

خوب است بدانید این شامپو طبیعی برای مدیریت و کنترل موهای وز بسیار مناسب است. قبل از فر کردن مو بدانید عناصر مورد استفاده برای ساخت شامپو خانگی شامل ۱ فنجان صابون مایع، ۲/۱ فنجان آب، ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، چند قطره روغن اساسی (اختیاری) نیاز است. ساخت شامپو خانگی با عسل باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست سر می شود، که موجب می شود پوست سر سالم بماند و موها بدون وز باشند.

طرز استفاده :

۱ : در یک کاسه شیشه ای مقدار صابون مایع را ریخته و آب اضافه کنید.

۲ : عسل ارگانیک را به مخلوط اضافه کنید و روغن اساسی را در آن مخلوط کنید.

۳ : این مخلوط را درون بطری شامپو بریزید و از آن استفاده کنید.

شامپو خشک

شامپوهای خشک در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کردند و حتی متخصصین مو هم اعتقاد دارند شست و شوی مکرر مو با شامپو می تواند روغن هاي مفید سر را از بین ببرده و به موها آسیب برساند. شامپوهای خشک برای خرید ممکن است یه کم گرون باشند و درضمن احتمال این که مواد شیمیایی داخل شان باشد زیاد است. دراین پست یاد میگیریم چطوری شامپوی خشک ۱۰۰% طبیعی خودمان را بدون هیچ دردسری درست کنیم.

دستور تهیه ي شامپوی خشک برای موهایی که رنگ روشن دارن، با مو هاي تیره فرق می کند. اول از همه ی دستور مو هاي روشن را برای شما می‌گذاریم.

شامپو خشک برای موهای روشن

1/4 پیمانه آرد ذرت که بهترین جذب کننده ي روغن پوست سر هست رابا یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل مخلوط کنید. زنجبیل هم علاوه بر بوی خوب و سرحال کننده اي که دارد، خواص ضد باکتری و درمانی دارد. این دو را درون یک کاسه هم بزنید و ۳ تا ۵ قطره روغن اسانس به دلخواه خودتان بهش اضافه کنید.

این اسانس برای این است که مطمئن شوید مو هاي شما بعد از هر بار استفاده بوی خوبی میگیرد.این مواد رابا هم مخلوط کرده و درون یک ظرف درب دار بگذارید و برای روزهای با عجله ازآن استفاده کنید.

شامپو خشک برای موهای تیره

برای مو هاي تیره باید دقیقا همون مراحلی که بالا توضیح داده شد رو انجام بدید، با یک فرق کوچک : پودر کاکائو بدون شکر به آن اضافه کنید. این برای این هست که وقتی پودر نشاسته رابه مو هاي تان می‌زنید، دانه هاي سفید آرد روی سرتان باقی نماند و مو هاي تان خاکی بنظر نرسد. علاوه بر آن پودر کاکائو کلی آنتی اکسیدان، ویتامین و موادمعدنی دارد و برای مو و پوست سرتان بسیار مفید است.

شامپو خانگی با آرد نخود ب

طرز استفاده

با یک قلمو کمی از پودر را روی ریشه ها و قسمت هایي که بیشتر از همه ی چرب می شوند بزنید «مثل چتری ها». بیشتر روی ریشه ها تمرکز کنید اما اگر بقیه موها هم به تازه تر شدن احتیاج دارند، کمی از مواد را تا نوک موها بزنید. حالا بهتر است مو هاي تان را از بالا به پایین شانه کنید تا پودر به همه ی جا پخش شود. ۵ تا ۷ دقیقه قبل از این که بخواهید مو هاي تان را مدل خاصی درست کنید صبر کنید، تا شامپوی خشک چربی هاي مو رابه خودش جذب کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *