افتتاح حساب ترکیه
رسوب زدایی سردوش حمام

با رسوب زدایی سردوش حمام دوباره کیفیت آب خروجی مثل روز اول خواهد شد ؛ اما این کار چندان هم ساده نیست. ما در این مطلب از گروه سبک زندگی شادمگ روشهای خوب و تضمینی برای رسوب زدایی سردوش حمام به شما یاد دادیم. با ما همراه باشید.

علائم رسوب‌ گرفتگی سردوش حمام

قبل از آشنایی با روش‌های مختلف رسوب‌ زدایی بهتر است بدانیم که همیشه فشار کم آب یا نامنظم بودن ریزش آن از نازل‌ها، دلیل بر رسوب‌گرفتگی سردوش نیست.

رسوب زدایی سردوش حمام

رسوب‌ گرفتگی انواع دوش دستی یا سردوش می‌تواند علائم مختلفی داشته‌باشد؛ از مهم‌ترین و واضح‌ترین این علائم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فشار کم جریان آب
  • جریان نامنظم آب از نازل‌های سردوش حمام
  • مشاهده تکه‌های رسوب آب بعد از باز کردن شیر حمام

دلایل رسوب گرفتن سردوش حمام و شیرآلات بهداشتی

4 مورد از عمده‌ترین دلایل رسوب‌ گرفتگی سردوش حمام و دوش‌های دستی، می‌تواند موارد زیر باشد:

رسوب زدایی سردوش حمام

1. درجه سختی بالای آب

به آبی که دارای مقادیر زیادی از عناصر منیزیم و کلسیم باشد، آب سخت می‌گویند. درصورتی‌که سختی آب منزل شما زیاد باشد، این دو حالت را مشاهده می‌کنید:

  1.  اگر صابون را خیس کنید به سختی کف می‌کند.
  2.  تجمع ذرات سفیدرنگ روی شیرآلات بهداشتی که اصطلاحا به آن شوره‌زدن شیرآلات نیز می‌گویند.

2. فرسودگی داخلی لوله‌های ساختمانی

درصورتی‌که لوله‌های آب ساختمان شما از جنس مس باشند، در طولانی مدت ممکن است براثر عبور جریان آب دچار خوردگی شوند؛ و به مرور زمان ذرات آن وارد جریان آب شده و به شکل ذرات رسوبی در سردوش‌ها و شیرآلات ایجاد مشکل کنند.

به راحتی می تونید پشت قابلمه رو تمیز کنید و برق بندازید ؛ مثل روز اول

3. خرابی و پوسیدگی واشر داخل سردوش

واشرها حلقه‌هایی در ابعاد و قطر مختلف هستند که درون سردوش‌ها تعبیه شده‌اند. معمولا جنس این حلقه‌ها از پلاستیک است. زمانی‌که واشرها به هردلیلی دچار فرسودگی می‌شوند، ذرات آن‌ها ممکن است مانند ذرات رسوبی، وارد جریان آب شود و روند ریزش آب از سردوش را دچار اختلال کند.

رسوب زدایی سردوش حمام

روش‌های تمیز کردن سردوش حمام

آشنایی با نحوه رسوب زدایی سردوش حمام و به‌طور کلی رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی از نکات مهم در نظافت خانه و نگهداری شیرآلات است. سردوش فشار قوی، بهترین سردوش موجود در بازار و حتی سردوش سوبان هم هر چند مدت یکبار به رسوب گیری دوش احتیاج دارند.

رسوب زدایی سردوش حمام شما را قادر می‌کند تا هر زمان که اراده کردید از یک دوش با فشار بالا لذت ببرید و همچنین در آینده به تعمیر دوش آب یا تعمیر سر دوش قهرمان در حمام‌تان احتیاج نداشته باشید.

برای رسوب گیری دوش و تمیز کردن انواع دوش حمام روش‌های متفاوتی وجود دارد که اکثرا بسیار ساده بوده و زیاد هم وقت شما را نخواهند گرفت. برای آشنایی با انواع روش‌های رسوب زدایی سردوش حمام و نکات آن با ما همراه باشید.

روش اول: رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه

رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه از روش‌های خانگی و رایج برای رسوب گیری دوش و حتی رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی است. به‌طور کلی همان‌طور که می‌دانید، سرکه برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن نقاط مختلف منزل و انواع وسیله‌ها کاربردهای بسیار زیادی دارد.

برای رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه تنها به یک کیسه‌ی پلاستیکی، یک کش، فرچه یا مسواک استفاده شده و مقداری سرکه (سفید) احتیاج خواهید داشت.

مراحل تمیز کردن سردوش حمام با سرکه شامل مراحل زیر است:

سرکه را داخل کیسه‌ی پلاستیکی بریزید؛ توجه داشته باشید که مقدار سرکه مورد نیاز برای رسوب زدایی سردوش حمام در این روش باتوجه به سایز دوش حمام شما متفاوت خواهد بود.
کیسه را دور سردوش حمام ببندید؛ به‌طوری که سردوش تماما درون سرکه قرار بگیرد. حداقل 8 الی 10 ساعت یا ترجیحا یک شب به آن زمان بدهید تا سرکه کاملا رسوبات را حل کند.
بعد از گذشت این زمان و در مرحله آخر رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه، سردوش حمام را با فرچه کاملا بشویید و آبکشی کنید.
رسوب زدایی سردوش حمام شما بدون اینکه لازم باشد از خود بپرسید چگونه سردوش را باز کنیم، به پایان رسید. بهتر است این کار را هر 1 ماه یا 2 ماه یکبار تکرار کنید. تمیز کردن سردوش حمام با سرکه علاوه بر ساده و به‌صرفه بودن، موجب درخشندگی سردوش حمام و شیرآلات شما نیز خواهد شد. به‌خاطر داشته باشید که این روش برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی نیز موثر خواهد بود.

ترفند تمیز کردن سرامیک و برق انداختن آن با تکنیک های آسان خانگی

رسوب زدایی سردوش حمام

روش دوم: رسوب زدایی سردوش حمام با جوشاندن

استفاده از این روش برای رسوب زدایی سردوش حمام و حتی رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی بسیار موثر است؛ اما باید توجه کنید که تنها برای سردوش‌هایی قابل انجام است که قابل باز شدن هستند. در این روش برای تمیز کردن سردوش حمام تنها به سرکه و آب احتیاج دارید. تمیز کردن سردوش حمام با این روش شامل مراحل زیر است:

ابتدا سردوش را باز کنید و آن را در یک ظرف مناسب و تا حد امکان کوچک قرار دهید.
در ادامه یک لیوان سرکه و یک لیوان آب را به ظرف اضافه کنید (اگر لازم است مواد را به میزان بیشتری اضافه کنید، حواس‌تان به نسبت‌ها باشد).
سردوش را به مدت 10 الی 15 دقیقه در این محلول بجوشانید و بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سردوش را آبکشی و آن را نصب کنید.

روش سوم: رسوب زدایی سردوش حمام با خیساندن

یکی دیگر از راه‌های رسوب زدایی سردوش حمام (برای سردوش‌های قابل باز شدن)، خیساندن آن در محلولی تشکیل شده از 1 لیوان سرکه، 1/3 لیوان جوش شیرین و چند قاشق چایخوری نمک است.

رسوب زدایی سردوش حمام

برای کسب بهترین نتیجه اجازه دهید سردوش برای یک شب در این محلول خیس بخورد. بعد از این مدت، سردوش را آبکشی و آن را مجددا ببندید. اکنون می‌توانید از سردوش فشار قوی حمام خود بدون تعمیر دوش آب لذت ببرید. این روش را برای رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی نیز می‌توانید به‌کار ببرید.

روش چهارم: رسوب زدایی سردوش حمام با شوینده

همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، سردوش فشار قوی و بهترین سردوش‌ها هم هرچند مدت یکبار احتیاج به رسوب‌ زدایی دارند. درصورتی که روش‌های بالا مشکل شما را حل نکردند، برای تمیز کردن سردوش حمام می‌توانید از محلول‌ها و اسپری‌های مخصوص استفاده کنید.

روش کاشت سبزه تخم کدو با چند روش ؛ برای کاشت این سبزه دلبر یه خورده عجله کن !

رسوب زدایی سردوش حمام

این محصولات می‌توانند آهک و کلسیم را از بین ببرند و به شما در تمیز کردن سردوش حمام کمک کنند.

هیچ‌ وقت برای جرمگیری دوش حمام از این موارد استفاده نکنید!

  • جوهر نمک یا دیگر مواد اسیدی
  • مایع سفیدکننده (وایتکس)
  • برس یا مسواک زبر و خشن
  • ضربه‌ های محکم و پی‌درپی به سردوش
  • مواد نفتی مانند بنزین و …

رسوب زدایی سردوش حمام

بهترین زمان برای رسوب‌ زدایی سردوش حمام و دوش دستی

بهترین بازه زمانی برای رسوب‌ زدایی انواع سردوش حمام و دوش دستی، تقریبا هر 1 تا 2 ماه (یکبار) است. اما اگر مدت زمان بیش‌تری سردوش حمام شما تمیز و بدون رسوب می‌ماند، می‌توانید این بازه زمانی را طولانی‌تر درنظر بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *