مزایا و معایب مبل تختخواب شو

مزایا و معایب مبل تختخواب شو از این لحاظ مهم است که این نوع از مبلمان بسیار کارآمد بوده و برای اماکن کوچک که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند بسیار گزینه مناسبی است. این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ مزایا و معایب مبل تختخواب شو را به طور کامل برای شما تشریح کرده است.

تعریف مبل تختخواب شو

یک مبل تخت­خواب­شو (در آمریکا اغلب، مبل تخت­خواب، تخت­خواب مخفی، کاناپه­‌ی تخت­خواب، مبل خواب یا مبل کشویی، نامیده می­شود) معمولا یک مبل یا کاناپه ­ای است که زیر کوسن­ های زیرین، چهارچوبی فلزی و تشکی نازک مخفی شده­ است که می توان آن را بیرون کشیده یا باز کرد تا یک تخت­خواب به وجود آید.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

تشک ژاپنی مدل غربی با مبل تختخواب شو تفاوت دارد؛ اگر چه که استفاده از تشک­های ژاپنی در مبل های تختخوابشو کاملا مرسوم است.

تاریخچه مبل تختخواب شو

لئوناردو سی. بیلی (Leonard C. Bailey) در 18 جولای 1899 میلادی امتیاز ساخت اولین «تخت­خواب تاشو» را بدست آورد. چهارچوب فلزی تخت­خواب، قابلیت تا شدن داشت و تشک، در صورت لزوم خمیده و بسته می­شد. بعدا، به «تخت­خواب مخفی» معروف شد.

ویلیام لارنس مورفی (William Lawrence Murphy) امتیاز ساخت «تخت­خواب تاشوی دیواری» را بدست آورد که امروزه معروف به «تخت­خواب مورفی» است. مشخصه­‌ی این نوع تخت­خواب، حفظ فضا با تا­شدن تخت در گنجه­‌ی درون دیوار است.

در سال 1931، برنارد کاسترو (Bernard Castro) با استفاده از 400 دلار از پس­‌انداز خود، «کاستروی قابل تبدیل» را تولید کرده و به فروش رساند. طراحی کاسترو، الگوی تکامل اکثر مبل­های تختخوابشو امروزی است.

حوالی سال 1980، پس از تقلید و الگوبرداری از طراحان ژاپنی، تشک ژاپنی در آمریکا پدیدار شد. ویلیام بروور (William Brouwer)، شخصی بود که اولین سبک از مبل دارای چهارچوب قابل تبدیل را در آمریکا، تولید کرد.

انواع مبل تخت خواب‌شو

این دسته از مبلمان انواع مختلفی دارند که با توجه به آنچه تا به حال گفته شد، بعد از مشخص شدن هدف خرید مبل تخت خواب‌شو به دنبال مدلی باشید که کاربرد بیشتری برای شما داشته باشد. برای خرید مبل تخت خواب‌شو، انواع آن را بشناسید:

۱- فوتن

فوتن یک مبل‌ تخت خواب‌شو با ساختاری ساده است. این مبل از یک بالشتک با کلاف فلزی یا چوبی تشکیل ‌شده است که با جمع شدن می‌تواند به‌عنوان یک صندلی مورد استفاده قرار گیرد و با باز شدن نیز به شکل یک تختخواب راحت درمی‌آید، این مبل‌ها بسیار به مبل توگو شباهت دارند.

فوتن یکی از محبوب‌ترین سری تولیدات اغلب برندهای تولیدکننده مبل تخت خواب‌شو است.

۲- صندلی خواب (Sleeper chair)

اگر در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید و معمولاً پذیرای مهمان هستید، یک یا دو صندلی خواب می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای منزل شما باشد چراکه هر صندلی با حرکتی ساده به یک‌ تخت نرم و راحت تبدیل می‌شود. با این ‌وجود نه ‌تنها از فضا استفاده بهینه کرده‌اید، بلکه مهمانان شما از یک خواب راحت و دلچسب در منزلتان بهره خواهند برد.

۳- مبل بازشونده

مبل‌های بازشونده می‌توانند به‌عنوان یک مبل راحتی سه‌نفره نقش‌آفرینی کنند و به ‌خوبی از عهده هر دو وظیفه خود یعنی مبل راحتی و تختخواب برمی‌آیند. همانند صندلی خواب، این مبل‌ها نیز در اندازه و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند که با انواع سلیقه‌ها مطابقت پیدا می‌کنند. همچنین به ‌منظور صرفه‌جویی در فضا، مبل‌های تختخواب‌شو به‌صورت دوطبقه نیز طراحی می‌شوند.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

در صورتی‌که تمایل به ساخت چنین مبلمانی با طرح دلخواه خود را دارید، می‌توانید از خدمات آنلاین نجاری استادکار بهره ببرید.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

مبل تخت خواب‌شو هم مانند سایر مبلمان خانه در ابعاد و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود است. بهتر است قبل از خرید مبل تخت خواب‌شو، مساحت فضای موردنظر خود را اندازه‌گیری کنید و با توجه به مساحت اتاق به دنبال ابعادی از مبل تختخواب‌شو باشید که هنگام بسته شدن، فضای کافی را در اتاق برای انجام کارهای روزمره در اختیارتان قرار دهد.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

مزایا

امروزه متراژ بسیاری از خانه‌ها کم است و افراد زیادی هستند که در خانه‌های کوچک و آپارتمانی زندگی می‌کنند. ازاین‌رو نمی‌توانند از مبلمان بزرگ و مدل‌های سلطنتی استفاده نمایند و همین‌طور نمی‌توانند از تختخواب در اتاق خود استفاده کنند بنابراین بیشتر به مبلمان راحتی و مدرن رو آورده شده اند. یکی از انواع این نوع مبلمان که بسیار مناسب محیط‌های کوچک است، مبل تختخواب‌شو است که دارای مزیت‌های زیادی نسبت به سایر مبلمان و تختخواب‌ها می‌باشد، مهم‌ترین مزایای مبل تختخواب‌شو عبارت‌اند از:

بهینه سازی فضا با مبل تخت خواب شو

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت مبل تختخواب‌شو بهینه‌سازی فضا است. یعنی اگر اتاق‌ خواب کوچکی دارید دیگر نیازی نیست از تختخواب استفاده نمایید بلکه می‌توانید با استفاده از مبل تختخواب‌شو در اتاق خود هم مبل و هم تختخواب داشته باشید و فضا را شلوغ نکنید.

قابلیت استفاده از مبل تخت خواب شو در فضاهای مختلف

مزیت دیگر مبل تختخواب‌شو این است که می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار داد. مثلاً اگر شما کارمند یا رئیس شرکتی هستید که کار شما تا دیروقت طول می‌کشد و گاهی مجبورید شب را در محیط کار خود بمانید می‌توانید یک مبل تختخواب‌شو خریداری نمایید و آن را در اتاق‌خواب خود قرار دهید تا شب‌ها از آن به‌عنوان تختخواب استفاده نمایید و هنگام قرارهای کاری آن را جمع کنید و از آن به‌عنوان یک مبل مراجعه‌کننده استفاده کنید و کسی نیز متوجه تختخواب شما نخواهد شد.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

قیمت از مزایا و معایب مبل تختخواب شو

یکی دیگر از مزایای مبل تختخواب‌شو قیمت کم آن نسبت به سایر تختخواب‌ها است؛ بنابراین با خرید این مدل علاوه بر استفاده بهینه از فضا می‌توانید در هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

چیدمان بوفه و نکاتی که باید در هر طبقه رعایت شود !

فوم طبی مبل تختخواب شو

تشک‌ها و نشیمنگاه‌های مبل تختخواب‌شو اغلب طبی هستند و طبق اصول استاندارد و به‌صورت ارگونومیک ساخته‌شده‌اند و درنتیجه استفاده از آن از بیماری‌هایی مانند کمردرد و آسیب ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از مزایای مبل‌های تختخواب‌شو نسبت به سایر تختخواب‌ها این است که اکثر این مبل‌ها دارای یک فضا و باکس در زیر نشیمنگاه هستند که شما می‌توانید در آن پتو، بالش و سایر وسایل خود را قرار دهید و از به‌هم‌ریختگی محیط جلوگیری نمایید.

جابه‌جایی آسان مبل تخت‌خواب‌شو

مزیت دیگر این نوع مبلمان این است که جابه‌جایی آن بسیار راحت است و اگر مهمان داشته باشید می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا کرده و در اتاق مهمان قرار دهید تا از آن به‌عنوان تختخواب استفاده نماید به عبارتی این نوع تخت را لازم نیست حتماً در اتاق‌خواب نگهداری نمایید و می‌توان آن را در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

وزن سبک مزایا و معایب مبل تختخواب شو

یکی دیگر از مزایا و معایب مبل تختخواب شو وزن سبک آن است که باعث می‌شود به‌راحتی جابه‌جا شود و می‌تواند مورداستفاده افراد مختلفی مانند دانشجوها و مستأجرها قرار گیرد.

جنس این نوع مبلمان بسیار مرغوب است و از طول عمر بالایی برخوردار است چراکه به علت دوکاره بودن در ساخت آن از موادی مانند فوم سرد و اسکلت فلزی استفاده می‌نمایند بنابراین تشک آن تغییر شکل نداده و نشست نمی‌کند.

تشک قابل تعویض

یکی دیگر از مزایای مبل تختخواب‌شو این است تشک بسیاری از مدل‌های آن قابل تعویض است و درصورتی‌که از جنس یا طرح آن راضی نباشید می‌توانید آن را به‌راحتی تعویض نمایید.

دوکاره بودن از مزایا و معایب مبل تختخواب شو

مزیت دیگر این نوع مبل این است که دوکاره می‌باشد و هنگامی‌که تعداد مهمان‌های شما زیاد باشد و مبلمان کمی داشته باشید می‌توانید آن را در کنار مبلمان قرار داده و به‌عنوان یک مبل تک‌نفره یا کاناپه از آن استفاده نمایید.

ممکن است تصور کنید که مبل تختخواب تاشو نیز مناسب محیط کوچک است. اما باید گفت که مزیت مبل تختخواب‌شو بیشتر است چراکه تختخواب تاشو باید به دیوار نصب شود و اگر مستأجر باشید نمی‌توانید آن را به دیوار نصب کنید و همچنین کل فضای دیوار شمارا اشغال می‌کند اما مبل تختخواب‌شو نیازی به نصب ندارد و می‌توان آن را نیز جابه‌جا کرد.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

معایب مبل تخت شو

در کنار مزایای متعددی که برای مبل تختخواب شو معرفی کردیم، این محصول با معایبی نیز همراه است. البته این موارد را نمی توان به عنوان معایب مشترک برای تمام مبل های تختخواب شو معرفی کرد. چون کیفیت این نوع مبل راحتی بستگی به یراق آلات و جنس بدنه آن دارد. اما به هرحال، برخی ایرادات مشاهده شده را ذکر می کنیم تا برای خرید در نظر بگیرید.

بد بودن جنس تشک

نوع تشک مورد استفاده در ساخت مبل تختخواب شو بسیار مهم است. چون این تشک به عنوان مبل راحتی و تشک خواب استفاده می شود. پس باید به لحاظ بهداشتی و ساختاری، ویژگی های لازم را داشته باشد. استفاده از تشک های ساخته شده از جنس فوم گرم، به مرور زمان باعث تورفتگی آن شده و مبل تختخواب شو را غیرقابل استفاده می کند. چون تشک گود می تواند به کمر شما هنگام خواب و یا نشستن، فشار وارد کند.

ایجاد سر و صدا

اگر کیفیت اسکلت بدنه مبل تختخواب شو مناسب نباشد، در اثر باز و بسته شدن زیاد دچار لقی می شود. یا اینکه هنگام باز و بسته شدن و یا استفاده از مبل راحتی، سر و صداهای زیادی ایجاد می کند. پس حتما به کیفیت اسکلت مبل تختخواب شو و جنس آن در هنگام خرید دقت کنید.

طراحی نامناسب برای تغییر کاربری

نوعی از مبل های تختخواب شو وجود دارد که برای تغییر کاربری، نیاز به تا شدن دارند. تعیین محل تا شدن بسیار مهم است و اگر به درستی طراحی نشود، باعث اذیت شدن فرد در هنگام خواب و یا کمر درد فرد می شود.

6 نکته مهم برای خرید مبل تختخوابشو با کیفیت

مکانیزم باز و بسته شدن آسان و با کیفیت

یک مبلمان تختخواب شو خوب و باکیفیت باید در یک حرکت، بدون سر و صدا یا گیر کردن باز و بسته شود. بهتر است قبل از خرید نمونه ای را چندبار باز و بسته کنید تا میزان سر و صدای آن دستتان بیاید، این یک راز است! به دلیل اینکه نمونه های فروشگاهی مدت زیادی در آنجا هستند و فروخته نمی شوند، افراد زیادی آن ها را باز و بسته می کنند.

کیفیت تشک مبلمان تخت خواب شو

لزوماً یک تشک ضخیم تر بهتر نیست و ممکن است یک تشک نازک تر و ساخت بهتر حمایت بهتری از بدن داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید کیفیت استاندارد فوم تشک مبل است که باید در حد متوسط نرمی و سفتی داشته باشد تا برای طیف گسترده ای از افراد مناسب باشد. دقت داشته باشید تشکی که بسیار نرم و انعطاف پذیر باشد مشکلات جدی برای کمر و ستون فقرات به وجود می آورد.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

محکم بودن مبلمان تختخواب شو

مهم ترین ویژگی مبل تختخواب شو خوب فریم و بدنه محکم آن است. یک چارچوب محکم تضمین کننده طول عمر مبل شماست. از خرید مبل هایی با ساختار فلز یا ترکیب چوب و فلز خودداری کنید. به نظرم مبل تختخواب شو چوبی با ساختار چوب های جنگلی مانند کاج جزو محبوب ترین هاست.

یک مبل تختخواب شو باید سبک باشد

قرار نیست که شما برای جابجایی و تخت شو کردن مبل ها قهرمان پرورش اندام یا قوی ترین فرد جهان شوید!بارز ترین ویژگی مبل تختخواب شو خوب سبک بودن آن است، سبک ترین مبلمان تختخواب شو را انتخاب و خریداری کنید تا هر شب سنگینی اش مانع از استفاده قابلیت تخت شو اش نشود.

اندازه

عرض مبل تختخواب‌ شو استاندارد معمولا به شرح زیر است:
مبل تکی: ۱۲۵ تا ۱۴۵ سانتی‌متر
تکی بزرگ: ۱۴۰-۱۶۰ سانتی‌متر
دو نفره: ۱۷۰-۲۳۰ سانتی‌متر
مبل سه نفره: ۲۰۰-۲۵۰ سانتی‌متر

بهترین روش انتخاب رنگ مبل با توجه به فضا و دکوراسیون منزل

تناسب مبل تختخواب شو با فضای داخلی خانه

قبل از خرید مبل به مزایا و معایب مبل تختخواب شو خوب خود دقت کنید، مبل شما باید جای مشخصی را اشغال کرده و آن قدر بزرگ نباشد که مانع رفت و آمد شما شود.
برخی از افراد قصد دارند از مبل برای استراحت نیز استفاده کنند، این افراد باید دقت کنند که اولا مبلی خریداری کنند که طول زیادی داشته باشند تا بتوانند به راحتی روی آن دراز بکشند، ثانیا باید به دسته مبل دقت کنند تا به اندازه نشیمنگاه مبل نرم بوده و برای استراحتشان مناسب باشد.

ویژگی های ظاهری مبل تختخواب شو

یکی از مزایا و معایب مبل تختخواب شو خوب این است که وقتی برای خرید مبل تختخواب شو مراجعه می کنید، روی مبل نشسته و آن را امتحان کنید در زمان نشستن باید پای شما روی زمین قرار گرفته، گودی کمر شما با پشتی مبل پوشیده شده و نشیمنگاه مبل نباید خیلی فرو رود.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو
ارتفاع پشتی صندلی باید بین ۶۰ تا ۷۰، ارتفاع نشیمنگاه تا زمین ۵۰ سانتی متر و زاویه پشتی با نشیمنگاه باید ۱۰۰ درجه باشد.
مویژگی مبل تختخواب شو خوب
ویژگی مبل تختخواب شو خوب

نکات مهم برای انتخاب مبلمان تختخواب شو با کیفیت

سطح کلی کاناپه باید پوشیده از تشک و پارچه باشد تا نرمی و لطافت را به شما منتقل کند. اگر درساختار رویی از چوب استفاده شده است، از خریداری آن منصرف شوید.
ایرانی میخواهید یا خارجی! مبلمان تختخواب شو ایرانی نسبت به قیمت مناسب، کیفیت مطلوبی دارند اما اگر قصد دارید از محصولات وارداتی خرید کنید بسته به اینکه ترک باشند یا چینی یا ایتالیایی قیمت های گران تری دارند.
هنگام خرید کاناپه های تختخواب شو به پایه های آن دقت کنید. پایه ها باید با چسب به بدنه محکم شده باشند و آن پایه هایی که با میخ به کاناپه متصل می شوند بعد از مدتی شل شده و باعث لق خوردن مبل می شوند.
تشک بسار نرم و انعطاف پذیر آسیب جدی برای کمر و ستون مهره ها به وجود می آورد.
مبلینت تاکید می کند که به هنگام خرید کاناپه های تختخواب شو حتما از مسئول فروش بپرسید که تشکی برای تعویض کردن به هنگام خراب شدن تشک دارند یا خیر، در این صورت است که می توانید با خیال آسوده خرید کنید.

مبل تختخواب شو برای اتاق خواب های مشترک

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده‌ها به علت کمبود اتاق خواب با آن روبرو هستند، چیدمان اتاق خواب مشترک کودکانشان است. تختخواب‌های دو طبقه، انتخاب فوق العاده ای برای اتاق‌ خواب‌های مشترک هستند تا فضای کمی را اشغال کنند. طراحان داخلی با الهام از همین ایده، مدل جدیدی از مبل تختخواب شو را برای اتاق‌های مشترک طراحی کرده‌اند که در نوع خود بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است و می‌توان گفت که بهترین انتخاب برای اتاق کودکان و اتاق مهمان می‌باشد.

کدام ویژگی های مبل تختخواب شو کمجا از مبل معمولی بهتر است؟

ویژگی اول: مبل تختخواب شو کمجا به اندازه مبل معمولی برای نشستن راحت است.

مانند وقتی که یک مبل معمولی می خرید، برای مبل تختخواب شو کمجا نیز عمل کنید. برای ارزیابی کیفیت آن بهتر است به قاب و فریم و مواد استفاده شده در داخل آن توجه کنید و ببینید آیا ساختار آن به نیاز شخصی شما پاسخ می دهد یا خیر.
مصالح استفاده شده در داخل یک مبل تختخواب شو کمجا شامل فوم(برای داشتن ساختاری محکم تر و ظاهر بهتر)، فیبر (برای نرمی)، یا پر (برای ظاهری نرم و انعطاف پذیر) است. مبل های تختخواب شو ظاهر سفت تری نسبت به مبل های راحتی معمولی دارند، بنابراین انتخاب یکی با ترکیبی از کوسن های نرم تر مانند کوسن های الیافی و پشت پر برای شما بهترین احساس تعادل را ایجاد می کند.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو
برای قاب مبل نیز به دنبال یک مبل تختخواب شو کمجا با فریم چوبی سختی باشید که به خوبی پیچ و چسب خورده باشد.

ویژگی دوم: مبل های تختخواب شوی جدید مانند مبل های راحتی ظاهری زیبا دارند.

روزهایی که مبل های تختخواب شو توده ای و سنگین بودند و احساس می کردید که باید نشیمن گاه آن ها را درست کنید گذشته است. از دیگر ویژگی های مبل تخت خواب شو این است که امروزه بسیاری از کاناپه های تختخواب شو مدرن، به اندازه که مبل های راحتی معمولی شیک و زیبا هستند.

ویژگی سوم: مبل های تختخواب شو در تمام اندازه ها و شکل ها تولید می شوند.

مبل های تختخواب شو در گذشته در بهترین حالت دو نفره بودند. در حال حاضر انواع مبل های تختخواب شو به شکل های صندلی های عاشقانه، دو نفره، سه نفره و L شکل وجود دارد که همه آنها به راحتی و با توجه به فضای خانه و تعداد مهمانان شما امکان تبدیل شدن به تختخواب را دارند.
از نظر عملکرد، انتخاب های زیادی نیز وجود دارد، از سطوح تختخواب کشیده گرفته تا مبل های راحتی با پشتی که به سمت عقب جمع می شوند و تبدیل به یک تختخواب دو نفره فوری می شوند.
از بین موارد موجود، یکی از گزینه های مناسب خود را انتخاب کنید: مبل هایی که باید به سمت بیرون بکشید که به فضای زیادی در قسمت جلویی مبل تختخواب شو کمجا نیاز خواهید داشت. مبل هایی که باید به عقب بکشید که باید تمام مبل را بیرون بیاورید و خارج کنید.
اگر به دنبال گزینه هایی برای ذخیره کردن فضای خانه و اشغال جای کمتری هستید بهتر است مبل های بدون دستگیره را نگاه کنید. خریدن مبل تختخواب شو کمجای بدون دستگیره باعث می شود که در هنگام خواب فضای بیشتر و راحت تری داشته باشید.

ویژگی چهارم: مبل های تختخواب شو می توانند از مبل های معمولی تقلید کنند.

اگر خانه شما یک خانه با طرح سنتی است و شما می خواهید برای تکمیل لوازم منزل خود از مبل های تختخواب شو سنتی زیبا استفاده کنید، بهتر است بدانید که می توانید از بین سبک های مبل سنتی مورد علاقه خود انتخاب کنید. این کار بسیار هوشندانه است.

آشنایی با دکوراسیون صنعتی و ویژگی های خاص این سبک شیک و ارزان

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

ویژگی پنجم: مبل های تختخواب شو در فضای خانه بسیار صرفه جویی می کنند.

ما می دانیم که به چه فکر می کنید: اینکه اگر روزی یک مبل تختخواب شو کمجا تهیه کنید، به طور قطع به فضایی نیاز خواهید داشت که بتوانید تمام آن ملافه ها و بخش های اضافی آن را جا کنید. خبر خوب این است که از ویژگی های مبل تخت خواب شو این است که امروزه بسیاری از آن ها دارای فضای ذخیره سازی مخفی هستند.
اگر نمی خواهید وسایل خواب مانند تشک و بالش را در آن فضا نگه دارید، می تواند از آن به عنوان مکانی عالی برای قرار دادن همه وسایل خانگی دیگری باشد که روی هم جمع شده اند و مکان خاصی برای آنها وجود ندارد. این تمام ماجرا نیست، اکنون برخی از مبل های تختخواب شو به همراه میز هایی تولید می شوند که می توان روی آن ها غذا و نوشیدنی نیز سرو کرد!

ویژگی ششم: مبل های تختخواب شو به اندازه تختخواب واقعی راحت هستند.

همه ما تابحال روی یک مبل تختخواب خراب یا ناراحت خوابیده ایم، درست است؟ آن های هیچوقت به اندازه کافی بزرگ نیستند، تشک ها معمولا بسیار سفت یا ناهموار هستند به طوری که می توان اسکلت تختخواب را در زیر آن حس کرد. این امر مختص مبل تختخواب شوی قدیمی است. آن روز ها گذشته است.
امروزه، به لطف تکنولوژی های تولید پیشرفته و بدون شک، احترام به مشتری، مبل های تختخواب شو برای داشتن خوابی راحت طراحی می شوند . بهترین انواع مبل تختخواب شو کمجا نیز برای کسانی که به طور دائم از آن ها استفاده می کنند نیز مناسب هستند. پس باید بهترین و راحت ترین خواب را برای شما فراهم کنند.

دیگر به دنبال چه هستید؟ ویژگی های مبل تخت خواب شو این است. که به جز داشتن قابی خوش ساخت و محکم، فومی راحت و نرم و تشکی با قطر چند ده سانتی متر که امتیازات خوبی برای یک مبل تختخواب شو کمجا هستند. بهتر است تنها به این فکر نکنید که شما یا مهمان هایتان قرار است روی چه بخوابند. اندازه فضای خواب نیز برای راحت بودن مهم است. پس مطمئن شوید که مبل تختخواب شویی که برای دو نفر در نظر دارید تشکی با اندازه کافی داشته باشد تا به اندازه هر دو نفر جا باشد.

ویژگی هفتم: مبل های تختخواب شو برای بچه ها مناسب هستند.

اگر اتاق فرزندتان کوچک است، داشتن یک مبل تختخواب شوی یک نفره در گوشه آن بسیار کابردی است. اگر امکان این کار نبود نیز می توان یک مبل تختخواب شوی دو نفره در اتاق نشیمن قرار داد تا آن را جبران کند. این کار بسیار عاقلانه است، به خصوص وقتی آن ها به قدر کافی بزرگ شوند .که بخواهند تمام شب خود را جلوی تلوزیون و در حال تماشای سریال مورد علاقه خود بگذرانند.

ویژگی هشتم: مبل های تختخواب شو به نسبت مبل های معمولی کمتر فضا اشغال می کنند.

اگر خانه ای کوچک دارید، داشتن یک مبل تختخواب شو کمجا در اتاق پذیرایی انتخاب خوبی است چرا که به شما یک تختخواب اضافه در موقع نیاز می دهد. حتی برای خانه های بزرگ نیز این مبل ها در اتاق نشیمن یا پذیرایی بسیار پر کاربرد هستند زیرا مهمانان مرتب می آیند، اما داشتن اتاق مهمان ممکن است چندان از لحاظ اشغال فضای خانه به صرفه نباشد.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

ویژگی نهم: داشتن مبل تختخواب شو کمجا یعنی شما به اتاق مهمان نیازی ندارید.

خریدن یک مبل تختخواب شو کمجا به همان قیمت خریدن یک تختخواب تمام می شود. با این حال داشتن آن به این معنی است که دیگر نیاز نیست در کمد خود رختخواب ها را برای مواقع نیاز بر روی هم انباشته کنید و فضایی را با آن ها اختصاص دهید. چرا که همین فضا می تواند برای قرار دادن چیز های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی دهم: اگر صرفه جویی می کنید، مبل تختخواب شو کمجا سرمایه گذاری خوبی است.

اگر بودجه ای که برای خرید لوازم منزل کنار گذاشته اید چندان زیاد نیست. خریدن یک مبل تختخواب شو کمجا می تواند برای شما در هزینه ها صرفه جویی کند. زیرا می توانید از یک وسیله، دو استفاده متفاوت داشته باشید: نشستن و خوابیدن.
همچنین توجه کنید که نیاز نیست برای خرید مبل تختخواب شو کمجا پول زیادی جمع کنید. مبل های تختخواب شو ارزان، به صرفه و شیک نیز در دسترس هستند. که می توانید از بین آن ها طبق سلیقه خود انتخاب کنید. ارزان بودن آن ها یکی از مورد توجه ترین ویژگی های مبل تخت خواب شو است.

ویژگی یازدهم: مبل های تختخواب شو تنها برای مهمانان نیستند.

اگر دو نفر هستید که در خانه ای با یک اتاق خواب زندگی می کنید و زندگی شادی دارید، باز هم توجه کنید که خرید مبل تختخواب شو کمجا و قرار دادن آن در اتاق پذیرایی خانه بسیار هوشمندانه است. داشتن یک جای خواب اضافه همیشه لازم است. ممکن است شریک زندگی یا هم اتاقی شما دچار یک بیماری واگیر دار مانند سرما خوردگی شود، یا اینکه مهمانی به صورت سر زده به خانه شما بیاید.

مزایا و معایب مبل تختخواب شو
در چنین شرایطی داشتن یک مبل تختخواب شو کمجا می تواند کمک زیادی کند. چرا که خوابیدن روی یک مبل تختخواب شو کمجا به طور قطع بسیار راحت تر از خوابیدن روی یک کاناپه سه نفری معمولی است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

16 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *