افتتاح حساب ترکیه
شکست در کسب و کار

شکست در کسب و کار باعث می شود که شروع کسب و کار جدید همواره با استرس‌های زیادی همراه باشد. هر شخصی که کسب و کاری را راه اندازی می‌کند، می‌داند که ممکن است در این مسیر دچار خطاها و اشتباهاتی شود. در این مطلب از گروه موفقیت شادمگ اشما را با علت شکست کسب و کارهای مختلف آشنا می کنیم تا راحت‌تر بتوانید با آن کنار آمده و مشکل خود را حل کنید.

شکست در کسب و کار

اداره یک کسب و کار برای افراد ضعیف نیست. کارآفرینی ذاتا مخاطره آمیز است. صاحبان کسب و کارهای موفق باید این توانایی را داشته باشند که خطرات مربوط به شرکت را کاهش دهند. همزمان محصول یا خدمات را با قیمتی مطابق با سطح تقاضای مصرف کننده به بازار عرضه کنند.

شکست در کسب و کار

در حالی که تعدادی از کسب و کارهای کوچک در طیف وسیعی از صنایع وجود دارند. عملکرد خوبی دارند، دائما سودآور هستند. 20 درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول شکست می خورند. 50 درصد تا 5 سال و تنها 33 درصد به 10 سال می رسند. پس برای محافظت از یک کسب و کار جدید و تازه تاسیس شده، باید بدانید چه چیزی می تواند منجر به شکست کسب و کار شود. چگونه می توان هر مانعی را به طور کلی مدیریت یا اجتناب کرد.

کارآفرین موفق

برای بسیاری از افراد واژه‌ی “اشتباه” بار معنایی منفی دارد. کارآفرینان تازه کار نیز از این قاعده مستثنا نیستند: شما تصمیمی گرفته یا کاری انجام داده‌اید که مطابق انتظار پیش نرفته است، اکنون مسئول پیامدهای آن هستید. به عبارت دیگر خربزه را خورده و اکنون باید پای لرز آن بنشینید.

با این حال اکثر اشتباهات، حتی آنهاییکه در زمان تصمیم‌گیری بسیار سنگین و حساس به نظر می‌آمدند، به شکست‌هایی موقتی ختم می‌شوند. در حقیقت معمولا به دارایی‌های مفیدی تبدیل می‌شوند که در خود ابزارهای موفقیت و بهبود کسب و کار را در بر دارند.

با وجود اینکه تعدادی از اولین کسب و کارها موفق می‌شوند، شکست اولین تجربه راه اندازی یک کسب و کار شخصی، احتمال بیشتری دارد. روی خوب ماجرا اینجاست که اگر شما از علل عمده شکست اولین کسب و کارها آگاهی داشته باشید، بهتر خود را آماده روبه رویی با دست اندازهای مدیریت اولین کسب و کار خواهید کرد. به عبارت دیگر برای اینکه کارآفرینی موفق باشید باید خود را آماده چالش‌های کارآفرینی کنید.

حتی اگر نهایتا با شکست روبرو شوید، آمادگی برای شکست باعث می‌شود، کمتر روحیه خود را باخته و این تجربه را پلی برای موفقیت‌های بعدی خود قرار دهید. با آگاهی از اینکه شما تنها فردی نیستید که چنین تجربه‌ای پیدا می‌کند کمی احساس آرامش پیدا می‌کنید. نام‌های مشهوری در عرصه راه اندازی اولین کسب و کارهای شخصی، مانند بیل گیتس، والت دیزنی، ایلان ماسک یا جف بزوس شکست خورده‌اند.

شکست در کسب و کار

آمار

مطالعه مدرسه بازرگانی هاروارد نشان داد که ۷۵ درصد از کسب و کارهای نوپا که کارشان را بدون تجربه قبلی آغاز کرده‌اند، در نهایت ناکام مانده‌اند.

مطمئنا این آمار باعث می‌شود که کارآفرینان پرشور از شروع کسب و کار نوپای خود منصرف شوند. اما اگر شما واقعا به ایده‌های خود مطمئن هستید و ایمان دارید که می‌توانید موفق شوید، این آمار را نادیده بگیرید و با قدرت کار خود را شروع نمایید.

اما آنچه که در اینجا اهمیت پیدا می کند تعداد کسب و کارهای نوپا شکست خورده نیست بلکه اطلاعاتی که مهم هستند علت شکست این کسب و کارهای نوپا و چگونگی جلوگیری از بروز دوباره آنهاست.

چرا مشاغل کوچک شکست می خورند؟

در اینجا چند مورد مهم وجود دارد:

تنها حدود ۲۰ درصد از مشاغل جدید در اولین سال فعالیت خود زنده می مانند
داده های سرشماری ایالات متحده نشان می دهد که ایجاد مشاغل جدید تقریباً به پایین ترین حد در ۴۰ سال اخیر رسیده است
نیمی از مشاغل کوچک در پنج سال اول خود شکست می خورند
این که آیا شما یک صاحب کسب و کار با تجربه هستید یا یک کارآفرین که تازه شروع به کار کرده است ، این آمار می تواند کمی ترسناک باشد. آنچه احتمالاً متوجه نشده اید ، نمونه شرکت های کوچکی است که در این مطالعات ذکر شده است. Fit Small Business یک کار عالی انجام می دهد که برخی از این اعداد را افشا کرده و انواع شرکت های مورد توجه را مشخص می کند.

شکست در کسب و کار

نکته این است که اگرچه ممکن است حدی در این اعداد وجود داشته باشد ، اما نباید اجازه دهید روحیه کارآفرینی شما را از بین ببرد. در عوض ، سعی کنید دلایل اصلی شکست کسب و کارهای کوچک را درک کنید. اگر اشتباهات دیگران را درک کنید ، می توانید از قدم گذاشتن در راه آنها اجتناب کنید.

دلایل شکست کسب و کار

عدم برنامه ریزی

بسیاری از کسب و کار ها به علت عدم برنامه ریزی کوتاه مدت یا بلندمدت شکست خورده اند، برنامه ریزی شما باید شامل اهداف، کارها و برنامه های چند ماه تا چند سال آینده کسب و کارتان باشد.

یک لیست از کارهایی که باید در مدت مشخص انجام دهید به همراه تاریخ و مهلت انجام آن ها تهیه کرده و تلاش کنید خارج از برنامه ریزی طراحی شده، عمل نکنید. مطمئن باشید عدم برنامه ریزی صحیح، یکی از دلایل شکست کسب و کار شما می باشد.

مدیریت ضعیف از دلایل شکست کسب و کار

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارها ضعف در مدیریت است. مدیر و صاحب کسب و کار باید مهارت های مدیریتی را در خود رشد و توسعه دهد، هر نوع ضعف در میدیریت، از مدیریت مالی تا مدیریت کارکنان می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

عدم وجود وجه تمایز

ارائه محصولات عالی به تنهایی کافی نیست، شما باید محصولاتی با خصوصیات منحصر به فرد ارائه کنید. چه چیزی شما را بین رقبا ممتاز می کند و  باعث می شود تجارت شما خاص و متفاوت باشد؟ چه مزیتی نسبت به رقبای خود در بازار دارید؟

اگر پاسخی برای این سوالات ندارید، این هشدار را به شما می دهیم که کسب و کار شما رو به شکست است. بنابراین هرچه سریعتر ویژگی های منحصر به فرد و ارزش افزوده به محصولات و خدمات خود اضافه کنید.

نادیده گرفتن نیازهای مشتری

همه کسب و کار ها می دانند که مشتری و رضایت او مهم ترین عامل موفقیت و پیشرفت است، اما درصد کمی از آن ها این موضوع را در اولویت فعالیت های خود قرار می دهند. بررسی کنید که آیا مشتریان شما هنوز محصولات و خدماتتان را دوست دارند؟ آیا خواستار ویژگی های جدید هستند؟

شکست در کسب و کار

عدم توجه به نیازها و علایق مشتریان یکی از رایج ترین دلایل شکست کسب و کار است. پیشنهاد می کنیم مقاله اصول مشتری مداری را مطالعه نمایید و با استفاده از راهکارهای ارائه شده در آن سعی کنید رضایت مشتریان را جلب نمایید.

عدم کسب تجربه از شکست های کوچک

شکست در هر کاری برای همه ما ناخوشایند است؛ اما مسئله مهم این است که ما باید بتوانیم از شکست های خود، پلی برای موفقیت بسازیم. کسب و کارها نیز از این امر مستثنی نبوده و مدیران و کارفرمایان باید بتوانند از شکست های کوچک خود تجربه کسب کرده تا از پیشامد شکست های بزرگ جلوگیری کنند.

کمبود سرمایه از دلایل شکست کسب و کار

کمبود سرمایه یک مسئله هشدار دهنده برای کسب و کارها است. البته کمبود سرمایه باعث می شود شما قادر به پرداخت وام، صورتحساب ها و سایر تعهدات مالی خود نباشید.

روش های آسان و تضمینی برای فراموش کردن خاطرات بد

بنابراین یک سطح مشخص برای سرمایه و بودجه موجود در شرکت در نظر بگیرید و همواره به مقدار بودجه و سرمایه در شرکت توجه کنید؛ در صورتی که از سطحمورد نظر شما پایین تر آمد، به دنبال جذب سرمایه گذار و یا فراهم کردن سرمایه از راه های مختلف باشید.

مدیریت مالی ضعیف

همان طور که پیش تر گفته شد یکی از مهم ترین دلایل شکست کسب و کار ، مدیریت ضعیف است و یکی از مسائلی که مدیریت آن بسیار حائز اهمیت می باشد، مدیریت مالی است. بهتر است برای مدیریت مالی کسب و کار خود از نرم افزار های تخصصی بهره گرفته و با کمک آن ها، مشکلات و مسائل مالی شرکت را حل نمایید.

شکست در کسب و کار

همچنین می توانید برای مدیریت بهتر این مسائل یک متخصص و یا به عبارتی یک حسابدار را استخدام کرده و امور مالی را به او بسپارید.

عدم تمرکز از دلایل شکست کسب و کار

گاهی اتفاقات و پیشامد هایی تمرکز کسب و کار ها را از هدف اصلی دور کرده و روی مسائل دیگر قرار می دهد. عدم تمرکز شما یکی از دلایل شکست کسب و کار است. از زمان آغاز و راه اندازی کسب و کار یک هدف مشخص کرده و تمرکز اصلی خود را روی آن قرار دهید. با پیش آمدن فرصت های جدید هدف خود را فراموش نکرده و سعی کنید همواره در راستای رسیدن به هدف خود و با برنامه ریزی عمل نمایید.

استفاده شخصی از حساب کسب و کار

حساب بانکی خود را از حساب کسب و کارتان مجزا کنید و برای مصارف شخصی از حساب کسب و کار استفاده نکنید. بنابراین اگر می خواهید از شکست کسب و کارتان جلوگیری کنید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، جداسازی حساب شخصی خود از حساب کسب و کارتان است.

شراکت اشتباه

گاهی شراکت می تواند موجب موفقیت و پیشرفت کسب و کارتان شود، اما در صورتی که شریک یا شرکاء شما فرد یا افرادی مناسب برای شراکت نباشند، می توانند یکی از عوامل و دلایل شکست کسب و کار باشند. شراکت اشتباه در کسب و کار می تواند به تجارت شما آسیب رسانده و یا حتی موجب نابودی آن شوند.

گسترش بیش از حد کسب و کار

رشد کسب و کارتان را کنترل کنید و از اینکه بخواهید با کسب و کارهای بزرگ تر رقابت کنید، بپرهیزید. اگر تولید کننده محصولی هستید، سعی نکنید تنوع در محصولات را بیش از اندازه بالا ببرید. این کار گاهی باعث افت کیفیت محصولات و گاهی باعث کم شدن تمرکز و توجه شما به رضایت مشتریان می شود.

تغییرات ناگهانی در کسب و کار

گاهی اوقات مدیران و صاحبان کسب و کار تغییراتی را در کسب و کار و یا در برند ایجاد می کنند که باعث می شود بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند. تغییر در نام برند، تغییرات لوگو، تغییر در نوع محصولات تولیدی، تغییر در روش ارائه محصولات و خدمات و… اگر بدون برنامه ریزی و بررسی های لازم انجام شود، ممکن است آسیب های جدی به کسب و کارتان وارد کند.

شکست در کسب و کار

برخورد نامناسب با کارمندان

همان طور که خوش برخوردی و قدردانی از کارمندان در پیشرفت و توسعه کسب و کار شما مؤثر است. برخورد نامناسب با کارمندان نیز یکی از دلایل شکست کسب و کار است. زمانی که شما با کارکنان شرکت و سازمان خود بدرفتاری می کنید، طبیعی است که نسبت به شغلشان دلسرد شده و کار وظایف خود را به صورت کامل و دقیق انجام نمی دهند و این موضوع باعث شکست کسب و کار شما خواهد شد.

شکست در کسب و کار اینترنتی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که در کسب و کار های اینترنتی با شکست مواجه شده اید، و یا ترس از شکست دارید با ما همراه باشید؛ با گسترش صنعتت کسب و کار اینترنتی و آنلاین تعداد زیادی از افراد تصمیم گرفتند،به جای فعالیت در بازارهای کسب و کار سنتی ،اقدام به طراحی وب سایت کرده ،و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دادند.

ولی در این بین بعضی از عوامل موجب شکست صاحبین سایت ها شد و باعث شد که وب سایت طراحی شده خود را نتوانند در بهترین جایگاه نتیجه گوگل به نمایش بگذارند. عوامل زیادی موجب شکست این افراد شد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم، ولی بسیاری از از وب سایت ها و شرکت ها هستند که به موفقیت زیادی رسیدند.

بی شک اگر شما بدانید که چه عواملی موجب شکست می شود و راه های پیشگیری را رعایت کنید و به طور اصولی این موارد را رعایت کنید ، بی شک در کسب و کار اینترنتی که شروع کرده اید موفق خواهید شد،در راه اندازی وب سایت با رعایت چند نکته مهم و حیاتی در طراحی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی و وب سایت سئو شده امکان موفقیت شما تضمین می شود و با دوری از عواملی که موجب شکست وب سایت شما می شود، به راحتی می توانید موفقیت کسب و کار اینترنتی را مدیریت کنید.

دلایل اصلی شکست کسب و کار اینترنتی

اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه دارید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید و یا مدت کوتاهی است که این کار را شروع کرده اید، اما موفقیت چندانی ندارید،با ما همراه باشید تا شما را با عوامل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم تا با شناخت این عوامل وب سایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید تا درنتیجه جستجو گوگل در بهترین جایگاه و رتبه باشید.

شکست در کسب و کار

از دلایل شکست کسب وکارهای اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم دانش پایه ای کسب و کار
  • نبود طرح توجیهی کسب و کار
  • نداشتن اهداف کسب و کار
  • عدم توجه به یادگیری مهارت های حیاتی کسب و کار اینترنتی
  • رقابت سنگین و زیاد
  • عدم رعایت قواعد سئو
  • تبلیغات
  • نبود محتوای مفید
  • عدم به روز رسانی سایت
  • عدم توجه به مشتری

۱- داشتن ایده نامناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

انتخاب ایده و حوزه فعالیت نامناسب اولین موردی است که موجب شکست تعداد زیادی از کسب و کارهای اینترنتی می شود،بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و یا می خواهند کسب درآمد اینترنتی داشته باشند بازار را درست تجزیه و تحلیل نمی کنند و ایده های نامناسب انتخاب می کنند.

این افراد و مدیران بدون هیچ هدف و برنامه ای فقط برای کسب در آمد کسب و کار اینترنتی را راه اندازی می کنند.قطعا وقتی در یک شغلی علاقه و برنامه ریزی و هدف مشخص وجود نداشته باشد،کسب و کار با شکست مواجه می شود.

پس اگر تصمیم دارید که کسب و کار اینترنتی پولساز و پردرآمدی راه اندازی کنید،ابتدا یک ایده مناسب انتخاب کنید، توصیه می کنم ایده انتخابی متناسب با استعداد وعلاقه تان باشد،به عنوان نمونه اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارید و علاقه هم دارید حتما انتخاب حوزه فعالیتتان در این زمینه باشد.

۲- عدم تحلیل رقبا و بازار

عدم بررسی بازار و تحلیل رقبا دومین عامل شکست در کسب و کار های اینترنتی است.بسیاری از افراد بدون بررسی بازار و تحلیل رقبا کسب و کارشان را شروع می کنند.مدیران کسب و کار باید در اولین مرحله رقبا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهد،با انتخاب بهترین ایده و عدم بررسی رقبا شکست قطعی است.از مهم ترین وظایف مدیران کسب و کار های اینترنتی بررسی رقبا می باشد.با رعایت این نکته و یک برنامه ریزی عالی و هدفمند،می توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید و کسب و کار اینترنتی پولساز داشته باشید.

روش هاي كاربردي و موثر براي برخورد با كودك پرخاشگر

شکست در کسب و کار

۳- عدم استفاده درست از بازاریابی اینترنتی

بازاریابی یکی از اصول مهم در بازاریابی اینترنتی است ،موضوع بسیار گسترده در دنیای اینترنت بازار یابی اینترنتی است،مدیران کسب و کارهای اینترنتی حتما باید در زمینه کسب و کار شان اصول بازاریابی مانند،بهینه سازی سایت،سئو،بازاریابی محتوا،ایمیل مارکتینگ و… را آموزش ببینند و در کسب و کار خود به کار بگیرند.با فراگیری کامل و اصولی بازاریابی اینترنتی بدون نیاز به هزینه و سرمایه گذاری های سنگین می توانید کسب و کار تان گسترش و تبلیغ انجام دهید.

به عنوان نمونه :

با فراگیری کامل سئو و بهینه سازی سایت می توانید افراد زیادی را کاملا رایگان به سایتتان هدایت کنید.و با کمک از تولید محتوا و بازاریابی محتوا می توانید افرادی را که وارد ساییتان شده اند را تبدیل به مشتری دائم و وفادار نمایید.

۴- نگذاشتن زمان کافی برای کسب و کار اینترنتی

از دیگر عوامل شکست در کسب و کارهای اینترنتی که بسیار مهم است، نگذاشتن وقت کافی برای کسب و کار اینترنتی است، مدیران زمانیکه زمان کافی برای کسب و کارشان نمی گذارند با شکست مواجه می شوند.این دسته از مدیران فقط یک وب سایت طراحی و راه اندازی می کنند، سپس آن را رها می کنند،و اطلاع ندارند که یکی از مهم ترین وظایف مدیران کسب و کار اینترنتی تولید محتوا و آپدیت سایت است.

نکته مهم که تمام مدیران کسب و کار های اینترنتی باید آن را رعایت کنند،این است که بعد از طراحی و ساخت سایت به هیچ عنوان نباید آن را رعایت کنند، و با تولید محتوای ارزشمند و رایگان در قالب صوت،تصویر،متن و ویدئو،برای مخاطبانشان باید آنها را تبدیل به مشتری دائم و وفادار نمایند.یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش،تولید محتوا ارزشمند و هدفمند است.

تولید محتوا موجب ایجاد اعتماد و جلب نظر بازدید کنندگان سایت می شود، البته دقد داشته باشید تولید محتوا یکی از راه های بازاریابی اینترنتی می باشد،اما باید تمام روش های تولید محتوا را یاد بگیرید، و همه روش ها را در کسب و کارتان اجرا کنید،و موفقیت خود را تضمین کنید.

۵- نداشتن اطلاعات و مهارت های کافی

با افزایش مهارت در زمینه کسب و کارتان دچار شکست و عدم موفقیت نمی شوید، تعدادی از مدیران کسب و کار آنلاین بعد از راه اندازی کسب و کارشان به فکر ارتقاء و افزایش توانایی خود نیستند، و به همین علت شکست در کسب و کارشان را تجربه می کنند.افزایش مهارت در زمینه کسب و کار از مهم ترین عوامل موفقیت بعد از راه اندازی در کسب و کار است.مدیران باید در حوزه کاری خود مطالعه داشته باشند و افزایش مهارت و کسب اطلاعات را به هیچ عنوان کنار نگذارند.

شکست در کسب و کار

۶- صبر نداشتن ار مهم ترین دلایل شکست کسب و کار اینترنتی

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در شکست کسب و کارهای اینترنتی نداشتن صبر است، مدیران کسب و کار های اینترنتی توقع دارند در کمترین زمان ممکن به بالاترین سود دهی برسند،درست است که با شروع کسب و کارهای اینترنتی می شود حاشیه سود بالایی برد،ولی این حاشیه شود بالا نیاز به زمان دارد، و توقع نداشته باشید در ماه اول بعد از طراحی و راه اندازی سایت به بالاترین درآمد برسید.

و نداشتن صبر و حوصله دلیل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی است.این افراد بعد از اینکه مشاهده می کنند در آمد قابل توجهی ندارند،کسب و کارشان را تعطیل و به سراغ کسب و کار دیگری می روند.

۷- کیفیت نامناسب محصول و خدمات

از عواملی دیگری که در شکست کسب و کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد،کیفیت نامناسب محصولات و خدمات است،خدمت و محصولی که تولید می شود باید دارای کیفیت مطلوب و عالی باشد و با توجه به نیازهای مخاطب باید طراحی و تولید شود.برای آگاهی از کیفیت محصولات و خدماتتان حتما آن را با محصولات و خدمات رقبا مقایسه کنید و از کیفیت محصولات و خدمات آنها اطلاع پیدا کنید.

سعی در افزایش کیفیت محصول و خدماتتان داشته باشید. در صورت ارائه محصول و خدمت بی کیفیت و نامرغوب،مشتریان به مرور کم می شود و تبلیغات منفی مشتریان ناراضی یکی از عوامل مهم شکست است.

شکست در کسب و کار

تمام عوامل و اشتباهاتی که باعث شکست در کار و زندگی می شوند

1. نداشتن انضباط فردی

موفقیت نیازمند نظم و انضباط است. به این ترتیب، اعمال کنترل بر روی خود یک نیاز مرکزی برای موفق بودن است. اگر انضباط فردی ندارید احتمال بیشتری وجود دارد زمانی که مشکلات بوجود می آیند، خیلی زود تسلیم شوید. با این حال، اگر منظم هستید، اجتناب از وسوسه و حواس پرتی برایتان بسیار آسان تر خواهد بود.

کنترل خود به شما کمک می کند بر اهداف خود متمرکز شوید، حتی اگر این به معنای قربانی کردن موقتی، رنج و پرهیز از وسوسه ها باشد.بر روی توسعه و افزایش تدریجی انضباط خود کار کنید.

  • سطح تحمل استرس را افزایش دهید.
  • مدیتیشن
  • از بین بردن عوامل حواس پرتی.
  • شکستن عادات بد.
  • به تاخیر اندختن رفتارهای غیر مفید
  • تهیه برنامه و پاداش دادن به خودتان برای رسیدن به اهداف تان.
  • منظم ورزش کردن

شکست در کسب و کار

2. عدم استقامت

می توانید با استعداد و با هوش باشید. اما اگر این دو را با سماجت ترکیب نکنید، در نهایت شکست خواهید خورد. عدم استقامت مانعی بزرگ برای موفقیت است. بسیاری از افراد فوق العاده با استعداد و باهوش وجود دارند که وقت و زمان را تلف نمی کنند چون آن ها بیش از حد به استعدادهای خود تکیه می کنند.

آن ها نمی خواهند تا زمانی که کاملا بر آنچه که انجام می دهند تسلط داشته باشند، پافشاری کنند. در عوض، وقتی که اوضاع سخت می شود استعفا می دهند.اگر فکر می کنید نداشتن پشت کار باعث شکست می شود، راه هایی برای توقف سریع آن ها پیدا کنید.

3. شنا کردن در برابر جریان

شنا کردن موافق جریان همیشه آسان تر است. اما این کار تو رو به جایی می کشاند که بقیه می روند. این کار تنها نتایج مشابهی مانند دیگران دارد. جامعه طوری طراحی شده است که با جریان آب شنا کند، حتی اگر در آن خوب نیستید.

این مساله تعدادی از موانع را در مسیر کسانی قرار می دهد که به دنبال تلاش برای عظمت خود با حرکت در برابر جریان هستند. مردم به سادگی توسط کسانی که عقاید رایج را به چالش می کشند، احساس خطر می کنند. در عین حال، جامعه بسیاری از کسانی را پاداش می دهد که موفق به مقابله با این جریان شده اند.

این شجاعت را داشته باشید که تصمیماتی را بگیرید که مخالف عقاید تان هستند. اگر در طبیعت شماست که این کار را بکنید، در برابر جریان شنا کنید. این فعالیت هایی را که با قدرت و استعداد ذاتی شما همخوانی دارند، دنبال کنید.

4. نداشتن برنامه ریزی

اگر برنامه مناسب نداشته باشید، احتمال موفقیت در زندگی کم تر است. مهم نیست که برنامه ناقص است یا اگر اوضاع دقیقا آنطور که برنامه ریزی شده است کار پیش نرود. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که یک برنامه دارید. این کار به شما کمک می کند تمام فعالیت های خود را به یک جهت هدایت کنید.

بدون یک برنامه روشن، به احتمال زیاد به سمت چپ، راست، جلو و عقب می روید، اما هرگز به اهداف خود نزدیک نخواهید شد. اهمیت برنامه ریزی توسط تحقیقات علمی مورد حمایت قرار می گیرد که تاکید می کند که اگر آن ها طرحی را ایجاد کنند احتمال شکست آن ها کم تر است.

شکست در کسب و کار

5. ترس از شکست

ترس از شکست ما را تهدید می کند. از شکست نترسید. از نداشتن شهامت برای امتحان کردن نترسید. مهم است که بدانید ترس از شکست یک مانع بزرگ در راه موفقیت است. با غلبه بر آن می توانید گامی مهم در جهت درست بردارید. پیشرفت تنها با برداشتن یک گام پس از دیگری می تواند انجام شود.

راز شاد بودن در زندگی چیست | فرمول شگفت انگیز خوشحالی

6.زیاده خواهی

تعداد زیادی از مردم آرزوی رسیدن به بهترین چیزها را دارند. آن ها خودشان را به طور باور نکردنی به چالش می کشند. در نتیجه، به دلیل فقدان نتایج دلسرد می شوند.

7. عدم اعتقاد به خودتان

هوش و استعداد لزوما چیزی نیست که افراد موفق را از افراد ناموفق جدا می کند. تفاوت عمده در این واقعیت نهفته است که افراد موفق به خودشان اعتماد دارند. آن ها بر این باورند که می توانند اهدافی که خود تعیین می کنند را به دست آورند. آن ها به توانایی خود برای یافتن راه حلی برای چالش هایی که با آن مواجه هستند، اعتماد دارند.

اعتقاد قوی آن ها به توانایی درک چیزها از آنجا که آن ها پیشرفت می کنند، آن ها را تشویق می کند تا فرصت هایی را به دست آورند که در ابتدا برای مقابله با آن ها بیش از حد بزرگ به نظر می رسد. افراد موفق درک می کنند که اگر آن ها به طور کامل متقاعد نشده باشند هیچ چیز برای آن ها کارساز نخواهد بود.

8. نداشتن فروتنی

علی رغم محبوبیت بسیاری از افراد، فروتنی توسط افراد موفق به عنوان کلیدی مهم برای موفقیت در نظر گرفته می شود. برخی حتی آن را برای موفقیت در نظر می گیرند. همانطور که مشخص می شود، افراد فروتن به احتمال زیاد مجریان برجسته ای خواهند داشت، همانطور که تحقیقات علمی نشان می دهند.

اما مزایای دیگری هم وجود دارد که متواضع بودن را نشان می دهد. این به شما کمک می کند کم تر در مورد خودتان فکر کنید (نباید با فکر کردن به خودتان اشتباه کنید). تواضع و فروتنی کمک می کند که نقاط قوت، ضعف و محدودیت های خود را ارزیابی کنید. اما این کار به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی دانید.

شکست در کسب و کار

9. عدم تمایل به شبکه

اگر زمانی برای ایجاد روابط قوی با کسانی که می توانند به شما کمک کنند، سرمایه گذاری نکنید، چند فرصت را از دست خواهید داد. متاسفانه، بسیاری از اهمیت شبکه را دست کم می گیرند.

روابط ما می تواند به ما کمک کند تا به دیگران دسترسی داشته باشیم و آن ها را قانع کنیم که با ما کار کنند، نه علیه ما. ایجاد ارتباط حرفه ای به ما کمک می کند دقیقا همان افرادی را ملاقات کنیم که منافعشان هم با خودمان هماهنگ است.

10. بهانه ها

اگر دیگران را به خاطر اشتباهات و مشکلات خود سرزنش کنید، محکوم به شکست خواهید بود. در عین حال، همه ما با مشکلاتی روبرو می شویم که ما را از مسیر خارج می کنند.

افراد موفق اجازه نمی دهند که بین خودشان و هدفشان بایستند. آن ها درک می کنند که بهانه گیری آن ها را به جایی نمی رساند.

11. تمایل به تسلیم

تسلیم خودکار منجر به شکست می شود. افراد ناموفق به آسانی تسلیم می شوند. آن ها تقریبا همیشه به این دلیل شکست می خورند که به اندازه کافی تلاش نمی کنند. آن ها آرزوی موفقیت بدون تلاش زیاد را دارند. با این حال، این روش برای رسیدن به موفقیت بسیار نادر است اگر حتی وجود نداشته باشد.

تنها زمانی که با دشواری ها مواجه می شوید تسلیم نشوید. مهم نیست که گاهی به زمین بیفتی. چیزی که مهم است این است که سعی کنید راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنید.

12. پایداری در برابر نصیحت

برخی افراد به این دلیل شکست می خورند که بازخوردهای ارزشمند را قبول نمی کنند. در عوض، آن ها به دنبال دلایل مختلف – برای بحث درباره اینکه چرا این کار را انجام می دهند، هستند .

13. امتناع از یاد گرفتن از اشتباهات گذشته

افراد ناموفق عمیقا تحت تاثیر اشتباهات و شکست های خود قرار می گیرند. در نتیجه، آن ها هر کاری که می توانند انجام می دهند تا به سرعت این تجربیات دردناک را فراموش کنند. مشکل این نگرش این است که انجام این کار نیز درس های مهم و بینش هایی را که با این اشتباهات اتفاق می افتد، دفن می کند.

شکست در کسب و کار

14. عدم توانایی برای غلبه بر عوامل حواس پرتی

توانایی فرد برای نادیده گرفتن عوامل حواس پرتی می تواند عامل اصلی موفقیت باشد. نحوه برخورد شما با عوامل حواس پرتی، می تواند موفقیت شما را به هم بزند یا از بین ببرد.

15. به تعویق اندازی

چیزی که افراد موفق را از دیگران متمایز می کند توانایی آن ها برای اجتناب از تعویق اندازی است. این یک قابلیت مهم است که به آن ها کمک می کند تا بهره وری خود را در سطح بالایی حفظ کنند. وقتی نوبت به تعویق اندازی می رسد، دو نوع چالش وجود دارد.

اولین مشکلی که بسیاری از مردم با آن روبرو می شوند این است که نمی توانند شروع کنند. آن ها ساعت ها را به تعویق می اندازند، زیرا سعی می کنند کارها را به تاخیر اندازند. مشکل دوم ممکن است به محض مواجهه با مشکلات بوجود آید.

16. عدم قبول مسئولیت

عدم تمایل به قبول مسئولیت بسیار مربوط به عذر و بهانه ها است. و یکی از کارهایی که منجر به شکست در زندگی می شود.

علل شکست در شغل و کار

نداشتن تجربه

نداشتن تجربه یکی از دلایل شکست در تجارت است. اگر بی تجربه یا تازه کار هستید ، به احتمال زیاد کسب وکار شما شکست خواهد خورد. به هنگام شروع یک کسب وکار جدید به شما توصیه می شود خدمات افراد باتجربه در این زمینه را دریافت کنید.

عدم نگهداری سوابق پولی و مالی

برخی ها نگهداری سوابق پولی و مالی را جدی نمی گیرند زیرا آن ها صاحب کسب و کار هستند بنابراین هیچ تفاوتی بین پول شخصی و پول کسب وکار آن ها وجود ندارد. آن ها فقط خرج می کنند. باید برای هر کاری که می خواهید خرج کنید ، پاسخگو باشید.

مکان بد

نمی توانید یک کسب وکار را آغاز کنید که در آن سرویس مورد نیاز نیست. قبل از انتخاب محل کسب وکار تحقیق بازار خوب مورد نیاز است.

شکست در کسب و کار

عدم درک بازار و مشتریان

مهم است که بازار و عادات خرید مشتریان را درک کنید. پاسخ به سوالاتی در مورد اینکه چه کسی مشتریان شما هستند و چقدر تمایل به خرج کردن دارند.

کپی کردن از دیگران

موردی که برای خانم ب جواب می دهد شاید برای خانم آ درست نباشد . بسیاری از مردم وارد کسب وکار شده اند یا یک انتخاب تجاری انجام داده اند چون می بینند که دیگران این کار را انجام می دهند و فکر می کنند که اگر سعی کنند موفق می شوند. خوب است بعد از مشاوره درست ایده خود را اضافه کنید، این شما را متفاوت می کند.

زود جا زدن

زود تسلیم شدن دلیل دیگر شکست خوردن در کسب و کارها است اگر اصرار نداشته باشید، تحقیق کنید، شکست بخورید و دوباره امتحان کنید، ممکن است در کسب وکار موفق نباشید.

شکست در کسب و کار

سرمایه ناکافی

اگر سرمایه وجود نداشته باشد، کسب وکار قطعا شکست خواهد خورد. کسب وکار به جریان نقدی ثابت نیاز دارد تا آن را در طول روز به روز رسانی کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

7 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *