لاغری با خاکشیر و دارچین

لاغری با خاکشیر و دارچین یکی از نوشیدنی های خوش طعمی که هم به گوارش کمک میکند و هم تاثیری در تناسب اندام دارد خاکشیر است. با تغییر در نوع تهیه این گیاه میتوانید آن را در رژیم چاقی و یا لاغری خود بگنجانید. گروه سلامت شادمگ این مطلب را با عنوان لاغری با خاکشیر و دارچین در اختیارتان قرار می دهد.

لاغری با خاکشیر و دارچین در طب سنتی

خاکشیر یکی از گیاهان خودرو در مناطق خشک مانند بیابان و صحرا است . یکی از خواص خاکشیر کمک به بهبود سیستم گوارشی است . با استفاده از خاکشیر می توان در مدت کوتاه به وزن ایده آل رسیده و لاغر شد.

طب سنتی ایران یک مکتب طبی مستقل است که بر پایه مزاج و اخلاط استوار می باشد .طب سنتی در مورد چاقی و روشهای رفع آن دیدگاههای ویژه ای دارد .

دانشمندان طب سنتی برای کاهش وزن درست استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند خاکشیر ، دارچین ، فلفل قرمز ، زیره و چای سبز را همراه با حفظ سلامت جسم و روح توصیه می کنند. روش شستن خاکشیر را در شادمگ یادتان داده ایم.

خاکشیر - لاغری با خاکشیر و دارچین

طرز تهیه شربت تخم شربتی و خاکشیر را که برای لاغری و گرمازدگی مناسب است در شادمگ بخوانید.

فواید لاغری با خاکشیر

درمان یبوست و کمک به حرکت روده ها

مهمترین خاصیت خاکشیر درمان بیماری های سیستم گوارشی است .

ترکیب خاکشیر با آب سرد به عنوان قابض عمل کرده و برای درمان اسهال استفاده می شود همچنین ترکیب خاکشیر با آب گرم درمان مناسبی برای یبوست می باشد.

خاکشیر و تناسب اندام

خاکشیر علاوه بر کمک به کاهش وزن، به افزایش وزن نیز کمک می کند . همانطور که ذکر شده روش استفاده از خاکشیر ، تاثیر متفاوتی بر روی بدن می گذارد . برای افزایش وزن می توان خاکشیر را پس از شستن به مدت چند ساعت در آب ولرم خیس کرد ، سپس با افزودن مقداری شیر به آن به صورت ناشتا میل نمود .

اضافه کردن شیر با خاک شیر تاثیر زیادی بر افزایش وزن دارد و برای این که چند کیلو به وزن خود اضافه کنید این روش را به مدت چند هفته تکرار کنید.

پیشگیری از ضعف و گرسنگی با خاکشیر

برخی از اشخاص با رعایت رژیم های سخت لاغری دچار ضعف بدن در طول روز می شوند . مخلوط خاکشیر ، آب عسل ترکیب بسیار مناسبی برای کاهش ضعف است . برای تهیه آب عسل باید یک کیلو عسل را در یک لیتر آب بجوشانید ، در حین جوشاندن ، کف ایجاد شده بر روی سطح آن را بردارید.

بهترین دمنوش خانگی برای درمان خلط گلو که معجزه می کند

بعد از سرد شدن آب عسل ، آن را استفاده کنید .البته باید توجه داشت که حرارت موجب از دست رفتن مقداری از خواص عسل می شود ، اما مواد باقیمانده که با خاکشیر ترکیب می شوند برای درمان ضعف جسمی بسیار مفید و موثر است.

برای کاهش وزن سریع و لاغری خاکشیر را ناشتا میل کنید

خاکشیر به سیستم گوارشی برای داشتن عملکرد مناسب کمک می کند . به همین دلیل اگر هر روز یک قاشق غذاخوری از خاکشیر را پس از شستن در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بنوشید . پس از مدتی شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات گوارشی خواهید بود.

لاغری با خاکشیر و دارچین

نوشیدنی لاغرکننده با خاکشیر 

  • آب ولرم :یک لیوان
  • خاکشیر :2 قاشق
  • آب لیموی تازه :1 قاشق
  • گلاب :2 قاشق

طرز تهیه :

همه مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به صورت روزانه در هر صبح ، ناشتا میل کنید تا پس از یک ماه تاثیر آن را در کاهش وزن و چربی سوزی مشاهده کنید .

البته افزودن مقدار کمی شکر برای طعم بهتر آن به صورت دلخواه است . این نوشیدنی شربت خاکشیر علاوه بر کاهش وزن در طولانی مدت ، برای حفظ سلامت بدن نیز مفید است.

انواع ترکیبات خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

خاکشیر هم به تنهایی قابل مصرف می باشد و هم به صورت ترکیبی با دیگر مواد و گیاهان، برخی ترکیبات خاکشیر در زیر به شما ارائه می شود که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار کاربردی و موثر می باشد.

لاغری با خاکشیر و اسفرزه

گیاه اسفرزه، در کاهش کلسترول بالا و قند خون و در درمان اسهال، درمان طبیعی زخم معده و روده و برطرف عطش موثر است.

اسفرزه در لاغری بسیار مفید و اثربخش است. 100 گرم اسفرزه را با 100 گرم خاک شیر مخلوط کرده و هر روز یک قاشق از آن را در آب حل کرد و مصرف کنید. این ترکیب در لاغری با خاکشیر و دارچین ، تصفیه کننده خون و رفع خارش مفید است.

لاغری با خاکشیر و آبلیمو

لاغری با آبلیمو برای افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند، عالی است.

یک لیوان آب، دو قاشق خاکشیر و یک قاشق آبلیموی تازه اضافه و مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید.

لاغری با خاکشیر و دارچین

لاغری با سماق و خاکشیر

سماق به تنهایی برای لاغری بسیار مفید است. ترکیبش با خاکشیر به دلیل داشتن ویتامین سی به لاغری کمک می کند.
سماق را دم کنید سپس با خاک شیر مخلوط و میل بفرمایید.

لاغری با خاکشیر و دارچین

یکی دیگر از ادویه جاتی که میتونه با خاک شیر ترکیب بشه و باعث بشه لاغری را با خاکشیر تجربه کنیم، دارچینه. دارچین از آن ادویه جات پرکاربردیه که در بسیاری از غذاها استفاده میشه.

مرحله به مرحله آموزش دوخت 3 مدل توربان زیبا و مجلسی

این ادویه ی بسیار محبوب، علاوه بر اینکه در طعم دادن به غذا اثر دارد، لاغر کننده نیز میباشد زیرا عملکرد کبد را تحریک کرده و سموم آن را از بین میبره. این باعث میشه که خون از سموم پاک بشه و باعث کاهش التهاب سلول¬های چربی و در نتیجه¬ی آن کاهش وزن بشه.

برای استفاده از این ادویه هم میتونه آن را به صورت پودر در غذاها استفاده کرد و هم دم کرده ی آن قابل استفاده و میتونه سپس آن را با خاکشیر میل کرد تا اثربخشی آن بر کاهش وزن دو چندان بشه.

لاغری با خاکشیر و دارچین

یک قاشق پودر دارچین را درون قوری ریخته بریزید تا 5 دقیقه دم بکشد. سپس آن را با خاکشیر میل کنید. همچنین استفاده از پودر دارچین و عسل باعث کاهش وزن می شوند.

روش شستن خاکشیر

خواص خاکشیر آنقدر زیاد است که نمی توان از آن گذشت و  از آن در تابستان برای پیشگیری از گرما زدگی استفاده می کنند. برای شستن خاکشیر باید چند مرحله را انجام دهید.

مرحله اول

مقدار مورد نیاز از خاکشیر را در یک کاسه ریخته و بعد روی آن، آب بریزید. بعد از اضافه کردن آب، می بینید که خاکشیر گوله می شود. حتما باید به آرامی با یک قاشق یا چنگال تمیز، خاکشیرها را هم بزنید. با هم زدن خاکشیر، به مرور ته نشین می شود.

مرحله دوم

باید کمی منتظر باشید. در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد، مقداری خس و خاشاک سبک هم در بین خاکشیر وجود دارد. بعد از یک مدت می بینید که این خاشاک به روی آب می آید.

بعد از اینکه آب را از روی خاکشیر به آرامی خارج کردید نمی توانید مطمئن شوید که کاملا تمیز شده است. این کار را باید تا چندین بار ادامه دهید. زمانی که آب روی خاکشیر کاملا صاف و زلال بود، کافی است.

مرحله سوم شستن خاکشیر

باید بگویم که هنوز کار شست و شوی شما تمام نشده! حالا باید یک ظرف بزرگتر بردارید و هنگام منتقل کردن خاکشیر به داخل ظرف بزرگتر، آن را هم می زنید و به آرامی داخل ظرف بزرگ می ریزید.

راز تهیه سس جوجه کباب طعم دار و خوشمزه که انگشتاتم باهاش میخوری

این کار به شما کمک می کند تا ریگ و شن هایی که سنگین تر هستند و ته ظرف ته نشین شده اند، در همان ظرف قبلی بمانند و به ظرف جدید منتقل نشود. بهتر است ظرف دوم، از جنس روی باشد. این مرحله را نیز باید چندین مرتبه تکرار کنید. تا خیالتان از بابت تمیز شدن خاکشیر راحت شود. از خواص لاغری با خاکشیر و دارچین  که هم به گوارش کمک میکند و هم تاثیری در تناسب اندام دارد نگذرید.

چطور مشکل سرد گرم شدن آب پکیج را حل کنیم ؟

لاغری با خاکشیر و دارچین

خاکشیر برای پاکسازی سموم بدن

در طب سنتی برای پاکسازی کبد ، مصرف خاکشیر توصیه شده است برای این منظور کافی است هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را در 2 لیوان آب جوشانده و پس از ولرم شدن به صورت ناشتا بنوشید و پس از نیم ساعت صبحانه میل کنید .

ترکیب خاکشیر با شربت سکنجبین ، صفرا زدا است و با آب جوش حالت ضد بلغمی می باشد همچنین خاکشیر و ترنجبین ضد سودایی می باشد.

چه افرادی نباید خاکشیر بخورند ؟

در انتهای این بخش از تناسب اندام لازم دانستیم به این مورد مهم اشاره داشته باشیم که افرادی که طبع سرد داشته و به بیماری های ناشی از طبع سرد مانند روماتیسم و آرتروز مبتلا هستند باید در مصرف خاکشیر احتیاط کنند و در صورت مصرف آن را با عرق نعناع و عسل میل کنند .

کسانی که از ورم و زخم معده رنج می برند نیز باید مصرف خاکشیر را محدود کنند.

لاغری با خاکشیر و دارچین

خاکشیر و درمان لاغری

یکی از مزایای خاکشیر علاوه بر کمک به کاهش وزن، کمک به افزایش وزن نیز می باشد. همانطور که در ابتدا ذکر شد نحوه استفاده از خاکشیر در تاثیر آن بر بدن متفاوت است. به عنوان مثال برای چاق شدن با خاکشیر لازم است که ابتدا مقداری خاکشیر را شسته و در آب ولرم حل کرده و اجازه دهید چند ساعت بماند.

سپس صبح ناشتا مقداری شیر به آن اضافه کرده و میل کنید. استفاده از شیر همراه خاکشیر نقش زیادی در افزایش وزن دارد و استفاده از این روش به مدت چند هفته می تواند چند کیلو به وزن شما اضافه کند.

چگونه معجون لاغری با خاکشیر و آبلیمو درست کنیم؟

لاغری با آبلیمو برای افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند، عالی است.یک لیوان آب، دو قاشق خاکشیر و یک قاشق آبلیموی تازه اضافه و مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید.

چطور خاکشیر را بشوییم؟

ابتدا دانه‌های خاکشیر را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آب، آن را هم بزنید تا دانه‌ها جدا شوند. کمی صبر کنید تا خاکشیر‌ها ته نشین شوند و برگ‌های داخل آن به سطح آب بیایند. سپس آب ظرف را به آرامی خالی کنید و مجددا آن را با آب پر کنید این کار را تا زمانی‌که آب روی سطح خاکشیر زلال شود، تکرار کنید. سپس به خاکشیر مقداری آب اضافه کرده و آن را هم بزنید تا کاملا با آب مخلوط شود. یک ظرف دیگر بردارید و خاکشیر‌ها را به آرامی داخل آن بریزید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 تیر 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *