جشنواره کلینیک ایرانیان
غذای نونی بدون گوشت

غذای نونی بدون گوشت شما را از چرخه تکراری خوردن برنج آژاد می کنه و می تونه تنوع خوبی توی رژیم غذایی تون بوجود بیاره. اگر  عاشق غذای نونی هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب گروه آشپزی شادمگ را از دست ندید. ما کلی غذای نونی بدون گوشت  به شما آموزش میدیم.

غذای نونی

آماده کردن غذایی سریع و ساده ممکن است دغدغه‌ی بسیاری از خانم‌های خانه‌دار، کارمند و یا دانشجو باشد، همچنین خیلی مواقع مایل هستید پس از صرف یک وعده غذای سنگین یه غذای سبک و نونی میل کنید. غذاهای نونی به غذاهایی گفته می شود که به همراه نان سرو می شوند و معمولا بدون استفاده از برنج تهیه می شود. این غذاهای فوری مخصوصا غذا با گوشت چرخ کرده طرفدار زیادی دارند.

امروزه خیلی از بهترین غذاها برای افطاری از منوی غذایی خانواده های ایرانی حذف شده اند و جای خودشون رو به غذاهای فست فودی یا غذاهای پلویی داده اند. البته غذاهای پلویی و فست فود هم در صورتی که به طور متعادل مصرف شوند مشکلی ایجاد نمی کنند.

غذای نونی بدون گوشت

گاهی پیش می آید که برای تهیه برنج و خورشت زمان کافی نداشته باشید ما در این مطلب به شما چند نمونه از غذای نونی بدون گوشت سریع و آسان و طرز تهیه غذای بی روغن نونی را یاد می دهیم.

کوکوها ، غذای نونی بدون گوشت

کوکو سیب زمینی و پیازچه

به طور کلی کوکو سیب زمینی یک غذای سنتی ایرانی است که می توان آن را با هویچ ، پیاز، قارچ و یا پیازچه پخت. در روش تهیه کوکوی پیازچه ابتدا سیب زمینی ها را رنده کرده و آب آن ها را به خوبی می گیریم.سپس پیازچه هارا خرد کرده به آن اضافه می کنیم و بعد تخم مرغ را همراه با نمک و فلفل و سایر ادویه ها به آن اضافه کرده و در نهایت مواد را درون ماهیتابه ریخته و سرخ می کنیم. به همین راحتی. نوش جان!

سالاد الویه هم می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، طرز تهیه الویه رژیمی را در شادمگ یادتان داده ایم.

غذای نونی بدون گوشت

کوکوی کدو سبز؛ غذای خاص پسند

کدو از جمله سبزیجات مفید برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند چراکه کالری کمی داشته و برای مقابله با قند خون هم مفید است. و البته استفاده از آن در کوکو هم ترکیب سالمی دارد و هم خیلی سریع و آسان آماده می شود.

برای تهیه کوکوی کدو سبز ابتدا کدوها را پوست گرفته و رنده می کنیم و سپس آن را بدون روغن روی حرارت قرار می دهیم تا آب شان گرفته شود. بعد تخم مرغ و آرد سوخاری یا آرد معمولی را به همراه نمک و ادویه ها به کدو اضافه می کنیم و در انتها مواد کوکو را داخل ماهیتابه ریخته سرخ می کنیم. کوکوی کدوی ما آماده است!

غذای نونی بدون گوشت

کوکو سبزی غذای بدون گوشت محشر

کوکو سبزی از جمله غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است. که البته سرو آن در کنار پلو هم ممکن است. اما ما طرز تهیه کوکو سبزی  آن را با شما در میان بگذاریم.

برای پخت این غذا ابتدا باید سبزی های آن را تهیه کرد که عبارت اند از: جعفری و گشنیز و شنبلیله و تره و در صورت تمایل سیر و پیازچه. که همه به نسبت مساوی از هم به کار می روند.

به ترکیب سبزی های خود تخم مرغ و مقداری آرد اضافه می کنیم. اگر دوست داشتید می توانید در این مرحله مقداری گردو خرد شده و زرشک هم بریزید. حالا پس از افزودن نمک و ادویه مواد را داخل ظرف مخصوص ریخته و سرخ می کنیم. کوکو سبزی خوشمزه ما آماده است!

غذای نونی بدون گوشت

غذای نونی بدون گوشت ؛ غذاهای بادمجانی!

مطمئنا در فهرست غذاهای نونی بدون گوشت غذاهایی که با بادمجان تهیه می شوند جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهند. در اینجا با دو نوع از محبوب ترین آن ها آشنا می شویم.

کشک بادمجان

کشک بادمجان می تواند نوعی پیش غذا برای مهمانی ها باشد اما با این وجود اگر یک غذای سبک و راحت برای ناهار یا شام خود می خواهید حتما آن را امتحان کنید.

برای تهیه کشک بادمجان ابتدا بادمجان هارا سرخ کرده روغن آن ها را می گیریم. البته اگر می خواهید غذای سالم تری داشته باشید می توانید آن ها را کبابی کنید. سپس کشک را بامقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا رقیق تر بشود و بعد از چنددقیقه بادمجان ها را به آن اضافه می کنیم و با گوشت کوب به خوبی له می کنیم.

در این مرحله پیاز داغ و گردو خرد شده ودر صورت تمایل سیر سرخ شده را درون مواد ریخته و مقداری را هم برای تزیین نگه می داریم و سپس روغن را داغ کرده و نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم ودر آخر برای تزیین کشک بادمجان از آن استفاده می کنیم.غذای نونی بدون گوشت

دستور تهیه چند مدل آش ماست خوشمزه + آموزش مرحله به مرحله

براتون یک رسپی عالی از کشک بادمجان با گردو در سایت گل من و تو داریم که به صورت تصویری کامل آموزش داده شده.

میرزا قاسمی؛ شمالی دوست داشتنی

یک غذای سنتی مخصوص خطه شمال کشور است که البته در جاهای دیگر هم طرفداران زیادی دارد و البته غذایی سبک است که به آسانی و در زمان کم می توان آن را تهیه کرد و از طعم لذیذش لذت برد.

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده پوست آن ها را می گیریم و سپس ساطوری خرد می کنیم.

در یک ظرف مقداری روغن ریخته و به آن سیر های خرد شده را اضافه می کنیم تا سرخ شوند و سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم تا به خوبی با سیر تفت خورده و طعم خوبی به خود بگیرند. شاید شما از طعم سیر چندان خوشتان نیاید اما با توجه به اصالت شمالی این غذا اساس طعم آن سیر است. اما اگر دوست نداشتید می توانید آن را حذف کنید.

حالا گوجه فرنگی ها را به وسیله چاقو یا مخلوط کن خوب له می کنیم و به سایر مواد اضافه می کنیم و پس از افزودن نمک و ادویه اجازه می دهیم تا همه مواد به خوبی پخته شوند و در انتها یک یا دو عدد تخم مرغ را هم اضافه می کنیم. به همین آسانی پخت میرزا قاسمی انجام شد!

غذای نونی بدون گوشت ؛ یرالما یومورتا

یرالما یومورتا یکی از معروف ترین غذاهای شهر تبریز است و خیلی سریع آماده می شود. این غذای ترکیبی از سیب زمینی کبابی و تخم مرغ آبپز به همراه پیاز و جعفری می باشد. این غذای خوشمزه تبریزی را می توانید در نانی که در طرز تهیه نان شکم پر به شما آموزش دادیم استفاده کنید.

غذای نونی بدون گوشت ؛ فلافل پر کن بخور

فلافل یک غذای بومی مخصوص جنوب کشور به ویژه خوزستان می باشد که حتما اگر به این منطقه سفر کرده باشید فلافل های خیابانی با طعم تند را امتحان کرده اید واقعا مزه فوق العاده ای دارند! پس اگر از این غذای بدون گوشت جنوبی خوشتان آمده در ادامه با طرز تهیه فلافل آشنا می شویم. شاید این خوشمزه دوست داشتنی رو بیشتر به عنوان پرکن بخور دیده باشید و معروف باشه ولی پیشنهاد میکنم جزو لیست شما باشه چون فوق العاده مقوی و خوشمزه هست.

غذای نونی بدون گوشت

ابتدا نخود که پایه این غذا است را از یک روز قبل خیس می کنیم و چندبار آب آن را عوض می کنیم.سپس آب آن را گرفته و همراه جعفری و پیاز و سیب زمینی آب پز و در صورت تمایل سیر درون خرد کن یا چرخ گوشت می ریزیم. در صورت استفاده از چرخ گوشت باید دوبار مواد را چرخ کرد تا به خوبی ریز شونو.

حالا ادویه های مخصوص به همراه نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد افزوده و حدود یک ساعت به آن زمان می دهیم تا ادویه به خوبی به خورد مواد برود. و سپس به وسیله قالب مخصوص یا با دست به فلافل ها شکل می دهیم و آن ها را درون روغن داغ سرخ می کنیم.

کتلت سویا

کتلت سویا یک پیشنهاد ویژه برای افرادی است که به سلامت و سالم خواری اهمیت می دهند. چرا که با عطر و طعم خوب خود می تواند یک جایگزین خوب برای کتلت گوشت باشد.

برای تهیه این غذا احتیاج به سویا، سیب زمینی، هویچ، لوبیا سبز، سیر و زنجبیل، گشنیز،آرد برنج و آرد سوخاری، نمک و ادویه داریم

ابتدا سیب زمینی و هویچ خام را رنده می کنیم. البته می توانید آن ها را بخارپز کرده و له کنید سپس سویا را با مقداری آب ۳ الی ۴ دقیقه بجوشانید و آبکش کنید.

حالا در ظرفی سیر و زنجبیل را سرخ کرده و سیب زمینی و هویچ را به همراه لوبیا سبز خرد شده اضافه می کنیم و در ظرف را می گذاریم تا مواد به خوبی بپزند. سپس نمک به همراه سایر ادویه ها را به مواد اضافه می نمایید. وکمی بعد هم سویا و گشنیز را اضافه می کنیم.

بعد از حدود ۲ الی ۳ دقیقه مواد را از روی حرارت برمی داریم. دقت کنید که مواد از انسجام برخوردار باشند در غیر این صورت به آن مقداری آرد سوخاری اضافه کنید. مواد کتلت را به شکل دلخواه در آورده و آرد برنج را با آب مخلوط کرده کتلت ها را درون آن می گذاریم و سپس خارج کرده در آرد سوخاری غوطه ور کرده و سپس در روغن سرخ می کنیم. کتلت متفاوت شما آماده است.نوش جان! این غذای خوشمزه را می توانید با استفاده از خمیر جادویی که در طرز تهیه نان شکم پر به شما آموزش دادیم هم سرو کنید.

غذای های نونی بدون گوشت ؛ خوراک سبزیجات

انواع خوراک ها همیشه غذاهایی پرطرفدار برای خانواده های ایرانی هستند که در اینجا به دستور پخت نوعی از آن که سرشار از سبزیجات مختلف و مفید است می پردازیم.

برای تهیه یک خوراک سبزیجات سالم و خوش طعم نیاز داریم به سیب زمینی، هویچ، کدوحلوایی چغندر، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، اسفناج، روغن، نمک و فلفل.

غذای نونی بدون گوشت

ابتدا سیب زمینی و هویچ و کدو حلوایی و چغندر را خرد کرده همراه نمک و روغن مخلوط می کنیم و درون سینی فر ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۲۲۰درجه درون فر می پزیم. برای عطر بهتر می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

طرز تهیه سس مایونز خانگی خوشمزه به روش بازاری

حالا پیاز را خرد کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک شود سپس گوجه هارا پوره کرده و در صورت تمایل همراه با سیر و رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه می کنیم بعد از چند دقیقه برگ اسفناج خرد شده را به گوجه هااضافه کرده و دو لیوان آب هم به ترکیب خود اضافه می کنیم و منتطر می مانیم تا سس ما بجوشد و بعد سبزیجات کبابی را داخل سس ریخته و در آن را می گذاریم تا خوب جا بیفتد. خوراک ما آماده است! آن را با نان سرو می کنیم.

غذای نونی بدون گوشت ؛ اشکنه ارزان دوست داشتنی

اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی است که می تواند گزینه مناسبی برای یک روز سرد زمستانی باشد.

برای پخت آن به سیب زمینی، پیاز، آرد، شنبلیله ، تخم مرغ نمک وفلفل و زرچوبه احتیاج داریم، اول پیازها را خرد کرده با روغن سرخ می کنیم و زردچوبه و شنبلیله را به آن اضافه می نماییم. سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم. حدودا تا نصف ظرف کافی است.

حالا سیب زمینی هارا خرد کرده درون مواد می ریزیم در انتها هم که تا مواد خوب جا افتاد چند عدد تخم مرغ را به مواد اضافه کرده خوب هم می زنیم تا مخلوط شود. اشکنه ما آ ماده است! که البته ممکن است در مناطق مختلف کشورمان با تفاوت هایی در دستور پخت بالا نیز طبخ شود.

اگر به گوجه علاقه دارید براتون طرز تهیه اشکنه گوجه فرنگی رو داریم که حتما رسپی اونو ببینید.

خوراک آلو اسفناج و تخم مرغ

خوراک آلواسفناج و تخم مرغ یک غذای غنی از فیبر، پروتئینمواد معدنی و ویتامین هاست.

غذای نونی بدون گوشت

مواد لازم برای تهیه خوراک آلواسفناج و تخم مرغ برای 4 نفر

اسفناج ریز شده یک کیلو
تخم مرغ 4 عدد

آلو بخارا 10 عدد

پیاز متوسط 3 عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن و کره به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک آلواسفناج با تخم مرغ

ابتدا، پیازها را رنده یا خرد و سپس سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.

اسفناج ریز شده را به آن اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا اسفناج ها بپزند.

الوبخاراها را شسته و در ظرفی جداگانه آب پز کنید. سپس هسته های آن را جدا کرده و محتوای باقی مانده را به تابه حاوی اسفناج اضافه کنید.

نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم به غذا بیفزایید.

اجازه بدهید تا آب خوراک کاملا کشیده شود و آن را در روغن موجود، کمی تفت دهید.

می توانید در همین تابه، جا برای تخم مرغها باز کنید و با افزودن اندکی روغن به کف تابه، تخم مرغ ها را برای نیمرو شدن اضافه کنید.

اگر تابه به اندازه کافی جا ندارد، از تابه دیگری برای درست کردن نیمرو استفاده کنید. می توانید نیمرو را با افزودن نمک، زردچوبه، فلفل، سماق و نعناع مزه دار کنید.

غذاهای نونی بدون گوشت با سیب زمینی

اگر علاقه به غذاهای نونی با سیب زمینی دارید حتما مطلب اون رو در سایت گل من و تو مطالعه کنید که کاملترین مرجع میتونه برای شما باشه، ولی غذای نونی بدون گوشت حتما باید یکی از گزینه های شما سیب زمینی باشه، این خومشزه تنوع غذایی بالای داره و میتونه با تمامی سلیقه ها جور بشه. البته ما در مطلب جداگانه ای 27 غذا با سیب زمینی به شما معرفی کردیم.

سیب زمینی پیاز قدیمی مقوی

یکی از قدیمی ترین غذاهای ما ایرانی ها سیب زمینی پیاز هست که اگر بهش کره یا روغن حیوانی اضافه کنیم فوق العاده مقوی و خوشمزه خواهد شد.

برای درست کردن این غذا شما سیب زمینی ها را باید آبپز کنید. پیاز ها را خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید، حالا یک ظرف آماده کنید و سیب زمینی های آبپز شده رو خوب له کنید و سپس پیاز رو بهش اضفه کنید و مخلوط کنید، اگر کره یا روغن حیوانی دارید در این مرحله اضافه کنید و مجدد مواد رو با هم مخلوط کنید. به همین راحتی و خوشمزگی غذای نونی شما آماده شده و میتوانید نوش جان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده جذاب کودکان

یکی از خوشمزه هایی که کودکان و حتی بزرگسان عاشقش هستند و بیشتر با سس کچاپ خورده میشه سیب زمینی سرخ کرده فست فودی هست که به صورت خلالی و ورقه ای پخته میشود.

غذای نونی بدون گوشت

برای درست کرد این غذا شما ابتدل ظرفی را رو اجاق گاز قرار میدهید و سپس داخل آن روغن سورخ کردنی اضافه میکنید و روی حرارت ملایم قرار میدهید تا خوب گرم بشه، در این حین سیب زیمین ها رو پوست کنده و سپس آن را خرد میکنید(ورقه ای یا خلالی) حالا سیب زمینی ها رو شسته و روی یک پارچه قرار دهید تا آب آنها برود و سپس داخل روغن ریخته و سرخ کنید.

تبدیل سیب زمینی سرخ کرده به سیب زمینی پنیری

برای اینکار پس از سرخ کردن سیب زمینی ها را داخل ظرفی ریخته و لایه به لایه پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و در انتها سطح رویی را کاملا با پنیر پیتزا پر کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر پیتزا آب بشه. واو که واقعا خوشمزه میشه من که خودم دوست دارم با نون بخورم

حلوا غذای نونی بدون گوشت مقوی

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میشه خیلی راحت درست کرد حلوا هست که یک غذای گرم و عالی هست، حلوا را میشه به روش های مختلف با شیره های مختلف، شیر و… درست کرد که رسپی های حلوا هوبج و طرز تهيه حلواي آرد را میتونید در شادمگ مطالعه کنید.

موثرترین ترفند برای جلوگیری از سر رفتن غذا ، سوپ و مایعات

غذای نونی بدون گوشت

 برگر گیاهی عدس و کینوآ

برگر گیاهی کینوآ و عدس علاوه ‌بر اینکه بسیار خوشمزه است، بسیار مغذی نیز هست. کینوآ منبع پروتئین، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است و عدس نیز منبع خوبی برای کلسیم، آهن و انواع ویتامین است. در ادامه طرز تهیه این برگر خوشمزه را خواهید دید:

مواد لازم برای ۸ قرص برگر
عدس
۲۰۰ گرم
کینوآ
۵ قاشق غذاخوری
سیر
۴ حبه
پیاز متوسط
۲ عدد
تخم‌مرغ
۱ عدد
آرد نخودچی
۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

روش تهیه

بگذارید عدس به مدت یک ساعت در آب خیس بخورد و سپس آن را ۴۰ دقیقه در آب بپزید.

غذای نونی بدون گوشت
کینوآ را نیز ۲۰ دقیقه بپزید.
عدس و کینوآ را به همراه سیر و پیاز چرخ کنید. در این مرحله می‌توانید از غذاساز یا حتی گوشت‌کوب نیز استفاده کنید، هرچند ممکن است بعد از استفاده از گوشت‌کوب موادتان به یکدستی مواد چرخ‌شده نباشد.
ادویه‌ها، تخم‌مرغ و آرد نخودچی را به مواد اضافه کرده و خوب ورز دهید.
مواد را به صورت گرد سرخ کنید. سرخ شدن هر طرف از این برگر حدود ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم زمان می‌برد.

خوراک کدو و آلوبخارا

خوراک کدو وآلوبخارا، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که در آن گوشت به کار نمی رود.

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو و آلوبخارا برای 4 نفر

کدو یک کیلو و نیم

آلوبخارا 10 عدد

پیاز متوسط 3 عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کدو و آلوبخارا

ابتدا پیازها را خرد یا رنده و سرخ کنید. سپس کدو ها را با پوست یا بدون پوست (بسته به سلیقه وذائقه) خرد کنید و به تابه حاوی پیاز سرخ شده اضافه کنید. درب تابه را بگذارید و شعله را بسیار کم کنید تا کدوها آرام آرام بپزند.

آلوبخاراها را شسته و آب پز کنید. سپس هسته های آنها را جدا کرده و به کدوها اضافه کنید.

نمک، فلفل ، زردچوبه و هر ادویه ای که معمولا به غذاها اضافه می کنید را اضافه کرده و اجازه بدهید آب خوراک کاملا کشیده شود.

سپس، با روغن موجود در خوراک، کمی مواد را تفت دهید.

می توانید محتوای تابه را بکوبید تا مواد کاملا له شوند.

خوراک را در دیس بکشید و با چند برگ نعناع و تربچه آن را تزئین کنید.

ماکارانی با سبزیجات بدون گوشت

ماکارونی غذایی است که به طور سنتی با گوشت تهیه می شود. این غذا بدون گوشت هم به اندازه قبل خوشمزه خواهد شد.

غذای نونی بدون گوشت

مواد لازم برای تهیه ماکارانی سبزیجات برای 4 نفر

ماکارانی یک بسته 500 گرمی

مخلوط سبزیجات شامل نخودفرنگی، هویج خرد شده و ذرت یک بسته

قارچ به دلخواه

پیاز متوسط 3 عدد

کره یا روغن به میزان کافی

رب 3 تا 4 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه و سماق به مقدار لازم

یک عدد نان لواش یا سیب زمینی برای ته دیگ، اگر مایل به دم گذاشتن ماکارانی هستید.

روش تهیه ماکارونی با سبزیجات

فوت و فن پخت ماکارونی  با سبزیجات مانند ماکارونی با گوشت است و با سرخ کردن پیاز و افزودن سایر مواد ماکارونی به آن آغاز می شود و در نهایت پس از آبکش کردن ماکارونی به محض نرم و قابل خوردن شدن آن، نان لواش یا سیب زمینی حلقه حلقه شده کف قابلمه حاوی روغن قرار داده می شود و ماکارونی و مواد آن به صورت لایه لایه درون قابلمه ریخته می شود.

در صورت تمایل، می توانید ماکارونی را پس از آبکش کردن به همراه موادی که قبلا در تابه آماده کرده اید، سرو کنید.

سالاد ماکارونی یک غذای نونی ساده بدون گوشت

تهیه سالاد ماکارونی به عنوان یکی از سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی که در بیشتر در مجالس و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار راحت است .  البته از این سالاد مانند سالاد الویه به دلیل وجود موادی مانند ژامبون ، سس مایونز و انواع سبزیجات می توانید به عنوان یک غذای کامل استفاده کنید

طرز تهیه غذای نونی ساده بدون گوشت

خوراک عدس و قارچ

این غذای بدون گوشت عالی ترکیبی از عدس، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و سس سویاست که همه چیز را در تهیه این خوراک گیاهی با مزه گوشت فراهم می‌کند. همچنین این کاسه‌ پر از پروتئین و فیبر است.

بهترین جایگزین خوب برای کتلت گوشت چیست؟

کتلت سویا یک پیشنهاد ویژه برای افرادی است که به سلامت و سالم خواری اهمیت می دهند. چرا که با عطر و طعم خوب خود می تواند یک جایگزین خوب برای کتلت گوشت باشد.

چگونه می توان سیب زمینی سرخ کرده را به سیب زمینی پنیری تبدیل کرد؟

برای اینکار پس از سرخ کردن سیب زمینی ها را داخل ظرفی ریخته و لایه به لایه پنیر پیتزا به آن اضافه کنید و در انتها سطح رویی را کاملا با پنیر پیتزا پر کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا پنیر پیتزا آب بشه.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

18 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *