افتتاح حساب ترکیه
مراقبت از پوست خشک

روش های مراقبت از پوست خشک اهمیت زیادی دارد چرا که پوست خشک مستعد دچار شدن به التهاب و اگزما است. مراقبت‌های عمومی در این مطلب از گروه زیبایی شادمگ می‌توانند به شما کمک فراوانی بکند.

خشکی پوست چیست ؟

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد. روتین پوستی کره ای می تواند شادابی و رطوبت را به پوستتان برگرداند.

مراقبت از پوست خشک

حقیقت تلخ این است که بعضی از افرادی که پوست‌شان خشک است، روشی را برای مراقبت و درمان خشکی پوست خود به کار می‌برند که خیلی مناسب پوست‌شان نیست.

گاهی دانستن اصول اولیه به تنهایی کافی نیست؛ باید بدانید، حتی اگر دوبار در روز صورت خود را می‌شویید و به آن مرطوب کننده می‌زنید، باز هم ممکن است در بعضی قسمت‌های مهم درمان پوست خشک خود غفلت کنید.

درست است که هیچ کس کامل نیست. اما، بهتر نیست اشتباه‌های رایج در مراقبت از پوست را مرتکب نشویم؟ ما نمی‌توانیم نوع پوست خود را تعیین کنیم. اما، می‌توانیم مثل یک شخص حرفه‌ای از پوست خشک خود مراقبت کنیم. فقط لازم است بدانیم که چه کارهایی را در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود انجام ندهیم.

چرا پوست خشک می‌شود؟

جنس پوست در بیشتر موارد وراثتی است اما می‌تواند تحت تأثیر عوامل محیطی و مراقبت های نادرست یا عدم مراقبت از پوست تغییر کند. هوای بسیار گرم یا بسیار سرد، تابش شدید نور آفتاب، گرد و غبار، شستشوی بیش از حد پوست، شستشو با آب بسیار داغ و کم نوشیدن آب همه از عواملی هستند که می‌تواند پوست را خشک کند.

در مواردی دیده شده که غدد چربی دچار اختلال بوده و نمی‌توانند به اندازه کافی چربی تولید کنند. کمبود ویتامین‌های A و B هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

بیماری‌های پوستی مثل درماتیت و اگزما و نیز مصرف داروهایی مثل آنتی دیورتیک‌ها و آنتی هیستامین‌ها هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود. وقتی پوست خشک می‌شود دچار خارش و قرمزی می‌شود. در نواحی خاصی مثل آرنج یا قوزک پا، خشکی پوست باعث تیرگی آن می‌شود و می‌تواند باعث ناراحتی فرد شود.

ساختار پوست خشک

پوست بدن شامل سه لایه بوده که در صورت بروز خلل در هر لایه، دچار عارضه پوستی می شویم. سطحی ترین لایه، وظیفه رطوبت رسانی را داشته و از تبخیر بیش از اندازه آب از روی پوست جلوگیری می کند. غده های چربی و عرق بدن، به مرطوب ماندن پوستمان کمک می کنند. اگر در کارکرد این سه عضو مهم خللی ایجاد شود، پوست بدن دچار خشکی شده و باید به دنبال یافتن بعترین راههای مراقبت از پوست صورت خشک بپردازیم.

مراقبت از پوست خشک

علل پوست خشک

  • هوای سرد
  • گرمای خشک داخلی
  • استفاده از مواد خشن در صابون ها یا سایر محصولات
  • شست و شوی بیش از حد با آب گرم
  • PH نامتعادل پوست
  • بیماری های پوستی، درماتیت، درماتیت سبورئیک و پسوریازیس
  • دیابت
  • کم کاری تیروئید
    سیگار کشیدن
  • سپری کردن زمان بیش از حد در زیر نور مستقیم خورشید

علائم پوست خشک

علائم خشکی پوست از خفیف تا شدید متغیر است، آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • لکه های خارش دار یا پوسته پوسته پوست
  • پوست پوسته پوسته با بافتی خشن
  • ترک در پوست
  • پوستی که می سوزد.
  • پوست شل و چروکیده

شستشوی صحیح پوست خشک چگونه باید باشد؟

سعی کنید به اندازه حمام کنید. شستشوی بیش از حد پوست، خشکی آن را بیشتر می‌کند و خشکی زیاد پوست به ویژه در ناحیه صورت حتی می‌تواند باعث جوش زدن پوست شود. برای شستشو از آب داغ استفاده نکنید. آبی که برای شستشوی خود، به ویژه شستن صورتتان استفاده می‌کنید، باید تصفیه شده باشد.

مراقبت از پوست خشک

معایب پوست خشک چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را درمان کرد؟

پوست‌های خشک به سرما حساسیت زیادی دارند، اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که با خشکی پوست شما با سرما تشدید می‌شود، بهتر است در روزهای سرد سال از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. کرم‌های مرطوب کننده و کرم‌هایی که از ترکیب آب و روغن تشکیل شده‌اند، می‌تواند در درمان خشکی پوست شما تأثیر گذار باشند. استفاده از کرم‌های نرم‌کننده برای کسانی که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود.

در این مناطق اشعه ماورای بنفش بسیار زیاد است و برای محافظت از پوست باید مصرف کرم‌های ضد آفتاب جدی گرفته شود. اگر شما به مراقبت از پوست خشک در فصل‌های سرد سال اهمیت ندهید، پوست شما دچار آسیب دیدگی بیشتر، شکنندگی و ترک خوردگی خواهد شد. در بیشتر مواردی که خشکی پوست افزایش پیدا می‌کند، احتمال مبتلا شدن به عفونت‌ها و اگزماهای پوستی هم بیشتر می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید با مصرف کرم‌های مرطوب کننده به تعداد 2 بار در روز و پوشش استاندارد بدنی، از پوست خود مراقبت کنید. همچنین خوردن میوه‌های دارای ویتامین‌های C و E را فراموش نکنید. این ویتامین‌ها با ساختن سلول‌های جدید در بافت پوست از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. در هنگام خانه تکانی   مراقبت از پوست در خانه تکانی  از کارهای مهم و در عین حال ساده  است که نباید فراموش شود.

چطور با ریمل ابرو زیباتر شویم ؟ + این افراد از ریمل ابرو استفاده نکنند !

مراقبت از پوست خشک

روش‌های مختلفی برای مراقبت از پوست خشک وجود دارد که با رعایت روزانه آنها می‌توانید پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید که در ادامه مطلب در مورد این راهکارها با شما صحبت خواهیم کرد

پس از شستشو تا جای ممکن از حوله برای خشک کردن استفاده نکنید اما اگر لازم است خود را با حوله خشک کنید، حوله را به آرامی روی تن یا صورت خود قرار دهید تا آب آن خشک شود. به هیچ وجه حوله را روی پوست خود با فشار نکشید. این کار پوست شما را خشک تر می‌کند.

از مرطوب کننده استفاده کنید

افرادی که پوست خشک دارند بیشتر از بقیه به مرطوب کننده پوست نیاز دارند. به ویژه پس از استحمام لازم است که پوست خود را مرطوب کنید تا دچار خارش نشوید. در زمستان استفاده از مرطوب کننده خیلی مهم‌تر است. سردی هوا می‌تواند پوست شما را خشک یا حتی پوسته پوسته کند. پس همیشه روی پوستتان مرطوب کننده داشته باشید.

پس از شستشوی دست‌ها یا صورت، زمانی که هنوز کاملا خشک نشده ند از مرطوب کننده استفاده نمایید.

سعی کنید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که کمی چربی هم داشته باشند. مرطوب کننده‌هایی که حاوی مواد نرم‌‎کننده پوست هستند مثل آن‌هایی که حاوی آلوئه‌ورا یا روغن نارگیل هستند مناسب‌ترند. ترکیب گلیسیرین و آبلیمو هم می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست خشک به کار رود.

وازلین و لانولین

وازلین و لانولین می‌توانند بعنوان لایه ای محافظ روی پوست قرار بگیرند و از خروج آب از پوست جلوگیری کنند. به طور کلی از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که در ترکیبات خود حداقل یکی از مواد وازلین، لانولین، گلیسیرین، دایمتیکون و پروپیلن گلیکول داشته باشند. مرطوب کننده‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید هم برای پوست خشک مناسب است و سلول‌های مرده روی پوست را هم لایه برداری می‌کند.

اگر پوست خشک دارید، شب‌ها قبل از خواب هم زمان مناسبی برای استفاده از مرطوب کننده است. کرم‌هایی در داروخانه و بازار وجود دارند که مخصوص پوست خشک هستند. با مشورت پزشک یا مسئول داروخانه می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید و برای پوست خود به کار ببرید.

از ضد آفتاب استفاده نمایید

همه افراد باید از ضد آفتاب استفاده کنند اما افرادی که پوست خشک دارند لازم است بدانند که تابش نور آفتاب به پوست آن‌ها باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. پس از قرار گرفتن در نور شدید آفتاب اجتناب کنید و حتما از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده نمایید.

مراقبت از پوست خشک

به اندازه کافی آب بنوشید

کمبود آب در بدن می‌تواند باعث خشکی پوست شود. پس یادتان باشد روزانه به اندازه کافی آب بنوشید تا پوستتان خشک نشود.

شوینده‌های مناسب برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید سعی کنید برای شستن پوست خود از شوینده‌های ملایم‌تر استفاده کنید تا همه چربی‌های روی پوست شما شسته نشود. برای پوست خشک شوینده‌هایی مناسب است که دارای هیالورونیک اسید و سرامیدهای ضروری باشند.

در انتخاب صابون یا شوینده مناسب، مهم‌ترین مسئله نوع پوست شما است. اگر دوستتان از صابونی خاص راضی است و آن را به شما پیشنهاد می‌کند در خرید آن عجله نکنید. پوست شما خشک است هر صابونی برای آن مناسب نیست به ویژه اگر خشن یا معطر باشد.

شستن بیش از حد، خشکی پوست را بیشتر می‌کند

صابون‌های معمولی برای شستشوی پوست خشک مناسب نیستند. از لوسیون‌های شستشو یا صابون‌های دارای مواد مرطوب کننده و روغن‌های طبیعی استفاده نمایید. صابون‌های لایه بردار برای شستن پوست خشک مناسب نیست و باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود.

به طور کلی برای شستن صورت از پاک کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشند و ملایم باشند. شستن فقط با دست کافی است و نباید از لیف استفاده نماید. افرادی که پوست خشکی دارند نباید هر روز صورت خود را با صابون بشویند.

اما اگر صورتتان آرایش دارد و لازم است با صابون شسته شود قبل از خواب آن را بشویید. می‌توانید از صابون بچه هم برای شستن صورت خود استفاده نمایید تا کمتر خشک شد. پس از شستشوی صورت خود آن را با مرطوب‌کننده چرب کنید و سپس به رختخواب بروید.

از شیر استفاده کنید

شیر باعث نرمی پوست می‌شود. می‌توانید وان را پر از شیر یا مخلوط آب و شیر کنید و در آن دراز بکشید. شستشوی صورت با شیر هم گزینه خوبی برای رفع خشکی پوست است.

خشکی لب‌ها

افرادی که پوست خشک دارند، بیشتر دچار خشکی لب‌ها می‌شوند که در زمستان این مشکل شدیدتر است. در کنار مراقبت روزانه از پوست خشک باید به مراقبت از پوست لب‌ها هم توجه کنید. مرطوب کننده‌های لب بهترین راهکار برای مقابله با این مشکل هستند. هر روز لب‌های خود را با مرطوب‌کننده مناسب چرب کنید.

مراقبت از پوست خشک

عوامل خشکی پوست چیست؟

جنس پوست در بیشتر موارد وراثتی است اما می‌تواند تحت تأثیر عوامل محیطی و مراقبت های نادرست یا عدم مراقبت از پوست تغییر کند. هوای بسیار گرم یا بسیار سرد، تابش شدید نور آفتاب، گرد و غبار، شستشوی بیش از حد پوست، شستشو با آب بسیار داغ و کم نوشیدن آب همه از عواملی هستند که می‌تواند پوست را خشک کند.

روش صحیح روغن تراپی مو همراه با معرفی بهترین روغن ها

آیا بیماری ها میتواند در خشکی پوست موثر باشند؟

بیماری‌های پوستی مثل درماتیت و اگزما و نیز مصرف داروهایی مثل آنتی دیورتیک‌ها و آنتی هیستامین‌ها هم می‌تواند باعث خشکی پوست شود. وقتی پوست خشک می‌شود دچار خارش و قرمزی می‌شود. در نواحی خاصی مثل آرنج یا قوزک پا، خشکی پوست باعث تیرگی آن می‌شود و می‌تواند باعث ناراحتی فرد شود.

شرایط مراقبت از پوست خشک در زمستان

همان طور که می‌دانید ما در فصل زمستان از وسایل گرمایشی مختلفی استفاده می‌کنیم، که این خود باعث افزایش خشکی پوست می‌شود. کاهش تعریق در زمستان و رطوبت هوا باعث خشکی بیشتر پوست خواهد شد؛ بنابراین برای تقویت پوست صورت خشک در زمستان باید از شستن زیاد صورت جلوگیری کنید.

در کنار رعایت این نکته باید از کرم‌های مرطوب کننده و شوینده‌های متناسب با نوع پوست صورت خود استفاده کنید.

مراقبت از پوست خشک

روتین مراقبت از پوست خشک شامل چه مواردی است؟

افرادی که پوست خشک دارند، تمام سعی خود را می‌کنند تا با روش‌های مختلف از پوست خود مراقبت کنند. آن‌ها می‌خواهند، پوستی صاف، نرم، لطیف و بدون کشیدگی داشته باشند. در نتیجه به سراغ انجام روتین مراقبت از پوست خشک می‌روند. در ادامه می‌خواهیم درباره انجام روتین مراقبت و تقویت پوست صورت خشک توضیحات بیشتری به شما ارائه کنیم.

با محصولات روتین پوست خشک، صورت خود را پاک سازی کنید

یکی از مراحل حائز اهمیت در روتین مراقبت از پوست خشک، پاک سازی پوست صورت است. برای مراقبت از پوست صورت خود باید مناسب‌ترین فرمول را پیدا کنید. برای پاک سازی پوست‌های خشک، توصیه می‌شود از محصولاتی که حاوی فرمول فوم هستند، استفاده کنید. یکی دیگر از گزینه‌های مورد اعتماد برای پاک سازی پوست صورت، استفاده از Oil-based cleanser پاک کننده‌های دارای روغن است.

روغن‌های پاک کننده‌ای که ترکیبات آن‌ها از اسیدهای آمینه و ویتامین‌های A و C تشکیل شده‌اند، تأثیر بسزایی در پاک سازی، ایجاد لطافت و باز شدن منافذ پوستی دارند. با استفاده از این محصولات روتین پوست خشک می‌توانید تغذیه و شادابی را به پوست خود هدیه کنید.

تونرهای مناسب با پوست خشک

استفاده از تونر می‌تواند بهترین گزینه برای مراقبت از پوست خشک باشند. شاید از خود بپرسید تونر دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟ تونرها می‌توانند PH پوست‌های خشک‌های به حالت تعادل برسانند و مراحل پاک سازی را به نفوذ بیشتری انجام دهد. تونرها به بهترین شکل منافذ پوستی شما را تقویت می‌کنند و باعث می‌شوند کیفیت پوست شما افزایش یابد.

البته در انتخاب تونر مورد نظر خود باید دقت داشته باشید تا تونر نامناسب و اشتباهی برای پوست خود استفاده نکنید. زیرا استفاده از یک تونر نامناسب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود و خشکی پوست شما را بدتر کند. بهترین تونرهایی که به عنوان محصولات روتین پوست خشک معرفی شده‌اند، دارای ترکیبات گیاهی مانند چای سبز، خیار، مواد گلیسیرین، گیاه آلوئه ورا و جو دوسر هستند.

مراقبت از پوست خشک

سرم‌های مخصوص مراقبت از پوست خشک

سرم پوست هم ماده دیگری برای مراقبت از پوست خشک است؛ هرچند که بسیاری از افراد استفاده از سرم پوست را ضروری نمی‌دانند. با این حال، کسانی که می‌خواهند خشکی پوست‌شان را کم کنند و پوست با کیفیت‌تری داشته باشند، از سرم‌های پوست استفاده می‌کنند. در حالی که سرم های پوست ساختار مولکولی بسیار کمی دارند، اما غلظت مواد تشکیل دهنده‌ی فعال در آن‌ها بسیار بالا است.

این دسته از سرم‌ها برای پوست‌های خشک معجزه می‌کنند و علاوه بر درمان پوست‌های خشک، کیفیت پوست را افزایش می‌دهند. مواد تشکیل دهند سرم‌ها با نفوذ به منافذ پوست تاثیر بسیار خوبی بر لایه‌ی رویی پوست می‌گذارند.

کرم‌های مرطوب کننده، محبوب‌ترین محصول برای مراقبت از پوست خشک

کرم‌های مرطوب کننده نیازی به معرفی ندارند، به همه افرادی که از خشکی پوست رنج می‌برند، توصیه می‌شود حتماً از کرم‌های مرطوب کننده با کیفیت و استاندارد استفاده کنند. آنتی اکسیدان‌ها ((antioxidants)، روغن هسته انگور (Grape see oil) و پانتنول (Panthenol) از بهترین ترکیبات در کرم‌های مرطوب کننده هستند. شما با استفاده از مرطوب کننده‌ها می‌توانید تا 12 ساعت رطوبت پوست خود را حفظ کنید.

نکته‌ای که باید هنگام خرید مرطوب کننده به آن توجه داشته باشید، میزان روغنی است که در ترکیبات آن وجود دارد. هر چقدر محتوای مرطوب کننده روغن بیشتری داشته باشد، به راحتی در منافذ پوست جذب می‌شود و پوست را هیدراته می‌کند.

مراقبت از پوست خشک

درمان خشکی پوست با روغن صورت

برای پوست‌های خشک استفاده از روغن صورت یک نیاز ضروری به حساب می‌آید. این روغن‌ها ترکیبات لیپوفیل و ساختار مولکولی بسیار کوچکی دارند. به همین علت به راحتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و به افزایش رطوبت و هیدراته کردن پوست کمک زیادی می‌کنند.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب برای تمامی افرادی که همواره در معرض نور آفتاب قرار دارند، امری ضروری است. البته کسانی که پوست خشکی دارند، باید کرم ضد آفتاب را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب باعث آسیب دیدگی بیشتر پوست‌های خشک می‌شود. چین و چروک، لکه‌های پوستی و ایجاد خط روی صورت از آسیب‌هایی است که نور آفتاب برای پوست‌های خشک به ارمغان می‌آورد.

برای پوست خشک چه صابونی استفاده کنیم؟

از بهترین صابون‌هایی که برای مراقبت از پوست خشک پیشنهاد می‌شود، صابون شفاف مدل Savan Surgras است. تولید این صابون به واسطه یک برند Kappus در کشور آلمان صورت گرفته است. صابون Savan Surgras برای پوست‌های خشک به عنوان یک آنتی باکتریال تأثیر گذار در پاک سازی میکروب‌هایی که به پوست نفوذ کرده‌اند، استفاده می‌شود. لطافت و ملایم بودن این صابون می‌تواند به افزایش PH طبیعی پوست و نشان دادن پوستی جوان کمک زیادی کند. به نظر شما این صابون برگرفته از چه ماده‌ی گیاهی است؟

ترفند های زیبایی ساده و تضمینی برای داشتن سينه خوش فرم بدون جراحی

شی باتر نوعی روغن جامد است که از نوعی درخت آفریقایی به وجود می‌آید و دارای ویتامین‌های A و E و F و دیگر اسیدهای چرب مهم است. این ترکیب ارگانیک در صابون کاپوس موجب نرمی و به وجود آمدن خاصیت ارتجاعی در پوست می‌شود. اگر به طور مرتب از این صابون استفاده کنید و آن را در روتین مراقبت از پوست خشک خود قرار دهید، خواهید دید که بافت پوست شما چگونه بهبود می‌یابد.

مراقبت از پوست خشک

درمان خانگی پوست خشک

درمان های خانگی آسان ترین و بهترین راه برای از بین بردن خشکی پوست است. موادی که برای این کار استفاده می شود در اغلب خانه ها وجود دارد یا با هزینه کم و به راحتی قابل خریداری هستند.

گلیسیرین

مصرف این ماده به صورت موضعی، به پوست شما کمک می کند تا رطوبت بیشتری داشته باشد.

روغن نارگیل

آیا می دانید که روغن نارگیل، حاوی EFA ها از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند با محافظت از پوست در برابر اثرات مضر محیطی، می تواند آن را مرطوب نگه دارد؟ روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به شما در مرطوب نگه داشتن پوست کمک کند. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عالی می تواند به طور مستقیم روی پوست استفاده شود.

ماسک روغن زیتون و شکر

با استفاده از ترکیبی از روغن زیتون و شکر، یک لایه بردار طبیعی درست کنید. یک فنجان شکر را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست خشک مالش دهید و سپس بشویید. در آخر نیز از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا لایه برداری به درستی و کمترین التهاب انجام شود.

عسل

قبل از اینکه به حمام بروید و یا دوش بگیرید کمی عسل را روی نواحی خشک بمالید و بعد از چند دقیقه دوش بگیرد. تکرار این کار باعث افزایش رطوبت و درمان پوست خشک خواهد شد. همچنین می توانید ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب گرم مخلوط کنید و سپس آن را بر روی پوست خود مالش دهید. می توانید از آن فقط برای لایه برداری استفاده کنید و سریع بشویید یا حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا به عنوان یک ماسک تسکین دهنده و مرطوب کننده اثر خود را بر روی پوست خشک شما بگذارد.

بهترین کرم خانگی برای پوست خشک

اگر شما جز افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از کرم گیاهی برای پوست خشک خود استفاده کنید یا به محصولات تولیدی کارخانه‌های بزرگ بی اعتماد هستید می‌تواند از یک فرمول خانگی برای پوست خشک خود و بهبود وضعیت آن استفاده نمایید. فرمول‌های مختلفی برای ساختن کرم خانگی برای پوست خشک وجود دارد که در این بخش به دو مورد از بهترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مراقبت از پوست خشک

لازم به ذکر است از آنجایی که این مواد همه طبیعی بوده و هیچ مواد نگهدارنده‌ای را شامل نمی‌شوند توصیه می‌شود از ساختن کرم برای پوست خشک خود در اندازه‌های بزرگ پرهیز کرده و آن را قبل از یک ماه مصرف نمایید.

روتین روزانه مراقبت از پوست خشک

ساخت کرم گیاهی برای پوست خشک با گیاه آلوورا

موارد مورد نیاز:

یک فنجان آلوئه ورا
12 قاشق چایخوری موم عسل
یک چهارم فنجان روغن نارگیل
یک چهارم فنجان روغن بادام درختی
12 قطره روغن ضروری (یکی از روغن‌های نعنا هندی، وانیل، روغن چوب صندل، کندر، اسطوخودوس یا گرانیوم)

نحوه آماده‌سازی

روغن موم، نارگیل و بادام را باهم در داخل یک قابلمه با ظرفیت دوبرابری داغ کنید.
روغن‌ها را داخل مخلوط کن ریخته و سپس تا سرد شدن مواد صبر کنید.
روغن ضروری و ژل آلوئه ورا را به مخلوط کن اضافه کرده و تا تبدیل شدن مواد به کرم، به مخلوط کردن آن‌ها ادامه دهید.

مراقبت از پوست خشک
کرم را از مخلوط کن خارج کرده و در ظرف شیشه‌ای ذخیره کنید. این کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک قابل نگهداری در یخچال نیز خواهد بود.
آلوئه ورا سبب تسکین پوست شده و التهابات را کاهش می‌دهد. موم پوست را باز سازی کرده و آن را مرطوب نگه می‌دارد. روغن‌های ضروری نیز از عفونت جلوگیری کرده و به بهبود پوست شما کمک می‌کنند.

ساخت کرم خانگی برای پوست خشک با عسل و گلیسرین

مواد مورد نیاز:

یک قاشق چایخوری عسل
2 قاشق غذاخوری گلیسرین
یک قاشق چایخوری آبلیمو
دو قاشق چایخوری چای سبز

نحوه آماده سازی:

همه مواد را با هم در داخل مخلوط کن ریخته و تا زمان تبدیل شدن به کرم با هم مخلوط کنید.
کرم را چند دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از حدود 10 ساعت (شب تا صبح) صورت خود را شستشو دهید.

مراقبت از پوست خشک
گلیسیرین و عسل ترکیباتی هستند که پوست شما را مرطوب و هیدراته نگه می‌دارند. لیمو نیز پوست را روشن‌تر می‌کند، در حالی که چای سبز پوست را آرام کرده و عفونت‌ها را خنثی می‌کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

25 اردیبهشت 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *